"איש מת – מהלך", יומן אליפות הקליפרס(13) / אסי שלם

 

 

בס"ד

"איש מת – מהלך", יומן אליפות הקליפרס(13) / אסי שלם

אחרי המשחק אתמול נשאר רק לקרוא את הקדיש. הקליפרס יכלו לסיים את הסדרה וכמו ממפיס, הפסידו(אולי) אותה כבר אתמול. אני חושב שהם ינצחו את המשחק הבא אבל לנצח את המשחק השביעי באוקלהומה, יהיה משימה בלתי אפשרית. אנתח מזוית האוהד הבכיין, ננתח מזוית המאמנים, אבל השורה התחתונה חייבת להיאמר:

כריס פול, השחקן הטוב בסדרה הפסיד את המשחק אתמול במו ידיו.

נתחיל בשופטים. ננסה לנתח ולתת פסק דין.

מעבר לשריקות ההזויות במשחק נגד ג'ורדן(עבירות התוקף נגדו בחסימות לP&R בתוספת הפלופים של ווסטברוק ודוראנט ממש מקוממות) אני מקבל את זה שישנן טעויות לכאן ולכאן. ניגע בשלושת המקרים בדקה האחרונה שהיו שנויים במחלוקת:

א. 11.3 שנ' לסיום. כדור חוץ לטובת רג'י ג'קסון(אוקלהומה).

השופטים נתנו מופע אימים. אחד הדברים המרגיזים ביותר מאמנים הוא חוסר אחידות. אם ישנה "אווירת משחק" מסויימת שהשופטים מאפשרים, קרי שורקים על כל נגיעה או להיפך, תקבל שריקה רק אם תדמם מהאף אין לי שום בעיה כל עוד שורקים אותו הדבר לשתי הקבוצות.

במקרה של ג'קסון היה פאול זניח(לטעמי) של בארנס על ג'קסון. לפי הסעיפים המשונים של חוקת הNBA, במידה ושחקן הגנה עשה עבירה שגרמה לכדור לצאת החוצה הכדור יישאר אצל הקבוצה המתקיפה וכך היה.

ב. 6 שנ' לסיום. פאול שלש הזריקות של פול על ווסטברוק:

אני לא מצליח לראות בשלוש זוויות שונות איך לעזאזל נעשה פאול על ווסטברוק. פול עומד במקום ומרים יד והולך לאחור, ווסטברוק מנתר ונוחת באותו המקום בלא הפרעה, השופט נמצא די קרוב ולא צריך "לנחש" מה היה. משום מה נשמעת שריקה באיחור לא ברור, כאילו השופט הניח שאי הגעת הכדור לטבעת היה בגלל מגע של פול על המרפק הקולע של הצ'יטה.

בדרך כלל השופטים לא שורקים במקרים שנויים במחלוקת אלא אם ישנו אירוע שהוא מעל לכל ספק. במקרה הזה הספק היה גדול מאוד ועדיין הוחלט להחמיר.

ג. 2.8 שנ' לסיום, פאול של ג'קסון על פול:

פול חולף על פני איבאקה לצד ימין, ג'קסון שולח את היד אבל לפי המקרה הקודם(שורקים על כל נגיעה) היתה צריכה לבוא שריקה במקרה כזה. הפעם השופטים החליטו להקל כי לא היה מגע ברור מעל לכל ספק.

שורקים על כל נגיעה? לא הפעם. ג'קסון מול פול

נניח והשופטים צדקו בכל ההחלטות שלהם, הם לא שפטו את כל המקרים באחידות של "שורקים על כל נגיעה/ספק נגיעה" או "לא תקבל שריקה אלא אם תדמם". אני חושב שהם טעו. פסק הדין – אשמים!

נעבור למאמנים. האם הם אשמים במה שקרה במשחק?

נתחיל בברוקס, מאמן OKC:

1. המשחק לא נוהל בצורה טובה. הוא סיים את המשחק עם פרקינס על המגרש למרות שג'ורדן היה בחוץ עם 6 עבירות. אם אסטרטגיית השמירה שלו היא חילופים בחסימות זה עושה את זה תמוה יותר. הוא נענש בסל של פול שהעלה ל7 הפרש אחרי חילוף שהשאיר את השמן עם פול. עוד יותר תמוה למה הוא שמר על בלייק ולא על גלן דייויס מה שהיה משאיר את איבאקה על פול במקרה של חילוף. חוסר שיקול דעת נורא ואיום!

פול מול פרקינס, לא כוחות

2. מהלך אחרון אחרי שהכדור נשאר אצל המארחים מתחת לסל. דוראנט עם 10 נק' מתוך ה12 האחרונות(כולל 2 פצצות מ'דאון טאון') או ווסטברוק. למי אתם נותנים את הכדור? ובכן הכדור הולך לפנתר הצעיר ללא תרגיל ברור. ניחא אם היה מנסה חדירה אבל הוא משתולל ועולה לקליעת 3 נק' שלמזלו נשרקת. לטעמי היה אשם עיקרי בהפסד של המשחק(אם לא היו שולחים שופטים חובבנים למשחק) אבל עכשיו מי זוכר?

נמשיך עם ריברס, מאמן הקליפרס שהפסיד:

1. פחות מ20 שניות לסיום אולי הכל היה נראה אחרת אם ריברס היה לוקח 'טיים אאוט', נותן לילדים להירגע, מכניס את רדיק ונותן לו לקלוע את הזריקות החשובות מהקו(96 % בפלייאוף). הוא "נותן למשחק לזרום" והסוף ידוע. טעות ראשונה.

2. ראינו את פול הולך לכיוון ההפוך מההיגיון. במקום להמתין ולסוכך על הכדור הוא עולה לניתור כדי למסור(אולי לדייויס?) אבל עדיין יש לו אפשרות לקחת פסק זמן כדי להרוויח כדור נוסף. היו לקליפרס 2 לקחת. ריברס יכל לכפות פסק זמן בלי לסמוך על פול.

3. מסיבת העיתונאים. אין לי בעיה עם רוב הדברים שריברס אמר בסיום כולל ההתבכיינות על השופטים.

"נשדדנו".

"הקהל של OKC היה בשוק כשהשופטים העבירו את הכדור אליהם(בחוץ של ג'קסון)".

"עשינו הרבה שטויות שעלו לנו במשחק, הפסקנו לשחק בדקות האחרונות".

משפט אחד היה אסור לו לומר:

"זו היתה השריקה שהכריעה את הסדרה". במילים אחרות, היום הפסדנו את המשחק. מאמן אף פעם לא מודה בהפסד עד שהוא לא הפסיד. זה לא נגמר עד שהגברת השמנה שרה. אי אפשר לשדר לשחקנים, וגם לו ברמז דק שבדקים, שהרמת ידיים. כי זה בדיוק מה שהם יעשו, במודע או שלא, במשחק הבא.

יש דברים שלא אומרים. ריברס: איש מת – מהלך

לדעתי, לכל משחק יש את החיים שלו. במידה והקליפרס ינצחו את המשחק הבא, ולדעתי הם ינצחו, הלחץ שוב יעבור לרעים אבל זו תהיה משימה כמעט בלתי אפשרית לנצח את משחק 7 שם. תשאלו את ממפיס.

Subscribe
Notify of
45 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אפלטון
אפלטון
15 במאי 2014 1:04

אותי מעניין אם יקנסו את ריברס. האם קונסים מישהו על כך שאמר את האמת? זה כבר מעלה שאלות פילוסופיות לגבי חוק והגיון.
לגבי מי שהפסיד או ניצח את המשחק- אני גם חושב שריברס טעה שלא עצר בריצה של אוקלהומה אבל אצלו משום מה הדברים האלו נראים מחושבים ולא מתוך חוסר אונים כפי שהיה נראה אם ברוקס היה עושה את זה.
כך או כך הסדרה הזו חייבת ללכת למשחק שביעי

דובי
דובי
15 במאי 2014 1:29
Reply to  אפלטון

ברור שיקנסו אותו. זה חלק מהענין. זה בדיוק כמו להשתולל על הקוויםכדי לקבל טכנית ולשנות מומנטום. ריברס קונה בקנס הזה את המחויבות של השופטים במשחק הבא.
עוד אחת מהתוצאות האוטומטיות שעליהן נבנים תרגילים.
היה לי עוד משהו להגיד, ממש חכם, אבל שכחתי אותו תוך כדי מאבק באוטוספלר.

asi
asi
15 במאי 2014 7:03
Reply to  אפלטון

יקנסו בוודאות.בליצ'ר ריפורט

דובי
דובי
15 במאי 2014 1:31

אסי תענוג של פוסט, תענוג של יומן. אין מילים להעריך את המאמץ ואת התוצאה.

תודה רבה!

ירון
ירון
15 במאי 2014 1:34

"משימה בלתי אפשרית" או "משימה כמעט בלתי אפשרית"? תחליט… 🙂
נדמה לי שהסדרה הזו הוכיחה שהכל אפשרי

ירון
ירון
15 במאי 2014 1:39
Reply to  ירון

ממפיס לא דוגמא טובה. בלי רנדולף זה וקונולי פצוע זה לא היה כוחות.

asi
asi
15 במאי 2014 7:04
Reply to  ירון

צודק ולא צודק. ממפיס היתה ללא זיבו.אבל קונלי נתן מחצית מצויינת והם בפסידו בכל מקרה.

דובי
דובי
15 במאי 2014 1:36

ובכל זאת מילה על כריס פול – כמו שכתבת ב16-0 והפסד, כמו שרואים שוב ושוב, למי שנחשב לרכז הטוב בליגה יש בעיה קשה בסופי משחקים.
זה מתבטא בהחטאות קריטיות ואיבודי כדור שעולים במשחקים.
ולכן הוא לא הרכז הטוב בליגה.

אם הייתי קיקרו הזקן הייתי אומר גם לא ווסטברוק. אבל לילה, אין לי חשק לריב.

אפלטון
אפלטון
15 במאי 2014 1:46
Reply to  דובי

דובי מי הרכז הכי טוב בעולם? גלה לנו בבקשה! נראה לי שבדמיונך אתה רואה את דורון שפר ואומר אוה. זה רכז אמיתי! ככה בונים רכז.
ומה אני אגיד לך אתה צודק לגמרי, אבל זה משחק אחר לגמרי מה שמשוחק אצלך במרחבי התודעה והמשחק שאנחנו רואים היום במרחב הווירטואלי.
כרגע שני הרכזים הטובים בעולם משחקים ראש בראש ואתה רק מתלכלך עליהם. אז שב ידידי, תהנה מהקרב, והעיקר אל תפסיק לריב עם k 700 זה מחמם לי את הלב.

דובי
דובי
15 במאי 2014 1:52
Reply to  אפלטון

מי הרכז הטוב בליגה?

דובי
דובי
15 במאי 2014 1:53
Reply to  דובי

ברור שטוני פארקר.

דובי
דובי
15 במאי 2014 1:56
Reply to  אפלטון

זה כמובן כשמוציאים מהתחרות את פטריק בברלי יקירך. שכחתי לגמרי שזה, איך אמרת את זה, רכז שבקלות יכול לקחת את יוסטון לאליפות.
אז אני מבהיר – טוני פארקר הוא הרכז הטוב בליגה, להוציא את פטריק בברלי.

צ'ונסי
צ'ונסי
15 במאי 2014 2:15
Reply to  דובי

ברנדון ג'ינינגס רק הרכז הכי טוב בעולם, אלה גם החכם מכולם

😀

dude is a genius

צ'ונסי
צ'ונסי
15 במאי 2014 2:15
Reply to  צ'ונסי

לא רק^

דובי
דובי
15 במאי 2014 2:17
Reply to  צ'ונסי

שים אותו עם קוואמי בראון בחמישיה ורוץ לחפש מספרי 2-4 שישלימו לך פול האוס

asi
asi
15 במאי 2014 7:11
Reply to  צ'ונסי

אגב צ'ונסי גם היה רכז מעולה וגם שיחק בקליפרס. הייתי שמח לתת לו את הכדור האחרון. שוב, אני הייתי הולך על רידיק

אפלטון
אפלטון
15 במאי 2014 2:48
Reply to  דובי

בברלי לא יכול להשתתף בתחרות מפאת חוסר כישרון. אבל מבחינת לב הוא שם את כולם בכיס האחורי.
ופרקר רכז לאליפות? פחחח
אבל למזלו פופוביץ׳ מאמן לאליפות ומה שהוא עשה לפרקר בשנים הראשונות יכולים להמציא רק במחנה הטירונות בקולחוז.

asi
asi
15 במאי 2014 7:12
Reply to  אפלטון

שכחתם את הברך שהוא פרק לצ'יטה

דובי
דובי
15 במאי 2014 10:21
Reply to  אפלטון

חש בזה משהו

דובי
דובי
15 במאי 2014 10:36
Reply to  אפלטון

יש

k_700
k_700
15 במאי 2014 13:06
Reply to  אפלטון

גם ג'רמי לין רכז לאליפות, בעיקר בעונה שבה מורי "הגאוןןןןןן", הGM הטוב בהיסטוריה, הולך לשלם לו 15 מיליון דולר לעונה חחחח…

שלא יגמר.

אפלטון
אפלטון
15 במאי 2014 15:02
Reply to  k_700

מישהו אמר שמורי גאון? אגב מבחינת יוסטון והתקרה לין מקבל 8 מיליון השנה מה שמשאיר מקום למיד לבל אקספנשן וחיזוק נוסף בקיץ.
כבר אמרתי, מורי לא מבין גדול בכדורסל (אחרת היה מפטר את מקהייל) אבל במספרים וחוזים הוא מבין טוב מאוד והשאיר ליוסטון הרבה מקום למשחקים.
בניגוד לגאון קופצ׳ק שהוריד את קבוצתו לשאול ללא תכנית ב׳, כמו טירון ששם את כל כספו על האדום ברולטה

k_700
k_700
15 במאי 2014 15:51
Reply to  אפלטון

ואווו 'ופצ'אק ממש השאיר לך צלקות נפשיות מכל השנים האלה שהייתה צריך לראות לייקרס צמרת ולייקרס לוקחת טבעת ועוד טבעת ועוד טבעת וזה לא נגמר…

אתה מטופל בכדורים?

אניוויי, מורי הגאון שלך שם את כל הביצים בסל, זאת הקבוצה "לאליפות" שלכם, הרבה יותר טוב מזה לא יהיה.
אתם תלכו לאן שהאוורד והארדן יקחו אתכם, כלומר סיבוב 1 גג 2.
תתפנק עם הקבוצה "לאליפות שלך", אחרי שגם הם יגמרו תחזור לעוד 20 שנה להיות קבורים באיזה מרתף נידח.

בינתים בלייקרס מתחילים לבנות עוד קבוצה לאליפות, עוד נדבך ועוד נדבך, עם בחירת דראפט גבוהה והמון גמישות ובעיקר GM מוכח שיודע להביא קבלות ותארים.

אני רק מקווה שהנפש העדינה שלך תעמוד בעוד חגיגות צהובות סגולות.
אני מבטיח לרקוד לך על הדם כשזה יקרה.

אפלטון
אפלטון
15 במאי 2014 17:06
Reply to  אפלטון

בוא נגיד שבתור מי שלומד בפתוחה תקווה לסיים עם התואר לפני שהלייקרס יקחו אליפות- היינו 2020 וצפונה.
עד אז לנו תהיה אליפות ולכם ישארו הזכרונות מהלייקרס הגדולה של פעם

k_700
k_700
15 במאי 2014 17:09
Reply to  אפלטון

תעברו סיבוב פעם ב-20 שנה אחרי זה תדבר איתי על אליפות.

וואללה.

גאון גאון מורי איך הוא השאיר את מקהייל בתפקיד יום אחרי ההדחה.

ממש ההצגה הכי טובה בעיר ושלא יגמר.

אגב אחרי שהאוורד יסיים לחלוב אתכם ותהפכו שוב ללא רלוונטים אני רק מקווה שלא יחסה לכם איזה גו'זף פריצל במרתף העינויים שתכנסו אליו לעוד 20 שנה של כלום ושום דבר.

דורון 4
דורון 4
15 במאי 2014 2:04

אסי כתיבה מרתקת וגם המגיבים למעלה
סידרה מטורפת ונהדרת

מנחם לס
מנחם לס
15 במאי 2014 3:10

אני לא מצדיק את השופטים, רק מציין עובדה: שיפוט במשחק פלייאוף אינו כשיפוט במשחק רגיל כל העונה, כי כאן של שריקה עלולה לחתום גורל של קבוצה. אז תמיד בסופי משחקים (וראיתי מספיק מהם) חשובים, השופטים עושים חושבים לפני כל שריקה: לשרוק או לא? מאחר ואין זמן לחשוב, הם מבצעים שגיאות שללא מחשבה, אלא לפי אינסטינקט, הם לרוב לא מבצעים.
זה פגע יותר בקליפרס, אבל היו גם שגיאות שיפוט חמורות לת'אנדר.

מנחם לס
מנחם לס
15 במאי 2014 3:12

אני מקווה שאחרי שהקליפרס ייעלמו מהמפה, אסי ימשיך לנתח את מיאמי, עד משחק האליפות!

asi
asi
15 במאי 2014 7:14
Reply to  מנחם לס

אני מתכון לניחוס. אגב ידעתם שכתבתי עד היום 97 אסיסטים נדמה לי. אם הקליפרס בחוץ אחזור לזה.חייב להגיע ל100

p
p
15 במאי 2014 5:29

אסי, תודה רבה על הטור.
תאמין או לא, הדבר היחיד שעוד ניחם אותי אתמול היה ההמתנה לטור שלך.
טור כאוהד או כמאמן, לא משנה, העיקר שייצא.
אני עדיין מאמין שתכתוב עוד יותר משני טורים אליפות על הקליפרס לפני שיכבו את האורות בפעם האחרונה בסטייפלס סנטר העונה…

fatcat
fatcat
15 במאי 2014 6:35

המשחק היה נראה אחרת עם זיבו אין שום קשר לאולם (ניצחנו יותר משחקי חוץ מאשר בית

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
15 במאי 2014 8:00
Reply to  fatcat

זיבו המטומטם נתן להם להפיל אותו ובדרך הפיל לי ת'בראקט

נתן גולד
נתן גולד
15 במאי 2014 7:01

האוהד שמפיך מדבר. אני מסכים איתך בנוגע להוצאת חוץ ולפאול של ג'קסון אבל בשאר אתה טועה.
בארנס לא עשה פאול קטן, הוא העיף את היד של ג'קסון. הוא אפילו לא נגע בכדור וגרם במישרין לכדור לצאת. על כזה דבר לא שורקים?
פול עשה פאול על ווסטברוק. חבל שלא שמת את המהלך בהילוך איטי בו רואים בברור את היד של פול על המרפק של ווסטברוק. ג'מאל קרופורד קיבל על הרבה פחות מזה עבירה ל3 בתחילת החצי.
בנוגע לריברס, היה לו הזדמנות לנצח את המשחק 6 שניות לסוף והוא העדיף להתלונן על השופטים במקום לשרטט תרגיל, כשמישהוא אחר, אם בכלל מעביר את פסק הזמן. כתוצאה מכך לקליפרס לא היה תרגיל ל6 השניות המכריעות האלה וכריס פול היה צריך לאלתר.
בשאר אני מסכים איתך, כריס פול הפסיד את המשחק הזה בגדול בכמה טעויות רצופות שפשוט נתנו לאוק' את המשחק.

asi
asi
15 במאי 2014 7:18

תסתכל על הקישור מתחת לסרט של הפאול ( במילים בדרך כלל…) ותתן לי סקנד אופיניון

נתן גולד
נתן גולד
15 במאי 2014 7:51
Reply to  asi

חוזר בי. במשחק זה היה נראה לי כמו שריקה נכונה. מהזוית הזאת זה נראה כמו שריקה גבולית במקרה הטוב.

זיו
זיו
15 במאי 2014 8:06

לגבי ריוורס-
אפילו בלי פסק זמן- פול נכנס למומטום שלילי תקח ממנו את הכדור בפוזשן האחרון או לפחות את הזריקה האחרונה בעיקר שגריפין היה טוב בכל המשחק וקורפורד במחצית השנייה.

הרבה יותר מתחבר למשחק של הקליפרס מאשר לזה של אוקלהומה, אני מאמין שהקליפרס עוד חסקבתמונהויש שם מספיק שחקנים שיכולים ברגע הנכון להבריק גם במשחק שביעי באוקלהומה.

נתן גולד
נתן גולד
15 במאי 2014 8:29
Reply to  זיו

ריברס במהלך האחרון היה עסוק בלבכות לשופטים, בצדק או לא בצדק זה לא משנה. תבכה אחרי המשחק לא כשיש לך עוד סיכוי לנצח אותו.

איל
איל
15 במאי 2014 8:14

קמתי בבוקר, ראיתי את כל המשחק, ויתרתי על עוד חצי סנטימטר מחוסר שינה, וכל זה בשביל ללכת לבית ספר 3 דקות לסיום ולהפסיד את כל האקשן.
אגב, נפלא.

א.ב
א.ב
15 במאי 2014 9:11

אסי, מה לגבי החטיפה של ווסטברוק מפול קצת לפני האירועים שהתחלת לתאר? במשחק לא נתנו הילוך חוזר, לא היה שם פאול שלא נשרק?

asi
asi
15 במאי 2014 9:24
Reply to  א.ב

נקודה מצויינת. לטעמי לא היתה עבירה וגם השופט היה קרוב. בגדול אם שחקן התקפה עולה באוויר כדי למסור כמו פול ולא לקלוע כמו ג'קסון השופטים מתעלמים בדר כלך כלל.

צביקה
צביקה
15 במאי 2014 10:35

באמת אני חושב שאין טעם לנתח את כל השריקות. פול עשה יותר מידי טעויות קריטיות, וריברס לא עשה מה שהיה צריך כדי למנוע את הנפילה. ההפסד חתום על שניהם.

עומר
עומר
15 במאי 2014 12:27

כיף לקרוא את הטורים שלך אחרי כל המשחק, זאת סדרה בין שתי הקבוצות האהובות עלי שעוד נשארו, למרות שאני קצת מעדיף את אוקלהומה. תודה רבה!

קשה להיות אוביקטיבי כאוהד, אבל אני חושב שניתחת באוביקטיביות את השיפוט, למרות שלי נראה שכן היה פאול של פול.

asi
asi
15 במאי 2014 12:57
Reply to  עומר
אלי לס
אלי לס
15 במאי 2014 14:14

אסי, תודה על הטור ובכלל.
אתה צודק בכל לבד מהעובדה שהשריקה נשרקה באיחור, היא נשרקה עוד לפני שהכדור הגיע לסל ואכן נראה שלא היתה עבירה מצד שני מול סטף קרי באותו מצב הייתה עבירה ברורה של פול שלא נשרקה.

גיא
גיא
15 במאי 2014 19:45

קישור שמסביר חלק מההחלטות
https://www.youtube.com/watch?v=Eu7UDP3wfE4&list=UUSpvjDk06HLxBaw8sZw7SkA