הניקס מגיעים לבוסטון, דאלאס תתארח באריזונה וארבעה משחקים נוספים בפריוויו חמישי / רותם אלרן

מנת השף

2:30 – בוסטון סלטיקס (14-35) VS ניו יורק ניקס (23-26)

המשחק הגדול של הערב יגיע אלינו מבוסטון, שם הסלטיקס, המחזיקים במאזן הטוב בליגה, יארחו את הניקס, אשר לאחר עונה חלשה מציגים יכולת מצוינת בשני צידי המגרש ומהווים הפתעה נעימה.

הסלטיקס מגיעים למשחק כשהם בבירור הפייבוריטים בו, לא מעט בזכות יתרון הביתיות ועצם כך שהם מחזיקים ב-18 ניצחונות ב-23 משחקי הבית שלהם העונה, אך גם בשל כך שלפי כל מדד הם עדיפים על הניקס. עם ההתקפה השלישית בטיבה בליגה, ההגנה הרביעית בטיבה והנט רייטינג הגבוה בליגה, בוסטון מצליחה להתעלות על כמעט כל יריבה שהיא פוגשת, כשבהובלת ג'ייסון טייטום וג'יילן בראון היא מצליחה לספק תצוגות התקפיות באופן יציב ורציף, כשסגל מגוון ומצוין הגנתית מוביל למצוינות גם בצד השני של המגרש. הלילה הקבוצה אמנם תשחק ללא מרכוס סמארט, הגארד ההגנתי המוביל שלה, אך עם שחקנים כמו דריק וייט ומלקולם ברוגדון עדיין יש לה מספיק כלים הגנתיים להתמודד עם ג'יילן ברונסון, וכשהם יכולים להציב על ג'וליוס רנדל ואר ג'יי בארט שחקנים כמו טייטום, בראון, וייט, הורפורד או רוברט וויליאמס, הסיכויים בבירור נוטים לטובת המארחת במשחק.

למרות שהניקס מגיעים למשחק מעמדת נחיתות מובהקת, קשה לקבוע מראש שבוודאות יפסידו בו. הם אמנם ישחקו ללא מיצ'ל רובינסון הפצוע, אך הרמה ההתקפית הגבוהה שהם מפגינים העונה (הרייטינג ההתקפי התשיעי בטיבו בליגה) בהובלת רנדל, ברונסון ובארט עשויה להוביל לכך שיישארו על הזנב של בוסטון לאורך המשחק כולו. זה לא יהיה קל, במיוחד כשהקבוצה תתקשה להגן על הצבע בהיעדרו של רובינסון, מגן הטבעת העיקרי שלה, אך עם היכולת שאנו רואים מהשלישייה המובילה של ניו יורק בתקופה האחרונה, אני מאמין שנקבל כאן את המשחק המעניין ביותר של הלילה.

ההימור שלי הוא על ניצחון ב-8 של בוסטון.

שאר המשחקים

2:30 – שארלוט הורנטס (13-36) VS שיקגו בולס (25-22)

השני משלושה משחקים שיתחילו ב-2:30 יגיע אלינו מצפון קרוליינה, שם ההורנטס יגיעו מהמקום ה-14 במזרח ויארחו את קליבלנד, המדורגת במקום העשירי באיזור כשהיא מחזיקה בפער של חצי משחק מעל וושינגטון.

ההורנטס יגיעו כשהם מחזיקים בהתקפה החלשה ביותר בליגה, בהגנה ה-27 בטיבה ובמאזן אשר רק דטרויט ויוסטון מחזיקות בחלש ממנו. כשקלי אוברה וקודי מרטין לא משחקים ולאמלו בול וגורדון הייוורד נמצאים בספק למשחק, קשה לראות תסריט שבו שארלוט יוצאת מהמשחק עם הניצחון ביד, במיוחד לא מול הבולס, אשר זקוקים לכל ניצחון על מנת להישאר בתמונת הפלייאין המזרחי.

שיקגו תגיע כרגיל ללא לונזו בול כאשר גם ג'בונטה גרין וגוראן דראגיץ' מצטרפים אל הרכז ברשימת הפצועים, אך היא ללא ספק מחזיקה באחוזים גבוהים לניצחון הלילה. היא אמנם לא מצטיינת התקפית או מראה רמה מרשימה בצד זה של המגרש, אך סקוררים כמו לאבין, ווצ'ביץ' ודרוזן מסוגלים להתעלל בהגנה המזעזעת של שארלוט ולהוציא את שיקגו מהמשחק הזה עם מאזן מעט יותר טוב.

ההימור שלי הוא על ניצחון ב-21 של שיקגו.

2:30 – ברוקלין נטס (18-29) VS דטרויט פיסטונס (37-12)

במשחק המוקדם השלישי של הערב נקבל מצ'אפ בין ברוקלין, המגיעה מהמקום הרביעי במזרח, לבין דטרויט, המדורגת אחרונה בקונפרנס.

הפציעה של קווין דוראנט לפני 7 משחקים פגעה בנטס אנושות, כשבאותם שבעה משחקים הקבוצה הצליחה לנצח פעמיים בלבד, אך אני מאמין שהלילה היעדרותו של הסופרסטאר לא תפגע יותר מדי בקבוצה – ההגנה של דטרויט העונה מדורגת במקום ה-29 בליגה, מה שיוביל לכך שתתקשה מאוד להתמודד עם קיירי אירווינג, ואולי אף יותר מזה עם הריווח של השחקנים סביבו. אי אפשר לומר שיש לנטס כוכב התקפי שלישי של ממש, אך אני בספק שהיא באמת תצטרך את זה, כשמלכתחילה הסיכויים של הקו האחורי של דטרויט להתמודד עם אירווינג נמוכים מאוד.

כפי שציינתי, דטרויט היא לא קבוצת הגנה טובה, וכשההגנה החלשה מתחברת אל התקפה מחרידה (מדורגת במקום ה-27 בליגה במדד הרייטינג ההתקפי) ברוב המקרים יוצאים בעיקר הפסדים. לדטרויט אין מוביל התקפי ברור או שחקן שעשוי לגרום נזק כלשהו לנטס, וקשה לי לראות אותם מהווים יותר מהפרעה קלה לברוקלין נטולת דוראנט.

ההימור שלי הוא על ניצחון של הנטס ב-18.

3:00 – יוסטון רוקטס (37-11) VS קליבלנד קאבלירס (20-29)

מצ'אפ נוסף בין קבוצת תחתית יגיע אלינו מאריזונה, כשיוסטון החלשה תארח את הקאבס, אשר יקוו לניצחון לאחר תקופה קשה.

יוסטון משחקת כדורסל לא טוב העונה, כששילוב של כמות אסטרונומית של צעירים, גארדים אנוכיים למדי בדמות קווין פורטר ג'וניור (אשר ייעדר הלילה) וג'יילן גרין והגנה לא קיימת משתלבים למעין תערובת לא ברורה וחסרת כימיה. ניכר שהקבוצה נמצאת בשיאו של תהליך טנקינג, כשדבר זה מתבטא בעצם כך שגם הרייטינג ההגנתי וגם הרייטינג ההתקפי שלה נמצאים בשלישייה התחתונה של הליגה. יוסטון לא קבוצה שמרבה לנצח או שואפת לעשות זאת, וקשה לי להאמין שהיא תצליח להתמודד מול הקאבס בהצלחה.

הקאבלירס מחזיקים ב-7 ניצחונות בלבד ב-16 משחקיהם האחרונים וניתן לראות בנקל שעוברת עליהם תקופה לא טובה, לא מעט בשל יכולת בינונית מצד דונובן מיצ'ל. לאחר פתיחת עונה נהדרת של הגארד בן ה-26, לאחרונה הוא מראה סימני האטה, כשמאותם 16 משחקים לא שיחק בארבעה, וגם באלו ששיחק התקשה לקלוע ביעילות גבוהה כפי שראינו ממנו בתחילת העונה. הלילה מיצ'ל לא עשוי לשחק וקליבלנד תגיע כאורחת, אך קשה לי להאמין שתהיה לכך יותר מדי משמעות – יש לקאבלירס את דריוס גרלנד, שחקן שבעונה שעברה נכנס בזכות עצמו לאולסטאר, אשר יוכל להנות מהחולשה ההגנתית בקו האחורי של הרוקטס. יוסטון היא בדיוק מה שהרופא המליץ להתמודדות עם התקופה החלשה של הקאבס, ואני מאמין שהם ייצאו מהמשחק עם הניצחון ללא יותר מדי מאמץ.

ההימור שלי הוא על ניצחון של קליבלנד ב-14.

5:00 – פיניקס סאנס (24-25) VS דאלאס מאבריקס (24-25)

במשחק החמישי של הפריוויו נקבל שיחזור של חצי גמר המערב האחרון, כאשר פיניקס נטולת דווין בוקר, קמרון פיין, לאנדרי שאמט ואולי גם דיאנדרה אייטון תארח את המאבריקס, אשר עשויים לשחק ללא כריסטיאן ווד.

דאלאס לא נמצאת בשיאה לאחרונה, ולמרות שלוקה דונצ'יץ' ממשיך לספק תצוגות מרשימות ביותר על ימין ועל שמאל הקבוצה מדשדשת ונמצאת בסכנה ממשית של נפילה מהפלייאין, כשהיא נמצאת במרחק משחק וחצי בלבד מהת'אנדר, הממוקמים במקום ה-11 במערב. המאבריקס הצליחו לנצח רק ב-3 מ-11 משחקיהם האחרונים, כשלא מעט מכך תלוי בהיעדרות של דוריאן פיני סמית', העוגן ההגנתי של הקבוצה אשר נעדר מ-7 מאותם 11 משחקים.

לפני 4 משחקים פיני סמית' חזר, וזוהי בשורה מצוינת עבור המאבריקס, במיוחד לאור המפגש עם פיניקס במצבה הנוכחי – שניים משלושת השחקנים המובילים של הקבוצה עשויים להחמיץ את המשחק, ודבר זה משאיר את כריס פול כשחקן המוביל הבולט הבודד שנשאר בריא בסגל. לאור היכולת החלשה שפול מפגין העונה, ובמיוחד לאור הירידה ביכולתו לשים נקודות על הלוח, ההתמודדות ההגנתית עם פיניקס הלילה עשויה להיות פי כמה וכמה. הסאנס צפויים להתקשות בהאטה של דונצ'יץ', ודבר זה גורם לי להאמין שנראה כאן משחק מרובה נקודות, במיוחד מצד דאלאס.

ההימור שלי הוא על ניצחון של המאבריקס ב-11.

5:30 – לוס אנג'לס קליפרס (24-26) VS סן אנטוניו ספרס (34-14)

הקליפרס חזקים פי כמה וכמה מהספרס העונה, כשבהובלת קוואי לנארד ופול ג'ורג' הקבוצה מעיר המלאכים מצליחה להתברג במקום החמישי במערב בעוד הספרס נמצאים במקום ה-14. ההתקפה של הקליפרס חלשה למדי וממוקמת בעשירייה התחתונה של הליגה, לא מעט בשל היעדרויות של שחקנים מובילים ובפרט לנארד, אך עם הגנה יציבה והרייטינג ההגנתי העשירי בטיבו בליגה לוס אנג'לס מראה שהיא מסוגלת להפגין רמה גבוהה בשני צידי המגרש העונה. הלילה ג'ון וול צפוי להיעדר, אך ההיעדרות שלו עשויה להיות מינורית לאור כך שצמד הכוכבים ישחק, וכשלסן אנטוניו אין מענה התקפי אליהם ייתכן שנראה כאן תבוסה.

סן אנטוניו היא אחת מהקבוצות החלשות בליגה העונה, כשבחירה לעבור לאסטרטגיית טנקינג, טרייד ששלח את דג'ונטה מארי לאטלנטה וסגל צעיר מאוד מובילים לחולשה של הקבוצה בשני צידי המגרש, כשבדומה לרוקטס היא נמצאת בשלישייה האחרונה בליגה הן במדד הרייטינג ההגנתי והן במדד הרייטינג ההתקפי. קשה לי להאמין שהמשחק הזה ילך למקום כלשהו מלבד ניצחון של המארחת, במיוחד בשל הפציעה של דווין ואסל.

ההימור שלי הוא על ניצחון קליל של הקליפרס ב-19.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. משחק קשה לסלטיקס, הניקס רואים את הירוק ונכנסים למוד של שנות השמונים. נקווה שננצח.
    תודה רבה על הפריוויו המשובח ויאללה סלטיקס

  2. דודנה שמארי ובלוכר טוב
    שמועות, אחרי ששמענו שהסלטיקס מעוניינת ביעקב מסאן אנטוניו, נראה שהיום מעוניינים בהרננגומז אבל הפעם לו חואנצ'ו אלא הווילי הבכור שלו….
    ולעיניין משמח, הסלטיקס ישחקקו הלילהלהלה את המשחק ה 6000 (שש אלף=ששת אלפים) וזה מישחק מיילסטון. הסלטיקס ראשונה בתחום באין בי איי כמו גם בעובדה שיחס הניצחונות שלה על ההפסדים הוא הכי גבוה בליגה…
    סלטיקס מנצחים הלילה עם 3 שחקנים מעל ל 20 נקודות.

  3. ל JT יש את ההטעיה שהוא עושה ליד הסל שאחריה הוא עובר את המגן בקלילות ומסיים בדאנק או קרש סל, או שהוא נעצר בעבירה, בדרך כלל זה 2 מהקו או שזה נגמר בסל ואחד מהקו. ככה הוא צריך לשחק כששלשות לא נכנסות! זו הדרך! ככה הוא יכול לגמור כל משחק עם 35 נקודות. 25 פלוס 10 מהקו.

    1. אבל הוא ממשיך לזרוק שלשות גם עם הוא ביום של 2 מ 9 או מ 10 במקום הסולידי שבו האחוזים שלו הרבה יותר טובים!

  4. נראה כרגע שהסלטיקס מפסידים את משחק 6000 שלהם בבית מול הניקס.הם פשוט מסריחים את הפרקט!
    משחקים לא נכון התקפית והגנתית.

  5. נטס קלעו אתמול נגד פילי 65 אחוז מ 2 ו54 אחוז מ 4
    3
    קיבלו את קיירי וקלקסטון במשחק מצוין וקרי במשחק העונה שלו , עדיין הפסידו והיום הסטטיסטיקה מתיישרת נגד דטרויט

  6. אני עדיין מחזיק מטיבס מאמן טוב אבל הטיימאאוט שהוא לוקח עכשיו מאוחר ויכול לעלות לו במשחק.
    היה צריך לקחת אותו כשהסלטיקס צימצמו ל 6 ולא לחכות שיורידו ל 2

  7. גיילן בראון הפסיד את המשחק הזה עבור הסלטיקס
    אין לו את העצבים לקלוע אחד מהקו אז ברור שפיספס את ה שנים הקריטיים ונתן לניקס את הניצחון המוצדק!

    1. איך שוטר מפספס שתיים קריטיות חופשיות לגמרי מהקו? בקושי פוגע בשתי הזריקות בחישוק…..
      היה חייב להכניס לפחות אחת אבל אין לו את הקילינג אינסטינקט של ווינר אמיתי שאתה יודע שיכניס את הקליעות הקריטיות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט