You are currently viewing פריוויו יום חמישי בסימן "כשהיינו צעירים" עם שלושה משחקים אחרונים לפני פגרת האולסטאר/ יהלי אולמר

פריוויו יום חמישי בסימן "כשהיינו צעירים" עם שלושה משחקים אחרונים לפני פגרת האולסטאר/ יהלי אולמר

אחרי שרותם ביקש חילוף בכתיבת הפריוויו של היום, החלטתי שאני לוקח את ההזדמות בשביל פריוויו קצת אחר היום. לרוב, קריירת המכללות של שחקני הליגה היא המקום והזמן בו רובם היו השחקנים המרכזיים של קבוצותיהם ונהנו מהכוכבות, לעיתים למספר שנים. כהכנה למשחקי היום, נחזור וניזכר במכללות הללו, שבהן השחקנים שעולים לשחק היום שיחקו בעבר. קריאה נעימה:

2:30 – שיקגו בולס (32-26) מול מילווקי באקס (17-40):

האם יכול להיות שהבולס הם הכבשה השחורה של האיילים? הלילה, היריבות מהבית המרכזי יפגשו בפעם השלישית העונה, כשמילווקי בלי ניצחון אחד לרפואה על הקבוצה הכי קרובה אליה גיאוגרפית בליגה. המשחק הראשון במילווקי נגמר ב-118-113 לטובת השוורים, כשחודש לאחר מכן, שיקגו ניצחה בעיר הרוחות בתוצאה כמעט זהה, חוץ מזה שהיא קלעה נקודה יותר והמשחק הלך להארכה לאחר שוויון 106 בתום 48 הדקות.

הסגל של שיקגו כמעט אך ורק מגיע מקולג'ים ברמת ההיי מייג'ור (הטובים, בקיצור). את מערב ארה"ב מייצגים זאק לאבין ולונזו בול הפצוע (UCLA) כשדרוזן וניקולה ווצ'ביץ' אף שיחקו שנה אחת ביחד ביריבתם הנצחית על לוס אנג'לס (USC, או דרום קליפורניה). טוני בראדלי וקובי וויט מגיעים מהתכנית היוקרתית של צפון קרוליינה, אנדרה דראמונד מקונטיקט חובבת הישראלים, הרוקי דיילן טרי שיחק עם בנדיקט מאת'ורין מאינדיאנה באריזונה אשתקד, אלכס קארוסו התחיל להקריח בטקסס A&M ופטריק וויליאמס שיחק עונה אחת בקבוצת פלורידה סטייט נפלאה (שכללה את אהובי, דווין ואסל ועוד שני שחקני NBA בעתיד). הילדים המקומיים הם מלקולם היל (חוזה דו כיווני) והסופמור איו דוסונמו, שכיכבו במכללת אילינוי, שעתיים נסיעה משיקגו. רק ג'בונטה גרין לא הגיע ממכללת היי מייג'ור, אלא מראדפורד. יוצא הדופן היחיד הוא גוראן דראגיץ', שעשה ג'מפייה לליגה היישר מאירופה אי שם ב-2008.

במילווקי, אנחנו חייבים להתחיל עם יוצאי הדופן- יאניס, אחיו ת'נאסיס וג'ו אינגלס מעולם לא שיחקו כדורסל מכללות. ווסלי מת'יוז והמצטרף הטרי, ג'יי קראודר כדררו במארקט הסמוכה לעיר הגבינה. הולידיי הכיר את אשתו לעתיד ב-UCLA וברוק לופז הוא יותר אינטליגנט ממה שרואים עליו, כסטודנט סטנפורד בדימוס. השנאה לגרייסון אלן עוד התחילה כשהוא היה בדיוק, שם זכה באליפות קולג'ים. קריס מידלטון צבר נקודות בטקסס A&M (שנה לפני שקארוסו הגיע לשם), בובי פורטיס הגיע מארקנסו, ג'בון קרטר היה מלך הגנת הלחץ בווסט וירג'יניה ופאט קונטון יכול היה לשחק בכל ספורט באוניברסיטת נוטרדאם.

קראודר במארקט עם אחד, ג'ימי באטלר.

הימור: הגיע הזמן לשבור את הנאחס. מילווקי ב-16.

3:00 – מינסוטה טימברוולבס (29-31) מול וושינגטון וויזארדס (30-27):

הוולבס כבר הספיקו להפסיד לוויזארדס, 142-127 בקרב מרובה נקודות בקאפיטל וואן ארינה, אי שם בסוף נובמבר. הלילה, יש להם הזדמנות פז להימנע מסוויפ עונתי (שלא ישנה שום דבר לאף אחד, אבל עדיין).

אפשר לחלק את הסגל של מיני לשתי קבוצות. הקבוצה הראשונה קיבלה את כל מה שיש לליגת ה-NCAA להציע, עם מכללות נהדרות כ-UCLA (קייל "סלואו מו" אנדרסון), קנאטקי (טאונס), דיוק (אוסטין ריברס והפרוטקציות שלו), USC (ג'ורדן מקלופלין) ביילור (טוריאן פרינס) ואוהיו סטייט (מייק קונלי, שהריץ פיקנ'רולים עם גרג אודן הנשכח). הקבוצה השנייה הייתה צריכה לסחוב את הקבוצות הבינוניות שלהם למעלה: אנת'וני אדוארדס עם ג'ורג'יה, נאז ריד ו-LSU וג'יילן נוואל את ג'יידן מקדניאלס, כשהראשון העביר לשני את השרביט בוושינגטון (האסקיז, לא וויזארדס). רודי גובר שוב מוצא את עצמו לא קשור, כשהוא היחיד בקבוצה שהגיע מהיבשת הישנה.

לא בדקתי את זה לעומק, אבל המכללות בהן שיחקו שחקני הוויזארדס מתפרשות על כל רחבי אמריקה: קורי קיספרט היה ילד טוב וסיים את התואר שלו בגונזאגה, קייל קוזמה ודלון רייט שיחקו, כל אחד בתורו, ביוטה (יוטס, לא ג'אז), בראדלי ביל נהנה מהשמש במכללת פלורידה, גאפורד הוציא עצבים על הטבעות בארקנסו, טאג' גיבסון הותיק גם שיחק ב-USC (שמפתיעה אותי במספר השחקנים שהיא הוציאה לליגה), ג'ורדן גודווין בסיינט לואיס, מונטה מוריס הוביל כדור באיווה סטייט, קנדריק נאן באוקלנד, וויל בארטון בממפיס (טייגרס, לא גריזליס) ואנתוני גיל היסודי למד את אותם היסודות בוירג'יניה. החברים הטובים, קריסטאפס פורזינגיס ודני אבדיה, גדלו באירופה. האחד בסביליה הספרדית והשני במכבי תל אביב.

קוז ברגע אופייני בצעירותו.

הימור: דני יקלע 14, וושינגטון תנצח בחצי מזה (ב-7).

5:00 – פיניקס סאנס (27-32) מול אל איי קליפרס (28-32):

מנת השף, כמו שרותם אוהב לקרוא לה, תגיע אלינו מהמדבריות באריזונה, שם הסאנס יקוו לקחת עוד משחק מהקליפרס אחרי שניצחו אותם פעמיים העונה. המשחק הראשון הסתיים ב-112-95 בסטייפלס סנטר/קריפטו.קום ארינה והשני נגמר באותה תוצאה רק עם נקודה פחות למנצחים.

את שחקני פיניקס אפשר לחלק כמו שחקני מינסוטה: אייטון (אריזונה, ממלא את התקן לילד המקומי), דוראנט (טקסס) ובוקר (קנטאקי) נהנו מהחיים במכללות דם כחול או קרוב מאוד לכך. האחרים היו צריכים לחצוב את דרכם לצמרת: כריס פול בחר להמשיך קרוב לבית, בוויק פורסט (בצפון קרוליינה), לאנדי שאמט וקמרון פיין שיחקו בוויצי'טה סטייט ומארי סטייט בהתאמה, דאמיון לי בלואיוויל, טי ג'יי וורן בצפון קרוליינה סטייט, ג'וק לנדייל בסיינט מארי'ס וג'וש אוקוג'י בג'ורג'יה טק. ביסמאק ביומבו מראה שלא צריך ללכת לאוניברסיטה כדי להצליח בחיים ולהרוויח טונות של כסף, כי הוא אף פעם לא היה באחת כזאת.

בקליפרס, אחת הקבוצות שמשלמות הכי הרבה מס בליגה, אפשר במפתיע למצוא את המספר הגבוה ביותר של "הילדים המקומיים" מבין הקבוצות שמשחקות היום. נורמן פאוול (UCLA), פול ג'ורג' (פרסנו סטייט) וקוואי לאונרד (סאן דייגו סטייט), כולם גדלו באיזור קליפורניה. כל השאר באו ממקומות שונים ומשונים: מרכוס מוריס מקנזס, טרנס מאן מפלורידה סטייט, קובינגטון מטנסי סטייט, אמיר קופי ממינסוטה (גולדן גופרס, לא טימברוולבס), פלאמלי המוצלח מדיוק, אריק גורדון מאינדיאנה (הוז'יירס, לא פייסרס) ובונס היילנד מ-VCU (וירג'יניה קומונוולת'). באטום וזובאץ' הגיעו, כצפוי, מאירופה.

23 בנובמבר 2009. קוואי (5 נק', 7 ריב', 3 חט') מנסה לעצור את ג'ורג' (12 נק', 5 אס'). הראשון ינצח 62-58 במשחק.

הימור: פיניקס עדיין ללא דוראנט, אז קליפרס ב-9.

יהלי אולמר

אנשי כדורסל שהשפיעו עליי: פיל ג'קסון, מאנו ג'ינובילי, טים דאנקן, מייקל ג'ורדן, קובי בראיינט, סטפן קרי, ג'ייסון וויליאמס, ויקטור אולדיפו, אלן יוסטון, ניקולה יוקיץ', קיירי אירווינג, ברנדין פודז'מסקי.
Subscribe
Notify of
15 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
האווי לאסוף
האווי לאסוף
16 בפברואר 2023 17:29

תודה רבה על הפריוויו

סגן יו"ר נטולי ההבנה העולמי
Editor

מעולה יהלי, כתמיד אתה מעיין של ידע ייחודי וכשרון כתיבה שמתחיל לאיים על דובי ומאנו בסגה…אני מנצל את ההזדמנות לשאול על נאז ריד. איך הוא היה במכללות ? אני מופתע שהוא לא נבחר בכלל בדראפט, לדעתי הוא שחקן אדיר כמו שכתבתי בחל"ב האחרון….ואם אפשר גם כמה מילים על ווקר קסלר…האם אתה שמת לב אליו בשנה האחרונה או שהוא מפתיע את כולם כולל את עצמו ביכולת שלו ביוטה השנה?

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin
16 בפברואר 2023 17:51

מצוין יהלי, תודה רבה, הקישור למכללות נראה לי מאד רלבנטי בנוגע לקליפרס – קוואי ופול ג'ורג' רצו לחזור לקליפורניה. התמונה שלהם מצוינת.
.
מילווקי
מיניסוטה
פיניקס

סגן יו"ר נטולי ההבנה העולמי
Editor

אחלה יהלי, ומה לגבי ריד? או שלפני 4 שנים עוד לא התעניינת ככה במכללות?

סגן יו"ר נטולי ההבנה העולמי
Editor

זה בדיוק המשחק שבו גיליתי אותו …עם הטבעה המדהימה בסוף

רביד אראל
רביד אראל
16 בפברואר 2023 18:38

תודה רבה יהלי, אחרי שצפיתי בזה אני חושב שהלופזים כנראה קיבלו הקלות כדי לשחק בסטנפורד
https://youtu.be/AJPW9zcaLVw

Berch
16 בפברואר 2023 20:03

וואי וואי איזה מעיין של ידע אתה
כבודדד
אחלה פרוויו לערב אחרון של משחקים בעלי משמעות
🤣

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

נהדר יהלי יהללוך סלה

באקס
מיני
סאנס

NFS
NFS
16 בפברואר 2023 21:15

פריוויו מעולה ממש.
יופי של תמונה של קוואי שומר על ג'ורג'.
.
אישית מעניין אותי איך דני יתפקד היום, אחרי 2 משחקים חלשים מאוד התקפית. כנראה כבר מת לצאת לרגילה של האולסטאר.

golan
golan
16 בפברואר 2023 22:24

אחלה פריוויו . כל הכבוד על הידע והשליטה במכללות.
צריך לבדוק אם יש יתרון לשחק באזור שלמדת בו …

onetwo3
Editor
17 בפברואר 2023 0:00

תודה

onetwo3
Editor
17 בפברואר 2023 0:00

אקס פקטור: הפועל ירושלים היא ניסיון מעניין. קבוצה עם מסורת, קהל נאמן, אולם ביתי והשנה בנו שם משהו
שהיה נראה בתחילה כאסופה אקראית של חלקי חילוף שונים ממקומות וזמנים שונים שהתאגדו יחד תחת שרביט מאמן גדל גוף עם וסט, זקן, משקפיים ומבט שיכול לשלוח צמרמורת בעורף. אט אט האסופה הזאת החלה להתלכד וכאשר חלק מסוים במכונה נשבר או נפצע (נעם דברת) אז חלק אחר הוכנס למשוואה והנועם (יעקב) חזר. זה בעצם סוד ההצלחה הזמנית של הפועל ירושלים – חבורה מוזרה למראה שאוסף חלקיה יחדיו מכפיל את חלקיה בנפרד ושמצליחה להראות אופי לא פעם.

האם זה יספיק בגמר הגביע מול הקבוצה העשירה והעמוקה מהעיר ההיא? ובכן – קשה זה בטוח יהיה.. לא אחת המרכיב החשוב ביותר בגמר הוא ההגנה וההגנה הירושלמית היא הגנה טובה ומתואמת שמנוצחת ביד אומן על ידי אלכסנדר הגדול, הסרבי עם הגיצים בעיניים וההרהורים בראש, פילוסוף בדמות מאמן.
לכן, אפשר לטעון שדז'יקיץ' ולא שחקן כזה או אחר הוא האקס פקטור של הירושלמים במשחק. אם דז'יקיץ' יצליח לנטרל את העוקץ המכבי (בראון את בולדוויין בע"מ) ויוביל לקצב איטי ומשחק של הגנות – לירושלים יש סיכוי.
דז'יקיץ' נראה כמו קוסם, מתנהג כמו להטוטן ויש לו שרוולים ארוכים וכיסים שאפשר להטמין בהם יותר משפן אחד. האם הוא יעשה זאת מחר? נחיה ונראה.

ירון, החלום
ירון, החלום
17 בפברואר 2023 2:13

בס"ד
תודה.
ניחושים פרועים
מילווקי ב 20
מיני ב 9
קליפרס ב 6..