שור מועד – על פתיחת העונה של שיקגו/ שחר צ'קוטאי

שור מועד – על פתיחת העונה של שיקגו/ שחר צ'קוטאי

בעונה שעברה הם הפתיעו את כולם בתקופה זאת הם היו בראש טבלת המזרח, אך השנה שיקגו בולס לא מצליחים לנצח והם תקועים במקום ה-12 במזרח. מה קרה?

אזור:

כבן זקונים תמיד אמרו לי שמשפחה לא בוחרים, וזה מה שיש. שיקגו לצערה נמצאת במזרח ואזור לא בוחרים. המזרח העונה התחזק משמעותית. ברוקלין התאחדה לה לקבוצה קבוצה, קליבלנד הביאה סופרסטאר שלקח את הקבוצה קדימה, הניקס וההוקס הביאו חיזוקים והשתפרו. אפילו אינדיאנה וגם וושינגטון התחזקו. שיקגו צריכה להתמודד מול 12 קבוצות חזקות, שגם יתר הקבוצות עושות צרות.

הלו"ז:

בעונה שעברה שיקגו קיבלה ב-30 המשחקים הראשונים של העונה רק 13 קבוצות שאמורות להיות חזקות ממנה, או עם מאזן חיובי בעונה הקודמת. הלו"ז הקל (יחסית) נתן להם דחיפה והם הציגו כדורסל ברמה גבוהה שהעניק להם את המקום הראשון במזרח. בפועל, אחרי פגרת האול-סטאר כשהם כבר פגשו את אריות המזרח ואת הקבוצות הרציניות השוורים נשברו ונשרו למקום השישי.
העונה הלו"ז נפתח עם 20 קבוצות פלייאוף ב-30 משחקים. הרבה יותר קשה. את חלקם היא ניצחה בצורה מרשימה כמו המשחקים מול מילווקי ובוסטון, אך אין זה מעיד על הכלל. קבוצות נוספות שהם התחרו איתם התחזקו משמעותית – סקרמנטו, ניו יורק, וגם אוקלוהמה ואורלנדו.

קליעה:

באופן מדהים הנתונים של העונה ושל עונה שעברה די זהים, לדוג' בעונה שעברה הבולס קלעו כ-42 זריקות ב-48%, וגם העונה זה כך. בול. גם משלוש הנתונים בול אותו דבר. ההבדל מגיע בתחום ההגנה, שם הבולס סופגים שתי שלשות יותר מעונה שעברה בממוצע למשחק. הם סופגים כ-13.6 שלשות במשחק, מקום 28 בליגה בקטגוריה זו. ההגנה על השלוש של הבולס לוקה בחסר, אין לבולס מי שיעצור את השלשות בצורה טובה, לא מעט פעמים המגן רוצה למנוע מהשחקן היריב להיכנס וכך הוא בעצם משאיר את המטר לשלשה שנתפרת בקלות. כפי שניתן לראות בסרטון המצורף.
גם ברמת הפרט יש שינויים – דרוזן ירד בכמעט 4 נק' במשחק. מ-28 ל-24. גם לאבין ירד בכמעט 3 נק'. אחריהם ניקולה ירד בנקודה, וקובי וויט שעונה שעברה קלע 12.7 קולע העונה רק 8, וכמובן יש את החיסרון של לונזו שלא משחק ולא נראה שבעתיד הקרוב יחזור. קשה לנצח שרק שלושה שחקנים קולעים מעל 10 במשחק. וזה מוביל לנקודה הבאה:

המרווח שעושה את השינוי.

ספסל:

בקיץ הבולס הביאו רכש מרשים, במבט ראשוני היה נראה שהם הולכים להשתפר אך בפועל שום דבר לא התקדם. הספסל קולע פחות משליש מהנקודות ונמצא בעשריה האחרונה בליגה בנק' מהספסל. כוח האש שיש לבולס מהספסל לא מספיק. דראגיץ' כבר לא הדרקון שהיה, וויט נשאר יהלום לא מלוטש ומה אפשר לצפות מדרק ג'ונס ואנדרה דראמונד?

מה יהיה?

הקבוצה נמצאת במצב לא פשוט, הם מדשדשים מאחור אך בכל זאת מדי פעם מצליחים לנצח את הקבוצות הגדולות כמו בוסטון ומילווקי. הכוכבים מתחילים להתעצבן. זאק לוין שחתם על חוזה ארוך טווח כבר הביע תסכול כמה פעמים העונה, ועל פי האתלטיק נראה שיש ויכוח בין לאבין ודרוזן, ושהם לא "רואים עין בעין". בנוסף דיווחים אומרים שדמאר דרוזן עלול לבקש טרייד בתום העונה. אגב- הוא הכחיש ופרסם סרטון די ברור על כך שזה שטויות.
הצעירים לא מתפתחים כפי שציפו, הכוכבים לא מספקים את הסחורה והאוהדים המתסוכלים מרגישים שהם הולכים אחורה בזמן. האם בנייה מחדש על הפרק, או שמא הבולס מכינים לכולם הפתעה לשנה החדשה. זאת נדע רק בעתיד.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. הם סבלו מחוסר מזל ופציעות, בעיקר של לונזו, אבל לא הפציעות עשו את ההבדל. בפראפרזה לצ'רצ'יל – בשנה שעברה הם היו צריכים לבחור בין בינוניות לריבילד, הם בחרו בינוניות ויקבלו ריבילד. לדעתי האנומליה הייתה בשנה שעברה, ומה שקורה עכשיו זה המצב האמיתי. יצטרכו לפרק ולבנות מחדש.

  2. חוכמה בדיעבד הוא הטרייד הלא טוב להביא את ווצ'ביץ'. ברגע שדרוזן ולאבין שם הוא קמצ נאבד והבולס יותר צריכים סנטר הגנתי. האיבוד של וונדל קרטר, במיוחד איך שהוא מתקדם, פשוט אבידה עבורם (מצד שני, לא בטוח שהוא היה מתפתח ככה בבולס…).
    לאבין מתחיל לעשות קולות של חוסר רצון להישאר ודרוזן בקיץ צריך להחליט עם עצמו מה הוא רוצה לעשות. הבולס עם עתיד לא ידוע והווה מדשדש כרגע.

  3. הפציעה של לונזו גמרה אותם וכנראה גם את הקריירה שלו.
    הטרייד של ווצ׳ביץ׳ היה נוראי
    וירידה ביכולת של זאק ביחד עם בעיות בריאות וחוזה ענק הופכים אותו מנכס לנטל.
    .
    כתבתי כבר לפני איזה חודש – כל יום שהם לא מפרקים את הקבוצה הוא בזבוז שרק יזיק להם בעתיד, וגם כשיפרקו אין להם מספיק נכסים כדי להשיג תמורה טובה מדי.
    חייבים טנק מיידית (וכבר בזבזו שבועות מאז שזה היה ברור) ולנסות לפתות את הלייקרס עם חבילה טובה כדי לקבל את הבחירות העתידיות שלהם.
    .
    הלייקרס רוצים את דרוזן כנכס עיקרי בטרייד, קלאץ׳ רוצים את זאק בלוס אנג׳לס, ובגלל שפלינקה בדרך כלל עושה את המהלך הלא נכון – בטח זה יהיה זאק 🙁

כתיבת תגובה

סגירת תפריט