בתום מותחן: רוני נוה עם טריפל דאבל, רוטברג רמת השרון אלופת התיכונים לתלמידות, גולדמן הוביל את תיכון חדש לתואר לתלמידים – סיקור מהאולם / תומר שנאן

צילום: ארז עוזיר קרדיט: התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

סופש נהדר לכלל קוראי הופס.

לאחר שניצחו את תיכון אוסטרובסקי רעננה ואת הגימנסיה ראשון לציון בחצי הגמר, נפגשו היום (חמישי) בשעה 11:00 נבחרות התלמידות של תיכון רוטברג רמת השרון, לה זו הופעה רביעית בגמר הליגה וראשונה אחרי יותר מעשור והרב תחומי מעמק חרוד עבורה זו הופעה ראשונה בגמר התלמידות למשחק גמר התיכונים 2022. בתום משחק מותח שנגרר להארכה היו אלו בנות רוטברג שיצאו עם ידן על העליונה.

אצל הגברים בשעה 14:30 יעלו תיכון חדש תל אביב, עבורם זו הופעה שישית ברציפות בגמר והם מחזיקים בשתי זכיות ורמות ים מעמק חפר שהגיעו לגמר בפעם הראשונה בה הם משתתפים בליגה. בן שרף, כוכבה של רמות ים ושחקנה של אליצור נתניה נפצע במדי הקבוצה הבוגרת ולא התלבש, דבר שהורגש בדקות בהן לקבוצה לא היה שחקן שעליו יכלו להסתמך כאשר המשחק עמד.

תיכון רוטברג רמת השרון 64 – תיכון הרב תחומי עמק חרוד 60

לאחר מחצית ראשונה שוטפת ההגנות התהדקו ושתי הקבוצות התקשו בדרך להארכה במשחק מעולה כאשר רוני נוה ויערה ים מובילות את רוטברג בעוד שמורג'אן סעדה שומרת את עמק חרוד בתמונה. בהארכה רוטברג הידקה הגנות, ריווחה בהתקפה ושלשה של ים יחד עם קליעת עונשין של נוה הכריעו את הכף לטובת רמת השרון.

מהלך המשחק:

רמת השרון פתחו את המשחק בהגנה אגרסיבית, כאשר הקבוצה מכריחה לא מעט איבודים ושלוש דקות אל תוך הרבע רוטברג היו ביתרון 8:4 כאשר שחקניות עמק חרוד עם ארבע עבירות קבוצתיות לחובתן.

רוטברג לא הורידו רגל מהגז כאשר רוני נוה ויערה ים מובילות את הקבוצה ליתרון 14:6 כשנותרו שלוש וחצי דקות לרבע. הרב תחומי התעוררו, וריצת 9:0 שנחתמה עם לייאפ של מורג'אן סעדה קבעה מהפך 15:14 פחות מדקה לסיום הרבע. סעדה המשיכה להוביל את הקבוצה עם שלשה נוספת בדרך ל-12 נק' ברבע, והקבוצות ירדו אחרי 10 דקות של כדורסל כאשר התוצאה היא 18:17 לעמק חרוד.

צילום: ארז עוזיר קרדיט: התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

הקבוצות החלו במטווח שלשות עם העלייה לרבע השני במטרה לרווח מעט את המשחק. רוטברג העלו מחדש את נוה וים, ויחד עם גלי רוטשילד הן הובילו את הקבוצה ליתרון 29:23 שגרם ליואב הלר, מאמן הרב תחומי, להזעיק פסק זמן. רמת השרון הגדילה את הפער, אך סעדה ולהיא שחם מנגד עם שתי פעולות הגנתיות נהדרות שתורגמו לנקודות בצד השני צמצמו את ההפרש לשלוש בלבד שתי דקות למחצית. ים קלעה שלשה נוספת, שתי הקבוצות לא הצליחו לקלוע במספר הזדמנויות והתוצאה לאחר 20 דק' עמדה על 37:31 לטובת רוטברג רמת השרון.

חרוד פתחו את המחצית השנייה במטרה לחזור למשחק, ופחות משלוש דקות אל תוך הרבע הרב תחומי כבר פיגרו בנקודה בלבד. מימרן לא היה מרוצה מהיכולת שרוטברג הציגה על הפרקט, ולאחר התקפה נוספת בה הקבוצה נראתה מפוזרת הזעיק פסק זמן. שלשה של הרן יחד יחד עם חצי מרחק של כהן מינץ מנגד קבעו שוויון 41. חרוד המשיכו לרוץ כאשר דקה וחצי לסיום הרבע ליי אפ של ליבל קבע 49:45 לטובת הקבוצה. רוטברג לא אמרו נואש, ושלשה של קרינסקי יחד עם ליי אפ של נוה קבע 50:49 לטובת רמת השרון לפני 10 דק' אחרונות של כדורסל.

צילום: ארז עוזיר קרדיט: התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

נוה ושותפותיה עלו במטרה לסגור את הסיפור ברבע הרביעי. והגנה מהודקת יחד עם התקפות מעבר נהדרות קבעו יתרון 5, כאשר פרט לסעדה שחקניות עמק חרוד נראו מעט אבודות על הפרקט. שתי הקבוצות חזרו מפסק הזמן עם המון הקרבה בהגנה לצד חוסר דיוק בהתקפה, אבל סעדה ושחם עשו את ההבדל לטובת עמק חרוד והעלו את הקבוצה ליתרון 3 שתי דקות ושלושים שניות לסיום. נוה איזנה מנגד עם שלשה דקה לסיום, ושתי הקבוצות לא הצליחו להכריע את הכף. שוויון 58 בתום 40 דקות, הולכים להארכה.

שתיים של סעדה מול שתי קליעות עונשין של רוטשילד קבעו שוויון בשלב מוקדם, הקבוצות לא הצליחו להשחיל את הכדור בטבעת אלא שדקה ו-26 שנ' לסיום שלשה של יערה ים קבעה 63:60 לטובת רמת השרון. עמק חרוד לא הצליחו להשוות, רוני נוה נשלחה לקו וקלעה 1 מ-2. נסיון של סעדה להגיע לטבעת נחסם ולמרות שתי החטאות עונשין 8 שניות של רוטברג עמק חרוד לא הצליחו לאזן. סיום המשחק, 64:60 לרוטברג שחוגגת אליפות שנייה בהיסטוריה!

צילום: ארז עוזיר קרדיט: התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

יערה ים שזכתה ב-MVP של המשחק הובילה את קלעיות רוטברג עם 14 נק' ו-2 ריב', רוני נוה הוסיפה 13 נק', 13 ריב', 6 אס' ו-13 חט'(!) וגלי רוטשילד סיימה עם 10 נק', 6 ריב' ו-4 אס'.

מארג'ון סעדה הובילה את קלעיות עמק חרוד עם 27 נק', 12 ריב', 2 אס' ו-9 חט', ליהיא שחם הוסיפה 13 נק', 3 ריב', 5 אס' ו-6 חט'.

תיכון חדש תל אביב 81 – רמות ים עמק חפר 73

תיכון חדש הסתמכו על משחק קבוצתי בפתיחה בעוד שלחימה ויכולת אישית יותר אפיינה את עמק חפר. הקבוצה שעבורה זו הופעה ראשונה בגמר הצליחה בעזרת הרבה מאוד הקרבה להישאר צמודה ולא לתת ליריבה לברוח. כאשר כמעט שש דקות אל תוך הרבע בלגה עם מהלך נהדר כולל חדירה ותרגיל בפוסט קבע 11:8 לעמק חפר ואילץ את עדי עמוס להזעיק טיימאאוט. עמק חפר המשיכו להראות יכולת טובה ושלוש דקות לסיום הרבע בלגה קלע פעם נוספת וקבע 17:10 לרמות ים. תיכון חדש בהובלת עופרי נוה הצליחו לחזור לתמונה עם שני סלי שדה, שתי הקבוצות העבירו את הדקה האחרונה במשחק ללא נקודות והרבע נגמר בתוצאה 17:14 לעמק חפר.

צילום: ארז עוזיר קרדיט: התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

תיכון חדש עלו לרבע השני במטרה להחזיר אליהם את היתרון ותוך פחות מדקה שלשה וסל ועבירה של גולדמן קבעו 20:17 לתל אביב ורמות ים לקחו פסק זמן. נוה וגולדמן המשיכו להכתיב את הקצב בתל אביב, ופחות מחמש דקות למחצית נוה סיים נהדר אחרי בידוד עם לייאפ והעלה את תיכון חדש ליתרון 28:22. גולדמן המשיך לבלוט על הפרקט ושלשה שלו העלתה את תל אביב ל-35:26. כהן לקח על עצמו את המהלך האחרון של המחצית ועם שלשה נהדרת על הבאזר קבע 37:30 במחצית.

הרבע השלישי המשיך את המגמה של המחצית הראשונה. תל אביב נעה בין שלושה לארבעה פוזשנים יתרון ועבירה של ירמולבסקי על גולדמן שלחה את שחקן תיכון חדש לשלוש זריקות עונשין אותן הוא קלע והעלה את הקבוצה ליתרון 46:35. סלע וירמולבסקי שמרו על עמק חפר במשחק ככל יכולתם כאשר מנגד נוה ושושן דאגו לשמר את היתרון של תל אביב. ושלשה של קלר חצי דקה לסיום הורידה את היתרון לחמש בלבד עבור תל אביב. החטאות של שרף וסלע סגרו את הרבע השלישי, והקבוצות עלו לרבע הרביעי כשהתוצאה היא 55:50 לטובת תל אביב.

צילום: ארז עוזיר קרדיט: התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

כהן עם פול אפ מאזור העונשין הצליח לצמצם את ההפרש לשלוש אבל ריצת 7:0 של תל אביב בהובלת עופרי נוה קבעה 62:52 שמונה וחצי דקות לסיום וגרמה לעמית בן דוד לקרוא לטיימאאוט. ארבע דק' ו-40 שנ' לסיום המשחק נוה סחט עבירה חמישית מבלגה, קלע 1 מ-2 והעלה את תל אביב ליתרון 71:58. אהרונוביץ' יצא בעבירות בתיכון חדש, נאות ים יצאו לריצת 7:0 כאשר סל של קלר קבע 71:65 בלבד לתל אביב שתיים וחצי דקות לסיום. תל אביב חזרה מפסק זמן עם שלשה של אורי כהן, ולייאפ של קלר נענה בדאנק של נוה בדרך ל-76:67 לתיכון חדש דקה וחצי לסיום. לעמק חפר הייתה הזדמנות לצמצם את הפער ל-5, אבל החטאה משלוש יחד עם 2 מ-2 של גולדמן קבעו 78:69 לתל אביב כאשר נותרה פחות מדקה על השעון. נוה סחט עבירת תוקף מירמולבסקי, נשלח אל הקו אחרי עבירה נוספת של כהן וקבר 2 בדרך ליתרון 11. כהן החטיא שלשה וגולדמן נשלח אל הקו וקלע אחת משתיים כאשר נותרו 25 שניות. סלע וכהן המתיקו את הגלולה עם 3 קליעות עונשין, והמשחק נגמר בתוצאה 81:73 לתיכון חדש על נאות ים.

ירון גולדמן הוביל את קלעי תיכון חדש עם 27 נק', 11 ריב' ו-3 אס', עומרי נוה הוסיף 23 נק', 10 ריב' ו-2 חט'.

אריאל סלע סיים עם 16 נק', 19 ריב', 5 אס' ו-2 חט', איתם כהן הוסיף 15 נק', 6 ריב', 3 אס' ו-2 חט' ויונתן קלר קלע 14 נק' אליהן הוסיף 3 ריב' עבור נאות ים.

צילום: ארז עוזיר קרדיט: התאחדות הספורט לבתי ספר בישראל

*****************

מילה טובה להתאחדות הספורט לבתי הספר. שני המשחקים נוהלו בצורה טובה, הקהלים דחפו את הקבוצות, הרימו תפאורה והארגון היה מעולה. במידה וגמר התלמידות היה בשעה נוחה בה תלמידות אחרות לא היו נמצאות בבתי הספר והמשחקים היו פתוחים לקהל הרחב (גם תמורת תשלום סמלי) אני בטוח שהאווירה הייתה טובה אף יותר, אבל הייתה אווירת גמר לכל דבר.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

    1. רוני נוה באמת הייתה בכל מקום על המגרש. לדעתי מי שהייתה צריכה לזכות ב-MVP זו סעדה שהחזיקה לא מעט מהזמן את עין חרוד במשחק די לבד. לא ברורה לי הבחירה ב-MVP, אבל הרמה הייתה ממש ממש גבוהה באופן כללי

  1. לפי כמות החטיפות נשמע שדווקא הרמה לא היתה גבוהה. לא ממש הצליחו לשמור על הכדור שם.
    יכול להיות שהמספרים האלו שגויים? זה נשמע ממש רחוק מהטווח הנורמלי לחטיפות במשחק.

    1. מהצד זה פחות נראה חוסר יכולת לשמור על הכדור (גם אבל ממש לא רק) והרבה יותר מאבק והידוק הגנות. ברבע השלישי היה מעט מפוזר אז הקבוצות איבדו יחסית הרבה, אבל מעבר לזה הרמה ממש לא הייתה נמוכה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט