רגע לפני האולסטאר – פריוויו למשחקי רביעי / עמיחי קטן

10 משחקים יש לנו הלילה, כשיחד עם ה-3 מחר הם יהיו האחרונים לפני שנצא לפגרת האולסטאר. לכן, בפריוויו היום נבחן את הלו"ז שמצפה לכל אחת מהקבוצות כאן בחלק האחרון של העונה הסדירה, ולשם כך נעזרתי באתר tankathon שמודד, בין השאר, למי מהקבוצות יש לו"ז יותר קשה, ובאתר 538, שבו ניתנת הערכה סטטיסטית לסיכוי של כל קבוצה להגיע לפלייאוף, לגמר או לזכות באליפות, על פי המצב הנוכחי.

2:00 שארלוט הורנטס (16- 43) – סאן-אנטוניו ספרס (14- 44):

שארלוט – הלו"ז שמצפה להם בהמשך הוא יחסית נוח (מקום 5), אבל הם יסיימו את העונה במאזן שלילי בכל מקרה, כך שאפילו מתמטית הסיכוי שלהם להגיע לפלייאוף הוא כבר כמעט אפסי. ייתכן שהם דווקא יעדיפו להפסיד כדי לאפשר לספרס לצמצם את הפער.

הספרס – אותו דבר שנאמר לגבי שארלוט, רק עם לו"ז קצת יותר מורכב (מקום 10). כרגע הם בין 3 האחרונות שזוכות ל-14% בהגרלת הלוטרי, אבל זה עוד יכול להשתנות.

הימור: שארלוט ב-7.

2:00 אינדיאנה פייסרס (25- 34) – שיקגו בולס (26- 31):

אינדיאנה – הפייסרס ברצף שלילי מאז שהאליברטון נפצע, למרות שהוא כבר הספיק לחזור מאז, והסיכוי שלהם לעלות לפלייאוף כרגע עומד על 1%, למרות לו"ז יחסית נוח (מקום 8).

שיקגו – הבולס ביתרון של 2 משחקים על אינדיאנה, אבל עם לו"ז יותר מורכב (מקום 17). עם זאת, נראה שהם במומנטום קצת יותר חיובי, כך שהם מקבלים אצל 538 סך של 14% להעפיל לפלייאוף.

הימור: שיקגו ב-8.

2:30 פילדלפיה סבנטי סיקסרס (37- 19) – קליבלנד קאבלירס (38- 22):

פילדלפיה – רצף של 3 ניצחונות מסייע להם לשמור על המקום השלישי במזרח עם יותר מ-99% לעלות לפלייאוף ו-13% לעלות לגמר, אבל מצפה להם הלו"ז הכי קשה בליגה עד לסיום העונה.

קליבלנד – בפיגור של משחק אחד מפילדלפיה, אבל עם לו"ז נוח (מקום 6) ו-7 ניצחונות רצופים, ולכן יש להם סיכוי לא רע לעבור את הסיקסרס, כשכמובן שגם הסיכוי שלהם להגיע לפלייאוף גדול מ-99%.

הימור: קליבלנד ב-11.

2:30 אטלנטה הוקס (29- 29) – ניו-יורק ניקס (32- 27):

אטלנטה – ההוקס במאזן חצוי אבל עם לו"ז מאוד קשה (מקום 29), כך שלמרות שדברים אולי מתחברים להם קצת יותר טוב לאחרונה, הם מחזיקים בסך של 62% להעפיל לפלייאוף ולא מעבר לזה. אולי משחק נגד הניקס ישפר את האווירה.

הניקס – הקבוצה מהתפוח הגדול מקבלת 76% להעפיל לפלייאוף, למרות שגם הלו"ז שלה לא קל במיוחד (מקום 22). מעניין לראות איך העובדה שדווקא ג'וליוס רנדל נבחר לייצג את הניקס באולסטאר, למרות שהרבה סבורים שג'יילן ברונסון היה מועמד עדיף, תשפיע עליהם בהמשך.

הימור: אטלנטה ב-2.

