מכבי מתארחת אצל ולנסיה – בלוג חי / עמיחי קטן

אתר היורוליג

21:30 ולנסיה (12- 10) – מכבי תל-אביב (11-11):

הערב תשלים מכבי את השבוע הכפול בספרד, כשהצהובים יתארחו אצל ולנסיה במסגרת המחזור ה-23 של היורוליג. מכבי מגיעים אחרי 2 הפסדי חוץ רצופים, נגד אולימפיאקוס וברצלונה, ואחרי רוטציה קצרה במשחק בברצלונה שלשום, מה שעשוי להשפיע גם על היכולת של שחקני הקבוצה הישראלית במשחק הערב, ואילו ולנסיה מגיעים עם רצף של 5 ניצחונות וירצו להמשיך במומנטום החיובי שלהם.

היום נעשה השוואה סטטיסטית בין הרבע השלישי של מכבי בברצלונה, רבע שבו הצהובים קלעו 30 נקודות ולקחו את היתרון, שאף הגיע לשיא של 10 בשלב מסוים, ובין 3 הרבעים האחרים, הפחות מוצלחים של מכבי, ובמיוחד הרבע האחרון שבו הם קלעו 11 נקודות בלבד, כולל 6:30 דקות רצופות ללא אף נקודה, וריצת 14- 0 של ברצלונה שהכריעה את המשחק.

מכבי נגד ברצלונהרבע שלישימחצית ראשונהרבע אחרון
נקודות303711
אחוזי 25/6 – 83.3%10/21 – 47.6%4/9 – 44.5%
אחוזי 35/8 – 62.5%4/10 – 40%1/10 – 10%
אחוזי עונשין5/6 – 83.3%5/8 – 62.5%0/1
אסיסטים481
איבודים152
ריבאונד התקפה046

אפשר לראות שגם ברבע השלישי המוצלח וגם ברבע הרביעי הבעייתי מכבי לקחו יותר זריקות מחוץ לקשת מאשר ל-2 נקודות, כשההבדל הוא באחוזי הקליעה מ-2 הטווחים המדוברים. אם נשווה את זה למחצית הראשונה, הרי שניתן לומר שבמחצית הראשונה מכבי שיחקו כדורסל התקפי חכם, וכך הצליחו לקלוע מספר סביר של 37 נקודות גם כשאחוזי הקליעה לא היו טובים במיוחד, וגם עם הרבה אסיסטים על מעט הנעת כדור.

לעומת זאת, המחצית השנייה נפתחה עם כמה סלים קלים של מכבי שהשלימו מהפך, ומאז נדמה היה ש"כל מטאטא יורה" בהמשך הרבע, כשב-12 וחצי הדקות הראשונות של המחצית השנייה עמדו שחקני מכבי על 7/9 ל-2 נקודות ו-6/9 לשלוש, ואילו ב-6 וחצי הדקות הבאות הם עמדו על 0/12 מהשדה, בהן 9 ניסיונות מחוץ לקשת. כלומר, ברגע שהזריקות הקשות שנכנסו ברבע השלישי לא נכנסו ברבע האחרון, מכבי לא הצליחו לחזור לנתיב של המחצית הראשונה, שזה ניסיון להגיע למצבי קליעה טובים יותר.

נדמה לי שניתן להכליל ככה חלקים רבים מהעונה של מכבי. בשלבים המוקדמים של המשחק מכבי מגיעה עם תוכנית התקפית מסודרת ומפעילה אותה, ובשלב מסוים נותנים למובילי הכדור המרכזיים לשחק אחד על אחד. יש למכבי כמה מובילי כדור מוכשרים, גם בלי בראון הפצוע, והרעיון הזה כשלעצמו עובד היטב לא אחת אחרי שבשלבי הפתיחה מכבי מציגה התקפה מתוכננת יותר, אבל אחר כך קשה למכבי לחזור לתוכנית המקורית אם וכאשר שהשחקנים היוצרים לא מצליחים באחד על אחד.

בקיצור – בזמן ששחקנים שרגילים ליצור עם הכדור, ובראשם בולדווין, אדאמס והיליארד, מקבלים יותר הזדמנויות לעשות זאת בלי לורנזו בראון, הרי שהשחקנים האחרים זוכים לפחות כדורים כשהרכז שרגיל להפעיל אותם לא נמצא שם. קטש בדרך כלל מגיע עם תכנית משחק שמביאה את האחרים לידי ביטוי בפתיחה, אבל בהמשך מכבי הופכת להיות תלויה יותר ביכולת של שחקני האחד על אחד של הקבוצה, וכרגע מכבי מתקשה למצוא את הדרך לחזור ל"יסודות" כשדברים לא הולכים.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. האווי לאסוף

    אני חושב שהסיכום שלך ממצה את הטור ואת הטענות שלי למשחק של מכבי באחרונה. יש מובילי כדור ויש כאלה שיודעים ליצור, בדרך כלל להוציא מסירה אחרי חדירה או כדומה, אבל לרכז קבוצה זו משימה מורכבת יותר. כאן אולי נבחן קטש, ביכולת שלו לייצר קבוצה מהחלקים. בינתיים אני לא רואה הישג מרשים.
    והערב? הערב יהיה קשה עד כדי לא אפשרי.
    תודה רבה על הפריוויו ובהצלחה למכבי

  2. פוית'רס נפצע, לדעתי הביטוח מכסה את השכר שלו. הרי כל שחקן מבוטח, איך זה עובד? ההנהלה הביאו במקומו איזה אקס-הפועל י-ם, לא להאמין.

            1. birdman

              שנה שעברה (או לפני שנתיים) היה לסור הצרפתי, יש את הליגה הסינית, יש פליטים מהאנ בי איי, שאלה של כמה מוכנים לשלם.

  3. היה משחק כיף. יכולת התקפית גבוהה של שתי הקבוצות רוב המשחק והרבה דרמה בסיום. אני כמובן מרוצה גם מהניצחון החשוב של מכבי שחוזרים למאזן חיובי לפני ש-7 מ-11 המשחקים האחרונים של העונה יהיו ביד-אליהו.

כתיבת תגובה