הבאקס יארחו את הקליפרס, הגריזליס יגיעו לקליבלנד וחמישה משחקים נוספים בפריוויו חמישי / רותם אלרן

מנת השף

5:00 – מילווקי באקס (17-34) VS לוס אנג'לס קליפרס (25-29)

המשחק הגדול והבולט ביותר של הלילה יגיע אלינו מויסקונסין, שם הבאקס, המחזיקים במאזן הטוב ביותר בליגה, יארחו את הקליפרס, אשר מציגים יכולת מצוינת לאחרונה וכבר הצליחו להיכנס לרביעייה המובילה במערב.

הבאקס יגיעו למשחק כשיאניס אנטטקומפו נמצא בספק קל אך צפוי לשחק (מוגדר כ-Probable), כשבהובלת הנפיל היווני הם מחזיקים באחוז הניצחונות הטוב ביותר ב-NBA. הבאקס נותנים עונה מצוינת הגנתית, כשבזכות עונה נהדרת מצד ברוק לופז הם מחזיקים ברייטינג ההגנתי השלישי בטיבו בליגה, אשר מצליח לפצות על ההתקפה החלשה, שבשל היעדרו של קריס מידלטון מדורגת במקום ה-23 בליגה בלבד. למרות שהבאקס מאכזבים התקפית העונה, במשחקי בית הם דווקא מצליחים להציג יכולת מצוינת בצד הנוצץ של המגרש, כאשר הם מחזיקים ברייטינג ההתקפי הרביעי בטיבו בליגה. יתרון הביתיות מהווה גורם חשוב במשחק הערב לאור היכולת ההתקפית הזו, ואני מאמין שנראה כאן משחק גדול מיאניס, בעיקר בשל כך שלקליפרס אין מספיק גבוהים משמעותיים שבאמת יצליחו להאט אותו.

האיזון בין ההגנה להתקפה אצל הקליפרס דומה למדי לזה שקיים אצל מילווקי, כאשר ההתקפה ממוקמת רק במקום ה-24 בליגה, בעוד הרייטינג ההגנתי שוכן לו בגאון במקום התשיעי בליגה כולה. קשה לומר שההתקפה של הקליפרס כקבוצה בהכרח לא טובה, מאחר והרייטינג ההתקפי החלש הזה תלוי לא מעט בכך שקוואי לנארד, הכוכב המוביל של הקבוצה והשחקן שאמור להוביל אותה התקפית, שיחק רק ב-28 מתוך 54 המשחקים של הקליפרס העונה.

למרות ההיעדרויות הרבות והסרת החלודה בתחילת העונה, ההשפעה של לנארד על הקבוצה מובהקת, כאשר באותם 28 משחקים ששיחק העונה הקבוצה קטפה 17 ניצחונות, לעומת 12 בלבד ב-26 בהם נעדר. ככל שהעונה מתקדמת לנארד הולך ומשפר את היעילות והחדות שלו, כשב-11 המשחקים האחרונים הפורוורד כבר עומד על 29.6 נקודות למשחק ביעילות מצוינת, וקשה לי להאמין שיש מישהו במילווקי שיצליח לעצור אותו.

אני מאמין שנראה כאן דו קרב מרתק בין יאניס לקוואי, שבסופו הבאקס יצאו עם ניצחון ב-6 ביד.

שאר המשחקים

2:00 – אינדיאנה פייסרס (28-24) VS לוס אנג'לס לייקרס (28-24)

המשחק המוקדם של הלילה יגיע אלינו מאינדיאנפוליס, שם הלייקרס יתארחו במשחק מלא פציעות, כאשר אצל המארחת טייריס האליברטון עשוי להיעדר, בעוד אצל לוס אנג'לס לברון ודיוויס נמצאים גם הם בספק למשחק.

האליברטון נעדר מעשרת המשחקים האחרונים של אינדיאנה עקב פציעה בברך, וההיעדרות שלו ללא ספק פגעה קשות ביכולת של הקבוצה – באותם עשרה משחקים היא הצליחה לנצח במשחק אחד בלבד, כשהחזיקה במהלך הרצף הזה ברייטינג ההגנתי ה-27 בליגה וברייטינג ההתקפי ה-26. האליברטון הוכיח כמה הוא חשוב לקבוצה כשכן שיחק, אך לראות כיצד היא תפקדה בלעדיו הדגיש עד כמה היא תלויה בו וזקוקה לו על מנת לנצח. הלילה, הרכז המוכשר עשוי לחזור, מה שנותן מעט תקווה לאינדיאנה, שתקווה להיפטר מן המומנטום השלילי שנגרם עקב הפציעה של האליברטון.

מנגד, הלייקרס מגיעים למשחק כשהם נמצאים במקום ה-13 בקונפרנס המערבי, אך כשהם נמצאים במרחק של 2.5 משחקים בלבד מגולדן סטייט ופיניקס, היושבות במקומות השביעי והשמיני באיזור (בהתאמה). הקבוצה אמנם לא מבריקה או מרשימה באופן יוצא דופן, אך מה שללא ספק מרשים בה היא היכולת של לברון ג'יימס – בעשרת המשחקים האחרונים הפורוורד בן ה-38 קולע 34.4 נקודות, קוטף 8.9 ריבאונדים ומוסר 8.3 אסיסטים למשחק, כשאת אלו הוא מלווה ביעילות מצוינת מכל הטווחים. הכשירות של אנתוני דיוויס ללא ספק מהווה בעיה, אך כשהוא מצליח לעלות על המגרש גם הוא מספק יכולת מצוינת, ואני מאמין שאפילו אם רק אחד מהם יעלה לשחק הלילה, הלייקרס יקטפו את הניצחון המיוחל.

ההימור שלי הוא ניצחון של הלייקרס ב-7.

2:30 – קליבלנד קאבלירס (22-31) VS ממפיס גריזליס (19-32)

המשחק השלישי של הפריוויו יתרחש באוהיו, שם הקאבס, אשר הפסידו בחמישה משמונת משחקיהם האחרונים, יארחו את הגריזליס, אשר לאחר רצף של 11 ניצחונות הפסידו ב-6 מ-7 משחקיהם האחרונים.

קליבלנד תגיע למשחק כשהיא מחזיקה במומנטום לא טוב, לא מעט בשל כך שדונובן מיצ'ל לא שיחק בחמישה מתוך שמונת המשחקים האחרונים של הקבוצה, כשגם בשלושת המשחקים ששיחק התקשה לשמור על יציבות וקלע 17 נקודות למשחק ב-40% מהשדה. למרות שהקבוצה התקשתה לנצח במהלך רצף שמונה משחקים זה, אחד הדברים המעניינים שניתן לראות הוא שקליבלנד עדיין מחזיקה בנט רייטינג השמיני בטיבו בליגה במהלך התקופה הזו. היא לא הצליחה לצאת ממרבית המשחקים האלו עם הניצחון, הדבר החשוב ביותר, אך גם חשוב להסתכל על היכולת שהפגינה במהלך הרצף הזה, שלא הייתה רעה בכלל. היום היא תשחק בסגל כמעט מלא לחלוטין וכאשר כל הכוכבים כשירים, כך שאני מאמין שהיכולת הזו יחד עם הבריאות יציבו אותה כפייבוריטית במשחק.

מהצד השני תגיע ממפיס, קבוצה שגם כן מתקשה לצבור ניצחונות לאחרונה, שכאמור הפסידה בשישה משבעת משחקיה האחרונים. בניגוד לקליבלנד, אצל ממפיס ייעדר שחקן חמישייה משמעותי – סטיבן אדאמס. הסנטר בן ה-29 החמיץ את חמשת המשחקים האחרונים של הקבוצה עקב פציעה בברך, וגם הלילה ימשיך לשבת בחוץ. ההיעדרות של אדאמס עשויה להיות משמעותית במיוחד מול קבוצה כמו קליבלנד, אשר מחזיקה בצמד גבוהים שמסוגלים לסיים בסל מצוין. ללא אדאמס, השחקן הפיזי ביותר של הקבוצה, הגריזליס עשויים להתקשות מול צמד הנפילים של הקאבס, מה שאני מאמין שפוגע אנושות בסיכוי שלהם לצאת מהמשחק עם ניצחון.

הגנת הגארדים של הקאבלירס היא לא אחת מהטובות ביותר בליגה וייתכן שג'ה מוראנט יצליח לנצל זאת במהלך המשחק, אך עבור גארד שמתבסס על סיומת בסל, מפגש עם שניים מהגבוהים ההגנתיים הטובים ביותר בליגה עשוי להיות סיוט. במהלך רצף שבעת ההפסדים שלהם הגריזליס הראו קשיים התקפיים, ואם אלו ימשיכו הלילה קליבלנד תימצא בעמדת יתרון מובהקת.

ההימור שלי הוא על ניצחון ביתי של הקאבלירס ב-9.

2:30 – ניו יורק ניקס (25-27) VS מיאמי היט (23-29)

הניקס נותנים עונה מצוינת, במיוחד ליחס לציפיות מהם לפני תחילת העונה, וכרגע אפילו נמצאים במרחק שני משחקים בלבד מהמקום השישי, אשר מבטיח כניסה לפלייאוף. בהובלת ג'יילן ברונסון, ג'וליוס רנדל ואר ג'יי בארט הקבוצה מצליחה להציג התקפה טובה בהרבה מזו שראינו ממנה בעונות קודמות, כשדווקא ההגנה הידרדרה אל המקום ה-17 בליגה. למרות ההתקפה המצוינת שהקבוצה מציגה העונה, היא עדיין לא תגיע למשחק הזה כפייבוריטית בשל שתי סיבות עיקריות.

הראשונה מהסיבות הללו היא ההגנה של מיאמי – ההיט, הנמצאים במקום השישי במזרח, מחזיקים ברייטינג ההגנתי החמישי בטיבו בליגה. הלילה הקבוצה אמנם תשחק ללא ויקטור אולדיפו, אך עם מגנים נהדרים כמו ג'ימי באטלר ובאם אדביו שמסוגלים להאט יריבים הן בצבע והן בפרימטר, גם ההתקפה הטובה של הניקס עשויה להתקשות מאוד. הסיבה השנייה היא ההיעדרות הבודדת במדי הניקס הלילה, מיצ'ל רובינסון. הסנטר בן ה-24 לא יעלה לפארקט הלילה, וההיעדרות שלו מציבה את מיאמי בעמדת יתרון משמעותית – כידוע, הכוכב השני של ההיט הוא באם אדביו, שמעמיד העונה 21.4 נקודות למשחק ביעילות מצוינת, ויוכל להנות מאוד מהגנת הצבע המפוקפקת של הניקס בהיעדר רובינסון.

ההימור שלי הוא על ניצחון של מיאמי ב-12.

3:00 – שיקגו בולס (27-23) VS שארלוט הורנטס (37-15)

לאחר שבעונה שעברה הבולס סיימו במקום השישי במערב, העונה הקבוצה משיקגו מציגה לא מעט קשיים, כשהיא אפילו לא נמנית בין קבוצות הפלייאין נכון להיום. הפציעה של לונזו בול, שלא שיחק מאז אמצע העונה הקודמת, גורמת לכך שלקבוצה אין מנהל משחק מוביל של ממש, והשילוב של דרוזן, ווצ'ביץ' ולאבין נראה סביר על הנייר, אך בפועל מוביל להתקפה ה-22 בטיבה בליגה וליכולת בינונית מאוד של הקבוצה. מלבד בול וג'בונטה גרין, שיקגו תעלה הלילה בסגל מלא וללא ספק תהיה הפייבוריטית במצ'אפ מול ההורנטס, שישחקו ללא קלי אוברה וקודי מרטין, כך שיש סיכוי גבוה שנראה אותה משיגה במשחק זה ניצחון חשוב למאבק הפלייאין המזרחי.

שארלוט מחזיקה ברייטינג ההתקפי החלש ביותר בליגה העונה, ומול ההגנה של הבולס, אשר מדורגת במקום ה-12 בליגה על פי מדד הרייטינג ההגנתי, סביר להניח שהקבוצה תתקשה אפילו יותר מהרגיל. לאמלו בול אמנם מעמיד מספרי נקודות ואסיסטים יפים, אך מתקשה לקלוע ביעילות גבוהה, כשבעשרת המשחקים האחרונים של הקבוצה הרכז קלע ב-37.9% מהשדה. אין לשארלוט מספיק שחקני רוטציה תורמים, בוודאי כאשר אוברה נעדר, וקשה לי לראות אותה יוצאת מהמשחק הזה עם הניצחון ביד.

ההימור שלי הוא על ניצחון קליל של שיקגו ב-16.

3:30 – דאלאס מאבריקס (25-27) VS ניו אורלינס פליקנס (26-26)

המשחק השישי של הפריוויו יגיע אלינו מטקסס, שם המאבריקס בהובלת לוקה דונצ'יץ' הנהדר יפגשו את הפליקנס, אשר גם הלילה ישחקו ללא הכוכב זאיון וויליאמסון.

דאלאס אמנם תפגוש קבוצה שתשחק ללא השחקן המוביל שלה, אך ממש אין לחרוץ את גורל הפליקנס מראש. חשוב לזכור שהמאבריקס ישחקו ללא כריסטיאן ווד ומקסי קליבה, שניים משחקני הרוטציה החשובים ביותר של המועדון הטקסני, כשמולה ניצבת קבוצה המחזיקה בסגל עמוק להפליא. המאבריקס ללא ספק יגיעו כפייבוריטים, לא מעט בשל הפציעה של וויליאמסון, אך גם בשל כך שברנדון אינגרם, הכוכב השני של ניו אורלינס, זה עתה חזר מפציעה ועדיין מסיר חלודה, מה שנותן יתרון משמעותי לדאלאס. לוקה דונצ'יץ' חזר מפציעה במשחק האחרון של הקבוצה והמטיר 53 על הפיסטונס, והלילה אמנם יפגוש הגנה טובה בהרבה מזו של הפיסטונס החלשים, אך עדיין עשוי לספק תצוגה עצומה ולהרשים, כפי שראינו אותו עושה במהלך העונה באופן רציף ויציב.

כאמור, הפליקנס מחזיקים באחד מהסגלים העמוקים בליגה, דבר שניתן לראות בכך שיש לה 11 שחקנים בסגל אשר משחקים לפחות 15 דקות למשחק. ההתקפה של הקבוצה אמנם ממוצעת למדי והרייטינג ההתקפי שלה נמצא במקום ה-15 בלבד בליגה, אך ההגנה מדורגת במקום השביעי וייתכן שהקבוצה תצליח לעשות לא מעט בעיות לדונצ'יץ' והמאבס.

למרות שהאורחים מסוגלים לגרום לבעיות ואולי אף מעט להקשות על דאלאס, אני מאמין שנראה את המשחק הזה מסתיים בניצחון של דאלאס ב-9.

4:00 – דנבר נאגטס (16-35) VS גולדן סטייט ווריורס (25-26)

המשחק שיסגור את הפריוויו יגיע אלינו מקולורדו, שם הנאגטס, מובילי המערב והמחזיקים במאזן השני בטיבו ב-NBA, יארחו את הווריורס, הנמצאים במקום השביעי במערב.

לאחר שבעונה שעברה ניקולה יוקיץ' זכה בתואר ה-MVP השני שלו כשהוביל קבוצה פצועה ושבורה ל-48 ניצחונות בעונה הסדירה, העונה הסופרסטאר הסרבי סוף סוף קיבל סגל מלא ואיכותי, כאשר יחד עם ג'מאל מארי ומייקל פורטר ג'וניור שחזרו מפציעות וקנטביוס קלדוול פופ וברוס בראון שהצטרפו לקבוצה במהלך הקיץ הנאגטס העפילו אל המקום הראשון במערב כשהם מציגים כדורסל נהדר, זורם ומהנה. ההגנה של דנבר אמנם טעונת שיפור ומדורגת רק במקום ה-16 בליגה, אך כשהיא מחזיקה ברייטינג ההתקפי הטוב ביותר בליגה ומחזיקה בשחקן הטוב ביותר בליגה, קשה להעביר הרבה ביקורת על הקבוצה המצוינת הזו, שהלילה ללא ספק תגיע כפייבוריטית למשחק.

מנגד, הווריורס מגיעים מנקודת נחיתות מאוד בולטת – ב-26 משחקי החוץ שהקבוצה שיחקה העונה גולדן סטייט הצליחה לקטוף רק 7 ניצחונות, כשהיא מציגה הבדל עצום בין היכולת במשחקי חוץ ליכולת במשחקי הבית. במשחקי חוץ הקבוצה מחזיקה ברייטינג ההגנתי ה-25 בטיבו בליגה, ברייטינג ההתקפי ה-19 בטיבו ובנט רייטינג ה-24 בטיבו, בעוד בבית היא קבוצת ההגנה הרביעית בטיבה בליגה, קבוצת ההתקפה ה-18 בטיבה ומחזיקה בנט רייטינג השישי בטיבו ב-NBA. הלילה, לרוע מזלה, היא תפגוש את דנבר, קבוצת הבית הטובה בליגה, אשר ניצחה ב-23 מ-27 משחקי הבית שלה, כך שניצחון של הווריורס הלילה נראה כמעט מופרך. סטף קרי בכל זאת אחד משחקני ההתקפה הכי טובים שראינו בליגה הזו ולחלוטין מסוגל להוביל את הווריורס למשחק צמוד, אך עם שילוב היכולת הביתית הנהדרת של הנאגטס ויכולת החוץ המזעזעת של הווריורס, לי קשה לראות את זה קורה.

ההימור שלי הוא על ניצחון של הנאגטס ב-11.

לפוסט הזה יש 124 תגובות

  1. נתון מעניין , בשישה משחקים העונה הובילה גולדן סטייט בהפרש דו ספרתי ברבע האחרון " והצליחה" להפסיד .
    בק טו בק , מנוחת טריו הלוחמים ?

    1. +1
      בהחלט מוזר מה קרה לאלופה הגאה של פעם.
      תברר גם מה היו האחוזים של קרי ברבעים האחרונים+הארכה במשחקים האלה (רמז: מחרידים)

  2. לייקרץ קאבס היט מאבס נאגטס באקס בולס תודה רותם מסכים שלמילווקי יש את המאזן הטוב בליגה אחרי בוסטון ודנבר

  3. לייקרס משחקים נהדר ברבע האחרון. איפה האשך שאמר שלא יעשו פלייאין?

    אם לא נפצעים אז הם עושים לפחות חצי גמר מערב.

  4. Western Conference

    Paul George (LA Clippers)
    Shai Gilgeous-Alexander (Oklahoma City Thunder)
    Jaren Jackson Jr. (Memphis Grizzlies)
    Damian Lillard (Portland Trail Blazers)
    Lauri Markkanen (Utah Jazz)
    Ja Morant (Memphis Grizzlies)
    Domantas Sabonis (Sacramento Kings)
    .
    Eastern Conference

    Bam Adebayo (Miami Heat)
    Jaylen Brown (Boston Celtics)
    DeMar DeRozan (Chicago Bulls)
    Joel Embiid (Philadelphia 76ers)
    Tyrese Haliburton (Indiana Pacers)
    Jrue Holiday (Milwaukee Bucks)
    Julius Randle (New York Knicks)

  5. מסכן מארי, אם אחרי הצאלאנג השופטים עדיין השאירו את העבירה שלו במקום תוקף לפול אנחרו רשמית ב WWA

  6. קשה מאד לעצור את קוואי כשהוא עם הפיידאוואי הזה.
    אם הוא בריא הוא לוקח את הקליפרס לגמר המערב. כל סל כזה שהוא מכניס הוא יכול לקחת גם את האליפות השנה.

  7. יוקיץ צריך לסגור את פינת הבונבונים ברבע הזה ואז להגדיל כמו במקדונלד.
    זו תהיה שנת הטריפל הגדולה שלו. וואן אוף מני?????

        1. צודק, הוא חייב להוריד במשקל. זה גם יעזור לו במהלך המשחק עם הסיבולת.
          כמעט מצחיק, הוא כל כך טוב שזה אולי הדבר היחיד שהוא יכול להשתפר בו משמעותית

    1. יוקיץ' כשחקן הוא אחד מהמועמדים (אני בכל זאת לוקח עליו את סטף ועוד 2-3 שחקנים), אבל דנבר כקבוצה לא מציגה שום דבר חוץ מיוקיץ' בעמדת ה"יופי". זה כמובן לא מוריד מזה שמדובר בקבוצת התקפה טובה מאוד וקונטנדרית לכל דבר.

  8. המדדה הוא נכה 100%.
    באקס חזרו למשחק פייר אנד סקוור, ללא עזרת השופטים.
    לא זוכר שיפוט כזה סביר בהשתתפות כוכב בסדר גודל של יאניס.
    התקפה קודמת אפילו נתנו ביניים אחרי חסימה של זובאץ' עליו במקום עבירה!

  9. קוואי פצוע כמו שאני צנצנת. מעניין גם איך הפציעה של מסונכרנת עם פול ג'ורג'.משחקים רק ביחד חצי מהמשחקים. ידיע לפליאוף לטרוף

  10. הקליפרס קבוצה רקובה, רקובה. שני הכוכבים שלה מנותקים לחלוטין.
    השופטים טיפה "מאזנים" עם שתי שריקות אוויר על זובאץ', אבל זה מעט מדי, ומאוחר מדי – אני קורא את זה:
    משחק עם שיפוט סביר !! 😱

      1. כן. אבל בשניות האחרונות הייתה לי ציפיה מוגזמת שהם יינסו משהו פחות דבילי.
        היה רגע שזה נראה כאילו הם ניסו לעשות פיק אנד רול בין פול ג'ורג' לקוואי. אבל הם סתם שמו על קוואי שומר קשוח אחר.

    1. נייס…
      איך הקליפס זרקו 20 הפרש איזה באסה. שימו לב למיני – מטפסים בסולם, מחר ינצחו את אורלנדו וימשיכו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט