סיכום חצי עונתי – מזרח / שחר צ'קוטאי

כל קבוצות הליגה עברו את מחצית דרכם במסע אל הפלייאוף ואל תואר האליפות. בשבוע שעבר עסקנו במערב וכעת נעבור למזרח.

העונה המזרח צפוף מאי פעם, הקבוצות הבינוניות התחזקו ואלו החזקות התחזקו אף יותר. המזרח עדיין נמצא בפיגור קל מול קבוצות המערב במאזן בין הקונפרנסים אבל המזרח משמעותית חזק יותר.

1. בוסטון סלטיקס

ג'ו מאזולה – 12-32

בראש ובראשונה עומדת הפנייליסטית מעונה שעברה, שניצבת לה בגאון בראשות המזרח והליגה. למרות כל הרעש שהיה בקיץ סביב פרשת יודוקה העונה התחילה בצורה חלקה וכבר מפתיחת העונה הירוקים מפציצים. אם בעונה שעברה התלהבנו מההגנה שלהם, העונה אנחנו צריכים להתלהב מההתקפה שלהם. מובילים את הליגה במדד התקפי ושניים בליגה בכמות נק' בממוצע למשחק.

כוכבים מרכזיים: ג'ו מאזולה הצליח לקחת את הבלאגן ולמרות גילו הצעיר הוא קידם את הקבוצה קדימה. טייטום את בראון הם כנראה הצמד הטוב בליגה. החיבור שלהם בהגנה ובהתקפה יוצר מפלצת שקשה לעצור.

2. ברוקלין נטס

ז'אק ווהן – 14-27

התחלה קשה, הרבה רעש מסביב, פיטורי מאמן וקיירי אחד שגרם לסערה. אך מאז הנטס מצליחים לנצח. מאז החלפת המאמן הקבוצה ניצחה 25 משחקים מתוך ה-35 ששיחקה, בתוך זה גם רצף 12 נצ' שנקטע מול שיקגו. הנטס הר בק!!

כוכבים מרכזיים: קווין דוראנט וקיירי אירווינג אולי גורמים לחלק מהאוהדים סלידה מהם אך בתקופה הם מציגים את הכדורסל הטוב ביותר שלהם בעונות האחרונות, אירווניג קולע 29.1 בממוצע ודורנאט מוסיף 28.8. נקווה שהפציעה של דוראנט לא רצינית.

3. מילווקי באקס

מייק בודנהולצר 16-27

אחרי פתיחת עונה חלומית שכוללת 9 ניצחונות רצופים, הבאקס נחלשו משמעותית ומאז הם במאזן חצוי. מידלטון פצוע ולזה מוסיפים את הולידיי שהחסיר משחקים וכעת את יאניס הפצוע, לא בטוח שהעונה הזאת מאירה להם פנים. הם כעת עם 2 הפסדים מול מיאמי ועם הפנים קדימה לשלושה משחקים לא פשוטים מול אינדיאנה, טורונטו וקליבלנד.

כוכבים – מידלטון לא נכלל ברשימה בעונה זו. יאניס ממשיך לתת את המספרים שלו אך נראה העונה שהוא קצת נשחק והחשק שהיה לו ירד במעט. הולידיי ממשיך להיות שחקן הגנה-התקפה מהטובים בליגה וגם לופז מראה ניצוצות נוסטלגיה מהגלגול הקודם שלו.

4. פילדלפיה סבנטיסיקסרס

דוק ריברס 16-26

אחרי פתיחה מגומגמת ומאזן חצוי בתחילת דצמבר, החבורה של ריברס יצאו לרצף של 8 ניצחונות שקרב אותם למאבק על המקום הראשון. הם לקראת רצף משחקי חוץ קשים במיוחד.

כוכבים: אמביד המסכן, משנה לשנה הוא רק משתפר, הוא קולע יותר משחק קבוצתי יותר ועדיין הוא כנראה לא יזכה בתואר ה-MVP. העונה הוא קולע 33.5, וקוטף 10. לצידו יש את הארדן עם דאבל דאבל משלו – 21.8 על 11.2 אס'. מקסי משלים את השלישיה עם 21 נק' בלילה.

5. קליבלנד קאבלירס

ג'יי בי ביקרסטף 17-27

אם בשבוע שעבר כתבתי על מינסוטה שהטרייד לא שיפר אותה אלא הוריד אותה אז במקרה הנוכחי החצי השני של יוטה הזניק את הקבוצה מאוהיו קדימה והפך אותה לסוס השחור של המזרח. ההתקפה אמנם בין האיטיות בליגה אך ההגנה שלהם, אמאל'ה ואבאל'ה. סופגים הכי מעט בליגה ושניים במדד הגנתי.

כוכבים: מיטשל את גארלנד הם צמד הגארדים הטוב בליגה, ניהול המשחק של האחרון לצד הקליעה והאקספלוסיביות של הראשון גורמים לקבוצה לקפוץ לראשות המזרח. ואם נבחר למשוואה שני גבוהים ורסטילים בעלי הגנה טובה נקבל יחידה קשוחה במיוחד.

6. ניו יורק ניקס

טום תיבודו 19-24

למרות שהקבוצה במצב של חוסר יציבות היא עדיין נמצאת בשישיה הראשונה במזרח. במאזן שלילי הם יצאו ל-8 ניצחונות רצופים ואז הפסידו 5 רצופים ושוב 4 נצחונות רצופים. ההגנה שלהם חונקת ולמזלם התקפית יש להם את השילוש השמאלי – רנדל ברונסון ובארט.

כוכבים: רנדל (24 נק') קולע מכל עבר, ברונסון (22.2 נק') קולע מכל עבר ובששת משחקיו האחרונים קלע מעל 25 (כולל 44 מול הבאקס) ובארט (20 נק') קולע בעבר באזור הצבע. השלישיה הזאת מחזיקה את הניקס למרות הפציעות.

7. מיאמי היט

אריק ספולסטרה 20-24

פציעות פציעות ופציעות. הקבוצה הפצועה בליגה עד כה, כמעט כל לילה הקבוצה כולה בספק למשחק כמו שכבר קרה העונה. עם זאת הם מצליחים איכשהו להיות במאזן חיובי ולהקשות על יריבות בכירות ממנה.

כוכבים: באם העונה הגיע במצב התקפי יותר, הוא הרבה יותר אגרסיבי וזורק הרבה יותר מעונות קודמות. לצידו יש את באטלר שבוחר את המשחקים בהם הוא קופץ ומזכיר שיש לו עוד כמה הילוכים. הירו מנצל את העלייה בחמישייה כדי להוכיח שהוא יודע לשחק והוא עושה את זה בצורה טובה עד כה. אפשר להכניס לרשימה גם את אולדיפו שעושה קאמבק ונראה טוב במשחקים האחרונים.

עדיין תקף.

8. אינדיאנה פייסרס

ריק קרלייל – 21-23

ההפתעה של המזרח. הליברטון קיבל את המושכות של הקבוצה והוא גורם לה לדהור אל עבר השמינייה. היריביות לא מצפות למלחמה מהקבוצה הצהובה ופתאום הן נתקלות בחבורה קשוחה ומלאת רצון להוכיח.

כוכבים: הליברטון עושה הכל וקולע באחוזים נפלאים, הילד יורה ביעילות שיא. הרוקי מאתורין שעולה מהספסל גורם לאנשים להרים גבות וגם טרנר בשנת חוזה קולע וחוסם כפי שהוא יודע.

9. אטלנטה הוקס

נייט מקמילן 22-21

חודש אחרי פתיחת העונה היה נראה שאטלנטה בדרך הנכונה ושהניסוי מארי-יאנג מצליח, אך בפועל משם היו להם רצפי הפסדים שהורידו אותם למקום התשיעי במאזן שלילי. גם הדיבורים מאחורי הקלעים על היחסים בין יאנג למאמן לא מבשרים טוב לאוהדים.

כוכבים: יאנג ממשיך בקו שלו, הוא קולע הרבה ומוסר הרבה אך חבריו לקבוצה לא מצליחים למצוא את עצמם. מארי מוסיף גם הוא 20 נק' ו-6.7 אס'. אך יתר הקבוצה לא מצליחים למצוא את עצמם בהתקפה.

10. שיקגו בולס

בילי דונובן 24-19

בעונה שעברה הם היו הפתעה של ממש אך העונה הבולס לא באמת מצליחים להיות פקטור במזרח. הם מפסידים לקבוצות חלשות וההגנה מזעזעת, אבל וזה אבל גדול ומוזר, הבולס השניים בליגה בניצחונות על קבוצות עם 50% או יותר.

כוכבים: דרוזן קולע וגם לאבין חוזר לעצמו אך מעבר להם יתר הקבוצה פשוט לא מצליחה להיכנס לעניינים וההווה+עתיד שלהם נראה תקוע במיוחד.

11. טורונטו ראפטורס

ניק נרס 24-19

התחלה טובה מהצפוי מהחבורה הבינונית נעצרה ברצף של שישה הפסדים רצופים בדצמבר ומאז הקבוצה נלחמת להתרומם. פציעות של סיאקם לצד התקפה תקועה נותנים למאמן הרבה חומרים למחשבה.

כוכבים: סיאקם בעונה טובה אישית, טרנט ואננובי קפצו מדרגה מספרית אך ואנוליט ירד משמועתית וגם בארנס לא נתן את הקפיצה ההתקפית שציפו ממנו. בנוסף אליהם אף אחד מהספסל לא באמת פקטור משמעותי.

12. וושינגטון וויזארדס

ווס אנסלד ג'וניור 25-18

החבורה המכושפת הייתה במאזן חצוי בסוף נוב' אך משם התחילה הקבוצה ליפול. עשרה הפסדים רצופים היו להם במהלך דצמבר. מאז היא ניצחה 5 רצופים. כעת היא עם ניצחון בודד בחמשת משחקיה האחרונים.

כוכבים: קוזמה קולע אך עושה קולות של עזיבה, פורזינגס איכשהו מצליח להישאר בריא וקולע סבבה וביל מצליח להישאר פצוע ולהפריע ליתר להתקדם. ברמת הישראלי – דני נותן את עונתו הטובה ביותר ולצד משחקים רעים הוא נותן גם משחקים טובים מאוד שנותנים לנו האוהדים טעם של עוד.

13-15 אורלנדו מגיק, דטרויט ושארלוט

ג'מאל מוזלי (27-16), דווין קייסי (34-12) וסטיב קליפורד (33-11)

קבוצות צעירות שצריכות עוד זמן להשתפשף, על הדרך גם להתפלל לאלת המזל שתנחית אצלם כשרון גדול במיוחד. כמובן שגם פציעות הם חלק מהסיפור של הקבוצות.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. בואו נדבר מומנט נכון לעכשיו.
    יורדים –
    באקס, אטלנטה, אינדיאנה
    עולים –
    מכשפים, שוורים, מיאמי, ניקס.

    צפי לחצי השני. אינדיאנה ואטלנטה בפלייאין שוורים ומכשפים בפלייאוף

    1. בס"ד
      קשה להגיד שווש בעליה, עם ניצחון אחד ב 5 המשחקים האחרונים.
      אני מאמין ב מילווקי, אבל באמת שהם צריכים את מידלטון ויאניס חזרה.
      בוסטון מעולה.
      פילי, יש סיכוי להתפוצץ.
      נטס נקוה שלא יתפוצץ…

  2. תודה שחר
    מילווקי יכולים להתדרדר לאיזור המסוכן של הפליי אין העליון אם מידלטון לא יחזור ומצבו של יאניס יהיה חמור מהצפוי. לא זאת בלבד אלא שבמשחקים האחרונים הוא נראה איום ונורא. משהו עובר עליו.

  3. מג'יק שווים התייחסות נוספת, גם בגלל בנקרו, וגם בגלל כל מה שקורה שם. הם קבוצה בכיוון מעולה עם הצעירים שיש להם ועם הבחירה שתגיע השנה.

  4. תודה שחר.
    בוסטון באמת התאוששו יפה אחרי קיץ בעייתי. חשבתי שזה יפגע בהם מאוד. (נראה לי שטייטום חזר במוד של "אני לא מפסיד יותר ככה")
    מילווקי יהיו בסדר כשיבריאו.
    הנטס לדעתי לא אמיתיים. לא רואה אותם מנצחים בסדרה את בוסטון/ באקס וגם לא את פילי / היט
    יהיה מעניין

  5. לילי יש בעייה קשה בהגנה של הקו האחורי כשהארדן ומקסי על המגרש. זו אחת הבעיות הקשות שלהם

    יש סיכוי לא רע שכל מה שהנטס עשו יירד לטמיון. דוראנט ממשיך במסורת פציעה לפני האולסטאר. בטח ובטח כשסימונס ממש לא מספק נקודות בהתקפה

    מידלטון דופק למילווקי את כל העונה. בינתיים גם ב7 משחקים שהוא שיחק העונה הוא היה דיי עלוב.

    בוסטון זה הדבר היציב היחיד בצמרת של המזרח

  6. מזולה, וכל הארגון של הסלטיקס, ראוים לכל קרדיט על הייצוב של הקבוצה השנה. המבחן האמיתי הוא כמובן הפלייאוף, אבל את מה שאמור היה להיות המשבר הגדול הראשון שלהם השנה, הסלטיקס עברו בהצטיינות.
    תודה רבה על הפוסט

  7. אחלה טור
    פילי נראים טוב אבל כאילו חסר הגרוש ללירה(ווסטברוק?).
    מיאמי בסגל מלא יכולים להיות סוס שחור בפלייאוף
    🙏

  8. פילי והנטס זה פייק- לא התקדמו בכלום ולא רואה אותם מצליחים בפלייאוף יותר מדי, אין שם אופי וקילר אינסטינקט.
    בוסטון הדבר האמיתי ולא רואה אותם מתקשים בדרך לגמר.
    ניקס ואינדיאנה התקדמו יפה השנה ויש בסיס ועתיד לא רע. שיקגו אטלנטה וטורונטו בדרך לשום מקום
    הפציעות של מיאמי זה משהו והם חייבים טרייד על גבוה טוב בשביל להיות רלבנטים בפלייאוף ובטח מול בוסטון.

    1. לשם כך הסלטיקס צריכים להיות בריאים והסיעוי הטוב לרליפות יתממש אם יהיו בפלייאוף יותר בריאים מבעונה שעברה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט