המשחק הכי גדול בתולדות היורוליג/רועי ויינברג

3 רבעים של שיממון מוחלט. קבוצות שזורקות באחוזים מחפירים, סקור ברמה של אמצע רבע שני במשחק אנ.בי.איי ממוצע, 2 הקבוצות מסריחות את הפרקט, ולאחר מחצית משמימה שנגמרה ביתרון קל לצסק"א, 30-38, מכבי ניסתה לצמצם את ההפרש, ללא הצלחה. צסק"א המנוסה נראתה בדרך לגמר, והגדילה את היתרון ככל האפשר, עד שעלה ל-15 נקודות, 40-55, 57 שניות לסיום הרבע השלישי.

פיינל פור 2014-הסיקור המלא

אז מכבי שינתה טקטיקה. אין יותר משחק מסודר, מסירות לפיבוט, ושיטת משחק מבוססת. התל אביבים הלכו על השיטה שעבדה כל כך טוב לד'אנטוני בעשור הקודם, ראן אנד גאן. רייס והיקמן שלפו את האקדחים, והצליחו להוריד את ההפרש ל-10 נקודות בלבד, 10 דקות לסיום. מכבי ממשיכה להוריד את ההפרש, בהנהגת בלו ורייס, בזמן שצסק"א עושה כל טעות אפשרית על הפרקט. ההפרש יורד ל-51-57, כמעט 7 גדולות (דקות) לסיום, ומכבי נראית כאילו היא בדרך למהפך.

ויקטור חריאפה, שחקן הבולס לשעבר, לא מתרגש. הפאוור פורוורד בן ה-31 זורק שלשה, והבומבה נכנסת. 51-60. צמד שלשות מדהים של בלו והיקמן מוריד את ההפרש ל-62-57, פחות מ-4 דקות לסיום, כאשר צסק"א עדיין נמצאת בפול פוזישן לניצחון. הכדור מגיע לווימס, אחד משחקני הקלאץ' הטובים ביורוליג, שמאבד. טיוס מחטיא בצד השני, ועושה עבירה על קריסטיץ'. כדור מהצד, מגיע לתאוסודיץ'. הגארד משחק כבר 10 שנים ברמות הגבוהות, ומחזיק בניסיון מרשים. אותו תאוסודיץ' מחטיא, אבל הריבאונד מגיע לקריסטיץ'! שחקן הת'אנדר בדימוס מחטיא גם הוא, אבל לוקח עוד כדור חוזר, שמגיע לויטאלי פרידזון. הג'וקר הרוסי מחטיא, והכדור אצל מכבי, לאחר 3 החטאות רצוף של צסק"א המנוסה.

רייס עם הכדור, רץ, רץ, וקולע! 62-59. השחקן משתייך לזן של הגדולים ביותר, אלו שמתעלים במאני טיים. הכדור בצד השני, לאחר פסק זמן של מוסקבה. קריסטיץ' קר הרוח קולע, ומעלה את ההפרש ל-64-59. בלו מחטיא, והכדור מגיע לווימס. ווימס זורק, ובלוק ע-נ-ק של טיוס מונע מהזריקה להכנס. הריבאונד נוחת בידיו של ווימס, שמוסרו לתאוסודיץ', שמחטיא פעם נוספת, 01:24 דקות לסיום.

רייס סוחט עבירה, ובלאט לוקח פסק זמן. הוא לוקח זריקה, ומחטיא. הריבאונד מגיע לידיו של טיוס, והכדור בפנים! 64-61, המשחק נכנס לדקה האחרונה. 50 טיקים לסיום, פאול של רייס על ווימס. הוא מחטיא את הראשונה, אבל השנייה בפנים. ליי-אפ של דווין סמית', שהתעורר לאחר מחצית אפורה, 65-63. 20 שניות לסיום, הכדור אצל ווימס. מומחה הקלאץ' זורק, והכדור בפנים. הח"מ, ורבים אחרים, חושבים שהמשחק גמור, ושמכבי הגיעה 20 שניות מהגמר. מנגד, קומץ של מעטים, ביניהם רייס, בלאט, ושי אבן צור, מאמינים שאצל מכבי זה לא נגמר, עד שזה נגמר.

תאוסודיץ' יורד מהמגרש, ו-ולדימיר מיקוב עולה למגרש, כדי לשמור על דיוויד בלו. הפורוורד הותיק, צלף השלשות, זורק מדאון טאון, והכדור, באורח פלא, נכנס!! 67-66 לצסק"א, 12 שניות לסיום. פסק זמן, מוסקבה. תאוסודיץ' עולה על חשבון קייל הינס האתלטי. הכדור אצל ויקטור חריאפה, והוא מאבד!! דיוויד בלו עם חטיפה מהסרטים מוסר לרייס, שרץ מחוף לחוף, ועם סל גדול עושה 68-67, 6 שניות לסיום.

צסק"א בכאוס. הכדור האחרון מגיע לסוני ווימס, שעם 0 מ-4 מהשלוש זורק עוד שלשה. היא בחוץ, ומכבי מנצחת, נגד כל הסיכויים, בדרך לגמר הפיינל פור ה-15 בתולדותיה, לאחר הפסד ענק, של מכבי, במדד: 62-77

הוויניג שוט של רייס
***

זה, למעשה, התיאור היבש של מה שקרה שם. מה שקרה שם היה יותר ממשחק. בחדר חשוך לגמרי, מלבד אזור אחד,הפרקט, התחרש נס. משהו מדהים, שבלתי אפשרי, כמעט, לתאר במילים. חוויה חוץ גופית, כמעט, שהחזירה לרבים את האמונה בספורט, בו שום דבר לא גמור עד לשריקה האחרונה. אם המשחק הזה ישוחק עוד מיליון פעמים, הדבר הזה לא יחזור על עצמו. פעם במיליניום קורה דבר כזה, ולמזלנו, זה קרה פעמיים באותה שנה (המשחק הראשון בהצלבה).

אפשר לנסות, ולתאר, את המפלה של הרוסים טקטית. מסינה הוציא את חריאפה, תאוסודיץ' וקאון, שלושת שחקני צסק"א הטובים ביותר, 4 דקות לסיום המשחק, כאשר הובילו, 62-57. קאון לא חזר למגרש, חריאפה ותאוסודיץ' כן, וכאשר חזרו, היו חסרי ביטחון, ולא הצליחו לבצע פעולות פשוטות.

במהלך הקאמבק, שיחקו על המגרש רייס, היקמן, פניני/סמית' (סמית' ב-4 הדקות האחרונות), בלו, וטיוס. לאור הפציעה של ג'קסון, לצסק"א לא היה איש שיוכל להאט את רייס והיקמן. רגע, היה אחד. שמו הוא ג'רמי פארגו, והוא לא זכה לדקת משחק בודדת הערב. צריך לבקר את המוכנות הטקטית של צסק"א. מסינה ושמיר י-ד-ע-ו שהיקמן ורייס בקו האחורי אתלטיים בצורה יוצאת דופן, ולא ביצעו שום דבר בנדון. למעשה, למשך רוב הקאמבק, תאוסודיץ' ופרידזון האיטיים שמרו את הצמד הנ"ל.

מכבי ניצחה דרך הספסל. החמישייה קלעה 24 נקודות בלבד, מתוך 68 קבוצתיות, והספסל של מכבי הוביל ב-23-44 בכמות הנקודות. נקודת החוזקה של צסק"א, העומק, נעלמה כלא הייתה. רייס, עם 13 נקודות, רובן ברבע האחרון, ובלו, עם 15 נקודות, 5 מ-9 מהשלוש והשארת מכבי בחיים, קלעו יותר מכל הספסל היריב, ב-י-ח-ד.

למרות התאורה המחורבנת, למרות השידור המחפיר (גרשון יורד על כל דבר שזז), ושלושת הרבעים הראשונים, שרמתם הייתה מתחת לכל ביקורת, זה היה אחד מהמשחקים הטובים ביותר בתולדות היורוליג. פייט על כל כדור, במשחק עם חשיבות קריטית, זה דבר שלא נראה במפעל מאז הגמר של 2011. זאת הייתה פריבילגיה אדירה לחזות במשחק הזה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 64 תגובות

    1. מיאמי זה יותר בכיוון של הפועל מנחם…

      מתחיל ריאל – בארסה תכף. ריאל מגיעים אחרי הפסד לבארסה בליגה אבל הם כבר ניצחו אותם בגמר הגביע השנה. אני חושב שהם ינצחו אותם ובסופו של דבר גם את מכבי כי למרות המאמן האפס שלהם הם פשוט קבוצה מטורפת.

    2. אם כבר מבחינת אופי של שחקנים של מאמן וגם של קבוצה הם יותר מזכירים את הספרס. היקמן ורייס באירופה לא משולים ללברון ווייד בNBA.

  1. מסכים עם הכל במיוחד על התאורה המחורבנת והמטופשת לחלוטין. מישהו מתנדב להבריח את דן שמיר בטיסה לארץ לפני שפוטין והחברים עושים בו לינץ' ?

  2. הבעייה שלי היא שבאתר ישנם יותר שונאי מכבי מאוהדי מכבי, ויותר שונאי מיאמי מאוהדי מיאמי. ובכל זאת אנחנו חוגגים והם מתחבאים מכאב ובושה.
    לי זה עושה טוב על הלב, אבל זה בווןדאי פוגע בפופולריות של האתר.
    מילא, מחיר קטן לשלם עבור האושר הנפלא שעוטף אותי עתה (ויעטוף אותי שוב כשמיאמי תימרק את הספארס)

  3. תודה על הסיקור רועי
    זה הגמר ה 15 של מכבי
    רייס קלע גם לפני הרבע הרביעי ולא רק בו
    צסק״א הייתה דומיננטית מאוד וניצחה 77-62 בנקודת מדד
    מי שחטף את הכדור האחרון הוא בלו לא רייס

    זה ניצחון עצום של מכבי וכל מילה מיותרת . זה אירוע שיזכר לשנים רבות . ניצחון ברמה של נס זלגיריס בעיקר בגלל גודל המעמד

    כנראה שרשום על העונה הזאת גביע

  4. זה לא רק שצסקא הובילה ב 10 .
    היא הובילה בכל מדד אפשרי במשחק. שלטה אפילו.
    זה היה נדמה שצסקא יכולים לברוח ל 15 מתי שרק ירצו ולגמור את המשחק.
    ועד שמכבי קלעו סוףסוף סל צסקא היתה מגיבה בסל משלה.
    פתאום……
    אני לא יודע מה הכרה פתאום איבדתי הכרה ל כמה דקות …

  5. מנחם בתור מי שגדל על הכתיבה שלך עדיין מפתיעה אותי האהדה שלך למיאמי…
    חוץ מוויד הענק בכל קנה מידה וריי אלן שאני מאוד אוהב אני לא מצליח למצוא בקבוצה הזו שום דבר אחר. איפה הלב של סר צארלסר או האלוהיות של גורדן

    1. במחילה, אך לברון הוא כוכב על לא פחות מוייד והוא הכוכב הראשי של הקבוצה ולא וייד, והוא לא זכה בתאריו לא בגלל השם שלו, אלא בגלל יכולתו שלו, יכולת של אחד השחקנים הגדולים ביותר בתקופה הזו. והוא נתן משחקים אדירים שוייד היה יכול לחלום לתת, וגם בפלייאוף הזה.

  6. זה פריזדון או חרייאפה איבד את הכדור בסוף??

    נצחון ענק של מכבי, כמה לב ולחימה יש בקבוצה הזאת, מדהים!!

    סשה קון אצל הרוסים מאוד מרשים אותי, כבר היה על הרדאר של הNBA ולדעתי לא רחוק היום שיגיע לשם.

  7. אני פשוט לא נרגע זה באמת משתווה רק לנס זלגריס פשוט שדדו את צסקא כמו שדקסטר כתב בכל מדד אפשרי הם היו יותר טובים. אין פשוט אין מילים

      1. בוודאות האירו מעט יותר על הקהל במשחק הזה מאשר במשחק של מכבי.
        זה לא רק זוית של תאורה. זו פשוט התאורה.

        אצל הלייקרס זה ידוע עוד מימי הפורום..

  8. נסחפנו קצת ; אולי המשחק הכי גדול בתולדות האנושות ?
    בכל מקרה ,נראה לי שהיה משחק די גרוע . ועדיין לא ברור איך מכבי ניצחה.
    אישית נראה לי שיותר משמכבי ניצחה ,צסקא הפסידה .קצת מזכיר את מה שהיה אצל הקליפרס באותה דקה אחרונה מטורפת.
    ומילה טובה על מסינה : פחחחחחחחח….

  9. חח אתם חייבים לשמוע את יורם ארבל בסל של רייס אומר :" דווין סמית כל הדרך!" קטע שמסמל את הקריירה שלו מבחינתי

    1. זה יישמע כמו יהודים נרדפים אבל אני גם חשבתי על זה אחרי שראיתי את התאורה במשחק השני.
      כאילו לא היה בא להם להראות את הקהל של מכבי..

      ולגבי הקטע עם יורם ארבל – צרם לי באוזן גם לי..
      אינעל העולם לרייס יש סרט על המצח!!
      בוא נתחיל מזה!

    1. מה זה אומר?
      שני דברים, 1. לא היינו טובים היום מהקו, 2. השופט בן יונה!
      המון מהלכים שבהם היו עבירות שלא נשרקו לטובת מכבי.
      ובכל זאת ניצחנו, למרות השופטים…

    1. ריאל אחת הקבוצות המושלמות בשנים האחרונות.
      בשום פנים ואופן לא הייתי מעדיף אותם על בארסה…
      גם אם בארסה הייתה איכשהו מנצחת אותם הייתי נוטה להאמין שזו פוקס שלא יחזור פעמיים מאשר ההבדלים בין הקבוצות.

  10. רועי, קצת הגזמת עם הכותרת…

    אבל אין ספק שלמכבי יש הרבה מאוד מזל ולצסקא יש מעט מאוד שכל…

    משהו קוסמי, אין ספק.

  11. הם יכולים להחליף לנו את הטבעות והפרקט, הם יכולים להחשיך לנו את הקהל, אבל הם לא יכולים לקחת לנו את השלשות של בלו!

    נא להוסיף בכותרת: שיצא לי לראות במהלך חיי.

  12. "המישחק הכי גדול בתולדות הירוליג"
    נו באמת
    מכבי עשו השיג אדיר.אין ספק ביכלל.
    אבל מיפה ועד הדברים שמתוארים פה,נו באמת.
    צסקא נראו נורא.
    מיפה ועד השטויות שמנחם[שאני סופר דופר מעריך ושלא ישתמע אחרת]
    שמע ישראל.
    מכבי פגשו קבוצה לא טובה בהצלבה וקבוצה מפורקת מיבפנים שמשחקת בשיטת מישחק שלא מתאימה לה בפיינל פור.הם ידעו לנצל את ההזידמניות שלהם וזה בהחלט ענק.עלק הקבוצה של אלוהים.טימטום
    אם מנחם היה יודע אפילו קצת איך מכבי במשך שנים עוסקת בלהחריב במדינת.את הספורט שניקרא "כדורסל",הוא היה חושב אחרת,אבל כשאתה ציוני דגול שגר באמריקה כנראה רואים דברים אחרת.

    1. מי שהחריבו את הכדורסל היו העסקנים. מכבי לא אשמים שהיה להם את המאמץ העשיר ביותר והיה להםה שהיא הייתה עשירה הרבה יותר מכל קבוצה אחרת.
      אתה מדבר רק מקנאה ושנאה צרופה ולא יותר.

  13. לאהוד את מכבי זה כמו לאהוד את הבריון של הבי"ס שרק מציק לך, לוקח ממך אבל כשהוא רב עם ילד אחר מבי"ס אחר אז אתה בעדו…לא ברור למה.

    לא משחק הכי גדול וגם לא בטופ 100, רק חסר השימוש בביטוי הכי מאוס משחק לפנתאון

  14. מעכשו מילאנו תהפוך לנתיבות של מכבי ת"א.
    יעלו כל שנה להשתטח על איזה דואומו.
    2 ניסים בלתי נתפסים באביב אחד.
    אולי בכל זאת יש אלוהים?

  15. בטח יש אלוהים. במיוחד עבור חמישה זרים שמשחקים ביום שישי בערב…

    רועי, תודה רבה על הסיקור המצוין.

    מה זה בדיוק המדד הזה בו מכבי הפסידה 77-62 ?

    1. מדד משוכלל של נתוני המשחק
      נקודות ריבאונד אסיסטים חטיפות עבירות ואחוזים מהשדה
      זה נדיר להיות 15- ולנצח ורק מעצים את הניצחון

  16. זה רק אני או שמרוב ההלם מהסל של רייס מכבי די שכחו לשמור בפוזשן האחרון? ועוד שאלה: ייתכן שרייס עשה צעדים בסל האחרון?

      1. היו צעדים, אבל אף אחד לא שורק על דבר כזה, ובצדק. ולגבי המשחק הגדול ביותר בתולדות היורוליג, צסקא רק לפני שנתיים התפרקה בצורה לא פחות מפוארת. מי ששם את מבטחו בתיאודושיץ, שלא יתפלא שהוא קורס פעם אחר פעם.

  17. אולי לא היה משחק הכי איכותי אבל היה משחק גדול, איזה כיף לראות את כל אוהדי הפועל פה מתבכיינים כאילו זה הפועל מוסקבה(לא שאני אוהד מכבי ת"א אני פשוט נהנה לראות כדורסל של קבוצה ישראלית אפילו אם מי שלוקח את ההחלטות החשובות אלא שחקנים שלא נולדו על "אדמת הקודש").
    הדבר הכי יפה במשחק הזה שזה היה ניצחון לא הגיוני, באף שלב של המשחק לא היתה הרגשה של הנה אנחנו לוקחים את זה עד לשלשה של בלו, לי נראה שזה לא יספיק מול ריאל אבל את זה נראה מחר.

  18. חום כנראה שהשנאה שלך למכבי גוברת על אהבה שלך לקבוצתך,
    לחזור מ15 הפרש לנצחון .ואתה מדבר על צעדים-איפה עוד 13 נקודות,
    לברון עושה כל משחק צעדים,אתה פשוט בושה לישראל,
    ואני לא אוהד מכבי בכלל,-גליל עליון זו הקבוצה שלי,
    "מדברים על זה בכל אירופה"-רק אצלך בראש,בשום מקום באירופה
    לא דיברו על צעדים,דיברו על הניצחון ההירואי,
    מה לעשות כנראה אתה שונא ישראל,
    אפילו אוקראינה רצו שצאסקא תנצח,

    1. יאללה גליל! בואנה אני מתחיל לגלות שלגליל (האורגינל ושלא יעבדו עליכם) יש הרבה אוהדים פה.
      עדיין מבסוט על הניצחון של מכבי שנותן לי גאווה בתור ישראלי בנכר

    2. פיזקאי, האמירה הזו לפיה מי שלא רוצה שמכבי ינצחו באירופה (או בכלל) הוא שונא ישראל, היא בעיני ממש לא במקום. ממתי קבוצה פרטית צריכה לייצג את הלאום? כמו שמכבי היא לא חזות כל הרע, היא גם לא חזות כל הטוב.
      ההתלהמות היא מוגזמת וגורמת למכבי לצבור שונאים הרבה יותר מאשר אוהדים חדשים. הציפייה שכולם ירצו בנצחון הצהובים מזכירה יותר את המדינה ממנה באה היריבה שלה בחצי הגמר מאשר את הדמוקרטיה שאמורה להיות במזרח התיכון.

  19. פיזקאי,צר לי לבאס אותך אבל אני ממש לא בושה לישראל.
    אף אחד לא לכך למכבי את ההישג העצום שלהם.
    מדהים שצריך ליטעון שהיה צעדים[במישחק כדור!!מישחק כדור למען השם!!] בישביל להיחשב עוכר ישראל.
    אז כן דיברו ובצדק על הניצחון הענק ודיברו ובצדק על זה שהיה צעדים.
    מקווה שהקבוצה שלך לא תעוף מהסיבוב הריאשון בליגה הלאומית שנה הבאה.

    1. חום זכותך המלאה לשנוא את מכבי ולא לרצות בהצלחתה, למרות שאני אישית הייתי מעודד גם את הפועל ת"א באירופה אבל אני חושב שגם אתה יכול להעריך את הקבוצה הזו ואת ההישג שלה העונה. מבחינה ספורטיבית טהורה הקבוצה הזו מוציאה מעצמה יותר ממה שיש בה, ואפילו אתה יכול להעריך זאת כשגם קבוצתך עשתה זאת העונה וראויה להערכה רבה.

  20. ישששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששש
    איזה מזל שאני שומר שבת לא הייתי עומד במתח הזה. יש לקבוצה הזו משהו שהוא מעבר לכדורסל. תקראו לזה רוח מועדון או משהו אחר אבל זה באמת מדהים מה שהקבוצה הבינונית הזו עושה העונה.

  21. יש לי מבין עדיין מה קרה .
    מכבי ניצחה ..אתלטיקו ניצחה את ברצלונה שלי וגם מכך אני שמח .
    ענק .
    ריאל מפחידה אבל לכבוד ל״ג בעומר נדליק אותם .
    יאלללללה מכביייייייייי

  22. ראיתי עכשיו את כל המשחק כשאני יודע איך נגמר, וזה די מדהים שעד 4 דקות הרוסים עוד הובילו ב8 הפרש, ומאז מכבי עשתה ריצה של 14:5.
    13 שניות לסוף הרוסים היו צריכים רק להחזיק בכדור כמה שיותר וללכת לקו לסגור ענין. איזה איבוד כדור טיפשי של חריאפה. בקיצור קרו כאן כל הדברים הכי לא הגיוניים שיכולים לקרות לקבותצה כל כך מנוסה. מכבי ידעה לקחת מה שנתנו לה ועשתה זאת כמו גדולה. נקווה שלריאל נגמרה המחסנית

  23. לגבי שנאה לקבוצה מאיזו סיבה שלא תהיה.
    אנשים שוכחים שמדובר , לעזאזל ולכל הרוחות בספורט, גם אם תחרותי ומקצועני, ולא יותר! אין כל הצקה לשנאה לקבוצה בגלל שהיה היריבה הגדולה של הקבוצה שאתה אוהד, זו התנהלות של טעוני טיפוח ושל תת-רמה ותת-אדם, ורמה של אשפה אנושית ולא של בני אדם!
    פשוט בושה וחרפה!
    וזה נכון גם לגבי שנאה בתוך חברה אנושית לקבוצה בחברה רק בגלל שהיא לא לפי האג'נדה של הקבוצה שלך!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט