הסלטיקס מנצחים בברוקלין ודונצ'יץ' מוביל את דאלאס לניצחון לאחר שתי הארכות במשחקי חמישי / תומר שנאן

פילדלפיה סבנטי סיקסרס (16-25) 114 – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (18-24) 133

למעט הארדן ואמביד איש לא הופיע בפילי בלילה אותו הקבוצה תרצה לשכוח.

המחצית הראשונה הייתה בסימן ריצות של הת'אנדר למול צמצום יתרון של פילי לאחר מכן. הקבוצה של דייגנולט נלחמה על כל כדור, נעה המון בהתקפה והסיקסרס לא הצליחו להתמודד עם העוצמה של הקבוצה הצעירה בדרך ליתרון 67:57 לאורחת שגרמה ל-11 איבודים של האורחת (איבוד כל קצת יותר משתי דקות), קלעה ב-50% מחוץ לקשת וחילקה 15 אסיסטים אל מול חמישה איבודי כדור בלבד ב-24 דקות. המארחת מנגד אמנם שלטה בצבע אבל למעט הארדן ואמביד פילי הציגה יכולת חלשה מאוד עם 29.4% לשלוש, הרבה עבירות לא מחויבות ומשחק מפוזר שכלל לא מעט מתח ועצבים.

הסיקסרס עלו אל המחצית השנייה בדיוק כפי שהת'אנדר פתחו והת'אנדר החליפו את פילי במשחק התפקידים המוזר שנוצר כאן בדרך לריצת 13:0 בהובלת המזוקן ויתרון 70:67 למארחת שלוש דק' מפתיחת הרבע השלישי. מאותו הרגע שתי הקבוצות די התאזנו, ולאחר מספר דקות בהן התוצאה נותרה צמודה הת'אנדר חזרו לרוץ בדרך ליתרון 99:80 דקה לסוף הרבע. הסיקרס נגסו מעט ביתרון לקראת פתיחת הרביעי והקבוצות עלו ל-12 דקות אחרונות של כדורסל כשהתוצאה היא 101:85 לת'אנדר.

אחרי הרבה דקות בהן המארחת לא הצליחה לצמצם את הפער הארדן ואמביד נכנסו לקצב, רצו 9:0 וקבעו יתרון 6 בלבד לאוקלהומה כשנותרו ארבע וחצי דקות לסיום. שיי החליט ש-"יש צחוקים ויש חלאס", לקח על עצמו את המשחק ועם 8 קליעות עונשין קבע יתרון 14 לת'אנדר, שתי דקות לסוף המשחק. הארדן מנגד החטיא שתי שלשות, גידי לקח את הכדור ובזמן שהעיניים של שחקני הסיקסרס מופנות לשג"א קבר לייאפ בדרך ליתרון 16, טיימאאוט של דוק ריברס. אל הפרקט הסיקסרס חזרו עם שחקני הספסל, הת'אנדר ניצלו זאת כדי להגדיל במעט את היתרון ולפני שפרסטי שם לב הקבוצה שלו נמצאת משחק וחצי בלבד מהווריורס במקום השמיני.

אמביד סיים עם 30 נק' ו-10 ריב' והארדן הוסיף 24 נק', 6 ריב' ו-15 אס' אצל המפסידה.

שיי סיים עם 37 נק', 8 ריב' ו-6 אס' וגידי הוסיף 20 נק', 8 ריב' ו-4 אס' משלו אצל הת'אנדר.

ברוקלין נטס (14-27) 98 – בוסטון סלטיקס (12-31) 109

הסלטיקס הגיבו לחסרונו של KD עם מנוחה לבראון והורפורד, והקבוצות נפגשו למשחק מאוזן ביותר שהיה קדימון מהנה בהחלט למה שיכול להיות גמר המזרח השנה.

להוציא ריצה אחת של הנטס שקבעה יתרון 9 לאורך רוב שלבי המחצית הראשונה שתי הקבוצות היו מאוד שקולות אחת לשנייה. וורן, האריס, סת' קרי וקיירי נהנו מראיית משחק מדהימה של סימונס שהגיע ל-10 אס' יחד עם 0 איב' תוך פחות מ-24 דק' אצל המארחת בעוד שאצל הסלטיקס מאמץ קבוצתי מרשים בהובלת דרק וייט, לוק קורנט וג'ייסון טייטום העניק לה את היתרון.

הרבע השלישי התאפיין באותה תבנית, כאשר הסלטיקס עולים ליתרון שלושה פוזשנים והנטס מצליחים לרוץ מנגד ליתרון 5. לייאפ של פיטצ'ארד 4.2 שנ' לסיום הרבע העלה את הסלטיקס ליתרון 84:82, והקבוצות עלו לרבע האחרון כשהכל פתוח.

ברבע הרביעי זו כבר הייתה אופרה אחרת. הנטס החטיאו ללא הפסקה והסלטיקס ניצלו את זה כדי לעלות ליתרון דו ספרתי פחות מחמש דקות אל תוך הרבע. מאותו הרגע בוסטון לא ירדה מטווח ביטחון, נסיונותיה של ברוקלין לקאמבק עלו בתוהו ושתי קליעות עונשין של רויס אוניל 23 שנ' לסיום קבעו את תוצאת המשחק.

קיירי סיים עם 24 נק' ו-6 אס', טי ג'יי וורן הוסיף 20 משלו וג'ו האריס תרם 18 נק', 5 ריב' ו-2 חט' אצל הנטס.

טייטום הוביל את קלעי הסלטיקס עם 20 נק', 11 ריב' ו-5 אס', סמארט סיים עם 16 נק', 6 ריב', 10 אס' ו-2 חט' וברוגדון הוסיף 16 נק' ו-5 ריב' משלו אצל האורחת.

טורונטו ראפטורס (23-19) 124 – שארלוט הורנטס (32-11) 114

ההורנטס מחויבים להמשיך במלוא הכוח במירוץ לבחירה הראשונה בדראפט, והלילה גם ערב גדול של לאמלו ומיני קאמבק בסיום הרבע הרביעי לא הרס לקבוצה את הטנקינג.

שארלוט לא הובילה ולו לפעם אחת לאורך כל המשחק, הראפטורס קלעו את הסל הראשון בהתמודדות, האורחת איזנה וזו הפעם האחרונה בה לוח התוצאות הראה תיקו. טורונטו הגיעה פעמיים ליתרון 18 ופעם אחת ליתרון 16 אבל שארלוט הצליחה לשמור על התוצאה יחסית צמודה לאורך רוב המשחק. סל ועבירה של פלאמלי דקה וארבעים לסיום קבע יתרון 5 בלבד למארחת וגרם למעט דפיקות לב, אבל שתי החטאות של בול שנענו בשלשה של ואנוליט מנגד הרגיעו חזרה את הקבוצה מהצפון, שניצחה במשחק.

סיאקם סיים עם 35 נק', 7 ריב' ו-3 אס' וסקוטי בארנס הוסיף 21 נק', 7 ריב' ו-9 אס' עבור הראפטורס.

אצל האורחת לאמלו בול סיים עם 32 נק', 4 ריב', 7 אס' ו-2 חט' וטרי רוזיר הוסיף 21 נק', 3 ריב' ו-5 אס' משלו.

מיאמי היט (20-23) 108 – מילווקי באקס (15-27) 102

יאניס לא התלבש, ובהיעדרו ג'רו הולידיי לא הצליח לבדו מול באטלר, באם וגייב וינסנט.

אחרי מחצית ראשונה שהתאפיינה בשליטה של הצבאים ורבע שלישי צמוד בו אף קבוצה לא מצליחה להשיג יתרון הגבוה מחמש נקודות ההיט ברחו לבאקס ברבע הרביעי. השיא הגיע ארבע וחצי דק' לסוף כשבאטלר קבר זריקה קשה לאחר סיבוב על הולידיי והעלה את ההיט ליתרון 16. דקה וארבעים שניות לסיום הבאקס ויתרו רשמית על המשחק והעלו את הספסל שנגס מעט בהפרש לקראת הסיום.

גייב וינסנט נהנה מערב לא רע בכלל וסיים עם 28 נק', 3 ריב', 6 אס' ו-2 חט', אדביו הוסיף 24 נק', 12 ריב' ו-2 חט' ובאטלר תרם 17 נק' ו-11 ריב' עבור המארחת.

אצל הבאקס הולידיי עם 24 נק', 6 ריב' ו-11 אס' וג'בון קרטר עם 18 נק', 4 ריב' ו-3 אס' מהספסל לא הושיעו.

פורטלנד טרייל בלייזרס (22-19) 113 – קליבלנד קאבלירס (16-27) 119

לילארד נהנה ממשחק מפלצתי, הבלייזקס מובילים לאורך כל המשחק עד אמצע הרבע הרביעי וכל אחד בפורטלנד תורם את חלקו. אז איך הקאבס בכל זאת ניצחו? מיטשל, מובלי וגארלנד.

הטריו קלע 27 מתוך 32 הנק' של הקאבס ברבע האחרון באחוזים מעולים, כשמנגד למעט לילארד איש לא מצליח להתעלות בפורטלנד שקלעה 22 נק' בפחות מ-37% מהשדה והוסיפה ארבעה איבודים ב-12 הדק' האחרונות של המשחק.

אנפרני סימונס הצליח לאזן עם שלשה לתיקו 109 שתי דקות וחצי לסיום בפעם האחרונה בה הקבוצות היו מאוזנות, ואז הקאבס יצאו לריצה בסיומה לפורטלנד לא נותר סיכוי.

לילארד סיים עם 50 נק' ו-3 אס' וג'רמי גרנט הוסיף 22 נק', שתי חט' ושתי חס' אצל המארחת.

מיטשל בערב רגוע שכלל 26 נק', 5 ריב', 5 אס' ו-2 חט', אלן הוסיף 24 נק', 10 ריב' ו-6 אס' וגארלנד תרם 20 נק' ו-10 אס' משלו עבור הקאבס.

לוס אנג'לס לייקרס (23-19) 115 – דאלאס מאבריקס (19-24) 119 לאחר שתי הארכות

גילוי נאות, במהלך המחצית הראשונה כבר נכתב סיקור שונה לגמרי למשחק הזה על כמה שהלייקרס לא הצליחו להוות אתגר למאבס בהובלת דונצ'יץ' וכריס ווד, עד כמה החיסרון של הלייקרס בשחקן שיודע לקלוע מרחוק מורגש (וזו לא טעות עם 10 מ-41 לאורך כל המשחק היום) ובגדול, תסריט של בלואו אאוט עבור הקבוצה מטקסס כבר נכתב וכמעט נחתם. ואז הגיע הרבע הרביעי.

ווסטברוק ונאן קלעו סל אחרי סל, דונצ'יץ' בעיקר מצא את החברים שלו שלא תמיד השכילו לשים את הכדור בפנים ולפני ששמנו לב המשחק התאזן.

שתי הקבוצות נשארות צמודות, ושתי נקודות של דווייט פאוול מעלות את המאבס ליתרון 3 שתי דקות ו-15 שנ' לסיום. גבריאל מגיב עם שלשה, שרודר מוסיף לייאפ, ווד קובר 1 מ-2 מהעונשין וראס עם שתי קליעות מוצלחות מנגד בדרך ל-101:98 ללייקרס 11 טיקים לסוף. טיימאאוט מאבס, כדור ללוקה.

למקרה ותהיתם, כוחותיו של האירופאי לא נגמרים. הוא קובר שלשה, בראון מחטיא מהצד השני ושתי הקבוצות הולכות להארכה ראשונה.

פלאוטר של הארדוואי ג'וניור נענה בטיפ אין של גבריאל דקה לאחר מכן, הקבוצות לא מצליחות לקלוע כולל שתי החטאות של לוקה לאחר בלתי ספורטיבית לחובת ווסטברוק עד שדינווידי מגיע עם המהלך הבא:

גבריאל עונה עם סל ועבירה מהיר, ג'יימס קובר 2 מ-2 מהעונשין ושוב המאבס צריכים שלוקה יתעלה והוא נענה עם שלשה נהדרת.

לברון לוקח על עצמו את המשחק אבל ווד עם חסימה נהדרת דואג שהתוצאה תישאר זהה בבאזר. שוויון 108, הארכה שנייה.

בהארכה השנייה המאבס שטפו את המגרש. הלייקרס נותרו ללא אוויר וחוסר היכולת לרווח את המגרש הורגשה. דינווידי לקח על עצמו המון אחריות והוביל את המאבס ליתרון חמש פחות מדקה לסיום. גבריאל ענה עם הטבעה אבל קליעת עונשין של בולוק 11.7 שנ' לסיום קבעה את תוצאת המשחק. 119:115 למאבס בסיום.

ווסטברוק הוביל את קלעי הלייקרס עם 28 נק', 7 ריב', 5 אס' ו-2 חט' ולברון הוסיף 24 נק', 16 ריב', 9 אס' ו-2 חט' משלו.

דונצ'יץ' סיפק תצוגת MVP נוספת עם 35 נק', 14 ריב' ו-13 אס', כריס ווד הוסיף 24 נק', 14 ריב', 6 אס' ו-5 חס' וטים הארדוואי ג'וניור סיים עם 22 נק' ו-8 ריב' עבור המאבס.

לפוסט הזה יש 57 תגובות

    1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח, יש דברים בגו
      דורותי מוסרת ד"ש ושואלת אם יש מקום אצלך בצנטרישוט?

    1. גיא, איך אמר וולטר סובצ'אק ל-dude?
      .
      The chinaman is not the issue here, dude. I'm talking about drawing a line in the sand, dude.
      .
      אז לברון לא קיבל פאול ולוקה קיבל שריקת אוויר. קורה. העניין הוא שריקות האוויר שהוציאו את האוויר מההגנות. ועכשיו אוהדים, מאמנים, שחקנים מותחים קו חול ואומרים "חלאס". (לא שזה ישנה משהו).
      אני לא רואה הרבה משחקים, מסיבות כאלו ואחרות. אבל כשאני רואה אני לא יכול לסבול את מה שנהיה מהשיפוט.
      עשרות דוגמאות כבר הודגמו פה בהופס.
      וזה פשוט זוועה, זה לא היה ככה בעבר, ואם היה אז בסדרי גודל פחות מהיום.

          1. עיניים מטעות אבל. מתייחבים למהלכים מסויימים שקראו. אם טוענים שיש שריקות אוויר שהוציאו את האוויר מההגנות אז היית מצפה שיהיו למשל יותר שריקות לעבירות… אבל יש פחות לעומת מה שהיה בניינטיז המהוללים שבהם הרשו להרביץ….

            1. זאת מכיוון שבניגוד לניינטיז, כיום חלק גדול מהמשחק מתנהל באזור קשת השלוש ולא בתוך הצבע.

            2. לא הייתי מצפה שיהיו יותר או פחות זריקות צריך לראות משחקים. היו בשנים האלו גם שריקות אוויר אבל לא ברמה הזאת ובטח לא דאגו לנטרל הגנות לחלוטין. זה לא יעזור כמה סטט תביאו כולנו ראינו. אגב גם שנות ה2000 לא היו ככה והיו הגנות הרבה יותר מאשר היום.
              שריקות אוויר לטובת הכוכבים היה תמיד (2006 תראו את השריקות על וויד בסידרה מול המאבס חחחחחחח הכל אוויר) אבל מה שהתחיל מ2012 זה פשוט הוראה של הפתרון הסופי להגנות. חיסול ההגנות לחלוטין.
              בעבר היה אפשר לשמור היום את לא יכול כלום. יד שלך קדימה מתנגשים או קפוצים בך. אתה שומר עם הרגליים ונועל את השחקן הוא מתנגש בך והולך לקו, אתה קופץ לחסום את נוחת באזור שלו חחחחאתה יוצא אגרסיבי מסקרין מתנגשים בך, אתה קרוב לשחקן והוא מחליק הוא הולך לקו, שלא נדבר על לברון ויאניס שדוחפים שחקנים עם היד ואם השחקן עומד חזק ולא נדיחף הוא מקבל עבירה. אי אפשר ללחוץ כי כל לחץ מתנגשים בך ועבירה.
              על מי אתם מנסים לעבוד? זה לא היה כל מהלך בשנות ה80-90-00.
              זה פשוט הוראה מלמעלה החוקים האלה שההגנה תהיה רק ליווי שיראה בטיוי כאילו שומרים אבל לא לשמור באמת, המתקיף צריך לזרוק סטירילי שהמגן מטר ממנו ומביט בו ומרים יד בכאילו במקרה הטוב.
              רוצים ניפוח סטט לכוכבים, סקור גבוה לשווק וויר אר אול וויטנס.
              לזה תוסיף אפשרות למתקיף לצעדים, חוקים שמרשים לו להזיז 2 רגליים בלי כדרור, לעצור צעד וחצי באמצע ואז עוד רגל ציר וסיבובים, זריקות ראש, רמייה בלתי פוסט של הימרחות על הפרקט
              ואתה מקבל מוצר זבל לההמון שמכניס מיליארדים אז למה שלא ימשיכו בזה? זה רק ילך ויחמיר

            3. אבל NFS – מספר הזריקות משלוש כמעט והכפיל את עצמו מאז תחילת העשור הקודם. מספר העבירות נשאר יציב (ירד בערך בעבירה למשחק).

            4. נו יונתן, נסה להבין.
              1. היום מספר העבירות נותר אותו הדבר כמו פעם
              2. היום משחקים את רוב המשחק על קשת השלוש
              3. היום משחקים פחות בצבע
              .
              מה כל זה אומר? ששורקים על יותר עבירות בצבע.
              .
              אבל זה הכל אוויר חם. ראה בדוגמאות הרבות שנותנים פה באתר.. עיקר התלונות הן על שריקות כנגד "סתם שחקנים" ששומרים על "כוכבנים". דני אבדיה לדוגמא.

            5. "היום משחקים פחות בצבע"
              לחלוטין לא נכון. היום משחקים פחות במיד-ריינג'. דווקא זורקים יותר מהצבע.

            6. מה אפשר להבין מהגרף הזה בדיוק? הרי זריקה מהצבע יכולה להיות מסירה לפוסט ואז חפירה וזריקה מתוך הצבע תחת שמירה כבדה, ויכולה להיות תנועה לתוך הצבע ללא שום התנגדות. בשני המקרים לא נשרקה עבירה ונזרקה זריקה מהצבע.

            7. יכול להיות שאי אפשר ללמוד מזה כלום – אבל עוד לאראיתי סטטיסטיקה לטובת טענת ה"שורקים על אוויר" או דברים בסגנון.
              הנה טענה אחרת – אנחנו נהיינו מודעים יותר. כמו שאנשים באינטרנט מתפלצים על כל מישהו שאמר משהו לא במקום אס ככה עם שריקות..

            8. פאני נפלת למלכודת של הסטט חחח.
              יונתן בדיוק בשביל זה הסטט שיטו לך את זה ככה שיגידו שאין הטעייה חחח
              אתה יוצא מנק הנחה שגויה שהסטט הזה של הליגה נכון חחח.
              זה "נכון" בדיוק כמו האסיסטים ומספרי הדאבל טימס שהם "סופרים".
              מי שצופה מבין ויודע. מה שהולך היום לא קרוב בכלל לשנים לפני 2012.

        1. בעבר דיברנו הופס. 90% ושיפוט 10%
          היום זה הפוך.
          אני רואה השנה עונה סדירה אחרי שלא ראיתי עונה סדירה חמש שנים. המצב מזעזע!
          כתבתי אתמול בבלוג החיי אני עדיין מקטר אבל בקרוב מאד אני אפסיק לקטר ואעבור הלאה.
          כדורסל זה ספורט אחלה. עשרים ומשהו קבוצות בליגה זה כאב עיניים: התחזות, לא מעלים את כל הקבוצה, משחק לא ספורטיבי, רמאות זולה, ועל זה יש את השיפוט הנוראי.
          הדוגמא הכי טובה זה שהפסיקו לשרוק שסוחבים כדור. ואז אם אפשר לכדרר עם יד מתחת לכדור, אפשר לשים יד מתחת לכדור ללכת שתי צעדים. לתפוס את הכדור וללכת עוד שתי צעדים. ואם יגעו בך זה סוג של מכה על היד בזמן הכדרור. בעוד שנייסמית המציא את הכדרור בכך שאנחנו לא מפריעים למהלך הגרביטציה בכדרור.

      1. זה רק בראש שלך, אתה עושה צ'רי פיקינג.
        אתה מדמיין דברים מהרגשות שלך, החוקים לא השתנו מאז ימי ג'ורג' מייקן.
        בשנות ה-80 וה-90 הייתה פחות הגנה מעכשיו.
        תוריד את משקפי ההייטר.
        השחקנים פשוט מוכשרים יותר, וקולעים באחוז אפקטיבי מדהים.
        ההגנות היום הרבה יותר מתוחכמות וחזקות מפעם.
        שום מבצר לא נפל.

  1. מתוך הסיקור-
    "למקרה ותהיתם, כוחותיו של האירופאי לא נגמרים. הוא קובר שלשה, בראון מחטיא מהצד השני ושתי הקבוצות הולכות להארכה ראשונה".
    .
    אני כמעט בטוח שאם לא היה מדובר בטרוי בראון הסמי-אלמוני, אלא מישהו מכוכבני הליגה, השופטים היו שורקים עבירה על הזריקה-
    .
    https://go.nba.com/ampdx

    1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח ברור שהיו שורקים אם היה כוכב

      זה אגב מזכיר לי שבעידן הקפיצות לתוך המגינים אוטומטית היו נותנים 3 זריקות ואז בפלייאוף רודי גובר קפץ על פול גורג ככה ולא שרקו חחחחחחח

כתיבת תגובה

סגירת תפריט