You are currently viewing יש לנו ליגה חדשה / קדם דויטש

יש לנו ליגה חדשה / קדם דויטש

יש לנו ארץ חדשה שר שלמה ארצי ב1988, ולא ידע שבעצם התכוון לליגת כדורסל 34 שנים מאוחר יותר. השבוע האחרון בNBA היה מטורף בכל קנה מידה אפשרי. סופרסטארים עוברים לקבוצות חדשות, קונטנדריות מקבלות שחקני חיזוק שנותנים להן עוד עומק ואיזון, קבוצות מפרקות, קבוצות מתחדשות, אה כן, וגם איזה שיא קטן ולא ממש חשוב נשבר.

הקלפים נטרפים. תמונת מצב חדשה לגמרי בליגה, והסיפור הולך ונעשה מעניין יותר ויותר. הסטורי-ליין של העונה הזו מתבלבל לגמרי, ונדמה שאף אחד לא יודע ולא יכול לדעת לאן נושבת הרוח בעונת 22/23 של הNBA.

אנסה להביא פה את טופ 5 (וקצת) הקבוצות שהכי התחזקו בחלון ההעברות שהסתיים לו אתמול, בתקווה שטיעוניי יחזיקו מים מול מוחות הכדורסל האדירים שקוראים כרגע את שורות אלו.

מקום 6 בפער קטן: מילווקי באקס

הבאקס מביאים אליהם שחקן מהסוג שכל קבוצת אליפות צריכה – ג'יי קראודר. הפי ג'יי טאקר גרסת 22/23 אם תרצו, ואחד שיביא לפרקט הרבה מלחמה, רצון, הגנה ושלשות בצד השני. יוסיף עומק וניסיון (לא שחסר שם) לסגל של הבאקס.

מקום 5: דנבר נאגטס

עד אתמול, כשניקולה יוקיץ' היה יורד ל3 דקות לשאוף קצת אוויר, מי שהיה מחליף אותו על הפרקט הוא אחד מהנזקים הרציניים יותר שיש בליגה בעת הזו – דיאנדרה ג'ורדן. זה לא שיש לי משהו נגדך מר דיאנדרה, בהחלט היית ביג-מן מאיים בעבר (תשאלו את ברנדון ג'נינגס), אבל אם נודה באמת – זמנך תם. אז הנאגטס הפנימו זאת סוף-סוף והביאו מחליף ראוי וצפונה ליוקיץ' – תומאס בראיינט. אז אמנם סיבת הטרייד היא בכלל שבראיינט לפי הדיווחים לא היה מרוצה מהתפקיד שלו בלייקרס כמחליף של איידי, ושמישהו יספר לו שהוא לא ממש הולך להיות הסנטר הראשי בנאגטס, אבל תומאס בראיינט יוכל להביא דקות משמעותיות ונכונות מהרבה מג'ורדן כשהMVP ינוח קצת על הספסל. משמעותי וחשוב.

מקום 4: לוס אנג'לס קליפרס

הקליפרס היו צריכים רכז, וכשהתברר להם שמייק קונלי כבר לא יגיע, פרד ואן-וליט מעוניין להישאר בקנדה וכשהבינו שראסל ווסטברוק פחות יעזור להם, החליטו בקליפרס ללכת על גארד צעיר ומוכשר – בונז היילנד. בנוסף הם שלחו את רג'י ג'קסון לשארלוט כדי לפנות מקום להיילנד, וגם כדי להביא עוד חיזוק לעמדת הפנים, מייסון פלאמלי האגדי. שהוא מעיין אייזאה הרנשטיין, שעליו הקליפרס ויתרו בקיץ ושלחו לניו יורק. מזל טוב לאריק גורדון! הבן אדם היה ביוסטון לא פחות מ7 שנים, בהם הקבוצה משנה את פניה בערך 7 אלף פעם. עכשיו הוא יוצא לחופשי, ומצטרף לאוסף הווינגמנים שיש בקליפרס, וביי-ביי ל-לוק קנארד שעובר לממפיס. שזה מהלך מצויין לגריזליס, אגב.

מקום 3: דאלאס מאבריקס

אז כידוע לכולנו. מצד אחד מדובר באחד מהכדורסלנים המוכשרים שדרכו אי פעם על הפרקט, אם לא ה-. מצד שני אחד מסרטני חדר ההלבשה הגדולים ביותר שידע המשחק. הבן אדם שהחריב בעצמו שלושה סגלים של שלושה מועדונים שונים (אם כי גם בקליבלנד וגם בבוסטון כמובן כנראה מודים לו על כך. בברוקלין עוד נראה). קיירי מקפיץ את המניה של לוקה להתקרב לתואר, אך עם זאת הסגל מסביב נשאר יחסית דליל והגנה שם כרגע זה בגדר המלצה. כריסטיאן ווד יהיה חייב לעשות את הצעד קדימה כדי להוסיף גם נפח של גודל לסגל הזה. יהיה מעניין מאוד בדאלאס בארבעה חודשים הקרובים.

מקום 2: לוס אנג'לס לייקרס

ראסל ווסטברוק הלך לבסוף, והלייקרס מעמיקים ומשדרגים לטעמי את אסופת השחקנים סביב לברון. דיאנג'לו ראסל קולע מצויין העונה ויוכל לתפקד מעולה כחצי-רכז חצי-ספוטאפ שוטר, והוא חכם בהרבה מווסטברוק. ג'ארד ונדרבליט מוסיף גם הוא את הדבר שהכי חסר אולי ללייקרס העונה, קליעה, וביחד עם מאליק ביזלי הם אמורים להיות תוספת כוח משמעותית מהספסל/ חמישייה. תומאס בראיינט אמנם הלך, אך הלייקרס הביאו מחילף בסדר גמור בדמותו של מו במבה (במבה וביסלי ביחד!), וגם ווינון גבריאל יקבל עוד הזדמנויות להראות את כשרונו. שורה תחתונה, הלייקרס הופכים לקבוצה עמוקה ובעיקר נכונה יותר, שאני מניח שאם תתחיל להתחבר בקרוב – הם עוד יכולים להפתיע את כולנו.

מקום 1: פיניקס סאנס

טוב נו, לך תוסיף למקום 3 באסיסטים בכל הזמנים את מקום 14 בנק' בכל הזמנים והסקורר המושלם ביותר שהמשחק הזה ראה, ביחד כמובן עם אחד הכשרונות הצעירים הגדולים בליגה וסנטר צעיר גדול וחזק שעושה עבודה אדירה. הרביעייה החדשה של דוראנט-בוקר-פול-אייטון מרעידה את כל המערב, שבחלון הזה בהחלט חוזר לשלוט בליגה. מורשתו של מר קווין דוראנט היא נושא לכתבה אחרת, אך מבחינת כדורסל נטו – אין שום סיבה שהסאנס לא יצעדו בדרך הבטוחה אל הטבעת. סתם, כמובן שיש סיבות, הליגה עמוקה בהגזמה. אך פיניקס בהחלט הופכת בין לילה למועמדת מס' 1 לפי רוב הסוכניות, ובצדק. גם סגל משלים די טוב מסביב, עם טי ג'יי וורן שגם הגיע מברוקלין, טורי קרייג, קאם פיין וכל החבר'ה. מונטי וויליאמס מקבל כעת חתיכת כאב ראש חיובי, והמרוויח הגדול מהעניין הוא כמובן ברא ובראשונה מיסטר כריס פול, שאולי סוף סוף הוא יקבל את הטבעת הנחשקת! רק הזמן יגיד.

אז הליגה הופכת פניה. יש כלכך הרבה מועמדות לגיטימיות לזכות בתואר, ובאמת שהכל מטורף כרגע. אחרי פגרת האולסטאר כל התותחים הכבדים צפויים לחזור מהפציעות, ואנחנו מתקרבים לישורת האחרונה של העונה, כשהקלפים נטרפים.

יאללה בלאגן. שבת שלום.

KD

כותב כדורסל, מצייץ כדורסל, אוהב כדורסל. ואת הקדוש ברוך הוא. Bang!!
Subscribe
Notify of
31 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מנחם לס
Admin
10/02/2023 15:19:20

אני מתפלל שהנטס יפתיעו את כולם עם קבוצה חגדשה, צעירה, ללא סופרסטארים. תודה KD!!!

Berch
10/02/2023 15:36:16

אחלה מעורב
חיכיתי לבמבה וביסלי ביחד
🤣
מנחם, אולי ברוקלין יעשו מעשה יוטה בתחילת העונה…..

Zvika Bar-Lev
10/02/2023 15:42:35

נראה שהאליפות של פניקס תלויה בבריאות רציפה של KD לאורך הפלייאוף. אם זה קורה, קשה לראות מי עוצר אותם.

חתוליו
חתוליו
11/02/2023 11:17:22
Reply to  Zvika Bar-Lev

בוסטון עצרו את קיידי וקיירי הבריא על האפס בשנה שעברה. אין לדעת מה ילד יום

ירושלמי
ירושלמי
10/02/2023 15:53:07

תודה רבה..
בגזרת דנבר – DJ כבר כמה חודשים לא משחק,ניאזי תופס את עמדת ה5 ועושה את זה לא רע. השיפור המשמעותי שהטרייד מביא הוא שניאזי עובר ל4 וככה דוחק מחוץ לרוטציה את ג'ף גרין שמשחק מזעזע בחודשים האחרונים.
הטרייד על היילנד נוראי בכל הרמות ולכן לא מגיע לדנבר להיות ברשימה של הפוסט.
הייתי מכניס את ברוקלין במקומם,הטרידו את דוראנט בשיא וקיבלו אחלה נכסים שיעזרו להם לטווח הלא רחוק,לדעתי יהיו בפלייאוף העונה ולא נראה אותם מטנקקים בכלל.

thetroll
thetroll
10/02/2023 23:28:22
Reply to  ירושלמי

מסכים לגבי בונז זה ממש מוזר שהטרידו אותו.
ברוקלין יכולה להיות בפליאוף בתנאים מסויימים המזרח די נחלש אבל זה סגל אפור שגם אם יעשה משהו זה יהיה משעמם.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

דנבר מקום 5? נתנו בחינם את אחד מ3 הסקוררים והיוצרים שלהם גם לא בעשירייה

עמיחי קטן
Admin
10/02/2023 16:21:42

אחלה פוסט, תודה קדם.
רק הערה קטנה – תכתוב שם בכותרת

אשך טמיר המקורי
10/02/2023 16:24:19

תודה.
קראודר אוברייטד בטירוף.
באיזה אליפות הוא לקח חלק בדיוק?
סתם נגר ממוצע שבנה לעצמו הייפ.
קליעה לא יציבה ולא אמינה.
.
דנבר זה נחמד. לא וואו אבל שחקן טוב בעמדה שצריכה.
קליפרס נחלשו.
איבדו את ג'קסון וקנארד ומי שהביאו לא מספיק טובים
לייקרס – אולי התחזקו בקטנה.
איבדו את בראיינט (חלק משמעותי בתקופות היותר טובות שלהם), בברלי, אנדרסון.
ואפילו ראס היה סביר השנה ונתן להם דברים טובים.
בקושי התחזקו, לא יספיק לצאת מהפלייאין, אם יגיעו.

חתוליו
חתוליו
11/02/2023 11:07:24

בברלי שחקן מגעיל שאני שונא אבל בחיים לא הייתי מטריד אותו. הוא בדיוק הקרציה שתשב על הסופרסטאר של הקבוצה השניה- קארי, קיידי, לוקה, ותמרר לו את החיים לאורך סדרת פלייאוף שלמה. לא מתאים ללברון לטעות ככה.

אשך טמיר המקורי
11/02/2023 11:12:40
Reply to  חתוליו

מזל שלא צפויה להם אף סדרת פלייאוף השנה

חתוליו
חתוליו
11/02/2023 11:22:08

אני ממש מקווה אבל רצף של נניח עשרה נצחונות יכול לעשות את ההבדל במערב הצפוף, עדיין מוקדם לפתוח את השמפניות

ירון, החלום
ירון, החלום
12/02/2023 0:40:58

בס"ד
ממש מסכים.
להערכתי הלייקרס לא התחזקו, וגם לא קליפרס, לפחות לא משמעותית.
לגבי פיניקס, פול בעיקר, וגם דוראנט ובוקר נוטים להיפצע. לא למהר לפתוח את השמפניות.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

תודה רבה קדם, אחלה סיכום של הימים האחרונים.
.
מסכים עם האשך דלעיל – הקליפרס, דנבר והלייקרס לדעתי לא השתפרו. פיניקס ודאלאס הימרו על כל הקופה, אבל אין ערובה שההימור יביא לשיפור, גם ההפך אפשרי. אז בסוף אנחנו נשארים עם מילווקי שהוסיפו חתיכה לא מאד משמעותית לקבוצה שגם ככה הייתה חזקה. ממפיס וקנארד כנ"ל. רוצה לומר, לטעמי הדד-ליין הזה היה קצת הימורים והרבה שינויים קטנים וכאלה שישפיעו, אולי, בשנים הבאות (תקרת שכר, בחירות וכו'). למעט ההימורים, כדורסל נטו, בעונה הזו, לא חושב שתהיה לדדליין הזה השפעה רבה – בעיקר הקריסה הצפויה של ברוקלין, והאמת שגם ככה לא חשבתי שהם יצאו מהמזרח.

רן הנרגן
רן הנרגן
10/02/2023 20:17:12

פינת ג"ס:
ליקוב נכנע ללחץ של מיירס,קר וקרי (השמועות אומרות שוויסמן לא שיחק בעקבות דרישה שלו) וויסן הוחלט במהלך – שוב לפי שמועות – נועד להביא את סדיק ביי אלא שאז התברר שלפורטלנד וGP2 הם לא והתוצאה היתה ש GP2 הגיע ל ג"ס.
.
כרגע העמדה של לייקוב היא: ישחקו הותיקים לפנינו. עלות הקבוצה עומדת על 350 מיליון (ירידה של 7 מיליון). יש עמדה אחת ריקה והיא מיועדת ל? לא ברור. לאמב זו אופציה סבירה. עלות הסגל הנוכחי לשנה הבאה כמעט 460 מיליון ולדרימונד יש אופיצה לעזוב.
.
בלי גרין לא יהיו יותר אליפויות.
.
GP2 מחזק את הקבוצה הן בהגנה והן בהתקפה בה השחקן שגובהו 188 סמ משחק בעמדה של PF אבל הוא לא מספק מספיק בשר.
.
השנה ג"ס איבדה את המוגו והפסידה הרבה משחקים בהם הובילה ברבע הרבעי. חלק מהבעיה נובע מדקות משחק רבות מידי של קרי וגרין שנגרמות מרוטציות קצרות של קר. לא ברור מתי קרי חוזר מהפציעה.
.
שורה תחתונה, הלוואי ואתבדא אבל אני לא רואה יותר מסיבוב שני ולא אתפלא כלל אם לא יעברו את הפלי אין.

thetroll
thetroll
10/02/2023 23:34:39

מסכים כמעט עם הכל. זו עונה כזו מוזרה במפרץ מצד אחד ההתקפה השניה בליגה מצד שני ההגנה לא קיימת וזו קבוצה ששנה שעברה היתה ראשונה בהגנה רוב העונה.אולי פייטון יעזור אני אוהב אותו אבל אני בספק
דרך אגב מי מלך החטיפות של הלוחמים בכל הזמנים? ובכן… עד כמה שהעניין נראה מוזר זה אכן המצב: סטף.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin
Reply to  thetroll

סטף חוטף מצוין. במהלך גמר המערב ב-2016 דוראנט וראסל, אז באוקלהומה, נשאלו אחרי אחד המשחקים על ההגנה של סטף. ראסל הטמבל צחק, דוראנט אמר שלסטף יש ידיים זריזות, ושזה חלק מהמשוואה. דברי בינה תכירון. סטף גם ריבאונדר מצוין יחסית לעמדתו וגובהו.
.
מגוחך ככל שזה נשמע, סטף הוא שחקן הרבה יותר טוב ממה שאפשר להתרשם ממבט ראשון.

thetroll
thetroll
11/02/2023 11:47:04

מדהים שעוד מישהו זוכר את זה :).. מסכים לחלוטין לגבי סטף

Jonathan
Editor
11/02/2023 8:14:07
Reply to  thetroll

סטף הוא כנראה לא המגן הכי טוב בליגה – אבל הוא אנדרייטד בצורה נוראית כמגן. יש לו ידיים זריזות ומודעות גבוהה לכל מה שקורה במגרש.

חתוליו
חתוליו
11/02/2023 11:04:24

עונה מאוד מתסכלת לדאבס שלא מצליחים לחבר נצחונות ולברוח מהדבוקה שנמצאת סביב ה50%.
כשקארי חזר מהפציעה הקודמת הייתה הרגשה לרגע שהנה זה קורה, אבל זה נעצר כמעט מיד. אולי זו עייפות החומר אחרי העונה הקודמת העמוסה מאוד, אולי זו החולשה של החמישיה השניה ואולי אפילו משקעים שנשארו מהאגרוף של דריי לפול שמכבידים על הדינמיקה.
שובו של גפ2 הוא ללא ספק שדרוג רציני לחמישיה השנייה (למרות שלוחשים לי באוזניה שכל הטרייד הזה, שמשלב 4 קבוצות, בספק בגלל חוסר ודאות לגבי מצבו הרפואי) ואולי יתן את הסטופ ההגנתי בדקות הקריטיות. הלוואי שזה יעשה את ההבדל וירים את הגולדנים אל מחוץ לפלייאין.

עגל
עגל
10/02/2023 21:56:46

טור מצוין וכתוב טוב מאוד.
בסך הכל דירגת יפה את הטריידים. כמובן שהכי מעניינים אלו המקרים
של דאלאס ופיניקס.

thetroll
thetroll
10/02/2023 23:25:36

תודה אחלה פוסט.
מסכים אין ספק שהליגה חזרה להיות מעניינת העונה הזאת כבר נראתה משעממת לגמרי.
כל הבלגאן התחיל מקיירי נודה לו לפחות על זה.
הדבר היחיד שברור לי לפחות זה שפיניקס התחזקה מאוד. אם הם בריאים הם קונטנדרים ברורים מה שלא היה עד עכשיו בליגה. הפכו להיות הטים טו ביט.

הקיפוד
הקיפוד
11/02/2023 1:34:10

לא כל כך מסכים איתך לגבי הדירוג
אני אתחיל בשתי הקבוצות של צריכות להיות פה האחת קוראים לה דנבר ולשנייה הקליפרס.

דנבר ויתרה על שחקן שהיא הרימה לו את הערך לפני הטרייד דדליין לשמיים ובסוף ויתרה עליו תמורת שתי בחירות סיבוב שני, ותומאס בראיינט הוא סנטר שלא מתאים לדנבר שקיבלה עוד התקפה והיא היתה חייבת הגנה, בשורה התחתונה היא קיבלה את תומאס בראיינט על נחשון היילנד, דבון ריד ובחירת סיבוב שני, פשוט כישלון.
לגבי הקליפרס, מאוד התלבטתי מצד אחד היא הביאה שחקנים מאוד מעניינים אבל מהצד השני היא ויתרה על נכסים מעטים שעוד היו לה.
בונז היילנד הוא אחלה סקורר אבל לא בדיוק פליימקר שהיא כל כך רצתה (מדובר בשחקן של 3 אסיסטים למשחק העונה ו5.5 ל36 דקות), והיא ויתרה על שני הרכזים האחרים שהיו לה בסגל, והיא גם לא יכולה להביא אותם מהבייאאוט, בנוסף הביאה רוטציה יותר טוב לעמדת הסנטר במחיר זעום אבל לדעתי היתה יכולה להביא סנטר יותר טוב שאולי גם מרווח טיפה, וגורדון שהוא סימן שאלה לא קטן לגבי מצבו ויכולתו לתרום ופה היא שילמה גם מחיר קטן בדמות לוק קנארד.
השתיים שהייתי מכניס הם ניקס וממפיס ובראוי לציין הייתי מוסיף את בוסטון ואטלנטה, שתי הקבוצות השיגו כל אחת שחקן שיכול להיות שיחוק אדיר (מוסקאלה סנטר שלישי מצויין למרות שהיא היתה חייבת גם פורוורד ), ואטלנטה (ביי הוא שוטר מצויין), לגבי הניקס היא קיבלה את הארט שהוא שחקן אדיר לפלייאוף במחיר בדיחה, וממפיס שקיבלה שוטר אדיר לספסל או ליד ג'ה שירווח במחיר בדיחה (גרין ובחירות סיבוב שני),
מילווקי קיבלה שחקן שמצד אחד מצויין לה ומצד שני הוא סימן שאלה השני בגדולו בטרייד דדליין השנה (אחרי קיירי כמובן).
לגבי השלישי האחרת
דאלאס תיכשל עם קיירי אבל ההעברה שלו יצרה את הדומינו שהביא אותנו לסיטואציה הזאת, ובכל זאת קיירי הוא עדיין סטאר בליגה הזאת
הלייקרס היא המנצחת שלי בטרייד דדליין ויתרה על שום דבר וקיבלה שחקנים בול בשבילה
הפיניקס: ויתרה על יותר מדי בשביל KD אבל זה KD, מיקאל היה מושלם לה לסיטואציה אבל היה ברור שהיא חייבת לעשות טרייד גדול אבל לדעתי זה יתפוצץ לה טיפה בפרצוף, רק המחשבה על האליברטון במקום פול גורמת לבכי פנימי.

סדר מחודש טופ 10:
10. סאן אנטוניו
9. בוסטון
8.אטלנטה
7. קליפרס
6. באקס
5. ניקס
4. ממפיס
3. דאלאס
1.5. לייקרס
1. פיניקס

דן רוזנבלום
11/02/2023 9:43:05

במבה וביסלי! חהאהא! ענק!

אבג
אבג
11/02/2023 10:27:21

מסכים עם מה שרשמו מעליי על בונז. קרייד לא טוב, לא קיבלו שום דבר בתמורה.
לגבי הלייקרס נחכה ונראה. בעיני לא התחזקו מספיק במה שהיו צריכים. האם ברוקלין (לדוגמא) היו מעדיפים את דיאנג׳לו או את מיקאל? ומי עדיף לליקרס? יכלו להביא שחקנים מתאימים יותר, אבל נחכה ונראה.
לגבי פיניקס זה נו בריינר. התחזקו מאוד, אמורים להיות הטובים בליגה בפער

אוהד ס"א
11/02/2023 11:00:02

על פניו הסגל של פניקס הוא סגל של אליפות. אבל במשוואה שקובעת האם היא תושג יש 3 משתנים לרעתם:
הגנה
פציעות
נאחסיות
אני לא באמת מאמין שהם יצליחו לפתור את המשוואה הזאת.
בוסטון היתה ונשארה מבחינתי המועמדת העיקרית

אבג
אבג
11/02/2023 11:03:09
Reply to  אוהד ס"א

פציעות כמובן.
אבל למה שההגנה לא תהיה טובה? דוראנט שומר לא רע, גם פול ואייטון.
אין סיבה שלא ישמרו לפחות סביר אם לא מעולה