בחירות סוף העונה לפני שהיא מתחילה – רוקי העונה / מנחם לס

בחירות סוף העונה לפני שהיא מתחילה – רוקי העונה

1. אנטוני דייויס – ניו אורלינס הורנטס

כל כך הרבה ניכתב על אנטונינ דייויס, שכולם שוכחים שהכל היא…האמת לאמיתה. הוא אתלט כל כך מיוחד במינו שלהרבה מומחי כדורסל יעני, הוא נראה קצת פלגמט. גמלוני. רזה מדי. גפיים ארוכות מדי, כמו הבובה המנופחת שמשאבה חשמלית דוחפת אליה אוויר והיא מתנועעת ברוח לכל הנכיוונים באופן רנדומלי, כזו שכל בעל מוסך מכוניות המכבד את עצמו רוצה שתתנופף בכניסה למוסך. בגלל שהוא רק 10'6 כבר שמעתי רינונים בשאלון של אלי לס כאילו הוא לא יתפתח למה שקיוו וציפו. אז אני אומצר לכם שמאז לברון ג'יימס לא הגיע רוקי וורסטילי כזה לליגה. אבל בעוד שלברון ניראה בן 35 כשהגיע בן 18 והיה לו גוף של בן 28, אנטוני בן ה-19 נראה בן 16, וגופו נראה כמו…כמו…כמו איטרייה במרק. הדבר המוזר הזה הוא ריבאונדר נהדר וחוסם בעל טיימינג ומיקום ברמה שהיא בלתי נלמדת. רק לשחקנים הנקראים ביל ראסל היה טאץ' כזה בחסימה, וטיימינג כזה בניתור. דייויס גבוה מראסל, בעל מוטות ארוכות יותר, ובעוד 15 שנים הוא ייחשב כחוסם הטוב בהסטוריה, ואחד מטובי הריבאונדרים. ה-10-.4 ריב' וה-4.7 חסימות בשנתו בקנטקי נתנו סימן לבאות.

2. מייקאל קיד-גילכריסט

קיד גילכריסט הוא השחקן הטופנציאלי הגדול בכל הדראפט. יש לו גוף כאילו נבנה על פי תבנית בגן העדן של ההופס ע"י הקדוש ברוך הוא בכבודו ובעצמו. המבנה שלו לא יכול להיות מושלם יותר. לפני כמה ימים עמדתי מולו בחדר ההלבשה, הוא ערום וערייה לפני, גוף של הרקולס, אבל הרקולס גבוה יותר מהאורגינל, ויותר סימטרי מהפסל של מיכאנג'לו. כל דבר פיזיקלי ואנטוני בו מושלם, וכן ריצתו, ניתורו, והשקעת כוחו לפי עקרון 'SUMMATION OF FOTRCES". אבל כשאתה רואה את הג'אמפ שלו, השלמות נעלמת. הוא שחקן מצויין אך כשאתה שובר את משחקו לחלקים, כל חלק חייב תיקון. למזלו – ולמזל הבובקאטס – אין דבר במשחקו שלא ניתן לתקן. מצד שני ישנן לו מעלות שלשחקנים אחרים אין, ואלה מעלות שאין ללמדן: רצון בלתי נלאה לנצח. הגנה בפרימטר שלבטח אין לאף רוקי אחר, ורק למתי מעט – ספור אותם בחמש אצבעות – בכל הליגה יש. כניסה לסל וןהטבעת כדור בשוקת שאין מעצור בפניה. דינמיות בלתי פוסקת. כן, יש בוגר מסויים במשחקו, אבל כשהבוסר יהפוך לפרי בשל, יש לבובקאטס אול-סטאר בטוח.

3.בראדלי ביל – וושינגטון ויזרדס

ברדלי ביל רחוק מלהיות הפרוטוטייפ של השוטינג גארד הרגיל ב-NBA, וזה אולי מה שעושה ממנו כל כך מיוחד, וזה מה שנותן לו סכוי לשטוף את הליגה כמו סערת צונמי. מה שחסר לו באתלטיות, הוא משלים בהסתגלות. הוא יכול לשחק חצי מגרש, מגרש שלם, לוחצת, אזורית, ולשחק נגד חצי מגרש, מגרש שלם, לוחצת, אזורית. המילה המגדירה אותו טוב יותר מכל מילה אחרת היא וורסטויליות. הוא השחקן הוורסיטלי ביותר שהגיע לליגה בשנים האחרונות, המסוגל להפציץ עם ג'אמפ רצחני או לשחק פוינט גארד – רק תבקש. הוא שחקן של מאמן האוהב להתאמן, ובעל אתיקת עבודה שאתה לא מוצא הרבה אצל שחקנים בגילו. הוא גם מגן מצויין.

4. דמיאן לילארד – פורטלנד טריילבלייזרס

כשדמיאן הגיע מוובר סטייט הקטנה – לא כל כך קטנה במספר הסטודנטים, 27,000, אבל קטנה במוניטין ובמסורת ספורט – היו סימני שאלה רבים בקשר לכמה הצעיר יוכל להסתגל למשחק עם הילדות הגדולות. כל הספקות הפכו לשירי הלל כשהצעיר נתן ליגת קיץ לתפארה, עם תואר MVP ופרס של 25 גדולים כתוספת לקניית פופקורן. עתה על הצעיר הזה שהיה אלמוני כמו וואדי נוריאגיידה במדבר סיני, הוטלה המשימה להוציא נאת הפורטלנד טריילבלייזרס מהפאנק בו היא נמצאית כבר כמה שנים. החשש עליו היה שהוא SELFISH מדי כי זה היה המשחק היחיד שידע בוובר סטייט. בקיץ הוא ביטל את החששות הטפשיות הללו עם 5.8 אסיסטים, והמסקנה שהיתה מתבקשת מאליה עוד לפני, שמה שעשה אותו 'סלפיש' בוובר סטייט היה חוסר שחקנים טובים סביבו.

5. ג'ונאס וולאנשיונאס – טורונטו רפטורס

השחקן שסוף-סוף יתן לטורונטו נוכחות בצבע, במקום הג'אמפ שוטים של אנדריאה ברגנני. לאירופאי הזה יש טאץ' יוצא מין הכלל עם הכדור, דבר לא רגיל עם גבוהים כמוהו. הוא ריבאונדר לוחם, וחוסם טוב, אבל הדברים שהצטיין בהם באירופה עלולים להתהפך כאן בגלל משקל הזבוב שלו. במקרה שלו הדבר החשוב ביותר לפתח זה נפח. אבל לא נפח של שומן, אלא נפח של שרירים.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 62 תגובות

  1. דמיאן לילארד שהגיע כאניגמה הכי גדולה בדראפט הזה נראה לי השחקן הכי מוכן להוביל קבוצה.

    לי הוא מזכיר יותר מכל את ווסטברוק.

    1. שבד וטלטוביץ לרוקי העונה?? סיכוי של1 ל1000.

      הם מגיעים כרול פליירס ולדעת כאלה יהיו לאורך כל קריירת הNBA שלהם.

  2. על הרוקי לילארד ודיויס ראש בראש שלדעתי לילארד יקח בקו הסיום.
    עוד בחמישיה
    תומאס רובינסון
    גרמי לאמב
    ודראמונד שהוא מאד מפתיע

    שחקנים נוספים שיהיו בלופ

    ביל, טרנס גונס,פרי גונס , סלינגר , בארנס, גיי קראודר , דריימונד גרין,אנדרו ניקולסון, טרנס רוז, ולנצונס, מ,ק,ג

  3. אני מסכים שהקרב יהיה בין לילארד לדיוויס , אני מההמר על לילארד רק בגלל שאין ברוסטר אף שחקן טוב שיכול "לקחת" לו את העמדה מה שאומר שהוא ישחק המון דקות ויכול לתת שורת נתונים יפה , בעוד שלדיוויס יש את ראין אנדרסון שמחכה לדקות שלו , ואם יעבירו את דיוויס לסנטר אז הוא כנראה ישחק פחות טוב (אני לא חושב שיש לו מסה לעצור בצבע סנטר ממוצע)

      1. אני לא יודע כמה זה טוב לתת לאנדרסון את עמדה 3 להרבה דקות כי הוא לא התברך במהירות רגליים , מה שאומר שקבוצה עם קצת שכל תעשה open עליו לחדירות של הSF שלהם (סתם דוגמא הוא יהיה מתנה לקיד-גילכריסט) לפי דעתי

  4. לדעתי כל עוד דיווס ייתן עונה סבירה(אפילו לא מצויינת) הוא יזכה ברוקי העונה,לאורך השנים הפרס הזה תמיד הולך לשחקן עם הכי הרבה הייפ סביבו ולכן כל עוד הוא יהיה בסדר ולא פלופ רציני הפרס יילך אליו.
    יש לי שאלה אחרת מה קורה עם הלייקרס? אמנם אילו רק משחקי הכנה אבל שקבוצה משחקת כל כך גרוע,האם היא יכולה לבצע סוויץ ולהתחיל לשחק טוב.מכיוון שאת דעתו של מנחם ידועה לכל,הייתי רוצה שדדי יענה לי על כך,מה עוד שאני מניח שדדי ראה אותם גם משחקים

  5. יניב

    הפעם הרגת אותי. אתה מעדיף דיעה מעוותת של אוהד חולני מאשר דיעה בלתי משוחדת את עתונאי המכסה NBA כבר 51 שניה?

  6. דוק , מה אתה חושב על משחקי ההכנה של L.A. ?
    כי זה באמת מוזר שהם אפילו לא גירדו ניצחון מול הקינגס…
    אני רק ראיתי תקצירים שלא מוסרים הרבה מידע

  7. חס וחלילה מנחם,אני בין אלה שגדלו עליך(ודרך אגב באחת הכתבות הקודמות מישהו בתגובות רשם שבזכותך הוא אוהד הלייקרס,אז גם אני,הייתי מחכה כל צהריים שאמא שלי תחזור מהעבודה ותביא את העיתון כדי לקרוא כמה סוכריות מג'יק חילק הפעם)פשוט מקריאה הדוקה באתר אני יודע שדעתך על הלייקרס בוא נגיד את זה בעדינות לא טובה ואתה מנבא מראש שהפרויקט יכשל,אני מוכן לקחת את דברי החזרה ולשמוע ממך דיעה אמיתית האם קבוצה שנראת כל כך לא טוב במשחקי ההכנה יכולה פתאום להתחבר ולשחק טוב?

  8. קיד גליכריסט לא צריך להיות ברשימה.
    הוא עוד בוסרי, והוא משחק בקבוצה הגרועה בליגה.
    אין לו סיכוי.

    דייויס, לילארד, ביל, לאמב ומוטחונאס או איך שקורים לו מיוסטון.

    שווה "לשים לב: לקליבלנד – נכון לעכשיו נראה שכבר שנה שנייה ברציפות הם עושים טעות עם בחירה מאד גבוהה (ואני כמובן לא מדבר על אירוינג).
    זה עוד מאד מוקדם לשפוט את ת'ומפסון ובטח את ווייטרס, אבל נכון לעכשיו נראה שלא מעט שחקנים שנבחרו אחריהם יהיו שחקני נבא הרבה יותר טובים בסופו של דבר.

    1. מסכים לגמרי לגבי קליבלנד ודיברתי עם אנשים לגבי זה אחרי הדראפט האחרון.

      אני גם לא נותן להם קרדיט מיוחד לגבי הבחירה באירווינג. הם קיבלו בהגרלה את הזכות להצביע ראשונים ומי שראה את ערב הבחירה אז אפילו מי שהעביר את ההגרלה שאל את גילברט שבה עם הבן שלו האם הוא רוצה בחירה ראשונה כדי להביא את אירווינג.

      כלומר , הם זכו בהגרלה ולקחו את הכישרון הכי גדול בדיוק כמו שלקחו את לברון בזמנו.
      דווקא בחירות 4, 5 הם המון פעמים בחירות ריסקיות מאוד כי כמעט בכל דראפט כמה שחקנים עם הייפ מטורף מדרדרים לרמת הבחירות האלה וזה דבר שקשה לצפות אותו לפני הדראפט.

      למשל בדראפט האחרון תומאס רובינסון שכולם חשבו שיהיה טופ 3 ורק בערב הדראפט התחילו להגיע לחשושים על כך שאולי הוא יבחר יותר למטה אבל שמות התחילו להזרק באוויר והבחור עדיין לא נבחר.

      בכל אופן אני לא הייתי לוקח את וויטרס כמו שלא הייתי לוקח את טומפסון לפני שנה.

  9. אני לא יודע על שאר הרוקיס אבל אנתוני דיוויס יהיה סטאר ענר מהתחלה, ראיתי אותו משחק באולימפיאדה והוא חוסם לא ייאמן שבחימום עמד מול רוב השחקנים וחסם להם כמעט את כל הזריקות. הוא יהיה אחד הכוכבים הגדולים בNBA בוודאות

  10. קוראים לזה fear the brow

    ובאמת מגיעה מילה טובה לבארנס – נראה מצויין.
    לא בטוח שיכול לקחת את רוקי השנה עם כל הסקוררים סביבו, אבל נראה כמו אחת הבחירות הכי טובות. בטח ב טופ 5.

  11. מישהו שם לב איך דיוויס ממש התנפח אחרי האולימפיאדה? וואוו כתפיים כמעט כמו של האוורד, מסת שריר מטורפת.

    ה"גבה" הולך להיות הדבר הכי יפה השנה בNBA. אני כבר מת לראות את ההטבעה הראשונה על הראש של גריפין ומיד אחר כך חסימה לגריפין .

  12. לילארד לדעתי יהיה רוקי העונה הוא השחקן הכי מוכן בין כל השחקנים לNBA
    שחקנים שצריך לשים עליהם עין:
    רויס וויט, דראמונד, ריברס וולנציניוס

  13. מאחר ולאמב עובר לאוקלהומה אני משנה תחמישה רוקיז שלי ושם את ביל במקומו, בסיטואציה החדשה יהיה לו יותר קשה.

    לילארד,דיוייס, רובינסון,ביל ודראמונד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט