הבכורה של דוראנט בפיניקס – פריוויו למשחקי רביעי / עמיחי קטן

2:00 שארלוט הורנטס (20- 43) – פיניקס סאנס (33- 29):

שארלוט רשמו חמישה ניצחונות רצופים והתחילו לאגור אופטימיות, אבל אז לאמלו נפצע שוב וגמר את העונה, וכך נגמרה גם האופטימיות של ההורנטס בכל מה שקשור ל-19 המשחקים שנותרו להם בעונת 2023. גם פי ג'יי וושינגטון וקודי מרטין לא ישחקו הלילה, מה שמצמצם עוד יותר את המאגר הלא גדול של שומרים פוטנציאליים על אחד מבין קווין דוראנט, דווין בוקר או כריס פול.

דווין בוקר עם מאזן 22- 13 במשחקים בהם הוא שיחק העונה וקווין דוראנט עם 26- 13, אבל בוקר החמיץ יותר מ-20 משחקים בגלל פציעה ודוראנט צפוי לערוך הלילה את הופעת הבכורה שלו במדי פיניקס. כתוצאה מכך, המאזן של פיניקס כולל כבר עכשיו 11 הפסדים יותר מאשר בכל העונה שעברה, ועדיין הם מצליחים לשמור בינתיים על המקום הרביעי במערב.

רמת עניין של משחק: B – רק בגלל הבכורה של דוראנט.

הימור: פיניקס ב-20.

2:00 דטרויט פיסטונס (15- 47) – שיקגו בולס (28- 34):

דטרויט עם 5 הפסדים רצופים כעת, ואחרי שרצף ההפסדים של הספרס נקטע במפתיע, מחזיקות שתי הקבוצות במאזן זהה במקומות 2-3 מהסוף. ללא אייזאה סטיוארט וג'יילן דורן הפצועים, ג'יימס וייזמן מקבל הזדמנות להמשיך לקלוע הרבה ולהפגין את הפוטנציאל שלא ממש קיבל הזדמנות לבוא לידי ביטוי אצל גולדן סטייט.

שיקגו בסגל יחסית מלא, כשרק לונזו בול וג'בונטה גרין פצועים, אבל גם בפיגור של משחק וחצי מהמהקום העשירי במזרח, האחרון שמוביל לפליי-אין. התוספת של פטריק בברלי מסייעת להגנה של שיקגו להשתפר קצת, וקו אחורי שלו עם קארוסו הוא מאלו שגארדים יריבים יעדיפו לחמוק מהם כל עוד זה אפשרי.

רמת עניין של משחק: C.

הימור: שיקגו ב-11.

2:30 בוסטון סלטיקס (44- 18) – קליבלנד קאבלירס (39- 25):

לראשונה מאז ה-12/11, הסלטיקס יעלו לפרקט כשיש קבוצה אחרת עם מאזן טוב יותר. על הבאקס נדבר בהמשך, אבל לגבי בוסטון אפשר לומר שהם לא צריכים להיות מודאגים יותר מדי מאיבוד הבכורה שנגרם מרצף 15 הניצחונות של מילווקי, והמאבק על הפסגה צפוי להמשיך אחרי שרצף הניצחונות של הבאקס יסתיים. בינתיים, בוסטון צריכים להישאר בסביבה ולהשיג ניצחונות.

קליבלנד נמצאים בעמדה טובה במקום הרביעי במזרח, ונכון לרגע זה גם עם סגל מלא, מה שיכול לתת להם תקווה לצמצם את הפערים עוד יותר מהשלישייה המובילה של מילווקי, בוסטון ופילדלפיה. דונובן מיטשל הוא כבר לא היחיד העונה שקלע 71 נקודות במשחק בודד, אבל הקבוצה שלו כן מחזיקה במאזן הטוב ביותר העונה בהארכות של 6- 0, כולל אותו משחק 71 נקודות, ובסך הכל הקאבס יכולים להיות מרוצים מאיך שהעונה שלהם מתפתחת בינתיים.

רמת עניין של משחק: A- – משחק חשוב למאבקי המיקום בצמרת המזרח.

הימור: ביתיות. בוסטון ב-5.

2:30 מיאמי היט (33- 29) – פילדלפיה סבנטי סיקסרס (39- 21):

מיאמי מגיעים למשחק הזה בלי יוביץ', יורטסבן ולאורי, אבל הם הצליחו לנצח את הסיקסרס שלשום גם ככה. מבחינת ההיט, המטרה העיקרית כרגע היא ברוקלין, היחידה מבין 6 הראשונות במזרח שנחלשה בטרייד דדליין האחרון, והם יקוו לסגור את הפער שעומד כרגע על 2.5 משחקים. מה שכנראה בלתי נמנע זה המשך של רצף מוזר של מיאמי, לפיו מאז שלברון עזב את הקבוצה הם טובים יותר בכל עונה זוגית מאשר בעונה האי-זוגית שלפניה ושאחריה – מקום מחוץ לפלייאוף ב-2015, 2017 ו-2019, סיבוב ראשון ב-2018, גמר ב-2020 וגמר מזרח ב-2022.

פילדלפיה עברו את הסיבוב הראשון של הפלייאוף 4 פעמים ב-5 השנים האחרונות, אבל את הסיבוב השני הם לא עברו מאז ימיו של אלן אייברסון ב-2001. בינתיים, שני הפסדים רצופים צמודים לבוסטון ומיאמי הרחיקו את פילי קצת מ-2 הראשונות, והתרחיש הסביר כרגע הוא שוב מקום שלישי במזרח והדחה בסיבוב השני, על אף שזה מאוד מוקדם להספיד קבוצת פלייאוף בשלב הזה.

רמת עניין של משחק: B+ – קרב צמרת מזרחי ושחזור של סדרת פלייאוף מהשנה שעברה.

הימור: פילדלפיה ב-5.

2:30 ניו-יורק ניקס (36- 27) – ברוקלין נטס (34- 27):

הניקס עם 6 ניצחונות רצופים מאז הגעתו של ג'וש הארט בטרייד דדליין, ויחד עם היכולת הטובה של ג'יילן ברונסון העונה, ייתכן שאפשר לפרגן קצת למי שאחראי על המהלכים של הניקס בשנה האחרונה. ג'וליוס רנדל בעונה טובה יותר מאשר ב-2022 ועם מקום שוב באולסטאר, וניצחון כאן יגדיל את הפער שלהם במקום החמישי במזרח ואולי יקרב אותם אפילו למאבקי הטופ 4.

המקרה של ברוקלין הוא מוזר, כי לא זכור שקבוצה עם מאזן בטוח בפלייאוף נאלצת לוותר על כל הכוכבים שלה ולהתחיל מחדש באמצע העונה. בכל מקרה, בן סימונס ואדמונד סאמנר לא ישחקו הלילה, והנטס שוב יהיו תלויים בעיקר בתפוקה של יוצאי פיניקס ודאלאס. מיקאל ברידג'ס הוא לדעתי השם המסקרן ביותר בחבורה הזאת, ושחקן שאני לא אופתע לראות אותו באולסטאר בעתיד.

רמת עניין של משחק: B+ – הדרבי של התפוח הגדול הוא קרב צמרת לפי המאזנים, אבל ספק אם הסגל הנוכחי של ברוקלין מצדיק את המאזן שסידר לו קווין דוראנט עם כמה חברים.

הימור: הניקס ב-13.

3:00 יוסטון רוקטס (13- 48) – ממפיס גריזליס (37- 23):

אחרי שהספרס ניצחו בטעות, רצף 10 ההפסדים של יוסטון הוא הארוך ביותר הפעיל בליגה, והם לא צפויים להתקשות להאריך אותו הלילה נגד ממפיס, קבוצה שדווקא כן מעוניינת בניצחונות. קווין פורטר ג'וניור לא ישחק הלילה, וספק עד כמה זה ישפיע על קבוצה שהדבר הכי מעניין אצלה זה האם ומתי עולה לפרקט בובאן מריאנוביץ'.

ממפיס מגיעים אחרי 28 נקודות של ג'ה מוראנט ברבע השלישי אמש, שיא עונתי לשחקן ברבע בודד. הגריזליס שומרים בינתיים על המקום השני במערב מפני סקרמנטו המתקרבים, ובתור היחידים שרשמו מאזן ביתי חיובי נגד גולדן סטייט בפלייאוף שעבר, הם יודעים עד כמה יתרון הביתיות יכול להיות חשוב בשלבים האלה. במילים אחרות, הם רוצים לנצח, ורק סטיבן אדאמס חסר.

רמת עניין של משחק: C+ – יש לממפיס משחקים מעניינים יותר.

הימור: ממפיס ב-21.

3:00 מילווקי באקס (44- 17) – אורלנדו מג'יק (26- 36):

הקבוצה עם המאזן הטוב בליגה מחזיקה כעת ברצף של 15 ניצחונות שהחזיר אותה לשם, אבל מה שבאמת משמח את אוהדי מילווקי זה הסגל הכמעט מלא שלהם כרגע, כשרק ווסלי מת'יוס נעדר מהמשחק אמש נגד ברוקלין. יאניס התאושש מהפציעה הקלה האחרונה, ואיתו גם ההתקפה נראית טוב יותר, בזמן שההגנה של הבאקס מסתדרת היטב גם בלי הכוכב הגדול.

פאולו באנקרו סגר חודש פברואר היסטורי, ולא מהסיבות הנכונות. האחוזים שלו מחוץ לקשת בפברואר היו 3.03%, כלומר 1/33 לאורך החודש, וזה הנתון הגרוע ביותר אי פעם לשחקן שקלע שלשה בתקופה של חודש. אורלנדו ביתרון של 6.5 משחקים על שארלוט שבמקום ה-14 במזרח, ודווקא לא כל כך רחוקים ממאבקי הפליי-אין כשהם במרחק של 3.5 משחקים מהמקום ה-10.

רמת עניין של משחק: C+ – מילווקי לא אמורים להתקשות כאן.

הימור: מילווקי ב-17.

3:00 אוקלהומה סיטי ת'אנדר (28- 33) – לוס אנג'לס לייקרס (29- 33):

על פי דו"ח הפציעות של אוקלהומה, שג"א סובל מפציעות בקרסול ובבטן ובמקביל נכנס לפרוטוקל הבריאות של הליגה. כלומר, כל תירוץ אפשרי כדי שהוא לא ישחק. חוץ ממנו, רק פוקושבסקי ייעדר (וכמובן גם הולמגרן), כך שהת'אנדר עדיין מציגים סגל שרוב חובבי ה-NBA יכירו את רובו (ג'יילן וויליאמס, ג'יילין וויליאמס, קנריץ' וויליאמס – מזל שמונטי וויליאמס הוא לא המאמן שלהם).

הלייקרס יעלו בלי לברון ואולי גם בלי ראסל שבספק למשחק, אבל הם יכולים להיות אופטימיים מיכולת לא רעה נגד ממפיס שהשאירה אותם די צמודים. אנתוני דיוויס אמור להיות מספיק טוב כדי לנצח משחקים כאלה גם בלי לברון, והססטיסטיקאים של 538 כבר נותנים ללייקרס 49% להעפיל לפלייאוף, אבל זה חייב מבחינתם להתחיל במשחקים כאלה, גם בלי מלך הסלים.

רמת עניין של משחק: B – קרב ישיר על המקום ה-12 במערב, ואם זה לא נשמע מעניין, אז המנצחת תקבל מומנטום שיוכל לעזור לה לסגור את הפער המינימלי מהפליי-אין.

הימור: הלייקרס ב-12.

5:00 פורטלנד טרייל בלייזרס (29- 32) – ניו-אורלינס פליקנס (30- 32):

דמיאן לילארד קלע 71 נגד יוסטון בתחילת השבוע, והמשיך את המומנטום בתחילת המשחק נגד גולדן סטייט עם 15 נקודות ב-5/8 מהשדה ברבע הראשון, אבל בשאר המשחק הוא קלע רק 10 ב-4/13 מהשדה ופורטלנד איבדו יתרון שיא של 23 נקודות בדרך להפסד ב-18 נקודות. הבלייזרס יחזרו הביתה למפגש עם מקולום והפליקנס, ולמרות ההיעדרויות של סיימונס, ווינסלואו ונורקיץ', הם צריכים לצבור ניצחונות.

הפליקנס סובלים כבר תקופה ארוכה מההיעדרות של זאיון, אבל עכשיו גם חוזה אלברדו ולארי נאנס ייעדרו בשבועות הקרובים, וכבר מתחיל להיות קשה לראות התאוששות קרובה של ניו-אורלינס. היו לפליקנס רגעים טובים שיכולים לתת אופטימיות, אבל בשביל זה הם צריכים יותר בריאות מצידו של זאיון, או לפחות להתמודד טוב יותר עם החיסרון שלו.

רמת עניין של משחק: B+ – עוד קרב ישיר במערב, והפעם שתי קבוצות טובות יותר מאלו של המשחק הקודם.

הימור: פורטלנד ב-10.

ולסיום, לאור ההישג המפוקפק של באנקרו, היום החידות יהיו בנושא של החטאות:

  1. מי החטיא הכי הרבה זריקות מהשדה במשחק בודד וכמה?
  2. מי הם שני השחקנים שהחטיאו הכי הרבה שלשות במשחק בודד וכמה?
  3. מי החטיא הכי הרבה זריקות עונשין במשחק בודד וכמה?
  4. כמה החטאות מחוץ לקשת היו לקליי תומפסון במשחק 14 השלשות שלו?
  5. מי השחקן שהחטיא הכי הרבה זריקות מהשדה ומהעונשין בפלייאוף האחרון (אותו שחקן ב-2 הקטגוריות)?
  6. נסיים עם דני אבדיה. באיזו עונה הוא החטיא יותר זריקות עונשין – העונה הנוכחית עד כה או העונה שעברה?

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 65 תגובות

  1. תודה רבה
    מקווה להיכנס במהלך הלילה.
    קצת על דברי טעם ששימון אומר, מול כל הביקורת שאנשים זרקו עליו.
    רק קטע קטן שמתייחס למושג לואוד
    ככל הנראה מישהו בדק את מספר השחקנים שסיימו 82 משחקים בעונה הסדירה של 2001-2 והשווה עם 2021-22. התוצאות דיי מחזקות את התזה של הלואוד והתחשבות בצרכים פרטיים של שחקנים (מבחינתי גם זה לואוד). אם ב 2002 42 שחקנים השלימו 82 משחקים (למשל פירס וטימי ופאו) ב 2022 רק 5 שחקנים שיחקו 82 משחקים…. אגב, ייתכן שדני שלנו אחד מהחמישה?

    1. מצחיק שטימי בחבורה של 82משחקים בעונה כשפופ והוא בעצם המציאו את הלואוד…..
      חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

    2. תודה רזי.
      1. אבדיה אכן ברשימה.
      2. העונה שעברה פחות רלוונטית, כי אחוז גבוה מאוד של שחקני הליגה היו בפרוטוקול קורונה. השוואה לעונה הנוכחית תהיה טובה יותר.

  2. לא להאמין, אבל יוסטון אשכרה הולכים לסיים עם פחות מ-20 ניצחונות העונה. לא שציפיתי להרבה מהם, אבל להיות עד כדיי כך מסריחים? אאוץ׳.
    אבל היי, לפחות הם השתפרו בתחום הריבאונד 🤷🏻‍♂️

  3. ושוב אנחנו בפינתנו המלצה לסרט דרמה טוב והפעם סרט עתיק מתקופת האבן התיכונה.
    הסרט נקרא מיס פוטר ואין מדובר באישתו של הארי פוקר אלא בסיפור חייה של סופרת ילדים מהמאה התשע עשרה בכיכובה של רנה ז"ל-ווגר.
    דרמה נחמשנונה ומשחק יוצה מן הלל של רנה.
    מומלץ לחובבי הדרמה בעלי חוש חש מפותח.

  4. בשנים האחרונות אני פחות מסמפט את קיידי בעקבות המעברים לקבוצות וההתנהלות שלו בהן.
    אבל זה לא מבטל את העובדה שהוא שחקן טופ 15 היסטורי במינימום ואני אאחל לו בהצלחה בפיניקס, גם אם יש טעם לפגם גם במעבר הזה.
    הוא שחקן הרבה הרבה יותר טוב ומוכשר מהמורשת שלו כרגע, ומגיע לו הכרה מרובה יותר. אליפות בפיניקס תאדיר אותו כראוי, והאמת, שהיא די מגיעה לו.
    שיהיה בהצלחה!!!

  5. מאחל לKD חזרה קלה ומהירה לעניינים, אבל אם אני מבין נכון הסיפור הגדול של הערב מגיע דווקא ממוראנט, לא דוראנט. אם ז נכון שהוא עצור בחשד להכאה ואיום בנשק, זה יכולה להיות מכה עצומה לקריירה. באסה.
    תודה רבה על הפריוויו

    1. סילבר יוציא אותו מזה, הוא שיקוץ בהתהוות וחלק בלתי נפרד מהבידרוסל לשנים הקרובות.
      הוא מקושר לרוטמן, טלפון אחד ויש "חוק יסוד הבידורסל": "מותר להכות אנשים ולאיים בנשק במידה ואתה גורם לשמחה המונית ככוכב בידורסל"
      החוק יעבור ברוב של כל חברי וועידת השיקוצים הכוללת את לברון,אמביד,יאנג,קיירי והארדן.

  6. ניחושים:

    1. משהו שממש מתאים להארדן. או אולי מישהו מתקןפה קודמת, אולי דיימון סטודומאייר? זוכר אצלו כמה משחקים כאלה.

    2. גם כאן מהמר על הארדן. בוא נגיד 17 החטאות.

    3. צריך לבחור בין דיאנדרה או האוורד (או אולי דראמונד, למרות שפחות נראה סביר): נהמר על הווארד עם 25

    4. אולי 8?

    5.מנחש שטייטום, למרות שלא ממש יודע

    6. נהמר על העונה שעברה

    1. לדעתי זה דראמונד. זכור לי משהו במעורפל.
      לגבי 1 – מהמר על קובי.
      ב -2: סטף לדעתי אחד מהם. השני אולי קובי?
      מסכים איתך לגבי טייטום

  7. James Harden Rumors: 76ers Star 'Serious' About Rockets Reunion amid Mutual Interest
    .
    "It was the place that allowed him to truly be him," one source close to the situation told Amick and Iko. "They embrace the clubs, the private jets to Vegas, the lack of conditioning. … So they were like, 'No, you go.' As long as you put up 30, we're good. That was not any other place he'd ever been. … He loves that place. It was the place that allowed him to truly be him."

  8. בנתיים דוראנט משחק טוב אבל לא מורגש. מי שמורגש זה איטון בעיקר ודוראנט. גם וורן זה תוספת כח לא לזלזל.
    משחק טוב של קיידי עד עכשיו (למרות שהוא לא מורגש).
    פניקס כנראה תהיה אלופה בהינתן בראת.

  9. טוב, הסלטיקס שוב עולים ליתרון דל של 3 לפני שהיתרון יחזור לקבס?
    נראה כמו משחק הזיגזג המושלם.

  10. 3 התקפות רצוף שבראון מחרב את המשחק של הסלטיקס ומאבד כדורים בקצב של מכונת יריה.
    לא אגיד שהוא טמבל כמו הטאוויל והאבא במשרה מלאה אבל הוא עושה שטויות שאסור לעשות.

  11. וואי וואי הניקס שורפים את ברוקלין. 9 שלשות ל-47 נקודות ברבע הראשון ו-14 שלשות בחצי ל-81 נקודות
    ברונסון עם 30 זה השתלת מוח עבורם

  12. טייטום עם רבע שלישי מהסרטים.
    מיטצל נפצע ואני קצת חושש שהפציעה אולי תשבית אותו בזמן הקרוב. נקווה שלא.

      1. אני לא מאמין בניחוסים, חופשי תגיד מה בראש שלך. הכי מצחיק זה דה שוט עם נסיונות ההטרלה. אני זורם…
        אגב מיטצל חזר כמו חדש למגרש, סתם עשה שם הצגה?

  13. סוף סוף טייטום ירד לאדמה מאז האולסטאר.
    זה הרבע השלישי הכי טוב שלו מתחילת העונה?
    הוא בעצמו בנה פער שהסלטיקס צריכים להגן עליו ולשמרו.

  14. מיטשל וטייטום לא עצירים.
    טיר 1 בסופר סטארים בליגה היום.
    ..
    לקאבס יש בעייה רצינית בריבאונד,
    הסלטיקס הקבוצה הכי שלמה בליגה… שיש לך סטאר כמו ברגודון שאתה בכלל לא צריך מרוב כשרון זה אומר הכל.

  15. השופעים השתגעו, נתנו עבירה למובלי במקום לטיימלורד. מובלי קפץ על הטיימלורד שעמד במקום, ניסה לקבל 2 או 3 והשופטים התבלבלו…
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

  16. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    ברודווי זה כאן
    וויכוח חייכני בין מיטצל גיר למרכוס קופולה
    חה חהההההההההההההההההההה חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

  17. לפני יומיים הגיעו לפילי בתור קבוצת שלשות איומה, תפסו יום לא נורמלי וניצחו בשתי נקודות
    היום פילי באו למיאמי בלי אמביד , מיאמי חזרו לתצוגת השלשות העלובה הרגילה שלהם מקו השלוש וקיבלו 20 בראש מטייריס מקסי ופול ריד
    לפעמים קבוצה לא טובה או בינונית תופסת יום משלוש ואין שום דבר שאפשר לעשות

    1. מיאמי זו תת רמה של קבוצה, יש להם כדורסל יותר משעמם מדאלאס. בכלל מצב קשה לליגה אם קבוצה כזו מתהדרת בשחקן כל כך מחריד כמו הירו בתור הכוכב שלה

  18. מעניין כמה טיימאאוטים עוד נשארו לבזוקה ג'ו בכיס
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח זה צחוק אבל אני בעצם בוכה…
    כמעט ואיבד את המשחק הזה.
    הייתי מחליף אותו בכלל בלי היסוס על מאמן הקאבס.

  19. ג'רמי גראנט הוא לא הכוכב השני שלילארד צריך. הוא מסיים עם הרבה נקודות כי יש לו פשוט אור ירוק לזרוק בגלל שהביאו אותו על הסטטוס של הכוכב השני

    1. זה אמנם "מרשים" אבל הוא לא הלך מספיק לקו כמו אלה שלפניו (אפילו לג'ורדן יש מספר זהה של החטאות מהקו במשחק בודד…)

        1. בדקתי.
          טעיתי. שאק אפילו לא קרוב למקום הראשון (היו רכים לפני 20 שנה היו צריכים לעשות לו יותר האק-א-שאק).
          וילט כן קרוב אבל זה לא הוא.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט