You are currently viewing חל"ב 10 – עוקב אחרי ההימורים בפריוויו וגם חד חידות

חל"ב 10 – עוקב אחרי ההימורים בפריוויו וגם חד חידות

שנת 2023 תפסה את מקומה לפני ימים מספר , 549 משחקים שוחקו מאז פתיחת העונה ומתוכם 321 נחזו נכונה (58.5% נכון ל31/12/2022). הליגה מספקת מדי לילה משחקים מרהיבים ומלהיבים (בעיני לפחות… אחרים יכנו אותם מרעיבים ומעליבים) , הנמושות עושות שרירים, והקונטנדריות נפלטות על החוף באשקלון ונבזזות בלי בושה …..נהיה יותר ויותר קשה לחזות את התוצאות (בתחילת העונה אחוז ההצלחות הכללי היה בסביבות 65%) , יש 8 שחקנים במרוץ לMVP באופן חסר תקדים (טייטום, לוקה, גוקיץ', יאניס, זאיון, אמביד, ג'ה, דוראנט..ויש כאלו שהיו מכניסים גם את שג"א , בוקר וAD ) שמסוגלים לנצח משחק לבדם ביום נתון, ה-60 זה ה-50 החדש, 40 משיגים גם שחקני השורה השניה כמו הירו ששוברים מחסומים מנטליים מדי יום, רק דני שלנו ממשיך להתקדם במעלה ה-MOP … במציאות מורכבת זו חזאינו האמיצים ממשיכים לעמול לילות כימים בנסיון לנתח את המגמות לנרמל את כל האילוצים ולהוציא תחזית מוצלחת…בואו הצטרפו אל הסקירה שתגלה לכם מה השיגו חזאי הופס בשבועיים האחרונים וגם מה אחוזי ההצלחה של המגיבים בפינה חדשה של אביתר "השומר"

המעקב היומי – 11 הימים האחרונים של 2022

  • 20/12, אהרון ברלין, עדיין לא בפוקוס פוגע ב-2 מ-5 התחזיות ולפחות משיג מדליית כסף עם יוטה (17~15) שמקפיצה את המדד שלו ל-60
  • 21/12, אל הזירה עולה מתמודד שכמעט חשבנו שנטש אותה (בפעם היחידה הוא נלחם בה ב2/11! ) – רועי ויינברג. המאזן הקודם שלו היה מדהים – 6/6 עם מדליית זהב שהביא אותו למדד – 133 (החזיק בשיא עד שעמיחי שבר אותו עם 135 ב-30 לנובמבר)…לכן הייתי נרגש במיוחד לקראת ההימור הבא שיכל תאורטית להקפיץ אותו לראש הטבלאות …11 משחקים עלו להתמודד מולו והוא יכל ל-6 מהם הפעם , לא נתן הפרשים אז אין מדליות , מדד 55 וכניסה אל הטבלאות כי עבר את קאט ה-15 …מקווה שנראה אותו עוד בהמשך כי רק מ-17 משחקים בעונה לא יהיה ניתן להתייחס אליו כקונטנדר
  • 22/12, רותם אלרן בהתאוששות יפה אחרי שני ערבים חלשים פוגע ב-2 מתוך 2 הימוריו ובכל אחד מהם משיג מדליית ארד. מה שמוביל אותו למדד גבוה במיוחד – 150 שלא ניתן להתייחס אליו כשיא חדש כי הוא הושג במדגם קטן מאוד.
  • 23/12, דור בלוך, שיאן השהייה בזירה מתמודד מול כל הליגה כמעט – 14 משחקים (מתחילת העונה הימר על 112 משחקים) , 8 מתוכם הוא הכניע, 2 מדליות כסף על בוסטון (10~12) ודנבר (12~13) ועוד שלוש מארד. מדד 82.
  • 25/12, תומר שנאן, מנחש רק 2 מתוך חמש אבל משיג את הזהב הראשון שלו בנצחון 9 של דאלאס, מה שעוזר למדד שלו להשאר גבוה – 90.
  • 26/12, יונתן מדייק ב-3 מתוך 7 תחזיות וצובר מדליית כסף אחת ושתיים מארד. מדד 71, מה שמצחיק שהוא שילב בפריוויו גם ניחוש של קוביות מזל ומסתבר שהקוביות פגעו ב-4 מתוך ה-7 עם מדליית ארד….מסקנות פזיזות עמיחי? (איפה נעלם המדור המצויין הזה באמת?)
  • 27/12, מאנו חוזר אלינו לסיבוב נוסף, ומתגלה כמתמודד רציני ביותר , 5 מ-10 סולידי אבל עם 4 מדליות , 3 מכסף קרובות קרובות לזהב , ודווקא על הספרס חביביו הוא הצליח בהימור 16 לאוקלהומה להשיג זהב שני (מבחינת קצב צבירת המדליות מאנו הוא הman…נראה אם בעתיד המגמה תמשך), מדד 100
  • 28/12 עמיחי קטן המוביל ב2 משלוש הקטגוריות נותן ערב פושר של 4 מ-8 עם מדליית ארד, מדד 56…והזדמנות לנושפים בעורפו להתקרב קצת
  • 29/12, רותם אלרן , מהמר על 6 שלמים (קצת חריג מבחינתו…בדרך כלל אחראי על הערבים המקוצרים) פוגע ב-3 ומשיג 2 מדליות כסף נאות. מדד 83

  • 30/12, דור בלוך, בערב לפנתיאון, מנפץ את השיא לערב נתון ומשיג 144 נקודות מדד! (הקודם 135 שייך לעמיחי) , איך הוא עשה את זה? ובכן 8 ניחושים נכונים מתוך 9, שתי מדליות ארד, 2 מדליות כסף, ומדליית זהב (שניה שלו אחרי הרבה זמן) בנצחון 14 של שיקאגו על הפיסטונס. מצמצם באופן משמעותי את הפער בטבלת הMVP ומנצל את השבוע החלש של עמיחי עד תום.

  • 31/12, עידו רבינוביץ , ממשיך את המומנטום שיצר דור ומשיג 111 נקודות מדד ב-7 מ-9 מהשדה 2 ארד ועוד מדליית זהב (השלישית שלו) בנצחון של הפיסטונס 12 על מינסוטה. זהב שני באק טו באק שנותנים הפיסטונסים הנדיבים לחזאינו.

מאזן הצלחות / פספוסים

רועי ויינברג שהפליא עם 6 מ-6 בתחזית הראשונה שלו מזנק לראש הטבלה עם ההימור השני שלו (11/6) אבל הוא יצטרך להמשיך להמר כדי להשאר בה כמובן, בטבלה הסופית ייחשבו רק חוזים שהגיעו לעבודה לסביבות ה-100 משחקים (יש 1230 משחקים בשנה ), גם מאנו זוכה להכנס אל הטבלה מאחר שעבר את הקאט 15. אולי נעשה פעם טבלה לפי ימי עבודה ואז יונתן ובקאל (כל היודע דבר על מקום המצאו מתבקש לעדכן את המדור) למשל יאחדו כוחות .

לא שומר בבטן – פינתו החדשה של אביתר "השומר" בה הוא עוקב אחרי ניחושי המגיבים

לא קל לעקוב אחרי כל התגובות שלכם, אבל עמדתי במשימה. למרות הקשקושים שמופיעים חדשות לבקרים, הצלחתי לסנן את התגובות ולהכניס את ההימורים שלכם.
לפניכם מוצגת טבלת סיכום הימורי המגיבים בחודש דצמבר.

כמובן שהטבלה לא מראה את כל הסיפור אז אני אוסיף קצת רקע ותובנות משלי..

דבר ראשון, הייתי בטוח שיש הרבה יותר ניחושים בפריוויו, מסתבר שאם לא מזכירים לכם אז אתם 'שוכחים' להמר, היו גם ימים בלי הימורי מגיבים בכלל.

כמובן ששמעון מפציץ, מהמר על הכל ולרוב צודק, מבין המגיבים שהימרו על מעל חמישה משחקים הוא בעל אחוז ההצלחה הגבוה ביותר.

וזה הזמן להוסיף שנפתחת כאן תחרות בין מגיבים לכותבי הקדימונים. פרטים ומסקנות יבואו בהמשך.. מבדיקה ראשונית עולה שאחוזי ההצלחה די דומים.

תופעה נוספת שמעניין לשים אליה לב היא שאין יתרון להימור על מספר מועט של משחקים, כך למשל, מבין המגיבים שהימרו על אחד או שני משחקים התקבלו כל ההתפלגויות האפשריות ואפילו בפיזור שווה, מעניין גם לשים לב שיש גם הפתעות וגם באנקרים.

 ברצ' ואיצקו הראו בקיאות וידע, אבל נכשלו בנוכחות. 

מאנו הוא המגיב המתמיד שנופל במשאלות לבו..

חשוב לציין, אם מישהו כותב שהוא מסכים עם התחזית של הכותב, זה לא נכנס לבדיקה, אני לא בודק את הכותב אני בודק אתכם.. תכתבו בעצמכם ועל תתעצלו

הבהלה לזהב

בחודש האחרון בכלל ובשבועיים האחרונים בפרט ניכרות שתי מגמות עיקריות , האחת ירידה באחוזי הפגיעה של זהות המנצחות ומאידך עליה בכמות הניחושים המדוייקים שמביאים לצבירת מדליות. לכן אחרי זמן ארוך שבו כמעט לא היתה תזוזה בעמודת הזהב אפשר לראות שכבר רוב החזאים צברו מדליית זהב . בולט במיוחד מאנו שהצליח לצבור 2 מדליות זהב וזאת רק ב-17 נסיונות! עמיחי שבמקבצים האחרונים לא צבר זהב ממשיך לצעוד בראש בגאון אבל כבר לא בבדידות מזהרת, מזל טוב לעידו על הזהב השלישי (ב-65 משחקים בלבד) ולדור שהצליח להשיג את המדליה המוזהבת השניה שלו אחרי שבועות ארוכים (והרבה מדליות כסף וארד בדרך) .

M.V.P

השבוע מהפך כפול!
אי אפשר לקפוא על השמרים בליגה הזו ועמיחי שנקלע לשבוע סטנדרטי בסה"כ מרגיש טוב מאוד את זה על בשרו. לאחר שבועיים בפסגה (מחזיק בבכורה מאז חל"ב 8), עקף אותו ראשית דור עם ערב השיא שלו יום לפני תום השנה שהקפיץ את המדד המשוקלל שלו מעל 90 אבל כל זה לא הספיק אל מול מאנו ועטלפי הזהב שהוא מיירט בקצב גבוה שמציבים אותו כרגע מעל כולם עם קרוב ל100% נטרייטניג. מאנו יצטרך לעמוד בעוד הרבה אתגרים ולהכנס לזירה הקשוחה הזו עוד פעמים רבות כדי לשמור על חגורת ה-MVP שכרגע מוצגת לראווה בוויטרינה שלו בסלון , אבל בהחלט מסתמן סייח שחור וצוהל בעדר. גם יונתן , תומר ורועי לא מלחכים חציר במנוחה אלא מביטים מקרוב תוך שהם משחיזים פרסות לקראת התפרצות מפתיעה שעשויה להוביל אותם לפודיום. שמח.

חידות אתגר

שבע הראשונות ממוחו הקודח של אביתר השומר , אני אוהב את כולם אבל במיוחד את 3,6 ו-7…מה איתכם?

  1. מה שאפשר להגיד על התספורת החדשה של באטלר וגם על הסלט ליד הסטייק (6,5)
  2. סטוקטון ומגי'ק, פול וקיד, מציגים גישות ערכיות שונות במקרים זהים (4,4)
  3. מה בחור חריף שואל את קאמפ ? (4,2)
  4. זונה מקראית שמסבירה מה קורה בהגנה של גולדן סטייט (5,4)
  5. מנוט בול יכל להטביע בצורה פרגמטית ? (5,2,6,3,2)
  6. בתוך כך נשמע שדזמונד מוסר לעצמו (4,3)
  7. נדב יעקובי אוהב לספר על הפלייאוף של עומרי כספי (3,4,3,2)

ואלו החידות שלי : 13 בעיני היא בונבון ו-11 מוקדשת באהבה ל-SHADOW , בתקווה שילך לישון יום אחד עם נעליים…

  • 8. באולימפיאדת ברצלונה , מייקל וסקוטי נאבקו מול קוקוץ' בהתאם למסורת המקומית (6,5)
  • 9. 1-2-3-4 קלאסי לכריס עם עניבה וזקט למשל (4,3)
  • 10. אני מצויד וגם לאורי מרקנן ? (3,4)
  • 11. מה שג'פטו עשה זה בדיוק כמו שאדו שלנו (5)
  • 12. שמעתי שהיא הזונה של ברוקלין בליגה (ות'כלס גם לכל האחרות היא נותנת) (6)
  • 13. מה בין אוסטרליה לחוסר היכולת של בן סימונס לקלוע מהקו ? (6,5)
  • 14. שחקן קולנוע שנשמע ונראה כאילו כמו הכפיל של בוקר (8,3)

חידת בונוס ל2023

בתמונה זו מסתתרת

ההוכחה לכך שדונציץ'

הוא ה-GOAT העברי ( 4,5)

חשבתם על חידה יפה ורוצים לפרסם אותה במדור (עם קרדיט כמובן) ? יש לכם רעיון בוסרי לחידת אתגר שנראה לכם פוטנציאלי לפרסום? מוזמנים לשלוח לי בוואטסאפ 0502081921

2023 שנה אזרחית טובה ומוצלחת לכולם !

לפוסט הזה יש 75 תגובות

    1. שדות פופ לנצח

      חזק פוסטר (נער פוסטר?)…14, 3 המצויינת, 1, 7, 4 שלך ב-8 אתה מאוד קרוב, ואת 2 פספסת לגמרי….אני רושם לך 5.5 מ-7

      1. תרשום לו את 8. הוא התכוון מלחמת שוורים.
        חוץ מזה 5 = עם שתי רגליים על הקרקע.
        וסליחה מגילרי שרשמתי את הפתרון בתגובות.

  1. יהלי אולמר

    מעולה שדות
    מקיף, מושקע וכתוב נהדר
    אני תמיד מופתע לראות את השם שלי כאן, משלושה משחקים מסכנים שכתבתי עליהם בתחילת נובמבר. לפחות הייתי חד אז.

  2. מעולה שפ"ל. פוסטר גילה את הרוב וגמביט השלים.
    11 קשור לניגורים של שאדו אבל לא ברור לי איך בדיוק.
    סימונס קשור לקנגורו?

    1. שדות פופ לנצח

      עדיין החידות שלי לא קרובות להפתר…חוץ מהאחרונה שפוסטר תלה על הקיר…החידה עם שאדו קצת טריקית וקשה..קשורה יותר למה שהוא מעורר אצלנו …ולגבי סימונס אז אין קשר לקנגורו…יש קשר לקו כלשהוא במגרש

            1. שדות פופ לנצח

              מושבת עונשין תשובה נכונה..נראה לי שגמביט כבר עלה על זה ראשון אבל לא רצה לעצבן את גילרי, בכל מקרה עגל אתה מגלה התקדמות מרשימה ..

            2. Gambit

              הביין שלך ארוך מדי..

            3. עגל

              בין לילה?

            4. עגל

              בין אישי?
              god damn it

            5. Gambit

              תסתכל שוב על 2 המילים הראשונות. אתה שם.

            6. Yinon Yavor

              בין לבין?

            7. שדות פופ לנצח

              "בין לבין" תשובה נכונה! ברכות ינון.
              אביתר רצה לכתוב מוסר לעצמו…אני התעקשתי קצת להקשות ולהוסיף את עניין האסיסטים….שמח שנפתרה בלי עזרה

        1. שדות פופ לנצח

          תשובה נכונה, וזו חידה לא קלה בכלל עגל…אולי התחלת לצמח קרניים…
          כידוע אוסטרליה היתה מושבת עונשין שאליה נשלחו אנגלים מסכנים שגנבו לחם כי רעבו ( ביחד עם פושעים יותר רציניים) אחרי שאדמירל קוק "גילה" אותם….אם קוראים את זה קצת אחרת אפשר לראות שסימונס מושבת (not functioning) כאשר הוא מגיע לזריקת עונשין…וסימונס כידוע מאוסטרליה אז הכל מתחבר….

    1. שדות פופ לנצח

      אתם עדיין לא בכיוון הנכון לחידת הבונוס :-))
      תתמקדו במילה "העברי" היא אולי תעזור קצת….
      זו חצי חידת אתגר חצי חידת חמיצר

    2. שדות פופ לנצח

      החמור הלבן תשובה נהדרת, חחחחחח…זה יכל לעבוד במובן מסויים אם לוקה היה ממש דוש ……אבל לא לזה כיוונתי

  3. שדות פופ לנצח

    נשארו עדיין חידת הבונוס והחידה של שאדו….אביתר לא עודכן עליהם מראש אז גם הוא יכול לנסות לפתור (צריך את כל הראשים החזקים כנראה כדי לפצח אותם)

    1. שדות פופ לנצח

      כבוד אביתר, תשובה נכונה. אומנם אני ואביתר עובדים ביחד על המדור אבל הוא לא רואה את רוב החידות שלי לפני פרסום המדור (אני רואה את כל החידות שלו ואת רובם מתקשה לפתור אז מבקש את התשובה ולפעמים משפץ את ההגדרה), לכן פתרון החידה הזו נזקף לגמרי לטובתך, ישר כח…זה נראה פשוט כשפותרים אבל זאת דוגמא לחידה ייחודית וקשה

  4. ְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְ חידת בונוס- שבעים ושבע (המספר שמסתתר) עז בגימטריה- 77

  5. אוהו, הגעתי כשקיפלו את המסיבה, חצי עוד זרוקים על הרצפה חצי שתויים וחצי כבר ברחו.
    עדיין טור למופת וחידות נהדרות. המוח שלי עיסה, לא הייתי מצליח כלום.

  6. שדות פופ לנצח

    תודה נועם, 12 תשובה נכונה, 10 אתה בכיוון , 13 הברקה שלא חשבתי עליה ואני אוהב את הרעיון, בכל מקרה החידות הללו כבר נפתרו ואם תדפדף בתגובות תמצא אותן

כתיבת תגובה