2:30 בוסטון סלטיקס (41- 17) – דטרויט פיסטונס (15- 43):

בוסטון – למרות ההפסד אמש למילווקי, הסלטיקס עדיין מחזיקים במאזן הטוב בליגה ומובילים במרוץ התאורטי לגמר (40%) ולאליפות (26%). הלו"ז שלהם סביר בסך הכל (מקום 13), כך שהסיכוי שלהם לסיים עם המאזן הטוב בליגה הוא לא כל כך נמוך.

דטרויט – עוד אחת מבין חבורת ה-0.1% לעלות לפלייאוף, והפעם הפיסטונס שמחזיקים במאזן שנמצע באמצע בין ההורנטס לספרס, ועם לו"ז נוח עד לסיום העונה (מקום 4). השאלה העיקרית היא עד כמה הם ירצו לנצח, כי יהיו להם הזדמנויות.

הימור: בוסטון ב-19.

2:30 ברוקלין נטס (33- 24) – מיאמי היט (32- 26):

ברוקלין – גם בלי דוראנט וקיירי, ועם לו"ז לא פשוט עד לסיום העונה (מקום 25), המאזן הנוכחי שלהם מוביל לכך שהם מקבלים 86% לעלות לפלייאוף, שזה מקום 9-10 בליגה, אבל רק 1% לעלות לגמר, שזה כבר מקום 18. באופן כללי, מדובר בקבוצה מסקרנת מאוד, גם מבחינת המקום שהתפנה שם וגם מבחינת השחקנים שירצו להוכיח את עצמם.

מיאמי – הלו"ז שלהם יחסית מורכב (מקום 23), אבל הם לא ויתרו על הכוכבים שלהם, ככה שלמרות מאזן פחות טוב מהנטס הם מקבלים סיכוי זהה של 86% למצוא את עצמם בפלייאוף. בשנה שעברה ראינו שלא כדאי להספיד אותם מהר, אז זה נכון גם הפעם.

הימור – מיאמי ב-1.

3:00 ממפיס גריזליס (34- 22) – יוטה ג'אז (29- 30):

ממפיס – הגריזליס שומרים בינתיים על המקום השני במערב, ועם הלו"ז הנוח יחסית שמצפה להם (מקום 7), לא פלא שהם מקבלים אחוזים גבוהים יחסית להעפיל לגמר ואף לזכות באליפות (19% ו-8% בהתאמה, בשניהם מקום 4 מתחת לבוסטון, דנבר ומילווקי).

יוטה – הג'אז התחילו לוותר על שחקנים, ומעניין יהיה לראות האם זה יהפוך אותם לקבוצה שואפת הפסדים, או שזה יחכה לעונה הבאה. הלו"ז שנותר להם הוא לא מאוד מסובך (מקום 11), אבל עדיין הסיכוי שלהם להעפיל לפלייאוף קטן אפילו מזה של הלייקרס (22% לעומת 27%).

הימור: ממפיס ב-10.

3:00 אוקלהומה סיטי ת'אנדר (27- 29) – יוסטון רוקטס (13- 44):

אוקלהומה – מבחינת המאזן, הם במרחק חצי משחק בלבד מהפליי-אין ו-2.5 משחקים ממקום ישיר בפלייאוף, והלו"ז שלהם הוא השני הכי קל בליגה, אבל משום מה הם לא זוכים לאמון מהסטטיסטיקאים של 538, מה שמוביל לכך שהם מקבלים רק 5% לעלות לפלייאוף.

יוסטון – החברה הרביעית במועדון ה-0.1% לעלות לפלייאוף, והלו"ז שמצפה לרוקטס עד סוף העונה הוא די ממוצע (מקום 16). הרוקטס מחזיקים כרגע במאזן הכי גרוע בליגה, ולא סביר שזה ישתנה, על אף שהפער לא גדול.

הימור: אוקלהומה ב-12.

4:00 דנבר נאגטס (40- 18) – דאלאס מאבריקס (31- 28):

דנבר – מוליכת המערב מחזיקה בפער משמעותי של 5 משחקים מממפיס השנייה, והלו"ז שמצפה לה הוא לא מאוד מורכב (מקום 12). לכן, לא מפתיע שהנאגטס במקום השני בסיכוי להעפיל לגמר (30%) ולזכות באליפות (15%).

דאלאס – השילוב של לוקה וקיירי שם את דאלאס כרגע עם 94% להעפיל לפלייאוף, אבל גם שיפור ל-16% להעפיל לגמר ו-7% לאליפות (מקום 5 בשני המקרים). הלו"ז שלהם הוא השלישי הכי קל, וייתכן שזה יאפשר לצמד החדש ללמוד לשחק ביחד טוב יותר עד הפלייאוף.

הימור: נפתיע קצת. דאלאס ב-6.

5:00 לוס אנג'לס לייקרס (26- 32) – ניו-אורלינס פליקנס (30- 28):

הלייקרס – הטריידים האחרונים שיפרו את מצבם ל-27% להעפיל לפלייאוף, וזה כשהלו"ז שלהם הוא יחסית נוח (מקום 9), אבל הרבה מזה תלוי בכשירות של לברון שלא שיחק מאז ששבר את השיא של קארים, וכמובן גם דיוויס שדווקא מחזיק על הפרקט כמה משחקים רצופים.

הפליקנס – הם מקבלים כרגע רק 64% לעלות לפלייאוף, מקום 8 במערב, למרות שמצפה להם הלו"ז הכי נוח בליגה עד סוף העונה, וכמובן שהסיבה העיקרית לכך היא הפציעה של זאיון וויליאמסון והעובדה שהחזרה שלו ממשיכה להתעכב.

הימור: הלייקרס ב-10.

לסיום, ולכבוד סופ"ש האולסטאר הקודם, הנה כמה חידות על האולסטאר:

  1. פרס ה-MVP של האולסטאר קרוי על שמו של קובי ברייאנט, שזכה בתואר 4 פעמים, מתוכן פעם אחת יחד עם שאק (2009). מי השחקן הנוסף שזכה 4 פעמים (גם במקרה שלו פעם אחת משותפת)?
  2. התשובה לשאלה הקודמת גם זכה פעמיים רצוף בתואר. מי היחיד חוץ ממנו שעשה את זה?
  3. מי זכה בתואר ה-MVP בשנה שעברה, ואיזה שיאי אולסטאר הוא רשם (הזכירו לפחות אחד)?
  4. איזה שחקן פעיל עומד על 90% מהשדה במשחקי האולסטאר בהם הוא השתתף לאורך הקריירה?
  5. ארבעה שחקנים רשמו טריפל-דאבל באולסטאר, כולם בתקופה שזה היה מזרח נגד מערב. מי היחיד שעשה טריפל-דאבל תוך כדי שהוא מייצג את המערב?
  6. מי קלע הכי הרבה במשחק אולסטאר בודד?

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 42 תגובות

  1. תודה עמיחי, פריוויו משובח כרגיל. אני אתקטנן (כרגיל) ואוסיף שאני לא אומר שההימור שלך לגבי בוסטון-דטרויט לא הגיוני, אבל רצוי להזכיר בנדון שבוסטון עולים בלי טייטום סמארט ובראון גם הערב, וגם הטיים-לורד עושה רושם ישב בחוץ, ויש מצב שגם ברוגדון. בוסטון זה כרגע דריק ווייט מחוזק בכל מיני סם האוזרים כאלה. בהחלט מזל שדטרויט זו היריבה ולא קבוצת נבא.

  2. תודה עמיחי על פריוויו מדוייק וקולע ישר למטרה. אותי מעניין במיוחד המשחק של הנטס במיאמי, בעיקר לראות את הנטס החליטו לא לשחק יותר את בן סימונס או למה בדיוק הם מתכוונים שהם "יחליטו מה לעשות איתו" עד הקיץ. בקיץ הם ינסו להטריד אותו, אבל אף קבוצה לא תיקח שחקן כמוהו שמשכורתו 40 מיליון לעונה

  3. האווי לאסוף

    מזל שהגיעה הפגרה. קוואי רשם יותר מדי משחקים רצופים, כמעט השלים את כל המכסה השנתית.
    תודה רבה על הפריוויו המצויין ויאללה (מילואי) סלטיקס

  4. תודה על פריוויו מצוין ומעשיר
    ספרס ב-7
    לא מהמר נגד הקבוצה שלי, אינדי ב-4
    קליבלנד ב-10
    ניקס ב-2
    סלטיקס ב-13
    נטס ב-1
    ממפיס ב-8
    אוקלהומה ב-25
    דנבר ב-9
    פליקנס ב-2
    שני קרבות נמושות ישירים – מרגש! רק דטרויט לא בלופ.

  5. יהלי אולמר

    מצוין עמיחי
    1. בוב פטיט
    2. מרגיש שקוואי
    3. קרי, 16 שלשות
    4. דיאנדרה ג'ורדן?
    5. אין לי מושג
    6. דיים עם 60?
    הימורים:
    שארלוט
    אינדיאנה
    פילי
    אטלנטה
    בוסטון
    מיאמי
    ממפיס
    אוקלהומה
    דנבר
    ניו אורלינס

  6. דוקטור רזי הופמן

    ברוגדון לוהטטייטום זורק את עצמו לדעת עם 0 מ 3 לשלוש, מה יהיה איתו ועם הזריקות המטומטמות האלה?
    שיעשה מה שהוא טוב בו, חדירה וסל קל ומשם ישאב את הביטחון ויפסיק לזרוק לבנים מבחוץ.

  7. דוקטור רזי הופמן

    מחצית והטייטום שוב עם 0 מ 4 לשלוש.
    בשביל מה? יש לו 5 מ 7 ל 2, מסביבו כולם מכניסים את השלשות. הזריקות האלה לשלוש שלו בכלל לא נחוצות במשחק הזה והוא ממשיך לבזבז כדורים.

  8. דוקטור רזי הופמן

    מחצית וברוגדון עם 18 נקודות
    4 מ 4 לשלוש!
    גרנט עם 3 מ 3 לשלוש
    וויט עם 2 מ 3 לשלוש
    כולם משלשנים מלשנים מלשלשנים חוץ מטייטום..

  9. דוקטור רזי הופמן

    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    באה המחצית השניה וטייטום משתיק אותי כמו איזה רפה הבנה עם 6 מ 6 לשלוש.
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח 0 מ 4 בחצי הראשון ו 6 מ 6 בשני.
    לא ייאמן כי יסופר

      1. דוקטור רזי הופמן

        מתאים בול אבל מסכן גדול כי השופטים דופקים אותו חזק.
        אתמול מול מילווקי הוא היה נפלא והאסיסטים שלו היו מעשה אומן, ממש הזכיר לי את לארי בירד, לא צוחק!

  10. דוקטור רזי הופמן

    תמ"א טקס, הסלטיקס עושים בוסטון ומחזירים שוב להפרש של 19.
    כבוד לדטרוייט שהצליחו לצמצם ונתנו פייט אדיר ברבע השלישי ותחילת הרביעי, אבל הסלטיקס הרבה יותר טובים.

  11. דוקטור רזי הופמן

    שופטים דפוקים, טייטום עלה לדאנק ונדחף בחזהו ברחבת דטרוייט והוא מחטיא כמובן ואין שריקה.
    זה שיפוט אנטי סלטיקס. הקבוצה משחקת מול דטרוייט ושופטיה.

    1. דוקטור רזי הופמן

      השופטים הוציאו את גריפין בשש עבירות. דפקטים, במיוחד בעבירה האחרונה שהיתה חסימה אבל שווין, עוד ניצחון לסלטיקס כפי שצריך.

  12. דוקטור רזי הופמן

    יוקיץ עם שנת הטריפל הראשונה שלו. אם הוא לא פצוע הוא סוגר עונת טריפל. כשיסיים את הקריירה יהיה שיא טריפלים חדש?

    1. דוקטור רזי הופמן

      חושב שהסאנס יבואו טוב השנה לפליאוף, למרות ציפי3.
      אבל, קונה גמר סלטיקס מול דנוור.
      לפני תחילת העונה סטיבנס עשה סיאנס והחזיר מהמתים את בלייק גריפין שהיום ממש שוחה בשיטה של הסלטיקס כולל החילופים. הוא משחק טוב לאחרונה ואם יש עומק בספסל של הסלטיקס זו ברכה.

כתיבת תגובה