מעורב הופס ליום ראשון: (1)האם הגיע הזמן לשנות את סופי המשחק משעון 0:00 ל-ELAM ENDING? ו-(2) האלמוני הלבן (והנמוך) שלי מאתמול הוא מלך הדאנק הלילה!!!

1.סל הנצחון של חוזה אלברדו ב-RISING STARS ב-'ELAM ENDING' הולך VIRAL בעולם הכדורסל

תנו מבט בסרטון הבא של סוף משחק ה-RISING STARSS וכתבו לדוקטור/פרופסור מנחם לס מה ראיתם שונה במשחק הזה מכל המשחקים? …תודה על אלף התשובות, וכולכם צדקתם: סוף המשחק היה עם הסל לשלוש של חוזה אלברדו שקבע 20-25, ולא השעון. ה-25 נקודות סיים את המשחק.

הכותרת ב-ESPN אחרי המשחק זעקה:

NBA All-Star 2023: Thank the Elam Ending for the thrilling fourth-quarter finish in Salt Lake City

בין היושדבים בקהל היו ניק אלאם, ג'ון מוגר, ודן פריל, שלושת האנשים הקוראים לכל משחקי הכדורסל בעולם באשר הם לזרוק את שעון המשחק, ולסיים את המשחק ב-ת-ו-צ-א-ה, ולא עם שעון.

מי הם השלושה? ניק אלאם, ממציא הקונספט – הרעיון – של סיום משחקים בתוצאה ולא בשעון , דן פריל, ה-FOUNDER (שיצר) את- TBT (ה-THE BASKETBALL TOURNAMENT), וג'ון מוגר המריץ את ה-TBT. מה זה ה-TBT? טורניר הקיץ שכתבתי עליו כאן באריכות המתקיים כל קיץ בהשתתפות 64 קבוצות והקבוצה המנצחת זוכה במיליון דולארים (הסבר יותר מפורט להלן). ה-TBT הוא הטורניר היחיד בעולם המסיים משחקים ב-ELAM ENDING ולא שעון. הלילה משחק ה-אול סטאר ישתמש ב-ELAM ENDING: בסוף הרבע השלישי יוסיפו 24 נקודות למספר הנקודות של הקבוצה המובילה, והמשחק יסתיים כשהקבוצה הראשונה מגיעה אליו. נניח קבוצת לברון תוביל בסוף הרבע השלישי 102-108, הקבוצה הראשונה שתגיע ברבע הרביעי – ללא שעון – ל-132 נקודות היא המנצחת.

(הרעיון המקורי של ELAN היה לקבוע תוצאה סופית כבר אחרי החצי)

*********

תגידו לי. זה לא מוזר שככה אנחנו משחקים בכל מגרש משחקים בעולם? משחקים עד 21 נקודות, או 11 סלים, או "7 הפרש" או כל "שיטת סלים" שהילדים/נערים/בוגרים בעולם מחליטים עליה.

אז מדוע ה-NBA ו-FIBA לא עושים מה שהילדים/נערים/בוגרים בכל רחבי העולם מעדיפים? לשחק על "תוצאה" ולא על "שעון"?

*********

2. לידת ה-ELAM ENDING

ניק אלאם, מורה למתמטיקה בתיכון באוהיו (היום אסיסטנט פרופבסור באונ' בול סטייט), ושפוט כדורסל היו יושבים בשנת 2004 במשחק שמינית הגמר בין אקסווייר ודוק בטורניר ה-NCAA. המשחק היה מצויין. אף קבוצה לא הובילה ביותר מ-6 נקודות. אקסווייר, האוניברסיטה הקתולית הקטנה הייתה הסינדרלה של הטורניר. הם מה זה נהנו מהמשחק. הכל רץ-אץ לו עד שעם 24 שניות לסיום ודוק מובילה ב-6, אקסווייר התחילה עם הצגת פאולים, ולפתע המשחק הסוער הפך לשיא איטיות של הליכות לקו הפאול 6 פעמים וה-24 שניות הפכו לאיזה 6-7 דקות. ניק אלאם אמר לעצמו: "חייבים לעשות משהו. זה לא ייתכן שמשחק סוער ודינמי יהפוך בסופו לתהלוכת שחקנים לקו הפאול.

הוא ידע שחייב לבוא שינוי, ואם אחרים לא יעשו אותו, הוא יעבוד עליו ויציע אותו. השאלה למי. מי יקשיב למורה למתמטיקה בתיכון המציע שינוי דרמטי ודרסטי לעולם הכדורסל.

באליפות ה-ACC במרץ 2007, כששלושה משחקים הסתיימו בתהלוכות שחקנים לקו, הוא החליט שזהו זה. הוא מציע שינוי. הצעתו המקורית הייתה להוסיף 7 נקודות לקבוצה המובילה שתי דקות לפני סיום המשחק, והקבוצה הראשונה שמגיעה למספר היא המנצחת. הוא קרא לסיום המוצע "THE HYBRID DURATION FORMAT".

עכשיו הבעייה הייתה מה עושים עם השינוי המוצע. הוא שלח אימיילים ל-NCAA, ל-NBA, לליגות אזוריות. נאדה. איש לא טרח אפילו להגיב להצעתו.

אז עלה הרעיון בראשו שאולי ה-TBT יראה עניין כי להם ישנה בעייה רצינית של שכירת אולמות וסיום משחקים בזמן. הוא שלח את ההצעה שלו לג'ו מוגר, ה-GM של ה-TBT. הייתה זו הצעה שנעזרה בפאור-פוינט פרזנטציה של 67 עמודים.

ג'ו מוגר: "התחלתי לחזות ואז התפללתי שמשהו יכריח אותי להפסיק לחזות בהצגת הפאור-פוינט כי היא הייתה כה משכנעת, כל כך הגיונית עד שמצד אחד חששתי להשתכנע כי ידעתי שמדובר בשינוי דראסטי במשחק, ומצד שני ידעתי שהיא ההגיונית ביותר ל-TBT". ה-TBT החל להשתמש בשיטה שהציע ELAM אך בשינוי השם מ-"THE HYBRID DURATION FORMAT" ל-ELAM ENDING.

ה-TBT היום מאכלס 64 קבוצות (הקיץ היו בקשות מ-342 קבוצות; רק 64 אושרו. הטורניר מכוסה היום ע"י ESPN עם פרסומות ופרס של מיליון דולארים לקבוצה המנצחת. בעתיד הפרס הכספי יוגדל והטורניר יכלול פרסי כסף ל-3 הראשונות, ו-INCENTIVE כספי לכל 16 הקבוצות לפני הארבע גמרים. כל מי שמעוניין לדעת יותר על טורניר ה-TBT, אז הנה הכתובת:

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Basketball_Tournament

ה-TBT משתמש ב-ELAN ENDING בצורה הזאת: המשחק הוא בן 4 רבעים של 9 דקות. בסיום הרבע הרביעי מוסיפים 8 נקודות לתוצאת הקבוצה המובילה, נועלים את השעון, ומשחקים עד שאחת הקבוצות מגיעה לתוצאה.

3. ל-NBA – אחרי מאמצים "לא לשים לב לשטויות של 'משחקים עד תוצאה'" – לא נותרה ברירה אלא לא רק לשים לב ל-ELAM ENDING אלא להשתמש בו!

יום אחד מופיע במשרדו של ניק אלאם CJ PAUL, אחיו של כריס, ומבקש מניק שיראה לו את ה-POWER-POINT המפורסם. סיג'יי משתכנע ואומר לניק שהוא עומד לדסקס את העניין עם אחיו, כריס.

כריס פול מבקש פגישה עם אדם סילבר. הוא משכנע את סילבר שסיום כזה יכול להציל את האול-בסטאר שהפך לשיא השעמום. אדם סילבר מחליט לפני 5 שנים לנסות את הרעיון בליגת ה-G, המשתמשת ב-ELAM ENDING עד היום.

4. ELAM ENDING הוא היום חלק בלתי נפרד ממשחק האול-סטאר, ואולי הצלתו היחידה!

משחק האול סטאר הפך לשעמום מאז ששינו את הפורמט ממזרח נגד מערב. במקום משחק דינמי, אגרסיבי, רציני עם מטרת נצחון כמו בשנות ה-80 כשמג'יק עמד מצד אחד ולארי בירד בצד השני, המשחק הפך למפגן של דאנקים, סלים ללא שמירה, מסירות מוקיוניות, עם אווירה של קרקס פחות או יותר.

ה-NBA החליטה שאולי בחירת שתי קבוצות ע"י שני קפטנים יציל את המצב, וכשנוכחו שלא כך המצב, אדם סילבר אימץ לעצמו את ה-ELAM ENDING עם השינוי הבא: במקום תוספת 8 דקות בסיום 4 רבעים של 9 דקות, ב-אול בסטאר משחקים שלושה רבעים עם שעון, ואז רבע רביעי ללא שעון אלא משחקים רבע רביעי להגיע למספר הנקודות של הקבוצה המובילה, פלוס 24 נקודות, והראשונה המגיעה למספר היא המנצחת.

באול סטאר של 2020, 'קבוצת לברון' הובילה בסיום הרבע השלישי עם 133 נקודות. תוספת ה-24 קבעה את הרבע הרביעי למשחק עד שקבוצה מגיעה ל-157 (133+24). הרבע הרביעי הביא לטרוף של משחק. כאילו משחק 7 בגמר ה-NBA. סל של אנטוני דייויס מהקו קבע 155-157 נגד 'קבומת ג'יאניס'.

הנה הדקות האחרונות של המשחק. ההצלחה הייתה אדירה!!!

5. שאלה ראשונה: למה לא לסיים את כל משחקי ה-NBA עם תוצאת הרבע השלישי של המובילה, ואז נועלים את השעון ומוסיפים 24 למספר הנקודות של הקבוצה המובילה, והמגיעה ראשונה אליו היא המנצחת?

6. שאלה שנייה (שהיא הצעה שלי ל-NBA): למה לא לשחק ללא שעון, והקבוצה הראשונה להגיע ל-124 נק' (ממוצע ה-NBA) מנצחת?

("רבע ראשון כשקבוצה ראשונה מגיעה ל-30 נק', 60 נק' חצי, ו-90 נק' רבע שלישי)

***********

7. אתמול כתבתי:

6. גיליתי מה זה שחקן במשחק ה-RISING STARS

הוא לבן, לא גבוה (1.88 מ'), לא נראה הכי אתלטי, אבל זכרו את שמו, וזיכרו מי גילה אותו לכם:

Matthew "Mac" McClung – פילדלפיה סיקסרס אבל הוא משחק בינתיים גם בקבוצת ה-G-LEAGUE שלהם. ראיתי בו משהו מאד מיוחד, בנוסף לצלפות השלשות שלו. (אמש הוא היה 100% ב-5 שלשות ברייזינג סטארס)

אבל קבוצתו לא עלתה לגמר ולא ראינו אותו מספיק.

אני רק אומר.

8. היום הוא מלך הדאנק עם "50" בכל אחד מהדאנקים שלו ב-SLAM DUNK

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
59 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אשך טמיר המקורי
19/02/2023 5:02:02

תודה דוק, מעניין. אולי ה-TBT הזה יצליח להחליף מתישהו את המוצר המקולקל של ה-NBA?
מעניין איך השיפוט שם (ראיתי בלינק ששמת שיש שם כמה חוקי פיב"א).
שיתאחדו עם ליגת ה-BIG-3 שמשחקת אולד-סקול בסקטבול וייצאו ליגת וטרנים ושחקנים שלא ב-NBA שבה ניתן לצפות בכדורסל נורמלי ולא בקרקס.

gogo
gogo
19/02/2023 5:34:12

מסכים בהחלט
חייבים להוסיף עניין לקרקס המשעמם הזה
ראיתי שידור חוזר של אולסטאר מתחילת הסבנטיז ושם קארים וריד נועלים את הצבע של המזרח ולא נותנים לאף אחד נקודות קלות- אולסטאר מרתק

אשך טמיר המקורי
19/02/2023 5:39:49
Reply to  gogo

זה רק בראש שלך, שום דבר לא השתנה.
גם אז מגינים נשכבו על הרצפה כדי לתת דאנק חופשי למצהלות הקהל וכבר אז צ'מברליין עשה חמור חדש לבוב קוזי כדי שיטביע בקליר פאת.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  מנחם לס

בטח בעלייה. ראית את הקהל שצופה בnba מנחם? נראה לך מישהו שם יודע מה זה דאבל? צעדים? מי יודע? נערת האינסטגראהם? הסבתא המבוגרת? הילד המבסוט? זה עם ההוט דוג שרוקד למצלמה? נראה לך הם יודעים מה זה רגל ציר? או מה הם חוקי המשחק או שזה בכלל מעניין אותם?
ברור שזה יהיה בעלייה חחחח
לקהל הזה גם תרוץ כמו בפוטבול קוסט טו קוסט בלי כדרור הם יריעו.
תנסה להביא כזה כדורסל לקהל בסרביה או פיראוס ותראה מה יקרה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אתה עושה צרי פיקינג אחד ומשליך על הכל. למרות שרואים בכמעט כל מהלך אי אפשר להשליך

אשך טמיר המקורי
19/02/2023 5:40:33
Reply to  gogo

אתה מדבר מפוזיציה של נוסטלגיה ומהרגשות שלך

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

עיניים רגשות ונוסטלגיה מעוורים אותך

gogo
gogo
19/02/2023 6:03:31

אשך
רוח האולסטאר כרוח הליגה. כיום כשהגנה היא מילה מגונה והשופטים מפרקים את ההגנות- גם האולסטאר נראה ככה.
היו פעם זמנים אחרים

אשך טמיר המקורי
19/02/2023 13:39:40
Reply to  gogo

אני יודע, אני ציני

אשך טמיר המקורי
19/02/2023 13:40:01
Reply to  מנחם לס

מזוכיסטים מקצועיים

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מנחם מרוב שזה מעניין אף אחד לא מכיר את משתתפי תחרות ההטבעות 🤣🤣🤣
פעם זה היה כבוד מייקל קובי כולם היו באים. היום גה מוראנט רוצה מיליונים על השתתפות ומיליארד צופים שידרשו ממנו באינסטה להשתתף כדי שיכניס עוד כספים הבנת?
אפילו ציון השמן לא בא שזה הדבר היחיד שהוא יודע לעשות 🤣🤣

birdman
birdman
19/02/2023 12:54:01
Reply to  מנחם לס

כאשר מקלוג ניתק מהקרקע הוא עם הגב לסל, ברגע שהוא מניח את הכדור בתוך הסל, הוא שוב עם הגב לסל, זה דאנק של בדיוק 360 מעלות. אפשר לראות את זה בהילוך איטי: https://bleacherreport.com/articles/10066133-76ers-mac-mcclung-leaves-nba-fans-speechless-with-2023-slam-dunk-contest-victory

MacLeod 1
MacLeod 1
19/02/2023 6:02:24

שייתנו לשמור והכל יהיה בסדר

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  MacLeod 1

בדיוק אבל אם יתנו הסטט ירד ואז איך ישווקו? המכירות יפגעו הרגילו אותנו ל50 נק שזה כמו 20. אם יהיה 30 ו20 רק זה יהיה נוראי עבור הליגה.
הליגה רוצה שהשיא 100 של ווילט ישבר גם לכן צריכה קליר פאת

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  מנחם לס

הקהל שם היום זה אוכלי הוט דוגס וראפרים

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  מנחם לס

ברור שטרחתי מנחם אני תמיד קורא את המעורבים שלך

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  מנחם לס

הוא עשה את כל ההטבעות יפות ובדרגת קושי מאד גבוהה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

