פורש או לא פורש (את מי זה מעניין?) – סטיב נאש / מנחם לס

 

סטיב נאש מתכונן לפשוט את הגופייה, לחלוץ את הסניקרס, ולומר שלום לכולם.

בן ה-40 הזה ניסה כל דבר אפשרי בשנתיים האחרונות לעזור במשהו – שתהיה זו התרומה הקטנה ביותר, אבל משהו – לקבוצת הלייקרס, ולהצדיק בכל מחיר את חוזה ה-27 מיליון ל-3 שנים שהקבוצה חתמה איתו.

הוא נילחם בגופו. הוא ניסה להילחם בגילו. הוא הגיע למסקנה שהוא לא יכול יותר.

הוא אמר בשיחת טלפון ל-"FOR THE WIN" שהוא הגיע למסקנה שהוא לא יכול יותר. השיחה היתה חלק מהפרומושיון עם חברת התיירות והנסיעות BECK&SCORE כשהוא ניבחר להיות המארח הראשי של VIP trip to the World Cup הקיץ.

הוא אמר שהוא "CAME TO GRIPS" (הגיע למסקנה) שהוא הגיע לסוף הקריירה שלו.

מה שהוא לא אמר, ואלה המילים שציפיתי שיאמר, היה "I"M QUITTING".

הוא לא אמר, ולא כן אמר, מילה בקשר לשנה האחרונה בחוזהו האמורה לשלם לו 9 מיליון, ולדחוף את סכויי הלייקרס ללידה מחדש בשנה שלמה אחורנית.

 

הוא גם אמר שהפרוייקט הגדול הבא שלו הוא סרט על חייו שכבר ישנה לו כותרת – "THE FINISH LINE", בשיתוף עם GRANTLAND.

SO????? מה זאת אומרת, סטיב נאש?

הוא החמיץ כמעט את כל עונת 2013-14 בגלל לחץ על שורש עצב בגבו התחתון, דיאגנוזה רפואית עם של לטיני בן 19 אותיות שהטיפול בה הוא קשה מאד, ולא תמיד מצליח. הומלץ לו על שינוי דראסטי בדיאטה, אימוני יום-יום עם פיזיוטרפיסט מיוחד, ומדיטציה. הטיפול עזר לכמה דקות משחק פה ושם שלא הוסיפו ולא גרעו דבר מהלייקרס.

סטיב נאש לא חזר לשחק כדי לעזור ללייקרס. סטיב נאש חזר כדי לבדוק את עצמו ולראות מה נשאר בגופו.

המסקנה? לא הרבה.

בואו נקשיב לו עצמו:

“I felt like with injuries and the place I was in, I felt like my game was disappearing without any warning, and it put me in a really dark place,” he said. “It may sound superficial, but it made me feel scared and anxious.”

אז מה כל זאת אומר לנו? האם הוא מתכונן להודיע על פרישתו המחלטת בסרט עצמו? גם כאן הוא מדבר מבלי לתת לנו להבין בדיוק למה הוא מתכוון. החליטו בעצמכם מה אמר חובב הקולנוע, ועורך קולנועי בעצמו:.

“As an aspiring filmmaker/storyteller, it was an opportunity to make a film,” said Nash, “and it was also an opportunity for me to explore this universal time in my life.”

Photo by USA TODAY Sports

הסרט – בעריכת, או פיקוח, או 'הדרכת' ביל סימונס – גם כאן מאומה לא ברור, מתרכז בסטיב נאש הכדורסלן, אבל הסרט מתעסק גם במוראל, אמונה באלוהים, כניסה לגיל העמידה, והקשיים הגופניים והנפשיים כשאדם חייב לוותר על הדבר שהוא אוהב מכל לא בגלל שהוא רוצה או בחר בכך, אלא בגלל שכך קבע הטבע.
הוא אומר:

“Whether it’s an athlete reaching the end of his high school, college or pro career,” Nash said, “or whether it’s a person that has to give up something they’ve loved for a long time, it’s a story we all know. And it’s a story I think most men gloss over.“When you have to give up something you love, most men just say, ‘You know, it’s time to hang ‘em up.’ We don’t really give ourselves time to deal with it, and breathe, and I think for a lot of us it haunts us for years to come.”

מסכן הסטיב נאש הזה.

אפשר לחשוב שהוא ויתר על יותר משויתר פחח, מסגר, או נהג מונית. לפחות הוא עוזב את מה שאהב לעשות מולטי-מיליונר גדול. בהרבה מקרים הפחח או השרברב חייב לעזוב בגלל גילו ולמרות אהבת המקצוע שלו, אבל לפחח ישנה עוד בעייה: כיצד להמשיך את חייו באותה רמה שחי בה כשמשכורת חודשית היתה ניכנסת לבנק. סטיב? הבעייה שישנה לו עכשיו היא כיצד להיות מדריך מקצועי לחבורת VIP'S מיליונרים שהוא יוביל ממשחק למשחק, ומסי"ס סמבה אחד לשני.

הוא ממשיך לבכות:

“[A lot of people get the time to grieve and say goodbye,” he said. “With me it really is like a death. You’re so passionate about it, you put so much energy and drive into it and then, all of a sudden, it’s just gone.”

"לאחרים יש זמן לתכנן את הפרישה. זמן להתאבל, להצטער, לדאוב על העבר שהיה ואיננו עוד. אצלי זה בא פתאום…כמו המוות…"

עוד בולשיט גדול. כל שחקן NBA יודע שזמנו מוקצב וקצר. עליו לאסוף בחוכמה את העשרות מיליונים, ולתכנן מה עושים עם הכסף, ושאר החיים. ישנם כאלה הממשיכים בעסקי כדורסל. ישנם הממשיכים בעסקים אחרים. וכמובן שישנם כאלה המבזבזים וזורקים את כספם. אך איש לא מת פתאום: או שנותנים לסוף להגיע בהדרגה כפי שעשו קרל מלון, או סקוטי פיפן; או שפציעה מחליטה עבורם על פרישה (לארי בירד ואחרים); או שאיש בליגה כבר לא רוצה אותם ואז כמה מהם מגיעים לאירופה. אבל לאף אחד הסוף לא מגיע פתאום, ללא הכנה. זה לא מוות. זו פרישה מלהיות שחקן NBA, כבוד שרק למתי מעט יש, והם – רובם

Following his early-season in – מסיימים קריירה מבלי צורך לעבוד יום אחד נוסף בחייהם.

הוטא מסביר את רצונו לעשות את הסרט (שיוסרט באפיזודות שונות, ובהמשכים)  בכך שהסרט

The series could connect to larger stories, but also me to add a narrative to my own experience. It will help me to make peace with the end of my career and all the setbacks that come with it

רק בסוף השיחה – אולי – הוא מגלה שהוא מתכונן לחזור לשחק, במקום TO QUIT כמו גבר, ולעזור ללייקרס בתקוןמה מחדש. תחליטו אתם אם בדבריו אלה הוא אומר

"אני חוזר לעוד עונה אחת, עונתי האחרונה!"

הנה, להחלטתכם:

“To come back and have a few games this season where I played at a high level, just to be able to feel that once again, it took the pressure off,” he said. “And now I can just work, and enjoy, and have a productive last year. And when it does come to an end, I’ll be much more comfortable with it now.”

Photo by USA TODAY Sports

 לי יש רושם שהסידרה החדשה על חייו לא תסתיים באמירה "ולכן אני פורש". מה שקשה לי להבין זה כיצד סטיב נאש וקובי מסוגלים להביט לג'יני באס או מיץ' קופצ'אק בעיניים ולדעת שהם מרוששים את הלייקרס בלי לתת תמורה. את מי מעניין סיפור הפרישה של סטיב נאש? את מי מעניין הסרט הדפוק שהוא עושה עתה? וכל אלה שכבר אתמול החלו ללעוג על כריס פול ש-"הוא לא השיג שום דבר" – אז מה בקשר לנאש? מה הוא השיג? ולפול יש עוד לפחות 10 שנים צ'אנס להשיג את האליפות!

 

הפרישה תיעשה אחרי כמה דמעות תנין, וחליבת עוד 9 מיליון מהלייקרס, בדיוק כמו קובי!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 44 תגובות

  1. אחד החוזים הגרועים, גם בדיעבד היו המון שאמרו זאת ואני ביניהם.
    השחקן הזה היה גמור עוד קודם פשוט השורה הסטטיסטית שלו בקבוצת לוטרי הטעתה את כולם.
    ממש מעניין לי את התחת סיום הקריירה שלו.
    חוץ מזה שרגע אחרי שיפרוש הוא יקדיש את עצמו לתחומים אחרים ובעיקר לכדורגל.

  2. הוא נהיה לא רלוונטי בעליל. הקדנציה בלייקרס דיי מעיבה על הקריירה שלו. בכל אופן, הוא יחלוב את ה-9 מליון שמגיעים לו ויפרוש בשקט. הוא גם אמר את זה.

  3. "כל אלה שכבר אתמול החלו ללעוג על כריס פול ש-"הוא לא השיג שום דבר" – אז מה בקשר לנאש? מה הוא השיג? ולפול יש עוד לפחות 10 שנים צ'אנס להשיג את האליפות!"

    סחטיין מנחם זה כנראה המשפט הכי מפגר שאמרת אי פעם, או לפחות בשנה האחרונה.

  4. מנחם , לאחר שסיפרת את הידוע ,שקריירה של כדורסלן היא קצרה וצריך לנסות ולחסוך כמה שיותר לימי הבצורת ,בכל זאת מגיל 40 ועד 80+ יש הרבה זמן ,אתה בא אל נאש בטענות . אולי לא הבנתי נכון אבל הוא עושה את מה שכל אחד במקומו היה עושה . חוץ מזה ,אם זה תוקע את הלייקרס לעוד שנה ,הרי זה מבורך. אבל לי נראה שהחוזה של קובי תוקע אותם הרבה יותר עמוק. ובכלל ,איך שנראה המערב השנה , לליקרס מצפה שנת חורף ארוכה כאורך הגלות .

    1. קובי משחק. נאש לא.
      אם קובי חוזר הוא טופ 20 לפחות, וחוץ מ 5 שחקנים בליגה אני ממילא לא סומך על אף אחד.
      הארדן?פול?הווארד?כרמלו? לא תודה.
      הם סופרסטארים רק בעיני עצמם.

      1. על סמך מה אתה אומר שקובי טופ 20 כשהואהשחקנים לא אני ממש לא משוכנע שהפציעה של נאש יותר קשה משל קובי. חוץ מזה בלי קשר אליך נמאס מהטענות של אוהדי לייקרס לשחקנים על החוזים שהם קיבלו.. ישבו אנשי מקצוע, מאמן, מנג'ר ורופאים והחליטו להציע את החוזה וכל הסכומים. השחקנים לא רוששו אף אחד

        1. מה "גדול בצורה שלא תיאמן" דקסטר?? מה הבנת מהדיבור? אולי 10% מהמילים. אתה נהנית מהתמונות, ולא הרבה יותר. אם אני לא הבנתי, אז אתה בוודאי ובוודאי לא הבנת, וכמוך כל השאר שיגיבו בהתלהבות על וידיאו שהם הסתכלו בלי להבין את מילותיו.

      1. מה ""2+" חיים? מה הבנת מהדיבור? אולי 10% מהמילים. אתה נהנית מהתמונות, ולא הרבה יותר. אם אני לא הבנתי, אז אתה בוודאי ובוודאי לא הבנת, וכמוך כל השאר שיגיבו בהתלהבות על וידיאו שהם הסתכלו בלי להבין את מילותיו.

    1. מה "ענק" אפלטון? מה הבנת מהדיבור? אולי 10% מהמילים. אתה נהנית מהתמונות, ולא הרבה יותר. אם אני לא הבנתי, אז אתה בוודאי ובוודאי לא הבנת, וכמוך כל השאר שיגיבו בהתלהבות על וידיאו שהם הסתכלו בלי להבין את מילותיו.

      1. מנחם זו פארודיה על הסדרה משחקי הכס, סיפור על מלחמה בין 7 ממלכות שכל אחת רוצה לתפוס את השלטון. יניב כתב פוסט על זה רק לפני כמה ימים שעשה את הקישור הזה ובדיוק עכשיו יצא הקליפ הזה.
        אם יש לך איזה שבוע תנסה לראות את הסדרה (של HBO), שווה בהחלט.

    1. סליחה על הבורות, אבל איך זה טוב ללייקרס?
      ההסבר היחידי שאני מצליח לחשוב שהתכוונת, זה שככה אוקלאומה לא ייקחו אליפות ואז דוראנט יחליט לעבור ללייקרס…

      וכמה שאיבקה טינופת ושחקן מגעיל, אני לא מאחל פציעה לאף שחקן..

      1. זה ההסבר.
        אם אנחנו מקווים שדוראנט ירצה לעזוב בסוף החוזה שלו, הסיכויים לזה גוברים מאד אם הוא לא לוקח שם אליפויות.

        עוד דבר טוב שיקרה מהפציעה הזו – אחרי שהם יפסידו לסאן אנטוניו, הם לא יפטרו את ברוקס כי ישכנעו את עצמם שעם איבקה הם היו מנצחים…

      2. אוהדי הלייקרס הם עם חולה. אנשים אידיוטים ורעים. זה תמיד היה ככה. חבל שהם משאירים כתמים כאלה של איחולי פציעה באתר הנקי הזה. אני סולח להם חלקית כי אני מכיר את המופרעות שלהם.

    2. דדי ושאר אוהדי הלייקרס מאחלים פציעות מסיימות עונה למספר שחקנים, העיקר שזה יעזור ללייקרס.
      אנשים חולים שחייבים ללכת לשרינקים כמה שיותר מהר, ואני ממש מתבייש שאני מתייחס למה שהם כותבים, ושאני בכלל נמצא באותו אתר עמהם!

      1. ואתה יודשע למה? כי K-700, דדי, וחבריהם, רק יודעים מה שהם יודעים מציפייה בטיווי וקריאת מאמרי. הם בחיים לא היו על מגרש כדורסל או כדורגל. לכן הם מתפללים לפציעתו של לברון ודוויין ווייד, ולכן הם מברכים על פציעתו של איבקה.
        כשקובי ניפצע שמעת אפילו רמיזה ממני שאני "שמח"?
        לא!
        כי אני הייתי ספורטאי, וישנה בי רוח ספורטיבית.והם סתם יורמים פלספנים, מהסוג שיש בדה-באזר.

        1. אין כאן שום שמחה על הפציעה
          קראתי את התגובות והניתוח היה שבעקבות הפציעה הסיכוי של דוראנט להגיע ללייקרס עלה
          שום שמחה לאיד רק ניתוח שלאחר מעשה

          באופן אישי אני נגד פציעות הייתי שמח לראות את דרק רוז עוזר לבולס מול מיאמי ואני מקווה שהטובים ביותר יהיו על המגרש תמיד

          באשר לנאש מוטב היה לו פורש בתחילת העונה הקודמת

        2. איפה K_700 הביע שמחה לאיד מהפציעה של איבאקה?

          נהפוכו אני ממש מבואס כי קודם כל אני לא סובל את הספרס והייתי מאוד רוצה שברוסטר מלא אוק' יפוצצו את הבלון הזה שגורם לכל כך הרבה ישראלים לקבל אורגזמה.

          בלי איבקה הסיכויים כמעט ולא קיימים.

  5. ארון גורדון ונוח וולנה עם מדידות אתלטיות מאד מרשימות.
    עשויים לעקוף הרבה שחקנים שנחשבו לבטוחים להיבחר מעליהם.

      1. זה לא יאמן שאנשים מסוגלים להגיע לגבהים האלה. לא אנושי.
        אפילו אם אני מפעיל את הבוסטר אחרי החמין של שבת אני לא מתרומם 2 ס"מ מהאדמה.

        1. זה היה נכון גם לגבי הבחור בתמונה שלך.

          לא עצר אותו מלהיות אלוף גדול.

          תן לכל שחקן סופר מוכשר את האופי של ביל ליימביר וקיבלת את מייקל ג'ורדן.

  6. גורדון אומר שהוא כבר עשה 42 בעבר.
    אני מאמין לו.
    אבל במקרה שלו זה לא רק הניתור – זה גם תרגילי האתלטיות.

    השחקן הנוסף שתרגילי האתלטיות (והניתור והקליעה) הקפיצו אותו לפחות לאמצע הסיבוב הראשון אפ לא למעלה מזה –

    זאק לאוויין………

  7. אני לא חושב שאחד בפורום הזה היה אומר אני פורש ומוותר על 9 מיליון.

    אני לא יודע אם נאש היה זוכה באליפות אם הורי לא היה מפוצץ לו את האמא של הפנים וסטאט לא היה מורחק כי דרך על הקו אבל הוא פשוט נתן רצף עונות מדהימות מבחינת יופי, אחוזים וכמעט נגע בטופ
    אז קצת כבוד, הבנאדם זכה פעמיים באמויפי בניגוד לפול וכנראה שפול גם בעתיד לא יזכה אלא אם משהו מדהים יקרה.

  8. ברור שנאש הוא סתם אפס. לא שחקן. האשים תביט? זה שחקן!! חוץ מזה, בניגוד למנחם, הוא אפילו לא יודע לעשות בדיקת איות לטקסט ולכן כל הטקסטים שלו מלאים בשגיאות איות ושגיאות תחביר מביכות…… מקווה בשבילך שהיית על סמים קשים כשכתבת את ה"כתבה" הזו. ליצן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט