מריחים מונדיאל / צוות המונדיאל של הופס

קצת יותר מחודש, 32 ימים אם נדייק (תיכף מתחלף התאריך, אז 31 בעצם) זה קורה – המונדיאל בברזיל יוצא לדרך.

לכבוד אירוע הספורט הגדול ביותר (ונבקש סליחה מהמאמבק על הירידה מליגת העל בכדורגל) החלטנו להשיק משבצת שוטפת של המונדיאל בהופס . התחלנו כבר מעכשיו מכיוון שאנחנו רוצים להכניס את כל הקוראים לאווירה, לדווח על החדשות ועל תהליך הרכבת הסגלים לטורניר, להציג בפניכם את המשתתפות ולגעת גם בעבר המפואר.

על-כן, משבצת המונדיאל יוצאת לדרך ואנחנו מזמינים כל מי שרוצה לכתוב על הנבחרות (מתן כבר תפס את גרמניה, דור את בלגיה ויאיר את אנגליה…), על המדינה המארחת, על החדשות, על המורשת וההיסטוריה או על כל מה שבעצם בא לכם, לכתוב לנו.  והעיקר, שיגיע כבר…

************************

תוספת של מנחם לס: יאיר זעפרני ואהרון שדה התנדבו להיות עורכי צוות המונדיאל של הופס. "צוות המונדיאל" כולל כל מי שרוצה (ומסוגל לכתוב!) להיות בצוות המונדיאל, וזה כולל אנשי צוות וגולשים. שלושה כבר התנדבו לערוך 'יומני קבוצות' של גרמניה, בלגיה, ואנגליה. מתנדבים אחרים לעריכות יומני קבוצות נא לכתוב לאימייל של הוופס שהוא

SEFERSHELI@HOTMAIL.COM

והחלוקה תהיה לפי מי שבוחר ראשון. אני אעביר את כל החומר מסודר ליאיר ולאהרון. גם מאמרי מונדיאל אחרים על כל נושא שנראה לכם מתאים, נא לשלוח ל-"ספרשלי", ואני אקרא ואחליט אם הם מתאימים לפרסום, ואז אעבירם ליאיר ולאהרון!

*********************

פרסום הסגלים הראשונים / אהרון שדה

35 ימים לפני המונדיאל והנבחרות השונות החלו לפרסם את הסגלים שלהן לאירוע הגדול. נבחרת הונדורס הייתה הראשונה לפרסם את הסגל שלה לטורניר, אחריה עשו זאת נבחרותיהם של בוסניה ,איראן וניגריה ולבסוף, נכון לעכשיו, נבחרות גרמניה וברזיל .  חשוב לציין שהדרישה של פיפ"א היא לפרסם את הסגלים עד ליום 2/6 . ולכן ניתן עוד לבצע שינויים כמו גם  לעשות כמעשה  נבחרת גרמניה שפרסמה סגל רחב של 30 שחקנים שממנו אמורים לצאת 23 הנבחרים לברזיל.

ברצוני להתמקד כיום בברזיל אך לפני כן כמה מילים על גרמניה: הסגל של הגרמנים כאמור רחב כרגע ומונה 30 שחקנים אך מי שלא נכלל גם בסגל המורחב הזה הוא מריו גומז, לשעבר מלך שערי הבונדסליגה ואלוף אירופה עם באיירן מינכן. הוא סבל מעונה נוראית שכללה פציעות רבות ולא יכלל בסגל. גם סטפן קיסלינג, מלך שערי הליגה אשתקד, לא נכלל בסגל. כמו גם טר שטגן שצפוי לעמוד בשער ברצלונה בשנה הבאה, באדשטובר, הבלם הפצוע ממינכן וגונדוגאן הקשר הנפלא של דורטמנד אשר לא בסגל עקב פציעה.

יואכים לאב שומר אמונים לכמה שחקנים שמקומם לא היה מובן מאליו. בעיקר הכוונה לסמי חדירה, קשרה של ריאל מדריד, שהיה פצוע במשך תקופה ארוכה ועדיין לא חזר לשחק, לפודולסקי שחווה עונה לא מרשימה במיוחד בארסנל למרות שהעלה הילוך לאחרונה. וכמובן למירוסלב קלוזה, החלוץ הנפלא, מלך שערי מונדיאל 2002, שרחוק שער בודד מהשוואת שיא המונדיאל השייך לרונאלדו מברזיל (המכונה 'רונאלדו השמן'). הנבחרת מתבססת כצפוי על שחקני מינכן ודורטמנד .

מירוסלאב קלוזה. לאב שומר לו אמונים ואימונים.

הסגל הסופי של נבחרת ברזיל

שוערים : זוליו סזאר (טורונטו ) , ויקטור (מיניירו ) ,ג'פרסון (בוטאפקו )

 הגנה : דאנטה (מינכן ),לואיז (צ'לסי) ,סילבה (פ.ס.ז) הנריקה (נאפולי ) (הבלמים) דני אלבס (ברצלונה ), מייקון (רומא) מרסלו (ריאל מדריד) ,מקסוול (פ.ס.ז)

קישור : ווליאן (צ'לסי ) פרננדיניו (סיטי ) פאוליניו (טוטנהאם) ראמירס (צ'לסי) ,הרנאנס (אינטר) ,גוסטבו (וולפסבורג) ,אוסקר (צ'לסי).

התקפה: ברנרד (שחטיור ) ,פרד (פלומיננזה) ,הולק (זניט) , ז'ו (מיניירו ) , ניימאר (ברצלונה ).

קאקה. לא יזכה לשחק במונדיאל הביתי

הבה ננתח את הסגל של סקולארי:

המאמן הברזילאי שהצעיד את ברזיל לזכייה במונדיאל 2002 בחר בסגל קשוח והגנתי (יהיו שיגידו בלית ברירה כי אכן ברזיל של השנים האחרונות מייצאת בעיקר בלמים ומגנים) ובכל זאת, היו כמה שחקנים יצירתיים שלא זומנו מסיבות שונות . נראה שזו תהיה נבחרת שתקשה על כל נבחרת להבקיע מולה, אך היא עצמה חסרה ברק. הנבחרת מתבססת מאד על ניימאר שלא נתן עונה משובחת מדי בברצלונה וגם סובל מפציעה קלה בשורה התחתונה ולמרות החוסר היחסי בשחקנם יצירתיים ברזיל תדבר חזק והיא בהחלט מסוגלת ללכת עד הסוף.

מי לא זומן? בברזיל, כמו בברזיל, אפשר לייצר כמה נבחרות חזקות אנו נדבר על השחקנים הבולטים. בשער:  ארתור מבנפיקה שהצעיד אותה כבר לאליפות ולגביע הליגה המקומי וכן לגמר הליגה האירופאית (וגמר הגביע המקומי). בעמדת הבלם, מיראנדה, בלמה של אתלטיקו מדריד לא יהיה בסגל כמו אלכס ,ומרקיניוס הבלמים של פ.ס.ז אלופת צרפת הטרייה (שהגנה על תארה). גם לואיסאוו מבנפיקה ורפאל מיונייטד בחוץ (מי שרוצה יוכל להוסיף לרשימה גם את סנטאנה משאלקה). בעמדות המגן יחסר פיליפה לואיז הנפלא שעשוי להיות חלק מאלופת הצ'מפיונס וספרד הבאה, אתלטיקו מדריד, שנופה בהחלטה שעוררה ביקורת רבה על סקולארי. גם אדריאנו מברצלונה מחוץ לסגל.

בקישור חסרים כמה שמות גדולים כאשר הבולטים הם כמובן רונאלדיניו וקאקה שהיו חלק מהסגל של ברזיל 2002 שזכתה בגביע. גם ילד הפלא לשעבר, דייגו מאתלטיקו מדריד, מחוץ למונדיאל (באכזבה אישית גדולה שלי) וכן קאריסימו הצעיר מריאל . בחוד יחסרו לי אישית ילדי הפלא לשעבר פאטו ורוביניו ועצוב בשבילם שהם רחוקים מאד ממקום בסגל.

בקיצור, המאוכזב הראשי צריך להיות פיליפה לואיז שנותן עונה מדהימה  אך אין חולק שגם קאקה ורונאלדיניו מבואסים מאד. אך בעוד רונאלדיניו כבר היה פקטור מרכזי בזכייה ב 2002  הרי שלקאקה היה חלק מינורי באותו גביע (שותף במשחק אחד לכמה דקות). קאקה שחקן השנה בעולם לשעבר אמר לפני כ 7 שנים כי החלום שלו להיות בסגל במונדיאל הביתי. כשהוא אמר זאת הוא היה במעמד דומה בברזיל לזה של מסי כיום בארגנטינה, והנה למרות שבברזיל אין כוכבים יצירתיים יותר מדי גדולים – הוא בחוץ. אני מעריך מאד את סקולארי שהוכיח עצמו כמאמן נבחרת יוצא מן הכלל גם בנבחרת פורטוגל. אבל קאקה הוא גם שחקן נפלא למרות שהוא רחוק משיאו וגם לדעתי לא היה עושה בעיות לו היה עולה מהספסל . בהיעדר מישהו יצירתי יותר מדי בסגל הברזילאי – היה אפשר לתת לו מקום בסגל. בפרסום הזה של סקולארי נגמר גם החלום של כוכבי העבר הגדולים של לפני עשור דייגו ורוביניו שהיו אמורים לכבוש את עולם הכדורגל העולמי ולא עשו זאת. וכאן למעשה נסתם הגולל האחרון לסיכוי הזה.

מי כן בסגל? 

1. הוותיקים …אפילו אם הם מעבר לשיא כמו השוער סזאר והמגן מייקון שניהם אלופי צ'מפיון 2010 עם אינטר.

2. בעיקר אירופאים מקבוצות הקצפת של אירופה .

לסיכום כפי שכתבתי ההגנה לא תהווה בעיה: סזאר המנוסה יעמוד בשער. ביתר התפקידים בהגנה ישנה תחרות של שני שחקנים על כל עמדה כאשר בעמדות הבלם אנו מדברים על הטובים בעולם – סילבה, דויד לואיז ודנטה . אלבס ישחק כנראה מימין ומרסלו משמאל. אני מניח שהקישור יורכב מפרננדיניו וויליאן, אך השחקן הכי יצירתי הוא אוסקר וזה מעט מדי לטעמי . כאשר גם החוד יותר מדי תלוי בנאיימר. באמת שלא זכורה לי ברזיל שכזו חסרת יצירתיות …אך כאמור לא הייתי סותם את הגולל על הצלחה ואפילו לא על כדורגל חיובי.

ניימאר. שחקן מצוין אבל אחד היצירתיים היחידים נבחרת ברזיל.

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. שכחתי לציין : גם ראפייניה ממינכן שהוא שחקן קבוע בהרכב העונה ושותף לזכייה אשתקד בצ'מפיון …לא זומן.

  2. כמה מהזימונים של סקולארי פשוט מגוחכים. הנריקה מנאפולי על חשבון אלכס, מרקיניוס ומיראנדה? איפה פליפה לואיס הנפלא שלבטח נתן עונה הרבה יותר טובה ממרסלו (ואני אוהד ריאל)? איפה דייגו אלבס השוער המצויין של ולנסיה? בקיצור, הלוואי יעופו בבתים. שונא את הנבחרת הזאת, חכם עשה דייגו קוסטה שהלך לספרד ולא אליהם.

      1. גביע הקונפדרציות ממש לא מרשים אותי. אני עדיין חושב שיש נבחרות יותר חזקות מברזיל במונדיאל הזה ושחובת ההוכחה עדיין נמצאת על הדור הזה.

        אני בכל אופן מאחל לזכייה של כריסטיאנו רונאלדו אבל הסיכוי שפורטוגל בכלל יתקרבו לכך קלוש מאוד.

  3. ברזיל חזקה מאוד, וניימאר של הנבחרת זה לא ניימאר של ברצלונה (בדיוק כמו שטענו בעבר שמסי של ברצלונה זה לא מסי של הנבחרת).

    עם זאת, ממש רציתי לראות את רונאלדיניו וקאקה, ולא בא לי שהם יזכו.

  4. מסכים עם כולם פה,ביחוד שקאקה ורונלדיניו לא זומנו,הוא היה חייב להזמין לפחות אחד מהםץהאמת שהכי מדהים שזאת נבחרת ברזיל והשחקן היצירתי היחידי בנבחרת זה ניימאר,אנחנו מדברים על פאקינג ברזיל זה לא נתפס,בכל מקרה איך שזה נראה במידה והם ילכו עד הסוף זה יהיה בצורה אפורה והגנתית

  5. אני משתתף עם כולם פה בתחושה החמוצה של אי הכללת קאקא/רונלדיניו בסגל, אבל אני נותן את הקרדיט לסקולרי שהוא יודע מה הוא צריך לטורניר ומה הוא יכול לקבל מהם. מונדיאל 50' תקוע לברזילאים עמוק מדיי בתודעה בשביל להתעסק בזימונים סנטימנטלים.
    אתם יכולים להיות רגועים. ברזיל יגיעו למונדיאל לשחק כדורגל וסקולרי לא יעז לקחת גביע עם קבוצה כמו זו של 94'. גם הקבוצה של 2002 הייתה מבוססת קודם כל מההגנה. נכון שהיום אין כישרון ברמת שלושת ה-ר', אבל עם הגנה שנותנת שקט יש בסגל הזה מספיק שילובים טכניים שיכולים לפרוץ הרבה סוגי הגנות.
    לא יודע אם ברזיל תזכה בטורניר אבל אני די משוכנע שהיא תעמיד נבחרת מעולה.

  6. צריך לזכור גם דבר חשוב. ברזיל משחקת בבית, באקלים שהיא רגילה אליו, מבחינה זו יש לה יתרון משמעותי על הנבחרות האירופיות. ההסתגלות לאקלים טרופי קשה מאד, ויש מצב שנראה לא מעט נבחרות שמתקשות לשחק. גם המעברים בין הערים והמרחקים הגדולים בוודאי לא יקלו את החיים. בכל מקרה זכיה מהסוג של 94 תהיה אכזבה גדולה. אם כבר ברזיל אז שעיהיה כדורגל ברזילאי

    1. לצערי הרב ברזיל הפכה … לגרמניה ו… גרמניה לברזיל.
      כדורגל ״ברזילאי ״ במשמעותו התקפית הם נחלת העבר .
      המצער הוא שלברזיל פשוט איי כישרונות התקפיים … בכל הכבוד לקאקה ולרונלדיניו …זה שהם בערך היצירתיים היחידים זו בעיה .
      אני זוכר תקופה שלברזיל היו כ״כ הרבה חלוצי ענק שלא התקרבו בכלל לנבחרת ( למשל זארדל ואלבר).
      וכיום המנופים המאוכזבים הם בעיקר מגנים / בלמים .
      אשר לאקלים אתה כמובן צודק …מקווה שזה ישפיע בעיקר על סיכוייה של ארגנטינה .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט