מעורב כדורגל, אדלפי, ופלה – מקבוצה של 7 שחקנים עד משחק נגד נבחרת העולם ב-6 שנים. מערכה 7: רינה ז"ל הולכת לעולמה ביום שעלינו לחצי גמר אליפות המכללות 1973-4 / מנחם לס

מעורב כדורגל, אדלפי, ופלה – מקבוצה של 7 שחקנים עד משחק נגד נבחרת העולם ב-6 שנים. מערכה 7: רינה ז"ל הולכת לעולמה ביום שעלינו לחצי גמר אליפות המכללות 1973-4 / מנחם לס

*************************

לשוקה, רובי, ואמנון – בוגרי מכון ןוינגייט שלושתם – סידרתי 60 קרדיטס כשהם הגיעו לאדלפי ב-1969-70. הם עשו את ה-B.A ב1971-72, ועתה קיץ 1973. והם מקבלים את ה-M.A בחינוך גופני. ז"א שמשהו טוב מאד קרה להם בכל מקרה בזה שהגיעו לארה"ב. רובי קיבל משרה כמנהל המחלקה לחנ"ג בבי"ס התיכון בארקלי היקרתי, שיחק בניו יורק קוסמוס, והוא עדיין מתגורר בקווינס, גר במגדל יקרתי עם אשתו יהודית, שסדרתי לה עבודה ב-HUMAN RESOURCES CENTER שם היא עלתה בתפקיד עד היותה אדמיניסטרטור עליון במרכז. שוקה המשיך לימודיו לדוקטורט, והמשיך את חייו כפרופסור לפיזיולוגיה של המאמץ במכללה מעולה בניו ג'רסי. אמנון – איש עסקים בנפשו – הגיע עד בעלות קייטנת קיץ באפסטייט ניו יורק, בעל דירות, ודילר במכונות קפה. אני בקשר טוב עם שלושתם עד עצם היום הזה.

*************

1.אמפטמינים (כדורי 'SPEED')

עונת 1973-74 הייתה המזעזעת ביותר בחיי. בסרטן דם אקוטי מספר ההפוגות (REMISSIONS) המקסימלי הידוע בעולם הרפואה הוא 5. רינה שלי נמצאת בהפוגה החמישית. אז כבר שכרתי דירה בבולטימור, ובמשך העונה הייתי מעמיס את בנותי בגרדן סיטי בסיום ההרצאה האחרונה שלי באדלפי ביום חמישי ב-22:00 על הסטיישיון וואגן במיזרונים שקניתי שתהיה להם מיטה לארבע שעות הנסיעה לבולטימור, מסיע את הבייבי0סיטר לביתה ויוצא לדרך.

ביום חמישי הייתי רצוץ מכל השבוע: יום שלישי שתי הרצאות ל-UNDERGRADUATE (ל-B.A), אימון כדורגל, ואז שתי הרצאות הערב ל-GRADUATED (ל-M.A). יום רביעי כל שעות הבוקר ב-HUMAN RESOURCES CENTER ואז משחק בבית, או בנסיעה לכל ה-TRI-STATES (ניו יורק, ניו ג'רסי, קונטיקוט). יום חמישי העתק של יום שלישי ואז נסיעת 4 שעות לבולטימור.

ביום חמישי אחד נרדמתי על ההגה עם בנותי ישנות בסטיישיון וואגן ואני במסלול השמאלי של ניו ג'רסי טרנפייק. אלוהים שמר עלינו ורק פגעתי ב-DIVIDER – ה-BAR מפלדה המפריד בין נסיעה דרומה וצפונה. המכונית התנדנדה אבל מיד התעוררתי והשתלטתי על ההגה. הבנות אפילו לא התעוררו. ראשי היה עלי סחרחר. ידעתי שעלי לעשות משהו בנידון.

כשהגעתי ביום שלישי לגרדן סיטי מהרתי מיד לרופא שנתן לי מירשם לאמפטמינים אבל הזהיר אותי לקחת רק כדור אחד שעה לפני הנסיעה לבולטימור, ואחד בנסיעה חזרה לגרדן סיטי.

ביום חמישי לקחתי את הכדור הראשון והשפעתו עלי הייתה קסמית ממש. לא רק שהייתי ער. הייתי מוכן ללכת שלושה סיבובי א\גרוף נגד מייקל טייסון. החלטתי שכשאני מגיע למלון אני מיד מסכם את עבודת המחקר שעסקתי בה ב-HUMAN RESOURCES CENTER. שכנעתי את עצמי שרינה תוכרז נקייה מסרטן. הראש היה מסוחרר. הרגשתי מלא אנרגיה ותחושה של SUPERMAN ממש.

לא ישנתי שני לילות. כל מה שרציתי היה לעשות משהו. שיגעתי את רינה ואת הבנות: רציתי פתאום לקחת את כולם לגן החיות ואז לשוק הדגים (כולן שונאות דגים). רינה מיד הרגישה שאני ON SOMETHING. חייב הייתי לגלות לה. היא ביקשה שאקח רק חצי כדור, והזהירה אותי שעם הזמן השפעת הכדורים תיפחת, "אבל אל תעיז לקחת יותר כי תהפוך ל-ADDICFT ולבנות תהיה אמא עם סרטן סופני ואבא משועבד לכדורי SPEED".

הבטחתי לה שלעולם לא אפיר את הבטחתי לה.

לקח לי בדיוק שבועיים וחצי לבלוע שני כדורים במכה. המינון שהרופא נתן לי לשלושה חודשים הספיק בקושי לחודש. חשבתי איזה בלוף לספר לרופא כדי שייחדש לי את המירשם.

יום אחד כשאני בבית בגרדן סיטי, הבנות ישנות שנת ישרים ובצנצנת נותרו חמישה כדורי אמפיטמין הסתכלתי עליהם ואמרתי לעצמי, :לבלוע את כל ה-5, או ש…"???

או שלשפוך אותם לאסלת בית השימוש ולהוריד את המים.

השלכתי והורדתי את המים, ומעולם לא נגעתי יותר באמפטמינים.

2.עונת הכדורגל 1973-4

העונה חזרה להיות עונה רגילה של 14 משחקים, וכמובן שאיפה להגיע לפלייאוף. עתה אני עם עוזר מאמן מצויין. עונת 1972=73 הייתה מצויינת מבחינת RECRUITING. הלכתי לראות שחקן צעיר מניו הייד פארק השכנה ומיד ידעתי שאני רוצה אותו. שמו טומי לנג, ועוד אחזור אליו. הישראלי שהגיע, צביקה שרף, היה צעיר צנום ורזה שנראה כמו הכל אבל לא כמו שחקן כדורגל. הוא שיחק בהפועל אילת והמנג'ר שם שכנע אותי לקחת אותו. צבי'קה הפך למעוז הגנתי וסיים את ארבעת שנותיו באדלפי כשחקן האנדרייטד מכולם. גם קרל מקדונלד הג'מאייקאי הגבוה היה המילגה השלישית – לימודים בלבד – שנתתי. ראינו אותו (אייב ואני) בשני משחקי סמר-ליג וידענו שהוא הסטופר שחיפשנו. לפתע הסתבר לנו שקרל קיבל מאדלפי מילגת FINANCIAL AID ונפלה לידינו מילגה נוספת, שנתנו ליהלום נמוך, בלונדיני, ביישן ואינטרוברטי בשם ברני רוהליג, שהפך לשחקן הרכב ראשון לארבע השנים הבאות.

********

אייב ואני הרכבנו קבוצה: שוער יוג'ין דושטו. אין טוב ממנו. מגן ימני צביקה שרף. מגן שמאלי תום לנג.. מגן מרכזי אחורי – סוויפר – קרל מקדונלד, ומגן אמצעי קדמי – סטופר – מני מטוס. הגנה שהייתי נותן לה ציון 8.5 ברמה האוניברסיטאית. מרכז השדה דיק היין, ברני רוהליג, ובוב מונטגומרי. מה הדרוג? 7, לא יותר. החלק החלש בקבוצה. אני מקווה שיפתיעו אותי. מתקיפים? ג'ורג' גונזלס מימין וקרלוס סקוט משמאל. מה חסר? STRIKER. מין קינליה כזה ששיחק בקוסמוס: טנק מהיר השולט בכדור וישנה לו תכונה אחת שאין לאך אחד: הוא מריח שערים. החלטתי שעלי למצוא אחד כזה. אם נמצא כזה תהיה לנו התקפה של 9!

3. חסר לנו סטרייקר. "יש אחד כזה. תמצא אותו ב-GAELIC PARK. קוראים לו צ'ארלי או'דונל"

אם תגיע לרחוב 240 על הברודוויי, כשהשדרה היא כבר מזמן בברונקס, תגיע למבנה ישן, GAELIC PARK שמו. כיאה לאירים וסקוטים הכניסה למגרש הפוטבול/כדורגל היא דרך הבר – או חור השתייה. כיאה לכל סקוטי או אירי אמריקאי, לפני שהולכים לשחק מרביצים בירה או שתיים.

המשחק השולט באיצטדיון הקטן הוא GAELIC FOOTBALL, מין רוגבי אירי, וכשצלצלתי לשוואן Caoimhe,שהוא מנג'ר הפארק , הוא אמר לי ששחקן הגייליק פוטבול הטוב ביותר בפארק הוא אחד, צ'ארלי או'דונל, שמספרים עליו שבבלפאסט הוא שיחק כדורגל בליגה ב' והיה מצויין, ורק בגלל שהיה קתולי ו-Irish nationalist/republicans (mainly Roman Catholic באזור פרוטסטנטי הוא לא קיבל שום הזדמנות.

בדחילו ורחימו הגעתי לפארק. הספיקו לי 15 דקות לדעת שצ'ארלי הוא האיש שאני רוצה. הולכים לנתקלח. צ'ארלי תופס שולחן ומזמין בירת ג'ינס. אני מתיישב לידו.

-היי צ'ארלי!

=הוא מסתכל עלי בחשד ואז אומר 'היי'.

-אני מציג את עצמי כפרופסור לביומכניקה ומאמן כדורגל. הוא שואל מה בהדיוק אני רוצה ממנו. אמרתי לו שהוא האדם שבאתי לראות.

-הוא לוגם מהבירה ושואל, "וזה הביא את הפרופסור עד הלום?"

-אני אומר לו שאני רוצה שהוא יבוא לשחק עבור אדלפי יוניברסיטי עם מילגה.

צ'ארלי מסתכל עלי כאילו נפלתי מהירח ואז הוא מרכז מבט עלי ומחייך:" אני? יוניברסיטי? איט איינט פור מי. איי הב גאט נו בריין פור נו יוניברסיטי", הוא אומר באנגלית מסורסת.

(אני יכול לכתוב אלפיים מילה על השיחה עם צ'ארלי שערכה כשעה. בסופו של דבר אני מציע לו שאסיע אותו עכשיו לאדלפי, אראה לו את האוניברסיטה, ואת הבייסמנט בביתי היכן שהוא יגור, מרחק הליכה של חצי קילומטר מהקמפוס.

אנחנו נוסעים. לא מפסיקים לדבר. צ'ארלי לא חשב אפילו פעם אחת בכל ימי חייו על לימודים אקדמאים. הוא למד צבעות והתכונן למצוא ג'וב כצבעי, אפילו שהוא על ויזה של תייר. שאלתי אותו אם הוא גמר תיכון והוא ענה שהוא חושב שכן, מין תיכון של כנסייה קתולית אבל לדעתו בי"ס של 12 כיתות.

–"שלח מכתב שישלחו לך את התעודה", אני מבקש ממנו, ומחזיר את צ'ארלי לברונקס. אין לו טלפון אז אני נותן לו את המספר שלי ומבקש שיתקשר כשהתעודה תגיע.

אני חוזר הבייתה אל רינה החולה ושתי בנותי. עוברים 5-6 שבועות ואני שוכח מצ'ארלי.

בוקר אחד הטלפון מצלצל. צ'ארלי על הטלפון. הוא מדבר במבטא אירי ובולע מילים ואני לא מבין חצי ממה שהוא אומר אבל קלטתי "תעודה". אני מבקש ממנו להאיט. התעודה הגיעה מהכנסייה הקתולית.

אני מדבר עם מנהל הקבלה ומבקש ממנו שלא יעשה בעיות עם התעודה של צ'ארלי.

-"תן לי קודם לראות אותה".

צ'ארלי מגיע לאדלפי על רכבת לונג איילנד ריילרוד. עם התעודה. ציונים מ-6 עד 7.5. הרוב 6. ציוני 5 ו-4 זה 'לא עובר' אבל להפתעתי לצ'ארלי אין כל 4 או 5. הרבה מהמקצועות כתובים בשפת GAELIC. אני אומר למנהל הקבלה: "אני אעבוד אישית עם צ'ארלי עד שהוא יסתגל להכל. משם אני קופץ לאתלטיק דירקטור, מסביר על צ'ארלס או'דונל, ואומר לו חד וחלק: "אתה חייב למצוא לצ'ארלי מילגה". הוא מחייך ואומר שיש לו מילגה עבורי. איך, מה פתאום, למה – – אני לא שואל. לצ'ארלי ישנה עכשיו מילגת לימודים ועד שיסתדר הוא יגור אצלי. ה-AD החדש הוא גם מאמן הא"ק של אדלפי. WHEELER-DEALER בעצמו שאסף 4 רצי 400 בסביבות 45.5 עד 46.5 שניות והם שברו את שיא העולם ב-4X400 שליחים באולמות סגורים. גם בוב בימון – מחזיק השיא העולמי לקפיצה לרוחק – לומד עכשיו באדלפי אבל הוא INELIGIBLE לא"ק ולכן משחק אצלנו כדורסל (הוא היה טוב מספיק להשיג חוזה כדורסל ב-ABA).

על צ'ארלי הייתי יכול לכתוב ספר. הוא-הוא שכבש עבורנו את שלושת שערי הנצחון באליפות המכללות.

שאלו אותי כמה וכמה פעמים מי היה השחקן הטוב ביותר שלי באדלפי, ואני תמיד מהסס בין צ'ארלי א'ודונל ונמרוד – נימי – דרייפוס, שיגיע לאדלפי בעונה הבאה, עונת 1974.

4. נצחון ברבע הגמר על ספרינגפילד הגדולה, ואז נסיעה מטורפת לבולטימור, לרינה הגוססת

סיימנו את העונה 1-1-11 הווה אומר 11 נצחונות, הפסד אחד ( 2-1 להרטוויק) ותיקו אחד (1-1 נגד LIU). אנחנו בפלייאוף. סיבוב ראשון ניצחון 0-4 חד וחלק על קינגס פוינט – האוניברסיטה השנייה של הצי (הראשונה היא אנאפוליס). המשחק בסיבוב השני הוא נגד הסטייט יוניברסיטי של ברמינגטון באפ-סטייט ניו יורק. נצחון קשה יותר מאשר התוצאה מראה – 0-3. המשחק של רבע הגמר הוא בספרינגפילד – המכון וינגייט של ארה"ב – למרות שהרקורד' שלנו טוב משלהם, אבל לך דבר אל הקירות. ספרינגפילד היא קבוצה מצויינת. משחקת מהיר וחזק. אחד הטובים שלנו. המגן צביקה שרף הבקיע את שער הנצחון מבעיטה לאלוהים מחצי המגרש ולפני ששאלת 'מה קרה?' הכדור של צביקה פירפר ברשתה של ספרינגפילד, כמו שאומרים החברים שלי מלויולה, ואנחנו בפיינל פור אחרי ננצחון בקרב קשה ביותר- – – אבל נצחון מוצדק.

ממש עם סיום המשחק מגיע שוטר עם המסר שבית חולים בבולטימור צלצל לאוניברסיטת אדלפי ומהאוניברסיטה צלצלו למשטרת ספרינגפילד שחולה בשם רינה לס החלה מאבדת לחץ דם, והמסר לבעלה הוא להגיע לבולטימור כמה שיותר מהר.

השעה הייתה כבר 22:00, ואני זוכר שהשוטר צלצל לשדה התעופה של בוסטון ולא היו יותר טיסות מבוסטון לבולטימור, ולטוס לניו יורק ומשם לבולטימור היה לוקח יותר זמן מאשר נסיעה של 400 המיילים האלה מבוסטון לבולטימור. אני הגעתי למשחק עם מכוניתי הפרטית כי הייתי אמור לחזור בכל מקרה לבולטימור אחרי מקלחות השחקנים וארוחת ערב חגיגית בדיינר מקומי הפתוח 24 שעות.

קפצתי למכונית ועשיתי חשבון שאם אני נוסע 70-80- מייל לשעה אני מגיע תוך 5 עד 6 שעות. נסעתי מעל הספיד המותר משך כל הדרך. אני ממהר. אני רוצה לראות את רינה בחיים ולומר לה שוב כמה אני אוהב אותה ושהדבר החשוב ביותר בחיי תהיינה שתי בנותינו.

כשהגעתי ל-BELTWAY העוטף את בולטימור אני שומע אזעקה מאחורי, ושריף יוצא ממכוניתו ומצווה עלי להרים את ידי ולצאת מהמכונית. הסברתי לו בחצי גמגום למה נסעתי 85 מייל לשעה באזור של 55. הוא אומר לי, FOLLOW ME"

הוא מדליק את האורות ואת האזעקה ואני מאחוריו, טסים 85 מייל לשעה לבית החולים, כולל נסיעה מהירה ברחובות בולטימור. אני מודה לו. רץ למעלית לקומה 7. אני רץ לחדרה. חברי הטוב ביותר יצחק יקל – בשליחות מהסוכנות בבולטימור – מחכה לי. מהבעת פניו הבנתי שאחרתי.

הוא אומר לי שהרופאים הירשו שאכנס לחדר, אשהה עם רינה כמה דקות, אוריד לה את טבעת הנישואין עם היהלום, וכשאסיים שאודיע בחדר האחיות.

נכנסתי לחדרה של רינה'לה שלי. חיבקתי אותה. אמרתי לה כמה אני אוהב אותה. הבטחתי לה שאשמור על הבנות ואגונן עליהן מכל רע. לעולם לא אשכח את מבע פניה. מין חיוך כמוס כזה. כאילו היא מחייכת שסוף-סוף הסבל שסבלה – עם הפוגות כמובן – משך 3 שנים, חלף, איננו עוד. בקשתי מיצחק שיסע הביתה. השעה הייתה כבר לפנות בוקר.

ישבתי ליד רינה כשעה, ואז נסעתי למלון אל שתי בנותי, שאמי ואמה של רינה שמרו עליהן.

*************

כחודש לפני פטירתה. מבע פניה כה עצוב.אני רואה ייאוש ושברון לב במבעה. היא לא בוכה; היא שבורה אחרי שהייתה כה אמיצה משך שלוש שנים. היא יודעת בדיוק את מצבה. היו אלה הימים האומללים ביותר בחיינו
התמונה האחרונה של רינה: שבועיים לפני מותה היא ביקשה שאקח אותה ואת הבנות לגן-חיות. סיגל בת 6.5 ואפרת בת 3.5. תנו מבט בצמה של סיגל. שערה הגיע לה עד הברכיים. משך שנה וחצי היא התנגדה שאקצץ לה את השיער. אמרתי לה שאני לא יודע כיצד לרחוץ אותו ולסרק אותה. למדתי. אחרי שנשאתי לגייל כחצי שנה לאחר מותה של רינה גייל אמרה לסיגל אותו דבר. סיגל אמרה לגייל, "מאם, קחי אותי למספרה ושיקצצו לי את הצמות, אבל לא קצר יותר מעד הכתפיים!
49 שנים יותר מאוחר אפרת בת ה-52 נשואה באושר, אם לשתי בנות נהדרות, ובעלת מרכז לרפואת הנפש – ATLANTA WELLNESS CENTER FOR MENTAL DISORDERS
סיגל האמצעית (בין שתי בנות דודות מיגור וגבת), בת 55, מתגוררת בהוד השרון, נשואה באושר ואם לשלוש בנות נהדרות, ועובדת בחברת פרסום מהגדולות בישראל, והיא בעלת כמה חשבונות של חברות-על בישראל וארה"ב

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
45 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Don
Don
10/01/2023 5:47:52

חזק. תעודה עם ציונים בגאליק!
תענוג פשוט תענוג לקרוא את שכותב.

זאב
זאב
10/01/2023 12:56:09
Reply to  Don

מנחם, אני אחד מהקוראים השקטים של האתר (והנאמנים -:) )
ריגשת עם הסיפור שלך. כל הכבוד על התקומה אחרי אסון שכזה.
איך אומרים באנגלית, אינספרציה!

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

נהדר מנחם הצחקת עם הגאליק.

Guy d
Guy d
10/01/2023 6:22:50

מעולה מנחם! יש גם התמכרות והתגברות, לא זכרתי את האמפטמינים.
ספר!

IDO
IDO
10/01/2023 6:34:27

איזה דרמה!

הייט אשברי
הייט אשברי
10/01/2023 7:23:57

מנחם – מרגש מאוד לקרוא. החלקים על רינה הביאו אותי לדמעות.
כבר כתבו כאן לפני שאתה צריך להוציא ספר.
הכל כבר כתוב . רק עריכה .

אשך טמיר המקורי
10/01/2023 7:24:55

וואו דוק, איזה סיפור. אין מילים.
מתי יוצא הספר? אני מזמין מראש

אשך טמיר המקורי
10/01/2023 7:25:24

אני אפילו עובר לשלב הבא – רוצה לראות את הסרט.
מי ישחק אותך?

asaf
10/01/2023 7:35:49

שון קונרי כבר לא אתנו למשימה …

אור
אור
10/01/2023 7:37:42
Reply to  asaf

🙂

אשך טמיר המקורי
10/01/2023 8:41:30
Reply to  asaf

חשבתי על זה

דוקטור רזי הופמן
10/01/2023 9:19:30
Reply to  asaf

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
ענק. תמיד אמרתי שיש דמיון ביניהם.

דוקטור רזי הופמן
10/01/2023 9:20:13

צריך לבדוק ברוגלות של הופס.

הייט אשברי
הייט אשברי
10/01/2023 10:35:13
Reply to  asaf

שון קונרי באמת היה יכול להיות הבחירה הטבעית. גם בוב הוסקינס – רק שגם הוא כבר לא איתנו.

דוקטור רזי הופמן
10/01/2023 11:08:10

אוי, בובו היה מדהים.
קשוח אמיתי וגם סופר מריו אבל לא חושב שהוא מתאים למנחם.

אשך טמיר המקורי
10/01/2023 12:31:17

בוב הוסקינס היה מדהים.
לכו תראו אותו ב"המסע של פליסיה".

אור
אור
10/01/2023 7:37:12

תודה מנחם, מרגש

asaf
10/01/2023 7:37:59

מנחם תודה. כואב ומרגש כאחד. מעוררת השראה היכולת שלך לקום מהאובדן של רינה ז"ל , למצוא זוגיות חדשה (וארוכת שנים) ולגדל שתי בנות לתפארת.

Jonathan
10/01/2023 7:58:10

תודה מנחם.
מצחיק, מרגש, כואב.
כתיבה משובחת.

עמיחי קטן
10/01/2023 7:59:48

תודה מנחם. הכתיבה שלך היא נכס צאן ברזל.

דוקטור רזי הופמן
10/01/2023 9:21:50

חבל שהיום רק אנחנו נהנים מזה.
כל מי שגר פה בישראל צריך לדעת מי זה מ"ל ולהכיר את הכישרונות שלו.
85 בערך ועדיין בועט, זו תופעת טבע.

אשך טמיר המקורי
10/01/2023 12:31:47

אמת

9fingers
9fingers
11/01/2023 23:09:02

נכון מאוד

יהלי אולמר
10/01/2023 8:47:27

וואו ועוד פעם וואו
סיפור שיש בו הכל
מרגש, מצחיק וקורע לב בו זמנית

אהרון שדה
10/01/2023 9:05:04

מנחם נהדר ומרגש
עצוב מאד
על רינה שהיא כל כך אצילית ומתוקה בתמונות
גידלת משפחה לתפארת למרות התנאים הקשים .

דוקטור רזי הופמן
10/01/2023 9:23:58

מנחמנו, מה נשאר לומר אחרי שהכל נאמר?
אני עם דמעות בעיניים על רינה
אולי החלפת את האמפטמינים בוויסקי?
לעיתים, מכורים צריכים תחליף.

ירושלמי
ירושלמי
10/01/2023 9:47:31

מעולה ממש
תודה רבה מנחם

אלכס דוקורסקי
10/01/2023 10:19:25

מנחם, מרגש מאוד. תודה רבה.

Benda
Benda
10/01/2023 10:57:19

אין מילים מנחם. אלוף אמיתי.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
10/01/2023 11:37:54

מזל שאני קורא את זה לבד בבית, גרמת לי לבכות…
יש לך ולבנות שלך סיפור מדהים, שמחזיר, ולו בקצת, את האמונה והתקווה. תודה רבה

Dor
Dor
10/01/2023 11:44:56

מרגש מנחם

דני האדום
10/01/2023 12:55:51

מל …..לגמרי סידרת נטפליקס .
הליהוק שלי היה :
את פרופ לס אני נותן לאלן ארקין
את רינה לס לדיאן קיטון
את האירי החלוץ ל..קונן אובראיין
את השריף שמלווה את לס לבית החולים – גון סי ריילי

זאב
זאב
10/01/2023 12:56:46

נחם, אני אחד מהקוראים השקטים של האתר (והנאמנים -:) )
ריגשת עם הסיפור שלך. כל הכבוד על התקומה אחרי אסון שכזה.
איך אומרים באנגלית, אינספרציה!

Kidd
Kidd
10/01/2023 14:01:08
Reply to  זאב

ריגשת ממש מנחם!
גם אני כמו זאב..
אני קורא אותך עוד מהיימים שכתבת במעריב/ידיעות וניסיתי להבין מה זה חיצים/קרשים/סוכריות..

ירון, החלום
ירון, החלום
10/01/2023 13:32:10

בס"ד
תודה מנחם.
ממש מרגש.
שתזכה לנחת, לבריאות ולשמחה.

גוגליוטה
גוגליוטה
10/01/2023 14:22:04

מנחם תודה רבה על הסיפור. ריגשת מאד, אני כאן עם דמעות .
תודה על הפרופורציות ועל הסיפור המרתק שלך שכתוב כמו שרק אתה יודע לספר.
הרבה בריאות ותמשיך לכתוב ולכתוב ולהנות ממשפחתך

MacLeod 1
MacLeod 1
10/01/2023 14:33:21

ספר,סידרה וסרט 😀
מדהים ממש, קשת רגשות שלמה, איך שהשוטר עצר אותך ירדו לי הדמעות…
תודה!

אורן
אורן
10/01/2023 15:05:27

תודה מנחם.
אמרו כבר לפני, יש בכתיבה שלך הכל. צחוק, עצב, דרמה ומתח.
נהניתי מאוד לקרוא.

סוסמעץ
סוסמעץ
10/01/2023 15:23:42

סיפור חיים מרגש
==
תודה רבה דוק

Avri
Avri
10/01/2023 15:49:48

קראתי את סיפור חייך כבר מספר פעמים מנחם, וכל פעם זה מפעים ומרגש מחדש. כתוב עם המון כנות ישירות ורגישות ואני חושב שאין אב לילדים קטנים שיכול להשאר עם עיניים יבשות. לגבי ספר: זה יותר פשוט ממה שאתה חושב. תבקש מהבת מהוד השרון שתיצור קשר עם יד שרה, יש להם שירות (מאוד זול אגב) שמראיינים אנשים מספר פעמים, אוספים מהם חומרים כמו תמונות, ויוצרים להם ספר. אני די בטוח שמוצר דומה קיים גם בארהב.

TheMike
TheMike
10/01/2023 17:16:17

מרגש מאוד. בא לי לחבק אתכם. איזו משפחה.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

אין מילים מנחם, תודה רבה, וכל הכבוד לך על החיים שיצרת למרות כל הקשיים האלה.
בתמונה שלה כילדה סיגל נראית קופי-פייסט כמו הנכדה הצעירה שלך, שאם אני לא טועה שמה רומי, שצלפה משלוש במפגש הופס האחרון.

Alex Rabino
10/01/2023 20:04:10

לקרוא ולדמוע. אני זוכר רבים מהרגעים שמנחם תאר בסדרת הכתבות באתר. כמה שהנבחרת עם רובי, שוקה ואמנון הייתה מעולה, אותו הדבר אפשר להגיד גם על הנבחרת של 1973/4.
מנחם הזכיר את האתלטים שלמדו באדלפי. על בוב בימון אלוף העולם דאז בקפיצה לרוחק אין מה להרחיב. נידמה לי שכבר סיפרתי באחד המפגשים של האתר על גדות הירקון איך אתלט בגובה 1.85 מ' שיחק כדורסל בנבחרת אדלפי והיה מוריד ריבאונדים מהקצה העליון של הלוח. לגבי השיא העולמי ב 400 זה היה יארדים לא מטרים. נידמה לי ששם המשפחה של האחים היה פיטרסון.

Wave Bull
10/01/2023 22:40:11

כשהדמעות זולגות מעצמן… נפלא וכביר מל. ריגשת שוב