מעורב הופס ליום רביעי: אני צריך עוד משתתפים בבחירת "נבחרת זרים" נגד נבחרת ארה"ב / מנחם לס

1.נבחרת שאר העולם נגד נבחרת ארה"ב

דברנו על מה שיכול להציל את ה-ALL STAR WEEKEND המתקרב ובא עלינו לטובה: משחק בין נבחרת העולם לבין ארה"ב, 15 מיליון דולארים לקבוצה המנצחת (הטיווי תשלם עבור המשחק שחצי דקת פרסום בו תעלה מיליון דולארים – 30 חצאי דקות – וה-15 מיליון יתחלקו בין 12 השחקנים, המאמן, עוזר המאמן, והטריינר, ושאר ה-15 מיליון יתחלקו חצי-חצי בין ה-NBA וחברת הטלוויזיה.

האתגר היום הוא להרכיב את שתי הנבחרות, חמישייה ו-7 שחקני ספסל. בחמישייה 2 גארדים, 2 פורוורדים, וסנטר. בספסל הכל חופשי-חופשי אבל לדאוג שיהיו גארדים, פורוורדים, ולפחות סנטר אחד. נא לשים לב למוצאם של השחקנים. למשל, לפני כמה זמן אחד הגולשים כתב שקרל-אנטוני טאונס הוא מ-U.S VIRGIN ISLANDS וזה לא נכון. הוא יליד ניו ג'רסי. טים דנקן הוא יליד VIRGIN ISLANDS.

הפעם אני מבקש שהבחירות תישלחנה אלי באימייל. נא לא להתעצל. אני אשקלל את החמישיות ושחקני הספסל, ואציין את שם איש הצוות או הגולש שבחירתו הייתה הקרובה ביותר לס"ה. הדדליין הוא מחר בחצות שלכם.

כתובת האימייל היא – – meless1937@gmail.com

הקיץ אני מגיע ארצה על בטוח ונקיים מפגש הופס. למנצח האתגר אביא את ספרי 'חיצים ובונבונים', ואם יש לו את הספר אביא לו תשורה אחרת.

יאללה, לעבודה

!– wp:paragraph {"backgroundColor":"luminous-vivid-amber","fontSize":"large"} –>

2.ראסל ווסטברוק הוא עתה מס' 10 באסיסט בכל ה-NBA הווה ועבר

ראסל ווסטברוק חילק 10 בונבונים בהפסד הלייקרס לברוקלין נטס שלשום, והם נתנו לו ס"ה 8,972 אסיסטים לקריירה. הוא עבר את גארי פייטון עם 8,966 כשהוא מצא את ת'ומאס בריאנט לדאנק עם 42.8 טיקים לסיום הרבע השני.

עד סיום העונה ווסטברוק יעבור כנראה את ה-9, אייזיה תומאס, עם 9,061 חלוקות. אחרי זה הוא ירדוף אחרי מס' 8 אוסקאר 'ביג O' רוברטסון (9,887). מספר 7 הוא מג'יק ג'ונסון עם 10,1241. לברון ג'יימס יושב די בביטחה במקום הששי עם 10,327, בפיגור 7 בלבד אחרי מרק ג'קסון.

ארבעת הגדולים הם:

1.ג'ון סטוקטון (15,806)
2. ג'ייסון קיד (12,091)
3. כריס פול (11,246)
4. סטיב נאש (10,335)

ישנו שחקן ושמו ראסל ווסטברוק
קצת טרללה עם ראש קצת דפוק
נקודות רצה להאדיר
כשנכנס עם ראש בקיר
פתאום הוא עשירי באסיסט וזה, רבותי, בדוק

3. בא לי לבחור את עשרת הפוינט-גארדים הטובים בהסטוריה שאני ראיתי

היום, כשבוחרים את נבחרת שאר העולם נגד נבחרת ארה"ב בא גם לי לבחור משהו, ועם ראסל שנכנס ל'עשיריית הבונבונים הגדולה' אני אבחר את עשרת הפוינט-גארדים הגדולים ביותר שזכיתי לראות, אם כי כמה -כמו כריס פול, סטפן קרי, או ראסל ווסטברוק ראיתי 'חי' רק פעם אחת עד שלוש פעמים בלבד. השאר מהטיווי. היום אכניס את 10, 9, ו-8, וכך אמשיך עד שאסיים עם ה-1.

10) גייסון קיד

לבן סן פרנציסקו הזה היו 19 שנות NBA, והוא היה הריבאונדר הטוב ביותר בין הפוינט גארדים בגובהו פלוס-מינוס 3 ס"מ (8,402 ריב'), שני באסיסטים ((12,091) וגניבות (2,559). "THE ENGINE" היה רוקי העונה, והישגו הגדול ביותר הייתה האליפות עם דרק נוביצקי ב-2011

9) ג'רי ווסט

לא שמתי את ג'רי ווסט גבוה יותר כי ברוב שנות גדולתו בלייקרס הוא שיחק מין COMBO-GUARD עם גייל גודריץ', כשלמעשה גודריץ' הוא יותר הפוינט וווסט יותר השוטינג. אבל בכל כך הרבה אתרים ג'רי ווסט נחשב לפוינט גארד שגם אני נכנעתי.

ג'רי ווסט הוא אחד האייקונים הגדולים ביותר של ה-NBA והסילואט שלו הוא בסמל הליגה. הייתה לו את אחת המכניקות היעילות והמושלמות ביותר מכל השחקנים, והוא היה קלעי נפלא. אני רק מתאר לעצמי איזה הרס הוא היה עושה בליגה אם כבר אז הייתה קליעת השלוש. ג'רי ווסט הוא אחד משני הוותיקים היחידים שהיה יכול לשחק כגארד בדיוק כפי שהיה גם היום ב-NBA. השני הוא אוסקאר רוברטסון.

8) גארי פייטון

גארי פייטון היה המגן הטוב ביותר בין כל הפוינט גארדים. "THE GLOVR" היה, אולי, ה-COMPLETE PLAYER מס' 1 מכל הגארדים. מה שפגע מעט בקריירה שלו הייתה העובדה שהוא שיחק את רוב הקריירה בסיאטל הרחוקה.

Among point guards, Payton is third in total points (21,813), fourth in steals (2,445), and sixth in rebounds (5,269.

הוא היה חוצפן עם קבלות. לא עשה חשבון לאף אחד, ולא פעם ולא פעמיים שם את פרצופו ישר מול פרצופו של מייקל, ומייקל נכנע; לא רצה להתחיל סעיף עם 'הכפפה'. הוא היה עארס לא קטן, אבל עארס חיובי אם אתם יורדים לסוף דעתי.

4. לוקה דונצ'יק במשחק רביעי העונה של 50+

לוקה קלע 53 במשחק הנצחון על דטרויט ביום שני בלילה. הנה כמה נקודות שחובה לזכור (או לפחות לדעת!)

  • זוהי הפעם הרביעית שהוא קולע לפחות 50ץ ב-27 לדצמבר הוא קבר 60 נגד הניקס
  • לוקה עם 33.8 נק' ממוצע, 8.7 רחבאונדים, ו-8.3 אסיסטים למשחק.
  • The Mavericks defeated the Pistons 111-105 to improve to 27-25 on the season
    *ה-53 של לוקה הם ה-19 העונה של משחקי 50 ומעלה וזה כבר שווה לכמות כל משחקי ה-50 של העונה שעברה.

*דונצ'יק קולע העונה בינתיים 33 נק' למשחק, שני רק לג'ואל אמביד

היילייטס של המשחק

5. מה דעתכם על גורדון הייוארד לניקס?

לי עדיין ישנה פינה חמה לניקס. אחרי הכל היא הייתה הקבוצה שלי לפחות 30 שנה כשגרתי בלונג-איילנד וסטודנטים שלי עשו את האינטרנשיפ שלהם שם.

אני חוזה בהם בכל הזדמנות וברור שחסר להם משהו. חסר להם מין דייב דבושר כזה. לבן, גבוה. מיוסד. שתי רגליים על הקרקע. מנהיג בעשייה, לא בדיבורים. יד רכה לטריי.

גורדון הייוארד הוא הקרוב ביותר לדה-בושר הנפלא משנות ה-70. גורדון יביא יציבות. הוא יביא את העניבות מוול סטריט שרוצים כוכב לבן שיוכלו להריע עבורו. תגידו שגורדון עבר את שיאו ושהפציעות גמרו איתו. זה נכון רק בחלקו. ראיתי אותו בכמה משחקים נהדרים בהורנטס. (ואני רואה את ברונסון מלעיט אותו בכדורים נפלאים לשלשות שעדיין טמונות בחיקו.

"-רגע, מל" תשאלו, "ומה בקשר ל-30 מיליון שחייבים לו לעונה הבאה?"

אז ככה: הניקס יציעו את פורנייה ובחירת דראפט סיבוב שני. אם ההורנטס יסרבו אז הניקס יוסיפו את רדיק. דולן נשמע השבוע כאילו הוא מוכן לפתוח את כיסו לכמה גרושים.

ולגורדון ישנה אישה שהטבלואידים בניו יורק יקפצו מגורדי שחקים עבור תמונה שלה בביקיני או חצי ערומה:

6. ג'ון מוזולה, מאמן הסלטיקס על היבחרו לאמן את קבוצת יאניס באול סטאר: "IT IS NOTHING". יעני משחק ילדים

הנה עוד חלק מהראיון איתו:


7. עוזרי המאמנים של דטרויט עולים על לוקה בטענה שהוא 'הגזים' בנקודות 'עבור ההצגה'

אבל האמת חייבת להיאמר: עוזרי המאמנים של דטרויט החלו לעלות על לוקה כבר מהרגע הראשון. כשהוא עלה לרקיבאונד והפסיד אותו, אחד המאמנים צעק, "WHITE MEN CANNOT JUMP". זה הכניס אוקטן גבוה למיכל הגז של לוקה והוא החל לצלוף בהם. אחרי ה-53 נקודות הוא אומר שהוא לא היה אפילו 100% במיטבו…

<

p>

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
85 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
NBA בדם
31/01/2023 17:00:47

רעיון מעניין מאוד, שהיום יותר מתמיד מתאים לאקלים הנוכחי בליגה שיש המון שחקנים משאר העולם בטופ או קרוב לזה.

NBA בדם
31/01/2023 17:26:10
Reply to  מנחם לס

אני על זה

NBA בדם
31/01/2023 19:13:22
Reply to  מנחם לס

בעקבות שקארל אנתוני טאונס מייצג את הנבחרת הרפובליקה הדומיניקנית, אז אשייך אותו לנבחרת שאר העולם?

NBA בדם
31/01/2023 19:37:59
Reply to  מנחם לס

טוב

Smiley
01/02/2023 3:53:15
Reply to  מנחם לס
Smiley
01/02/2023 3:54:45
Reply to  מנחם לס

The Dominican national team announced the preliminary roster for the 2023 World Cup’s fourth qualifying window. Al Horford, Karl Towns and Chris Duarte are the headliners of a list of 25 players.
.
https://sports.yahoo.com/al-horford-karl-anthony-towns-175417125.html

birdman
birdman
31/01/2023 18:02:25

טאונס אכן יליד ניו-ג׳רזי לאב אפריקני-אמריקאי ולאם דומיניקנית. הוא מייצג את נבחרת הרפובליקה הדומיניקנית.

birdman
birdman
31/01/2023 18:06:26

הפורמט כבר מתבצע בישראל ובכמה ליגות אירופאיות מזה כמה שנים.
מל, האם האתר יכול להעביר את ההצעה לאדם סילבר?

האווי לאסוף
האווי לאסוף
31/01/2023 18:35:37

אחלה פרויקט, אבל מה עושים עם ג'ואל אמביד לדוגמא? אם אני לא טועה, לאיש יש אזרחות משולשת: צרפתית, אמריקאית וקמרונית, לאן שולחים אותו?
אני הייתי ממליץ לו להשלים את הסרייה, להוציא אזרחות ישראלית ולבוא לנבחרת ישראל. נכון, גם ג'ייק כהן שלנו הוא סנטר שאוהב לקבל את הכדור על קו השלוש ולזרוק משם, אבל אני בטח שקצת תחרות לא תפחיד את אמביד. יש מספיק דקות לשניהם. ואם לא הלך לו עם רירי, לנו יש את נונו (כנראה, שמעתי את השם, אבל אני קצת זקן מדי בשביל לדעת מה זה באמת)

Berch
31/01/2023 19:27:02

פרוייקט משובח.
ווסטברוק מקום 10 ?
באמת ?
ווסטברוק שלנו ? ראסל ?
פששש… הוא יותר קבוצתי מכריס פול…..
🤣

Jonathan
01/02/2023 7:39:44
Reply to  Berch

כריס פול מקום 3

אוהד ס"א
31/01/2023 23:42:00

הקו הקדמי הוא בשליטת העולם כבר כמה שנים טובות.
הקו האחורי הוא בשליטה אמריקאית פחות לוקה.

Jonathan
01/02/2023 7:22:07
Reply to  אוהד ס"א

יאפ.
זה גם לא קרה פתאום. רוב הניינטיז האקים ופטריק יואינג (יליד ג'מייקה) היו בשורה הראשונה.

Smiley
01/02/2023 3:51:06

האול-סטאר הפך להיות שואו אחד גדול, זה כבר לא משנה איזה פורמט ישימו שם.
אין את היריבות הגדולות 'היו פעם בין מזרח למערב או בין שחקנים וקבוצות. כולם היום במדיה וכולם חברים של כולם.
השחקנים כבר רואים את זה כשואו אחד גדול ואת המשחק התחרות קליעות אחת גדולה עם כמה דאנקים
.
הבעיה של הייוורד היא שהוא פשוט לא מסוגל להיות בריא. הוא יכול לעזור לכל קבוצה מבחינת כדורסל ושכל, הבעיה שהוא לא מצליח להישאר על הפרקט.

Avri
Avri
01/02/2023 12:59:13
Reply to  Smiley

בנאדם אתה לגמרי חי על אימאג' שלא ממש היה קיים אי פעם. לא זכור לי שב30-35 שנה האחרונות מישהו ניסה לשמור באולסטאר, אולי אולי במהלך האחרון בו איזה אלפא אחד לוקח אלפא אחר לאחד על אחד בשביל להראות למי יש זין יותר גדול.

gogo
gogo
01/02/2023 7:18:10

אפשר לגוון
נבחרת הנגרים של שמעון נגד נבחרת השיקוצים של האשך

Avri
Avri
01/02/2023 12:55:54
Reply to  gogo

השיקוצים לוקחים בלי שאלה.

Avri
Avri
01/02/2023 12:56:47
Reply to  gogo

אפשר גם נבחרת השיקוצים נגד נבחרת הגב-גברים של האשך. אשך, קדימה, תן הרכבים.

אשך טמיר המקורי
01/02/2023 13:49:00
Reply to  Avri

שיקוצים:
אמביד
דייוויס
לברון
הארדן
ראס
.
מחליפים – טריי, סימונס, קיירי, כריס פול, קוואי
.
גב-גברים:
יוקיץ'
ארון גורדון
קליי
סטף
שיי
.
מחליפים: מקונל, קרוסו, ג'בון קרטר, ג'ארט אלן, ג'רו הולידיי
.
לוקה משחק מחצית בכל נבחרת

אשך טמיר המקורי
01/02/2023 14:08:46

אני מוסיף את ג'ון וול למחליפי השיקוצים ואלברדו למחליפי הגב-גברים ואנו סגורים על חמישייה + 7 בספסל לכל קבוצה (לוקה השביעי בכל נבחרת – כאמור מחצית-מחצית).

Avri
Avri
01/02/2023 14:44:54

מצויין אשך. קליי עדיין בגב-גברים? לוקה לדעתי כבר לגמרי חצה את הקו לשיקוצים. לדעתי אגב אתה חייב להכניס בגב-גברים את אל הורפורד (תשמע איך הקולגות מדברים עליו ותימס), וגם אין סיבה שטייטום וג'יילן לא יככבו שם.

אשך טמיר המקורי
01/02/2023 15:06:45
Reply to  Avri

קליי ירדה קרנו, אבל נזכור לו חסד נעורים. בכל זאת היה מס' 1 פעם.
לוקה שיקוץ, אבל יש לו גם מאפיינים גבריים, ותמיד יהיו.
צודק לגבי הורפורד.
טייטום וג'יילן בסימן שאלה גדול עדיין, הם ברוב הגדול של טווח הביניים.
אתה בהחלט מתמצא!

Dor
Dor
01/02/2023 15:19:23
Reply to  Avri

ג'יילן גבר. טייטום על גבול השיקוץ

Avri
Avri
01/02/2023 17:03:41
Reply to  Avri

אשך, בטח שאני מתמצא, זה עניין חשוב מידי בשביל להזניח!

דור, מה טייטום עשה לא טוב שאתה כבר מעיף אותו לטים שיקוצים? (חוץ מהאהדה הלא מוסברת שלו ושל 95% אחוז מהשחקנים בליגה לקובי). להיפך, תמיד בראיונות הוא ילד טוב נס ציונה, תמיד לוקח אחראיות על הפסדים, וגם בשנה שעברה (או לפני שנתיים?) שהיה את הברדק עם המאמנים (סטיבנס, אני חושב) הוא אמר שזה על השחקנים. גם על האמא הפצצה שלו, והילד המתוק שהוא מגדל הייתי נותן לו נקודה בונוס (רול מודל לאבות שחורים זה לא משהו לזלזל בו, תשאל את דווייט).

דוקטור רזי הופמן
01/02/2023 17:28:27
Reply to  Avri

+1966
ילד טוב הטייטום למרות שעדיין קלמר אבל הכישרון מנצח הכל ולא באים ממנו דברים רעים כי קיבל חינוך טוב.

דוקטור רזי הופמן
01/02/2023 17:34:44
Reply to  Avri

זה שקץ?
Jayson Tatum Charity
Every year, the Jayson Tatum Foundation funds about 100 boys and girls to attend an all-expenses-paid one-day summer Basketball Camp and Leadership Program. According to the Foundation’s website, it chooses agencies and organizations in the greater St. Louis metro area that require aid each year and seeks donations through collaborating organizations.

During, the corona-virus outbreak, the foundation promised to match $250,000 in donations to Feeding America and the Greater Boston Food Bank to assist give meals to those in need in the Boston area.

Dor
Dor
01/02/2023 23:52:47
Reply to  Avri

אותו סטייל כמו ג׳ה. מלא מעצמו, בניגוד לבראון. וגם סיגל לעצמו זריקת ידיים וראש. בדרך הנכונה

NBA בדם
01/02/2023 18:46:46

ממש אהבתי. הבחירות די מדוייקות.
כמה הערות שלי:
מחליפי השיקוצים לא נופלים מהחמישייה כלל ואולי אף עולים עליהם.
ללוקה אתן רבע אחד עם הגב- גברים. לקליי אתן חצי אחד איתם, כי הוא שינה את עורו והשיקוציות משתלטת עליו במהירות שחרור הכדור של סטף.

אשך טמיר המקורי
01/02/2023 18:55:14
Reply to  NBA בדם

אתה מבית שמאי אני מבין

NBA בדם
01/02/2023 19:13:29

אני מבית שיקוץ.

דה שוט
01/02/2023 21:04:58

תגובה לפנתיאון

Jonathan
01/02/2023 7:42:31

תודה מנחם.
הלילה הלייקרס שינו שוב את רשימת המוסרים הגדולים ולברון קפץ שני מקומות למקום הרביעי, כשהור דוחק את מארק ג'קסון ואת נאש. הוא ייצטרך 4-5 עונות ממוקדות אסיסטים כדי לעבור את סטוקטון…

birdman
birdman
01/02/2023 16:19:09
Reply to  Jonathan

מדהים! מעניין לראות את ספרי ההיסטוריה מתעדכנים.

yehuda
yehuda
01/02/2023 9:15:09

מוזולה שפוי נדיר בתוך החגיגה המטופשת של האול סטאר.

Avri
Avri
01/02/2023 12:55:24
Reply to  yehuda

יש בזה משהו. ועדיין, יש המון שהיו מסכימים להתחלף איתו והליגה, עם כל הווג'ארס המיותר שלה, היא מקור לחמו. אז שינהג קצת יותר בצניעות וייתן למי שדואג של למותג ולחוזי פרסום לעשות את העבודה שלהם.

yehuda
yehuda
01/02/2023 20:08:31
Reply to  Avri

בינו הליגה שי יחס עסקי (כמו בינך לבין המעסיק שלך), יש גבול (בריא) לסמכותו של המעסיק והוא נעצר בחופש המחשבה והביטוי של מוזולה. הוא כמובן לא הראשון שקבע גבול לסמכותם של הבוסים הגדולים (ביל ראסל, קארים, פופוביץ').
אם הבוסים הגדולים לא אוהבים את זה הם יכולים לפטר אותו, את פופוביץ' ועוד כמה אנשים עם ראש עצמאי על הכתפיים, הם לא עושים את זה כי לא כל אחד יכול לשים את הסלטיקס במקום הראשון בליגה. ולכן גם ההמונים שמסכימים היו להתחלף איתו לא רלוונטיים כי הם לא יודעים לעשות את מה שהוא עושה.

אהרון שדה
01/02/2023 9:38:36

היי מנחם האמת היא שאפשר להרכיב את הנבחרת הזו מאירופאים בלבד
בוודאי כאשר הזרים האחרים האיכותיים הם בעיקר סנטרים אותם יש לאירופאים בשפע
אז הנה החמישייה שלי
לוקה (סלובניה )
יאניס (יוון )
מארקנן (פינלנד )
סאבוניס (ליטא )
יוקיץ (סרביה)

ספסל
זו כבר ירידה משמעותית באיכות
ועדיין יש שחקנים גבוהים כמו גובר ווציביץ
ומאחור את בוגדנוביץ .
יש גם ווגנר ואבדיה ועוד כמה

בזרים האחרים יש בעיקר סנטרים
כמו
הקמורנים
אמביד
וסיאקם

אשך טמיר המקורי
01/02/2023 10:14:22

חסר לך גארד בחמישייה

אלכס דוקורסקי
01/02/2023 10:54:13

גם ולנצ'ונאס.

אשך טמיר המקורי
01/02/2023 10:10:51

שלחתי

NBA בדם
01/02/2023 10:30:44

אצלי חמשת הפוניט גארדים הטובים ביותר לפי הסדר:
1. ווסט 2 מג'יק 3. קרי 4. רוברטסון 5.פרייז'ר

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
01/02/2023 12:37:49
Reply to  NBA בדם

אפשר לשאול מדוע לדעתך ווסט הוא הרכז הגדול בהיסטוריה?

NBA בדם
01/02/2023 13:38:06

הסקורר הכי טוב, הטוב ביותר במאני טיים.
שומר מדהים והשחקן היחיד שהיה מצטיין הגמר גם שקבוצתו הפסידה.
הוביל את הלייקרס כמה וכמה פעמים לגמר אך הפסיד לסלטיקס הגדולים ששלטו בליגה ללא עוררין, והיה קשה עד בלתי אפשרי לזכות בתקופתם.
אני לא מדרג שחקן רק לפי מספר האליפויות שהשיג.
שים את ווסט עם קארים וורתי או עם דוראנט,תומפסון וגרין ותראה שהוא מגיע לפחות לאותם הישגים וכנראה אף יותר.

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
01/02/2023 14:13:46
Reply to  NBA בדם

לדעתי סטף סקורר עליון עליו.
הוא אכן 'מר קלאצ", למרות שהוא במאזן 1-8 בגמרים. … This America, man.
שומר מצויין.
השחקן המצטיין בגמר – היה בדיחה אז ונשאר היום. במה אתה most valuable לקבוצתך אם היא הפסידה בסוף??
.
אך לענייננו. ווסט שיחק לכל אורך הסיקסטיז עם אלג'ין ביילור, לכל הפחות טופ 10 בכל הזמנים לאותה תקופה. ב-68 או 69, כשהביאו את ווילט, הייתה להם סופר-דופר-היפר טים, כשגם גייל גודריץ' לא קוטל קנים. הם השיגו אליפות אחת. אחת, עם ווילט וווסט וביילור. סורי, זה לא להיות הכי טוב במאניטיים.
.
בייחוד יחסית למג'יק, aka רוקי שעולה לשחק בעמדה ההפוכה לעמדתו בפיינלז ושם 42/15/7. או ששם את הבייבי-הוק המזורגג הזה ב-87.

NBA בדם
01/02/2023 23:45:21

ההפסד ב69 היה פספוס, אבל ביילור ווילט היו מעבר לשיאם ווסט כמעט השיג ניצחון וסיים סדרה לפנתיאון עם 37.9 נק' באחוזים מעולים+7.4 אס', שבמשחק המכריע הוא שם 42 נק' +12 אס' ו13 רב'. הוא נתן את כולו ולא הספיק לניצחון בסידרה, בזמן שביילור ווילט שובקים בסידרה ובמיוחד במשחק 7.
הקרבות מול הניקס התרחשו שכוכבי הלייקרס היו לקראת סוף הקריירה(ג'רי ווסט, אך במיוחד ווילט,ביילור שפרש ב70), שגודוריץ אולסטאר בשני הגמרים האחרונים.
זוהי קבוצת כוכבים מזדקנת שלא הייתה בשיאה כלל, וקשה לשפוט מישהו לקראת סוף הקריירה שלו.
שלטון סלטיקס הסתיים שפרפורי הגסיסה של כוכבי הלייקרס התחילה, ככה שהיה להם חוסר מזל משווע ווסט בתוכם, מה גם ששני גמרים הוכרעו בגיים 7. (69 ו70)
אני נותן ריספקט לווסט שבשנות שיאו מתח את קצה גבול יכולתו ונתן הצגות היסטוריות ואיכותיות מול יריבה כמעט בלתי אפשרית.
וגם בשנים שירד בתפוקתו עקב הגיל והשחיקה, מול הניקס, עדיין היה השחקן הטוב בקבוצתו ללא עוררין והשיג זכייה ו2 גמרים.
הוא היה דומיננטי בצורה חסרת תקדים והיה חסר מזל בקריירה.
אני לא יפחית מגדולת שחקן בעקבות חוסר מזל משווע, שאני רואה את ביצועיו בקלאץ' והיכולת האדירה שלו לאורך קריירה שלמה.
אני לא סופר אליפויות לשחקן, אלא מה הוא עושה כדי להגיע אליהם, ולטעמי ווסט עשה הכי הרבה שאפשר לבקש משחקן ברמתו.
זו דעתי ידידי.

Jonathan
01/02/2023 14:35:36
Reply to  NBA בדם

ווסט ומג'יק היו שניהם 9 פעמים בגמר… מג'יק יצא מזה עם 5 אליפויות ווסט עם 1.
מג'יק גם סיים עם 3 תארי MVP בגמר ולא עם 1.

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
01/02/2023 14:37:20
Reply to  Jonathan

ועם שלושה בעונה הרגילה (אף אם קונטרוברסיאליים) לעומת 0 של ווסט.

NBA בדם
01/02/2023 17:50:39

בעידן הישן חילקו את תואר הmvp בעיקר לשחקני פנים ששלטו בליגה.
ווסט נבחר 10 פעמים לחמישייה ראשונה ועוד 2 לשנייה.
אני מאמין שבעידן אחר הוא היה זוכה בתואר.

NBA בדם
01/02/2023 16:54:29
Reply to  Jonathan

אבל לא מדובר בספורט יחידני, שבו אתה תלוי בעצמך בלבד.
בוסטון של שנות ה60 מקבילה לגולדן סטייט עם דוראנט.
קשה עד בלתי אפשרי היה לנצח אותה.
התזה של מספר אליפויות שקובעת את גדולתו של שחקן לא נכונה.
גם הגעה לגמרים זה הישג לא מבוטל שנה אחר שנה.
ווסט עדיף בהגנה ובסקורינג על מג'יק ונחות ממנו בניהול משחק.
ווסט עדיף בהרבה בהגנה ומעט פחות בסקורינג מסטף , בניהול משחק הם די שווים.
כשחקן לעניות דעתי הוא שלם וטוב מהם בתפקידו, ולא אתן להפסדים בגמרים לבוסטון ההיא לשנמך אותו.
בכל ההפסדים לבוסטון הוא נתן הצגות באחוזים מעולים והופיע גם במשחקי 7 שהיו.

Jonathan
01/02/2023 18:55:09
Reply to  NBA בדם

לבובי קוזי ואוסקר רוברטסון לא הייתה בעיה לקבל MVP עונה רגילה… רק אומר…
לא ממש אכפת לי מי הכי גדול, אבל יש משהו ממש לא עקבי בטיעוני המתי אפשר להשוות ומתי לא ומתי זה קבוצתי ומתי אישי..

NBA בדם
01/02/2023 19:08:42
Reply to  Jonathan

בוב קוזי היה לפני עידן ראסל ווילט ששלטו בליגה, ושחלקו את מרבית התארים ביניהם בעשור זה.
הוא היה מנהל משחק משובח, אך היה קולע באחוזים ממש נמוכים, גם יחסית לתקופה זו.
בתקופה אחרת קשה לי להאמין שהוא היה זוכה.
עם אוסקר רוברטסון אני מסכים וזאת אחת הסיבות שהוא בטופ 5 שלי. לזכות בתקופה זו, משמע אתה שחקן סופר מיוחד ואיכותי.
הוא דוגמא לשחקן שלא זכה באליפות בשיאו ועדיין נחשב לטופ 20.
אפשר להגיד כנגדו שהוא לא הגיע לגמר מעולם, ושזכה נעזר בקארים.
אבל מצד שני הוא היה דומיננטי למשך לפחות עשור בעונה הסדירה עם 25+ וממוצע שתקרב לטריפל דאבל באחוזים נהדרים.
נבחר 11 פעם לחמישות העונה (9 לראשונה), ובשתי עונות עבר סיבוב בפלייאוף והציג נתונים מעולים כמו בעונה הסדירה.
ככה שקוזי לא ברמתו של רוברטסון ושאר הפוינט גארדי העילית לדורותיהם.

Jonathan
01/02/2023 19:37:32
Reply to  NBA בדם

הMVP היחיד לפני קוזי היה בוב פטיט שבהחלט לא היה נמוך. הMVP הבא היה ראסל אז זה לא באמת עידן אחר…

NBA בדם
01/02/2023 19:57:19
Reply to  Jonathan

בוב פטיט כבודו במקומו מונח, אבל הוא לא ברמתם של ווילט וראסל.
צריך לציין שקוזי השיג את התואר שלו לפני שווילט הגיע לליגה, וראסל אולי היה בשנתו הראשונה.
בשנות ה60 ראסל ווילט התאקלמו בליגה, ושנכנסו לשיאם היה קשה עד בלתי אפשרי לשחקן אחר לזכות, במיוחד מישהו שהוא לא שחקן פנים גבוה, לכן הזכייה של ביג O (שהייתה בשיאם של ווילט וראסל) הייתה איכותית מרשימה ביותר.
בנוסף הדומיננטיות של ביג O הייתה גדולה משמעותית בעונת הMVP משל קוזי, מה שמצביע על הגיון בדברים.
כדי לקחת את תואר הMVP מווילט וראסל שהיו בשיאם, היה נדרש עונה דומיננטית חסרת תקדים כמו זו של אוסקר. קוזי היה קצת לפני אז הוא "זכה מן ההפקר" שלא שיחק איתם בדיוק.

Jonathan
01/02/2023 20:00:49
Reply to  NBA בדם

זה המון נראטיבים… קשה לעקוב אחרי זה

NBA בדם
01/02/2023 20:13:23
Reply to  Jonathan

לא הרבה נרטיבים. זה פשוט וקל.
בשנות ה60 היה קשה עד בלתי אפשרי לזכות בmvp בעונה הסדירה מכיוון שבדיוק החל עידן שבו ווילט וראסל נכנסו לשיאם ושלטו בליגה ללא עוררין.
ביג o היה השחקן היחידי שהוא לא שחקן פנים שזכה בין כל שלל תארי הmvp שזכו, שחצץ ממש באמצע בשלל זכיותם בשיאם.
מה שמבשר איזה שחקן דומיננטי, איכותי ומרשים הוא היה, בקנה מידה היסטורי.

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
01/02/2023 22:21:39
Reply to  NBA בדם

נניח, על ההפסדים לסחטיקס הגדולה. אבל מה עם ההפסד ב-69, כשזכה ב-mvp? מה עם שני ההפסדים לניקס? הלייקרס של ווסט וווילט וגודריץ וביילור הייתה סופר טים לא פחות מג"ס של דוראנט. יש לך שלושה מעשרת השחקנים הכי טובים אי פעם (באותה נקודה) בקבוצה אחת, פלוס גודריץ, שמקביל לקליי תומפסון. יצאה מזה עונה אגדית אחת, והרבה הרבה הפסדים.
מקבל את עמדתך, אך לא לגמרי מבין אותה.

אלכס דוקורסקי
01/02/2023 10:54:37

מנחם, תודה רבה.

ג'סטין קייס
ג'סטין קייס
01/02/2023 11:21:16

הייווארד זה קונספט נחמד אבל הוא רוב הזמן פצוע

Avri
Avri
01/02/2023 12:51:47

זה נכון כבר די הרבה שנים. ואיכשהו הבנאדם יסגור קריירה עם הכנסות של 250 מליון דולר. משתלם הקטע הזה של לתת כמה עונות טובות.

Jonathan
01/02/2023 11:28:43

חמישית זרים עם תאומי מגדל:
לוקה דונצ'יץ'
שיי גילג'ס אלכסנדר
יאניס
אמביד
יוקיץ'
.
אמריקאים:
סטף
מוראנט (או בוקר, התלבטות)
טייטום
דוראנט
אנטוני דייויס
.
המממ… נציגי העולם יכניסו את כל האמריקאים לבית חולים עם צלעות שבורות. רק מעצם איך שהם זזים.
בהנחה שהאמריקאים חסינים מפציעות הם אולי יכולים לנצח בראן-אנד-גאן…

Jonathan
01/02/2023 15:22:52
Reply to  מנחם לס

כי כבד עליי להגיע ל-12 מכל צד…

Jonathan
01/02/2023 18:51:51
Reply to  Jonathan

אבל נראה לי שאכין. כי זה גם כיף.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Reply to  Jonathan

לאמריקאים אין סיכוי.

ניר מועלם
01/02/2023 11:39:01

תודה מנחם, ההצעה שלך לטרייד בין שארלוט לבין הניקס בהחלט מעניינת, אבל היוורארד כבר לא אותו שחקן שהוא היה, ואני לא יודע אם הוא שווה בחירת דראפט סיבוב שני, למרות שמפתה למכור לשארלוט את פורנייה.

Avri
Avri
01/02/2023 12:53:23

זה כמו הבדיחה על הסמל שאומר לחיילים שלו בשבוע מלחמה שחדשות טובות, היום מחליפים גרביים. יוסי מחליף עם משה, יודה עם ולדי, וכיוב. טרייד שלא ממש מקדם אף אחד לשום מקום.

אשך טמיר המקורי
01/02/2023 12:12:19

רק עכשיו שמתי לב שבנבחרת אמריקאיים שלי אין את טאונס, אין את דייוויס, לא באטלר ולא שקץ כמובן.
גם דיים והארדן לא שם.

Avri
Avri
01/02/2023 12:49:48

טאונס אמריקאי שהחליט לפסול את עצמו מנבחרות אמריקאיות בשביל לשחק בדומיניקה. איך נסווג אותו? כבלאגניסט שכעונש ישב מחוץ להרכבים של כל אחת מהנבחרות האלו.
נבחרת הזרים: קל.
לוקה
שרגא
יאניס
אמביד
יוקיץ'

יעלו ויבואו מהספסל:
סבוניס
מרקאנן
סיאקם
בוגדאנוביץ (לא ממש משנה איזה)
ג'מאל מארי
גידי
בארט
אננובי
דאטלף שרמפף.

Jonathan
01/02/2023 13:05:06
Reply to  Avri

את אנדרו ויגינס שכחת או שאלו עדיין משקעים מהגמר?

Avri
Avri
01/02/2023 14:46:19
Reply to  Jonathan

לגמרי שכחתי. תוציא את או ג'י ותכניס אותו, צודק לגמרי.

Jonathan
01/02/2023 15:19:37
Reply to  Avri

וואחד נבחרת.
אבל הסתכלתי רגע על האמריקאים – הם הרבה יותר עמוקים. ההתלבטות מי יהיה מספר 12 אצלם זה בין קיירי להארדן למשל – לא בין גידי לבארט…
יכול להיות משחק סופר מעניין כשהאמריקאים מנסים אסטרטגיה של לרוץ ולהסתמך על עומק והאירופאים על מרפקים.
.
ומעניין כי הייתי מצפה דווקא לעומק מהעולם

Avri
Avri
01/02/2023 17:06:54
Reply to  Jonathan

ברור שאתה צודק, לזרים יש ספסל מאוד מוגבל. כשמדברים על עומק צריך לשאול גם כמה שחקנים זרים יש בליגה וכמה אמריקאים. בכל זאת, לדעתי זו הפעם הראשונה בהסטוריה שהחמישייה של הזרים תפליק מכות בטוסיק של האמריקאים בלי רחם.

Jonathan
01/02/2023 17:32:58
Reply to  Avri

החמישיה השניה של האמריקאים אמורה לכלול את לברון, בוקר, בראון, קוואי… ועדיין האירופאים ייטוגנו ברגע שהם לא יישחקו עם ה5 הפותחים

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Avri

האירופאים ינבו ללא רחם יונתן.

Jonathan
01/02/2023 22:10:09
Reply to  Avri

הכנתי ושלחתי.
חייב לציין: זה מדהים כמה שכוכבי העולם הם "טופ האבי" לעומת האמריקאים. אבל השחקן השישי של העולם פחות טוב בעיני משחקנים שלא הכנסתי לספסל של האמריקאים…

Avri
Avri
01/02/2023 17:07:24
Reply to  מנחם לס

סליחה מנחם

דוקטור רזי הופמן
01/02/2023 17:24:47

טום בריידי הודיע שהוא פורש…

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

נו מנחם זה סוויפ או גנטלמני לנבחרת העולם אין לאמריקאים סיכוי בכלל. לוקה לבד יטגן אותם מי ישמור עליו סטף? 😂 ושגא ואמביד ויאניס יודע איזה בולי בול זה? דיוויס יפצע אחרי קפיצה אחת מהפחד מולם.
לא כוחות בכלל

ירון, החלום
ירון, החלום
02/02/2023 7:21:11

בס"ד
תודה רבה מנחם.
מרוב הדירות וכאלו, אני כב קלא יודע מי אמריקאי ומי זר.
כדאי שתכתוב כאן את השחקנים הבולטים בכל צד.

תודה רבה