יומן האבטיח (2)/מתן גילור

  1. מה תגידו על שלומי הרוש? אחרי שהתלהבתי ממנו בעונה שעברה, השתדלתי לעקוב אחריו יותר באדיקות העונה. רציתי לכתוב עליו אחרי שיסיים את העונה, רק חבל שאקורד הסיום היה תצוגה התקפית לא-מי-יודע-כמה, בלשון המעטה. מבחינתי, הרוש הוא הישראלי היחיד מאז טל בורשטיין שאני יכול באמת לקרוא לו קומבו גארד. אז נכון, בניגוד לבורשטיין, הוא לא יכול לשחק 3 או לעשות חילופים אוטומטיים בהגנה, כיוון שהטבע לא חייך אליו באותה הדרך והוא לא נושק ל-2 מטרים. אבל הרוש, מעבר להיותו פצצת אנרגיה, עושה הכל על המגרש. קולע, מוסר, לוקח כ"ח, חוטף, מוביל כדור, חוסם בהיי-פוסט, בורח לדלת האחורית, שומר מצוין ומה לא. אבל יותר מהכל, הדבר שהכי מבליט את הדמיון ביניהם הוא היסודות. כיום, המחלה אולי מספר 1 של הכדורסל בישראל (ואולי הספורט בכלל) היא העדר יסודות. טוב, כנראה שהמחלה מספר 1 היא בסיס פירמידה צר מדי ומט ליפול וכנראה שהמחלה מספר 2 היא שחיתות ומכירת משחקים, אבל גם העדר יסודות נמצא אי שם בצמרת. בכל מקרה, אני מאד נהנה מהרוש וחושב שיש לו עוד מקום להשתפר – והוא ישתפר.
  2. ואם בבורשטיין עסקינן, מישהו יכול להסביר לי למה הוא לא מאמן ילדים? שחקן עם כאלה יסודות, חכם ומשמש דוגמא אישית, הן ברמת הכדורסל והן ברמת האישיות, הוא נכס לכל מחלקת ילדים ונוער. חבל שמבזבזים פה כסף על משתים וקשקושים במקום לתת אותו לאנשים כאלה.
  3. ממש חבל לי על יותם הלפרין. עד שבמהלך העונה הוא הצליח לשפר באופן ניכר את התדמית שדבקה בו, שוב מגיע החלק האינטנסיבי והמלחיץ של העונה ואיתו הצניחה ביכולת של הלפרין.
  4. יש סיכוי לא רע שהסדרה של מיאמי היט נגד ברוקלין נטס תפגע בראשונה בפתיחת הסדרה נגד אינדיאנה פייסרס. לא, אני לא רומז שהפסד אחד בסדרה עד כדי כך משמעותי, ולא, אני לא רומז שהעובדה שבורקלין, בדומה לשיקגו של העונה שעברה, הבינה שכאשר אין מה למכור בכדורסל עוברים לבושידו, יפגע במיאמי. אני אפילו לא רומז שמיאמי עלולה להגיע זחוחה, בדומה לגמר המזרח בעונה שעברה. הכוונה שלי שהפציעה של לופז עלולה לפגוע במיאמי. איזה שטויות אני מקשקש פה. הרי עם לופז בכלל לא בטוח שמיאמי עוברת. אז לא נכון, מיאמי קבוצה הרבה יותר טובה מהנטס, אפילו שבמהלך העונה, כאשר הראשונה שיחקה בהילוך שני והאחרונה בטורבו היא הצליחה לנצח בקושי. מיאמי בכל מקרה היו עוברים (כך לשיטתי). ההבדל הוא בשיטת המשחק של הנטס ומה שזה דורש מההיט. אם לופז היה משחק היו מחלקים בשמירה עליו בעיקר האסלם ואנדרסון, אך בשל פציעתו גם נטס שיחקו סמול-בול והדבר גרם להצבתו בחמישייה של שיין באטייה. אז מה הבעיה עם זה? הבעיה היא שהגבוהים של מיאמי עלולים להגיע לא הכי מפוקסים לסדרה מול אינדיאנה לה קו קדמי טוב בהרבה מזה של ההיט. אותם האסלם ובירדמן יצטרכו להתחלק בשמירה על היבריט/סקולה וגם לעזור לבוש בשמירה על ווסט. אז אנדרסון עוד שיחק פה ושם, אבל האסלם? כל היודע דבר על מקום הימצאו מוזמן לחייג 1-800-אריק ופט. גמר NBA רביעי ברציפות מובטח למוצא הישר.
  5. כשאלוהי הכדורסל (לא ההוא מהנעלים, אלא זה שבגללו עשרות אלפים לא צופים בחצי גמר פיינל–פור היורוליג) המציא את הפלייאוף, הוא דימה בנפשו את הפלייאוף הנוכחי של אקלהומה סיטי ת'אנדר. איזה סדרות נהדרות וכפיות. צמוד, מותח וכדורסל איכותי ברמות הגבוהות ביותר. לעניות דעתי, המאצ'-אפ מול סן-אנטוניו עובד לטובתם, אבל שמעתי גם שבסרביה לא יודעים מה זה מאצ'-אפ, אז אין לדעת. בכל מקרה, אני צופה עוד סדרה לפנטאון.
  6. מה דעתכם, האם לספורטאי יחידני יש או אין מחוייבות כלפי מעריציו כמו לקבוצה? אנשים שילמו ממיטב כספם כדי לראות את רוג'ר פדרר במדריד והאחרון החליט לפתע לוותר, לרגל הולדת האחים בראיין הבאים. עכשיו, כמובן שאין אני מערער על זכותו להיות שם כשזה קורה. אני אפילו ויתרתי על משחק בית נגד מכבי ת"א, בלידת בני השני. העניין הוא שדברים כאלה, עפ"י רוב, יודעים מראש. גם אם לא בדיוק של ימים, אלא שבועות, אבל לכל הפחות תתריע. זה בערך כמו שאנשים יקנו כרטיס למשחק ידידות של ברצלונה ובשניה האחרונה יודיעו להם שמסי, אינייסטה ונאיימר לא משחקים. וזה לא נגמר רק במדריד. המחויבות שהוא הראה ברומא היא מתחת לכל ביקורת. נראה כאילו מירקה אמרה לו: "שמע, אתה יכול ללכת לשחק טניס עם החברים שלך, אבל אל תחזור אחרי שעת ארוחת הערב." אז זה מה שהוא עשה. שיחק מערכה אחת ועבר לתכנן את סדר המקלחות וההשכבות.
Subscribe
Notify of
15 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
צביקה
צביקה
16 במאי 2014 11:18

הגזמת לגמרי ביחס לפדרר. מותר לו קצת להסתבך עם המחויבות האישית שלו למשפחתו ובפועל לפשל. זה לא שהוא לא רוצה לנצח ולשחק. הוא הרי לא חייב, וכסף הרי לא חסר לו. הוא פשוט חשב שיצליח לרקוד על כל החתונות וזה לא כ"כ הצליח לו. בטח שלך אין שום זכות לבוא אליו בטענות.

מתן גילור
16 במאי 2014 11:39
Reply to  צביקה

שמע, אני מנסה להכניס עצמי לנעלים של מי שקנה כרטיס למשחק בו היה אמור לשחק. אולי אפילו כרטיס טיסה ומלון, רחמנא לצלן. זה יכול להסתכם למאות ואלפי דולרים. במצב הנוכחי זה די עובר לידי, אבל אם הייתי מוציא על זה כסף הייתי די עצבני עליו. הרי בסופו של דבר האהדה המטורפת עליו מפרנסת אותו הרבה יותר מסכום הזכיות בטורנירים וגם עומדת לטובת התדמית והמורשת שלו.

נמרוד
נמרוד
16 במאי 2014 11:53

האמת שזה מזכיר את הסיפור שהיה עם ברצלונה ומסי בקיץ האחרון במהלך מסע המשחקים בארה"ב.

מנחם לס
מנחם לס
16 במאי 2014 16:55
Reply to  נמרוד

או כשאתה קונה כרטיס ב-$100 דולאר למשחק ספארס – דאלאס, ופופ מחליט פתאום לתת מנוחה לדאנקן, פרקר, וג'ינובלי.

אלעד אייל
אלעד אייל
16 במאי 2014 14:08

1. שלומי הרוש הוא מהישראלים היותר דומיננטיים בליגה. הוא עשה השנה צעד משמעותי קדימה והפך למנהיג של חולון, ושדרג את משחקו באופן משמעותי. אני מאד אוהב את החוצפה שלו ומקווה שהוא ימשיך במגמת השיפור גם בעונה הבאה.
2. אני חושב שעושים ליותם עוול גדול. יותם הוא שחקן מאד קבוצתי שתורם המון לקבוצתובדברים שלא תמיד נראים בסטטיסטיקה, כמו אתמול למשל בעבירה האחרונה שמנעה מקנדי להשוות את המשחק. יותם פעמים רבות מעדיף מסירה לשחקן בעמדה טובה על פני קליעה לא טוחה למרות שיש לו יד נהדרת. אז נכון שהוא לא קטש ולא לוקח תמיד הכל על עצמו למרות שהוא יכול וצריך, אבל הוא משלים מצוין את קיצ'ן, ואני מקווה שאם הפועל תזדקק לו הוא יהיה שם.
3. לגבי מיאמי השאלה הגדולה היא איזו אינדיאנה תופיע לסדרה ? האם זו של פתיחת העונה או הקבוצה המקרטעת של החודשיים האחרונים. בכל מקרה בהחלט יתכן ואינדיאנה כבר עברה את תחתית הבור ומעתה היא במגמת עליה ? מיאמי מנגד טיילה עד כה ובהחלט יתכן שהפעם תצטרך לעבוד קשה בהרבה. אני מייחל ניצחון של אינדיאנה.

מנחם לס
מנחם לס
16 במאי 2014 16:56

אינדיאנה תופיע כאינדיאנה של תחילת העונה ומיאמי תשתין דם לפני שתנצח, אם בכלל.

רועי ויינברג
Admin
16 במאי 2014 17:34
Reply to  מנחם לס

מיאמי תנצח את השני באינדיאנה, ותשמור על הביתיות, כל הדרך ל-2-4 מבריק

אלעד אייל
אלעד אייל
16 במאי 2014 17:58
Reply to  מנחם לס

השאלה איך אינדיאנה תגיב אם תפסיד את הביתיות במשחק הראשון ? היא עדיין לא משחקת כדורסל יציב. בכל מקרה יהיה מעניין…

Rondi
Rondi
16 במאי 2014 14:30

האסלם הוא בדיוק השחקן שתייבש אותו על הספסל והוא יעלה לתת 100% בכל רגע שתקרא לו. חוצמזה הוא גם חיי על המאצ' אפ מול היברט כבר שתי עונות. בקיצור, אני לא דואג לגבוהי ההיט יותר מדיי.

לגביי פדרר לדעתי אתה טועה. גם מבחינה כללית החובה שלו היא כלפי מארגני הטורניר ולא כלפי רוכשי הכרטיסים. מי שקונה כרטיס לטורניר טניס ובטח לשלבים המכריעים לא יכול להניח שהשחקן שהוא רוצה לראות יהיה שם. בנוסף גם באופן ספציפי היתה מספיק תשתית עובדתית להניח שהוא לא ישתתף בטורניר היות וגם בלידת התאומות הוא לקח 'חופשת לידה' וגם בראיונות בחודשים האחרונים הוא היה עמום אפילו לגביי ההשתתפות שלו ברולאן גארוס…

אחלה יומן האבטיח!

חום
חום
16 במאי 2014 16:12

שלומי הרוש בהחלט שחקן נהדר.
הקרדיט ל יסודות למחלקת הנוער המוצלחת של הפועל כפר סבא שם גדל.מעניין יהיה ליראות אם ארז יזמן אותו בקיץ.אני אומנם בספק,אבל אם זה הוא או מורן רוט.לניבחרת הוא עדיף בעיני.[אגב רביב לימונד לא נחשב קומבו גארד?]
לגבי הלפרין צריך לשבת לדבר לא בסוף העונה הזואת וגם לא בטוח שבסוף העונה הבאה,לספורטאים לוקח זמן לשנות הרגלים,בעיניין הזה אני חושב שצריך לתת קרדיט להנהלה של ירושלים שלא משדרת לחץ להישגים מיידים.

אהרון שדה
אהרון שדה
16 במאי 2014 16:50

1.שלומי הרוש שחקן נפלא ראיתם את שלשת הקלאץ במשחק השני שניצחה את ירושלים …תותח על ובאמת חבל שככה הוא נפרד מאיתנו (אא"כ אתם כמוני חפצים בהצלחת ירושלים…).

2.בגדול מסכים : רק שיש לי הסבר.בורשטיין בחור חכם ומשכיל.
להיות מאמן /נוער זה דורש עבודה יסודית…לא נראה לי שהשכר מתגמל כ"כ …טל מצא /ימצא הכנסה מתגמלת יותר.

3.הלפרין : לצערי אתה צודק וככה גרינברג אכל אותה פעמיים.
א.הלפרין לכל הפחות בספק אם יהיה שם במני טיים.
ב. גרינברג שם את כל הביצים בסל של הלפרין ע"ח אראל למשל …חבל.
4. גם חושב כמוך ….הלוואי (מבחינתי).

בעניין פדרר לא מכיר מספיק את הסיפור.
יחד עם זאת קהל צריך לקחת בחשבון שהוא לא יראה את מי שהוא מצפה..גם בלי מה שקרה פדרר יכול היה להפסיד סיבוב ראשון ולא להגיע כלל לסיבוב שני .
לכן מי שקונה כרטיס צריך לראות משחק …ואם משחק אחד נגמר עקב פציעה שיעבירו למגרש משחק שני.(בגמר תהיה בעיה בפציעה מוקדמת).

מתן גילור
16 במאי 2014 17:04

תודה על התגובות.
אחד הכותבים בבלוג שלי פירסם ראיון עם קטש, שרף וחסין לקראת הפיינל-פור. אני מאד ממליץ לקרוא.
http://bit.ly/1k8ipFq

אלעד אייל
אלעד אייל
16 במאי 2014 17:55

אהבתי את המשפט של דן שמיר "צריך לדעת להרתיח את התבשיל בלי לשרוף אותו" כל כך נכון. אפילו איקוביץ' שהיה כבר ב2005 אחד המאמנים המנוסים ביבשת שהוביל את יוגוסלביה לאלפויות, אבל לא הצליח להוריד משחקניו בצסק"א את הלחץ המנטלי שפירק לו את הקבוצה והותיר את הבמה לזכיה שניה של מכבי. אוברדוביץ' הוא אמן הפיינל פורים שיודע כמעט תמיד להוביל את קבוצתו למתח הנכון במשחקים החשובים. לעיתים הוא "יזם" משברים בטופ 16 שעלו לו לעיתים גם בעליה עצמה, אבל בשורה התחתונה הוא המאמן המעוטר ביותר בפער גדול על כולם.

חיים כ
חיים כ
16 במאי 2014 17:24

איך האסלם יעלה נגלה במשחק, לגבי כל שאר הנקודה מסכים לגמרי שעם ברוק היה מתפתח אחרת ומיאמי בכל זאת מנצחים.

מעניין לעניין באותו עניין, מישהו יודע מה עם גרג אודן?

חיים כ
חיים כ
16 במאי 2014 17:26

והלפרין צריך להופיע בדיוק לשני משחקים, הגמר, בשביל שכל התדמית שלו תתהפך.
מדהים כמה הזיכרון בישראל יהיה קצר.