הסלטיקס מגיעים לדאלאס, הקליפרס יפגשו את דנבר ושני משחקים נוספים בפריוויו חמישי הראשון ב-2023 / רותם אלרן

מנת השף

2:30 – דאלאס מאבריקס (16-22) VS בוסטון סלטיקס (12-26)

המשחק הגדול של הלילה יתרחש בטקסס, שם המאבריקס הלוהטים, המחזיקים ברצף ניצחונות העומד על שבעה כרגע, יארחו את הסלטיקס, אשר מחזיקים במאזן הטוב ביותר בליגה כולה.

מבחינה אישית, זו ללא ספק העונה הטובה ביותר בקריירה של לוקה דונצ'יץ' עד כה – עוד לפני רצף המשחקים המטורף שראינו ממנו בתקופה האחרונה, הסלובני קלע 32.5 נקודות, מסר 8.6 אסיסטים, קטף 8.3 ריבאונדים וחטף 1.6 כדורים למשחק, כשאת כל אלו הוא עושה ביעילות מצוינת, אך בשבעת המשחקים האחרונים הוא מספק את אחד הרצפים המרשימים שראינו מכל שחקן שהוא בליגה.

עם 41.7 נקודות, 11.0 ריבאונדים, 9.9 אסיסטים, 2.3 חטיפות, 55.6% מהשדה, 40.7% משלוש ו-15.4 זריקות עונשין למשחק, דונצ'יץ' מעמיד מספרים שנראים מדומיינים כמעט, כשהוא מספק ברצף זה שלושה משחקים של 50 נקודות ומעלה, כשאחד מהם גם היה טריפל דאבל של 60 נקודות, 21 ריבאונדים ו-10 אסיסטים. בשבעת המשחקים הללו דאלאס מחזיקה ברייטינג התקפי של 121.8 ונראית נהדר, אך הלילה היא תפגוש באתגר קשה במיוחד, כאשר תארח את הסלטיקס.

דאלאס אמנם מחזיקה ברייטינג ההתקפי החמישי בטיבו בליגה העונה, אך היא נמצאת במצב בעייתי מעט במשחק הלילה – היכולת ההתקפית שלה תלויה מאוד ביכולת של השחקנים סביב דונצ'יץ' לקלוע את הזריקות שהוא מייצר להם, ובוסטון מחזיקה בשלל שחקני הגנה מדהימים, כשייתכן שדאלאס תתקשה מול סמארט, טייטום, בראון, וייט והורפורד. בוסטון קבוצת ההגנה השביעית בטיבה בליגה העונה וקבוצת ההתקפה הטובה ביותר, והלילה היא תפגוש את דאלאס נטולת דוריאן פיני סמית' ומקסי קליבה, שני מגני הכנף הטובים ביותר שלה. הפנומנליות של דונצ'יץ' כסקורר ומנהל משחק תספיק כדי שיהיה כאן משחק צמוד ומותח, אך צריך גם לשים עין על היכולת של הצמד המוביל של הסלטיקס הלילה, כשהם עשויים לחגוג בהיעדר מגני הכנף הראשיים של הטקסנים. אני מאמין שתהיה כאן חגיגה של התקפות, אך ההגנה הנהדרת של בוסטון נותנת להם יתרון קל ומציבה אותם כפייבוריטים לקראתו.

ההימור שלי הוא על קטיעת רצף הניצחונות של דאלאס וניצחון של הסלטיקס ב-4 נקודות.

שאר המשחקים

2:00 – אורלנדו מג'יק (24-14) VS ממפיס גריזליס (13-24)

המשחק המוקדם של הלילה יגיע אלינו מפלורידה, שם המג'יק יגיעו מהמקום ה-13 במזרח למפגש מול ממפיס, שמגיעה כשהיא בשוויון עם הנאגטס על המקום הראשון במערב.

אורלנדו תגיע למשחק כשהיא מחזיקה בניצחון בודד בחמשת משחקיה האחרונים, כשמעבר לכך היא מחזיקה ברייטינג ההגנתי ה-24 בטיבו בליגה וברייטינג ההתקפי ה-25 בטיבו, נתונים שמראים את הרמה הנמוכה שהיא הפגינה עד כה העונה. אין למג'יק יותר מדי שאיפות לנצח או להיות מועדון תחרותי בעתיד הקרוב, כך שכרגע הם עסוקים בעיקר בלפתח את הכישרונות הצעירים שלהם, וקשה לומר שזה לא עובד – ב-31 המשחקים הראשונים שלו ב-NBA פאולו באנקרו, הבחירה הראשונה בדראפט האחרון, הוא קולע 21.0 נקודות, קוטף 6.7 ריבאונדים ומוסר 4.0 אסיסטים למשחק, כשניתנת לו יד חופשית כשחקן המוביל של הקבוצה, כאשר הוא זורק קרוב ל-16 פעמים בערב. מעבר לבאנקרו, גם פרנץ ואגנר (19.9 נקודות, 4.0 ריבאונדים, 3.5 אסיסטים למשחק), וונדל קרטר (15.8-8.6-3.0) ואפילו בול בול (12.0 ו-7.1 ב-63.0% אפקטיבי) פורחים ומספקים יכולת אישית מצוינת, אבל מול קבוצה מול ממפיס הכישרון הזה לא יספיק, ואני בספק אם לאורלנדו יש בכלל רצון לנצח.

אחרי קרוב לחצי עונה של NBA, ממפיס ניצבת בשוויון עם הנאגטס על המקום הראשון בקונפרנס המערבי, כשלמרות שמספר שחקנים החמיצו כמות נכבדת של משחקים העונה, הקבוצה מצליחה להראות יציבות ולהישאר בראש טבלת המערב מאז פתיחת העונה. ג'ה מוראנט (27.1 נקודות, 8.0 אסיסטים ו-6.0 ריבאונדים למשחק) ודזמונד ביין (21.6 נקודות, 5.0 ריבאונדים ו-3.7 אסיסטים) מציגים יכולת התקפית נהדרת העונה וממקמים את הקו האחורי של הגריזליס כאחד מהטובים ביותר של הליגה, אך למרות זאת הקבוצה נמצאת רק במקום ה-14 בליגה במדד הרייטינג ההתקפי, לא מעט בשל החיסורים הרבים של השניים. בדקות המשותפות של מוראנט וביין העונה ממפיס מחזיקה ברייטינג התקפי של 117.2, כשהיא גם מחזיקה בנט רייטינג של 17.2 בדקות אלו.

למרות היכולת המצוינת של ביין ומוראנט ביחד, הסיפור האמיתי של העונה בממפיס הוא ההגנה של הקבוצה. בעונה כולה היא מחזיקה ברייטינג ההגנתי השלישי בטיבו בליגה כולה, ומאז שג'ארן ג'קסון ג'וניור חזר לפני כחודשיים, היא מחזיקה ברייטינג ההגנתי הטוב ביותר בליגה כולה, ובפער של 1.6 נקודות ל-100 פוזשנים מקליבלנד השנייה. בהובלת טריפל ג'יי ההגנה נראית נהדר, ובשילוב עם התקפה מצוינת כאשר המועדון משחק בסגל מלא, ממפיס יכולה לאיים על התואר העונה, ובוודאי שלא תתקשה במשחק מול קבוצה כמו אורלנדו.

ההימור שלי הוא על ניצחון ב-12 של הגריזליס.

3:00 – יוסטון רוקטס (28-10) VS יוטה ג'אז (21-19)

המשחק השלישי של הפריוויו יתרחש ביוסטון, שם יוסטון, המדורגת אחרונה במערב, תפגוש את יוטה העשירית.

המטרה של הרוקטס העונה מובהקת ולא יכולה להיות ברורה יותר – להשיג את הבחירה הראשונה בדראפט. ובשנה שבה ויקטור וומבניאמה עומד לבחירה, קשה להאשים אותם. חוסר הרצון של יוסטון לנצח מתבטא גם במספרים היבשים, כשגם הרייטינג ההגנתי וגם הרייטינג ההתקפי שלה נמצאים בשלישייה האחרונה בליגה, כשהיא וסן אנטוניו חולקות את ההישג המפוקפק העונה. ג'יילן גרין וקווין פורטר ג'וניור נראים טוב לעיתים, כשהם מקבלים את הכדור ביד במשרה מלאה, אך השילוב שלהם לא מספיק לניצחונות וקשה לי להאמין שיספיק לניצחון גם הלילה.

מנגד, הג'אז מגיעים למשחק כשהם מחזיקים ברצף של 5 הפסדים רצופים (רצף זהה לזה של הרוקטס כרגע), וככל הנראה יעדיפו לקטוע אותו. לאורי מרקנן נותן עונת פריצה מהחלומות, כשהוא קולע 23.9 נקודות ב-62.3% אפקטיבי וקוטף 8.5 ריבאונדים למשחק, כשהוא נראה כמו אול סטאר לכל דבר ועניין. הפיני, שיחגוג השנה 26, מקבל סוף סוף הזדמנות כשחקן מוביל של ממש ומחזיר ליוטה בתפוקה מרשימה ביותר, אך לאחרונה זה לא מספיק לניצחונות. ההתלהבות של תחילת העונה שוככת, וכעת ניכר שיוטה לא קבוצה שקרובה לרמה שהפגינה בה. את הרוקטס היא לחלוטין מסוגלת לנצח, אבל אני בספק אם תגיע העונה אל מעבר לפלייאין.

ההימור שלי הוא על ניצחון חוץ של הג'אז ב-8.

5:00 – דנבר נאגטס (13-24) VS לוס אנג'לס קליפרס (18-21)

המשחק שיחתום את הפריוויו הוא המשחק השני בטיבו שיתרחש הלילה, כשהיה יכול להיות הטוב ביותר אלמלא פול ג'ורג' היה נמצא בספק אליו.

הנאגטס מגיעים עם המאזן הרביעי בטיבו בליגה (בשוויון עם הגריזליס), כשבהובלת ניקולה יוקיץ' הקבוצה נראית נהדר ופשוט משחקת כדורסל טוב. בין אם מדובר בממוצע האסיסטים השני בגובהו בליגה ובהתקפה השנייה בטיבה בליגה, כשיוקיץ' מעמיד שורה סטטיסטית חלומית של 25.6 נקודות, 10.8 ריבאונדים ו-9.5 אסיסטים למשחק. ערב אחרי ערב הנפיל הסרבי מייצר לחבריו לקבוצה מצבי קליעה מהטובים והנוחים בליגה, מה שמוביל לכך שארון גורדון קולע 17.1 נקודות למשחק ב-62.6% אפקטיבי ומייקל פורטר ג'וניור מספק 16.7 ב-58.8% אפקטיבי, כשהשניים האלו הם המרוויחים הגדולים ביותר מהמצבים שמייצר יוקיץ'. ההגנה עוד לא מספיק טובה, וזו עשויה להיות נקודת חיסרון מול קוואי והקליפרס הלילה, אך אני מאמין שעצם כך שיוקיץ' מחזיק ביתרון התקפי עצום על פני שחקן כמו זובאץ בצבע יהווה יתרון משמעותי עבור הנאגטס הערב ויהפוך את המשחק למהנה ומותח.

כאמור, PG13 עשוי לא לעלות על הפארקט הלילה, אך למרות ההיעדרות הפוטנציאלית שלו אנו עשויים לקבל כאן משחק מסקרן מאוד שאין בו פייבוריטית ברורה. קוואי לנארד חוזר להיראות כמו הקוואי שהכרנו טרם הפציעה, כשהזריקות מתחילות להיכנס ביציבות. הוא אמנם עוד לא בריא לחלוטין, אך עם 23.3 נקודות, 6.5 ריבאונדים, 4.7 אסיסטים ו-1.2 חטיפות הוא מזכיר את עצמו יותר ויותר. היעדרות של ג'ורג' עשויה לשים את הקליפרס בנקודת נחיתות התקפית לקראת המשחק, במיוחד כשהם גם כך מחזיקים ברייטינג ההגנתי ה-27 בטיבו בליגה, אך גם חשוב להסתכל על מצב הסגל הלילה לעומת בשאר העונה – לאורך חלקים גדולים מהחצי הראשון של העונה הקליפרס עלו לשחק בסגל חלקי בלבד, בעוד הלילה ג'ורג' יהיה השחקן המשמעותי הבודד שעשוי להיעדר. זו היעדרות משמעותית מאוד, אך כשמשחקים שחקנים כמו נורמן פאוול, לוק קנארד ומרכוס מוריס לצד לנארד, ייתכן שהם יצליחו להתמודד התקפית עם דנבר.

ההימור שלי הוא על ניצחון ביתי ב-7 של הנאגטס.

לפוסט הזה יש 85 תגובות

  1. אני חושב שהסלטיקס יפסידו גם היום.
    לא ברור לי אם סמארט ישחק שהרי הורחק במשחק הקודם.
    הבעייה הגדולה של הסלטיקס היא חוסר היציבות של טייטום והנפילה שלו במשחקים האחרונים.
    פחות לשות ויותר חדירות, צריך לקחת בחשבון.

  2. לא יהיה פשוט מול לוקה והמזדנבים שלו, גם לקבוצת הגנה כמו הסלטיקס. נקווה לטוב.
    תודה רבה על הפריוויו המשובח ויאללה סלטיקס

  3. בוסטון מסריחים כבר בערך חודש. לוקה יצליף לנו בתחת, ויודעים מה, טוב שכך. זו קבוצה שצריכה עוד להתחשל ולהתחזק מנטלית, אז שיקבלו קצת בראש ויתפקסו בזמן לפלייאוף.

  4. נהדר רותם
    לתחושתי, החזון שנכתב מתישהו באמצע העשור הקודם מתממש העונה לחלוטין- הרבה קבוצות מרגישות שזו השנה שלהן או לחילופין שהן רחוקות מהלך אחד שימצב אותן כפייבוריטית (ברמה מסוימת) לאליפות. מצד שני, כל שאר הקבוצות מנסות לעשות סוג כלשהו של טנקינג בשביל ויקטור, סקוט, התאומים תומפסון או שאר שחקני המכללות (מי כמוני יודע). הבטן של הליגה מורכבת מקבוצות שגרועות מדי (כרגע) לאליפות כמו גולדן סטייט או כאלה שטובות מדי לטנקינג (יוטה מייצגת כאן).
    נוסף על כך, אני רוצה לראות את השם שלי בחל"ב שוב אז יאללה בלאגן:
    דאלאס ב-7
    ממפיס ב-12 (ההימור של רותם השפיע עלי בתת מודע)
    יוסטון ב-26 (על זה רביד הימר…)
    דנבר ב-2

  5. לא אגיד שיפוט נוראי אבל…
    מצד אחד לוקה זורק את טייטום מקבל 2 מהקו, מצד שני טייטום עושה סל ובבירור שחקן דלאס נוגע לו ביד בלייאפ אבל לא מקבל אנד וואן. והשופט היה מטר לידו. בחיאת, הורדתי את המינון אבל יש גבול.

  6. הסלטיקס מובילים ב 8, דלאס מובילים ב 9 זריקות עונשין, לסלטיקס? אפס 0 אפס אפעסססססססססססססססס זריקות עונשין.
    בדיחה של שיפטוט

    1. עכשיו זה 12 זריקות עונשין מול אפס של הסלטיקס.
      איך שופט יכול להיות כל כך מהבול?
      זה נראה מכור לגמרי
      שופטים זבל

      1. דלאס עשו 50% מהנקודות שלהם עד כה, ברבע הראשון, מהקו (12 זריקות….) בעוד שהסלטיקס עשו 0 מהקו כי עבירות לא נשרקו לטובתם…
        זה לא כדורסל וזה נראה מאד חשוד.

            1. ככה בדיוק דמיינתי אותך
              קללת דה שוט אמיתית

            2. מה עם איזה סטוט חיתולים חינם?
              אל תהיה נקניק ברונשוייג, אני עושה לך פה פרסומת בחינם.

            3. לך לסינים בוגד

            4. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
              כן, יש להם סחורה טובה ובזול אבל יש גם קורונה ועצרו את הסטוק מסין

  7. במקום לעקוב אחרי התוצאה אני אעקוב אחרי מספר קליעות העונשין שכל קבוצה מקבלת במשחק הזה.
    דלאס עם 14 זריקות עונשין, הסלטיקס עם 4 בלבד.

  8. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    נראה לי שדלאס לקחו עכשיו צאלנג, זה לא יעזור כי השופטוטים צריכים לאזן בפאולים.

  9. רואים בחודש האחרון שמשהו מאד לא טוב עובר על גייסון טייטום. הוא משחק רע כשזה קשור בהתקפה. הוא לא מרוכז. לא מובן מה הבעייה שלו.
    בהגנה הוא בדרך כלל בסדר אבל הוא משחק גרוע בהתקפה

  10. הסלטיקס מובילים 30:2 על דלאס בנקודות מהספסל. זה רוב ההבדל בין הקבוצות כרגע.
    רוב III עם 0 נקודות מהשדה מחצי ניסיון ונקודה אחת מהעונשין אבל עבודה מצויינת בהגנה.

  11. לא ייאמן, בזוקה ג'ו לוקח טיימאאוט, המבס רצו 5 או 6 והוא התעורר למרות שהסלטיקס מובילים ביותר מ 20.
    מה קרה שם? מי מת?

      1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
        בדיוק על זה חשבתי, ווי אול וויטנס.
        הגאון של הופס שוב צודק מול כל ה G ליג.
        אגב הם באים והולכים בגלים.

    1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
      איזה בנזזזזזזזזזזזזזזזז
      תמיד אמרנו שהשופטוטים בכיס שלו.
      זה היה צריך להביא להרחקה ברורה שלו. זה באמת קרה?

  12. מייק מאלון עשה קסמים בדנוור. אם הם בריאים הם בגמר. השאלה הגדולה היא הגב של יוקיץ או הגב של פורטר או שתי הגבות…. גבבות

    1. יש לו קליעה אבסולוטית. פעם ראיתי אותו כמה משחקים בבולס רמרתי זה דירק הבא. הוא אחרי זה נפצע לחודשיים ונעלם חחח.
      הבן אדם ממש מזכיר את דירק רק שלדירק היה כדרור טוב משלו. בקליעה הוא לא נורמלי קולע מכל מכל מקום.
      הוא צריך קצת להוסיף קשיחות הוא לא אוהב מגע. קשיחות וכדרור והוא kd 😁

  13. פרוגרסיביים דוחפים לך הכל בכח. אמריקה תרד מגדולתה אלא אם כן פוטין ימשיך לדפוק את העסק.
    לא מבין מדוע הוא יצא למלחמה הזו? בשביל מה הוא היה צריך לעשות את זה לעצמו?

    1. דוקטור – זה הדבר היחיד שאתה לא מבין ? כי זה דווקא פשוט . אנשי כוח ושררה תמיד מחפשים עוד , והצלחות קודמות מסנוורות אותם . ע"ע הנוכל ואישתו הפסיכית בק"ק א"י-פלשתינה

      1. גילית את אמריקה?
        אתה מוזמן לחפש ולמצוא מקומות שבהם אמרתי בדיוק מה שאתה חושב שאני לא יודע ויש יותר מדיי פעמים שאמרתי את זה.
        🙂
        זה לא משנה את העובדה שנתניהו גם נהנתן ושהוא ראש הממשלה של מדינת ישראל, תרצה או לא תרצה.
        זה גם לא משנה את העובדה שהשופט בדימוס ברק, זה שעשה את המהפיכה השיפוטית, טוען שנתניהו הוא המגן מספר 1 של המהפיכה הזו.
        זה לא משנה את הראיות שהוצגו עד כה במשפט שמראים שהמשטרה והפרקליטות נקטו אמצעים פליליים על מנת לייצר כתבי אישום.
        מה יהיה? נחייה ונראה, אני לא היסטרי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט