מעורב הופס ליום ה': מייקל גזען?/ הדבר הבא/ מרק ג'קסון מאושר / מנחם לס

הייתכן שמייקל ג'ורדן הוא גזען שונא לבנים?

 

הספר החדש של מייקל ג'ורדן, "THE LIFE" הגיע לדוכנים בדיוק בזמן כאילו כקונטרה לדונלד סטרלינג עם מילותיו הגזעניות נגד השחורים. זה לא תוכנן כך, אבל ספרו החדש של מייקל שיצא למדפים שלשום, ואני קראתיו הבוקר כשאני יושב על כסא נוח, כשהעיזות מלקקות אותי באהבה אחרי שכה התגעגעו אלי בארבעת השבועות האחרונים, הגיע בדיוק בזמן כשנושא הגזענות שוב הפך למדובר (בספורט האמריקאי, ללא הצדקה !).

מייקל מספר ומדבר על נושאים רבים בחייו. כשסיימתי את הספר שאלתי את עצמי מה למעשה גרם לו לרצות לכתוב את הספר.

לא אטרידכם בנושאים הרבים שבספר ואתרכז בעיקר בחלקים בהם הוא מודה שבצעירותו הוא שנא לבנים. את כל הלבנים והלבנות. בגיל 14 הוא זרק בקבוק קוקה קולה על תלמידת כיתה לבנה שקראה לו 'ניגר'. "הייתי גזען אז. שנאתי לבנים. את כל הלבנים. האמנתי שהם מקבלים יותר הזדמנויות מהשחורים ושהם עוצרים כל נסיון של שחורים להתקדם בחיים. שנאתי לשחק עם לבנים כי החשבתי אותם לנחותים ביכולת". מה שאיש עדיין לא מעיז לומר – אבל לי אין בעייה עם סזה – היא העובדה שאם אתה שונא משהו כפי שמייקל מודה ששנא לבנים, אתה לא 'מבריא' מהתחושה וההרגשה ככה פתאום, בגלל שהתבגרת בכמה שנים. זה לא ברז שאתה פותח וסוגר!

הספר יצא למדפים שבוע אחרי שמייקל כינה את סטרלינג "DISGUSTING".

הנה מה שג'ורדן אמר על סטרלינג:

“There is no room in the NBA — or anywhere else — for the kind of racism and hatred that Mr. Sterling allegedly expressed,” Jordan said. “I am appalled that this type of ignorance still exists within our country and at the highest levels of our sport. In a league where the majority of players are African-American, we cannot and must not tolerate discrimination at any level.”

בספר ישנו קטע ברור בו מתפאר ג'ורדן שהוא בעל הקבוצה השחור הראשון ב-NBA, ושבעלות קבוצה היא כבר לא

"just a club of good old rich white boys"

ג'ורדן מספר על סבו שה-KKK (קלו קלאס קלאן) כמעט תלה בלינץ'. "היו יותר אנשי קלאן בצפון קרולינה מאשר בכל מדינה אחרת בארה"ב".

לי הספר גילה מייקל אחר. מייקל חדש. תמיד האמנתי שהוא מין  'דוד תום', מלקק ללבנים את התחת. מסתבר שזה כלל לא נכון. למעשה, אני יודע שלארי בירד ומייקל אף פעם לא היו קרובים, ולמעשה התרחקו אחד מהשני אפילו בנבחרת החלומות של 1992.

האם ייתכן שמייקל רק נראה כ-UNCLE TOM כי "זה טוב לביזנס?" – בעיקר עם נייקי?

אז מה? יכול להיות שמייקל גזען? אני לא בטוח עכשיו שלא. קראו את סיפרו ותחליטו בעצמכם!

 

***********************

 

הדבר הבא בכדורסל!

 

 

 

אף אחד לא מכיר בינתיים את 'הדבר הבא' בכדורסל , מלבד כמובן  K-700, המכיר כל שחקן כדורסל בעולם מגיל 10 ומעלה.

שמו ת'ון מייקר. הוא סודני בן 16.5 בגובה 2.16 מ' שהוריו היגרו לאוסטרליה, ולקראת כיתה ט' הוריו החליטו שמקומו בארה"ב, המדינה בה הוא כבר הגיש בקשה לאזרחות, וכל אוסטרליה גועשת. הם בנו עליו כסנטר הבא שלהם בנבחרת הלאומית שעם אוקסום והאחרים, הם מקווים לעשות הרבה רעש כבר באולימפיאדת 2016 בבראזיל.

הוידיאו שלו הקפיץ את 20 המכללות הטובות ביותר בארה"ב בכדורסל שכולן מציעות לו הרים וגבעות, שכמובן מסתכמים רק במילגה רגילה המורשה ע"י ה-NCAA. הנה, החליטו בעצמכם:

 

 

כש-DEADSPIN יצא עם הוידיאו עליו, התגובה המיידית היתה "קווין דוראנט צעיר בגובה 2.16 מ'". אותן תנועות; אותן זרועות ארוכות; אותן תנועות קלאסיות. הוא משחק היום בקרלייל היי במרטיסוויל, וירג'ינה, כשאת שנת הסופומור שלו (כיתה י') הוא סיים עם 21.3 נק', 13.3 ריב', 4.2 חסימות, והכל ב-26 דקות שמאמנו איפשר לו לשחק.  יש לו גם 4.2 ממוצע בלימודים, כש-"4.0" הוא A+…

יש לו עוד שנתיים בתיכון, אך כל המכללות הגדולות כבר ביקרו אותו, ושוחחו עם האופטרופוס שלו, אדווארד סמית' האמריקאי, שהוריו של הצעיר (שחזרו לסודאן אחרי כמה שנות מגורים באוסטרליה) מינו כ-"אב חורג ואופוטרופוס עם ייפוי כוח להחליט את כל החלטות הכדורסל והלימודים של ת'ון מייקר".

האוסטראלים טוענים כמובן שסמית' – שאימן באוסטרליה ושם פגש את הסודני הצעיר כשהיה בן 13 –  מצא בו מכונת כסף לעתיד. "מה יש לו ללמוד בארה"ב שאנחנו לא יכולים ללמדו באוסטרליה? עברו הימים שכדורסל יודעים רק בארה"ב!"

סמית' מבטל את טענותיהם: "ת'ון הוא צעיר פיקח ביותר. הוא החליט. אני רק עזרתי עם הצעות והמלצות. גם הוריו רצו שהוא ישחק תיכון בארה"ב!". כמובן בגלל שהמכללות כבר מחכות לו לשנת לימודים אחת, ואז NBA. אני משוכנע שגם מייק ששבסקי מבסוט כי הוא מתכנן על הסנטר שלו לשנות ה-2020 בנבחרת ארה"ב…

כאילו זה לא מספיק, שנה אחרי ת'ון משתרך אחיו הצעיר מטור בן ה-15.5, 2.09 מ' ועוד שנת צמיחה לפניו.

הבעייה של ת'ון" בינתיים היא שהוא שוקל רק 205 פאונדס. אבל לפני 4 חודשים הוא שקל 190. יש לו גוף שרירי מהסוג של דוראנט, והוא בשום פנים ואופן לא האיטריה שמנוט בול היה. הוא אתלט מצויין בעל שליטה מצויינת בכדור, קליעה מה-3 של 29%, ומשחק משובח עם הגב לסל, והוק-שוט בשתי הידיים.

העתיד של נבחרת ארה"ב בעמדת הסנטר מובטח לשנים הבאות.

(אז עכשיו גם K-700 יודע עליו ועל אחיו)

 

 

 

 

************

מרק ג'קסון חש 'הקלה' כשפוטר

Kirby Lee-USA TODAY Sports

מרק ג'קסון, המאמן ששלשום פוטר מהגולדן סטייט ווריורס, אמר הערב ל-SI  שלמחרת הפיטורין –

 

 ‘I woke up absolutely relieved.’ : התעוררתי עם הרגשת 'שחרור'. הרגשתי הקלה. פורקן מימים ושבועות של לחישות, שמועות, ורכילויות.

הוא המשיך:

“I wake up absolutely relieved. Because there’s no more unnamed sources that can affect me. I don’t have to answer the question that others won’t answer. I can speak clearly about who I am and how I conduct myself. It’s unfortunate, because everything that the unnamed sources said – that I was done if I did not get out of the first round, that there was friction, that there was this and there was that – and there was claimed to be no unnamed sources. Well, it’s come out true. The unfortunate thing is I go in an office with an owner and a general manager, just us three, and while in our office it’s tweeted out that I’m in a meeting and I’m about to be fired, that’s not how you conduct business. And if that’s how business relationships are supposed to be done well then they’re 100% right, I did not conduct business the right way if that’s the right way. And that’s unfortunate.

במילים אחרות, נישבר לו מכל השמועות, הרינונים, המציצות מהאצבע, ההאשמות שהגיעו אליו בטלפון שבור, וחוסר הקומיניקציה המחלט בין בעל הקבוצה, מנכ"ל הקבוצה, והוא, מרק ג'קסון.

אפילו את הפיטורין הוא לא קיבל בפגישת פנים-אל-פנים עם בעל הקבוצה או המנכ"ל שלה. הוא אמר שהפיטורין לא באו אליו כהפתעה כי הוא שמע ממקורביו שבעל הקבוצה החליט על כך עוד לפני הפלייאוף. ההפסד בסיבוב הראשון רק עזר לו לפטרו מבלי שכל העיר סן פרנציסקו תעלה עליו.

זה רק חלק מהרגשת התסכול שלו מההנהלה.

הדבר שפגע בו יותר מכל היתה העובדה שהוא הרגיש, ידע, ולא היה לו ספק, שאנשי צוות תחתיו שמו לו רגליים:

" I felt undermined by former members of my coaching  staff".

הנה מה שאמר אמש בתכנית "DAN PATRICK SHOW" הפופולרית:

 

“What happens is, in this business, you got assistants are people who all of a sudden see, if I say we should’ve did this and I say we should’ve did that, all of a sudden I might move up the charts,” Jackson said. “So you create an environment where people begin to just give a little bit of gray area, and who knows? And that’s not fair to anybody. And it’s unfortunate, but there’s a reason that what happened with my two guys happened. That’s just a fact.”

 

לתכנית הרדיו הלוויינית  'סיריוס'  הוא הוסיף:

  "The Warriors used my faith when convenient".

מילה במילה:

: “I think it’s unfortunate because if it’s true, I was hired when I was a pastor. I think it’s unfortunate because if it was true, you don’t encourage media to come and do a piece on my church, on my ministry or my faith. So don’t do it when it’s convenient or you’re searching for something. I never went around beating anyone’s head with a bible.”

הקבוצה שכרה אותו בעת שהיה כהן דתי. היתה לו כנסייה. הם ידעו על אמונתו הדתית. אבל כשהיה להם נוח הם זרקו לו זאת על פניו כאילו אמונתי הדתית הפריעה לו מכדי לתת 100% מעצמי לקבוצה. לדן פטריק הוא אמר: "זה שקר וכזב. לאמונתי הדתית לא היתה כל השפעה על נתינת כל מה שהיה בי עבור הקבוצה והשחקנים!"

ועל כל תקופתו עם הווריורס הוא אמר לדן פטריק:

"הקבוצה היתה כמו אישה הנכנסת להריון. תדשעה חודשים היו שלוש שנים, זמן ריאלי לבניית קבוצה. סבלתי איתם שלוש שנים צירי לידה, ועתה התינוק סוף סוף נולד אבל מישהו אחר יהנה ממנו. מישהו אחר יקטוף את הפירות".

הנה, שוב מילה במילה:

On The Dan Patrick Show: “I had a lot invested,” Jackson said. “I talked about it in my meeting. The unfortunate thing is the pregnancy happened, the baby was carried for nine months or for three years, they watched the labor pains and being in the hospital and somebody else is going sit there and be able to grab the head of the baby when it’s born".n.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. יפה איך שמתי לך פה באתר קליפ של ת'ון מייקר לפני חצי שנה לפחות ומסתבר שכנראה לא ידעתי מי זה…

    לא נורא.
    אני בטוח שהגולשים זוכרים מי הכיר להם את השרוך.

    1. לידיעת כל הגולשים!

      דדי הכניס כבר איזה וידיאו של הסודני לפני חצי שנה. עליכם להסיק מזה שהוא מומחה גדול לכדורסל.

      מחיאות כפיים סוערות!

    1. מנחם , מייקל התחתן לאחרונה עם היספנית שהיא לא פחות לבנה ממני או ממכה.
      נראה לי שקצת הלכת רחוק עם הפרשנות, אני אוהב את זה שהוא מרשה לעצמו לא להיות פוליטיקלי קורקט.

    1. מסתבר שיותר מלהבטיח את עמדת הסנטר של ארה"ב, ת'ון מבטיח את עתידו של שעמומון היש טנקינג אין טנקינג של מנחם ודדי לפחות 3 שנים קדימה.
      דדי, אל דאגה, יש פה כמה חברה יותר צעירים ממנחם שזוכרים שהעלית את הקליפ.

  2. ילד-נער שחור, שכתגובת נגד, אחרי שהוא לומד על כל העוול שנעשה על ידי לבנים לשחורים, כולל מקרים במשפחתו, נהיה זועם כלפי הלבנים ולא בדיוק מת עליהם, זה עוד לא הופך אותו לגזען.

  3. ג'ורדן? סטרלינג?
    נדמה לי שבעליו של אתר זה, פרסם פעם מאמר על החמישיות השחורות מול החמישיות הלבנות.
    והגדיל לעשות- פרסם את הטור בערב יום השואה.

    (שלא לדבר על זה שבמאמר ההוא טען שחמישיה "לבנה" עם סטיב נובאק וקייל קורבר, לא פחות טובה מכל חמישיה של "שחורים בליגה,
    ועל כך שיש סנטר במכללות, קודי זלר שלא פחות טוב מכל סנטר אחר בליגה! )

    1. תגיד לי, אורח, אפילו את התאריכים של מאמרי אתה זוכר?
      ותגיד לי דבר נוסף: האם אי פעם הצהרתי שאיני גזען?
      גם היום אני טוען שחמישייה של גורן דראג'יק, ג'יי ג'יי רודיק (או קייל קורבר,) גורדון הייוארד (או אנדרסון), קווין לאב, וברוק לופז מסוגלת לנצח כל נבחרת שוקולד כגון כריס פול, לברון ג'יימס, קווין דוראנט, למרכוס אלדרידג', ודווייט האוארד.
      איך ינצחו?
      בניתורים? – לא.
      בדאנקים? לא!
      בקרוסאובר? – לא ולא.
      הלבנים יעמדו על החצי וישלשלו דאונטאונים!

  4. מייקל לא נשמע כמו גזען מהדברים שצוטטו.
    אני באמת זוכר את מייקר מהפרסום של דדי, והוא נראה וזז כמו אחד שיכול לשחק גם פוינט גארד, למרות שלא ראיתי אותו משחק נגד בחורים שיכולים להתמודד איתו פיזית

  5. קודם כל ת'ון מזכיר את גארנט הרבה יותר מאשר את דוראנט!

    לגבי מארק ג'קסון – לדעתי יש ריח של גזענות בהחלטה לפטר אותו. לא סתם כל המועמדים להחליפו הם בצבע של סטיב קר וסטן ואן גאנדי.

    אגב קר – לא ברור לי מה ההייפ המטורף הזה, האיש עוד לא אימן משחק אחד בליגה ולכאורה כל קבוצה רוצה אותו אצלה.

  6. למה לא כתבת שאבא של מייקל היה פדופיל שאנס את אחותו כמו שמתברר בספר? זה הרבה יותר מעניין מילד בן 14 שראה את ROOTS וחי במדינה (קרוליינה הצפונית) שבא כל אדם 4 היה בקשר עם הKKK.
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-2620779/Basically-I-against-white-people-Hoops-superstar-Michael-Jordan-admitted-turned-racist-girl-school-called-n-r-new-book-reveals.html

    1. לא כתבתי כי חיכיתי שאתה תכתוב. אני לא כתבתי על הרבה דברים בספר. כתבתי רק על מייקל הגזען, שהוא עדיין נחשב בעיני כגדול הכדורסלנים מאז ומעולם

      1. הוא לא גזען. ילד שסובל מאפליה כזאת, רק טבעי שישנא את מי ששונא אותו ומפלה נגדו. אין לך שום הוכחה שהוא אדם גזעני עכשיו. עשית אותו לדונלד סטרלינג השחור.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט