סקרמנטו קינגס – היינו כחולמים? / עמית טבול

הימים לא פשוטים. בשבועות האחרונים המדינה שלנו עומדת בפני מבחנים משמעותיים. נקווה שמעז יצא מתוק ומאחל לכולנו שנצא מחוזקים מכל הטרלול והסחרור אליו נכנסנו ונרבה שיח מכבד ואחווה בינינו לבין עצמנו (התקשורת והפוליטיקה באופן מסורתי רק מדרדרות את השיח).

בינתיים אני מנסה למצוא קצת נקודות אור בימים טרופים אלה, בתקווה שכדורסל ומוזיקה תמיד יהוו כר פורה לכך.

אני נכנס ל- NBA standings, משפשף את עיניי ולא מאמין:

סקרמנטו קינגס! במקום השלישי במערב!

האם הרצף האיום של אי הופעה בפלייאוף/פלייאין משנת 2006 עשוי להסתיים השנה?

17 שנים שכונות/שחונות כולל עונות מרגשות של עמרי כספי, דמארקוס קאזינס, דיארון פוקס, טייריס האליברטון, תאונות טוטאל לוס בדמות מרווין באגלי שנבחר לפני שחקנים לא רעים כמו לוקה דונצ'יץ', טריי יאנג וטריפל ג'יי, או סתם בינוניות סטייל רודי גיי והאריסון בארנס.

61 משחקים לתוך העונה זה כבר זמן סביר לטפח ציפיות.

נחזור שנה אחורה.

לא נשכח, כן נסלח…

טייריס האליברטון, בעיניי אחת הגניבות הגדולות והמרגשות בשנים האחרונות, נבחר על ידי סקרמנטו בבחירה מספר 12 (שלושה מקומות אחרי דני עבד השם), מועבר בטרייד לאינדיאנה תמורת סאבוניס. למה לא העברתם את פוקס על סאבוניס? מי יקלע שלשות? מי יקלע עונשין?

מעט האהדה למועדון המוכה הזה, שעוד שרדה אצלי, התפוגגה כלא הייתה ושקלתי להפוך להיות מאוהד בגרוש של סקרמנטו לאוהד בגרוש של אינדיאנה.

עם הזמן התברר שגם אם סקרמנטו לא קיבלה בדיוק את מה שהיא רוצה – עדיין עדיף לפרק צמד גארדים שדורכים אחד על האצבעות של השני תמורת גבוה מעולה כמו סאבוניס, כאשר גם הצד השני יצא נשכר כשוויתר על גבוה אחד מתוך צמד גבוהים דומיננטיים.

בקיצור, בניגוד למשחק סכום אפס שרווח בימים אלה, במקרה הזה Win Win הוא ממש לא מילה גסה.

הטרייד בוצע, פוקס זרח מחדש והשתפר בלא מעט אספקטים, סאבוניס תורם כמצופה, קיגן מאריי שנבחר בדראפט נראה מבטיח, האריסון בארנס מבוגר אחראי ויש גם שתי החתמות נוספות שבזמנו לא נראו כל כך משמעותיות: קווין הוארטר ומאליק מונק, שבצוותא עם מאריי הדהדו תשובה חד משמעית באשר לזהות קוברי השלשות וגם שחקני הספסל הנוספים יכולים לתרום לא מעט בכל ערב נתון.

הקבוצה משחקת מהר מאוד וקולעת מהשדה באחוזים נהדרים. ככה זה כששני הקלעים המובילים שלך קולעים ב- 51.5% מהשדה על יותר מ-18 זריקות (פוקס) וב- 61.4% מהשדה על 11.5 זריקות, תוך כדי ניהול משחק טוב של שניהם. השישייה המובילה שלהם קולעת בספרות כפולות וכולם קולעים במעל 45% מהשדה (עם עיגול פינות קל למאריי). סאבוניס ופוקס מציגים אחוזים נסבלים מהעונשין (76.7% ו- 78.6% בהתאמה) בווליום גבוה.

נותרו 21 משחקים עד סיום העונה. הלו"ז של סקרמנטו לא קל. הם יפגשו את פיניקס פעמיים וגם את הקליפרס, מילווקי, בוסטון ודנבר.

אני מעריך שהם לא יצליחו להישאר במקום השלישי (פיניקס תעקוף אותם) ושיהיה להם קשה לשמור על מקום רביעי ויתרון ביתיות, אבל היי, בואו לא נהיה גרידיים – הקבוצה עושה פלייאוף השנה ורוב הסיכויים שבלי פלייאין !

Go Kings! 

Amitlahev

אבא במשרה מלאה, רואה חשבון, שופט כדורסל בדימוס, מכור לפנטזי, גיטריסט בהרכב ובשעות הפנאי (שאין לי) זורק מלא שלשות :)

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. נהדר עמית
    כיף שלקבוצה עם היסטוריה התקפית כיפית ועשירה כמו הקינגס חוזרת לתחייה פתאום. החץ היה למעלה מאז שהחליפו את דיבאץ האיום בהנהלה. בכללי סקרמנטו מאוד מהנה לצפייה השנה, כמו שכולנו ראינו אחת ולתמיד במשחק המטורף בלוס אנג'לס בשבת.

  2. עמית, שמח בשבילך ובשביל זיו. מגיע לכם ולקינגס אחרי כל השנים הללו. פשוט קבוצה כיפית ומדליקה. רק שלא יתפתו לטרייד לא חכם בקיץ (איזה ביל/הארדן וכיו"ב) והקינגס בדרך למלוכה (או לרוזנות)!

  3. לדעתי מקום 5-6 יהיה מעולה לקינגס.
    קודם כל כי זה באמת מקום בפלייאוף אחרי ככ הרבה שנים, בלי המתח של פלייאין.
    ובנוסף, היעדר הביתיות תיתן להם קצת פרופורציה מבחינת הציפיות. לדעתי ככל שיישארו במקום 3, זה יגרום לקבוצות חזקות ומנוסות יותר סטייל פיניקס וג״ס לשאוף להתמקם ב-6 כדיי לקבל מצ׳אפ נוח מול הקינגס. כל עוד הלוז יישר אותם למחוזות 5-6 הם יוכלו להגיע כאנדרדוג ואולי לעקוץ איזה סיבוב, מה שייתן טעם מתוק יותר לאוהדים, מאשר להיות מודחים עם יתרון ביתיות.

  4. תודה עמית. מאמין שכמו שכתבת מקום 3 לא ישארו אבל מקומות 5-6 על אף הלו"ז בהחלט ריאליים וזה יהיה הישג אדיר עבור הקינגס.

    1. צודק לגמרי לגמרי, אבל בוא, פרה פרה, בייבי סטפס, קודם נשבור איזו בצורת הסטורית ונבנה קבוצה מנצחת לראשונה מאז ימי אברהם אבינו, ואחר כך נחשוב על דברים כמו הגנה.

  5. הדיל הזה הוא הווין-ווין הכי גדול של העונה, פשוט עשה טוב לכל המעורבים, ממש כולם כולל כולם, אולי חוץ מלשאיפות של אינדי להנחית את ויקטור. משהו טוב נבנה בסקרמנטו, ונבנה כמו שצריך. יש שם קבוצה צעירה, עם פיירול שנראה בריא וטוב, אולי חוץ מהעובדה שסבוניס נכנס לעונת חוזה בשנה הקרובה וגם יהיה מי שילין על החוזה של הוארטר.

    לגבי הדרישה לשיח מכבד ואחווה ביננו לבין עצמנו, כאן, מתוך כבוד לכותב ורצון לשמור על שיח מכבד עימו, אני לא אגיב. רק אומר שכבר נחצו הגבולות בהן 'שיח מכבד' הוא עוד רלוונטי.

  6. כבר עמדתי לכתוב משהו בסגנון שמה שמעניין זה שלהוציא את נפילת באגלי דווקא בחרו שם טוב בדראפט בשנים האחרונות, אבל אז נזכרתי בדביון מיטשל. איזו נפילה.

    1. דביון מיצל הוא לא נפילה. הוא מוכנס כסטופר במאני טייפ כמעט בכל משחק. לא הייתי בעד הבחירה בו אבל הוא לא נפילה הוא בחירה מאד סולידית.לדעתי המיקום שלו בדראפט של שנה שעברה הוא בן 12-15 נמוך קצת ממה שנבחר.

      1. הבנאדם בחירת לוטרי, כן? סטופר או לא 5 נקודות למשחק זה עלוב בשביל בחירת סיבוב ראשון, שלא לומר לוטרי. לזכותו, ולזכותם של הקינגס יאמר שאכן עושה רושם שזה יהיה דראפט די מחורבן ואין הרבה מציאות גם אחריו.

        1. אתה צריך לראות משחקים בשביל להבין את התמורה האמיתית שלו הוא שחקן בסגנון של מרקוס סמרט. לא סטטיסטיקה אישית אלא תרומה ולחימה עבור הקבוצה.

          1. זה דראפט חזק פשוט לא עמוק
            . כל השחקנים לפניו טובים מאד למעט אולי סאגס
            , רק את סנגון הייתי בוחר במובהק לפניו מבין מי שנבחר אחריו ורציתי אותו כבר בדראפט

    2. מסכים עם זיו. הוא שחקן טוב. שנה שעברה בשנת הרוקי הוא קלע 11 נק ב 28 דק השנה משחק פחות רק 18 דק ולכן קולע פחות.

  7. תוגה על הכתבה. הקינגס לא ירדו מעבר למקום הרביעי יש 4.5 משחקים בינם לבחם גולדן שלקינגס יותר משחקים לשחק. הם גם יפתיעו בפליאוף. שני יתרונות לקינגס נעורים ומהירות והעובדה שמעבר לפוקס וסבוניס יש להם עוד 5-6 סקוררים שיכולים לקלוע 30 בערב נתון

  8. כבוד למגזר
    ויום אחרי היומולדת של כריס וובר האליל
    ממש ממש שמח בשבילך ובשביל הקבוצה הזו.
    מאז ימי הוויט צ'וקלט אני אוהב את הקבוצה הזו שגם העמידה סגל בינ"ל עמוק עוד לפני שהיה מקובל.
    דיבאץ, פג'ה סטויאנקוביץ', טורקגולו הטורקי (אלא מה) שפרח כצלף ואולי היו עוד שאני לא זוכר כי היו קנדים או אוסטרלים או משהו.
    והקטליזטור להתפוצצות פרשת שופטים והימורים.
    יאללה סקרמנטו
    🙏💪

  9. פוסט מהנה
    אני דווקא חושב שאין שום סיבה לא לסיים במקום השלישי ולעבור איזה סיבוב בפלייאוף.
    עם כל הכבוד לפרוייקט פיניקס והלו"ז המאתגר זו קבוצה צעירה וטובה שצריכה לסיים את ה 82 משחקים חזק ובמומנטום לפלייאוף.

  10. סק' היא הסיפור הטוב של העונה (פיניקס האחרונה לאייש את התפקיד), וכולם בעדה. 17 שנים זו חתיכת תקופה.
    תודה רבה על הטור

  11. תודה עמית. קבוצה שכולם מסמפטים. משהו קטן שלא נגעת בו ולדעתי הוא לא פחות חשוב… 🙂
    הדג מסריח מהראש ובמקרה של הקינגס זה ההיפך. מי שאחראי בראש ובראשונה להצלחה הזאת הוא ה GM מונטה מקנייר. בוגר פרינסטון במדעי המחשב שעבד הרבה שנים עם דריל מורי ביוסטון (מן הסתם עסק במחקר נתונים וברוב שנותיו שם יוסטון עשתה פליאוף). הוא מונה לתפקיד ב 2020 אחרי שהקבוצה נוהלה הרבה שנים כמו דוכן בשוק על ידי דיבאץ'. בנה קבוצה בצורה מאוד עקבית. ראשית ההחלטה לבנות קבוצה שלא מבוססת על רוקיס אלא על שחקנים שנמצאים בראשית/אמצע הפריים שלהם. אפילו קיגן מרי הרוקי הוא בן 22 ובילה יותר משנה אחת בקולג'. זה גם היה הבסיס להחלטה הסופר אמיצה לשלוח את הליברטון ולהשאיר את פוקס. (אני עדין לא אוהב את למרות שבזמנו גילתי הבנה לעניין).
    החלטה שניה סופר חשובה היתה לתת את משרת המאמן למייק בראון. קראתי פעם סטטיסטיקה שבין כל המאמנים בכל הזמנים שאימנו בליגה יותר מ 5 שנים במשרת מאמן ראשי הוא נמצא במקום העשירי מבחינת ההישגים. לדעתי חלק מההחלשות של גולדן השנה קשורה לזה שהוא לא נמצא שם ועצותיו חסרות לסטיב קר.
    מעבר לכך עשה טריידים מאוד מדוייקים חיזק וחיסר במקומות הנכונים.
    תרומתו הצנועה .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט