הבלייזרס יארחו את פילדלפיה, הסלטיקס יפגשו את הווריורס בשחזור הגמר ושלושה משחקים נוספים בפריוויו חמישי / רותם אלרן

מנת השף

2:30 – בוסטון סלטיקס (12-33) VS גולדן סטייט ווריורס (22-22)

המשחק הבולט של ליל המשחקים שלפנינו יגיע היישר מבוסטון, כאשר הסלטיקס נטולי ג'יילן בראון יגיעו מהמקום הראשון במזרח ויארחו את הווריורס, אשר מגיעים מהמקום השישי במערב ומחזיקים במאזן חצוי.

בוסטון, אשר הפסידה בגמר האחרון לגולדן סטייט בשישה משחקים, תגיע למשחק כפייבוריטית מובהקת – לאחר מעט יותר מחצי עונה היא ממשיכה להיות אחת מהקבוצות המרשימות ביותר בליגה בשני צידי המגרש, כששילוב של ההגנה השישית בטיבה ב-NBA וההתקפה הטובה ביותר (בשיוויון עם הנאגטס) מוביל להצלחה יציבה. הסגל עמוק יותר מבעונה שעברה, שני הכוכבים השתפרו ואפילו המאמן החדש, ג'ו מאזולה, נכנס לתפקיד מהר ומוביל את הקבוצה לעונה אפילו יותר טוב ביחס לזו הקודמת, לפחות במהלך העונה הסדירה.

למרות חסרונו של בראון, הסלטיקס מחזיקים ביתרון בולט במיוחד לקראת המשחק הלילה – ביתיות. העונה בוסטון ניצחה ב-17 מתוך 22 משחקי הבית ששיחקה, בעוד גולדן סטייט היא אחת מקבוצות החוץ החלשות בליגה כולה ומחזיקה ב-5 ניצחונות מתוך 22 משחקי חוץ ששיחקה. הווריורס יגיעו בסגל כמעט מלא לאחר שקיבלו בחזרה את סטף קרי, אך הירידה המשמעותית שהם חווים ביכולת במשחקי חוץ עלולה לפגוע בהם אנושות, וכשדבר זה משתלב עם הגנת גארדים חזקים שעשויה להאט את קרי, ניתן לראות בקלות מדוע הסלטיקס הם הפייבוריטים הלילה.

למרות החולשה של הווריורס במשחקי חוץ ולמרות שהם מגיעים עם פחות סיכוי לנצח הלילה, הסיכוי הזה בהחלט קיים, בעיקר בזכות החזרה של קרי. בדקות בהן קרי שהה על המגרש השנה, הווריורס מחזיקים ברייטינג התקפי 117.4 ובנט רייטינג של 6.0, בעוד כאשר הרכז הכוכב נעדר הקבוצה נופלת לרייטינג התקפי של 106.3, ירידה של מעל 10 נקודות ל-100 פוזשנים, כשבנוסף לכך היא גם מחזיקה בנט רייטינג של 9.2-, הבדל דרסטי ביחס לדקות איתו. אין ספק שהחזרה של קרי היא נהדרת מבחינת הווריורס, כפי שראינו כבר במשחק האחרון של הקבוצה בו קלע 41 נקודות והוביל את גולדן סטייט לניצחון על וושינגטון. הוא אולי לא יצליח להביא ניצחון הלילה, אך לכל הפחות צפוי להיות משחק מהנה ומעניין.

אני מהמר על ניצחון ביתי של הסלטיקס ב-7.

שאר המשחקים

22:00 – דטרויט פיסטונס (35-12) VS שיקגו בולס (24-20)

הלילה נקבל משחק יוצא דופן, כשכבר ב-22:00 שעון ישראל ייערך משחק NBA, כשהשעה הנוחה מתקבלת בזכות כך שישוחק בפריז. קיליאן הייז יוביל את הפיסטונס הפצועים בארץ מולדתו, בעוד הבולס יגיעו מהמקום העשירי במזרח וכשיקוו לפתוח פער קל מהראפטורס, המגיעים מהמקום ה-11.

הפיסטונס יגיעו למשחק ללא קייד קנינגהאם ומרווין באגלי, כשייתכן שגם ישחקו ללא קורי ג'וזף, ג'יילן דורן ונרלנס נואל, אך במקרה שלהם החיסורים מגיעים דווקא לטובתם, כשהאינטרס הראשי של הקבוצה כרגע הוא להפסיד על מנת להשיג את ויקטור וומבניאמה בדראפט הקרוב, והרי איזה מקום יותר טוב להתקדם למטרה מאשר צרפת?

הבולס ישחקו כרגיל ללא לונזו בול, שטרם ערך בכורה עונתית, אך מעבר אליו ואל ג'בונטה גרין ישחקו בסגל מלא לחלוטין, מה שמציב אותם כפייבוריטים במשחק הזה. לפיסטונס אין כלים או רצון להגביל את הכוכבים של הבולס בהתקפה, כשהקבוצה מחזיקה ברייטינג ההגנתי ה-29 בטיבו בליגה, וגם בהתקפה אין סיבה שיעשו יותר מדי בעיות לשיקגו, כשדטרויט מחזיקה ברייטינג ההתקפי ה-25 בטיבו בליגה. לא מדובר במשחק מרתק או מלהיב במיוחד, אך בערב משחקים חלש שווה לצפות בו ולו רק בשל השעה הנוחה.

ההימור שלי הוא על ניצחון של הבולס ב-11.

3:00 – מינסוטה טימברוולבס (24-22) VS טורונטו ראפטורס (25-20)

שתיים מהקבוצות המאכזבות יותר של עונת 2022/23 ייפגשו הלילה, כשהטימברוולבס נטולי טאונס וגובר יפגשו את הראפטורס, אשר דווקא יגיעו בסגל מלא.

מינסוטה תגיע הלילה נטולת שניים משלושת כוכביה הראשיים, ואם חסרונם של שני הגבוהים לא מספיק, זהו גם המשחק השני בבק טו בק עבורה, כך שהיא תגיע מותשת יותר מהראפטורס, אשר קיבלו יום מנוחה. החיסרון של שני הגבוהים יהיה בעייתי עבור הטימברוולבס בשני צידי המגרש, כשהתקפית הם יהיו תלויים לחלוטין באנתוני אדוארדס, שייאלץ להתמודד מול מגני הכנף הארוכים והחזקים של הראפטורס, בעוד הגנתית יתקשו לעצור את פסקל סיאקם, אשר מספק עונת שיא אישית כשהוא קולע 25.5 נקודות, קוטף 8.2 ריבאונדים ומחלק 6.4 אסיסטים למשחק. הזאבים מגיעים מנקודת נחיתות מובהקת, ולמרות יתרון הביתיות אני אהיה מופתע אם יצאו עם ידם על העליונה הלילה.

מנגד, הראפטורס נותנים עונה לא טובה ביחס למה שהתרגלנו לראות מהם בשנים האחרונות, כשניתן לראות את הרגרסיה בנפילתם אל המקום ה-15 בליגה במדד הרייטינג ההגנתי, לאחר שאת העונה שעברה סיימו במקום התשיעי. אמנם היכולת ההתקפית נשארה דומה למדי לזו שהקבוצה הפגינה אשתקד, אך כשמדובר בקבוצה התקפית ממוצעת הנשענת על יכולת הגנתית, חוסר השיפור ההתקפי הזו מוביל לירידה ברמתה של טורונטו. הלילה היא תפגוש יריבה קלה להפליא שצפויה לשחק היישר לידיים שלה, לכן סביר להניח שנראה כאן משחק חד צדדי למדי ולא מעניין במיוחד.

ההימור שלי הוא על ניצחון ב-13 של טורונטו.

5:00 – פורטלנד טרייל בלייזרס (23-21) VS פילדלפיה סיקסרס (16-28)

אחד משני המשחקים המאוחרים של הלילה יגיע אלינו מאורגון, שם הבלייזרס, אשר עשויים להגיע ללא יוסוף נורקיץ' וגארי פייטון השני, יפגשו את פילדלפיה, שדווקא תגיע בריאה לחלוטין.

למרות שלאחר מעט יותר מחצי עונה הבלייזרס מחזיקים במאזן שלילי, כרגע הם נמצאים במרחק חצי משחק בלבד מהמקום השמיני במערב ובמרחק משחק מהווריורס במקום השישי, אשר מבטיח כניסה לפלייאוף ללא פלייאין. הקבוצה מספקת עונה טובה בהרבה מזו שראינו ממנה שנה שעברה, לא מעט בזכות החזרה של דמיאן לילארד, אשר רק הולך ומתחמם ככל שהעונה מתקדמת, כפי שאפשר לראות מכך שבעשרת משחקיו האחרונים הרכז מעמיד 33.3 נקודות לצד 6.9 אסיסטים למשחק.

פורטלנד נמצאת במקום העשירי בליגה במדד הרייטינג ההתקפי ומספקת עונה התקפית מצוינת, אך מה שככל הנראה יגרום להפסד שלה הלילה הוא החולשה ההגנתית – הקבוצה ממוקמת במקום ה-22 בליגה במדד הרייטינג ההגנתי, כשהגנת הגארדים שלה כמעט ולא קיימת עם קו אחורי של לילארד ואנפרני סיימונס. הגנת הפורוורדים והגבוהים אמנם טובה למדי בזכות הימצאותם של ג'רמי גראנט ויוסוף נורקיץ', אך לא מספיק טובה על מנת להתמודד עם תפלץ כמו ג'ואל אמביד, אשר עשוי להנות ממצב ההגנה של הבלייזרס. ג'יימס הארדן כבר לא המפלצת ההתקפית שפעם היה, אך עדיין מסוגל להנות מחוסר הגנת הקו האחורי של פורטלנד, ואני מאמין שנראה ממנו ומאמביד דומיננטיות התקפית שתטה את הכף לטובת הסיקסרס ללא יותר מדי מאמץ.

ההימור שלי הוא על ניצחון של הסיקסרס ב-16.

5:00 – פיניקס סאנס (24-21) VS ברוקלין נטס (16-27)

המשחק שיסגור את הפריוויו יגיע אלינו מאריזונה, שם פיניקס הפצועה ונטולת הצמד המוביל תארח את הנטס, אשר יגיעו ללא קווין דוראנט הפצוע.

למרות שברוקלין מגיעה כשפציעה ב-MCL תשבית את דוראנט גם הלילה, היא עדיין תגיע מנקודת יתרון בולטת עקב כך שגם ללא דוראנט היא מחזיקה בסגל מצוין. קיירי אירווינג נמצא בספק למשחק היום ודבר זה מציב את היכולת של הנטס בספק, אך חשוב לזכור שיש להם את סימונס, שאמנם פסיבי למדי העונה בהתקפה אך עדיין מספק ניהול משחק מצוין והגנה נהדרת, ולצידו את אחד משחקני ההגנה הטובים בליגה העונה בדמות ניק קלקסטון, כשלצד שני המגנים המצוינים האלו יש ריווח מעולה משחקנים כמו ג'ו האריס, קרי ורויס אוניל. המצב לא מושלם וללא אירווינג יחסי הכוחות עשויים להיות שקולים למדי, אך אם ישחק אני מאמין שהמשחק ילך מאוד בקלות לכיוון ברוקלין.

לסאנס יש לא מעט שחקנים שמספקים תרומה איכותית כאשר הם ליד הכוכבים, אך אחת הבעיות במצב הנוכחי של הקבוצה היא שהשחקנים האלו מאוד תלויים בהימצאות הכוכבים – מיקאל ברידג'ס ודיאנדרה אייטון מביאים לשולחן לא מעט עבור פיניקס, אך כאשר הם נדרשים להישאר במערכה כשני השחקנים המובילים קשה מאוד לקבוצה לנצח, והלילה דבר זה יבלוט עוד יותר לאור כך שאייטון צפוי להתקשות מול הגנת הצבע הנהדרת של קלקסטון. פיניקס ללא ספק מגיעה מעמדת נחיתות בעיניי, אך במידה ואירווינג לא ישחק ייתכן שנקבל כאן משחק צמוד.

ההימור שלי הוא ניצחון של הנטס ב-6.

לפוסט הזה יש 88 תגובות

  1. סטפ צריך לנוח היום. הוא רק חזר מפציעה ולא כדאי להעמיס עליו יותר מדי. גם קליי, כשחושבים על זה.
    תודה רבה על הפריוויו ויאללה סלטיקס

    1. למה שייעדר ? בייבי פייס המקורי דווקא אוהב להתארח אצל הקלטים . וחוץ מזה וויגס אוהב לשמור את טייטום .
      גו ווריורס .

    1. לא אוהב להמר, אף פעם לא אהבתי אבל בשביל הצחוק קבל
      סלטיקס, טימבר, ברוקלין, פורטלנד ושיקאגו

  2. רבע הגנתי טוב של שתי הקבוצות. פול כרגיל מוביל את הקלעים סטף וקליי בעניינים. וויגימס עוד לא. לאמב זה שחקן שאני מתחיל לאהוב.בנתיים טייטום עוד לא טייטום.

  3. בזוקה ג'ו לא יודע לזהות מגמה כשהוא רואה אותה מתרחשת מול עינייו.
    יהיה טוב, שיטת הסמוך. הסלטיקס יותר טובים מהסטייקים אבל נופלים במאמן.
    היו להם 3 ימים להתכונן לקר ולשיטות שלו, מה הם עשו בזמן הזה?…
    ברור שלא התכוננו כראוי.

    1. כשלוקחים פסק זמן כשכבר מאוחר מדיי, ברור שזה לא יעזור ואז מגיע בזוקה ג'ו עם התזה שאף אחד לא הוכיח שפסקי זמן הם אפקטיביים…

      1. אני יודע וזה לא משנה את העובדה שאם מאמן קצת יותר טוב הסלטיקס לא היו במצב כזה צמוד במשחק הזה.
        קר יודע בדיוק מה צריך לעשות מול הסלטיקס, בזוקה ג'ו אין לו מושג מה לעשות כדי לעצור את הסטייקים.

  4. וואווו איזו שלשת באזר ביטר לוגו של סטף. עושה מהטומטום שאיבד שם כדור כמו….
    ובכן, טומטום. העיקר הוא מספר כל השנה ומטרחן על כמה שהוא התבגר מאז ההפסד בגמר שנה שעברהץ משחק מפסידים על שטויות שעושים במהלכו כמו האיבוד הזה ועוד רבים וטובים שלו ושל בראון.
    ההיתבגרות תבוא כשיפסיקו לאבד כדורים חשובים. המחיר שהסלטיקס משלמים על השטויות הן שלשת באזזר כזו.
    מגיע לו.

      1. בחור חכם לא היה מאבד כדור כזה חשוב ונותן לסטף הזדמנות לשים לו שלשה על הראש.
        מהשנה הראשונה אמרתי עליו שיש לו כישרון ענק ושהוא בחור טוב, באמת טוב, אבל שהוא לא הקלמר הכי מחודד בעיפרון….
        אני עדיין אומר את זה.

    1. דוק זה ווי אול וויטנס הלוחמים מצהירים שהם כאן. הקטע איתם הוא שזה שלא משנה כמה הבן אדם רואה שהם עושים דברים פסיכיים זה עדין נתפס כסוג של פוקס… מזל. . ולא נותנים להם על זה קרדיט. דוקא העובדה שהם מגמגמים השנה בעייני זה טוב כי הם לא באים כפייבוריטים. ככה הם רגילים.

        1. נראה. אם הם מגיעים בריאים ובכושר טוב הם יהיו שם.אני עוקס אחריהם והעסק מתחיל להתחבר שם נוצרה היררכיה. אני לא בטוח שהם צריכים אל קומינגה ויצמן וג'מייקל גרין.

  5. ברוגדון בינתיים עם המשחק הכי גרוע שלו בבוסטון עם החמצות לייאפים שהוא תמיד מכניס. 0 מ 2 מהקו? לא קרה בשנים האחרונות.
    האיש פשוט לא בעיניינים.

    1. פול סופר סטארבזכות שילוב של יכולת וסוואגר אבל הוא עדין עושה שטויות של צעיר. תזכורת – הוא עדען על חוזה הרוקי שלו… 🙂

  6. הסלטיקס צריכים להתעורר בחצי האחרון עם הגנה חזקה ולסגור עניין.
    אסור להם להפסיד בבית כי יוקיץ וג'ה מחכים בפינה.

  7. די מובן לי מדוע פופ נפטר מוויט.
    וויט הוא אחד השחקנים הכי אינטליגנטיים שראה המשחק. שחקן שכל קבוצה רוצה.
    אבל…..
    אבל…
    הבחור לא הראה עד כה יציבות. יכול לתת משחק נהדר ואחריו משחק נפילה בכלל בלי קליעה.

  8. אימון?
    שלשה אחת של ברוגדון, לא ריצה של הסלטיקס, סתם שלשה. לא סתם שלשה, ברוגדון מראה שהוא קצת מתחמם וקר מזהה את זה.
    קר או קני שלוחש לו באוזן…..

  9. מוריה, הגיבור שלך גרין מטרטש אפילו את בזוקה ג'ו.
    אמרת מאוס על גראנט, קח קיפוד ים ושפשף תמישקפיים.

  10. והנה שוב פעם הטומטום נדלק.
    בשביל מה היה צריך למסור כדור
    אבל כמו שאמרתי, הוא צריך קודם כל להתבגר בשביל להביא אליפות ולא לעשות את הטעויות שהוא עושה או לפחות להקטין את המינון.
    סופרסטאר גדול ובשיאו אסור לו לעשות איבוד כדור כשבצד השני סטף נותן בגללו שלשת לוגו ואסור לו לאבד כדור כאשר המומנטום אצל הסלטיקס לכמעט שיוויון. זה לא מראה שהוא קלמר מחודד.

  11. יהיה חבל אם הסלטיקס יפסידו את המשחק בגלל כאלה שטויות.
    טייטום צריך לשחק רגיל ולא להיתחכם כי שם הוא מאבד כדורים כרוני. הוא ובראון.

  12. שוב איבוד כדור של טייטום ו-וויגינס יכול היה לגמור את המשחק והחמיץ שלשה פנוייה. טוב שבראון לא החמיץ וסטף כן, ויש לנו הארכה.
    הסלטיקס צריכים לקחת את זה, פשוט חייבים בשביל המנטליות.

  13. תמה טקס הלוחמים משחקים עם רק 8 שחקנים ויותר מבוגרים ולכן ברגע שהלך להארכה היה ברור שהפסידו את המשחק.
    אחלה משחק לילה טוב 💪💪💪

    1. טרולי, היה ברור שהסלטיקס לא יתנו למשחק הזה לברוח להם בקלות.
      קר הכין את הסטייקים מצויין למשחק הזה וכל הכבוד להם על המאמץ. שפכו שם דם אבל בוסטון יותר טובה נקודה. הבעייה היא רק הטעויות ואיבודי הכדור ופסקי הזמן שלא נלקחים בשביל לעשות סדר.

  14. תם הטקס כפי שחשבתי שיהיה רק שלא חשבתי שיהיה כל כך קשה….
    כמו שיש עצירות ובסוף הכל משתחרר במכה עם איזה אההההההההההההההההההההההההההההההההההההה כזה
    ץשאלו את שי או את שירזי.

  15. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    ליגת אייןןןןןןןןןןן איייןןןןןןןןןןןןןןן בי איי

  16. מורייה איפה חזרזיר נעלמת?
    אתה עדיין חושב שאיש מדע רציני באמת מאמין בניחוסים?
    אתה קולט כמה ששני הדברים לא הולכים ביחד?

      1. ראית הגנה של ריברס על לילארד? חנק אותו עם מלטון וטייבול וכשהוא עבר אחד מהם אמביד בא לעשות דאבל טים, אחרי שהיה 26 הפרש ולילארד עם 3 מ 16 הוריד את הלחץ ונתן לו לקלוע קצת שיגיע לממוצע

כתיבת תגובה

סגירת תפריט