You are currently viewing על הישג שהושג / קדם דויטש

על הישג שהושג / קדם דויטש

לקלוע.

כשהמציא ג'יימס נייסמית' את משחק הכדורסל לפני 130 שנה, הוא ראה מול עיניו שלושה דברים; יד, כדור וסל. המטרה הייתה ברורה. פוט דה בול אין דה בסקט. בלי יותר מדי חכמות, בלי אסיסטים, בלי חוזי ענק, בלי סטוריז באינסטגרם. פשוט תעשה סל.

הלילה הפך לברון ג'יימס לאיש שעשה זאת יותר מכולם, שקלע יותר מכולם. 38,390 נקודות, למען הדיוק. יותר מקארים, יותר ממאלון, יותר מקובי וגם יותר ממייקל.

וזה מדהים. זה מדהים, לא רק מעצם ההישג הבלתי נתפס, אלא גם מעצם היותו של לברון "אול אראונד פלייר". הרי זו אף פעם לא הייתה ההגדרה שלו! אם היו מבקשים ממך לבחור שחקן שאתה צריך שייקלע 50 לערב אחד, סביר להניח שהיית בוחר בלוקה, דוראנט, סטף, דווין בוקר. אלה סקוררים מפלצתיים שיכולים להשיג לך נקודות כמעט מכל מצב נתון. חיות קליעה. אבל לברון?! הוא מעולם לא היה הכי טוב מחוץ לקשת, מעולם לא היה הכי טוב מהקו, מעולם לא היה שחקן ההתקפה הכי מלהיב. הוא גם התעסק בלעשות מלא דברים אחרים! למסור (מקום 4 באס' בכל הזמנים למי שלא שמע), לחסום, להנהיג. קליעה טהורה אף פעם לא הייתה הנשק העיקרי שלו.

ולכן זה הישג שרק הולך ומתעצם ככל שקולטים ומפנימים את זה. לברון ג'יימס, על שלל יכולותיו וכישוריו, הוא גם זה שקלע הכי הרבה! למרות שהוא לא הכי טוב מחוץ לקשת, למרות שהוא לא הכי טוב מהקו ולמרות שיש שחקני התקפה מלהיבים ממנו. אך הוא משיג את השיא הזה כמו שהשיג את רוב הנקודות שלו בקריירה – עם הרבה כוח. עם עוצמה. הכניסות הבלתי עצירות שלו לצבע, עם המהירות האדירה והגוף-פוטבול שלו, אולי לא הפכו אותו לסקורר המוכשר ביותר, אבל כן הפכו אותו לסקורר היציב ביותר. והמאיים ביותר.

נעזוב רגע את זה שהוא כנראה הספורטאי הכי מעורב חברתית שהיה אי-פעם. נעזוב רגע את העובדה ששיחק ב55 משחקי גמר (!), הכי הרבה שהיה. נעזוב רגע את זה שאף פעם לא היייתה סביבו איזושהי פרשייה מסעירה ולא חוקית (באמת? ההחלטה ב2010? תתבגרו). בואו ננסה לרגע להבין את הגדולה של האיש. הרי תמיד אפשר יהיה לזכור את הדברים הפחות טובים. את העובדה שהוא אמנם שיחק ב55 משחקי גמר, אך ניצח "רק" ב22 מהם, את ההחלטה ב2010 (תתבגרו), את כך שאפילו במשחק בו עקף את קארים הוא הצליח להפסיד לאוקלהומה. והלייקרס ממש לא נראים טוב כרגע.

אבל בואו ננסה, ולו לבוקר אחד, לשים בצד את הדברים הפחות חיוביים, את השנאה הבלתי מוסברת שיש כלפיו, את ההערצה הבלתי מתפשרת לג'ורדן, את הסטיגמות, את ה"הצגה מלאכותית" שייצר לעצמו. בואו ננסה לראות את לברון ג'יימס, רק לרגע, ככדורסלן שהוא. הוא הרי די טוב, בסופו של יום.

ה"נבחר" רשם הלילה ציון דרך מהמרשימים ביותר שיש בספורט. זהו רגע שלא בטוח שיחזור אלינו בשנים הקרובות, אולי עד שאיזה לוקה אחד גם יתקרב להישג. אה כן, חשוב להזכיר, היד עוד נטויה. הוא קלע הלילה 38 נק', כמספר גילו! הוא בקלות יוכל להגיע גם ל40k, רק שלא ייפצע טפו טפו.

הילד מאקרון הפך הלילה למלך – רשמית.

בואו ננסה לכבד את זה. לפחות ליום אחד.

KD

כותב כדורסל, מצייץ כדורסל, אוהב כדורסל. ואת הקדוש ברוך הוא. Bang!!
Subscribe
Notify of
61 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
עמיחי קטן
Admin
08/02/2023 10:28:08

תודה קדם. הישג מרשים שמצביע בעיקר על העמידות היוצאת דופן של לברון, בנוסף ליכולת הכדורסל שלו.

Lior
Lior
08/02/2023 11:19:38

סמל ומופת של מקצוענות והתמדה.
20 עונות עם ממוצע של 27 נקודות למשחק ו- 7.5 באסיסטים וריבאונדים ויציבות מטורפת של 38 דקות בממוצע.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
08/02/2023 11:45:51
Reply to  Lior

אלו לא רק הנתונים אלא ההישגים:
13 פעמים בחמישייה הראשונה של העונה הסדירה ו-17 באחת מחמישיות העונה כש-4 פעמים זכה בתואר השחקן המוערך ביותר של העונה;
5 פעמים בחמישייצ ההגנה הראשונה של העונה ופעם אחת בשנייה;
הוביל 3 קבוצות ל-4 אליפויות כשהוא זוכה בכולן בתואר השחקן המוערך ביותר של הגמר, כשבאליפות השלישית הוביל את שחקני שתי הקבוצות בכל חמשת הנתונים העיקריים והוא היחיד עד היום שהגיע לכך וכן הוא היחיד שהשיג בגמר כל שהוא ממוצע של ט"ד (באחד הגמרים שהפסיד).

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

I couldn't have done it better
myself
😉
בהחלט הישג היסטורי

אהרון שדה
Editor
08/02/2023 11:53:23

לדעתי ההישג של לברון הוא קודם כל ההישג של הרפואה בימינו.
הסיבה היחידה שלברון שבר את השיא הזה היא אורך הקריירה שהוא גדול בהרבה ממייקל למשל
הסיבות שלמייקל לא הייתה כזו קריירה ארוכה
היא ראשית שובע ברור אחרי שעשה פעמיים 3 ברצף
ושנית השחיקה של הגוף שהייתה גדולה בהרבה משל היום.
בקיצור 38 של היום זה בערך 33 של פעם
לברון גם התברך לא להיפצע כל כך הרבה בניגוד למשל לדוראנט
אבל בעתיד אורך הקריירה הזו יהיה דבר טריוויאלי וגם השיאים הללו צפויים להישבר לדעתי.
ולכן היום אני בעיקר מוחא כפיים למקצועות הרפואה וסביבותיה שמסוגלים להאריך חיי ספורטאי
אנו בדור שאנו רואים זאת הרבה
במאמר סיכום העשור שנתתי כאן באתר לפני כמה שנים
רשמתי שזו התופעה המרכזית ביותר בעשור האחרון אורך חיי הקריירה
הזכרתי את לברון לצד רפאל נאדל ופדרר וכריסטיאנו רונאלדו וכמובן טום בריידי
השנים האחרונות הוסיפו עוד ספורטאים כאלו
כמו למשל מסי שבגיל 35 וחצי היה מצטיין גביע העולם (נזכיר את פלה המנוח שפרש בגיל 34 ….בזמנו )
מודריץ שבגיל 37 הצעיד את ריאל לליגת אלופות ואת קרואטיה לחצי גמר עולמי
בנזמה שלקח כדור זהב ראשון בגיל מתקדם (למעט סטנלי מתיוס הוא לדעתי המבוגר ביותר לתואר ראשון)
ויש עוד דוגמאות מהנ.ב.א ויתר מקצועות הספורט.

birdman
birdman
08/02/2023 12:23:56

אני חולק עליך, ההישג אינו של הרפואה אלא של לברון. קובי, עליו השלום, המשיך לשחק שנתיים רק בשביל לעקוף את מייקל, בזמן שמבחינת רמה לא היה לו מה לחפש בליגה.
תראה לדוגמא את בלייק גריפין, הבחור בריא כמו שור, אבל יכולות אתלטיות של לוויתן מחוץ למים.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
08/02/2023 14:35:20
Reply to  birdman

גריפין נפגע מהרבה פציעות. כך שהגוף שלו ממש לא בריא כמו שור, גם אם לא פצוע עכשיו.

birdman
birdman
08/02/2023 14:50:12

נפצע והבריא, כמו שור כמו שור.

אשך טמיר המקורי
08/02/2023 15:10:14

אתה צודק

גיא הירוק
Admin
08/02/2023 14:01:11

מהדראפט של לברון, הוא היחיד שעדיין משחק.
מדראפט 04 לא נותרו שחקנים פעילים.
מדראפט 05 רק כריס פול עדיין פעיל.
מדראפט 06 רק רודי גיי פעיל.
.
כל אותם מאה ומשהו שחקנים שהחברות יחד ואחרי לברון,
לא יכלו ללכת לרופא????
לא נמצא ולו שחקן אחד למעט לברון שמציג העונה יכולת שמתקרבת לזו שהציג בממוצע הקריירה.
לברון קולע 3 נקודות יותר ממנו ע הקריירה שלו.
.
נראה לי שלטיעון שלך יש לא מעט חורים…

אהרון שדה
Editor
08/02/2023 14:33:51

אין שום חור
אני לא משווה אותו לדור שלנו
אני משווה אותו לכל הזמנים
ברור שהוא פעם בדור
גם מסי ורונאלדו הם פעם בדור
אמממה
כל מה שאני אומר
שכמעט בכל ענף הטוב שבדור שלנו הוא הכי טוב סט' מכל יתר הדורות
אם זה כמות השערים של מסי ורונאלדו
הגרנד סלאמים של נובאק רפא ופדרר
והסופרבולים של בריידי
או אפילו המדליות זהב אולימפיות של פלפס
הסיבה לכך היא כפי שציינתי מקודם
ש 40 הוא ה 30 החדש .

ולכן ברור שביחס לדורנו לברון הכי עקבי "איש הברזל"
אבל לחלוטין לא בהכרח ביחס לעבר ובטח שלא ביחס לעתיד.

גיא הירוק
Admin
08/02/2023 14:52:56

"לדעתי ההישג של לברון הוא קודם כל ההישג של הרפואה בימינו."
.
מילים שלך.
.
אם ההישג היה אכן שייך לרפואה בימינו,
היה יותר מלברון שמסוגל לתת בעונה מתקדמת כל כך נתונים שמתקרבים לממוצע שלו.

אהרון שדה
Editor
08/02/2023 15:15:58

טוב אז או שלא התנסחתי נכון או שלא הבנת אותי נכון.

התכוונתי לומר
ההישג של לברון
ביחס לדורות עבר !!!!
הוא קודם כל הרפואה.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
08/02/2023 14:38:33

הסיבה העיקרית היא לא עצם הרפואה אלא הפציעות. גם אז וגם ביום מי שנפצע פציעותמרציניות זה מקצרנאת הקריירה שלו וגם הרפואה משוכללת ביותרנחאניעולה לעשות הרבה נגד פציעות קשות. ללברון לא היו פציעות קשות.

Tzafriros
Editor
08/02/2023 12:17:20

איבדתם את הראש לגמרי. קודם כל הלייקרס הפסידה וזה יותר משמעותי מהשיא. חוץ מזה את ההישג האמיתי של קארים הוא בחיים לא ישיג 6 אליפויות נבא ושלוש אליפויות במכללות. ההישגים של לברון מול זה של קארים זה כמו טוסטר מול מכונית מירוץ. אני לייקר ואני זועם על ההפסד ועל הפסטיבל בזמן שמשחקים מול יריבה ישירה לפלייאין. דר ג׳רי באס מתהפך בקברו

birdman
birdman
08/02/2023 12:26:39
Reply to  Tzafriros

צודק, קארים זוכה בשלוש אליפויות מכללות, משמע – לברון שיחק את אותן שלוש שנים בליגה וצבר נקודות (הוא הרי לא שיחק במכללות).

MBK
Editor
MBK
08/02/2023 13:22:12
Reply to  Tzafriros

חפש פוסט שלי בפייס 😄

אשך טמיר המקורי
08/02/2023 14:22:01
Reply to  MBK

עשה טובה ותעתיק לכאן את הטקסט או תביא קישור.
זה מעניין

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
08/02/2023 14:43:54

+1966

MBK
Editor
MBK
08/02/2023 17:58:45

זה בדף פייס של פוסטאפ.
נתתי את המילה שלי למנחם שלא אשתף לעולם בהופס פוסטים שקשורים לפוסט אפ
למרות שתכלס .. נשארתי שם בדד 😄

גיא הירוק
Admin
08/02/2023 14:05:11
Reply to  Tzafriros

אכן, ד"ר באס מתהפך בקברו.
לא קל לראות מה עשו ילדיו לירושה המפוארת שהותיר אחריו.
זה נטו מזל, שלברון הצליח לגייס את דייויס לאליפות אחת.
כל היתר?
אותו סירחון שהיה מאז שנפטר.

אשך טמיר המקורי
08/02/2023 14:22:16
Reply to  Tzafriros

100+

אשך טמיר המקורי
08/02/2023 14:23:07
Reply to  Tzafriros

הוא משתין לך בפרצוף וכבר מציע את עצמו לפרנצ'ייזים אחרים:
https://www.youtube.com/clip/Ugkxxbls46TQTk2-eJFRHHJkP9nf62inZt2y
"אכזבתם אותו", "זה לא הוא זה אתם".

Berch
08/02/2023 13:03:57

אם מדובר רק על יכולות כדורסל אזי לברון הוא המניה הכי בטוחה בליגה כבר הרבה שנים.
השיא הוא בסדר. לא מלהיב במיוחד כי הוא משחק המון שנים בליגה. ישר מהבצפר. פעם זה לא היה אפשרי.
וכמו שציינת הוא לא איזה כישרון יוצא דופן באיזשהו תחום (שזה גם סוג של כישרון אבל לא מלהיב).
על האישיות אני לא מדבר, כי ביקשת.
נסתפק בכל הכבוד לו. לא מעבר לזה – פסטיבל וויז.
🙂

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
08/02/2023 15:15:42
Reply to  Berch

יכולות הכדורסל שלו כן יוצאות דופן!!! רק כדורסלן עם כישרון יוצא דופן בכדורסל יכול להשיג את מה שהשיג לברון!!!

גיא הירוק
Admin
08/02/2023 13:50:53

אני משועשע מההייטרים…
27 – 7 – 7 – 54.5%
זה ממוצע הקריירה של לברון. 20 עונות.
כמה שחקנים יש כיום שמסוגלים לסיים עונה אחת של לחצות את הרף הזה?
רמז:
2 שחקנים חצו את הרף העונה,
האחד הוא לוקה והשני הפך הלילה לקלע המוביל בתולדות הליגה.
שוב –
ממוצע של 20 שנה!
זה לא סיטואציה של שחקן שקושש נקודות בעונותיו האחרונות,
לברון השנה מחזיק ממוצעים של 30, 8.5, 7, 55.5%
נעזוב את הריבאונדים והאסיסטים,
אנחנו מדברים על סקוררים לא על אול-אראונד.
כמה שחקנים קולעים השנה 30+ ב-55%+ ?
לילארד, יאניס, אמביד, לוקה ולברון.
שורה של שחקנים בשיאם, אולסטארים כולם, כל אחד נבחר ל-all nba בשנים האחרונות, ולברון. בן 38 בעונתו ה-20
.
השורה התחתונה?
בעונתו ה-20 בליגה לברון מציג מספרי עילית.
לא היה לפני כן שום דבר דומה.
אין בנמצא שום דבר דומה.
יספרו סיפורים על רפואה,
אבל מי שמבין מעט יודע שזו המון עבודה קשה.
עבודה קשה שמאפיינת את הגדולים ביותר.
.
(הכי משעשע?
עם יכולת כזו הוא כאן להישאר לעוד שנתיים שלוש…
ואיזה מסכנים ההייטרים שאוכלים להם ת'לב…)

Ari
Ari
08/02/2023 14:12:56

אותי הכי "משעשע" האלה שמשתמשים הרבה בפועל הזה, "שעשוע"…
למרות שלכולם ברור רמת המעורבות האמוציונלית.
לעניינינו,
אנחנו לא "הייטרים", אנחנו פשוט רואים שהמלך הוא עירום.
כמובן לא ערום לחלוטין, יש לו כמה הישגים אדירים בקריירה (אחרת לא היינו מדברים עליו, כן?), אבל בסופו של יום הוא ילד בכיין ולוזר מנופח.

גיא הירוק
Admin
08/02/2023 14:22:09
Reply to  Ari

זה לא בריא לקחת ללב…

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
08/02/2023 14:46:33
Reply to  Ari

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח, אהבתי, אבל יש אצלני מידרג ב LLL. יש היטריות קלה ומשם יש רמות שונות עד השיא שנמצא אצל דור המייסדים והשיא של השיא אצל שי ושימון ואבו פלאפי.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
08/02/2023 15:20:36
Reply to  Ari

הוא בכל מקרה לא לוזר גם אם לא וינר כמו מייקל ובירד ועוד כמה. אך הוא בכל מקרה כוכב על מהגדולים ביותר וראוי לחמישיית כל הזמנים. וזה לא קשור לאופי אלא ליכולות הכדורסל שלו.

Guy d
Guy d
08/02/2023 19:59:59
Reply to  Ari

אמא שלי תמיד אמרה לי, תהיה בכיין ולוזר ואל תפסיק בסוף תיקח את תואר הקלע המוביל בהיסטוריה

birdman
birdman
08/02/2023 14:51:48

גיא, יש משהו שלא מופיע בסטטיסטיקה שהבאת – הגנה. הבחור פשוט נח בהגנה.

גיא הירוק
Admin
08/02/2023 14:54:28
Reply to  birdman

הילד בן 38. . .

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
08/02/2023 15:24:49
Reply to  birdman

בגיל 38 הגיוני שינוח בהגנה. בשיאו הוא נבחר 5 פעמים לחמישיית ההגנה הראשונה ופעם אחת לשנייה.
אמנם נראה לי שיכול היה להשיג יותר מזה והשקיע בהגנה לפי מה שצריך לדעתו ולא כל הזמן.

birdman
birdman
08/02/2023 20:03:27

בסדר, אבל שלא יתפלא שהם מפסידים לאוקלהומה ולא מעפילים לפלייאוף.

NBA בדם
Editor
08/02/2023 15:13:48

+123
אנשים איבדו את הנייטרליות בגלל תיעובם ללברון.
זה חזק מהם.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
08/02/2023 14:12:57

בלי קשר לגדולתו כשחקן, והוא אחד הגדולים ביותר, אני לא יכול לחיות עם המשפט 'שהוא כנראה הספורטאי הכי מעורב חברתית שהיה אי-פעם'.
קודם כל, לסרב לדבר היום נגד בין, כמו שלברון עשה, שווה ערך בעיניי לשתיקה של ג'ורדן כי גם רפובליקאים קונים נעליים. סין היום כוח כלכלי ענק, ומי ששותק בגלל זה מתרפס בפניהם.
שונית, וזה העיקר, מה עם כל הספורטאים שאשכרה הפסידו משהו בגלל העמדות שלהם? ביל ראסל, קארים, מוחמד עלי, הספורטאים מהאולימפידה ב68?
אבל כן, לברון הוא אחד מגדולי השחקנים בכל הזמנים, ואת ההשגים שלו איש לא ייקח ממנו, גם כאלה שפחות מחבבים אותו

אשך טמיר המקורי
08/02/2023 14:25:02

הוא לא רק סירב לדבר, הוא השתיק את מורי ואמר עליו שהוא "uneducated"…

KobeG
KobeG
08/02/2023 14:16:24

הקריירה הטובה בהיסטוריה והשחקן השני הכי טוב אי פעם

Florida man
Florida man
08/02/2023 14:43:16

פסטיבל מטורלל וטפשי. שכחו לציין שהלייקרס שוב הפסידו בבית וייתכן שלא יגיעו לפלייאוף בכלל.

NBA בדם
Editor
08/02/2023 15:12:16

+123
אנשים איבדו את דעתם המקצועית מרוב תיעוב לאיש.

אהרון שדה
Editor
08/02/2023 15:26:00

הפסטיבל שעשו ללברון על שיא הנק לעונה סדירה
גדול בהרבה מהפסטיבל שעשו לרונאלדו בהיותו הכובש הבינלאומי הגדול בכל הזמנים.

קצת פרופרציות .

ואני כאן בכדי לתת אותם בצורה הפרופרציונלית ביותר

ברור שכמות שכזו של נקודות מרשימה ומעידה על אורך קריירה יוצא דופן .

ברור שרוב הספורטאים לא מגיעים לעומס שכזה של כ 1500-1600 משחקים כולל פליאוף ונבחרת
זה כ 60000 דק פעילות קריירה.

ולכן במובן זה זהו הישג של התמדה ראוי להערכה
בערך כמו שיאי ההופעות והשערים של רונאלדו בנבחרת פורטוגל או 21 עונות ברצף של נוביצקי בדאלאס.

הלאה
אני למשל יותר מעריך את שיא ההופעות שלו באולסטאר (תהיה לו הופעה 19)
או 13 בחירות לחמישייה הראשונה של העונה
הישגים שמעידים על יכולת ספורטיבית גבוהה וממשית (בטח הבחירות לחמישיית העונה)

וברור שביחס לדורו הוא יחיד בדורו
( אך לענ"ד הייתי מעדיף את הקריירה של קרי על פניו גם אם הייתה פחות הישגית היא הייתה לטעמי יותר מרשימה ערכית ואטרקטיבית )

ועל כך אפשר לפרגן

מאידך
הרושם הוא שבאין הישגיים קבוצתיים (לפחות בשנתיים האחרונות )
השיא הוא "המורשת" שיא שמגיע ע"ח הישגיים קבוצתיים.

וגרוע מכך לברון בשנייה שהוא שבר את השיא דיבר על כך שהוא הגדול בכל הזמנים
אז זהו שלא
אין קשר בין השיא המרשים כשלעצמו
ועל שאלת הגדול בכל הזמנים
שם סופרים לא נק
שם סופרים טבעות
סופרים תחרותיות
סופרים איכות קבוצות ועוד
בכל מה שבאמת חשוב הוא לא בליגה.

ד.ב.
ד.ב.
08/02/2023 16:06:51

נתון מעניין שלברון מחזיק בו כבר זמן, הוא שיא האיבודים.
כשמדברים על משחק בודד או עונה, לאבד הרבה זה נתון שלילי. בסדרי הגודל האלה, זה נתון מרשים – כמה השחקן טוב, כך שלמרות שהוא מאבד ייתנו לו את הכדור עוד ועוד לאורך 20 שנה.

דדי
דדי
08/02/2023 16:50:42

את כל ההבדל בין השיקוציות של לברון לקלאסה של קארים אפשר לראות בהבדל בין התגובות שלהם ברגע שבירת השיא.
.
ובשבילי הקריירה של לברון לנצח תהיה קריירה של אריכות, בריאות ומספרים אישיים בלבד.
לכל שאר הגדולים היו כפול אליפויות אם היו הולכים לרדוף אחריהן בקבוצות שונות לפי חוזק הסגל כמו לברון.
.
הגיע להרבה גמרים בגלל חוסר תחרות במזרח, אבל הרקורד בגמרים האלה אומר הכל, ובהרבה מהמקרים – גם אחרי שכבר התחיל לברור לו קבוצות.
האליפויות שלו שוות ערך לאליפויות של דוראנט.
כמה קרדיט דוראנט מקבל עליהן הסטורית ?
בדיוק…
.
נמושה שעשתה אחלה מספרים במשך הרבה שנים. זה הכל.

אשך טמיר המקורי
08/02/2023 17:41:15
Reply to  דדי

ברוך השב

גיא הירוק
Admin
08/02/2023 17:50:00
Reply to  דדי

קארים במדרגה נפרדת כמעט בכל דבר –
האדם שהוא,
האחריות החברתית,
וכן, גם כדורסל.

דדי
דדי
08/02/2023 18:32:58

אין ויכוח.

שחר אלוני
08/02/2023 16:57:44

אחד השיאים הגדולים בספורט,
בתחרות עם השיא של בולט ב 100 מטר, אחד השיאים של מסי (אפשר לבחור). אולי גם המאזן של רוקי מרציאנו באגרוף.
האמת קשה לחשוב על מקבילות.

שיא שלא יישבר.
זה כמו לחיות ביום שווילט קלע 100 נקודות או ראסל ענד 11

NFS
NFS
08/02/2023 18:53:05

ישבר, ישבר.
מה שלא ישבר זה שיא האסיסטים של סטוקטון.

שחר אלוני
08/02/2023 19:57:42
Reply to  NFS

סטוקטון גם לא יישבר מסכים.
לברון יגיע ל 40-42 אלף, לא חושב שבימי חיינו או אפילו עד 2100, מישהו יהיה כוכב על 20-25 עונות רצוף.
גם לקארים יהיה קשה להגיע

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

יהיה יהיה בליגת הקליר פאת המספרים ילכו ויעלו

שחר אלוני
08/02/2023 23:27:30

בשנות ה 60-70 התותחים קלעו יותר. לקארים היו עונות מעל 30 ולמיטב זכרוני אפילו 35 ממוצע.
לא חושב שיישבר

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

לברון קלע הכי הרבה כי פשוט שיחק הכי הרבה חחח שיחק בליגה בלי הגנות בשנים האחרונות ברמת קיצוניות נעזר בשופטים הורשה לדחוף עם היד אפילו משאקיל לא היו בורחים לצדדים לתת לו לקלוע

רן הנרגן
רן הנרגן
08/02/2023 17:26:51

קרים היה בישן, הכבוד רדף אחריו. גורדן התנהל כאילו השגיו הם מובן מאליו וקיבל את הכבוד ככזה. לברון רדף אחרי הכבוד לכן הכבוד נוטה לברוח ממנו כשהוא מצליח. אי אפשר שלא להעריך את העובדה שלברון הצליח לממש את כל התקוות שתלו בו אבל אני לא אוהב את הדרך. דרך אגב גם את הדרך של גורדן לא ממש אהבתי בזמן אמת.

מנחם לס
Admin
08/02/2023 17:27:14

תודה KD
מה שאני אהבתי בשבירת השיא היא העובדה שהוא הושג במשחק רגיל בו לא ניסו להלעיט אותו בכדורים, והוא לא הגזים בזריקות.

Avri
Avri
08/02/2023 17:32:35

לברון שחקן היסטורי וזה ברור לכולם.
יחד עם זאת,
1. נמאס קצת מהפסטיגל הזה. זה מזכיר לי את החגיגות המטופשות סביב עונת הטריפל דאבל של ראס – יופי, נגמרה השטות הסטטיסטית הזו, אפשר לחזור לכדורסל.
2. הנזיפות שלך מיותרות. 'תתבגרו'? נו באמת, זה אתר אוהדים ומי שלוקח את עצמו יותר מידי ברצינות שיתבגר בעצמו. גם הקביעה לגבי 'השנאה הבלתי מוסברת שיש כלפיו' קצת לא קשורה לכלום. בלתי מוסבר למי? מי שעקב אחרי הבחור יכול להבין מאיפה זה בא.
תראה אני ממש לא הייטר, הוא שחקן היסטורי וזכינו לראות אותו בדורנו ועוד לכל כך הרבה שנים. אבל בוא, הבנאדם הרוויח את האנטיפטיה כלפיו ומה לעשות, וקשה לי לפרגן לאנשים שאני לא מחבב. ככה אני, ילדותי משהו, תתבע אותי.

Dipsy
Dipsy
08/02/2023 17:36:38

אף פעם לא הבנתי ולא אבין שנאה לבנאדם שאתה לא מכיר. נשגב מבינתי. גם אם היא ספורטיבית.

אני לא מבין יותר מידי בכדורסל, ולא נכנס לדיונים מי יותר טוב כי אני חסר מושג. אבל וואלה מרשים אותי הרצון של לברון להיות הכי טוב ולהיות כל כך הרבה שנים בטופ. בעיני זה מעורר השראה שבנאדם לוקח את עצמו לשבור את כל השיאים, וחושב בעיני עצמו שהוא הכי טוב. לא מצליח לראות בזה שום דבר רע

ירון, החלום
ירון, החלום
08/02/2023 20:02:55

בס"ד
שלום ותודה.
גם ההייטרים מקוים שלברון ימשיך לשחק, אחרת מי יגרום להם להיכנס להופס?

NBA בדם
Editor
08/02/2023 20:07:08

אמת ויציב😀

etayef
etayef
09/02/2023 5:07:07

לברון שחקן אדיר, עם קריירה מדהימה.
הרדיפה שלו אחרי אליפויות גם מעידה על הגדולה שלו. הצליח לשנות את ההתנהלות בליגה, ולהעביר את הכוח מבעלי הקבוצות לידיים של הכוכבים.
עשה עם הכישרון שלו את המקסימום.
בכל מה שקשור להישגים קבוצתיים, הוא אובר אצ'יבר, הקבוצות ששיחק בהן תמיד השיגו מקסימום מהכישרון שהיה בהן, עד לשנתיים האחרונות.
היום הוא כבר לא יכול לסחוב קבוצה לבד, אבל מסתפק בלהיות שחקן התקפה יעיל בטופ של הליגה.
הסיפור שלו מסופר על ידך בצורה נכונה.
הוא לא שחקן ההתקפה הכי טוב, גם לא שחקן ההגנה הכי טוב, אבל כן עושה הכל מהכל הכי טוב.
אפילו אריכות הימים שלו, היא תוצאה של השקעה ושל ז אופי. תוצאה של התמקדות באורח חיים ספורטיבי והוצאת כספים על הגוף, במקום על אלכוהול וסמים.
אם כבר שחקן שישבור שיא אישי של נקודות, אז שיהיה מישהו שיכול להיות דוגמא לאדם וספורטאי.

jkrl73
jkrl73
09/02/2023 18:49:05

לכל המתלהבים מ"שיא שלא ישבר", אני מזכיר את אוסקר שמידט, 49,737 נקודות!
החוקים פיב"א הקשורים יותר. עם רק 40 דקות במשחק. הרבה פחות משחקים לעונה. במשחק הקשוח של שנות השמונים. מול הגנות הליגה האיטלקית. בעידן שמשחק של 70 נקודות לקבוצה לא היה נדיר.