סיכום חצי עונתי – מערב/ שחר צ'קוטאי

סיכום חצי עונתי – מערב/ שחר צ'קוטאי

מרבית קבוצות הליגה כבר עברו את חצי עונה ועל כן הגיע העת לעשות סיכום חצי-עונתי.

המערב העונה כמו בעונה הקודמת, הרבה פחות חזקות ממה שהתרגלנו בעשור האחרון אבל גם העונה הם מובילים על המזרח בניצחונות ביניהם.

*כל הנתונים נכונים ליום רביעי 11.1.23.

1. דנבר נאגטס

מייקל מלון: 13-27

מובילת המערב משחקת את הכדורסל היפה והטוב ביותר שלה אולי בכל ההיסטוריה. מובילה את הליגה בקליעות מהשדה, באחוזים משלוש, מוסרים כ-29 אס' במשחק. אם בתחילת העונה חשבנו שיוקיץ' ירד ביכולת בגלל חזרתם מפציעה של חבריו מארי ופורטר טעינו. הוא ממשיך בשלו אך במקום לקלוע יותר הוא מוסר יותר.

*כוכבים מרכזיים: יוקיץ' כמובן הוא השם הראשון בחבורה אך איתו ניתן להכניס את ארון גורדון עם עונת אולסטאר, ג'אמל מארי עוד קצת חלוד אך לרגעים נראה כמו המארי הישן, כך גם פורטר.

2. ממפיס גריזליס

טיילור ג'נקינס: 13-27

למרות חסרונות משמעותיים בתחילת העונה (ג'קסון וביין) הדובים הצליחו להתגבר על הפציעות ולרוץ קדימה למאבק על פסגת המערב. הם כעת ברצף של 7 ניצחונות. מובילה את הליגה במדד הגנתי ובנקודות בצבע.

*כוכבים מרכזיים: ג'א מוראנט ממשיך להפגיז ולהראות שהוא אחד מכוכבי העתיד וגם ההווה. לצידו ביין שמפגיז מחוץ לקשת ב-39.5%. ג'קסון מוביל את הליגה בחסימות עם 3.2 כאלו ומתמודד רציני על התואר "שחקן ההגנה".

3. ניו אורלינס פליקנס

ווילי גרין: 16-25

אחרי פתיחת עונה קצת מגומגמת, ולמרות פציעתו של אינגרם הפליקנס מצאו את הנוסחה הנכונה כדי לצאת לרצפי ניצחונות מכובדים. לתקופה קצרה הם גם היו בראש המערב אך מאז 4 הפסדים רצופים ואז 4 ניצחונות רצופים וכעת הם עם 2 ניצחונות בששת המשחקים האחרונים. נמצאת בראש הליגה בקליעת נק' ובחטיפות.

*כוכבים מרכזיים: ציון ווילאמסון הפך לאחד משחקני הפנים הטובים בליגה. קשה מאוד לעצור אותו בצבע והשדרוג שלו במסירות החוצה נותנת לקבוצה נדבך נוסף שאפשר לבנות עליו. מקולום לצידו עם עונה שקטה אך מרשימה, הוא חזר לעמדתו הרגילה כרכז ומוסר יותר מכל עונה אחרת.

4. דאלאס מאבריקס

ג'ייסון קיד: 19-23

את העונה של המאבס אפשר לאפיין באי יציבות מוחלטת. מצד אחד ניצחון על דנבר ומיד לאחר מכן הפסד לשיקגו. למזלם היה להם רצף משחקים קלים שאפשר להם ליצור רצף של 7 ניצחונות ולהיות עם מאז חיובי. מובילים את הליגה בסחיטת עבירות.

כוכבים מרכזיים: לוקה כמובן הוא השמש של הקבוצה, סביבו הכל קורה. הוא כל יכול וכשהוא רוצה הוא מתחמם והופך ללוהט. הירח הוא ווד שמגיע מהספסל ונותן עונה טובה עם אחוזים מצויינים ומשלים מצויין את השמש. יתר השחקנים הם הכוכבים שקולעים פה ושם. כוכב הצפון הוא דינוודי שיכול מדי פעם לכוון את הפרש האבוד אל עבר ניצחון.

5. סקרמנטו קינגס

מייק בראון: 18-21

הם התחילו עם 4 הפסדים אך החל מנובמבר הם הפכו לקבוצה מנצחת. החיבור בין סבוניס פוקס והורטר יוצר משולש חזק במיוחד, ולצידם המאמן שמנחה אותם נכון הם הפכו להיות איום של ממש. בראש הליגה בקליעת נק' ובקצב המשחק.

כוכבים מרכזיים: בראש ובראשונה הכוכב שלהם הוא מייק בראון, הפך קבוצה אדישה לקבוצה אקטיבית ומלאת אנרגיה. פוקס עם המהירות ועם קליעה משודרגת לצד סבוניס שטוחן יריבים בצבע עם נתונים מרשימים במיוחד. גם הורטר נכנס לרשימה הזאת עם 16 נק' במשחק ב-41.8% משלוש.

6. ל.א. קליפרס

טיירון לו 21-22

בפתיחת העונה הדגישו כמה הקבוצה הזאת עמוקה מבחינת כישרון אך כאשר הקבוצה לא מצליחה להיות בריאה והרוטציות עוד משתנות, קשה מאוד לעקוב ולנצח. הם סופרים כעת 6 הפסדים רצופים מול קבוצות עם מאזנים חיובים, וזהו סימן אזהרה להמשך.

כוכבים מרכזים:  פול ג'ורג' מתחיל להזכיר את השחקן שהיה בפייסרס, הקליעה שלו מתייצבת והוא מגיע ברגעים גדולים. קאווי עוד חלוד אך במשחקים מסויימים הוא מראה שעדיין יש לו את זה. פאוול עולה מהספסל ומספק אופציה מצויינת לקליעה.

7. פיניקס סאנס

מונטי ווילאמס: 21-21

השמשות התחילו את העונה מעולה, אך מאז שבוקר נפצע הקבוצה עם ניצחון בודד בעשרת המשחקים הבאים. כנראה שהשמש לא תעלה עד שהבוקר לא יגיע.

כוכבים מרכזיים: בוקר בעיקר, קולע המון, מוסר טוב ופצוע. כריס פול לקח צעד אחורה וברידג'ס לקח צעד קדימה והפך להיות שחקן טוב ומשמועתי גם בצד ההתקפי. אייטון למרות הנתונים הטובים מראה אדישות מסויימת ואכפתיות רק מעצמו ולא מהקבוצה.   בעיה

8. גולדן סטייט ווריוורס

סטיב קר: 21-20

האגרוף שהיה במערכה הראשונה המשיך לפתיחת עונה חלשה של האלופה. החיבור בין הצעירים לוטרנים לא צלח כפי שציפו והקבוצה לא מצליחה למצוא את הדרך לנצח. רצף ניצחונות לא פשוטים מול קבוצות בינוניות הביא אותם למאזן חיובי אך מאז הם הפסידו לדטרויט ואורלנדו והלילה גם לפיניקס. מובילים את הליגה בשלשות ואסיסטים.

כוכבים מרכזיים: קרי ממשיך את הקו מעונה שעברה ומפגיז מכל עבר, קליי מתחיל לחזור לעצמו (54 מול אטלנטה) ופול מצליח לייצר נק' חשובות מהספסל. אך כל היתר לא מוצאים את עצמם בתוך ההתקפה.

9. מינסוטה טימברוולבס

כריס פינץ' 21-20

"האוהדים לא מעריכים אותי, אבל הג"מים יודעים את הערך שלי" אמר רודי גובר והוכיח שהוא לא כ"כ טוב בראיונות. אם ביוטה הוא היה עמוד התווך של ההגנה, העונה הוא סתם עמוד חשמל במרכז הצבע. ההגנה לא טובה וגם ההתקפה. טאונס נפצע והעומק שהיה להם נעלם. עם זאת הם כעת ברצף 4 ניצחונות על קבוצות טובות.

כוכבים מרכזיים: ראסל בעונה חלשה לצד אדוארדס שנותן את המספרים הרגילים, אך משהו תקוע בחיבורים. הניסוי של גובר בוולבס עדיין לא נכשל אך צריך שינוי ומהר.

10. יוטה ג'אז

וויל הארדי 23-21

בתחילת העונה אמרתי שהם יפתיעו את כולם. יש שם עשרה שחקנים טובים עם רצון להוכיח. הם פתחו מדהים והיו בצמרת. אך רצף משחקי החוץ שהיו להם  הובילו לשבעה הפסדים וניצחון בודד. מאזן שלילי.

כוכבים: במשך שנים לא השתמשו בלאורי מרקאנן כראוי והעונה הוא מראה לנו את ארסנל היכולות שלו מקרוב ומרחוק (41.5% משלוש). קלרקסון העלה הילוך ויורה יותר למרות אחוזים סבירים. וסקסטון מוסיף קליעה מהספסל.

11. פורטלנד טרייל-בלייזרס

צ'ונסי בילאפס: 21-19

בפתיחת העונה הייתה תחושה שהנה משהו שונה קורה בקבוצה, שאולי גרנט היה המרכיב הסודי שהיה חסר במתכון אך רצף הפסדים החזיר את הציפיות למקום. מאז הם בעיקר נלחמים להישאר עם ראש מעל המים, ועם רצף ההפסדים האחרון  (3) הם נשארים מתחת ל-50%.

כוכבים מרכזיים: לילארד עדיין לילארד, סימונס עוזר לו וכך גם גראנט אך הספסל דליל מדי כדי שזה יספיק.

12. ל.א. לייקרס

דרווין האם: 22-19

זה התחיל רע, המשיך רע ולאט לאט השתפר. למרות היעדרו של דיוויס הקבוצה מצליחה ליצור רצף ניצחונות ולהגיע כמעט למאזן חיובי. השינויים שהמאמן עשה מוכיחים את עצמם ובכל זאת לברון מבקש חיזוק דחוף.

כוכבים: לברון ממשיך להראות דומיננטיות גם בגיל 38, דיוויס שהוא בריא הוא מפלצת בעלת גבה אחת וראסל ווסטברוק המושמץ קיבל את תפקידו מהספסל ובמשחקים האחרונים הפך להיות כוח משמועתי.

13-15. אוקלוהמה (23-18) ספרס (28-13)  ויוסטון (30-10)

מארק דיינו, גרג פופוביץ' וסטיבן סיילס.

אוקלוהמה קצת חריגה בנוף אבל שלושת אלו הן הקבוצות שמחכות להזדמנות להגיע לדראפט בנחת. אוקלוהמה חריגה כי הם כן מנסים לנצח ולבסס את דרכם כקבוצה חזקה כבר בהווה ובטח בעתיד. שיי עם עונה מצויינת מראה כמה שהעתיד שלו ורוד.

תארי חצי העונה:

MVP: יוקיץ', לוקה וג'א מוראנט

מאמן העונה: מייק מלון, ווילי גרין, מייק בראון וטיילר ג'נקינס

שחקן ההגנה: ג'ארן ג'קסון, הרברט ג'ונס

שחקן משתפר: לאורי מרקאנן, דזמונד ביין, ציון ווילאסון, ארון גורדון ושיי גילגיוס אלכסנדר.

רוקי המערב: קיגן (סקרמנטו), ברין (דנבר) סמית' (יוסטון)

לא מסכימים, חושבים שיש עוד אנשים להוסיף – מוזמנים לכתוב בתגובות.

Subscribe
Notify of
7 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אשך טמיר המקורי
11/01/2023 13:18:57

תודה רבה
בדנבר חשוב לציין גם את התרומה המצוינת של שחקני המשנה, שכ"א עולה ותורם (מקק"פ ועד בראון עם U)

ירושלמי
ירושלמי
11/01/2023 15:23:20

בטופ 5 של כל קונפרנס כל קבוצה מהמזרח עדיפה לדעתי על מקבילתה מן המערב אז מפתיע שדווקא המערב מוביל על המזרח.
תודה רבה

עמיחי קטן
11/01/2023 15:40:15

תודה שחר.

מנחם לס
11/01/2023 16:03:46

תודה שחר. הייתי מוסיף את ראסל ווסטברוק כ'שחקן ששי'

NBA בדם
11/01/2023 16:56:05
Reply to  מנחם לס

מסכים. הוא ראוי להיות בדיון.
אם ראס יזכה איכשהו בתואר, לדעתי הוא יהיה השחקן הראשון שזוכה קודם בmvp ואחר כך בתואר השחקן השישי.

NBA בדם
11/01/2023 16:57:06

תודה שחר.
בחירות ראויות.

ירון, החלום
ירון, החלום
11/01/2023 17:33:04

בס"ד
תודה שחר.
מאד מושקע.
יש תנודות גדולות מאד בקבוצות מסוימות..
ובכללי הרבה דברים פתוחים.