פילדלפיה תתארח בדאלאס, הקליפרס מגיעים לסן פרנסיסקו ושני משחקים נוספים בפריוויו חמישי / רותם אלרן

מנת השף

2:30 – דאלאס מאבריקס (31-32) VS פילדלפיה סיקסרס (21-40)

המשחק הגדול ביותר מבין הארבעה שעומדים לפנינו הלילה יתרחש בטקסס, שם המאבריקס, המדורגים במקום השביעי במערב, יארחו את הסיקסרס, המגיעים מן המקום השלישי במזרח.

דאלאס אמנם מחזיקה ביתרון הביתיות לקראת המשחק הלילה וצפויה להיות יריבה ראויה לסיקסרס החזקים, אך אין ספק שהיא מגיעה למשחק כקבוצה החלשה מהשתיים. אפילו לאחר שקיבלה את קיירי אירווינג בטרייד לפני פחות מחודש, הקבוצה עדיין מתקשה לשמור על יציבות ולהשיג ניצחונות באופן רציף, כאשר היא ניצחה רק בשניים משמונת המשחקים בהם אירווינג שיחק עם הקבוצה.

ייתכן ומדובר בקשיי הסתגלות לאור כך שהכוכב זה עתה הגיע לקבוצה, אך גם יש היבטים מהם צריך לחשוש, כאשר המשמעותי שבהם הוא היכולת ההגנתית של דאלאס – הקבוצה הייתה בינונית, שלא לומר חלשה, בצד האפור של המגרש עוד לפני הטרייד על אירווינג, אך עצם כך ששלחה בטרייד את שחקן ההגנה הטוב ביותר שלה (דוריאן פיני סמית') גרם לפגיעה ביכולת ההגנתית, כאשר באותם שמונה משחקים עם אירווינג הקבוצה מחזיקה ברייטינג ההגנתי ה-24 בטיבו בליגה. פילדלפיה הקבוצה ההתקפית השמינית בטיבה בליגה, ולמאבס פשוט אין את הכלים להאט אותה בכל דרך שהיא, מה שעלול לגרום לדאלאס לעשות מהמשחק עם הפסד נוסף. לא הכל רע מבחינת דאלאס, כאשר היכולת ההתקפית בהובלת דונצ'יץ' ואירווינג פשוט נהדרת, אך החולשה ההגנתית הופכת את פילדלפיה לפייבוריטית מובהקת לקראת המצ'אפ בין השתיים.

הסיקסרס מגיעים למשחק כשהם מחזיקים ב-6 ניצחונות ב-8 משחקיהם האחרונים, כאשר ג'ואל אמביד ממשיך להציג יכולת נהדרת ולתת את אחת מהעונות האישיות המרשימות שראינו בשנים האחרונות, כאשר הוא מעמיד 33.0 נקודות, 10.4 ריבאונדים ו-4.1 אסיסטים למשחק ביעילות נהדרת. הימצאותו של אמביד בקבוצה היא הסיבה העיקרית למסוגלות של פילדלפיה לשלוט התקפית במשחקים, מה שניתן לראות מכך שכאשר הוא נמצא על הפארקט הרייטינג ההתקפי של הקבוצה עומד על 116.9 נקודות ל-100 פוזשנים, לעומת 111.7 כאשר הוא לא משחק. לדאלאס אין סנטר הגנתי איכותי, במיוחד לאור הפציעה של מקסי קליבה, ואני מאמין שנראה את אמביד מסיים עם צפונה ל-40 נקודות היום.

ההימור שלי הוא על ניצחון של הסיקסרס ב-9.

שאר המשחקים

2:00 – וושינגטון וויזארדס (32-29) VS טורונטו ראפטורס (32-31)

המשחק המוקדם של הלילה יגיע אלינו מוושינגטון, שם הקבוצות המדורגות 9 ו-10 במזרח ייפגשו, כאשר כל אחת תנסה להשיג את הניצחון על מנת להישאר בתמונת הפלייאין באיזור.

וושינגטון מגיעה למשחק לאחר שניצחה בהפרש של 3 נקודות בלבד את אטלנטה שלשום, בעיקר בזכות תצוגות מרשימות של בראדלי ביל (37 נקודות ו-7 אסיסטים) וקייל קוזמה (28 נקודות). הלילה היא תפגוש יריבה קשה יותר מאטלנטה, אך מצד שני יריבה נוחה יותר מבחינת מצ'אפ – אחת מנקודות האור בעונה של הוויזארדס, במיוחד מאז הטרייד על רוי האצ'ימורה, הוא דני אבדיה. הישראלי מציג יכולת הגנתית אישית נהדרת, כאשר הוא מצליח לשמור ביעילות על כוכבי היריבות ולהגביל משמעותית את היכולת האישית שלהם, והוויזארדס יקוו שיצליח לעשות אותו דבר גם לפסקל סיאקם הלילה – הקמרוני נותן עונה אישית מצוינת ומעמיד 25.2 נקודות, 7.7 ריבאונדים ו-6.0 אסיסטים למשחק, ועצם הימצאותו של אבדיה מבטיחה לוושינגטון אפשרות לשים מול כוכב הראפטורס שחקן פיזי וחזק שמסוגל להאט אותו ולהגביל את התפוקה שלו, מה שמשפר פלאים את הסיכויים של וושינגטון לצאת עם ידה על העליונה.

מנגד, הראפטורס מגיעים כשהם נמצאים במומנטום מצוין, כאשר ניצחו ב-15 מ-24 משחקים האחרונים, המאזן השישי בטיבו בליגה במהלך פרק הזמן הזה. הראפטורס אמנם עדיין בינוניים למדי בשני צידי המגרש, כאשר הם מדורגים במקומות ה-14 וה-15 במדדי הרייטינג ההגנתי וההתקפי (בהתאמה) במהלך תקופה זו, אך היא עדיין מציגה שיפור משמעותי – ההגנה נשארה במצב דומה מאוד לזה שבו הייתה ב-39 המשחקים הראשונים של העונה, אך ההתקפה קפצה 4 מקומות בדירוג, מה שמסייע לטורונטו להחזיק בנט רייטינג חיובי במהלך 24 המשחקים הללו. וושינגטון קבוצה טובה למדי, אך המומנטום בו טורונטו מחזיקה לאחרונה נותן לה יתרון קל במשחק והופך אותה לפייבוריטית לקראתו, לפחות בעיניי.

ההימור שלי הוא על ניצחון של טורונטו ב-6.

3:30 – סן אנטוניו ספרס (47-15) VS אינדיאנה פייסרס (35-28)

המשחק השלישי של ליל המשחקים שלפנינו יגיע גם הוא מטקסס, כאשר הספרס, המחזיקים במאזן השלישי בחולשתו ב-NBA, יארחו את הפייסרס, אשר נמצאים במרחק שני משחקים בלבד מכניסה לפלייאין ויקוו לנצח על מנת לשפר את מיקומם.

סן אנטוניו היא אחת מהקבוצות החלשות ביותר בליגה העונה, כאשר כמעט כל נתון לגבי הקבוצה משקף זאת – בין אם מדובר ברייטינג ברייטינג ההגנתי החלש ביותר בליגה, ברייטינג ההתקפי ה-28 בטיבו, בנט רייטינג הנמוך ביותר או בכמות האיבודים למשחק הרביעית בגובהה בליגה, ברור מאוד שהספרס נמצאים בשיאו של טנקינג אשר בתקווה יביא להם בעוד כשלושה חודשים את הבחירה הראשונה המיוחלת. אינדיאנה לא מצליחה להציג יכולת מרשימה יתר על המידה לאחרונה, אך היא ככל הנראה לא תצטרך יכולת מרשימה על מנת לנצח את הספרס, אשר עשויים לשחק ללא דווין ואסל וקלדון ג'ונסון, שני השחקנים המובילים של הקבוצה העונה.

אינדיאנה פתחה את העונה מצוין והייתה אחת מההפתעות היותר נעימות שלה, אך בתקופה האחרונה היא מתקשה לשמור על יציבות, מה שהוביל לירידתה למקום ה-12 במזרח. היא ניצחה רק ב-5 מ-15 משחקיה האחרונים, כאשר היכולת ההתקפית נשארת טובה למדי ומדורגת במקום ה-15 בליגה במהלך התקופה הזו, אך ההגנה מתדרדרת משמעותית וצונחת אל המקום ה-27 בליגה. הפייסרס צריכים להתאפס על עצמם עכשיו כדי לשמור על סיכוי להיכנס אל טורניר הפלייאין, מה שאומר שהם יצטרכו נואשות כל ניצחון אשר הם מסוגלים להשיג, כשהלילה עומדת בפניהם הזדמנות פז לעשות כן.

ההימור שלי הוא ניצחון חוץ של הפייסרס ב-13.

5:00 – גולדן סטייט ווריורס (30-32) VS לוס אנג'לס קליפרס (31-33)

המשחק שיסגור את הלילה יגיע אלינו מסן פרנסיסקו, שם הווריורס נטולי סטף קרי יארחו את הקליפרס, אשר לשם שינוי יגיעו למשחק בסגל מלא.

כאמור, הווריורס מגיעים למשחק ללא קרי, אך מלבדו גם אנדרו וויגינס ייעדר, כאשר ג'ורדן פול מוגדר בספק למשחק ועשוי להחמיץ אותו גם הוא. הווריורס אמנם הצליחו להשיג מספר ניצחונות גם במשחקים ללא קרי, אך כמעט כל הניצחונות האלו הגיעו כתוצאה ממפגשים עם קבוצות בינוניות מאוד או חלשות. מול מועדון כמו הקליפרס, אשר משתפרים ומציגים יכולת טובה יותר ויותר ככל שהעונה הזו מתקדמת, הסיכוי של גולדן סטייט לצאת עם ידה על העליונה הוא קלוש עד לא קיים, ומאוד קשה לי לראות אותה מנצחת במשחק הזה.

הקליפרס מציגים יכולת נהדרת כאשר הם משחקים בסגל מלא, כאשר השילוב של קוואי לנארד ופול ג'ורג' מניב תוצאות בשטח – ב-799 דקות משותפות של השניים העונה הקבוצה מחזיקה בנט רייטינג 8.6, הנובע בעיקר מרייטינג הגנתי מדהים העומד על 120.0 נקודות ל-100 פוזשנים. כאשר סביבם נמצא סגל משלים עמוק ומצוין, הקליפרס מחזיקים ביתרון מובהק על גולדן סטייט בשני צידי המגרש, מה שיוביל לכך שככל הנראה ישיגו ניצחון נוסף הלילה.

ההימור שלי הוא על ניצחון של הקליפרס ב-18.

לפוסט הזה יש 79 תגובות

            1. תודה רבה פאקו

  1. להביא לקבוצה שלך את קיירי אירווינג זה כמו לשחק רולטה רוסית, תוך כמה ניסיונות אתה הולך להפסיד, זה בטוח.
    בעצם, אולי קיובן הביא אותו בתור עז, אבל לא דה גרייטסט, אלא כזו מהמסורת היהודית. כשתגיע סוף העונה, לדונציץ' כבר לא יהיה איכפת מחיזוק או אליפות, העיקר שיוציאו את העיזה.
    תודה רבה על הפריוויו המשובח, רותם

      1. חס וחלילה. קצת מתבדח על חשבונו, כמו רוב מי שחי על הכדור הזה. אם אני עובר את הגבול זה בנסיון, עלוב בדרך כלל, להצחיק קצת. מאחל לו חיים ארוכים ומהנים, ועוד כמה אליפויות שירצה

  2. מישהו יכול להגיב לי בבקשה, הייתה לי תקלה בתגובות שמופיעות במייל והבנתי שפאקו תיקן, אני רוצה לבדוק זאת.

  3. תודה רותם על פריוויו מעולה. סיכמת יפה את מצב הקבוצות.
    ותודה רבה גם לפאקו שעד שלא נתקע משהו לא מבינים כמה הוא נחוץ.

  4. בס"ד
    תודה רבה.
    הערכות וניחושים:
    פילי ב 6.
    ווש ב6
    פייסרס ב 7
    אם פול לא משחק, קליפרס ב16, אם כן, קליפרס ב 11.

  5. תודה רותם אחלה פריוויו. גולדן מול קליפרס בקרב על המקום החמישי. כרגע זה נראה שמי שתהיה שם תזכה בסופו של דבר בתענוג המפוקפק לסדרת סיבוב ראשון מול פיניקס (בהנחה שפיניקס לא תעקוף את סאק וממפיס מה שמן הסתם כנראה יקרה מתי שהוא אבל בנתיים…).
    טוב – ניחושים:
    בלי הגבוהים יהיה קשה לדאלאס ואמביד יחגוג בצבע ומחוצה לו דאלאס לא מתחברים פילי בכושר מצוין לאחרונה. זה ברור שפילי אז בקיצור ננחש שזו דאלאס. למה? וואלה לא יודע. תחושה. טוב נלך על פילי. יש גבול.
    טוב:
    פילי.
    ווש.
    אינדי.
    כאן צריך להיות רשום קליפרס כי הם ינצחו אבל אני רושם גולדן. למה? בא לי. זהו.
    טוב בעצם קליפרס.
    קליפרס.

  6. Adrian Wojnarowski
    @wojespn
    ·
    Follow
    ESPN Sources: The Milwaukee Bucks have emerged as frontrunners to sign guard Goran Dragic. He has connected with a few contenders since Bulls waived him, but the East-leading Bucks have moved to forefront of reaching a deal with Dragic.

  7. omg
    השעון הביולוגי הארור והמוזר שלי הקים אותי ישירות ל"משחק השיקוצים הקטן": הקבוצה המחליאה בליגה לצפייה – פילי – עם צמד הנוכלים שחיים על "עבירות סילבר" (90% אוויר 10% חנקן) אל מול הג'דיי שפנה לאופל והפך לשקץ במשרה מלאה + עוזרו הדפקט הקטן, והאגואיסט מלא-מלא.
    מה עושים? אאלץ לשים את נפשי בכפי ולהציץ
    עיניים – צפו פגיעה
    מוח – צפה תקיפה
    קיבה – צפי בחילה והפיכה קיבתית
    We who are about to die, salute you!

    1. תודה תודה תודה לאלילת המזולה שהביאה לפילי את דוקטור ריברס הענק.
      מאמן מופלא כמו מופלטה מקולקלת מעורבבת עם חלב נאקה מוחמץ בחמיצות ייתר

  8. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    קיירי עושה השתלמות חבלה בג'יהד האיסלאמי?
    נשלח אותו לאירגון של אבו דאוד.

  9. שירה לילה עבר קעקועים ונזכר בסוזנה שבכתה עבורי
    .
    I came from Alabama, Wid a banjo on my knee,
    I’m gwyne to Louisiana, My true love for to see.
    It rain’d all night the day I left, The weather it was dry,
    The sun so hot I froze to death; Susanna, don’t you cry.
    Chorus:
    Oh! Susanna, Oh don’t you cry for me,
    cos’ I’ve come from Alabama, Wid my banjo on my knee
    I jumped aboard the telegraph, And trabbled down the riber,
    De lectric fluid magnified, And killed five hundred nigger.
    De bullgine bust, de horse run off, I really thought I’d die;
    I shut my eyes to hold my breath, Susanna don’t you cry.
    CHO: Oh Susanna &c.
    I had a dream the odder night, When ebery thing was still
    I thought I saw Susanna A Coming down de hill;
    The buck-wheat cake was in her mouth, The tear was in her eye;
    Says I, “I’m coing from de south, Susanna, don’t you cry.”
    CHO: Oh Susanna &c.
    I soon will be in New Orleans, And den I’ll look all round,
    And When I find Susanna, I will fall upon de ground.
    And If I do not find her, Dis Darkie’l surely die,
    And when I’m dead and buried, Susanna, don’t you cry.
    CHO: Oh Susanna &c.

  10. מה זה הדבר הזה על הראש של בולוק?
    איזו יצירת אומנות….
    חחחחח, זה מזכיר איזו תולעת ימית ייחודית.
    אולי איזה חייזר מסרט אימה?

  11. ווסטברוק מנהל את התקפת הקליפרס
    קליי חזר ובגדול. איזה קלעי מדהים. וואו.
    הקליפרס לעומת זאת, מניעים כדור מחוץ לקשת ולא פוגעים.

  12. וואי וואי וואי ג'ורדן פול 22 נק ברבע השלישי
    מי שרוצה לראות סל מטורף הסל האחרון ברבע של פול. הלוחמים עשו ריצה של איזה 30 פלוס ברבע הזה. ווסטבריק זה חילוש ואני לא מתלהב גם מגורדון ו… פלמילי???

    1. וואו הוא פשוט מתעלל בקליפרס שמצאו להם יום לשחק כל כך רע, עם אחוזים איומים מחוץ לקשת של כולם. לא מסונכרנים בהגנה. בקיצור – הלוחמים משחקים כמו אלופים. מדהימה הקבוצה הזו.

      1. הקליפרס כבר עפו מהצוק גם כמו הנטס אני לא מבין מה אנשים חושבים שהם יעשו חחח. הם קבוצה בינונית עם מאמן מאד חלש. יש?להם פחות סיכוי מפילי לעשות משהו בפלייאוף.

        במערב זה הסאנס וגס בהרכב מלא ואחכ דנבר. היתר שם בתם לקישוט. במזרח זה באקס ובוסטון בלבד שהקאבס איכשהו אולי טיפה יכולים לעקוץ סידרה אחת מפתיעה. השאר לא במשחק

      2. מסכים איתך. פול כשבוא נכנס,לזון הוא בלתי עציר. מאוד מזכיר את סטף. יש לו גם הרבה שטויות אבל עדין צעיר נסלח לו. הווריירס אם התחברו יכולים ללכת עד הסוף למרות שדנבר ופיניקס אלה נשוכות קשות מאוד. הקליםרס נחלשו קוואי נראה אובד שם בין כל הגורדונים והווסטבריקים.

  13. הקליפרס ביום איום ונורא .
    ובכל זאת , הדאבס מגלים הרבה אופי בהרכב חסר .
    אם הם מגיעים לפלייאוף בריאים , אף קבוצה לא תרצה לקבל אותם , גם לא עם יתרון ביתיות.

  14. סתם שאלה…כל הסימנים בפילי זועקים באדום להתרסקות פלייאוף מפוארת. למה דוק ריברס עדיין בתפקיד? רואים שהולכים להתנגש בקיר.
    באיזה חברה נורמלית בעולם האמיתי היו משאירים את המנכל ככה שנים בתפקיד?

    1. צודק לגבי ריברס, העובדה שהוא מקבל חוזי אימון פעם אחר פעם ואף נבחר (עפי הויקיפדיה) לאחד מ 15 המאמנים הגדולים נשגבת מעיני.

  15. הקליפרס מאז האולסטאר:
    .
    ספגו 176 נק' בהפסד לקינגס
    ספגו 134 בהפסד לנאגטס
    הפסידו. בבית. למינסוטה.
    ספגו 42 ברבע השלישי מגולדן בהרכב מדולל.
    .
    משהו לא טוב עובר על הקליפרס.

  16. שרדתי כדי לספר!
    ראיתי חלקים ניכרים מפילי – דאלאס!
    זה אפילו לא היה נורא כ"כ!
    כנראה פילי בחוץ זה פחות זוועה, אמביד פחות משחק על השופטים, ואפילו דפקו לו לא מעט שריקות נגדו.
    בחוץ הם סתם חלשים, כשנשק הרמאות לא בשיאו.
    מנגד לדאלאס נכנס הכל הלילה, לוקה וקיירי משחקים תורות ולוקחים זריקות רעות, כרגיל – הלילה הרוב נכנסו להם, וגם השלשות של הצוות המסייע.
    התוצאה – דריסה של פילי בידי קבוצה שבורה ובינונית.
    צמצמו לקראת הסיום כשהשלשות חדלו ליפול.

  17. קאמינגה נהיה שחקן שחקן.
    הגנתית הוא נהיה מדהים, עשה שיפור עצום בהגנה.
    בהתקפה הוא מראה כמה מגוון הוא יכול להיות.
    דופק שלשות.
    אתלט על.
    מחכה שמודי יפרוץ כי לדעתי הוא יכול אפילו להתעלות על קאמינגה, הכל עניין של ביטחון.
    והקליפרס כאלו חלביים. הקבוצה הכי פריכה בליגה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט