שבע בום – הפועל ת"א ממשיכה לנצח ביורוקאפ / דרור פישר

"זאת פעם ראשונה שלנו העונה במצב כזה, הייתה פה אווירה ייחודית". זה מה שאמר מאמן גראן קאנריה, ג'אקה לאקוביץ', על מה שהלך בהיכל קבוצת שלמה בערב יום רביעי, בו קבוצתו הובסה 70-92 על ידי הפועל תל אביב. זה לא היה משחק גדול של כמעט אף אחד מהשחקנים באדום, אבל עדיין כמעט כולם הופיעו בדרך לניצחון שביעי ברציפות במפעל (שקטע שלושה הפסדים רצופים) והפער בפסגת בית ב' של היורוקאפ צומצם למשחק אחד בלבד. הפועל ת"א עלתה למאזן 4-10, בדיוק כמו של טורק טלקום השנייה בטבלה שנמצאת מעליה בגלל יתרון בהפרש הסלים הפנימי.

רק פעמיים לוח התוצאות הראה שוויון – 0-0 ו-2-2. החבורה של דני פרנקו זכרה היטב כמה היא סבלה במשחק החוץ הקודם (שנגמר בניצחון ספרדי 83-85) ובאה להתפוצץ על הפרקט. החמישייה הראשונה עלתה על הפרקט לראשונה מזה הרבה זמן, רצה ל-2-11 אחרי חמש דקות ולאקוביץ' לא הגיב עם פסק זמן. התחושה הייתה שההפסד כאן לא משנה יותר מדי לספרדים, שעוד שלושה ניצחונות ככל הנראה מבטיחים יתרון ביתיות לאורך כל הפלייאוף, וההפרש כבר הגיע למחוזות ה-30.

היה אפשר לחלק את רבעי המשחק לשחקנים מסוימים. בראשון זה היה צ'ינאנו אונואקו שסיים עם 10 נקודות, בשני ובשלישי אלו היו ג'ורדן מקריי ואקסבייר מנפורד שהתעופפו, חטפו וקלעו וברבע האחרון רוב העבודה הייתה קבוצתית, אבל מנפורד ניצל את ההזדמנות לשפר קצת את הסטטיסטיקה שלו בדרך ל-19 נקודות ושלוש חטיפות.

בצד השני יש שני שמות שבוודאי זכורים למי שעקב אחרי נבחרת ישראל בשנתיים האחרונות. הראשון הוא איי ג'יי סלוטר, שטבח בנבחרת במפגש בין הקבוצות ביורובאסקט, והשני הוא אלכסנדר באלצרובסקי האימתני, שהיה נראה כאילו השיל 20 קילוגרם ממסת השריר שלו ובניגוד לאליפות אירופה בה היה דומיננטי, כאן הגבוהים של הפועל ת"א חגגו עליו בלי סוף.

קלעו להפועל ת"א: ג'ורדן מקריי 25 נק' ו-4 חטיפות, אקסבייר מנפורד 19 נק' ו-3 חטיפות, צ'ינאנו אונואקו 15 נק' ו-9 ריבאונדים, ג'ייקובן בראון 11 נק', 14 אסיסטים ושבעה איבודים, ג'יי פי טוקוטו 8 נק', ג'יילן הורד 6 נק', תומר גינת 4 נק', בר טימור ועידן זלמנסון 2 נק'.

הרבו לגראן קאנריה: ג'ון שורנה 16 נק', אלכסנדר באלצרובסקי 12 נק', איי ג'יי סלוטר ומיקל סאלבו 8 נק' כל אחד.

מאמן האדומים, דני פרנקו, אמר בסיום: "אני גאה מאוד במאמץ הקבוצתי שלנו הערב. האוהדים שלנו ממלאים את האולם, משחק מלא, זו הפעם השלישית השבוע, אני בטוח שכולם גאים במה שהבאנו למגרש היום. אנחנו לוקחים את היורוקאפ והליגה משחק אחרי משחק, שיחקנו טוב מאוד, כולם באו מהספסל ותרמו הרבה לקבוצה, זה היה מאמץ קבוצתי גדול. אני גאה בשחקנים, שמח בשביל האוהדים, אנחנו עוברים למשחק הבא".

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. תודה דרור. הפועל מנצלים היטב את המקום שנפתח ביורוקאפ בעקבות ההשעיה של הרוסיות (3 קבוצות הושעו מהיורוליג ועוד אחת מהיורוקאפ – צסק"א, זניט, קאזאן וקובאן), ועם העונה הטובה מאוד שלהם יש סיכוי גבוה שהם יקבלו מקום ביורוקאפ גם בעונות הבאות.

  2. סקירה איכותית, תודה.
    הפועל תא מביאה כבוד לכדורסל הישראלי ונותנת במה, מקום ואפשרות להתפתח לישראלים.
    אתמול שיחקו גינת, זלמנסון, טימור, גיל בני (ועוד צעירים בסיום) דקות משמעותיות, וזה בניגוד מוחלט למכבי תא שהולכת ומתרחקת בצעדי ענק מזהות ישראלית כלשהי

  3. אחלה סקירה. המשחק הכי טוב של הפועל העונה, בנתיים אחרי כל נפילה הם מתאוששים מהר .(אחרי הנפילה בגביע באו נצחונות באירופה ובדרבי ועכשיו הניצחון הזה אחרי חולון)
    אתמול מה שניצח את המשחק הייתה ההגנה ובפעם המי יודע כמה לטעמי שוב הוכח שהעונה בסוף תקום ותיפול על בראון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט