One Munford Show: סיקור הניצחון של הפועל ת"א על טורק טלקום / דרור פישר

הפועל תל אביב עשתה זאת שוב. מלכת הדרמות של הימים האחרונים ראתה הפעם איך יתרון 15 הופ לפיגור של שבע נקודות ברבע האחרון, אבל התעלתה על עצמה במאני טיים ושלשת ניצחון של אקסבייר מנפורד סידרה עוד ניצחון מתוק בדרייב אין תוך קצת פחות מ-48 שעות, הפעם 82-84 על טורק טלקום שהקנה לה את המקום השני בבית ב' של היורוקאפ.

זאת הפעם הראשונה שיש נציג להופס במפעל. גם כשהפועל ירושלים שיחקה בו לא היה נציג שהלך לסקר מטעמינו את המפעל וזה הרביעי שהגענו אליו העונה אחרי היורוליג, ליגת האלופות של פיב"א והיורופ קאפ. היורוקאפ הוא בעצם המפעל המשני של היורוליג וכמו בכל דבר שקשור לכדורסל בינלאומי, גם כאן השיטה מאוד מוזרה.

יש ביורוקאפ שני בתים של עשר קבוצות. כל קבוצה עורכת 18 משחקים במסגרת הבית אליו שובצה בשיטת בית חוץ. בסיום העונה הרגילה, שמונה מתוך עשר (!) הטובות ביותר בכל בית (!) עולות להצלבה ומשחקות בשיטת נוקאאוט עד שיש זוכה שמעפילה ליורוליג. משמעות הדבר היא שאפשר לעשות עונה מעולה עם שניים או שלושה הפסדים ועדיין לסיים במקום מאוד נמוך, או לחילופין לנצח חמישה משחקים בעונה הסדירה ולקבל את המקום ביורוליג. אפס היגיון.

הפועל תל אביב משחקת עונה ראשונה בליגה וזאת במטרה לקבל ממנה כספים כדי ליצור אלטרנטיבה יצירתית למכבי תל אביב. המחשבה והרצון על דרבי תל אביבי ביורוליג זה משהו שמאוד מעניין את ראשי הליגה והאדומים קיבלו כרטיס חופשי, זאת למרות שסיימו בטבלה במקום השביעי שלא מוביל לאף מפעל אירופי.

בחזרה להווה. בזכות הניצחון אתמול הפועל ת"א עלתה למאזן 4-8, מה שדי בוודאות מבטיח לה את המקום בהצלבה וכרגע מציב אותה בשוויון עם טורק טלקום, זאת למרות היתרון הטורקי במאזן הפנימי. האדומים הם קבוצת בית נהדרת ומחזיקים במאזן 1-5 נהדר, כאשר רק גראן קנריה לא רשמה הפסד ביתי. במשחק התחושה הביתית הייתה חזקה והורגשה לאורך כל אורכו, גם ברגעים בהם הקבוצה נרדמה, והיו בשיכרון חושים לאחר שריקת הסיום שהבטיחה להם ניצחון גדול נוסף תוך בערך 47 שעות.

למשחק הפועל ת"א ניגשה בסגל חסר. אחד הכוכבים הגדולים שלה ושם מוכר לחובבי ה-NBA, ג'ורדן מקריי, החלים משפעת שהסתבכה ולא נרשם למשחק, כמו גם ג'יי פי טוקוטו ועידן זלמנסון שפיתחו תסמיני שפעת ולא היו כשירים. רק עשרה שחקנים באדום היו רשומים בטופס המשחק ועם זה הפועל הייתה צריכה להתמודד אל מול הטורקים, שעשו להם חיים קשים והנחילו להם את ההפסד הראשון שלהם העונה במשחקים רשמיים.

בניגוד למה שהרגילה אותנו בתקופה האחרונה, הפועל פתחה יותר טוב את המשחק, אבל כוכבה צ'ינאנו אונואקו קיבל שלוש עבירות תוך שלוש דקות (הראשונה לא הייתה, השנייה גבולית והשלישית בכלל הייתה של ג'ייקובן בראון והשופט סירב ללכת לזהות מי ביצע את העבירה במוניטור). ג'יילן הורד עלה במקומו והיה מצוין והרבע הראשון נגמר ביתרון של חמש נקודות לישראלים.

ברבע השני ההפרש תפח ל-15 בזכות משחק טוב של מנפורד, אבל הטורקים עם ג'ריאן גרנט (הבחירה ה-19 בדראפט 2015 על ידי וושינגטון וויזארדס) וטוני טיילור צמצמו לאט לאט את ההפרש, כולל שלשה של האחרון ממש בסיום המחצית הראשונה וזה רק 47-49 במחצית. השופטים היו קטסטרופה ולא הפסיקו לשרוק דברים הזויים לשני הצדדים. חמש עבירות טכניות נשרקו במהלך המשחק (4 להפועל, 1 לטורקים) שנוהל בצורה מאוד שרירותית לעיתים.

המחצית השנייה הייתה סוג של המשך של המחצית הראשונה. הפער גדל וקטן לאט לאט עד שהאורחת עלתה ליתרון ראשון, 65-66. שם הפועל התעוררה והצליחה לרדת להפסקה ביתרון של שמונה נקודות, אבל בחזרה ממנה היא איבדה את הראש ואפשרה לטורקים סלים קלים מחוץ לקשת, בעיקר לאקסל בוטיל, ומיתרון מבטיח היא פתאום בפיגור של שבע נקודות. משם התחיל המופע של מנפורד – חדירות לסל, שלשות קשות, מסירות קשות ומה לא, כל זה בלי אונואקו שיצא בחמש עבירות במהלך הרבע. הטורקים לא הצליחו להגיב וראו את ההפרש ננגס, עד ששתי שלשות קשות של מנפורד בשניות הסיום הובילו קאמבק מפיגור של ארבע נקודות בלבד ל-82-84. גרנט עוד הספיק לשלוח את המשחק להארכה, אבל הכדור שלו יצא מידו מאית שנייה מאוחר מדי והשופטים קבעו ניצחון אדום נוסף. כמו בדרבי, שוב מנפורד הכריע.

מנפורד כאמור הוביל את קלעי שתי הקבוצות עם 33 נקודות ו-7/8 לשלוש, הורד עזר לו עם 17 נק' ותשעה ריבאונדים, אונואקו ותומר גינת הוסיפו תשע נקודות כל אחד, אדם אריאל קלע חמש נקודות, בראון ובר טימור עם ארבע נקודות כל אחד וגיל בני הוסיף שלוש נקודות.
בצד השני, בוטיל הוביל עם 27 נק' וחמש שלשות, גרנט הוסיף 24 נק' ושש שלשות, טיילור קלע 13 וטייריק ג'ונס, נתן ססטינה וארקן יילמאז קלעו 6 כל אחד.

מאמן האורחת, ארדם צ'אן, אמר בסיום: "הקהל של הפועל היו מדהימים, אווירה מדהימה. לא הצלחנו להחזיק ביתרון. זה היה משחק טוב לצפייה. ניסינו לשמור על היתרון במקום לשחק כדורסל. מנפורד שחקן איכותי שקלע קליעות קשות מאוד".

מנפורד דיבר גם הוא: "כולנו היינו צריכים להרים את הרמה, לא רק אני. זה היה ניצחון גדול שלנו. כשאתה בקצב אז הטבעת נראית רחבה יותר. עשינו שיחה בין השחקנים אחרי ההפסד להפועל ירושלים. מקווה שנמשיך לנצח".
גיל בני, ששיחק נהדר בדרבי וגם היום, אמר: "חיכיתי הרבה מאוד זמן לשחק ככה, תמיד הייתי מוכן לזה ואני שמח שזה הגיע ככה. יש לנו מלא שחקנים טובים שיכולים להתפוצץ ביום נתון. שמח גדול בשביל מנפורד. מרגיש שיש כאן אנרגיות מטורפות, כיף גדול לשחק בשביל הקהל הזה".

מאמן הפועל ת"א, דני פרנקו, התייחס בסיום לניצחון: "אני גאה בבחורים שלי. היריבה הייתה מצוינת ומאומנת היטב. ניקח יום אחד להתאושש והראש כבר מול נס ציונה. נגמרו לנו האנרגיות בשלב מסוים והשחקנים כבר התייאשו, הרגיש שאנחנו חסרי רוח. הייתי חייב לתת לג'ייקובן דקה וחצי בחוץ כדי שינוח. נבחתי על כולם שאנחנו לוקחים את המשחק הזה. הם הראו המון אופי. היה לנו עוד ערב עם חוויה אדירה".

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. תודה רבה דרור!
    שמח שנהנית.

    הפועל כשרונית אבל חייבת לעבוד על הדינמיקה. המאמן האורח צודק בדבריו. איך אני שמח שבני מקבל הזדמנות.

  2. תודה דרור ! הפועל היו בסוג של מבחן אחרי ההדחה המאכזבת בגביע מול י-ם, יצאו יפה מהמשבר עם שני ניצחונות חשובים באירופה וניצחון (הצהרתי בעיקר) בדרבי מול מכבי. זו בהחלט הקבוצה הכי מוכשרת שהייתה להפועל ובניגוד לשנים האחרונות גם די בול פגיעה בזרים השנה ואם כל זאת העונה הזו בסוף תקום ותיפול על הצמד בראון את אונוואקו והיכולות שלהם להסתדר זה עם זה.
    בתור מנוי די קבוע בשנים האחרונות חייב להגיד שיש בדרייב אין אווירה שלא הייתה בו מעולם מבחינת הקהל והביתיות , הפך לראשונה למבצר שבאמת כמעט בלתי אפשרי להפסיד בו.

  3. תודה דרור. להפועל היו את כל התירוצים להפסיד היום – סגל של 8 שחקנים, יום חלש של בראון, רק 48 שעות אחרי דרבי והם זרקו את כולם לפח ולקחו את זה. בתור אוהד זה מאוד מעודד.

    נגעת בשיפוט המזעזע. רק לציין שהשלשה האחרונה של מנפורד הייתה טקסט בוק של לא לאפשר לזורק לנחות בשלום. היה גם יכול להיגמר בשבר. הבנתי שהם שופטי יורוליג בכירים – פשוט בזיון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט