מעורב כדורגל, אדלפי, ופלה: מקבוצה של 7 שחקנים עד משחק נגד נבחרת העולם ב-6 שנים. מערכה 3: לוח משחקים קשה. מוטב שלאדלפי תהיה קבוצה / מנחם לס

מעורב כדורגל, אדלפי, ופלה: מקבוצה של 7 שחקנים עד משחק נגד נבחרת העולם ב-6 שנים. מערכה 3: לוח משחקים קשה. מוטב שלאדלפי תהיה קבוצה / מנחם לס

רובי יאנג. הכרתי כשהיה ילד בבת גלים. הערכתי כשהיה קפטן נבחרת ישראל באליפות אסיה, וחבר בנבחרת האולימפית 1968, הנבחרת הטובה ביותר בתולדות ישראל. אחרי זה קפטן אוניברסיטת אדלפי, וסיים את הקריירה בניו יורק קוסמוס בניו יורק

1.הנצחון על LIU, מס' 1 במכללות, נתן לכולם את הרושם – המוטעה!!! – שאדלפי היא אריה חדש בכדורגל

הנצחון של אדלפי על LIU, מס' 1 במכללות בארה"ב, הלך וירלי. כבר ביום ראשון אחרי המשחק הטלפון בבית החל לצלצל. כיצד מאמני כדורגל ב-UCLA, סטנפורד, סיינט לואיס, או דיוק מצאו את מספר הטלפון שלי ביום ראשון לא אדע לעולם. אבל עובדה: פתאום כל העולם רוצה לשחק נגד אדלפי.

צלצלתי לג'ים פדל, האתלטיק דירקטור של אדלפי, לשאול מה הבאדג'ט שיש לי. הוא ענה לי שהמשחקים ברובם קבועים כי אנחנו מחוייבים ל'מטרופוליטן קונפרנס', וישנם לי רק שני משחקיפ פתוחים "אבל רק במרחק נסיעה במכוניות" (נסיעה באוטובוס לא היה חלק מאדלפי יוניברסיטי משך כל הקריירה שלי. בתחילה נסענו במכוניות שלי ושל כמה שחקנים (לא רציתי לחשוב שבמקרה של תאונת דרכים קשה אני – ואדלפי – נמצאים בבעייה קשה ביותר), ורק אחרי שנתיים כמאמן, אדלפי קנתה שלוש לימוזינות שעדיין היה כתוב עליהן "איידלווייד איירפורט" (השם של שדה התעופה קנדי לפני ששונה השם), וכך היינו מגיעים למשחקים עם שלוש לימוזינות בנות 30 שנה, לתרועות היריב "הנה באות הלימוזינות של אוניברסיטת אדלפי". נדמה לי שרק בשנתיים האחרונות שלי כמאמן אדלפי רכשה VANS בהם נסענו.

למדתי את לוח המשחקים. אנחנו משחקים נגד LIU, CCNY, NYU במטרופולין קונפרנס, וכולן נמצאות בטופ 20. את מי להוסיף? כולם הציעו לי 'הרטוויק'. לי הרטוויק נשמעה לי כמו ארטיק, אבל לך תדע שאי-שם ב-UPSTATE NEW YORK קיים קולג' קטן שמאמנה הוא גם מאמן נבחרת ארה"ב, ושהוא בנה שם מבצר כדורגל של ממש והיא מדורגת 3 במכללות. אז הוספתי את הרטוויק בשמחה (אחרי ששחקנו נגדם השמחה הפכה לבכי תמרורים) ואת ברידג'פורט המדורגת אף היא בטופ 20.

2. עכשיו מגיע החלק הקשה: איך הופכים 'קבוצה שהיא בדיחה' לקבוצת כדורגל שבאמתחתה 3 משחקים נגד טופ 20 (כולל 1 ו-3 – LIU והרטוויק; ברידג'פורט דורגה 18)?

מילה על מילגות: לקבוצות כמו הרטוויק, UCONN, דיוק, או אונ' צפון קרולינה – כולן מציעות 6 מילגות מלאות (לימודים,, ROOM AND BOARD, וסכום כסף לספרים וכו') כל שנה. במילים אחרות יש להן 24 שחקנים ב-4 שנים על מילגות מלאות. אדלפי מציעה רק 3 מילגות של לימודים בלבד לשנה. כשאני מסתכל על הרוסטר שלי לעונה הבאה אני רואה את ג'ים דולן שהוא A+, סטיב סיבליקי הפולני שהוא C+, ג'ון קובלסקי שהוא C- אבל אני יודע שאצלי הוא יהפוך ל-A- או B+, ג'ון ביקלהוף (מקרה העין, זוכרים?) שהוא B-, וואל דיאגז (שתקע את הגול נגד LIU) , שהוא B+, וזיגי זבגנייב שהוא C- במקרה הטוב. כל השאר הם גופות של שחקנים המוכנים ללמוד ולעשות את כל מה שאני מבקש מהם אבל מבחינת כדורגל הם טירונים לחלוטין עם טיפונת נסיון מהתיכון.

אני יודע שמבחינת RECRUITING אין לי מה לחפש בלונג איילנד או ניו יורק כי רוב השחקנים העליונים נחטפו מזמן ע"י המכללות הגדולות (והקטנות) המציעות FULL RIDE – סטפנדיות מלאות.

מה הפיתרון היחיד עבורי? ישראל. מה הסיכוי היחיד שלי? שחקנים בת-גלימיים שעלו לגדולה, בני שכונתי שאני מכיר והם מכירים אותי מתפישת גלים, והתגנבות לבריכה לאליפויות הארץ דרך הקזינו. את רובי יאנג אני מכיר טוב-טוב. את שוקה פלגי אני מכיר דרך אחותו דליה, חברתו הרומנטית של חברי הטוב ביותר יצחק דקל (שוער הכדורמים של מכבי חיפה). עוד אחזור לרובי יאנג, שוקה פלגי, ואמנון ארונסקינד.

3. קצת הסטוריה לצעירי האתר: "הגביע הוא שלנו!!!": ישראל זוכה באליפות אסיה בכדורגל, 1964

ידעתי שאני לא יכול לבזבז – בינתיים, עד שאבנה שלד ראוי – מילגות על שחקנים ששיחקו כדורגל תיכונים בלבד. כדי לרומם את אדלפי הייתי חייב שלוש פצצות. שתיים מהן הם שחקנים עם הסטוריה נגד נבחרות אסיה (אבל לא רק כמובן) – אמנון ארונסקינד ורובי יאנג. השלישי, שוקה, הוא שחקן אפור אבל מכונת עבודה שרובי אהב שישחק איתו בהפועל חיפה.

לפני הנבחרת שזכתה באליפות אסיה בכדורגל ב-1964, הייתה הנבחרת עם רפי לוי (מכבי ת"א), סטלמך (הפועל פ"ת) שלמה לוי (מכבי חיפה) מנצ'ל (מכבי חיפה), ואמנון ארונסקינד (מכבי ת") שהכינה את הדרך לאליפות אסיה. שימו לב שבכותרת הראשית של העתון לא כותבים על מצרים (אז היא הייתה עדיין אוייב) או על מפא"י או ברית המועצות. כותבים ספורט בעצוד הראשי!!! פעם ידעו איך לחיות בישראל:

חמש שנים אחרי, נבחרת ישראל – עם נבחרת חדשה כששפיגל ושפיגלר החליפו את סטלמך ורפי לוי – עשתה את ההישג הגדול ביותר בתולדות ישראל כשזכתה בגביע אסיה. לא ייאמן אבל "הגביע הוא שלנו!".

שחקן צעיר בנבחרת הזו היה רובי יאנג, קיצוני שמאלי מהפועל חיפה.

 

ארבע שנים אחרי…

4. ישראל מקום שלישי באליפות אסיה 1968

קפטן הנבחרת היה רובי יאנג. אחרי המוקדמות ישראל זכתה במקום שלישי מכובד. ראש הקבוצה היה רובי יאנג.

זכות חובה הפרש
איראן איראן 8 4 4 0 0 11 2 9
בורמה בורמה 5 4 2 1 1 5 4 1
ישראל ישראל 4 4 2 0 2 11 5 6
טאיוואן טאיוואן 2 4 0 2 2 3 10 -7
הונג קונג הונג קונג 1 4 0 1 3 2 11 -9

5. ישראל באולימפיאדת מקסיקו סיטי (1968): רק הטלת מטבע מנעה מאיתנו להגיע לרבע הגמר

הנבחרת הישראלית הטובה בכל הזמנים

Postscript-viewer-blue.svg ערך מורחב – כדורגל באולימפיאדת מקסיקו סיטי (1968)

שחקני הנבחרת:

רובי יאנג היה קפטן הנבחרת שזכתה במקום שלישי באליפות אסיה ב-1968. לפתע, באולימפיאדת 1968 הקפטן הוא מוטי שפיגלר. אני מצלצל לרובי כבר כמה ימים ללא תשובה. אף פעם עד עתה לא חשבתי לשאול אותו אם ההחלטה לנסות כיוון חדש בחייו הושפעה מלקיחת הקפטנשיפ ממנו. איך אומרים החברים שלי מלכיש? WHATEVER.

כשצלצלתי לרובי בקשר להמשך לימודיו בארה"ב (הוא בוגר מכון וינגייט)  הוא הביע עניין. 

החלטתי לטוס ארצה. רציתי לפגוש את רובי וג'ודי אשתו וילדיהם, את שוקה פלגי – בת-גלימי אף הוא ששיחק מרכז שדה בהפועל חיפה מאחורי רובי, והשניים היו לא רק חברים, אלא גם  צמד-חמש באגף השמאלי של הפועל חיפה. אמרתי לרובי שישנה לי עוד מילגה אחת. עד כמה שזכור לי רובי המליץ על אמנון אהרונסקינד, שניפגשתי גם איתו בת"א וסיכמנו את כל הפרטים.

6. רובי – ראשון משמאל, אמנון – במרכז, ושוקה מגיעים לאדלפי. שימו לב ששער הכדורגל היה החלק התחתון של שער קבוצת הפוטבול. אני מדבר היסטורי.

 

 

לא הייתה לי פרוטה נוספת לתת לאף שחקן. לא יכולתי לעשות כל RECRUITING. דאגתי רק שהעתון המקומי יסביר מי מגיע לשחק באדלפי, עם 'הבטחה' מדוק לס להפוך את אדלפי לפאור-האוז תוך שנתיים-שלוש וכל מי שמעוניין להשתתף בחגיגה מוזמן.

טו מייק א לונג סטורי שורט, כשנפתחה העונה זה היה הרוסטר שלי מ-7 השחקנים שירשתי עונה לפני מימין לשמאל:

 

ברני היינץ: שחקן ממוצא גרמני ששיחקר תיכון וסיפר שהוא קרוב משפחה של גרג מיולר
סטיב סיבליקי: שחקן שהגיע מפולניה בגיל 12 ולא הפסיק לבלבל לי במוח עם שיטת WM
שוקה פלגי: שחקן מרכז שדה של הפועל חיפה שהעמיס את רובי יאנג בכדורים בנוער ובוגרים
אמנון אהרונסקינד: בגיל 17 עשה את הקבוצה הראשונה של מכבי ת"א ואח"כ בנבחרת
רובי יאנג: אחד הקיצונים השמאליים הטובים בהיסטוריה של ישראל. קפטן הנבחרת
ג'וני ביקלהוף: השחקן שכמעט איבד את עינו 5 דקות אל תוך הקריירה שלי כמאמן
בובי ריקו: אתלט עליון בנסאו קומיוניטי קולג'. 100 מ', קפיצה לרוחק. כדורגל בתיכון
ג'ון מנקנבק: נסאו קומיוניטי קולג'. סטופר גבוה. כיצד הרשיתי לו להישאר עם טריינינג?
זיגי זבגנייב: הגיע מפולניה. שמנמן. אביו היה בא למשחקים ונותן לו הוראות בפולנית
פיירו נבארו: שיחק תיכון באיטליה. פחד לנגוח 'כי זה משאיר צילצולים בראשי'
ג'ימי דולן: שוער שהבאתי מלקרוס. השוער הטוב ביותר ששיחק עבורי. טוב לכל קבוצה בעולם.

***********

בפרי-סיסון שיחקנו נגד בראון יוניברסיטי, ממוקמת מס' 9 במכללות וניצחנו 0-2. שיחקנו נגד נסאו קומיוניטי קולג' וניצחנו 0-7, ושיחקנו נגד דאולינג קולג' וניצחנו 2-4. רובי, שוקה ואמנון עזרו לי. אמרתי להם שהם כאילו עוזרי מאמנים. רמת הכדורגל השתפרה. כשהעונה התחילה נראינו כקבוצת כדורגל של ממש.

היו לנו רק 12 משחקי עונה רגילים. התחלנו עם הפסד לברידג'פורט 2-1, וניצחנו את עשרת הבאים, כמה בתוצאות גבוהות כמו ה-0-10 נגד NYIT (ניו יורק אינסטיטוט אוף טכנולוג'י) ו-0-14 נגד C.W.POST. גם ה-1-5 נגד PRUTT עשה גלים. לפתע אנחנו מדורגים בטופ 20. אני מרגיש שאולי לא מגיע לנו אבל אני שומר את הסוד לעצמי.

בהרגשה טובה עלינו על המכוניות לנסיעה של 4 שעות להרטוויק, פאור-האוז של קולג' סוקר. השחקנים בטוחים בנצחון אבל אני יודע שהרטוויק זוהי אופרה אחרת לחלוטין. יש לה 6 שחקנים אנגלים, כמה אול-אמריקן מהתיכונים, וכמה שחורים מהקריביים. עלינו כגדולים אבל כשהמשחק החל הם הרעימו עלינו בארבעה שערים לפני שידענו מה הולך. היה זה השעור הטוב ביותר שקבלתי כמאמן מכללה. הם שיחקו פשוט, הרחיבו את המגרש, נעו ללא כדור, השתמשו בסקרינים, החזיקו בכדור עם עוד מסירה ועוד מסירה. היה 4-1 בחצי. הוריתי לשחקני לא לרוץ אחרי הכדור אלא להישאר במקומם בהגנה אזורית ורק כשהם רואים נסיון לחדירה להצטופף ולהגן. בהתקפה הוריתי לשחק הרבה יותר על רובי שבקושי שותף בחצי הראשון.

החצי השני היה טוב בהרבה וסיימנו בהפסד 6-3. השחקנים ידעו שזה יוציא אותנו מהטופ-20 ואני הייתי מבסוט שכך יהיה כי ידעתי שרק בגלל שלושת הגדולים מישראל הגענו לאן שהגענו, אבל למעשה אנחנו בסביבת 40. ובאמת כשיצא הרנקינג הסופי של העונה מצאנו את עצמנו במקום 29.

עבורי הרנקינג הוא לא יותר מדקורציה. אני שואל את עצמי אם ניבחר לפלייאוף.

עצבים כל השבוע. ביום רביעי ג'וני ביקלהוף פורץ למשרדי וצועק, "קוץ', ווי אר אין". אנחנו בפנים. אנחנו בפלייאוף. משחק ראשון נגד NYU בשבת, בבית.

שיחקנו את המשחק הטוב ביותר של העונה. לניו יורק יוניברסיטי כמה שחקנים ערבים, שניים מנבחרת סעודיה, וכמה שחקנים ממרוקו ואלג'יר. נצחון חד וחלק של 0-3. שוקה היה גיבור המשחק בהגנה ובהתקפה. משחק שני ב-LIU, כמו בשנה שעברה כשעשינו את הפתעת העונה. הפעם זה שונה. שמם של רובי, אמנון ושוקה התפרסם, ולפי ה-NY TIMES "זה משחק לא קל ל-LIU שנוצחה בעונה שעברה ע"י אדלפי 1-0, והעונה אדלפי חזקה הרבה יותר".

הגענו ל-LIU והמגרש מלא צופים. אולי 2,000 או 3,000. הפעם שלא כמו בעונה שעברה גם כמה עשרות צופים שהגיעו מאדלפי. האיצטדיון הקטן גועש. תופים, חצוצרות. דגלי איים קריביים. משחק טוב מאד. ניצחנו 3-2 בשיניים. משחק שקול מתחילה ועד הסוף. עצרנו במסעדה, הפעם הורשו לי כמה דולרים על כל שחקן.

אנחנו ברבע הגמר של אליפות המכללות!!!

אני צובט את עצמי, לא מאמין. עוד נצחון אחד ואנחנו בפיינל פור!!!

הורקתי בירה או שתיים עם הסטייק המצויין ולפתע ניגש מנהל המסעדה ואומר שיש לי טלפון, מג'ים פדל, האתלטיק דירקטור שלנו.

"האלו?"

"מל", הוא אומר לי בקול שלי נשמע שישנה בו איזו שהיא צהלה, ולמה אסביר מחר, "NYU שלחה מחאה. WE ARE DISQUALIFIED. נפסלנו. רובי נחשב לשחקן מקצועני. העונה שלך הסתיימה!".

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
52 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אורן
אורן
05/01/2023 2:15:16

מנחם, קראתי בנשימה עצורה. ממש סיפור מתח בהמשכים.
מחכה כבר להמשך…

IDO
IDO
05/01/2023 7:32:56

You beauty

Dan Marino
Dan Marino
05/01/2023 7:39:21

מרתק

אהרון שדה
05/01/2023 7:49:44

מדהים

האווי לאסוף
האווי לאסוף
05/01/2023 8:18:49

תענוג לקרוא, תודה רבה

יהלי אולמר
05/01/2023 8:39:51

וואו, פשוט מאלף

Yinon Yavor
05/01/2023 8:45:28

נהדר מל.
נראה שהשוער שלך התקדם קצת בחיים מאז. להיות בעלים של הניקס זה לא רע בכלל…

Yinon Yavor
05/01/2023 14:19:59
Reply to  מנחם לס

מל, הכוונה היתה להראות ש:
ג'ימי דולאן = ג'יימס דולאן

Avri
Avri
05/01/2023 20:40:16
Reply to  Yinon Yavor

כי להיות הבעלים של הניקס זה קידום לדעתך?

asaf
05/01/2023 8:47:22

מנחם תודה. סדרה מאלפת לקריאה.

ירון, החלום
ירון, החלום
05/01/2023 9:52:27

בס"ד
תודה רבה מנחם.
ממש סיפור מרתק ומותח בהמשכים.

Dor
Dor
05/01/2023 10:09:23

נהדר מנחם. מעניין וקולח

אור
אור
05/01/2023 10:48:07

כיף לקרוא

נועמיקו
נועמיקו
05/01/2023 10:48:46

מרתק, קורא בנשימה עצורה!
מה הכוונה להיבחר לפלייאוף? מה הייתה השיטה לקבוע את העולות?

נועמיקו
נועמיקו
05/01/2023 16:30:21
Reply to  מנחם לס

מעניין, תודה!

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  מנחם לס

קיצר משחקים באיפה המעטפה?

Berch
05/01/2023 10:56:41

תענוג הסיפור הזה
כבר שמעתי חלקים אבל עכשיו אתה נותן את כל היריעה
תודה גדולה
🙂

שדות פופ לנצח
05/01/2023 11:00:29

נהדר, מזכיר לי את ספרי הספורט שהיינו קוראים בילדות, סדרת הספורטאים הצעירים וכדומה, שילוב של ספורט ציונות ותחמנות ישראלית בסיסית כנגד כל העולם , דוד כנגד גולית היה תמיד הסיפור האהוב על העם שלנו, מחכה להמשך

שדות פופ לנצח
05/01/2023 11:03:08

רק חסר שרובי יאנג באמצע משחק יקבל זימון דחוף לעצור טרוריסט שהתגנב עם פצצה למגרש ויתגבר עליו באמצעות קפא"פ

עגל
05/01/2023 14:15:46

או שהאויב ישחק עם נעליים מיוחדות עם דוקרנים (נדמה לי שהיוגוסלבים עשו את זה, אולי אפילו היה רעל בדוקרנים, כבר שכחתי)

IDO
IDO
05/01/2023 14:24:29
Reply to  עגל

ההודים

עגל
05/01/2023 17:39:41
Reply to  IDO

אתה בטוח? אני לא זוכר שההודים היו רעים. זה ממש משנה לי את תפיסת העולם כלפיהם . . .

A Ljos: Resurrection
05/01/2023 17:46:40
Reply to  עגל

אצל היוגוסלבים זה לא היה השחקן הנאצי לשעבר שהחביא רעל בזרת?

אשך טמיר המקורי
05/01/2023 18:29:11
Reply to  עגל

אני חושב שהאורוגוואים החביאו שברי זכוכית ברחבת החמש, ועיוורו את רפי כהן השוער.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

מעולה מנחם, חתיכת סיפור.
Keep them coming

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מנחם סיפורים מדהימים תענוג לקרוא

golan
golan
05/01/2023 13:53:24

אחלה סיפור. תודה רבה

9fingers
9fingers
05/01/2023 16:49:17

תענוג
תודה רבה

הייט אשברי
הייט אשברי
05/01/2023 18:09:41

מנחם – מעניין מרתק. הרבה תודות על .
רק שאלה אחת. לא יכולת לפנות להנהלת האוניברסיטה שתאשר עוד מילגות ? ואולי ניסית וסירבו לך.

אשך טמיר המקורי
05/01/2023 18:27:03

וואו, איזה סיפור!
דוק, האם חשבת לכתוב ביוגרפיה? לאגד את כל הסיפורים שלך, מהימים בבת גלים, לטבעון, לאדלפי, עד היום באתר?
אני זוכר שהעלית פה פעם משהו כזה בהמשכים.
אבל זה צריך להיות ספר.
הנחה לגולשי הופס כמובן 🙂

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

נכון חייב להיות ספר

יהלי אולמר
05/01/2023 20:53:17

זה הרעיון הכי טוב ששמעתי היום

asaf
05/01/2023 22:07:48

לגמרי חייב לצאת כספר

הגננת משדה יעקב
הגננת משדה יעקב
05/01/2023 18:45:13

תודה, מנחם. קוראת ומחכה להמשך. מצטרפת לבקשה שתשקול להוציא ספר עם הקדשה לכל רפי ההבנה . תכלס הכל מוכן לך, כולל תמונות, פשוט לארגן הכל ולהדפיס.

אשך טמיר המקורי
06/01/2023 4:14:05
Reply to  מנחם לס

זה כל הקטע דוק.
זאת הביוגרפיה שלך וכל נושא מרתק בפני עצמו.
זה גם לא יהיה ארוך מדי לדעתי (אין דבר כזה).
הדברים למעשה כתובים כבר, זה בעיקר עבודת סידור וקצת השלמות ועריכה.

Guy d
Guy d
05/01/2023 19:00:20

מי שבעניינים של הספר וירים יוזמת מימון יכול לירשום אותי לספר אחד לפחות

מומי החציל
05/01/2023 20:27:32

סיפור למוזיאון
וואלק החיים
יום עצוב מאוד!!!
‏חבר טוב שלי, לאחר 7 שנים של לימודי רפואה והכשרה פוטר בגלל חוסר שיקול דעת קל אחד.
‏הוא שכב עם אחת המטופלות שלו וכבר לא יכול לעבוד במקצוע.
‏הוא עדיין משלם הלוואות ללימודים.
‏רק מראה לך כיצד טעות אחת יכולה להרוס לך את החיים.
‏באמת שהוא היה אחלה וטרינר

Avri
Avri
05/01/2023 20:43:43

חחח… חשבתי שהוא היה פתולוג.

MacLeod 1
MacLeod 1
05/01/2023 22:13:20
Reply to  Avri

חח +1

MacLeod 1
MacLeod 1
05/01/2023 22:12:58

ענק! פשוט תענוג לקרוא
צחקתי בקול בתיאור של הרוסטר

מחכה להמשך

Pistons
Pistons
06/01/2023 0:36:27

איזה כיף לקרוא את זה. מנחם עשית חיים 🙂
—-
תגידו, הטרול עזב את האתר? בשלושת המעורבים האחרונים שקט ושלווה. לא קראתי כמה קודמים, אז אני לא מעודכן

אשך טמיר המקורי
06/01/2023 4:19:06
Reply to  Pistons

לא, סומסום חזר בתור כינוי ארוך ומוזר (לג'וס משהו).
הוא מפזר פה שטנה ודיבה על אנשים תוך ניצול פחדני של האנונימיות שלו.
כנראה שלעולם לא ניפטר ממנו

Pistons
Pistons
06/01/2023 13:13:16

לא התכוונתי אליו. אני חושב שלרוב המשתמשים קופץ שם אחר כשמדברים על הטרול

אשך טמיר המקורי
06/01/2023 8:20:12

דוקטור, בהמשך לרעיון הספר, כפי שכתבו פה ניתן לפתוח בקמפיין מימון המונים (קיקסטארטר, הדסטארט וכדומה) שבו הקהל משלם מראש על הספר, ויש תשורות שונות במחירים שונים (ספר חתום, העלבה אישית, משחק 1X1 עם הדוק וכדומה), כך שלא תצטרך להשקיע בכלל כסף משלך, אתה מציב את היעד הכספי אשר דרוש להוצאת הספר והקהל משלם מראש כדי שזה יתממש.
תחשוב על זה דוק

עמיחי קטן
06/01/2023 8:37:06

תודה מנחם. סיפורים מרתקים.
אני כמובן אשמח אם תרצה לעשות מזה ספר – ספרים פחות מעניינים מזה הצליחו במימון המונים ואני יכול לנדב לך עורך.