קייל לאורי – המלפפון החם של הקיץ?

אנו ממשיכים עם החלק השלישי של פרויקט המלפפונים החמים לקראת העונה הבאה, כשכרגע אנו ממשיכים להתמקד בשחקנים שכבר סיימו את חלקם לעונה זאת, והיום נדבר על קייל לאורי.

כל מי שצפה בטורונטו השנה, לא יכל שלא להתפעל מהרכז שלה. הילד מצפון פילדלפיה, אשר העריץ את אלן אייברסון ונשאר על פרקט הכדורסל ומחוץ לרחובות בזכות אימו, כיכב השנה בשורות טורונטו והוביל אותה אל העונה הסדירה הטובה בתולדותיה.

קייל לאורי

אחרי קריירת מכללות סבירה בת שנתיים בוילאנובה, לאור הפוטנציאל שגילה עת שיתף פעולה בקו האחורי עם הכוכב רנדי פוי,  נבחר לאורי בדראפט 2006 במקום ה – 24 המכובד על ידי ממפיס.

לצערו, ממפיס, שרק לפני שנה הייתה בפלייאוף, הייתה חלשה מאוד באותה עונה וסיימה עם המאזן הגרוע בליגה. בעוד הרוקי הבכיר של הקבוצה, רודי גיי האתלטי, הראה ניצוצות מן הספסל והתקדם עד שהשתלט על מקום בחמישייה בדרכו להפוך לכוכב הקבוצה, הצוות המקצועי העדיף לשחק בעמדת הרכז בעיקר עם צ'אקי אטקינס ו דיימון סטודמאייר, ושבר בשורש כף היד הגביל את לאורי ל 10 משחקים בלבד.

הם עוד ייפגשו בהמשך הקריירה
הם עוד ייפגשו בהמשך הקריירה

לאחר שהיה אחד המצטיינים בליגת הקיץ של 2007, זכה לאורי להשתתף בפעם הראשונה והיחידה עד כה בקריירה בכל 82 המשחקים של העונה, וזכה לשחק יותר לאחר שסטודמאייר שוחרר מהקבוצה שחשבה שהרוקי מייקל קונלי ג'וניור ולאורי מספיקים בהחלט בעמדת הרכז.

בעונה הבאה ראה איך קונלי משתלט סופית על עמדת הרכז הפותח בקבוצה, והועבר בטרייד משולש לחממת השחקנים מטקסס, יוסטון רוקטס. לאחר הטרייד שמר על יציבות וסיים את העונה עם 7.6 נק' (בדיוק אותו ממוצע לפני הטרייד) וזה הספיק לקליבלנד להציע לו חוזה נדיב וארוך טווח על סך 23.5 מיליון דולר ל 4 שנים, אך יוסטון ניצלה את היותו שחקן חופשי מוגבל, השוותה את ההצעה ושמרה אותו אצלה. בעונה הבאה ביוסטון, לאורי לא הרשים יתר על המידה, וראה כיצד חבר'ה דוגמת ארון ברוקס ו קארל לאנדרי מצטיינים וממשים את הפוטנציאל הגלום בהם.

ראה כי טוב, ובעונת 2010-11 זה היה תורו של לאורי לתת עונת פריצה בה נאבק מידי ערב להוכיח כי הוא רכז פותח לגיטימי בליגה. עם 13.5 נק', 6.7 אס' ו  4.1 ריב' נראה היה כי יוסטון מצאה לה רכז פותח סולידי לכמה שנים. בעונה הבאה המשיך להשתפר, אך בנוסף לאי החתמתו של גוראן דראגיץ' שסיים חוזה, יוסטון החליטה לוותר גם על שירותיו של לאורי. הוא הועבר לטורונטו, עבור בחירת סיבוב ראשון וגארי פורבס. קראתם נכון, גארי פורבס, ההוא שכיכב בעירוני ר"ג וירד איתה ללאומית. הסיבה לטרייד לא הייתה להשיג את פורבס שלא זכה ללבוש את מדי הקבוצה. דריל מורי, הגנ'רל מנג'ר של הרוקטס ששיחק יותר מדי בלגו בילדותו, פשוט החליט לבצע שינויים נוספים בסגל ופינה את עמדת הרכז הפותח לג'רמי לין.

את הפריצה ביצע במדי הרוקטס
את הפריצה ביצע במדי הרוקטס

בטורונטו האמינו כי תפקיד מרכזי והקניית התחושה שבונים עליו, יעזרו ללאורי לכל הפחות לשחזר את יכולתו מיוסטון, אך הוא התקשה להוביל את הקבוצה, והיה פחות טוב מהרכז הספרדי הותיק של הקבוצה, חוזה קלדרון. גם האיחוד באמצע העונה עם חברו לשעבר מממפיס רודי גיי, לא עזר לטורונטו ולאורי המאכזבים להגיע לפלייאוף, אך למזלו, במהלך הטרייד שהביא את רודי גיי לקבוצה, קלדרון עבר לדטרויט, והותיר אותו כרכז הבכיר בקבוצה.

בתחילת העונה, עם סגל שכלל את רודי גיי, דמאר דרוזאן, ושחקני השנה השנייה המבטיחים טרנס רוס ויונאס וליצ'יונאס, רבים ציפו שטורונטו תעשה את קפיצת המדרגה ותהפוך לקבוצת פלייאוף לגיטימית. זה לא ממש קרה. לאורי שיחק טוב, אבל רודי גיי זרק בלי הבחנה וביקש מכולם להתעלם מהסטטיסטיקה, דרוזאן חיקה אותו, שחקני השנה השנייה התקדמו לאט מדי, ומחליפו די ג'יי אוגוסטין היה חלש מאוד ושוחרר מהקבוצה. טרייד במהלכו הקבוצה נפרדה מרודי גיי וקיבלה את גראוויס ואסקז. אם מעריציו של לאורי בטורונטו דאגו שבעונה השנייה ברציפות הוא ייפגע מנוכחותו בקבוצה של רכז יעיל דובר ספרדית שוטפת, בטח אחרי התחלה טובה מצידו של העונה שכמעט וזיכתה אותו במקום במשחק האולסטאר, עד מהרה הם החלו לשמוח. לאורי נהנה לצלוף שלשות עם ואסקז על המגרש, טורונטו השתפרה פלאים, ואל המפגש מול ברוקלין המנוסה הגיעה מהמקום השלישי במזרח, כאשר לאורי הוא מנהיגה. טורונטו אמנם הודחה במשחק השביעי ולאחר שלאורי עצמו נחסם ע"י פול פירס, אך הרכז הראה כי הוא יכול להתעלות גם במשחקים גדולים עם כמה תצוגות אישיות גדולות.

אני, כוכב?
אני? כוכב?

חוזהו של לאורי מסתיים בסוף העונה, וכעת הוא בדרך להפוך לשחקן חופשי, ובלתי מוגבל.  הליגה אמנם מלאה ברכזים צעירים ומוכשרים, אבל אין הרבה קבוצות שיתנגדו לרכז איכותי ומנוסה שכבר הוכיח כי ביכולתו לשחק גם עם רכז נוסף (שיתף פעולה עם ארון ברוקס, דראגיץ',קונלי וואסקז).

בניגוד לשחקנים ותיקים יותר שנהנו ממעמד של כוכבים בליגה, תוגמלו בעשרות מיליוני דולרים במהלך השנים וככל הנראה יחתמו בקבוצות שמכוונת לאליפות כבר בעונה הבאה, לאורי נמצא בסיטואציה שונה.

הוא בסך הכל בן 28, בשיא בקריירה, ולאור היכולת המעולה שהפגין העונה ובפלייאוף, זה הזמן של לאורי לחוזה הגדול בקריירה. אחרי שהשתכר בסביבות ה 6 מיליון דולר לעונה בשנים האחרונות, לאורי יכול לפנטז על חוזה בן 8 ספרות בקבוצה שתיתן לו את המושכות.

download
הסוכן של לאורי?

נעבור בקצרה על כמה אופציות אפשריות עבורו:

1. טורונטו ראפטורס – הקבוצה הנוכחית והפייבוריטית להחתימו מחדש. לאורי סיפר שהגרעין הנוכחי של הקבוצה הוא הטוב ביותר עימו שיתף פעולה בקריירה, ושברצונו לחזור לקבוצה ולמקום שהוא אוהב. בכלל, קשה לדמיין את טורונטו הנוכחית ממשיכה בלי לאורי (אם כי יש לציין שהקבוצה כן בחנה הצעות טרייד עבורו), בטח כשעתידו בקבוצה של שחקנה השישי הרכז גריוויס ואסקז בספק.  עושה הרושם שהסיבה האפשרית היחידה בגינה לא יישאר בקבוצה, תהיה מחלוקת כספית בלתי ניתנת לגישור.

"אני אוהב אתכם, בבאמת, אבל עם המדים האלה אני לא ממשיך"
"אני אוהב אתכם, בבאמת, אבל עם המדים האלה אני לא ממשיך"

2.לוס אנג'לס לייקרס – על רקע הפציעות הרבות של שלושת רכזיה הבכירים של הלייקרס (נאש, בלייק, פארמר) וכתוצאה מהן, היכולת הבינונית (חוץ מבלייק שבינוני מינוס בלי קשר והועבר בטרייד), קנדל "נר" מארשל הקבוצתי בלט בלייקרס בעמדת הרכז, ואף גילה יכולת קליעה מפתיעה. עם זאת, מארשל הוא לא שחקן לבנות עליו קבוצה, וככל שעולים סימני שאלה סביב כשירותו של קובי בראיינט והישארותו של פאו גאסול, עולים שלל שמות של שחקני חיזוק אפשריים. אחד מהם הוא לאורי. במידה והלייקרס לא יבחרו ברכז בדראפט הקרוב, הם יוכלו להציע ללאורי חוזה טוב, ויותר חשוב, את ההזדמנות להיות הרכז הבכיר של הלייקרס.

יחליף את נאש?
יחליף את נאש?

3. ניו יורק ניקס –לאורי היה אמור להגיע אל הניקס כבר העונה דרך טרייד שהיה שולח לקנדה את מטה וורלד פיס, אימאן שאמפרט, ריימונד פלטון ובחירת סיבוב ראשון של שנת 2018 (בחירה מס' 1?). למזלו של לאורי, העסקה לא יצאה לפועל עקב סירובו של בעלי הניקס, ג'יימס דולאן, וקללת "קו ניו יורק – טורונטו" שחיסלה בין היתר את  מה שנשאר מאנדראה ברניאני, סטיב נובאק ,לאנדרי פילדס, מרכוס קמבי וקוונטין ריצ'ארדסון, פסחה עליו נכון להיום.

בניגוד ללאנדרי פילדס, שניצל את היותו הכפיל של האוהד המפורסם של הקנדים, הראפר היהודי דרייק (צפו בריקוד הבר מצוה שלו), כדי לחתום בראפטורס על חוזה גבוה ושכח באופן מיידי איך לכדרר, לאורי כך כך טוב כרגע, שהוא יכול להצליח גם בניקס. ניו יורק בהחלט מעוניינת, ובמידה ומלו לא ימשיך בקבוצה, פיל ג'קסון שבכל מקרה חייב רכז חדש, יגשש אצל לאורי.

4. אינדיאנה – מדובר באופציה שדי בדיתי בעצמי, אשר סיכוייה נמוכים יותר מאחוזי העונשין של אנדרה דראמונד. אם באינדיאנה יחליטו לוותר על שירותיו של לאנס סטיבנסון, היא תוכל להציע ללאורי חוזה סביר ביותר בסביבות ה 7.5 – 9 מיליון לעונה, ולראשונה מזה שלוש שנים לפתוח עם רכז אמיתי. ג'ורג' היל שלא הולך לשום מקום יפרח מחדש בתור שוטינג גארד (זהו תפקידו הטבעי), המקום בפלייאוף כבר מובטח, ואם הוא יסתדר עם היברט ופול ג'ורג', מדובר בקבוצה בה יקבל חוזה טוב וסיכוי לאליפות.

אז מה לדעתכם כדאי ללאורי לעשות, ומי תהיה קבוצתו בשנה הבאה?

תודה על הקריאה

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. נהדר ממש!
    אחד השחקנים שנמשום מה אני אוהב יותר מכל אחד שאינו מיאמי היט. מקווה שיישאר בטורונטו וימשיך לעזור בבניית קבוצה רצינית מאד!

  2. באינדיאנה הוא יוכל הלקבל את מה שהם יוכלו להציע לסטיבנסון, לא יותר.

    לדעתי לא שווה לו.

    אומנם הוא לא מוגבל וטורונטו עוד בתחילת העונה חיפשה עליו טריידים אבל הוא ישקול טוב טוב מעבר משם.
    קודם כל טורונטו יכולה להציע לו כסף גדול, דבר שני לא בטוח שהשווקים הגדולים כן יעשו את זה(כלומר לייקרס או ניקס).

    אופציה מעניינת ששווה לו לשקול זה ניו אורלינס. אם הם מסוגלים לעשות כמה מהלכים ולהביא אותו ליד דייוויס זה יכול להיות מבטיח.

    בכל אופן אחרי העונה הזאת מדובר באחד מ-6 הPG הטובים בליגה.
    שערוריה שלא נכנס לאול סטאר במזרח העלוב.
    חוזה של 40-49- מיליון דולר כמעט מובטח.

  3. ואני הימרתי שיגיע לניקס באמצע העונה… כבר ראיתי את זה קורה.
    לאורי במקום הקובבה…
    אמארה לא נפצע…
    קניון מרטין בריא…
    שומפרט קולע…
    מלו מוסר…
    צ'נדלר שוב בן 26…

    נו אני קם אמא… אני קם….

  4. לאורי בלי ספק אחלה שחקן. אבל עונה כזאת בגיל כזה ובסיטואציה הנוכחית מריחה יותר כמו התעלות לקראת חוזה, הרבה יותר מדנת פריצה שמרמזת לבאות.
    אינשאללה יגיע ללייקרס ויקרוס

  5. איזו סדרה מעולה רון! נהדר!
    יש לי כל כך הרבה מקומות מעניינים בשבילו, אבל בתחום הריאלי אהמר על הראפטורס, בלעדיו הם 60% מעצמם.

  6. אז זהו – שלא.

    למרות העונה המצויינת ולמרות שהוא אמור להיות אחד השחקנים החופשיים הכי מבוקשים בשוק, לרוע מזלו שוק הקונים לרכזים חופשיים הקיץ הוא שוק מת.

    יש רק קבוצה אחת בכל הליגה עם מקום בתקרת השכר שצריכה רכז – ואלה הלייקרס.

    אז בשורה התחתונה – ה"שוק" של לאורי הקיץ הוא שוק של 2 קבוצות – לייקרס ורפטורס.

    וממה שאני הבנתי, הוא מאד מרוצה בטורונטו, ורוב הסיכויים שהוא פשוט יחתום שם מחדש, וכנראה גם במחיר לא גבוה מדי – בגלל אותו שוק שלא קיים בשבילו.
    אני מעריך שזה יהיה משהו באיזור החוזה של טיג באטלנטה, אולי קצת יותר 8-10 מיליון.

    קשה לי לראות את הלייקרס מציעים לו חוזה דומה, למרות שאני תומך בזה ולמרות שזו עדיין אפשרות קיימת, אז כאמור, מבחינת לאורי זה אומר אפס אלטרנטיבות אחרות וחזרה צפוייה לטורונטו.

      1. זו לא נבואה.
        אלה עובדות.

        אין לו אף מקום שבו יוכל להרוויח יותר מ 5.5 מיליון לשנה ושאולי יהיה מעוניין בו חוץ מהלייקרס והרפטורס.

          1. ואם לא כאן נכניס את אמרתו של שרלוק הולמס, אז איפה כן –

            ברגע שאתה מסלק את הבלתי אפשרי, מה שנותר, על אף היותו בלתי סביר, חייב להיות האמת.

  7. הבחור לא שווה יותרת מ9 מליון לשנה נקודה

    בשבילו עדיף להשאר בטורנטו, אין לו מה לחפש באל איי

    לניקס עדיף לחכות עוד עונה שכרמלו יעוף שהחוזים של אמארה וצאנדלר יסתיימו ולבנות מחדש קבוצה לתפארת פלוס בחירות דראפט

  8. הוא צריך להישאר שם. טורנטו בונים אחלה קבוצה וכמו שנאמר אין כ"כ ביקוש כרגע פוינט גארדים בליגה, לפחות לא הקיץ. הלייקרס לדעתי הולכים בכל הכוח על דאנטה אקסום.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט