מאבקי מיקום בטבלה פוגשים מאבקי סביבה וזכויות במשחקי ליל שני / יונתן

ה-NBA לא היה חף מאמירות פוליטיות לאורך ההיסטוריה שלו. החל מימי ביל ראסל ועד ימינו. לפעמים הייתה ביקורת על צביעות בחלק מאמירות אלו – אבל אם הסתירות האפשריות יפחידו אותנו מלבטא את דעתנו ולפעול לעולם טוב יותר – שום דבר לא ייקרה. אז בימים של מאבקים חברתיים וסביבתיים מעניין להסתכל על כמה מאלה שהיו בארצות הברית – והפעם אפשר להסתכל עליהם לפי המקומות שבהם יישוחקו הלילה משחקים.

כי ככה זה, דברים טובים לא מגיעים על מגש של כסף. בדיוק כמו אליפויות כדורסל.

02:00 קליבלנד קאבאלירס (22-37) – סן אנטוניו ספרס (43-14)

העיר קליבלנד שוכנת על גדותיו של נהר הקויאהוגה. במשך כ-100 שנה, החל מ-1868, הנהר נהג להתלקח אחת לכמה שנים עקב שפיכת מזהמים תעשייתיים לתוכו. בסך הכל דווחו 13 התלקחויות כאשר זו של 1969, שהייתה קטנה יחסית תפסה הרבה כותרות עקב פרסום בעיתון Time. תמונה משריפה ישנה יותר ותיאור מילולי דרמטי הביאו לשינוי אמיתי ולסדרה של חוקים והקמת רשויות להגנת הסביבה בשנים אחרי. 

האם הספרס יכולים להפתיע את הקאבס? אשרי המאמין.

הימור:

יונתן: קליבלנד ב-30

מטק"ה: סן אנטוניו ב-8

02:00 שארלוט הורנטס (43-15) – אטלנטה הוקס (28-29)

הקבוצה מעירו של מרטין לותר קינג ג'וניור מגיעה לשארלוט. עיר נוספת שעמדה במרכז המאבק לשוויון זכויות של שחורים בארצות הברית. בשנת 1965 מתנגדים לשוויון זכויות הניחו מטענים בבתיהם של 4 פעילים לזכויות שחורים. הפיצוצים גרמו אך ורק נזק לרכוש, לא ידוע אם זה היה מזל או תכנון מראש – מבצעי המתקפה מעולם לא נתפסו ואיש לא זכה לשאול אותם.

ההורנטס פוגשים את ההוקס במהלך צניחה חופשית שלהם והם כבר עומדים על 7 משחקים. ההוקס לעומתם, הם הקבוצה שהכי תקועה על מאזן של 50% מכל הקבוצות בליגה. ההורנטס יכולים לעצור את רצף ההפסדים במטרה להחזיר את ההוקס לאיזון?

הימור:

יונתן: ההורנטס יישברו את הנאחס. ההוקס ייתאזנו. הורנטס ב-5

מטק"ה: הורנטס ב-8

02:00 אינדיאנה פייסרס (33-25) – יוטה ג'אז (30-28)

אינדיאנה היא המדינה עם הנהרות הכי מזוהמים בארצות הברית. היא מארחת קבוצה ששוכנת על גדותיו של אגם מלח גדול אבל עקב ניצול לא נכון של הנהרות שזורמים אליו האגם הזה הולך ומתייבש. מעבר לסכנה שייצטרכו למצוא שם שאינו Salt Lake – בקרקעית האגם יש מרבצים של כימיקלים מסוכנים לבריאות האדם. מהניסיון האמריקאי עם התייבשות אגם אוונס בקליפורניה – יש לתושבי יוטה מה לדאוג.

הפייסרס ידעו תקופה רעה עם 4 הפסדים רצופים וטרנר והליברטון מקווים לעצור את הסחף. מאחר ו-ווסטברוק לא צפוי לשחק הליליה, כנראה שלא הרבה השתנה אצל הג'אז אחרי הטריידים והם עדיין אותה הקבוצה שעושה יום טאנקינג יום נצחון במשחק קבוצתי. 

הימור:

יונתן: אינדיאנה ב-7

מטק"ה: אינדיאנה ב-4

02:00 פילדלפיה סבנטי סיקסרס (19-36) – יוסטון רוקטס (13-43)

פילדלפיה תוארה מספר פעמים כ"ערש החירות". לפחות זו האמריקאית. ב-1775, שנה לפני הכרזת העצמאות האמריקאית שנחתמה בעיר הוקמה בה גם התנועה הראשונה לביטול העבדות Pennsylvania Abolition Society.

גם לרוקטס ולסיקסרס יש היסטוריה משותפת. מוזס מלון חווה ביוסטון את שנותיו היפות ובא לפילי לקחת אליפות. גם הארדן נתן את עונותיו המרשימות ביוסטון ולא ברור אם בפילי הוא הולך לאליפות אבל הקבוצה הנוכחית מיוסטון לא צפויה להקשות עליו או  על אמביד.

הימור:

יונתן: פילדלפיה ב-27

מטק"ה: יוסטון ב-12

02:30 מיאמי היט (25-32) – דנבר נאגטס (18-39)

מיאמי מהווה מקור הגירה לארה"ב מקובה. הרשויות האמריקאיות מנסות לעצור את ההגירה דרך הים אבל דרך הגבול המקסיקני-אמריקאי הגיעו מעל 200,000 מהגרים בשנת 2021 לבדה. פידל קאסטרו שנפטר ב-2016 היה שליט פופולארי על רוב עמו ועל אנשים אחרים בעולם. כמה הוא תרם לאיכות החיים בקובה? אם מביטים בקובה כיום אז יש תחושה שמאז שעלה לשלטון ב-1959 ועד פרישתו ב-2008 נראה שהוא קידם את מדינתו בנחישות, בערך לשנת 1960. 

רחוב טיפוסי בתל אביב 1960 או בהאוונה, קובה 2009?
צילום – אני

ההיט סופסוף נראים בהכי טוב שלהם מזה זמן רב עם 3 נצחונות רצופים. הנאגטס סופסוף נראים כמו קבוצה שמתכוונת לכוון לאליפות. ומדובר במפגש שעל הנייר נראה מאוד שקול. יוקיץ' ממשיך להיות הסנטר הכי מדהים שראינו מזה זמן רב אבל ההיט יודעים לעצור גבוהים ולרדוף אחרי באם אדביו האתלטי לא תהיה משימה קלה ליוקיץ'.

הימור.

יונתן: נאגטס ב-3

מטק"ה: מיאמי ב-4

02:30 ניו יורק ניקס (27-31) – ברוקלין נטס (23-33)

משחק מסקרן שמתרחש בעיר חשובה למאבקים אזרחיים – ניו יורק הייתה מרכז הפעילות של הרבה סופרג'יסטיות אמריקאיות (לוחמות לזכויות הצבעה, חשבתם שגם זכויות הצבעה זה משהו שסתם מקבלים? חחח) וחשוב גם לזכור את מהומות סטונוול ביוני 1969 שפרצו בעקבות הצקות חוזרות ונשנות של שוטרים לגברים שפקדו ברים לגאים. השוטרים סמכו על זה שהבושה תגרום לאותם אנשים לא להאבק ביחס המשפיל ובקנסות שרירותיים אבל זה הוביל לכמה ימי מהומות שעד היום מצוינים במצעדי הגאווה. הנה פרט טריוויה נהדר לשלוף בפעם הבאה שמישהו ייטען בפניכם שהמצעדים האלה מתמצים בריקודים על משאיות לצלילי טכנו מעצבן.

חזרה לדרבי הגדול בתפוח הגדול: מפגש בעמדת הרכז בין ספנסר דינווידי וג'יילן ברונסון שעד לא כל כך מזמן שיתפו פעולה בדאלאס. 

הניקס שומרים העונה על מעמדם כקבוצת אמצע שלא הולכת רחוק והנטס המחודשים צריכים להבין לאיזה מקום הם יכולים להגיע.

האם הריענון של הנטס יכול לייצר סינרגיה שתפתיע את היריבה? או שהגיבוש הקיים של הניקס יוכיח את עצמו?

הימור:

יונתן: ניקס ב-11

מטק"ה: נטס ב-3

03:00 שיקגו בולס (30-26) – אורלנדו מג'יק (23-34)

שיקגו היא  הרבה דברים אבל היא גם עיר הבלוז. מוזיקאים מתוחכמים בימינו צוחקים על מהלכי האקורדים הנדושים ועל הסולמות הקלישאתיים אבל הבלוז הציע מסגרת ושפה לכל אמן אמריקאי שבחר להתבטא בה. שחור? לבן? גבר? אישה? בריטי (רחמנא ליצלן)? כולם מוזמנים.

גם המג'יק מוזמנים לשיקגו. הקבוצה המארחת רשמה כבר שלושה הפסדים אבל עדיין נמצאת בתמונת הפלייאין. המג'יק החליטו איפשהו באמצע העונה להפסיק להיות נמושות הליגה. הם עושים את זה עם קצת יותר נצחונות ועם הרבה יותר מכות. 

הימור:

יונתן: מג'יק ב-11

מטק"ה: בולס ב-4

03:00 אוקלהומה סיטי ת'אנדר (28-27) – ניו אורלינס פליקנס (28-29)

1964 הייתה השנה שבה הממשל האמריקאי ביצע את "מבצע בונגו 2". לא מדובר בשם לסרט הילדים שאליו לא תירצו להיגרר אלא בניסוי של השפעת בומים על קוליים על בניינים ואוכלוסיה אזרחית. במשך 6 חודשים נשמעו 1,253 בומים על קוליים מעל אוקלהומה סיטי. התושבים לא אהבו את הרעש מחריש האוזניים, החלונות השבורים וחתיכות העץ שנופלות מהבתים. הלחץ והתלונות לא נגמרו כשהוחלט להפסיק את התוכנית והם המשיכו כמה שנים אחרי עד שהתוכנית האמריקאית למטוסי נוסעים על קוליים בוטלה כליל ב-1971.

מפגש בין שתי קבוצות אמצע מהמערב. הפליקנס היו אמורים להיות במקום הרבה יותר טוב אם זאיון ויליאמסון לא היה נפצע. הת'אנדר, שלא קרויים על שם אותם ניסויים בבומים על קוליים רועמים, נמצאים בערך במקום שבו כולנו ציפינו שהם יהיו.

הימור:

יונתן: ת'אנדר ב-12

מטק"ה: ת'אנדר ב-11

03:30 דאלאס מאבריקס (27-31) – מינסוטה טימברוולבס (29-30)

העיר הזו מוכרת בזכות רצח קנדי וגם רצח השוטרים במהלך ההפגנה נגד אלימות כלפי שחורים ב-2016 – אבל בגדול – זה גם מקום שיש בו הרבה ליברלים ביחס לטקסס וקבלת האחר, כולל קהילה גאה גדולה.

למאבריקס התקפה מהטובות בליגה שעד כה הייתה מבוססת על היכולות של לוקה. את אותה היכולת הם לא מגבים בהגנה מרשימה אבל אולי התוספת ההתקפית של קיירי תעזור להם לנצח באופן יציב. במבחן הראשון של הפאוור-קאפל החדש של הליגה זה עוד לא עבד.

האם ההגנה הלא רעה אך לא-משהו-לכתוב-עליו של מינסוטה תספיק נגד ההתקפה המשולבת? אני בספק. האם ההתקפה הלא מרשימה שלה תספיק לקלוע בקצב של לוקה וקיירי? לא.

הימור:

יונתן: דאלאס ב-9

מטק"ה: דאלאס ב-6

05:00 פורטלנד טרייל בלייזרס (29-27) – לוס אנג'לס לייקרס (31-26)

צו נשיאותי 9066 נחתם ב-19 בפברואר 1942 הסמיך מפקדים להכריז על איזורים בארצות הברית כשטחים צבאיים ולהרחיק מהם כל אדם. בפועל הוא איפשר לכלוא אזרחים אמריקאים שמוצאם ממדינות אויב במחנות. במסגרת יישום הצו פורק האזור היפני בעיר פורטלנד והפך לעיירת רפאים. ב-1988 נחקק חור החירויות האזרחיות ונחתם על ידי הנשיא השמרן רונלד רייגן. בוש האם היה זה שחתם על הצעת החוק שאפשרה ליפנים שנכלאו ועוד נותרו בחיים לקבל פיצויים ומכתבי התנצלות. 

בזמן הכתיבה של שורות אלו עוד לא ברור אם לברון יישחק (כאבים ברגל) והשאלה היא איך ייתמודדו הלייקרס בלי הכוכב שלהם מול קבוצה שהיא בגדול, בינונית כמוהם.

הימור:

יונתן: יתרון הביתיות יישחק תפקיד, פורטלנד ב-3

מטק"ה: לייקרס ב-8

05:00 גולדן סטייט ווריירס (28-28) – וושינגטון ויזארדס (29-26)

דל מרטין ופיליס ליון היו הנשים הראשונות שקיבלו רשיון להינשא בקליפורניה. פעמיים. 

בפעם הראשונה ב-2004 כשראש העיר של סן פרנציסקו התחיל לחלק רשיונות לנישואין ב-12 לפברואר 2004 (אתמול מינוס 19 שנה). הרשיון בוטל בדיוק חצי שנה לאחר מכן על ידי בית המשפט של קליפורניה. האיסור על נישואים גאים הוסר ב-2008. ואז הן היו הראשונות להינשא, שוב.

מסתבר שגם כשהולכים אחורה אפשר לתקן ולחזור קדימה. גם קבוצות מיעוט (ולהט"ב הם בחלט קבוצה קטנה) יכולים להילחם על הזכויות שלהם ולשנות, בהתמדה ובלי ייאוש מזה שהמטוטלת לפעמים הולכת לכיוון השני. 

העונה של הווריירס לעומת זאת בעיקר תקועה ובלי סטף קרי זה כבר מתחיל להראות כמו רגרסיה רצינית. האלופה גםממשיכה גם להיכשל בסגירת משחקים. ולעומתם הויזארדס בעיקר הולכים קדימה לאחרונה וניצחו 7 מתוך 10 המשחקים האחרונים. 

הימור:

יונתן: וושינגטון ב-6. לצערי. אבל לפחות שדני אבדיה ייקלע הרבה.

מטק"ה: וושינגטון ב-3

לפוסט הזה יש 119 תגובות

    1. במשחק של הבולס נגד המג'יק המטק"ה הימרה על הנטס ב-3, אפילו 'מכונות מזל' לא מהמרות במשחק פח שכזה..
      אם יהיה תיקון של הפוסט אז אוסיף.

    1. מהמר על ישראל היום שינצח את מעריב ב 8
      תרשום מראש, מחר הוא מנצח את ידיעות ב 3
      ובמשחק בשבת ינצח את וואלה ב 48!

  1. אחלה רעיון לפוסט הקישור על מאבקי זכויות והמשחקים, מצדיקים התעסקות במותרות הנ.ב.א ביום עגום זה , תודה יונתן

    1. זה היה מהאהובים עליי ממה שנכנס ברמה של כתיבה, לאו דווקא של מסר. סיפור הזוי בטירוף.
      לאמריקאים היו באותה תקופה כמה סיפורי ניסויים על האזרחים שלהם, חלקם המוניים. זה גם מתבטא בסרטי מד"ב מהתקופה.

      1. יש באמת המון.
        מהאהובים עליי זה הסיפור על האדם שה-CIA שכרו כדי שישלם לזונות לסמם ב-LSD אנשים אקראיים כדי שהוא יוכל להציץ עליהם מהשירותים ליד. בנאדם במשך שנים כל לילה ישב על האסלה והסתכל על אנשים בהיי שוכבים בתור "ניסוי" על שליטה בבני אדם. אחלה גיג, אם אין לך שום מוסר, ואולי הפחות גרוע בז'אנר הזה.
        בסך הכל, כל הניסוי של MK Ultra שזה היה חלק ממנו (החלק שבאמת קרה, לא השטויות שהקונספירטורים מוסיפים) מראה כמה רחוק אפשר לקחת רעיון וכמה למטה אפשר לגרור אנשים בתירוץ של "אבל היריבים שלנו גם עושים את זה אולי!".

  2. תודה רבה ממש אהבתי את הפריויו מלא תוכן מעניין וענייני.
    ממש עשית לי דה ז'ה וו לפריויוים של זעפרני למשחקים של שבת(מקווה שלא פתחתי פה איזה תיבת פנדורה)
    ללייקרס יש צ'אנס להתחבר היום על חשבון קבוצה שמעליהם בטבלא כדי להם לנצל אתזה
    לברוקלין יש קבוצה עם שחקני הגנה ברמה הגבוהה רק לעצור את רנדל וזה יספיק להם(ברונסון לבד לא מספיק) בתקווה שניות יורק תנצח 😅 הליגה צריכה אותם טובים

  3. תודה יונתן, אחלה סיפורי זעפרני הבאת לנו (בגרסה מותאמת לדור ה-Z).
    הלייקרס חייבים לנצח את פורטלנד, דאלאס-מינסוטה יהיה מאוד מעניין לדעתי, ג"ס-וושינגטון ממתק לצופה הישראלי.

  4. בס"ד
    תודה.
    ניחושים פרועים:
    קליבלנד ב 16.
    הורנטס ב 4
    יוטה ב 13
    פילי ב 22
    מיאמי ב 6
    ניקס ב 3
    בולס ב 9.
    פליקנס ב 7.
    דאלאס ב 14.
    אם לברון משחק, ללייקרס ב 7, אם לברון לא משחק, פורטלנד ב 2.
    הלוחמים ב 8.

  5. תודה יונתן
    מבריק!

    קיוויתי שפה תהיה הבריחה שלי מאירועי היום , אבל זו כנראה פריבלגיה מוגזמת היום, אפילו בשביל פריבילג "לבן" כמוני כמו שאומר לי החבר הימני המעצבן שיש לכל אחד.

    הסיפור של אוקלהומה מרתק
    לא יודע איך אף אחד עדיין לא אמר כבר
    אבל מתברר שווסטברוק הוא אפילו לא הניסוי הכי מפחיד שעברה אוקלהומה.

    1. בפריוויו של יוטה ואינדיאנה רציתי לכתוב משהו על זה שווסטברוק יכול לספר לחבר'ה ביוטה מה קרה כשאגם אוונס התייבש. אבל זה יצא מסורבל ולא רציתי לקשור את ווסטברוק למפגעים סביבתיים (למרות שזה מתבקש)…
      ותודה

  6. טור בניחוח הופס של פעם, כשהיית נכנס לקרוא על משחקי המחר ויצאת קצת יותר חכם. או לפחות מצוייד בכמה סיפורים מדליקים.
    תודה רבה יונתן ומטקה

        1. ההההההההההההההאאאאאאהחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
          אתד הרגעים המרגשים בתולדות המשחק

  7. רואה דקה את דאלאס.
    מפגרים 20 מול מיני, שעם קונלי נראית יותר מסודרת – וגובר פורח לצידו.
    דאלאס נראים רעעעע
    חסרי כימיה ואנרגיה, שפת גוף נוראית.
    לוקה וקיירי לא יודעים ולא ידעו לשחק יחד. יש מקום רק לשחקן אחד כזה בקבוצה, בקושי (כוכב שרוצה לקחת את כל הזריקות ומשחק לבד).
    הם יבואו אחד לשני על העצבים מהר מאוד, ובצד השני ההגנה חלשה להחריד.
    אחד השילובים הגרועים שיכולתי לדמיין.
    מהלך של חיסול עצמי של דאלאס

      1. עוצר ריצת 8:0 של וושינגטון עם טיים אאוט כי כתוב לו לקחת טיים אאוט כל 8 דקות.
        שם את קיספרט, שלא יכול לשמור על מנחם אחרי סשן התעמלות סוער בבריכה, על תומפסון.
        הספסל משחק והוויזארדס מובילים ב-15, מכניס את החמישיה והווריורס יורדים ביתרון 5.

  8. מה אגיד לכם, הלייקרס ממש אימת הליגה, קבוצות רואות את דיוויס ומשקשקות….. קבוצה פחזבל אם או בלי הדושבג, אין הגנה, זו הקבוצה שהכי קל לשים לה סל בליגה

  9. אבדיה עם פלוס 9, אחד משני היחידים בוויזארדס עם פלוס. ביל, פורזינגס וקיספרט, לשם השוואה, עם מינוס 17.
    וזה עם 0 נק' של אבדיה..

    מה זה אומר?

  10. למה שהלייקרס יעברו את הפליקנס?
    למה שהלייקרס יעברו את מיני שהתחזקה עם קונלי?
    למה שהלייקרס יעברו את גולדן שהרבה יותר טובים מהם, גם בלי סטף?
    למה שהלייקרס יעברו את הג'אז, שמתעקשים להילחם כל משחק ולשחק כקבוצה למרות הכל?
    למה שהלייקרס יעברו את פורטלנד?
    למה שהלייקרס יעברו את אוק'?
    למה שהלייקרס יהיו בפלייאין?

    1. בגלל השקץ המשוקצץ האיש מההגדה של פסח. פרעה המצרי.
      ואנחנו בני ישראל, אלוהים יוציאנו בעזרת השם מעבדות בל LLL לחירות.

  11. הטענה העיקרית נגד המצעדי הגאווה שהם מגעילים ומכוערים ופרובוקטייבים במידה פושעת ואנטי מוסריים ואנטי ערכיים, וכל זאת ללא קשר לנטייה המינית.

      1. לא צריך להיות קיצוני כמו משטר האייטולות כדי להבין שמצעד הגאווה כפי שמתנהל הוא מגעיל ומכוער ובהמי ומצעד של שחיתות מוסרית של חסרי ערכים ומוסר ברמה הבסיסית ביותר.

    1. והטענה העיקרית בעד מצעדי גאווה היא שאם אנשים ייתביישו בנטיה שלהם בגלל אנשים שחושבים כמוך אז הם ייחטפו מכות מאנשים שחושבים כמוך – וגם מוכנים לפגוע באחר

      1. אין סתירה בין דבריך של חששות מאנשים קיצוניים ביותר לבין שמצעד הגאווה הוא שחיתות מוסרית ומגעיל ומכוער ובהמי ושמצב של חוסר התאמה בין גוף ונפש, כשהמצב הגופני מתאים ליחסים בין שני המינים והנטייה הנפשית היא לאותו המין, הוא מצב לא תקין.

      2. אתה צריך ללכת לטיפול המרה כדי להבין שהדמוקרטיה הישראלית אינה כוללת רק את ההשקפה החילונית והשמאלנית ותמיכה בשתי מדינות לשני עמים ותמיכה באקטיביזם השיפוטי אלא גם האמונה הדתית והשקפת א"י השלמה והתנגדות לאקטיביזם השיפוטי (שנעשה בלי הידברות כלל) הם לא פחות חלק מהדמוקרטיה הישראלית (והאקטיביזם השיפוטי הוא למעשה אנטי דמוקרטי ונותן לרשות השופטת להיות הריבון, במקום העם ובית הנבחרים המייצג אותו כשמדינה כפי שצריך במשטר דמוקרטי שבו השופטים נבחרים בידי נציגי הציבור שהשופטים שופטים אותו ולא בידי השופטים ועורכי הדין וכן סמכות היועץ המשפטי לממשלה מנופחת וצריכה להתפצל ליועץ משפטי שעוסק רק בייעוץ משפטי ולתובע הכללי)

  12. לגבי עצם המשיכה לאותו המין, מצב תקין הוא כשישנה התאמה ביןנהגוף והנפש, וכשהמצב הגופנינמתאים ליחסים בין שני המינים סותר את הנטייה הנפשית חאותו המין, אז המצב לא יכול להיחשב למצב תקין! וכן זוגיות שמלכתחילה אין בה אפשרות הולדה אינה מקבילה לזוגיות בין שני המינים.
    ובכל מקרה מוכח שזו אינה נטייה מולדת, או לפחות שלא מוכרחת להיות מולדת, וגם בעלי משיכה לאותו המין יצאו מזה גם בלי טיפולי המרה קשים והקימו משפחות רגילות והולידו ילדים.
    https://www.atzat-nefesh.org/category/%D7%A0%D7%98%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%A4%D7%95%D7%9B%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%A7%D7%A1%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%95%D7%AA/%D7%A1%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%90%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%99%D7%9D/
    https://www.atzat-nefesh.org/%D7%95%D7%99%D7%93%D7%90%D7%95/

    1. אם אני אקליק על זה האם המחשב שלי יהיה חשוף לוירוסים?
      קוקיז שייגרמו לי לראות בקשות לתרומות מכל מיני ישיבות?

    2. אבל רק דבר אחד – לגבי טיפולי המרה:
      אני לא יודע מה זה "לא קשים".
      למיטב ידיעתי אלה מהם שמנסים לשמור על עוגן "מקצועי" מבוססים על טיפולי ABA שמנסים לעצב התנהגות מסויימת על ידי תמריצים חיוביים ושליליים (בצורה יותר קיצונית מגישות אחרות כי תמיד אפשר לטעון שיש תמריצים כאלה). הגישה הזו מיושמת פעמים רבות לטיפול באוטיסטים ומחקרים באוטיסטים בוגרים מראים על הרבה זכרונות שליליים וחוסר שביעות רצון מהטיפול בשיטה הזו ויש בקרב אוטיסטים בוגרים הרבה ביקורת על אלו"ט למשל, שהם מקדמים טיפולים בעזרת הגישה.
      ואלה הטיפולים הקלים.
      לגבי טיפולי המרה – אני מכיר מאמן כושר שעובד המון עם אוכלוסיות מיוחדות. אימן בחור שהגיע לאשפוז נפשי, לטענת המאמן עקב טיפולים כאלה. הטיפולים כללו למשל לדפוק את הראש בקיר בכל פעם שהיו לו מחשבות "לא צנועות". היה לי ממש קשה להאמין כששמעתי את זה אבל באותם השבועות ראיתי את הסדרה "שישו ושמחו" שאחת מהדמויות עוברת בה טיפולי המרה שכוללים שימוש עצמי בטייזר (סדרה מומלצת, הסצנות האלו אבל קשות). אז התחלתי לחפש וראיתי את הסיפורים על נערים שהציעו להם להשתמש בגמיה שתעשה להם קצת כואב במפרק. אלה הקלים?
      כי אפילו ה-ABA ששנוי במחלוקת לא כולל חרא כזה.
      https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001293423
      אין שום אדם. בשום גיל. שזה מגיע לו.
      .
      ברוך שעשני גבר סטרייט וחילוני מלידה. אבל לא בקטע מתנשא. בקטע שאני שמח שאף אחד לא חשב שמגיע לי לעבור זוועה כזו.

      1. מה שאני כתבתי שאנשים נעשו סטרייטים גם בלי טיפולי המרה (שהם טיפולים קשים).
        והבאתי קישורים לסיפורים אישיים כאלו שהם סותרים את הדעה שהנטייה מולדת, ולכתבות ומאמרים המראים היטב שהנטייה הזו אינה מולדת.

        1. הקלקתי.
          הייתי דקה. זה הזוי. ממליץ להימנע.
          הם כתבו שם בפירוש שהם הלכו לטיפול, שום דבר בסיפורים האלה לא מראה שהנטיה אינה מולדת. וממבט כללי הם די מדכאים לקריאה.
          .
          ואני אתן לך יותר מזה לגבי נטיה מולדת – מכיר Older Brother Syndrome? לפי מה שאנחנו יודעים ממחקר אז ככל שלאותה אם יש יותר בנים הסיכוי שהאחים הקטנים ייצאו הומוסקסואלים עולה. בהצלחה למשפחות ברוכות ילדים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט