מעורב כדורגל, אדלפי, ופלה – מקבוצה של 7 שחקנים עד משחק נגד נבחרת העולם ב-6 שנים. מערכה שמינית: עונת 1975 ומשחק נגד נבחרת העולם / מנחם לס

מעורב כדורגל, אדלפי, ופלה – מקבוצה של 7 שחקנים עד משחק נגד נבחרת העולם ב-6 שנים. מערכה שמינית: עונת 1975 ומשחק נגד נבחרת העולם / מנחם לס

קבומת 1975

1.עונת 1975: בקשה לעלות לדיביזיה הראשונה

מני מטוס היה השחקן ששנאתי ביותר להפסיד ל-GRADUATION. הוא מיד גוייס בבחירת הדראפט הראשונה ע"י סיאטל מהליגה המקצוענית. השניים האחרים שאיבדנו היו קרל מקדונלד ודיק היין.

את המילגות שלהם נתתי לשלושה: רוני שניידר מהפועל כפר סבא, קרלוס קרלינג הקוסטה-ריקני ו'שחקן התיכונים של ניו יורק סיטי', ופיליפ פדיאה, 'שחקן השנה' ב-SUFFOLK COUNTY.

כדי להוכיח שאנחנו שייכים הוספתי את האוארד יוניברסיטי שבעונה שאנחנו זכינו באליפות הדיביזיה השנייה הם זכו באליפות הדיביזיה הראשונה עם רקורד של 0-19, ללוח המשחקים שלנו. מאמנם היה לינקולן פיליפס, שאימן גם את נבחרת ג'מאייקה. רון בייזל, ה-A.D, עשה איתי דיל שהוא יסכים שנעבור לדיביזיה הראשונה אם נצליח שוב להגיע לפיינל פור, זו השנה השלישית ברציפות.

זאת הייתה האוארד יוניברסיטי ב-1974:

1974Howard (19-0)Lincoln Phillips2-1 (4ot)St. LouisSt. Louis
האוארד יוניברסיטי גוברת 1-2 על אונ' סיינט לואיס בארבע הארכות וזוכה באליפות NCAA דיביזיה ראשונה

אני ידעתי בלבי שאנחנו לא נופלים מהווארד והצעתי ל-NCAA שייערכו טורניר שייקרא "אליפות האלופות". ה-NCAA סירבה אבל הציעה שאולי נארגן טורניר כזה באוף-סיסון, דבר שהצלחתי לארגן בטרום עונת 1976 כמשחק הכנה לעונה. הסתבר שאין צורך במשחק כזה.

כי?

מה שהצלחתי לעשות היה להוסיף את אוניברסיטת האוארד – עם כל שחקניה מנבחרת ג'מאייקה – כמשחק פתיחה לעונת 1975. זה היה למעשה אלופת דיביזיה 2 נגד אלופת דיביזיה 1, באיצטדיון של אוניברסיטת ג'יימס מדיסון, ומבלי שרציתי – אני העדפתי לשחק נגדם בפרה-סיסון של 1976 כי היו לי כמה ישראלים על הכוונת ורציתי אותם נגד האוארד – שיחקנו נגדם ב-1975.

האוארד היא אוניברסיטה בעיקר שחורה בוושינגטון הבירה, והיא ידועה גם כמאכלסת את לגיון הזרים הפוליטיקנים בעיר, הווה אומר בנים ובנות של אנשי קונסוליה ושגרירים. אני עצמי קבלתי שם משרה כשהעדפתי את אדלפי בגלל – בעיקר – קרבתה לניו יורק העיר. מדוע המשחק נערך באונ' ג'יימס מדיסון אינני זוכר. אני גם לא זוכר הרבה מפרטי המשחק שהסתיים 3-3. לא רע כמשחק בין אלופות דיביזיה 1 ו-2. הבקשה לעבור לדיביזיה הראשונה קיבלה אימפטוס חזק עם השוויון הזה.

לי הייתה הרגשה מעורבת ואמביוולנטית לגבי העלייה לדיביזיה הראשונה כשהתברר לי שבינתיים אדלפי לא תגדיל לי את מספר המילגות, וגם לא תאשר לי מילגות מלאות – לימודים, מגורים, וכלכלה, "עד שהקבוצה ואני נוכיח את עצמנו".

אז סיימנו את העונה הרגילה עם 2-1-14, כשההפסד היחיד היה נגד ברידג'פורט 2-1, ושני משחקי השוויון היו נגד האוארד ואוניברסיטת לימן. בדרך ל-14 הנצחונות היה נצחון 0-2 נגד הרטוויק, נצחון 1-11 נגד אונ' פראט ו…0-23 נגד קווינס קולג', עדיין שיא NCAA.

המשחק נגד קווינס קולג' היה עצם בגרון עבורי. לפני המשחק הצעתי למאמן קווינס לשחק עם UNLIMITED SUSTITUTIONS. בכדורגל המכללות אז היה מותר לשתף שחקנים ללא הגבלה. ידעתי שאנחנו עליונים על קווינס קולג', ותכננתי לשחק את כל המחצית השנייה עם כל שחקני – מה-12 עד ה-26. שחקני 18 עד ה-26 היו ברמה של קווינס קולג'. הוא סרב משום מה והתעקש על "מקס. 16". השחקן מס' 16 שלי ברשימה היה מריו אסאד, ערבי נוצרי ששיחק בבני נצרת והיה שחקן מעולה. אז בין ה-16 שלי לא היו חולשות והם חגגו 23 פעמים. בהפסקה, כשהובלנו 0-11, הזהרתי את שחקני לא להפוך את המשחק לקומדיה כשהם מחטיאים בכוונה שער ריק. אמרתי להם בהפסקה להמשיך לשחק בקלילות, אבל לא להפוך את המשחק לבזיון. כל שער נוסף אחרי ה-11 גרם לי לצביטה בלב, ואז אדי ווייספיש, 'איש הכדורים' שלנו רץ למחלקה לאתלטיקס, צילצל ל-NCAA וחזר עם הידיעה ששיא ה-NCAA הוא 0-21. השמועה עברה כחטף בין השחקנים – הכל ללא ידיעתי – והם דאגו לשבור את השיא.

בפלייאוף האחרון בדיביזיה 2 ניצחנו את אונ' בנטלי 0-2, את למוין יוניברסיטי 0-6, ואז בסיאטל, נגד אותה סיאטל פסיפיק עם כמה משחקני נבחרתה הצעירה של קנדה הפסדנו 3-2. הלב כאב כי היינו טובים לפחות כמוהם.

את התסכול הבענו במשחק על המקום השלישי באליפות ה-NCAA בנצחון 1-9 (ה-9 היה אז שיא NCAA בשערים לקבוצה) על אוניברסיטת ויסקונסין/גרין-ביי כשנמרוד דרייפוס מבקיע לבדו 7 שערים, עדיין שיא שערים לשחקן ב-NCAA.

2. אדלפי משחקת נגד נבחרת העולם!!!

מעשה שהיה כך היה: אני חיפשתי כל מיני דרכים להשתוות עם הילדות הגדולות שנצטרך לשחק נגדם בדיביזיה הראשונה. בסטפנדיות פיגרתי ב-50 שנה: לי היו 3 מילגות לימודים בלבד לשנה ולקבוצות בדיביזיה הראשונה – לרובן – היו 6 מילגות מלאות (לימודים, מגורים, וכלכלה) לשנה.

החלטתי שאני מנסה ליישר את ההדורות בזאת שאני שוכר את כל שחקני הקבוצה לעבוד במחנות הקיץ לכדורגל שפתחתי כדי להוסיף $$ למשכורת הפרופסור באוניברסיטה פרטית כמו אדלפי שבקושי הספיקה לי לכלכל אותי, סיגל ואפרת, ועתה גם גייל ובניה קני בן ה-13 כבר, וג'סי בן ה-17. הייתי חייב לגייס גם כסף לשלוח עוד שנה את ג'סי למכללה שיבחר כי אביו סרב לשלם פרוטה.

פתחתי מחנות כדורגל קיץ באדלפי, בניו ג'רסי, ובקונטיקוט, וייבאתי 40 מאמני כדורגל מבריטניה לעזור בהדרכה. אני הצעתי עבודה של 8 שבועות לכל שחקני באדלפי עם משכורות כפולות מאלה ששילמתי לאנגלים. רציתי אותם באדלפי, לאימונים בתום מחנות הקיץ היומיים, וגם ב-OVERNIGHT CAMPS ערכתי אימונים ומשחקים כשערבבתי את השיכבה העליונה של המחנאיים (בני ה-16 וה-17) עם המאמנים לאימוני ומשחקי ערב.

אחד ממנהלי הקוסמוס (שגם אימן אותה שנתיים לפני) – קוץ' בראדלי – גר ממש ליד בניין האלומני של אדלפי, 300 מטרים מהאיצטדיון, ויום ששי אחד הוא מופיע למשרדי באדלפי ואומר, "מל, אני צריך טובה ממך. משחק אימון באיצטדיון של אדלפי". מתי? נגד מי?

-מתי?

"בשבוע הבא ביום חמישי"

-נגד מי?

-הוא קצת מגמגם, מנסה לומר ולא לומר, ואז מוציא מפיו משפט שנשמע לי כמו "WORLD ALL-STAR TEAM"

-תגיד לי שוב?

-ALL-WORLD TEAM!

-מה? אתה רציני?

מה היה הסיפור? פלה זה עתה חתם עם הניו יורק קוסמוס לעונת 1975-6, ולכבוד המאורע אירגנו משחק בין הקוסמוס לנבחרת העולם כשפלה משחק מחצית אחת עם 'העולמיים' ומחצית אחת עם הקוסמוס. בראדלי יהיה מאמן נבחרת העולם והוא רוצה משחק חימום ביום חמישי לפני המשחק הגדול במדולנס סטדיום ביום ראשון אחה"צ.

אני מבקש ממנו זמן עד הערב ב-23:00 לדבר עם שחקני ולראות אם יש לי קבוצה.

3. נימי, באסיפת הקבוצה: "קוץ', WE CAN BEAT THEM GUYS"

כשכל ילדי הקייטנה ישנים, ועוזרי המאמנים נשארים במגורים לדאוג שהכל בסדר (וכמובן גייל שהייתה שם כל ערב), אני אוסף את כל 'המאמנים' בלאונג' של בניין המגורים EDDY HALL, ומספר להם על ההצעה.

שקט משתרר בחדר. לפתע נימי אומר, WE CAN BEAT THEM GUYS. LET'S PLAY THEM!!!

מי אלה 'WE CAN BEAT THEM GUYS'??? נסו פרנץ בקנבאור. נסו יוהן קרויף. ג'ורג'י בסט. בובי מור. גרד מיולר. קני דלגליש. מריו קמפס. יוהן ניסקנס. קלאודיו ג'נטיל (לא הכרתי אותו; הסתבר שהוא שחקן יובנטוס). הברזילאי קולואלדו. הברזילאי אדו. את שמות האחרים שכחתי.

אני אומר שאצלצל לכמה שחקנים שלא עובדים בקייטנה, וטומי לנג, האחראי שבחבורה, מציע שאחזק את הקבוצה ב-3-4 שחקני L.I.U כי לא כל הסגל שלי עבד בקייטנות. מישהו מציע שבילי פיליפס יהיה השוער ושלא אודיע לאנדי הרטיג על המשחק.

זה הסיפור: כשיוג'ין דושטו היה ג'וניור, אמא יהודייה מצלצלת אלי ושואלת אם יש לי מקום בקבוצה לבנה אנדי הרטיג, שוער מעולה בקבוצה בספוק קאונטי. אני עונה שבוודאי שכן אבל שיהיה ברור שאני ממשיך לחפש שוער שני.

אנדי מצלצל, אני בודק עליו. מסתבר שהוא שוער טוב. אבל אני צריך שוער מצויין. בשנת הסניור של יוג'ין אני מוצא את בילי פיליפס, השוער של נסאו קומיוניטי קולג' שהוא אול אמריקן בקומיוניטי קולג'ים, וקבוצות מקצועניות כבר בקשר איתו. הוא מעדיף לסיים קודם את לימודיו. אני חוטף אותו. עכשיו יש לי שני שוערים ל-1966, אבל אני צריך רק אחד למשחק נגד נבחרת העולם.

נימי מתערב: "חייבים את בילי פיליפס. אל תצלצל לאנדי ונופיע בתור 'CAMP ADELPHI'. רעיון מצויין. אני קונה אותו.

הקבוצה היא 10 שחקני אדלפי שעובדים בקייטנות, ו-4 שחקני LIU.

לפני שהמשחק מתחיל ברני רוהליג ז"ל פונה אלי, "קוץ', הסתובב ותן מבט מאחוריך"

אני מסתכל ולבי יורד לתחתונים: אנדי הרטיק עומד עם אמו. הוא מרים ידו כאומר 'היי', אני מרים ידי בחזרה וראשי עלי סחרחר. טוב, צריך להמשיך. מישהו בקבוצה צלצל לאנדי לספר לו על המשחק ושבילי פיליפס יהיה השוער. אנדי החליט להופיע רק להודיע לי שהוא יודע על מה שעשיתי, ושיגיע הזמן להסביר מה קרה. התחלתי לחשוב על מה לומר וכיצד להסביר עוד לפני שהתחיל המשחק נגד 'העולם'.

עליתי עם כל שחקני אדלפי ואחד מ-LIU. העולמיים לא שיחקו בשיא המאמץ אבל הם שיחקו. הם לא עושים צחוק ולקחו את המשחק די ברצינות, אבל כמובן שאיש לא התאבד על המגרש. אני הזהרתי את שחקני להימנע מטאקלים קשים שחס וחלילה לא תהיה פציעה. אבל היה זה משחק כדורגל אמיתי. הם שלטו בכדור יותר מאיתנו אבל גם אנחנו החזקנו בכדור והתקפנו. מחצית? 0-0.

במחצית השנייה הכנסתי שני שחקני LIU ובאמצע החצי החלפתי אותם בשניים האחרים. רציתי שזה יהיה בעיקר 'אדלפי'. בחצי השני מיולר הבקיע שער, ומיד אחריו אדו. הפסדנו 2-0 אבל נתנו לעולמיים WORKOUT רציני. שחקניהם חיבקו את שחקנינו. פרנץ בקנבאור ניגש אלי ובאנגלית רהוטה אומר לי, "איחולים. לא ידעתי שבמכללות ישנה רמה כזאת של כדורגל. כל הכבוד!". לא התביישתי ובקשתי חתימה על ספר שהבאתי אתי למטרה זו. אני מסתכל עליו; אני בן 38. תוהה בכמה שנים אני מבוגר ממנו.

פלה מצטלם עם הקבוצה למזכרת. הוא מחבק אותי ואומר "VERY GOOD GAME, SIR!". אני נירגש מאד. יום שאזכור לעולמים. רק לפני 6 שנים היו לי 7 שחקנים כשהתבקשתי לאמן והנה אני, זה עתה אימנתי קבוצה נגד נבחרת העולם. אני מחייך לעצמי בסתר.

נ.ב: את סוף הסיפור על אנדי ואמו – מחר.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
38 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אור
אור
12/01/2023 4:02:44

אדיר מנחם, איזו חוויה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

נהדר מנחם. אחלה דבר.
מה זה 23-0 מה לברון שיחק כדורגל אצלך?

נועמיקו
נועמיקו
12/01/2023 9:40:54

🤣

דוקטור רזי הופמן
12/01/2023 14:47:49
Reply to  נועמיקו

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

דוקטור רזי הופמן
12/01/2023 14:48:11

והכל בקליר פאת'

סוסמעץ
סוסמעץ
12/01/2023 6:40:35

אחלה של סיפור דוק
==
אמנם זה כדורגל, אבל בכל זאת מעניין 🙂

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

מעולה מנחם תודה רבה, איזו הרפתקה.

Jonathan
12/01/2023 7:23:26

אחלה סיפור מנחם. תודה.

Jonathan
12/01/2023 7:25:01
Reply to  Jonathan

יצא לי קצת "מורה מחמיא לילד". באמת מעורב בהמשכים שכיף לקרוא וחוויות מדהימות.

Berch
12/01/2023 7:30:46

איך עוד לא עשו על זה סרט???
🤣
הסיפור הזה לפרטים מעולה. ממש.
אני בטוח שלכל שחקן על המגרש נשאר אחלה סיפור לילדים ולנכדים. שיחקתם נגד אגדות. לא פחות.
🙏❤️🙏

הייט אשברי
הייט אשברי
12/01/2023 8:04:33

מנחם – מדהים לאן הגעת עם אדלפי.

רק חסרה תמונה מהאירוע. לא הצלחתם לארגן צלם ?

עמיחי קטן
12/01/2023 11:45:22

יש באתר של אדלפי תמונה קבוצתית

עמיחי קטן
12/01/2023 11:46:10

אבל אני לא יודע לומר מה בדיוק קיים שם, חוץ מהתמונה הקבוצתית של 1974

האווי לאסוף
האווי לאסוף
12/01/2023 8:25:11

סיפור החיים שלך יכול לפרנס ספר+ עיבוד של חמש עונות לנטפליקס. תודה רבה מנחם

דוקטור רזי הופמן
12/01/2023 14:48:53

10 עונות.

NBA בדם
12/01/2023 8:45:29

תודה מנחם.
שלום לכולם.
אני רוצה לבשר לכם חבר'ה על מודל חדש שיצרתי שבקרוב יוצג לכם.
המודל ייכלול את כל האגדות הרלוונטיים מתקומת הליגה ועד ימינו.
גיבשתי נוסחה הגיונית שמסוגלת למדוד שחקנים מהעבר הרחוק ולהשוות אותם לתקופות יותר מתקדמות, (גם אם בשנים אלו היה חסר סטט').
יהיה מעניין😉

דוקטור רזי הופמן
12/01/2023 14:49:15
Reply to  NBA בדם

+++

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NBA בדם

מעולה, מחכים לזה. רק תוריד את הטראקר

יהלי אולמר
12/01/2023 8:49:18

נפלא מנחם, ההוכחה שמאמץ עקבי בסוף משתלם.

orik
orik
12/01/2023 9:22:18

מנחם אני בדרך כלל לא מגיב באתר ,אבל רציתי לומר לך שאתה אגדה מהלכת . פשוט לקרוא ולא להאמין את סיפור חייך.
אתה אגדה במלוא מובן המילה.
מאחל לאוכלוסיית hoops שאתה תחייה לנצח !!!
פשוט בן אדם מדהים, הצורה שבה אתה כותב וההיסטוריה שלך זה פשוט תענוג לעיניים שקוראות .
תודה תודה תודה על כל פוסט שלך
אורי

נועמיקו
נועמיקו
12/01/2023 9:43:02

לא יאומן, מדהים ששיחקתם מול אגדות כאלה! שחקנים שאני בגילי (40) לא ראיתי אבל כמובן מכיר את כל השמות.
ספר, כבר אמרנו?

MacLeod 1
MacLeod 1
12/01/2023 9:57:23

תודה רבה דוק!
פשוט סיפור מדהים, כיף ומרגש לקרוא. עדיין בהלם ששיחקתם מול כל האגדות האלה, איזו חוויה.
ספר, סרט וסדרה!

ברוך רובין
ברוך רובין
12/01/2023 11:38:45

ענק מנחם!!!! 23 אפס שיחקתם כדורסל או כדורגל?

ירון, החלום
ירון, החלום
12/01/2023 21:32:54

שיחקו פוטבול..

עמיחי קטן
12/01/2023 11:46:35

תודה מנחם. כיף לקרוא.

The Pro
The Pro
12/01/2023 11:48:07

סיפור יפה.
פלה מסתמן כאחד עם הרבה יותר קלאס ומנהיג מ"כוכבים כמו ניימאר או מסי שמשחקים
ומרוויחים פי כמה בכדורגל המודרני.

Avri
Avri
12/01/2023 13:59:56
Reply to  The Pro

תקופה אחרת, חשיפה אחרת, חברה אחרת. אני בטוח שפלה היה מנטש אמיתי, אבל אם היה משחק בימינו אנו היה מסתבך גם הוא בעולמות הטיקטוק דוגמגישות ורשתות ומישהו כבר היה מצייץ על זה וכיוב.

דוק, כרגיל תענוג!

אהרון שדה
12/01/2023 14:04:58

מעולה מנחם
לשמור ולנצור את כל הסדרה הזו

דוקטור רזי הופמן
12/01/2023 14:49:49

מי אלה 'WE CAN BEAT THEM GUYS'??? נסו פרנץ בקנבאור. נסו יוהן קרויף. ג'ורג'י בסט. בובי מור. גרד מיולר. קני דלגליש. מריו קמפס. יוהן ניסקנס. קלאודיו ג'נטיל (לא הכרתי אותו; הסתבר שהוא שחקן יובנטוס). הברזילאי קולואלדו. הברזילאי אדו. את שמות האחרים שכחתי…..
יה עלייקי

דוקטור רזי הופמן
12/01/2023 14:51:33

אגב, לפני ימים ספורים העליתי בדיומא סירטון עם רגעים גדולים של גורגי בסט.

Pistons
Pistons
12/01/2023 18:15:25

מנחם, סדרת כתבות נהדרת. כמו שחלק רשמו, היו רגעים שגם אני הזלתי דמעה.
מה עם הסיפור של אלה שהאשימו אותך בגזענות? אתה לא מכניס את זה? (או שאולי זה היה בתקופה אחרת)
האם נהנית בשנים הראשונות מאימון הקבוצה לאור מחלתה של אשתך? נשמע כמו משא מאוד גדול ואני לא בטוח עד כמה אפשר ליהנות בתקופה כזאת (וגם אחריה).
——
לחברה באתר, ראיתם את התוכנית המצחיקה של ביבי? כל העלאות הקצבאות, מדרגות המס וכו' – הכל נובע מעדכון האינפלציה ולא קשור אליו.
הורדת מחירי החשמל והמים – לא הוריד ואפילו לא עצר.
דלק – הורדה מינורית (כנראה שלא נשאר כסף אחרי עשרות המיליארדים שהבטיח לחרדים והדתיים)
מה שיותר עצוב זה שאין פה שום פתרון לדברים. בפועל הוא לוקח ממשלמי המסים כסף ופשוט מעביר אותו לאותן חברות

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Pistons

פוליטיקה מאד דומה לwwe. אתה לא מבין שכולם חרטטנים עובדים עליך ואותו דבר במשחק כסאות?
לא הבנתם עדיין שהם כולם נוכלים שודדים ובוזזים והיו יורים בך אם יכלו תמורת 5000 שח😉

Pistons
Pistons
12/01/2023 22:25:32

יכול להיות שכולם חרטטנים ויכול להיות שלא אבל יש דרגות חרטוט. יש פה מכירה סיטונאית של המדינה לאוכלוסיות מסוימות, הרס מערכת המשפט, כפיית דת במרחב הציבורי ועוד. הכמות והעוצמה של הממשלה הזו היא בלתי נסבלת.
—–
תראה לדוגמה את שר הדגלים, איתמר בן גביר שבמקום להתעסק בפשיעה, מבלבל את המוח על אילו דגלים יונפו או אם מחבל חגג את שחרורו מהכלא. שיתעסק בעיקר במקום בזוטות

ירון, החלום
ירון, החלום
12/01/2023 21:34:59

בס"ד
תודה מנחם.
ממש מרתק ונהדר. בלי צחוק, לא אתפלא אם אמזון או משהו דומה יקנו את הזכויות לסדרה.

אשך טמיר המקורי
17/01/2023 6:57:51

מעולה
איזה זיכרון לקחת לחיים