ושוב לא מזלזל במקלאנג שעשה הטבעות מדהימות לא רק לגובהו. כל הכבוד לו

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

שאלה טובה, בנוגע למנגנון של "עד 124" במקום לפי זמן. איכשהו נראה לי שזמן המשחק ישתנה (vary) יותר מהיום, כלומר שיהיו משחקים קצרים יותר, אבל גם ארוכים מאד, ואולי זה יקשה על השידורים, אבל אין לי איך לבדוק את העניין. אפשר באמת להתחיל עם הג'יליג לעונה אחת ולראות איך זה עובד.
סוגית משנה – האם זה מבטל את ההארכות? אצלנו בשכונה היה מנגנון של הפרש שני סלים, כלומר אם המשחק עד 10 והתוצאה 9-9, אז ממשיכים עד 11, וכן הלאה. האם זה יהיה 124 וזהו, או הפרש מסוים, ואם הפרש אז כמה?

Don
Don
19/02/2023 7:13:36

Who said that WHITE MAN COULDN'T JUMP?!!!!

Jonathan
19/02/2023 8:16:00

תודה מנחם,
לגבי הELAM – כל ילד ששיחק בשכונה מכיר את התחושה הזו במשחקי עד 10 או עד 21. כולנו חלמנו לשחק כמו במשחקים בטלוויזיה עם שעון שסופר לאחור ולקלוע באזר-ביטר. או לכדרר את הכדור בהפרש שאי אפשר לחזור ממנו ולראות אם נעמוד בפיתוי של לקלוע לסל.
אני נגד – אבל אולי אפשר להכניס את זה בהארכה שניה (עד 8?) כדי לגרום לקבוצות שנגמר להן האוויר לנסות קצת להשתולל במקום לזחול.
.
הדבר היחיד שיציל את האולסטאר כרגע זה לבטל אותו. גם אם הוא מותח הוא כבר לא שייך לימינו.
פעם זה היה מדהים לראות את הכוכבים משחקים ביחד באולסטאר. פתאום יכולת לצפות גם בשחקנים מקבוצות פחות פופולאריות שהכרת מדפי הסטטיסטיקה וממהלך כזה או אחר שהראו בקדימונים. בדור של היוטיוב והסטרימינג זה פשוט כבר לא נחוץ.

EyalA
EyalA
19/02/2023 18:52:55
Reply to  Jonathan

מסכים…
הייתי נותן 3-4 זריקות על עבירות עצירת משחק למובילה,
ומצמצם את שעון ההתקפה של המובילה ל18 שניות.

ככה האחת לא תמשוך זמן והשניה לא תבזבז אותו.

נגיד החל מ4 דקות לסיום…

etayle
etayle
19/02/2023 8:29:03

תודה רבה מנחם,
הדאנקים לא מהעולם הזה, מדהימים ביותר.
בנוגע לשחק עד מספר מסויים זה דווקא יכול להיות רעיון נחמד, זה אולי יגרום לקבוצות לרצות לפרק את הקבוצה היריבה וללכת לבית. כמו שבשכונה 3-0 זה טכני, בפינג פונג 6-0 טכני, גם פה לעשות משהו דומה.

הגיע הזמן לסגור משחקים שיש בהם +20 ברגע רביעי(וכן קבוצות חזרו ובלה בלה בלה).
אפשר גם לשלב,
24 הפרש לאחת הקבוצות בתחילת הרבע הרביעי- נצחון ישיר.
12 הפרש בחצי הרבע הרביעי נצחון טכני, ודברים כאלה.

לא הגיוני שבשכונה אתה נלחם על לא לצאת בטכני ופה הם מעבירים את הזמן בכיף שלהם ושמים שחקנים NoName להעביר את הזמן.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

לגבי שינויים שצריכים לא צריך עוד חרטוטים ושטויות.

1. לצמצם פסקי זמן
2. לחזור לחוקי כדורסל ולא בידורסל
3. לאפשר לעשות הגנה כמו בכדורסל
4. להפסיק לעזור לכוכבים לנפח סטט עי השיפוט והרתעת מגינים וחרטוטים
5. לתת טכניות על כל צעקה זריקת ראש קפיתה לתוך מגן הטחת כשור במגן וזריקת ידיים וגוף משולב 6כל ניסיונות הwwe והרמייה
6. לתת בלתי ספורטיבית על כל רדיפה של מתקיף אחרי מגן לצורך התנגשות בו או התנגשות בזדון בכלל

7. לייבא קהל מאירופה למשחקים (אין כמו לראות איזה אחד עם כרס בחוץ זורק דראכמה לראש של קיירי או המדדה) ולהשאיר רק את דוגמיות האינסטגרם ולעלות אותן לפרקט בפסקי הזמן שיהיה להן תעסוקה ודק פרסום.

בקיצר לחזור מבידורסל לכדורסל למשחק שאנו אוהבים.

אבג
אבג
19/02/2023 9:31:10

חוץ מהעניין של ההגנה ושריקות לכוכבים לא מסכים עם השאר.
אבל שכחת את השינוי הכי חשוב.
פחות משחקים.
אם היו 30 משחקים לעלות לפלייאוף זה היה נראה אחרת לגמרי. אפילו 50 או 60 יהיה שיפור משמעותי

thetroll
thetroll
19/02/2023 10:02:20

מסכים עם סעיפים 1 עד 6 נגד סעיף 7. הקהל באירופה רואה במשחק מלחמה. זה לא מלחמה זה ספורט. מעדיף פי אלף את הקהל המתורבת באן בי איי שגם שהקבוצה שלו מפסידה יכול לצאת מהמשחק עם חיוך, שנשים ומשפחות יכולות להגיע בכייף ובלי פחד מאשר את הקהל האלים של אירופה שכשהוא מפסיד הולך לידות אבנים באוטובוס של השחקנים. גועל נפש. אלימות וברוטליות מגעילה. גם מתאימה לי ליגה שאין בה יורדות ועולות שזה לא קרב לחיים ולמוות ואנשים יכולים לאבד פרנסה ואז פוצעים בכוונה ופוגעים בכוונה ביריב. מתאימה לי ליגה שבה קבוצות גרועןת מקבלות שחקנים טובים מהדראפט וכל פעם יש אלופה אחרת ולא או ריאל מדריד או ברצלונה עם הבלחות חד עשוריות של אתלטיקו ובזה זה מסתיים. כמובן שסולד מהטנקינג אבל בהתחשב באלטרנטיבה האלימה זה מוצר טוב יותר . מסכים עם הביקורת לגבי ההגנות וכ סעיפים 1- 6. 🙂

יהלי אולמר
19/02/2023 13:51:39

שמעון קח את זה צעד אחד קדימה ותעשה מזה פוסט.

עמיחי קטן
19/02/2023 9:07:15

תודה מנחם.
למשחק האולסטאר זה אולי מתאים, אבל לשחק על תוצאה ולא על השעון במשחקים אמיתיים רק יזיק ולא יועיל לדעתי.

Zivke
Zivke
19/02/2023 9:32:50

תודה רבה מנחם.

מישהו כאן יודע אולי איפה אפשר למצוא וידאו של משחקי יורוליג מלאים? תודה מראש!

thetroll
thetroll
19/02/2023 9:41:56

מנחם תודה אתה צודק בהכל ברור שהיה צריך לעבור למשחק על תוצאה אבל אז לא יהיו הארכות (וזו הבעיה העיקרית של סילבר). להיפטר מכל הפאולים המיותרים האלה בסוף שהופכים את שתי הדקות האחרונות לחצי שעה זה רק יעזור וזו אכן הדרך. אני אוהב לראות אן בי איי זאת עדין הליגה הטובה בעולם אבל אני מסכים עם חלק מהביקורת שאנשים חכמים פה מעלים. המוצר הפך להיות יותר מידי שיווקי ופחות מידי ספורטיבי לדעתי וצריך לתקן אותו. לי באופן אישי הדבר שהכי מפריע בצפיה במשחקים זה ההפסקות הבלתי נגמרות ופסקי הזמן האין סופיים. אתה רואה כדורסל חמש דקות ואז 4 דקות דנסינג קאמרה עם כל מיני ילדדוס שרוקדים כמו דבילים לא לזה התכנסנו. זה טוב למי שנמצא באולם גרוע לצופים בבית. הליג פאס מאפשר לנדוד בין משחקים בהפסקות האלה אבל הרבה פעמים שלושה משחקים באותו זמן נמצאים בעצירה עד כדי כך זה גרוע. אם היה בליג פאס פיצ'ר קטן – תן לי התראה ברגע שהמשחק מתחדש זה היה עוזר. יש מה לתקן ויפה שעה אחת קודם. נקוה שיקרה.
אני גם ראיתי את מקלאוד במשחק הכוכבים העולים והתרשמתי. רשמתי לך את זה במעורב הקודם עכשיו התברר שהוא בתחרות ההטבעות ולא סתם אלא זכה בה. לא ברור לי איך שחקן כזה אתלטתי שיש לו גם יכולת מעולה בשלשות – לפחות לפי מה שנראה במשחק הזה ובראיית משחק לא משחק בפילי איזה בזבוז. ממש נהנתי מתחרות השלשות וההטבעות. אני אוהב את הדבר הזה באולסטאר. את המשחק עצמו פחות. לא חושב שצריך לבטל את האולסטאר. תודה מנחם יום טוב לכולם.

Avri
Avri
19/02/2023 9:44:02

לא אוהב שינויים, לא בכדורסל, ולא בחיים. עם אותה הבחורה כבר המון שנים, אותו הקפה, אותה העבודה, אותו אתר נבא, אותו העמק ואותם ההרגלים. רק מדינה החלפתי. וכמו עם הקפה שלי, גם את הכדורסל שלי אני אוהב כמו שהוא בדיוק עכשיו, כמו ששיחקתי אותו עשרות שנים, וכמו שצפיתי בו מאז גיל 3. זה לא שאני לא מבין את הצורך להשתנות, זה בעיקר קשור בפחד כי הרצון לשנות הוא מסוכן מטבעו: אנשים שדוחפים לשינויים עושים זאת הרבה פעמים או 1) משעמום (יחסים), או 2) כי הם רוצים להראות שהם עושים משהו (מקומות עבודה), או 3) כי הם חושבים שכך הם מתאימים את עצמם לאיזה טרנד חולף מיותר/עולם צעיר כלשהו (ומתעלמים מזה שרוב רובו של העולם, בטח זה עם הכסף, ממש לא צעיר), וכמעט תמיד זה בלי מנגנון הערכה מחדש אחרי זמן מה של האם השינוי אכן עבד ומנגנון החזרת דברים לכמקודם אם לא. בנבא הפחד העיקרי שלי הוא ששינויים יפתחו פתח לקרקס על מלא: זה יתחיל מסיום עלם, ויגמר בזה שכל קבוצה חייבת לכלול בחמישייה גמד, חשפנית, ומשפיען טיקטוק. גם ככה זה הכיוון, וחייבים להתנגד עד כמה שניתן.

Guy d
Guy d
19/02/2023 16:53:18
Reply to  Avri

אברי הבאת פה את ה-הגדרה של שמרנות.
הרצון לשנות אולי מסוכן אבל השינוי הכרחי. אנחנו בני האדם מרבים לטעות ובלי לשנות איך נוכל לתקן?
אזכיר לך כמה שינויים חשובים בהיסטוריה: ביטול העבדות בארה"ב בסוף מלחמת האזרחים, הפיכת המשטרים המונרכים באירופה בסוף מלחמת העולם הראשונה, מתן זכות הצבעה לנשים והקמת מדינת ישראל בשנת 1948

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Reply to  Guy d

מה עם הוספת קשת השלוש בכדורסל? שעון 24 שניות?? דווקא מהדברים החשובים באמת אתה מתעלם???
😉

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Avri

וואי וואי אברי אתה כמו סבא. תשנה לו משהו הוא נגנב 🤣🤣🤣
איך אחד כמוך אז מוכן לקחת את סימונס ולשים עליו את הביצים? אתה לא אוהב שינויים אבל מתאבד באופי?

ג'ורג' עובדיה הסקרן

מבין אותו. הוא עבר את אחד השינויים הכי חריפים שאפשר להעלות על הדעת, הגירה, אז לפחות שכל השאר יישאר אותו דבר.

NFS
NFS
19/02/2023 10:01:53

ראיתי הבוקר את התקציר של השלשות וההטבעות.
בהטבעה של ההוא מהפליקאנס כשאלבארדו נכנס "וחטף" את הכדור, אמרתי לעצמו שהנה גם לפה נכנס איזה ערסוואת חולצה אפורה מהקהל לקבל את ה-15 שניות תהילה שלו.

Avri
Avri
19/02/2023 10:06:20
Reply to  NFS

חחח… חוזה חולצה אפורה

יהלי אולמר
19/02/2023 13:55:07
Reply to  NFS

חחחחחחחח עכשיו גם להטבעה יש נרטיב. אבל ברצינות אהבתי את מה שמרפי עשה שם- הוא יודע שבאתלטיות וקפיציות נטו אין לו יתרון על שאר המשתתפים אז הוא השתמש ביצירתיות, בכללי נראה שיש שם כימיה טובה בפליקנס. שלא כמו יריחו סימס שהתוכנית שלו היא "בואו נתקע את המרפק בתוך הטבעת ונקווה שיתנו על זה 50".

Berch
19/02/2023 10:15:50

אחלה מעורב…
סוף סוף חידוש מרענן. משחק האולסטאר בכללי אמור להיות כמו משחק בצ'כונה אז זה מתאים פיקס
🙂

ג'סטין קייס
ג'סטין קייס
19/02/2023 10:31:10

שיחזירו מזרח נגד מערב בתור התחלה. אני אישית תמיד אהבתי וגם היום נהנה מהאולסטאר. כל ההייטרים שפשוט לא ייראו.
מאוד אהבתי את רעיון שלושת הרבעים ואז פלוס 24. סיום המשחקים ומריחת הצמודים זה מה שמרתיע הרבה אנשים מלהיות אוהדי כדורסל.
הגבלת זמן זריקת עונשין גם יכולה לעזור. יש שחקנים שממש מגזימים (יאניס למשל…)

אור
אור
19/02/2023 11:02:59

תודה מנחם
.
מישהו יודע האם ה-C ב-CJ Paul זה "קליף" במקרה?

רביד אראל
רביד אראל
19/02/2023 13:10:39
Reply to  אור

האינטרנט אומר שזה צ'ארלס

אור
אור
19/02/2023 13:12:52

כן, סתם בדיחה גרועה

שי אבן צור
19/02/2023 13:43:43

למקלאנג הזה יש סיכוי להיות שחקן ליגה טוב?

יהלי אולמר
19/02/2023 14:09:13

לא ממש, אבל מי צריך את זה כשאתה סנסציית רשת וקיבלת את 15 דקות התהילה שלך

שי אבן צור
19/02/2023 18:42:17

חחח נכון

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אמת יעשה את הכסף עכשיו בדרכים אחרות.

אשך טמיר המקורי
19/02/2023 14:08:52

ראיתי את ההטבעות של מקלאנג, מאוד מאוד מרשים.

NFS
NFS
19/02/2023 14:34:35

מקלאנג זה יופי של כינוי לקוזמה. כמות הקלאנגים שלו לאחרונה מעגנים את הכינוי בטאבו.

אור
אור
19/02/2023 14:44:00
Reply to  NFS

השם שלו בהחלט אחד המוצלחים (או יותר נכון – כשלוניים, אם יש מילה כזו)

ירון, החלום
ירון, החלום
21/02/2023 17:01:48

בס"ד
תודה רבה מנחם.
מעורב משובח.
מבחינתי הבעיה העיקרית היא העצירות המרובות והארוכות.
לגבי סיום לפי תוצאה, זה עלול להפוך את המשחק להגנתי וארוך,
דורש בדיקה בקיצור.