יציעים ריקים ומושבים רחוקים – תוגה וגעגוע כשפילי בקליפרס / אבי טרכטמן

שם ראינו את הנפילים בני הענק… ונהי בעינינו כחגבים וכן היינו בעיניהם" (במדבר, י"ג, ל"ג). אני לא יודע אם התרגלתי לטוב או לא, אבל אחרי שהלייקרס הוכיחו שגם בקריפטו ארנה אפשר לתת מושבים מכובדים לעיתונאים, הגיעו הקליפרס והוכיחו שגם במשחק שבו יש 80% מושבים ריקים, עת שירת ההמנון – צריך לשים את העיתונאים מעל ה NOSE BLEED (הנה, תמונה שתוכיח).

הנה הוכחה, המושבים הריקים הם ה NOSE BLEED, הכתבים יושבים מעליהם.

הסיכוי היחיד שלי לזהות שחקנים מהמושב הזה הוא בגלל שראיתי כל כך הרבה כדורסל, שאני כבר יודע מה סגנון הזריקה של כל אחד משחקני הקליפרס והסיקסרס. מזל. אולי הם סומכים על כך שכל העיתונאים הם עכברי כדורסל כמוני.

אבל למה אני מקדים את המאוחר. 27 קבוצות ראיתי עד היום בלייב. שלוש לא – שיקגו ושרלוט יחכו לתורם (לא יודע, אולי יש לי משהו נגד ג'ורדן), אבל היום הגיע תור הקבוצה ה-28 שלי, ולמזלי שחקן שלעולם לא ראיתי בלייב כמו ג'ואל "אני 2.15 אבל זורק מהחזה כדי לתת יתרון מסוים לשומרים שלי" אמביד שאני דווקא מחבב באופן כללי, משחק. וכמוהו גם ג'יימס הארדן (שאותו דווקא כן ראיתי במדי יוסטון), וכן – יש לו כרס מובהקת. לא מובהקת כמו שלי, אבל היי, להרבה אנשים אין כרס מובהקת כמו שלי. אבל בגדול, יש ביני לבינו תיקו. לי יש כרס גדולה יותר ולו יש זקן גדול יותר. בשובר השוויון בטח אפסיד, כי הוא בא מגזע… אפעס… מבורך יותר.

ברוך תהיה

שניהם קרחים, שניהם שמנמנים, שניהם מבוגרים, אבל רק אחד מהם לובש לבן, ולכן אני יודע שהאיש עם הכדור הוא פי.ג'יי טאקר ולא ניקולס באטום. מזל.

אבל מה שבאמת צריך דבר עליו הוא הדבר השני. חבר'ה, התפוסה בקהל היא שלושים אחוז וגם זה בלחץ. עכשיו, הקליפרס לראשונה מזה המון זמן משחקים עם שני הכוכבים שלהם ביחד, ובגדול, הם די בריאים. פילדלפיה מולה היא אחת הקבוצות הטובות בליגה, ובתור קבוצה מזרחית, היא קבוצה שמגיעה רק פעם בשנה לכאן, ועדיין – המושבים ריקים לחלוטין. אמנם לא ראיתי את הקליפרס מהארנה מאז ימי טרום קוביד (רק את הלייקרס ראיתי השנה בינתיים בקריפטו), אבל אני לא זוכר שזה היה כל כך עצוב. אני אדביק כמה תמונות כדי שתבינו עד כמה עגום המצב, אבל האמינו לי, המצב עגום. הקליפרס לא מעניינת אף אחד, חוץ מאשר את המשפחות של הילדות הקטנות שרקדו בחצי הימני של המגרש, בזמן שג'ואל אמביד והארדן זרקו באימון החימום מהחצי השמאלי. הייתי באולי 60 או 70 משחקי נ.ב.א עד היום, אבל כזה לא ראיתי עדיין. זה אפילו לא אווירה של משחק אימון, זה אווירה של משחק אימון של קבוצת כדורסל שנקלעה בטעות לוומבלי, או של קבוצת קרלינג הולנדית שבטעות מצאה את עצמה באורווה של פתח תקוה. ועל כן, עוד יותר נשגב מבינתי איך קבוצה ללא קהל, לא מוצאת 15 מקומות ישיבה נורמליים לכתבים שבאים לכתוב עליה.

ריק 1
ריק 2

אני מתגעגע לצ'ייס, ואחת הסיבות העיקריות בגללן אני מתגעגע לצ'ייס (כלומר, פרט למושבים הנורמליים) הוא בגלל ששם פעם בכמה משחקים (תשאלו את שגב בדיוק כמה, הוא מגיע כמעט לכל משחק, אבל לתחושתי זה משהו כמו פעם בחמישה משחקים) הם נותנים חולצות. הקליפרס של סטיב באלמר לעומת זאת נותנים את זה –

תודה! it means a lot

ואחרי זה הם מתפלאים שאין להם קהל… למרות שהיי, מה אני יודע, מיקרוסופט הרגע הודיעו שהם הולכים לפטר 11 אלף איש, אולי פול ג'ורג' יהיה אחד מהם.

סאמק, טייריס מקסי נכנס בזמן שטרנס מאן עדיין על המגרש. מזל שהם לובשים חולצות שונות, אחרת באמת אין איך להבדיל בין שני הגארדים עם הצמה. בטח לא מהמקום בו אני יושב.

אגב, מה הקטע של שדרי כדורסל עם ה – "two minute warning" שלהם בסוף כל רבע (פרט לאחרון, אז אני מבין את הסיבה). הם עדיין לא קלטו שאין לזה שום משמעות במשחק שאינו משחק פוטבול, או שהם מנסים לעבוד על הקהל שמה שהם רואים הוא אכן פוטבול. מצד שני, הייתי במשחק בין הראמס לצ'ארג'רס לפני שבועיים, ולמרות ששם היה קהל, הוא היה מנומנם בדיוק באותה מידה. כן, גם בטו מינוט וורנינג. אז לא בטוח שזו הטקטיקה הנכונה בלוס אנג'לס. אולי בקנזס סיטי, פיסטבורג, בולטימור, בופאלו ושאר ערים ללא קבוצות כדורסל.

הרבע הראשון נגמר, ואבי יורד 100 קומות למושבי הכתבים האחר לבדוק אם בכל זאת בעשר המקומות שהוקצו יש איזה אחד ריק – לצערו אין. נכנס הוא לאחת החנויות הרבות בארנה ומגלה שבמקום למכור משקפות הם מוכרים קוקטיילים בכוסות פלסטיק ב 45 דולר. במפח נפש, חוזר אבי אל מושבו המקורי, ללא המשקפת המיוחלת. קריפטו ארנה 1: אבי ט 0 .

ובינתיים, מגלה אבי שכמה מאות אנשים הגיעו סוף סוף לאולם, ובמקום תפוסה בת 30 אחוז, אפשר לדבר עכשיו בכיף על 35% מכובדים, בערך כמו האחוזים של ג'ואל אמביד השנה מהשלוש.

ואפרופו ג'ואל אמביד, לא ברור לי איך הוא הצליח להחטיא מתחת לסל, וממש שתיים וחצי שניות אחר כך לדפוק את אחת מחסימות השנה על ליי אפ של פאוול. ואם הייתם איתי ועם הקיטורים שלי עד כה ולא שמעתם על המשחק .אז אמביד מלך העולם, האריס טוב היום, פילדלפיה משייטים בחצי הראשון אבל הקליפרס לא מביישים את הפירמה יותר מדי. בכל זאת, משחק ביתי. עד כמה שאפשר לקרוא למשחק רדיוס ללא קהל משחק ביתי.

אבל ברצינות, אם אתם שואלים אותי מה הקליפרס צריכים לעשות, זה למצב את עצמם מחדש. הם לעולם לא יתחרו עם קהל השופוני של הלייקרס בלוס אנג'לס. אבל הם בכל זאת בונים אצטדיון בסלאמס של אינגלווד, והם בכיף יכולים למצב את עצמם כקבוצה של הצ'כונה. כרטיסים בשמונה דולר, מתנ"סים לילדים (לא, לא הלבנות המפונפנות שרקדו קודם בזמן החימום), חולצות בחינם, קצת שחקנים "רעים", (ראיתם את ברוק לופז VS גארי טרנט היום?) ואולי הם עוד יבנו בסיס אמיתי. זה לא כאילו שקהל פוטנציאלי לא קיים . לוס אנג'לס היא עיר של כדורסל, ובין קומפטון, בולדווין הילס ואינגלווד יש מיליוני אנשים שמתים לאייש כל אחד מ 14 אלף המושבים הריקים היום. את הקרב מול הלייקרס כבר הפסדתם מזמן, אבל זה לא אומר שאתם לא יכולים לנצח את הקרב על לוס אנג'לס.

הקרב על לוס אנג'לס.

סטיב באלמר לתשומת לבך, ולמרות שיש לי עבודה לא רעה, אני עשוי להסכים להיות ה GM שלך בשביל הכסף הנכון.

ובינתיים, על המגרש, הרבע השלישי בא ועוד מעט אף הולך, והקליפרס עושים מהפך. בסופו של דבר, פילי של היום היא קבוצה של שחקן אחד (אמביד וגם לו היו כמה החטאות לא אופייניות) שבמחצית הראשונה גם היה לה עוד שחקן (האריס שקלע 16 במחצית). הארדן ומקסי למשל לא יכולים לקנות סל היום. מולה נמצאת קבוצה עמוקה שנדמה לי שתסיים עם איזה 9 דאבל פיגריסטים למרות שג'ון וול ולוק קנארד אפילו לא משחקים היום. מעל כולם, אמנם זורח קוואי, אבל הוא לגמרי לגמרי לא לבד. אז מה? האם המשחק הזה מוכיח שעדיפה קבוצה מאוזנת על פני קבוצה של כוכב אחד? לא, זה ממש לא אומר את זה. זה רק אומר שקבוצה מאוזנת מדי לא יכולה להביא קהל. וזה כרגע הדבר המוכח היחיד.

והנה הקריין מודיע שוב בסוף הרבע השלישי על ה two minute warning שאותו מנצל ניאנג (להלן: האיש עם העור הלבן שמטרתו העיקרית היא לקלוע שלשות בפילי ע"ש קורקמאז ו… הורנאסק) בשביל לקלוע את השלשה השניה שלו ברבע השלישי. לקריין כאמור הפרחים.

אתם יודעים מה עצוב? עצוב שמדובר באשכרה משחק ממש טוב. הנה, מקסי הגיע לרבע הרביעי, העסק צמוד, שתי הקבוצות קולעות יפה. הארדן לא מפסיק למסור מאחורי הגב, יש כמה מהלכי כדורסל מרהיבים וכמה פחות, אבל בגדול מדובר בשתי קבוצות שיודעות לשחק. ועם זאת, אף אחד לא רואה. אז על משקל – האם עץ שנופל ביער משמיע קול, אשאל – האם משחק כדורסל טוב שאף אחד לא רואה, הוא באמת משחק כדורסל?

טוב, עם 4 דקות לסיום העסק כבר לא צמוד. מקסי גמר את המשחק ואמביד ממשיך (כולל קריאות MVP מארבע וחצי אוהדי פילי במגרש). אבל בחיי, שהיה צמוד. היה כדורסל טוב, היה אפילו קצת מתח, אם רק היה את מי למתוח.

לא, חבר'ה. הוא לא ה MVP

וכשהקריין מודיע על ה "two minute warning" של הרבע האחרון (להלן – הפעם היחידה בה זה משנה משהו, למרות שב-17 הפרש, לא המון), החלטתי לפרוש לי לעיסוקיי ולמציאת אובר. אמנם, יהיה הרבה פחות קשה למצוא אובר בין 265 האוהדים שהגיעו למשחק לעומת משחקי הלייקרס, ועדיין – היינו, ראינו, שמענו, ואם לא היינו רואים ולא היינו שומעים בעצמנו, לעולם לא היינו יודעים שאכן היה.

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. תודה אבי. ככל שידוע לי, המשמעות היחידה ל-2 דקות אחרונות ברבעים 1-3 היא בתחום העבירות – העבירה השנייה ב-2 הדקות האחרונות נחשבת כמו עבירה חמישית קבוצתית ברבע, כלומר זריקות עונשין.

  2. תודה אבי.
    לתחושתי משהו לא טוב עובר על הליגה. העניין ירד.
    באופן אישי, אם פעם הייתי תופס משחק כזה – שעה נחמדה בבוקר לפני שהבית מתעורר, היום זה פשוט לא מעניין אותי. תראה את הבלוג החי ביום MLK, נראה כמו משחק טניס – שני מגיבים ושופט.
    סילבר ווי האב א פרובלם.

    1. אותו דבר היה בשנות ה90 מייקל רץ והתנגש במגינים ורדף אחריהם. האקים בכלל היה קופץ על הסנטרים. אתה כברהזקן המוח שלך לא זוכר.
      בשנות ה80 בכלל בירד היה קופץ על כל החמישייה של דטרויט והולך לקו
      גם לי יש בעיית זכרון אלן אייברסון וקובי היו זורקים ראש כל התקפה ומתנגשים במגן אבל אני לא זוכר את זה פשוט

    2. יש לי גם תחושה כזאת אבל הפסקתי לעקוב העונה אז לא באמת יודע 😅 (בכלל חיפשתי את הסיכום מחזור ווילדקארד בNFL..)
      כבר כמה שנים המשחקים (במיוחד בעונה הסדירה) נהיו מ-ש-ע-מ-מ-י-ם.
      יעיל או לא יעיל, די משעמם לראות תחרות שלשות והתבכיינויות\הצגות\סחיטת עברות.

  3. מסכים עם כל הנאמר, הליגה פשוט לא מעניינת, אין שום חשיבות לרוב המשחקים שמשוחקים, השחקנים משדרים חוסר חשק, הקהל ברוב האולמות (ובטח בל.א) תמיד היה עלוב והמשחקים נעצרים כל שנייה, כמות הפסקות מטורפת, קליעות עונשין ללא סוף וכל ריוויו מטופש של השופטים לוקח שש דקות.

  4. אני עם פאני. יש משהו חולני במליונרים של מאות מליוני דולרים שיוצרים מהאחוזה שלהם בלימוזינה או הליקופטר באים לשחק משחק סתמי שלא משנה להם כלום ושום דבר וחוזרים לבית עם ה30 חדרים שלהם. אנחנו מרגישים את בזלזול שלכם.
    הליגה עצמה כבר מכרה את כל העקרונות שלה וישרה את כל חוקי הכדורסל בשביל לעשות שואו.
    זה לא מחזיק מים. וזה לא כדורסל. גם אני כבר לא פותח בטעות בשביל לראות.
    אחלה כתבה אבי.

    רק אנקדוטה אחת. בתמונה ריק2. יש זוג שיושבים בשורה מאה מתחתכם. יא מפגרים רדו לתפוס מקום יותר נורמלי

    1. אמת יש להם ככ הרבה כסף שהם יותר לא צריכים לשחק לעולם אז הם מעבירים את הזמן כמה שאפשר לגרוף עוד ועוד כסף. רמה הנדרשת לחוזה מקס ירד לזנות. כא עם 10 משחקי 30 נק בקליר פאת מראה פוטנציאל דורש ומקבל מקס.
      הכל שואו ובידורסל. שריקות אוויר בריווי לוקח להם שעה שכולם רואים שזה אוויר אבל הם מחפשים הצדקה לשריקת האוויר שלהם ומחפשים שפשוף מגע או משהו ומתייעצים עם המחלקה המקצועית. רק אם אין כלום אחרי שחיפשו בכוח בנרות נותנים החלטה ובדכ גם שגויה 😁
      המטרה למכור פרסומות להטביע פרצוף כועס שרירים וסטט יעיל.
      הבעיה שהליגה מרוויחה כסף ברווחי שיא
      אחרת מזמן היו משנים דברים.

      אבי הצחקת לא יאמן איזה מקובעים הם שם.

  5. נראה לי שלקחת אישית את המקום הלא אטרקטיבי שקיבלת לצפייה.
    זאת לא הבעיה של הקלפרס. יש הרבה אחרות . על חלק מהן עמדת נכון .

  6. חוויה הזויה תודה אבי.
    .
    מענין האם זה אירוע נדיר. אי.אס.פי.אן דיווחו על 79 אחוז תפוסה במשחק הזה… כנראה שזה מסתמך לא על מספר הצופים בפועל אלא על למספר הכרטיסים שנמכרו. מה שאומר שיתכן שיש עוד הרבה משחקים כאלה, שאנחנו פשוט לא יודעים עליהם אם לא רואים את התקציר והקרחות ביציעים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט