כבש בעור זאב/ שחר צ'קוטאי

"האוהד הממוצע לא מבין מה אני מביא ל"שולחן", אבל המנהלים המקצועיים בליגה יודעים" אמר רודי גובר בראיון לניו יורק טיימס . גובר הצרפתי עבר בקיץ האחרון מיוטה למינסוטה אחרי 8 שנים בלהקה מסולט לייק שהגיעה מדי עונה לפלייאוף כולל עונות בהם הם סיימו במקום הראשון בליגה אך נפלו בפלייאוף.

אנחנו, האוהדים, אוהבים לשפוט טריידים ולתת ציונים. הטרייד על רודי גובר היה טרייד גדול, מינסוטה נתנה  את העומק שלה (ביסלי ואנדרוליט ובברלי) בנוסף לבחירות עתידיות. גובר זכה בתואר שחקן ההגנה של העונה 3 פעמים ונחשב למגן הטבעת הטוב ביותר בליגה. הוא שדרוג רציני עבור קבוצה שרוצה לעלות רמה ולהגיע לפלייאוף מדי עונה אחרי לא מעט שנים שחונות.

העונה התחילה רע מבחינת מינסוטה, הכדורסל המהיר והשוטף שהם הציגו בעונה שעברה ובפלייאוף לא היה קיים יותר וההפסדים הצטברו להם לאט לאט. חוסר האיזון שלהם הוביל לרצפי נצחונות במזרח אבל מיד לאחר מכן הפסדים לנמושות המזרח.

מה הסיבה?

בראש ובראשונה – הציפיות שלנו – אנחנו כאוהדים רוצים ומסתכלים על ההצלחה המיידית, לעיתים אנחנו לא מבינים עד הסוף את התהליכים ואת הסיבות. ציפינו לראות את הזאבים רצים קדימה כבר בהתחלה, אך לא ככה הדברים עובדים. תהליך החיבור לוקח זמן, השקעה והרצה.  

הציוץ המקורי : scary hours, פיתחו אצלנו ציפיות גבוהות כמו הגובה שלהם.

2. הסגל הקצר – כחלק מעסקה הטרייד עברו שלושה שחקנים משמעותיים. גם הגעת המחליפים לא סיפקה את הסחורה מכיוון שרובם פצועים. טאונס נפצע, פרינס גם, מקלאפין ופורבס, אלו שאמורים לעלות ולתת דקות במנוחת הכוכבים. ככה שרק 8 שחקנים משחקים מעל 20 דק' בלילה וזה מקשה על הקבוצה.

3. פה הלהקה לא מנגנת, פה הזאבים טורפים – סגנון המשחק של הקבוצות הוא שונה. השימוש בגובר הוא שונה. הקבוצה צריכה לשאול את עצמה האם היא מתאימה את גובר לשיטה שלהם או את השיטה שלהם לגובר:

א. ביוטה ג'אז בעונות הקודמות יוטה השתמשה ב"משפך" כלפי פנים, כלומר הקו האחורי דוחק את השחקנים אל תוך הצבע ושם מחכה הצרפתי עם ידיו הארוכות ומונע מהם סלים. הוולבס ציפו שהגעת שחקן ההגנה תפתור את בעיית ספיגת הנקודות בלי להתאים את עצמם סביבו, בפועל נקודת החולשה שלהם היא דווקא בספיגת נקודות משלוש. קולעים נגדם כ-13.6 שלשות ב-38%, כלומר יותר מ-40 נק' מחוץ לקשת. הם בסוף הליגה בנתונים אלו. בעוד שעל הצבע הם שומרים די יפה ונמצאים בשמינייה הראשונה בליגה בהיבט זה. עם טיעון זה ניתן להסביר את הירידה החדה בחסימות של גובר.

געגועים למשפך של יוטה

ב. התקפית גובר הוא כלי בעייתי, הוא ללא קליעה והוא לא איש סיבוב (רול מן) מספיק טוב כדי לבנות עליו התקפה. הוא כן חוסם מעולה (סקרין) וביוטה ידעו לנצל את זה היטב. הוא הוביל את הליגה בסקרין אסיסט, וההנד-אוף שלו עם הקלעים סביבו (מיטשל קלרקסון וקונלי) היה קטלני. במינסוטה לא משתמשים בו ככה, הוא הרבה פחות מגיע לחסימות ושלשות ופחות הנד-אוף. אם בעונה שעברה הוא ביצע 6.5 בממוצע למשחק, העונה הוא ירד ל-5.1 במשחק. זה הבדל של 3.5 נק' חשובות.

געגועים למיטשל

ג. מחסור בקלעים – ביוטה גובר היה הגבוה העיקרי כאשר היתר היו קלעים שזרקו המון משלוש, במינסוטה הקליעה היא לא הצד החזק ולכן הם גם לא זורקים הרבה שלשות. ברגע שגובר נמצא באזור הצבע הוא מונע משחקנים אחרים להיכנס לצבע בצורה קלה יותר, מכיוון שהוא עומד שם עם שומר. אדוארדס וטאונס הם שחקנים עם קליעה סבירה משלוש שנכנסים יותר פנימה וכאשר השומר של גובר מצטרף להגנה הם מתקשים ונתקעים.

געגועים לקליעה מבחוץ

4. הקבוצה הנוכחית משחקת כדורסל מהיר  – מתפרצות, חטיפות ונקודות במעבר, אבל מצד שני גם הרבה איבודים והרבה בלאגן. הקבוצה הכחולה סופגת הרבה נק' מאיבודים וממתפרצות. נקודה נוספת שנובעת מאותו דבר, הזאבים עושים המון עבירות, הכמות השלישית בליגה וזה מקשה עליהם לרוץ קדימה.

סיכום:

למרות כל האמור העונה הזאת של מינסוטה היא סבירה, הם נמצאים בסביבות הפלייאין עם אפשרות לקפוץ אל תוך השישיה. לאט לאט חוזרים השחקנים הפצועים, הכדורסל שלהם משתפר והם לומדים לשחק אחד עם השני ולעשות את השינוים הדרושים.

*תודה לעמיחי קטן על עזרה וסיוע בכתבה!

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. תודה שחר
    במשחקים האחרונים זה נראה שמעז יוצא מתוק- בגלל הפציעה של טאונס יש לאדוארדס יותר אחריות התקפית והוא שיפר את הפליימייקינג שלו.

  2. בס"ד
    תודה.
    בינתיים השילוב של גובר במיני לא טוב.
    הם יצטרכו לעבוד על זה חזק.
    הבעיה שהגנת השלשות שלו חלשה, וגם של מיני בכללי,
    ובפלייאוף כולם יודעים את זה..

  3. הפציעות מקשות לדעת מה היה קורה אלמלא הן קרו, אבל למעט הכוכבית הזו, נדמה לי שהניתוח (המצוין) שלך, מראה בדיוק מדוע מיניסוטה לא הייתה צריכה לבצע את הטרייד הזה. נראה מה יקרה עם שובם של הפצועים. תודה רבה שחר.

  4. רודי גובר אוברייטד בהגנה הוא לא יכול לשמור כמעט על שום שחקן ב1 על 1 כולם חוגגים עליו. מידי פעם הוא מצליח בהגנת עזרה בשביל זה לתת 240 מיליון? ליגה של כסילים. תמסרו לגובר שאמרתי שהמנגרים בליגה כסילים מוחלטים.
    אותם כסילים הביאו לו שחקן ההגנה ובחרו אותו לאולסטאר אחרי שהוא התלונן.
    בהתקפה הוא נגר מוחלט. זה אחלה שחקן ב10 מיליון לא ב40. ביומבו יכול להחליף אותו בקלות.
    הם צריכים להעיף את קאט וגובר להביא רכז אם אדואדרס רוצה להיות קלרקסון ופול ולהביא שחקנים קשוחים כמו בברלי וונדרבילט😁.
    על קאט הם יקבלו ימבה נכסים כולל שחקנים טובים.
    מיני ישארו לדשדש בבינוניות ומטה.
    המאמן שלהם גם רפה הבנה

  5. אחלה ניתוח שחר, מינסוטה מקרה מעניין..יכול להיות שהרבה יצטרכו לאכול את הכובע על מה שאמרו עליהם ( והימור שלי גם על הלייקרס) …הליגה הזו ארוכה כמו ריצת מרתון ולא ניתן להסיק מסקנות חפוזות על סמך מה שקורה בהתחלה או באמצע

  6. אחלה ניתוח שחר.
    ביחס למה הם נתנו על גובר – הם לא היו אמורים לדשדש באיזור הפלייאין אלא להיות במקום נוח בטופ 4 במערב. גובר גם ירד בכל שורה סטטיסטית כמעט לעומת שתי העונות הקודמות.
    לא חייבים להספיד אותם אבל כרגע לעבור סיבוב בפלייאוף נשמע כמו תסריט סופר אופטימי…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט