סערה אדומה עולה/אלעד אייל

בתור יהודי ממוצא רוסי (דור שישי בארץ מצד סבי) הוטל עלי על ידי מערכת הופס לתרום את חלקי, להפגין סולידריות בסיסית, ולהתגייס לתמוך בקבוצת הדוב הרוסי הידועה בכינויה בציבור "צסק'א מוסקבה". תפקידי היה להרגיע את מסינה הלחוץ והמיואש, ולהפיח תקוות חדשות בחלום הזכייה השביעית של פוטין ואימא רוסיה. לפני שאכנס לחלומות הביעותים המדירים שינה מעיניהם של הצהובים החביבים, הרשו לי למנות כמה ממעלותיה של האימפריה האדומה. ראשית שלחתי לסופו במייל תמונות איכותיות במיוחד של ולדימיר טאקצ'נקו האיש והשפם שבוודאי יחרב את לילותיו של סופו, ויגרום לו לחשוב פעמיים אם לחפור תחת הסל האדום. חוץ מזה לראשונה בהיסטוריה עבדכם הנאמן מחד, וחום האוהד המסור של האדומים התל אביבים מאידך, ניצבים כתף אל כתף במטרה משותפת לעצור את הקטר הצהוב הדוהר, וזו כבר ממש סיבה למסיבה.

פיינל פור 2014-הסיקור המלא

מי שהשתכנע עד כה מוזמן לעבור למאמר של אהרון שדה. המפקפקים המעטים יאלצו לצערי להישאר במקומותיהם, ולהמשיך לסבול את הגרסה הרצינית להחריד שלי שתשתקף בשורות הבאות. כדי לשכנע את הבודדים שעדיין פוסחים על שני הסעיפים, ליקטתי כמה נקודות שיטו סופית את הכף.

ניסיון: צסק"א היא אחת הקבוצות המעוטרות ביותר ביבשת. בסוף השבוע הקרוב תופיע צסק"א בפיינל פור בפעם ה-11 בשתים עשרה השנים האחרונות, ו-ה-13 בסה"כ. המאזן שלה בשנים אלו הוא שתי זכיות ועוד שלוש הופעות בגמר. סה"כ היא מדורגת במקום השני בצוותא עם פנאתינייקוס כשלכל אחת מהן 6 זכיות באמתחתה. המאמן אטורה מסינה הוא אחד המעוטרים ביבשת עם 4 זכיות ביורוליג, ואם ספרתי נכון, זו תהיה הופעתו השמינית בפיינל פור. בשורות צסק"א משחקים שחקנים מנוסים רבים כגון – חריאפה שיופיע בטורניר בפעם השמינית (מקום שני בצוותא עם נבארו והולדן, פפאלוקאס ראשון עם 9) היינס עם הופעה שלישית רצופה ושתי זכיות, ותיאודוסיץ' וקאון עם הופעה חמישית. גם לקרסטיץ יש הרבה ניסיון עם 3 הופעות בפיינל פור, ובקצה הספסל מיודענו פארגו עם הופעה שנייה בטורניר. במכבי מנגד בלאט 3 זכיות כעוזר מאמן וזו הופעתו השלישית כמאמן ראשי. בלו וסופו עם הופעה שלישית, פניני עם הופעה שנייה, אולי לזיזיץ הופעה אחת ברזומה וזו תהיה השנייה. ללא ספק יתרון לצסק"א

עומק: צסק"א קבוצה עמוקה מאד עם גיבוי ברמה הגבוהה ביותר בכל עמדה. רק כדי לסבר את האוזן, מול סופו וטיוס מתייצבת חומה אדומה שמורכבת מהיינס, חריאפה, קרסטיץ', וקאון. בעמדות החוץ תיאודוסיץ', ג'קסון, ופארגו, כשפרידזון וורונצ'ביץ' צולפים מחוץ לקשת ב- 50%., כשגם מיצוב לא קוטל קנים בתחום עם 44% משלוש לאורך הקריירה. אם חשבתם לקחת אוויר אז קבלו על הראש גם את סאני ווימס בעונה מצוינת.

סטטיסטיקה: צסק"א מובילה את היורוליג באסיסטים, ריבאונד הגנה, אחוזים מהשלוש, ובניקוד המדד. צסק"א היא גם הקבוצה שנחסמת הכי פחות לתשומת ליבו של טיוס. בקיצור צסק"א בנויה די טוב מול הרבה נקודות חלשות של מכבי, שמתקשה כל העונה בריבאונד הגנה ובמניעת אחוזי קליעה גבוהים מבחוץ של היריבות.

הסוס השחור: אטורה מסינה הוא הסוס השחור של מכבי לאורך השנים ומוביל על מכבי במאזן של 4:12, תוסיפו לכך את דן שמיר עוזר המאמן המצוין שמכיר מצוין את מכבי ת"א ואת בלאט, ותקבלו נוסחה בעייתית במיוחד עבור מכבי ת"א.

לסיכום זו העונה האחרונה (כנראה) של מסינה ביבשת הישנה, והוא ירצה לסיים אותה עם טבעת חמישית. אולימפיאקוס המאיימת כבר לא בסביבה, וגם אוברדוביץ' הגדול כבר מזמן בחוף הים, והגיע

הזמן האדום. תיאודוסיץ' וקרסטיץ' צריכים להוריד את הקוף מהגב ולהוכיח אחת ולתמיד שהם באמת שווים את כל מיליוני היורו שהם מביאים הביתה בסוף כל חודש, ואם לא עכשיו אימתי ???

למכבי ת"א מחכה משימה קשה במיוחד בסוף השבוע הזה ולעניות דעתי הצנועה מחכה לה משימה קשה במיוחד. לא יהיה זה מופרך להניח כי הגביע השביעי ינחת אחר כבוד בכיכר האדומה ויקרב את האדומים צעד נוסף לכיבוש פסגת הזכיות בגביע החשוב מכולם.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. ראשית תודה לרועי על העריכה והכנסת הטור.
    רק כמה תיקונים קטנים: שכחתי לציין את אינגלס שהופיע בפיינל פור עם ברצלונה, לזיזיץ זו הופעה ראשונה, ולמסינה זהו פיינל פור 10 במספר ולא 8 כפי שציינתי

  2. ומה עם הזכיה ב 2005 ו 2001 ?
    גם אני אדם דתי והייתי מעדיף שמכבי תשחק ביום חול אבל אין קשר בין למשחק בשבת.

    1. מכבי כבר הצליחה בעבר להזיז משחק מיום הזיכרון לחללי צה"ל כך שאם הייתה רוצה להפעיל שרירים בענין אולי הייתה מצליחה. אפשר גם לשחק ביום חמישי וראשון כפי שהיה בפיינל פור בת"א. אני לא חושב שזה כל כך עקרוני מבחינת צופי הכדורסל באירופה. הרי גם בליגת האלופות המשחקים מתקיימים בימי שלישי ורביעי וכולם חיים עם זה בשלום

      1. זה נכון אבל זה מאד קשה יהיה להסביר ליורוליג …למה בארץ משחקים בשבת וביורוליג לא.
        אין מה לעשות יום הזיכרון נתפס ובצדק כיום קדוש ע"י כל המדינה .
        שבת לצערי שלא בצדק לא ! (וזה לא קשור לדתי חילוני ).
        ברגע שבארץ לא תופסים את השבת ברצינות איך אפשר להפגין שרירים מול היורוליג.
        ביום הזיכרון אגב מכבי אמרה בפירוש לא נשחק !
        כי היא הבינה שהיא לא יכולה …אבל בשבת כל הליגה משחקת ולצערי אפילו כדורסל משוחק כבר בשבת (לעיתים אבל משוחק).

    1. כן בהחלט .. לא בצד הדתי אלא הסוציאליסטי .אגב יש חילונים גמורים שחושבים כמוני …לפחות על העיקרון.

      כשהרצל הקים את המדינה (והוא לא היה כידוע דתי).
      הוא דיבר בספרו "מדינת היהודים " על כך שהפועלים העבריים יעבדו שבע שעות ביום (רעיון סוציאליסטי מתקדם בטח לאותה התקופה).

      ולכן הוא גם רצה שדגל המדינה יורכב ממגן דוד עם שבע כוכבים.
      בקיצור יום חופשי זו מחשבה סוציאליסטית .
      נכון שהרעיון ליום חופש לא אומר שהוא בהכרח צריך להיות אחיד או דווקא בשבת…אך גם חילוניים לחלוטין כמו למשל ח"כ שלי יחימוביץ הבינה שכדאי לקבוע בחוק יום חופשי אחיד .
      מכיוון שבכל זאת רוב המדינה דתייה ו /או מסורתית ברמות שונות …הרי שאין מתאים מזה שהיום החופשי יהיה בשבת.
      נכון אני מבין שלא כולם יוכלו לא לעבוד מסיבות שונות.
      אבל אם היינו מקיימים אירועים ציבוריים בחול היה ניתן להפיק הרבה יותר מהיום הזה .
      דבר נוסף סתם שתדע שאני למשל הייתי יכול להיות שחקן כדורגל מצליח בליגת העל (ואלעד יעיד).
      אני לא ניסיתי בגלל בעיית השבת …אם כי גם עם הכדורגל היה משוחק בחול נראה לי שלבסוף הייתי מוותר על כך בגלל התרבות הקלוקלת במגרש….אך ככל שיתר תחרויות הספורט יהיו בשבת רבים נוספים יתקשו להיות מקצוענים …ויש על כך מקרים שכבר קורים (למשל פרדיליך אלוף אירופה /עולם לנוער בסייף.).

  3. ROBERT הרעיון של יום השבת הוא רעיון יהודי. יום מנוחה הוא בגדר מהפכה של ממש מכיוון שהוא מאפשר לאדם יום אחד בשבוע שבו הוא יכול לתת מענה גם לצרכים אחרים שלו מעבר לצרכים הפיזיים כגון עולם הרוח שלו ולכולנו יש צרכים כאלה ללא קשר לדת. בשבת אדם יכול לחזק את הקשר עם משפחתו בלי להיות כבול לצרכיי עבודה, וגם לזה אין קשר להיותו דתי או חילוני.
    בעיני יום השבת הוא יום של קדושה גם בתחושה וגם בישום שלו, ובעיני לא ראוי להתעסק ביום כזה בעייני חולין אלא ברבדים יותר גבוהים של החיים בדיוק כפי שביוםהזיכרון כולנו מתעלים ומשתדלים לשים בצד את כל הקטנוניות והעיסוק במחלוקות, אבל זו רק דעתי.
    המהות של שבת כבר נקבעת

כתיבת תגובה

סגירת תפריט