ביום הדראפט ב-NFL – משק חבטות, לסנטר החובט מס' 1 בליגה / מנחם לס

סנטר של זהב

תאמינו לי שמה שאני עומד לכתוב עתה מעניין רק את הסבתא של כל אמריקאי. משחקי ה-NBA הערב יזכו לרייטינג הנמוך ביותר שיכול להיות, כי 90% מחובבי הספורט כאן יהיו דבוקים ב-8 בערב לסיבוב הראשון של דראפט ה-NFL. אני בטוח כמעט שג'דבון קלאוני יהיה בחירת הדראפט הראשונה. השאלה המעניינת את כולם היא אחרת: היכן ייבחר ג'וני מנזיאל. אבל מאחר והזנחתי לאחרונה פוטבול אמריקאי, ניתן לדראפט לעבור ללא הרבה COMMENTS. נחזור לפוטבול בפרה-עונה.

אז מה קורה בהופס?

רק אתמול איזה רפה-הבנה,  גולם כדורסלני,  דחליל הופס, נואל ונבער מדעת בשם שליימה (בוודאי אימו קוראית לו שלמה. שלמה, שליימה, מה זה משנה? אני הייתי תובע את הורי לדין על שנתנו לי שם כזה, ואז מכה אותם עם מטאטא בתחת על אות הקין שתישאר עמי לעולם! רק תחשבו על זה: בובה'לה הפונה אליך: "שליימה – או שלמה – אני אוהבת אותך!". אני הייתי מת!) העז ללגלג עלי ושם לינק http://www.hoops.co.il/?p=24648 למאמר החכם ומלא התבונה שכתבתי על רוי היברט.

היכן הוא היום? מתחבא במיטה כשהשמיכה מכסה את ראשו.

זה כמעט תמיד ככה: כמובן שישנן משוכות בדרך, אך בסופו של דבר הדוק צודק.

כן, רוי היברט, שק החבטות של כל עולם ההופס בשבוע האחרון הפך לחובט מספר אחד. שוב לסנטר מספר 1 בליגה.

תראו לי סנטר אחר מאלה שנשארו בפלייאוף שיכול להתגאות עם שורה כזאת:

R. Hibbert C   33:28    10-13     0-0    8-8     +16     2   7  1 0 0 2  0 28

28 נק' ב-10 מ-13.  16+ כששיחק. 7 ריבאונדים. 33 דקות משחק.

הוא חזר אחרי משחק הפלייאוף הגרוע בחייו לתת את משחק הפלייאוף הטוב בחייו, והכל אחרי 44 שעות.

שלשום הוא היה "NATIONAL PUNCH LINE". קריקטורות…טוויטים מגילברט ארינה ואחרים…נושא לבדיחות בנייט-טיים שואו של פט אובריאן ואחרים. למעשה "GLOBAL PUNCH LINE" כשאפילו חסרי הבנה מינימלית כשליימה שלנו עולים עליו. גם אני עליתי עליו, למה לא? לתת שורה של אפסים אפילו שליימה יכול. אבל לרוי היברט שורה של אפסים? אז מה קרה? כיצד הפך אותו אדם מהסנטר הגרוע בליגה לסנטר הטוב בליגה? כיצד אחרי ארבעה משחקים לזבל הוא הפך לנושא השיחה מס' 1 בליגה?

אני לא יודע כמה זה עזר, אבל לארי בירד הירשה למאמנו בג'ורג'טאון ג'ון ת'ומפסון III לשבת ולשוחח איתו. הם הסתגרו בחדר מלונו של תומפסון משך שלוש שעות. לפי מה ששמעתי, עתונאים שחיכו לו בלובי לא זכו אפילו ל-'האלו'. הוא יצא עם פה אטום, וסרב להוציא מילה. סוכנו דייויד פולק אף הוא סרב לדבר.

כך או כך, אני לעולם לא ראיתי "OVERNIGHT TRANSFORMATION" כזה בכל שנותי בליגה.  מ-"NO-SHOW" הווא הפך בין לילה משק החבטות של פלויד מייוות'ר, למייוות'ר עצמו, אבל במשקל סופר-כבד, וגובה 2.17 מ'.. הוא הפך מ-CIPHER – חידה, אפס – לגיבור המשחק, והשחקן הטוב ביותר מכל ה-48 שחקנים שראינו אמש, וזה כולל את כל שחקני הפייסרס, הויזרדס, הת'אנדר, והקליפרס.

משחקן שעמד והסתכל על מה שקורה הוא הפך אמש לשחקן הלוחם על כל אינטש של אדמה תחת הסל; על כל ריבאונד בהגנה; על כל ריבאונד בהתקפה, ושחקן שעם קבלת הכדור חושב רק על דבר אחד: כיצד להתקרב לטבעת. התוצאה? משחק החיים שלו.

אם ימשיך כך – ורק אם ימשיך כך – לפייסרס יש סכוי, כי ראינו בברור אמש שהויזרדס במשחק בינוני היא טובה יותר מהפייסרס במשחק טוב. במילים אחרות:

הויזרדס היא קבוצה טובה יותר מהפייסרס!

סיכוייה היחיד הוא רוי היברט שבעצמו יכול להטות את זרועות המאזניים לטובתה. במילים אחרות, ואני לא מהסס לקבוע זאת:

גורל הפייסרס תלוי בהיברט ולא בפול ג'ורג'!

אילו אמרתי זאת שלשום דדי היה תופס אותי ומכה בי. K-700 היה מצהיר שהדוק סנילי ואיבד את זה. האשך היה כותב שרק כאב ביצים גרם לי לאבד את דעתי.

אבל היום זה נכון יותר מהעובדה שיצחק גפן חטף אותה מעבריינים אחרים – ולא אף אחד אחר – בתחנת הדלק בחולון.

אני עצמי לא כל כך מאמין שג'ון ת'ומפסון בשיחת 4 עיניים יכול לשנות את רוי היברט מהקצה אל הקצה. אולי מה שאני אומר לומר הוא OVERSIMPLIFICATION, אבל לדעתי מה שקרה הוא ש-

ROY HIBBERT HAD HAD IT ENOUGH!

או, כמו שהחברים שלי באור עקיבא אומרים:

ENOUGH IS ENOUGH!

לא היה כל שוני בטקטיקה. פרנק ווגל היה אחראי לשינוי כמו שאני אחראי לחוסר האפשרות לחנות ברח' וייזל בת"א (ישנה לי שם ידידה, סילבה, שלא הזיזה את מכוניתה החונה כבר 3 שנים!). לא היה כל שינוי תכסיסי, מערכתי, תחבולנתי, או מבצעי. פשוט ענק שנמאס לו להיות שק החבטות של העולם והוא החליט להראות לכולם מי הוא.

תראו, רוי היברט הוא לא השחקן החכם ביותר בעולם. למעשה יש לו מבע פנים של אהבל. נראה מין טמבל, מפגר כזה. גולם (אבל אינטיליגנציה פנימית גבוהה ישנה לו; הוא הגיע לג'ורג'טאון עם SAT של מעל 1,300!). בכדורסל הוא אהבל, אני יודע. אבל כשאתה 2.17 מ' ואתה מחליט ללכת על כל כדור, ולהגיע לטבעת בכל מצב, אתה לא צריך מוח כדורסלני של סטיב נאש או כריס פול. גם ראסל ווסטברוק לא סובל מעודף אינטיליגנציה כדורסלנית מי-יודע-מה (גם הוא הגיע אגב ל-UCLA עם SAT של 1,300 או קרוב לזה. משום מה אני זוכר שלשניים היה SAT גבוה מאד!), ועדיין ראיתם מה הוא עשה לקליפרס אמש.

במקרה של היברט, אני יודע שהוא נוטה ל-SELF FLAGELLATION – הלקאה עצמית. תשאלו את דובי והוא יסביר לכם את הנטייה הפסיכואטרית הזות. יותר מזה: כשזה קורה לו, הוא נוטה ל-"INTERNALIZATION" (הפנמה), במקום EXTERNALIZATION ('הוצאה החוצה'). אני יודע מעט פסיכולוגיה מאשתי רינה ז"ל שהיה לה PH.D בפסיכולוגיה קלינית, ובתי אפרת – פסיכולוגית אף היא, וכן ממספיק קורסים שלקחתי בעשר שנות לימוד לתואר הגבוה.  כשאדם מלקה את עצמו פנימית ולא מוציא מאומה החוצה, מצטברות בפנים  הנפש כמויות הולכות וגוברות של אנרגיה עם קונוטציות שליליות. זה עולה, עולה, עולה, ואז פורץ החוצה. וכשזה פורץ זה בא כסונמי. שטפון.

זה בדיוק מה שקרה אמש להיברט, ואני מוכן לחתום על האנליזה הרפואית ברגע זה, "על החתום: דוקטור מנחם לס"

מהי השאלה הגדולה?

עכשיו, שכל האנרגיה השלילית יצאה ממנו, מה נשאר בנפשו?

אני מאמין שמה שקרה הוא, שרוי היברט קלט מה הוא יכול לעשות כשהוא משחק כפי ששיחק אמש. אני מאמין שהוא יוכל לחזור על ההצגה – או לפחות קרוב אליה – מחר. השאלה אם זה יספיק  לפייסרס נגד וושינגטון – בוושינגטון.

זה נדע מחר בלילה. (לדעתי זה לא יספיק!)

 

Game 2 in Indianapolis -- Pacers 86, Wizards 82: Indiana forward Paul George (24) looks to pass around Wizards center Marcin Gortat (4) during the second half.

 פול ג'ורג' הפך לאיש השני בחשיבותו לפייסרס!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. מנחם,אתה גדול,רק אתה יכול להיעלב ממגיב בצורה כזאת 🙂
    אני מודה שלא ראיתי את המשחק וזה באמת מוזר שסוף כל סוף היברט נתן משחק גדול ובכל זאת וושינגטון כמעט ניצחה,בכלל וושינגטון זה מדהים מה שהם עושים,אמנם זה במזרח החלש אבל שמגיע פרגון אז מגיע.מה עוד שחושבים על זה אז במידה והם מחזקים את הספסל,ווול וביל ממשיכים את מגמת השיפור אז מתפתחת פה קבוצה מפחידה.(מזכירה קצת את פורטלנד במערב)

    1. יש באמת דימיון בין פורטלנד לוושינגטון רק חסר להם את המנייה הבטוח בצבע שיש לפורטלנד. ננה לא יציב מספיק. חוץ מזה עוד דימיון שיש ביניהם הוא ששניהם לא הולכים לעבור את החצי גמר.

        1. נתן,אני בכלל לא בטוח שוושינגטון לא עוברים את אינדיאנה,נכון ל2 המשחקים הראשונים הם הקבוצה היותר טובה,לגבי ננה הבעיה היא פחות היציבות שלו אלא יותר הפציעות שלו

          1. אני יודע שהם כרגע משחקים יותר טוב. זה היה בחצי קריצה. אני אישית מאמין שאינדיאנה יתאפסו על עצמם וייקחו אבל לא אפול מהכסא אם זה יהיה אחרת. אינדיאנה כשהם עם הגב לקיר הם קבוצה אחרת וכשזה יקרה אני מאמין שהם יתאפסו על עצמם, אני מקווה שזה לא יהיה מאוחר מדי.

  2. בהתקפה השלישית או הרביעית של הפייסרס, אחרי שהיברט כבר קלע פעמיים, הוא קיבל אל הכדור בפוסט ומסר מסירה לכיוון היציע.
    סטיבנסון, שידע אך מה שמנחם יודע, הבין כמה חשוב שהמסירה הזו לא תסתיים באיבוד של היברט. סטיבנסון הקריב את הרגליים, הגב והצוואר כאשר קפץ קפיצה לא אנושית בדרך להשתלטות על הכדור הזה ונתינת הביטחון להיברט לקלוע 28 נקודות במשחק.
    אזכור את הסיטואציה הזו ואגחך בכל פעם שאשמע שסטיבנסון טיפש.

  3. ממה שיצא לי לראות את אינדיאנה בפלייאוף, הבעיה של היברט קשורה יותר לווגל.
    פשוט, לא מכניסים לו כדורים ולא משחקים עבורו תרגילים.
    וכל שחקן שתופס מעצמו שצריך לרוץ מצד אחד לצד שני, לתת את הכל בהגנה ולקבל שטרונגול בהתקפה יתחיל להיות ממורמר.
    במיוחד אם עבר בנוסף איזה חתול (או חתולה) שחור בינו לבין שחקן מרכזי אחר.
    בשני המשחקים שראיתי שהכניסו לו כדורים ושיחקו עליו – הוא נתן תוצרת וזה מייד השפיע גם על המאמץ שלו בהגנה ובריבאונד.
    פתאום הוא שייך.

    לדעתי, הבעיה שהתפתחה באינדיאנה קשורה לווגל ואני מוכן להמר (מבלי שיש לי על מה להתבסס) שבירד יפטר ממנו בעונה הבאה.
    סטיב קר – תוסיף עוד יעד ביקור בחופשה.

    1. אין ממש תרגילים לשחקן בגובה שלו. המקסימום זה חסימה בצבע סטייל סטוקטון את מאלון.
      בעיקרון, היברט מעולם לא היה שחקן התקפה גדול. בסדרות נגד מיאמי והניקס היה לו יתרון בצבע והוא עשה את מה שכל גבוה היה עושה, תפס עמדה וקיבל כדור.
      בסדרה הזו, אין לו יתרון על גודל על השומר שלו, ננה, והיות והוא לא טימי או סנטר תוקף מחונן אחר, אין סיבה שיתפוס עמדה.

  4. סתם לידע כללי, ווטסברוק היה ממש תלמיד מצטיין בעיקר במדעים(אם אני לא טועה הוא היה יכול להתקבל לUCLA גם ללימודי הנדסה).

    בקשר להיברט, כאחד "ששרד" איתו עונה שלמה בפנטאזי אין פה אחד שסבך מהחמור הזה על כל בוריו, יותר ממני, צלקות נפשיות הוא הותיר בי העונה הזאת.
    אין ספק שעם חוזה נגמר בעונה הבאה הוא על הדרך הבטוחה לקבל חוזה מקסימום בניקס בעוד שנתיים(זכרו את זה טוב טוב).
    דולאן חולה על העסקאות האלה.

    אני לא מתלהב מההופעה אתמול.
    שיחבר 3 כאלה ונתחיל לפתח תיאוריות.

    בינתיים הוא נראה כמו אסקופה נדרסת בכל הפלייאוף הזה.

  5. הכי מבאס ומסרס בעולם להשקיע את המקסימום ולגלות שזה לא מספיק.
    אם מה שמניע את הביג גויילם היא ההצלחה שלו במשחק אחד, ההתרסקות תהיה מהירה וכואבת.

  6. מישהו יודע להסביר את הנפילה הגדולה של טדי ברידג'ווטר בכל המוקים? הוא היה עד כדי כך גרוע במבחנים שמבחירה ראשונה הוא נפל לבחירות סיבוב שני בחלק מהתחזיות?

      1. זה טוב לתיאוריות של הבלוגיסטים אבל ביינום לא היה רלוונטי(בחדר הלבשה ובאימונים) כבר יותר מדי זמן כדי שנאמין שהוא הסיבה "לפריחה המחודשת של היברט".

        אני שם בגרשיים כי עוד מוקדם לדבר על לולב בשיא תפרחתו, בטח אם יחזור לספק את מספריו החזקים בזמן האחרון: 0 נק' ו2 רבי' ב-20 דק'.

  7. אנדרו ביינום היה הקריפטונייט של היברט.

    ואיך סטיב קר הפך פתאום למושיע הגואל של הליגה? כולם רצים אחריו כמו כלבלבים.

  8. היברט היה גם האקס פאקטור בריצת הפלייאוף של שנה שעברה.
    אני חושב שלמרות כל ההיילייטיסטים בקבוצה הוא העוגן

  9. עד כמה דראפט ה-NFL מנבא הצלחה במקצוענים? יותר מ NBA? התחושה שלי שפחות, בגלל המורכבות הגדולה בפוטבול והתלות הרבה יותר בשחקנים אחרים

  10. כמה שאני מתלהב ונהנה מוושנגטון, מה שהוכח אמש, זה שלא סתם אנחנו חשבנו שעל הנייר אינדי יותר טובה. למרות הופעה ממש לא טובה של שאר השחקנים, ההתעלות של היברט, פלוס יום גרוע מהעונשין, הספיקה כדי להכריע את המשחק לטובת אינדי. באינדי מלבד היל שהיה סביר, כולם היו גרועים מהשדה, באופן כללי לא הניעו את הכדור יותר מידי (רק 17 אסיסטים – לוושניגטון היו 20) ואיכשהו זה הספיק, כאשר בוושינגטון מלבד גורטט שנתן משחק אדיר, גם האחרים נתנו משחק לא רע, מי שהיה גרוע בקליעות כמו אריזה ווול לפחות נתנו תמורה אחרת בריבאונדים וחטיפות (אריזה) ואסיסטים, חטיפה וחסימה (וול), וגם הספסל שלהם נתן יותר מאשר של אינדי, וכמו שראינו, בכל זאת זה לא הספיק.
    אם היברט ווגל, שניהם לא מקרי ראש קשים מידי, אז ברור שהם מבינים שניתן להוציא מהיברט תפוקות גבוהות כאלו כמעט כל משחק – שיום טוב יהיה כזה, ויום רע יהיה חצי נקודות ונניח שני שליש ריבאונדים, אבל הוא יפצה בעוד חסימה או שתיים (הוא נתן גם משחקים של 5-6 חסימות, זה לא חדש אצלו), אז נראה לי שבהתאמה נקבל תפוקות שאנחנו מכירים מג'ורג' ומסטיבנסון והסדרה הזאת נפתחת לגמרי, ואני כבר בכלל לא בטוח כבר בסיכויים של וושנגטון.

  11. עם כל הכבוד למשחק חייו הבנאדם צריך לקנות מדיל אקסטרים מהונג קונג יכולת מיקום לריבאונד, מה שהיה לרודמן בגרב בחיים לא יהיה לענק הזה, 7 ריבאונדים במשחק חייו? לאב קוטף יותר ברבע אחד.

    חוץ מהיברט שלא נתן כלום סדרה וחצי יש גם את לאנס, מאז שהוא לא נבחר לאולסטאר ולא בצדק לדעתי, הוא לא מתפקד, קראתי שאולי הוא בריב עם טרנר אבל זה לא חשוב כי הוא בחמישייה וטרנר לא. לאנס נותן את הלב והנשמה על המגרש ובתחילת העונה היה קוטף מלא ריבאונדים ומשחק בהתקפה כמו אחוז דיבוק, עכשיו צריך להביא לו איזה כומר שיחזיר לו את השד. חבל, חשבתי שסופסוף תהיה יריבה ראויה למיאמי. מצד שני אולי וושטינגטון יגדלו מהפייאוף ושנה הבאה הם יתנו את הטון במזרח.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט