סיכום מונדיאל 2022 והגמר / עמיחי קטן

מונדיאל 2022 תם ונשלם כשליונל מסי הניף את הגביע האחרון שעוד היה חסר לו בארון, וזה הזמן לסיכום של הטורניר כולו. נפתח עם הסטטיסטיקות, כמו בכל שלב קודם, נמשיך משם למבט על הגמר, דירוג השערים של הטורניר כולו, בחירת הרכב, והפעם גם עם הרכב שני, וכמה מילים כלליות לסיכום הטורניר.

סטטיסטיקות:

כמות שערים:
בגמר – 6.
במונדיאל כולו – 172 – 2.69.

כמות משחקי 0-0 במונדיאל כולו: 7 – 10.9%.

כמות משחקים של 5 שערים ומעלה במונדיאל כולו: 12 – 18.8%.

רשימת משחקים עם 5 שערים ומעלה:
הגמר – 3-3 ארגנטינה-צרפת (4- 2 לארגנטינה בפנדלים).
בשמינית הגמר – 4- 1 ברזיל-דרום קוריאה, 6- 1 פורטוגל-שוויץ.
בשלב הבתים – 6- 2 אנגליה-איראן, 4- 1 צרפת-אוסטרליה, 7- 0 ספרד-קוסטה ריקה, 4- 2 גרמניה-קוסטה ריקה, 4- 1 קרואטיה-קנדה, 3-3 קמרון-סרביה, 3- 2 שוויץ-סרביה, 3- 2 פורטוגל-גאנה, 3- 2 גאנה-דרום קוריאה.

כובשים בגמר: קיליאן אמבפה (צרפת) – 3. ליונל מסי (ארגנטינה) – 2. אנחל די מריה (ארגנטינה) – 1.

מלך השערים במונדיאל כולו: קיליאן אמבפה (צרפת) – 8. ליונל מסי (ארגנטינה) – 7. אוליבייה ז'ירו (צרפת), חוליאן אלברז (ארגנטינה) – 4 כל אחד.

בישולים בגמר: אלכסיס מקאליסטר (ארגנטינה), מרקוס תוראם (צרפת) – 1 כל אחד.

מלך הבישולים במונדיאל כולו: אנטואן גריזמן (צרפת), הארי קיין (אנגליה), ברונו פרננדש (פורטוגל), ליונל מסי (ארגנטינה) – 3 כל אחד.

שוערים מובילים בשערים נקיים במונדיאל כולו: ג'ורדן פיקפורד (אנגליה), יאסין בונו (מרוקו), אמיליאנו מרטינס (ארגנטינה) – 3 כל אחד.

מבט על הגמר:

ארגנטינה שלטו במשחק, החזיקו בכדור יותר (46- 40 ועוד 14 "במאבק") והגיעו ליותר מצבים (21- 10 בביעטות לשער ו-9- 5 בבעיטות למסגרת). ייתכן שהפנדל שקיבל די מריה קצת הקל עליהם, אבל השליטה שלהם לא הייתה שונה לפני ואחרי הפנדל, ולפחות עד לחילוף שבו די מריה הוחלף, הארגנטינאים שלטו במשחק באופן מובהק.

החילופים של דידיה דשאן הצרפתי הוכיחו את עצמם כשקולו מואני סחט את הפנדל סמוך לדקה ה-80, תוראם בישל את השער השני של אמבפה, קומאן היה זה שחילץ ממסי את הכדור בתחילת אותו מהלך וקמאבינגה איזן את השליטה שהייתה לארגנטינה בקישור עד אז, כאשר במקביל היציאה של די מריה, שלא היה כשיר ליותר מ-65 דקות ככל הנראה, קצת תקעה את ארגנטינה.

בהארכה היה זה ליונל סקאלוני של ארגנטינה שעשה חילופים ששינו את העניינים, והכניס את לאוטרו מרטינס ולנארדו פארדס בדקה ה-102, ושוב מסי והחברים השתלטו על הקצב ומרטינס החמיץ כמה מצבים בדקות הבאות, עד שמסי הגיע לריבאונד וכבש באחד מהמקרים. באופן טבעי, ארגנטינה ירדו קצת להגנה ביתרון של שער, וזה אפשר לצרפת לקבל קרן, שבדיעבד הפכה למשמעותית במהלך העניינים.

מצד שני, יש מעין מוסכמה שלא כדאי לעשות חילוף לפני קרן בהגנה, כי היריבה תנצל את חוסר התיאום, וזה מה שקרה לארגנטינה כשפצלה נכנס במקום מקאליסטר, וכעבור כמה רגעים צרפת קיבלו פנדל נוסף אחרי שגיאה של מחליף אחר, גונסאלו מונטיאל. בדקות הבודדות שנשארו קיבלנו עוד כמה מצבים מכל אחד מהצדדים, והמילה האחרונה הייתה של מרטינס השוער שבלם את קולו מואני ממש על סף השריקה האחרונה לדו-קרב הפנדלים.

כמו בכל משחק משמעותי, גם במשחק הזה היו כמה החלטות שיפוט מעוררות מחלוקת, ל-2 הכיוונים, ותודה ל"דאנקוואן שואוסווגר" כפי שהוא מכנה את עצמו בתגובות בימים אלו, ששיתף סרטון שמציג את המקרים המדוברים. אין צורך להסכים עם כל מה שהוא אומר, אבל בסך הכל נדמה לי ששווה להקשיב לסרטון ולהסברים שלו.

דירוג השערים של המונדיאל:

בסופו של דבר, נכנסו לדירוג הסופי שלי 10 מתוך 172 השערים שהובקעו בטורניר.

10. שער הניצחון של שוויץ נגד סרביה, זה שהעלה אותם לשמינית הגמר, היה שער קבוצתי נאה עם הקפצה של שאקירי לתוך הרחבה, נגיעה של ורגאס בעקב וסיומת של פרוילר.

9. לואיס צ'אבס – מקסיקו נגד ערב הסעודית – כדור חופשי נהדר בבעיטה ישירה שהגיעה ישר אל החיבורים ולא השאירה לשוער סיכוי.

8. רישארליסון – ברזיל נגד דרום קוריאה – כמה הקפצות על הראש שמאפשרות לו לשחרר את הכדור ולהתחיל את התנועה שבסיומה הוא מקבל מטיאגו סילבה כדור שצריך רק להניח ברשת. אפילו המאמן הצטרף לחגיגות…

7. ניימאר – ברזיל נגד קרואטיה – ניימאר פורץ את קו הקישור עם דאבל-פס ראשון, פורץ את קו ההגנה עם הדאבל-פס השני, עובר את השוער ומסיים ברשת כדי להעלות את ברזיל ליתרון בתוספת הזמן של המחצית הראשונה של ההארכה.

6. נחואל מולינה – ארגנטינה נגד הולנד – מולינה הוא כובש השער שסיים היטב באחד על אחד, אבל זה שער שרשום על המבשל, מסי כמובן, שהשאיר את מולינה לבד מול השוער במסירת עומק נהדרת.

5. חוליאן אלברז – ארגנטינה נגד קרואטיה – אלברז כובש את השני שלו נגד קרואטיה, אבל הפעם שער שרובו נרשם על הבישול של מסי שהחל את הכדרור באגף סמוך לקו החצי, היתל בגבארידול והשאיר לאלברז כדור אותו צריך רק לבעוט מדויק.

4. ווט ווגהורסט – הולנד נגד ארגנטינה – בדקה ה-101, כדור חופשי של הולנד שמחפשים את השוויון, ותרגיל נהדר משאיר את ווגהורסט בעמדה נהדרת ממנה הוא משלים צמד וכופה הארכה בצורה הכי דרמטית שיש.

3. קיליאן אמבפה – צרפת נגד ארגנטינה – אמבפה משווה תוך דקה וחצי, כשהשער השני מושג בוולה נאה שמשנה לחלוטין את תמונת הגמר בן רגע.

2. וינסנט אבובאקר – קמרון נגד סרביה – החלוץ המחליף הבלתי נגמר החל את הקאמבק עם הקפצה אמנותית במיוחד מעל השוער הסרבי.

1. רישארליסון – ברזיל נגד סרביה – חצי מספרת מרהיבה שחתמה משחק נהדר של החלוץ הברזילאי שהשלים צמד.

הרכב המצטיינים:

בסיכום של הטורניר כולו, החלטתי לבחור גם הרכב ראשון וגם הרכב שני, והפעם גם בתוספת של משפט על כל שחקן.

הרכב שני:

שוער – יאסין בונו (מרוקו) – נופל במעט ממרטינס לדעתי, אבל השוער של מרוקו נתן מונדיאל נהדר, כשעד לחצי הגמר הוא ספג שער בודד מעצמי שהגיע כשהם כבר היו ביתרון 2- 0. חשוב גם לציין שהיריבות הגיעו ללא מעט מצבים, והוא התמודד היטב.
מגן ימני – נחואל מולינה (ארגנטינה) – היו למולינה משחקים בהם הוא בעיקר עבד קשה בהגנה, כמו למשל בגמר, אבל היו גם משחקים בהם התאפשר לו לתרום יותר בחלק הקדמי, ולשיא זה הגיע במשחק נגד הולנד בו הוא כבש את השער הראשון.
בלם – ניקולאס אוטמנדי (ארגנטינה) – אוטמנדי נתן חצי עונה נהדרת בבנפיקה, והמשיך באותו קצב גם במונדיאל שבו הוא הנהיג חוליית הגנה צעירה יחסית ועם לא מעט שינויים וחילופים.
בלם – דיאן לוברן (קרואטיה) – הבלם הותיק אפילו לא היה הבלם הקרואטי הטוב ביותר בטורניר הזה, אבל הוא שוב נתן מונדיאל יעיל עם מעט מאוד טעויות וקצת סיוע להתקפה בהזדמנויות המתאימות, וגם הוא חלק מדור הזהב של הנבחרת.
מגן שמאלי – דיילי בלינד (הולנד) – שער ובישול בשמינית הגמר עומדים בראש ההישגים האישיים שלו בהתקפה, אבל בלינד היה חלק משמעותי בהצלחה של שיטת 3 הבלמים של הולנד, כשהוא
קשר – סופיאן אמרבאט (מרוקו) – הקשר האחורי של מרוקו הפך לעוגן שלהם בסיכול התקפות היריב וביציאה להתקפות מעבר מהירות. שחקנה של פיורנטינה הוא לא שם מוכר כמו כמה שחקנים אחרים במרוקו, אבל לבטח אחד מהמצטיינים שלהם בטורניר.
קשר – ג'וד בלינגהאם (אנגליה) – האנגלי היחיד שלא משחק כרגע בליגה האנגלית הראה את הכישרון והפוטנציאל לכל אורך הטורניר, אך הוסיף לזה גם משחק אחראי ויעיל ומעט טעויות. ייתכן שעד המונדיאל הבא הוא כבר יהיה הדבר הגדול של הנבחרת האנגלית.
קשר – ברונו פרננדש (פורטוגל) – אחד ממלכי הבישולים של הטורניר, ומי שהוכיח שכיום הוא השחקן הטוב והחשוב ביותר של נבחרת פורטוגל, אם כי זה הופך אותו לאחד האחראים להפסד למרוקו ברבע הגמר.
כנף ימין – ניימאר (ברזיל) – ניימאר היה חלק משמעותי מהתצוגה ההתקפית נגד דרום קוריאה בשמינית הגמר, וגם יצר את השער שהיה יכול להספיק לניצחון על קרואטיה בתרחיש בו הוא והחברים היו יורדים להגנה. מונדיאל שהוכיח שהוא השלישי בהיררכיה בפ.ס.ז., אבל זה יותר בגלל שני האחרים שפתחו עליו פער ברגעי ההכרעה של הטורניר.
חלוץ – אוליבייה ז'ירו (צרפת) – הפסיד בנקודות לאלברז בקרב על עמדת החלוץ הפותח, בעיקר בגלל יכולת קצת פחות טובה בחצי הגמר והגמר, אליו הוא הגיע בכשירות חלקית בלבד. זה לא סותר טורניר מצוין של החלוץ הצרפתי, שבאופן אישי תיקן את הרושם מהמונדיאל הקודם בו הוא לא כבש כלל.
כנף ימין – איוון פרישיץ' (קרואטיה) – מרבית ההתקפות של נבחרת קרואטיה עברו דרך אגף שמאל ודרך פרישיץ', ששילב בין תרומה משמעותית להנעת הכדור במרכז השדה ובין ייצור מצבים עבור הנבחרת שלו, כשכמה שערים חשובים שלהם עברו דרכו.

הרכב ראשון:

שוער – אמיליאנו מרטינס (ארגנטינה) – ניצח פעמיים בדו-קרב פנדלים, הוביל את השומרים על שערים נקיים יחד עם בונו ופיקפורד ונתן הצלות גדולות ברגעים מכריעים, ובראשן כמובן זו של הדקה ה-122 בגמר.
מגן ימני – אשרף חכימי (מרוקו) – שחקנים אחרים של מרוקו הפתיעו והרשימו, אך הכוכב הגדול של הנבחרת הזאת הוא זה שהפך את עצמו משחקן עם קשיים הגנתיים לשחקן שעושה יותר הגנה מכולם, בדיוק כמו שהנבחרת כולה נראתה.
בלם – יושיקו גבארידול (קרואטיה) – גם לנבחרת קרואטיה הייתה הגנה מרשימה מאוד, ואחד מהגורמים המרכזיים הוא הבלם הצעיר שייזכר גם בגלל הפעם האחת שהוא לא הצליח להתמודד עם מסי, אבל גם בגלל הרבה משחקים נהדרים בדרך לשם.
בלם – רפאל וראן (צרפת) – ברוב המשחקים שלהם, הצרפתים החזיקו בכדור פחות מהיריבות, אך זה לא מנע מהעורף שלהם להרגיש די בטוח, בעיקר בזכות המנהיג של חוליית ההגנה, שגם אחראי בעצמו על הצלת כמה מצבים משמעותיים.
מגן שמאלי – תיאו הרננדז (צרפת) – 13 דקות לקחו לפעם הראשונה שהוא נקרא לדשא, בעקבות הפציעה של אחיו לוקאס, וכבר באותו משחק הוא הספיק לבשל ולהשתלט על אגף שמאל. רצף של הופעות נהדרות שלו, ובראשן השער בחצי הגמר, כנראה הכריעו את המאבק בינו ובין אחיו על העמדה לשנים הקרובות.
קשר – לוקה מודריץ' (קרואטיה) – המנהיג של נבחרת קרואטיה והמצטיין של המונדיאל הקודם רשם עוד גביע עולם מצוין, ולמרות שהפעם המדליה היא בצבע ארד, גם קשרה של ריאל מדריד בן ה-37 יכול לרשום אפקט סיום ראוי לקריירת גביעי העולם שלו.
קשר – אנסו פרננדס (ארגנטינה) – ומהמבוגר האחראי של ההרכב, עוברים אל השחקן הצעיר המצטיין של המונדיאל. עוד שחקן שלא פתח בהרכב בתחילת הטורניר, עד שהמאמן שלו הבין שהוא צריך להיות באנקר. שער שלו נגד מקסיקו ובישול נגד פולין היו משמעותיים מאוד, ובאופן כללי היה לו תפקיד משמעותי במרכז השדה.
קשר – אנטואן גריזמן (צרפת) – בלי קאנטה ופוגבה, גריזמן מילא את התפקיד של שניהם במרכז השדה והיה לפרקים השחקן המשמעותי ביותר של צרפת. הוא אמנם לא כבש, אבל סיים כאחד ממלכי הבישולים (יחד עם מסי, קיין וברונו פרננדש).
כנף ימין – ליונל מסי (ארגנטינה) – עד למונדיאל הזה מסי לא כבש באף אחד משלבי הנוקאאוט. הפעם הוא כבש בכולם. הוא הצליח לשבור את המיתוס עליו כבועט פנדלים פחות מוצלח, היה אחראי לכמות יוצאת דופן של 10 שערים (בשוויון עם אמבפה עכשיו, מדובר בכמות הגבוהה ביותר ביובל השנים האחרונות).
חלוץ – חוליאן אלברז (ארגנטינה) – הועדף על ידי ז'ירו בגלל שהוא התחיל מהספסל ושיחק פחות, וגם כבש את השערים שלו בשלבים יותר מכריעים, ובראשם הצמד בחצי הגמר, שבו הוא היה כנראה השחקן הטוב ביותר על המגרש.
כנף שמאל – קיליאן אמבפה (צרפת) – הנה היחידים שכבשו במונדיאל בודד יותר מה-8 של אמבפה: אוזביו (פורטוגל 1966 – 9), אדמיר (ברזיל 1950 – 9), גרד מולר (מערב גרמניה 1970 – 10), שנדור קוצ'יש (הונגריה 1954 – 11) וז'יסט פונטיין (צרפת 1958 – 13). אף אחד מהם לא זכה, ואמבפה היה קרוב מאוד להשוואת ההישג של רונאלדו שכבש 8 שערים בזכייה של נבחרתו.

מילות סיכום כלליות:

בחודש האחרון, קיבלנו מונדיאל ובו כדורגל איכותי ומהנה, על אף שהיו גם משחקים ונבחרות פחות מוצלחות. קיבלנו על המגרש נבחרות מפתיעות ומאכזבות, נבחרות שעמדו בציפיות מול נבחרות שהגיעו ללא ציפיות, שחקנים ששיחקו טוב יותר או פחות, ובסופו של דבר 2 נבחרות ו-2 שחקני הכדורגל הטובים בעולם ככל הנראה בקרב ראש בראש על התואר.

כל זה לא ישכיח את כל מה שמסביב. מדינה שהשיגה במרמה את אירוח המונדיאל ודאגה שזה יוכל להתממש תוך מתן תנאי עבדות שהובילו למותם של אלפי אנשים, ואפילו נבחרת הכדורגל שלהם הייתה אולי הגרועה ביותר שהעפילה לגביע עולמי אי פעם. כל זה בלי להתייחס לזווית הישראלית שבה מדינת אויב מארחת מונדיאל ומצהירה בכל מקום שהיא מאפשרת לישראלים לקחת חלק רק מחוסר ברירה. הכדורגל היה טוב, וטוב שהמונדיאל הזה נגמר ונוכל לחזור לבעיות "הרגילות" של הכדורגל.

לסיום, תודה לכל מי שסייע ולקח חלק בכתיבה על המונדיאל כאן באתר – (לפי סדר הכתבות – ניר מועלם, צפריר אוזדובה, דור בלוך, מתנאל אלאשבילי, עומר בקאל, רביד אולמר, אהרון שדה, יהלי אולמר, ודוד "פאקו" סעדה), תודה לכל הקוראים והמגיבים, ותודה נוספת לכל מי שהיה חלק מ-355 התגובות בבלוג החי של הגמר (נדמה לי שזה שיא כדורגל של האתר…). תודה לצוות העורכים ולכל מי שדאג ששגרת ה-NBA תישמר גם בזמן המונדיאל, וכמובן תודה למנחם שנותן לנו את הבמה המיוחדת הזאת כל פעם מחדש.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.
Subscribe
Notify of
63 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אהרון שדה
Editor
1 year ago

תודה עמיחי
קשה אולי בלתי אפשרי לסכם גמר שכזה
וטורניר שכזה
יש כל כך הרבה היבטים שזה בלתי נתפס
לגבי אתמול
היה משחק מטורף
המשחק הכי גדול שראיתי בישראל
המשחק כי גדול שראיתי בליגת האלופות
והמשחק הכי גדול בגביעי העולם כולם נגמרו באותה תוצאה 3-3
אני בר מזל שזכיתי שכל הקבוצות שלי ניצחו את הדו קרבות מהנקודה
בית"ר ירושלים 89
ליברפול 05 ( למרות שסימפטתי גם את מילאן)
וארגנטינה 2022

ארגנטינה היא הנבחרת הראשונה שזוכה בתואר לאחר ששורדת 2 דו קרבות 11 מטר

עוד נתון שנציג כאן
זהו הנוקאאוט העשירי ברציפות משנת 86
ארגנטינה חטפה הכי הרבה שערי נוקאאוט ועדיין זכתה
הנה הנתונים
1986 ארגנטינה חוטפת 3 בנוקאאוט ב 4 מש 0.75
1990 גרמניה חוטפת 2 שערי נוקאאוט
1994 ברזיל מוציאה 2 שערי נוקאאוט
1998 צרפת סופגת שער נוקאאוט בודד.
2002 ברזיל חוטפת שער נוקאאוט בודד
2006 איטליה חוטפת שער נוקאאוט בודד
2010 ספרד שומרת על שער נקי (כפי שעשתה גם בשלושת מפגשי הנוקאאוט ביורו 08 ו 12)
2014 גרמניה חוטפת 2 שערי נוקאאוט
בקיצור עד 2014 בשביל לקחת תואר שכזה היית צריך לדעת לא לספוג
ב 2018 צרפת שינתה זאת היא חטפה 5 שערי נוקאאוט לראשונה יותר משער למשחק ועדיין זכתה בתואר
ארגנטינה הזו ספגה לא פחות מ 6 כאלו ועדיין הניפה גביע

ב 86 ארגנטינה הגדולה של דייגו שמה 8 שערי נוקאאוט אך ללא הארכות שער כל 45 דק
ב 90 גרמניה שמה 5 כאלו ב 390 דק
שער כל 78 דק
ב 94 ברזיל שמה 5 שערים גם ב 390 שער ב 78 דק
ב 98 צרפת שמה 6 שערים ב 383 דק (היה שער זהב שנכבש דק 113) שער ב כ 64 דק
ב 02 ברזיל שמה 7 שערים ב 360 דק
שער כל 51 דק
ב 2006 איטליה שמה 7 שערים ב 420 דק
שער כל שעה בדיוק
ב 2010 ספרד שמה 4 שערים ב 390 דק
שער כל 98 דק
ב 2014 גרמניה עלתה 11 פעם על הלוח ב 420 דק
שער כל 38 דק
אך אלמלא הקריסה הברזילאית היא הייתה עומדת על 4 ב 330 שזה שער ב 83 דק
צרפת 2018 עמדה על 11 ב 360 דק
שזה שער כל 33 דק
בטורניר הנוכחי
צרפת 10 שערים ב 390 דק
ארגנטינה האלופה 10 ב 420 דק
שאלו ממוצעים מדהימים
שאולי משנים את הכדורגל

מסי /דייגו
דייגו 5 שערים ושמעתי 4 בישולים
אם זה נכון זה 9/14 שערי ארגנטינה בטורניר
למסי 7 שערים ו 3 בישולים 10/15 שערי הטורניר
מצד שני לדייגו לא היו פנדלים
ומסי שם 4 כאלו (והחטיא אחד )
מצד שלישי הלחץ על מסי היה ענק
והוא ידע לשים בנוקאאוט 5/5 פנדלים
כולל 2/2 בדו קרב הוא הוכיח אופי גדול

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
1 year ago

תודה רבה עמיחי!
.
אהרון, רק כדי לוודא — ספרד לא חטפו גול בכלל בשלבי הנוקאאוט של 08, 10 ו-12? זה נתון מטורף לחלוטין.

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
1 year ago

ואתה זוכר במקרה כמה מהמשחקים הלכו לפנדלים מתוך כמות המשחקים הכוללת?

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
1 year ago

*של ספרד בשלושת הטורנירים

אהרון שדה
Editor
1 year ago

ספרד היו בדו קרב עם איטליה ברבע גמר יורו 08
ועם פורטוגל בחצי גמר יורו 12
חוץ מזה
ניצחו 0-3 את רוסיה בחצי גמר 08
ובגמר 0-1 את גרמניה
ביורו 12
עשו 0-2 על צרפת
ו 0-4 על איטליה
בגביע העולם 10
עשו 0-1 כפול 4 על
פורטוגל
פרגוואי
גרמניה
והולנד
היחס הכולל
0-14 ב 10 משחקים כולל 3 הארכות שהם בעצם 11 מש

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
1 year ago

אמנם 14 שערים בעשרה משחקים זה לא המון, אבל נשמע כמו מתחרה חזק לסטרצ' ההגנתי הגדול בהיסטוריה..

shibumi
shibumi
1 year ago

תודה רבה לעמיחי ולכל הכותבים!
שנזכה לעוד הרבה מונדיאלים כאלה!

שדות פופ לנצח
Editor

תודה עמיחי על סיכום מעולה, ולאהרון על תגובה מאירה ומלמדת, עוד לא אבדה תקוותינו. אתמול בבלוג החי ניסיתי להגן על הפנדל לארגנטינה בטענה שאם לא היתה התערבות של הוואר אז סימן שהשער הוא חוקי, אני (טיפש שכמותי) מאמין שיש דבר כזה הוגנות וספורטיביות ולא נראה לי הגיוני שכמה שופטי וואר יחדיו יאשרו ביודעין פנדל שאחר כך כל העולם יוכיח שהוא טעות, שם טוב טוב משמן טוב וזה נכון גם לעכשיו…. מקווה שכל מי שאתמול נדרש לנושא והיה משוכנע בקנוניה שנרקמה יבוא היום ויודיע- טעיתי ( ברור שזה לא יקרה, טיפש שכמותי)

דאנקוואן שואוסווגר

אתה עדיין אומר שרגל שמאל של די מריה הכשילה את רגל ימין שלו? גם היום? גם אחרי מיליון הילוכים חוזרים? 😁

שדות פופ לנצח
Editor

כן, הקשבתי לסרטון שאתה צרפת (!!) לכל מילה שאמר שם הפרשן …אני מניח שאתה לא…לך תצפה שוב והפעם תקשיב

שדות פופ לנצח
Editor

https://www.youtube.com/watch?v=utCuGCwrKJw
בשביל שיהיה לך קל הלכתי והעתקתי את הקישור שאתה פרסמת אצל מולי

שדות פופ לנצח
Editor

בשביל שיהיה לך עוד יותר פשוט הפרשן אומר (ויש גם כתוביות) but with the contact
It's definitely a foul, and the
reffery made the right call
מילה במילה העתקתי בשבילך שימון היקר

שדות פופ לנצח
Editor

ואגב אם תמשיך להסתכל על הסרטון עד הסוף תראה שגם מוכיחים שלא היה פנדל לצרפת בניגוד לכל מה שטענת הלוך וחזור עשרות פעמים בכל מיני תגובות…אם אתה רוצה אני יכול להוציא את הציטוטים כמו שעשיתי למעלה …מקווה שכל שאר המגיבים שהיו משוכנעים אתמול בצדקתם (בעיקר זכור לי אור) יגיעו לתגובות האלו ואולי בעתיד לא ילכו שולל אחרי קונספירציות ( אולי לא נגזים, ילכו פחות אחרי קונספירציות זה יותר ריאלי)

אור
אור
1 year ago

הפנדל הראשון לא היה אבל אתה הלכת לכיוון ה"קנוניה" שלא טענתי שקיימת אז לא היה לי כוח להגיב לך, וגם ככה מיצינו את זה כבר

שדות פופ לנצח
Editor

ואת כל זה אתה אומר אחרי הצפייה בסרטון עם ההסברים?

birdman
birdman
1 year ago

זה הסרטון הרשמי של בית המשפט העליון? אין לו יותר תוקף משום סרטון אחר ברשת. ארגנטינה קיבלו 3 (שלושה) פנדלים מצוצים מהאצבע במהלך הטורניר: נגד פולין – הלטיפה של שצ׳ני על פניו של מסי אחרי(!) שהכדור ננגח החוצה; נגד הולנד – הצלילה של אקוניה; ונגד צרפת – הצלילה של די מריה. תודה שטעית.

birdman
birdman
1 year ago

הסרטון לא מוכיח כלום, יש שם חצי שקופית של ה״הכשלה״.

שדות פופ לנצח
Editor

תמצא לי סרטון עם ניתוח כזה רציני ומעמיק שמוכיח שכן היה פנדל או לחלופין תראה לי הוכחות ששופטי הוואר היטו בכוונה את התוצאות כדי לאפשר לארגנטינה לנצח ואני אשקול את זה…ואם לא תמצא ועדיין תמשיך להחזיק בדיעה שלך אז תרשה לי להציע לך להחליף את השם שלך לbirdbrainman

birdman
birdman
1 year ago

.Poppy fields forever

shibumi
shibumi
1 year ago

מנסיון העבר קריאות הwa-wa ילוו אותנו לאורך כל העונה וכנראה לנצח. כשהאגף המבאס של הופס מוצא קרדום חדש לחפור בו תהיה בטוח שהם ישחקו אותו עד עפר. אתר לחובבי ספורט שנהנים לשנוא את המשחק

Guy d
Guy d
1 year ago
Reply to  shibumi

לדעתי השלכת הרפש לכל הכיוונים מטרתה לגרום לאנשים להרגיש טוב עם עצמם. משהו בסגנון כולם מושחתים אז זה בסדר שמדי פעם אני מועד

PhillySpecial
Editor
1 year ago

גמר שמסכם בצורה נפלאה את תחתית הביוב אליו הגיע הענף הזה…
נבחרת בינונית להחריד שעסוקה בלהחריב כל מילימטר ספורטיבי יכולה לזכות רק בטורניר מושחת ובזוי שכזה.
היה כל כך נעים לשבת אחרי הבדיחה הזו, לצפות במחזור NFL ולהתענג על ספורט אמיתי.

אור
אור
1 year ago
Reply to  PhillySpecial

קצת מצחיק שאתה מעלה את ה-NFL, שהברוטו שלו לוקח לפחות פי 3 מהנטו. העיקר שהכניסו את כל הפרסומות בזמן

שדות פופ לנצח
Editor
Reply to  אור

הי אור, מגיב לך פה בתקווה שתקבל קישור לתגובה ותכנס שוב , אני מאוד מעוניין לדעת את דעתך על הפנדל על די מריה אחרי הצפייה בסרטון ששלח שימון עם הפרשנות, הוא לא ישנה את דעתו זה ברור לי, אותך אני לא מכיר ומקווה שאולי שכן…תציץ למעלה בתגובות ותבין על מה אני מדבר

אור
אור
1 year ago

עניתי לך, לא חייבים להסכים על כל דבר. מה יש לי להסכים על סרטון שמראה frame אחד ואח"כ קופץ לאחר? היה הילוך חוזר איטי מיד אחרי שזה קרה בשביל זה

שדות פופ לנצח
Editor
Reply to  אור

אוקי, עכשיו שענית לי ואני מבין שראית את הסרטון נסגור את הנושא, תודה על התגובה

אור
אור
1 year ago

👍

אור
אור
1 year ago
Reply to  PhillySpecial

סליחה, ההפסקות לוקחות לפחות פי 3 מהמשחק והברוטו פי 4

דן רוזנבלום

אחלה סיכום.
תודה עמיחי.

אור
אור
1 year ago

תודה עמיחי, היה כיף, אחרי רבע הגמר קצת התעייפתי ולא ממש עזר שמרוקו וקרואטיה הגיעו לחצי ואילו ברזיל הודחה. האמת שנהניתי יותר מארגנטינה-הולנד ואנגליה-צרפת מאשר הגמר אבל כנראה הבעיה אצלי

אור
אור
1 year ago

היה שם השיוויון בתוספת הזמן ובעיקר הארכה משוגעת (כך שבסה"כ הגמר היה קצת יותר מלהיב) אם בא לך להשלים רק אותה

דה שוט
דה שוט
1 year ago
Reply to  אור

כמוני כמוך
🙂

דה שוט
דה שוט
1 year ago

למה התבאסתי מסוף המונדיאל?
נכון, משחק בגמר היה הגדול מכולם, הייתי בהתקף לב מהדקה ה-70 עד הסוף.
ועדיין.
"מונדיאל מסי" הזכיר לי את הבועה, וגם את האליפות של קליבלנד. במשפט אחד כי אני עייף – כשהסיפור נהיה כל כך גדול, הספורט עצמו הופך למשני. הדרמה מאפילה על האיקסים והעיגולים. מאז ומתמיד אהבתי איקסים ועיגולים, הזריקה של ריי אלן במשחק 6, מעבר לכל המשמעות האדירה שלה – הייתה פשוט יפהפייה. מוזיקה, שירה. הרבה יותר למשל מהפוקס של קיירי במשחק 7 או מהחפירות של לברון ודיוויס בבועה.
רמת הכדורגל מאז רבעי הגמר – כפי שכתב כאן יפה עמיחי – לא הייתה גבוהה. ארגנטינה קבוצה מאוד בינונית ומסי כוכב מזדקן שכבש במונדיאל הזה 4 פנדלים ובעט במצטבר עוד מספר חד ספרתי של בעיטות למסגרת. היחידי שהיה שווה צפייה אתמול היה אמבפה, וגם זה רק ל-20 דקות והספיק רק לשער שדה אחד.
תנו לי את סיטי נגד ריאל, זה כדורגל אמיתי. נהניתי מהמונדיאל כי אני מת על כדורגל וראיתי את כל המשחקים. אבל הדרמה הייתה יותר מדי בשבילי.
🙂

דה שוט
דה שוט
1 year ago

יפה כתבת

אהרון שדה
Editor
1 year ago

עוד כמה נתונים
בסוף החשוב הוא הנוקאאוט
מאז 86 משוחק הנוקאאוט משלב שמינית הגמר
בטורניר הנוכחי הובקעו 49 שערי נוקאאוט (לא כולל משחק 3-4)
זהו שיא חדש ששובר את השיא של 2018 שעמד על 45 (ששבר בשער את השיא שהחזיק מ 1994 עם 44)
הם הובקעו בדיוק ב 1500 דק
כולל 5 הארכות
מה ששם אותנו עם שער כל 31 דק
(30.6) וגם זה שיא חדש

עוד שיא שנשבר אבל הוא פחות חיובי
כמות המשחקים שהוכרעו מהנקודה
5 כאלו 1 יותר מהשיא המשותף של טורנירי
90 06 18 שם היו 4 כאלו
הפעם 2 נבחרות ניצחו 2/2 מהנקודה
ארגנטינה הייתה לאלופת העולם הראשונה לנצח 2 דו קרבות מהנקודה לאחר שניצחה ברבע את הולנד
היא גם הראשונה ל 2/2 לא בשלבים עוקבים
כאשר גם קרואטיה 2/2 מהנקודה בשמינית מול יפן וברבע מול ברזיל
מרוקו עמדה על 1/1 בשמינית מול ספרד

מענין שארגנטינה וקרואטיה עושות 2 מ 2 באותו טורניר
כשעד כה בכל תולדות גביעי העולם היו רק 2 נבחרות לעשות כן והם …..ארגנטינה וקרואטיה ….
ארגנטינה שחזרה את מה שעשתה ב 1990
אז ניצחה ברבע הגמר את יוגוסלביה ובחצי את איטליה
בעוד קרואטיה שחזרה את ההישג ב 2018 אז הדיחה את דנמרק בשמינית ורוסיה ברבע

דאנקוואן שואוסווגר

נהדר עמיחי

אהרון שדה
Editor
1 year ago

עוד כמה אנקדוטות
צרפת כבר שיחקה משחק בלתי נשכח שהסתיים
ב 3-3 בו הפסידה בפנדלים
היה זה חצי גמר 82 למערב גרמניה
לאחר שיתרון 1-3 בהארכה לא הספיק מול טוני שומכר ורומינגה
צרפת גם הפסידה את היורו האחרון לאחר 3-3 אז מול שוויץ

ארגנטינה כבשה ראשונה בכל משחק בגביע העולם
7מ 7 לא בטוח שיש לכך תקדים שווה לבדוק

7מ7 זה גם היחס ברוטציית הגמרים בין דרום אמריקה לאירופה מאז 86
אמריקה אירופה אמריקה אירופה אמריקה אירופה אמריקה
מסי שבר שיא כשהוא כבש בכל שלב בטורניר
ארגנטינה שברה שיא כאשר ספגה בכל שלב בטורניר ולמעשה בנוקאאוט
6 שערים 1.50 שערים בנוקאאוט זה שיא כל הזמנים גם מצד ממוצע וגם מצד סה"כ
בשביל זה היה צריך את מסי שיבקיע בכל שלב בטורניר ויחפה על כך
יש מצב ש 5 השערים שלו בנוקאאוט הם שיא יחד עם אמבפה צריך בדיקה

אלכס דוקורסקי
Editor

עמיחי, אהרון וכל המגיבים והנוטלים חלק בדיון – תודה רבה וחג שמח.

אהרון שדה
Editor
1 year ago

חג שמח אלכס תודה רבה

אור
אור
1 year ago

קטע שהצחיק אותי
.
תמונת האינסטגרם של מסי עם גביע העולם חצתה את רף 47 מיליון הלייקים והוא שבר מזמן את השיא לכמות לייקים שקיבל ספורטאי כלשהו (הפוסט של רונאלדו שבו הוא ומסי משחקים שח). עוד שיא לאוסף של הכוכב, שכעת קורא תיגר על הפוסט הכי אהוב בכל הזמנים – תמונה של ביצה, שקיבלה מעל 56 מיליון לייקים.

אהרון שדה
Editor
1 year ago

נבחרת הטורניר שלי
שוער בונו מרוקו (אבל כפפות הזהב למרטינס כי לשניהם הגיע )
בלם סאיס מרוקו (מעוז ההגנה של נבחרת ההגנתית הטובה בטורניר )
בלם : גברידול קרואטיה תגלית האליפות
מגן ימני חכימי האיש של מרוקו
מגן שמאלי תאו הרננדס צרפת טורניר נהדר שהחל רק בגלל פציעת אחיו
קשר : לוקה מודריץ ארגנטינה פשוט ענק
קשר : פרננדס ארגנטינה התגלית של האליפות
קשר :גריזמן הסבה נהדרת
קיצוני : מסי שחקן הטורניר
חלוץ : אמבפה פשוט מפחיד
חלוץ ג'ירו אצלי הוא מנצח בפוטו פיניש
ראויים לציון
אלברס ארגנטינה אחד משערי האליפות על שמו
דה סול הנשמה של ארגנטינה
טושמאיני עד הפנדל הרשים מאד בצרפת
השוער הקרואטי מלך הפנדלים עם מרטינס
אן נסירי החלוץ המרוקאי שהחליף את דאבור בסביליה
גונסאלו ראמוס ההצגה הכי טובה בעיר
דמפריז ההולנדי שמגיע לטורנירים גדולים
גקאפו החלוץ ההולנדי הנהדר
ריצאלסון היה נהדר עם אחד משערי האליפות
סאקה אולי טעיתי שלא שמתי אותו בהרכב הראשון נהדר
בלינגהאם עוד אחד שראוי לדון על שיבוצו להרכב האליפות
ווקר היה בסדר גמור באנגליה
ולנסיה שם 3 שערים למרות שלא העלה את אוודור שלב
סצ'אני היחיד שלקח למסי פנדל ובכלל עצר 2 לא בדו קרב

יתר התארים
הג'וקר האיש למשימות מיוחדות די מריה
התגלית אלברס
ההפתה מקאליסטר
התופעה הזקנים
מסי 35.5 שחקן הטורניר מודריץ 37 בנבחרת הטורניר זכה בכדור הארד
ג'ירו בגיל 37 זכה בנעל הארד ובהרכב שלי לפחות

אומרים שלום
הזארד רונאלדו כנראה שגם מולר
לגבי מסי אולי יהיה שלום תקווה של ארגנטינה ב 2026 לחצי שעה פה ושם לדעתי זה בהחלט אפשרי
בעידן חמשת החילופים ובמשחקים שהולכים להארכה יש עניין בשחקנים שמגיעים טריים אחרי שכולם מתעייפים ומשנים את המשחק בטח בטורניר עמוס שכזה שעשוי להיות יותר עמוס ב 2026 עקב הגדלת כמות המשתתפות

אהרון שדה
Editor
1 year ago

ולמשחקי הטורניר לפי שלבים
בתים
יפן -גרמניה 1-2
יפן -ספרד 1-2
ערב הסעודית -ארגנטינה 1-2
ובקטנה
איראן -ווילס 0-2
אוסטרליה -דנמרק 0-1
גרמניה -ספרד 1-1
גרמניה -קוסטה ריקה 2-4
קרואטיה -בלגיה 0-0
מרוקו -בלגיה 0-2
סרבהי-קמרון 3-3
שוויץ -סרביה 2-3
שמינית גמר
פורטוגל -שוויץ 1-6
קרואטיה -יפן 1-1 ופנדלים
ארגנטינה -אוסטרליה 1-2
רבע גמר
כולם כאן
הולנד -אגנטינה 2-2 ו 3-4
קרואטיה -ברזיל 1-1 ו 3-4
צרפת -אנגליה 1-2
מרוקו -פורטוגל 0-1
חצי גמר לא היה חזק
אבל ניקח ארגגנטינה -קרואטיה 0-3
הגמר בלתי נשכח

טופ 10
10שמינית גמר קרואטיה -יפן היפנים היו טובים והובילו אבל הניסיון הקרואטי הכריע
9 חצי גמר ארגנטינה -קרואטיה 0-3 משחק חד צדדי אבל בין שני אגדות כשמסי ואלברס עשו מבצעים בלתי נשכחים בצמד של אלברס
8 רבע גמר מרוקו -פורטוגל 0-1 שנייה אחרי שכולם ראו בפורטוגל אלופת עולם לגיטימית שבדרך היא מועדת בצורה בלתי נתפסת מאיגרא רמא לבירא עמיקתא ורונאלדו נפרד מהחלום
7רבע גמר צרפת -אנגליה 1-2 דו קרב אדיר במוצאי שבת שבו הטובה יותר הלכה הביתה
6 בתים מח ראשון ערב הסעודית -ארגנטינה הארגנטנאים כמעט נפרדו מהחלום במשחק הפתיחה
5בתים מח ראשון יפן -גרמניה סנסציה גדולה שמוכיחה שהפערים הצטמצמו
4 שמינית גמר פורטוגל -שוויץ 1-6 פורטוגל עשתה רושם של אלופת עולם טעם של עוד שנעצר מיד אח"כ אבל אולי בטורנירים הבאים
3 רבע גמר ארגנטינה -הולנד 2-2 ו 3-4 לא בפעם הראשונה ארגנטינה תאבד יתרון כפול ותגיע לפנדלים אבל תדע לנצח
2 רבע גמר קרואטיה -ברזיל 1-1 ו 3-4 מי יודע אלמלא השוויון הקרואטי אם ארגנטינה הייתה שורדת את ברזיל
1 הגמר כל מילה מיותרת

thetroll
thetroll
1 year ago

תודה עמיחי.
היה אחלה משחק לא סבלתי.
אי אפשר להגיד שנתנו למסי את הגביע הזה כי פנדל בדקה ה 118 לצרפת כשהמשמעות היא הליכה לפנדלים שהבם הכל יכול לקרות אומר שהשריקות לפחות … היו אמיתיות. צרפת קיבלה שני פנדלים ואני לא משוכנע לגבי אף אחד מהם למרות השכנוע העמוק של כולם.
היה מונדיאל סבבה.

bobby
bobby
1 year ago
Reply to  thetroll

הפנדל בהארכה היה ברור – הייתה שם יד של מונטיאל. זאת לא הייתה נגיעה מכוונת אמנם (ולכן לא קיבל צהוב/אדום), אבל היד לא הייתה צמודה לגוף. כל שופט ישרוק על זה פנדל.
לגבי הפנדל הראשון של הצרפתים – אוטמנדי התחיל ליצור את המגע עם אומאני עוד מחוץ לרחבה, אבל מה לעשות שהוא היה מספיק מהיר וחזק ונפל רק בתוך הרחבה? שופטים מסוימים היו מצביעים באמת על פאול במקום בו בוצע המגע הראשוני, שזה מחוץ לרחבה. אני גם לא חושב שאוטמנדי התכוון באמת להקריב פנדל. אבל הוא כנראה גם לא הבין בכמה כוח ממושך הוא יצטרך להשתמש כדיי להצליח להפיל אותו, ומה לעשות שהם כבר היו ברחבה..
.
מסכים שבהתחשב בעובדה שצרפת כן קיבלו את הפנדלים שלהם, והיו אף קרובים לעקיצה לקראת סיום ה-120 דקות, רק ממחישה שאף אחד לא באמת הינדס לארגנטינה גביע. ואם מישהו כן הינדס – אז הוא עשה עבודה דיי גרועה עם ההפסד לסעודיה בבתים, ורבע גמר + גמר שנגררו לפנדלים אחרי שארגנטינה איבדה יתרון 2 שערים.

וניל טרופי
וניל טרופי
1 year ago

תודה עמיחי, לאורך כל הדרך היו אנשים שדיברו נגד
הטורניר הזה, קאטר כסף פיפא עובדים מתים וכיוב כאילו מוסוליני לא ארגן אליפויות לאיטליה בזמנו. פיפא תמיד הייתה מושחטת והיחיד שדיבר נגדה ושילם עלכך בקריירה היה מרדונה. בשורה התחתונה ארגנטינה זוכה בזכות אחרי גמר אדיר בכל קנה מידה שעולם הספורט יכול לתת, מתח דרמה שערים גדולים דמעות שמחה ועצב. מישהו פה אמר נבחרת בינונית וזאת אחרי 37 משחקים בלי הפסד במשך שלוש שנים, עולה לגמר נגד האלופה המכהנת ונותנת קונצרט עד הדקה השמונים. מבחינתי השער של די מאריה היה השער הכי מושלם קבוצתית ארבע נגיעות ארבעה שחקנים וסיומת מושלמת, שער הטורניר ביי פאר. המתכונת של מונדיאל בדצמבר צריכה להעשות יותר בעתיד השחקנים הגיעו בשיא הכושר והנבחרות לא הספיקו להתארגן טקטית כמו שקורה כל פעם, מה שנתן מונדיאל בלי אפס אפס ושיעמומים רגילים. מילה אחרונה על מסי, יגידו מה שיגידו לאיש יש הכל ומעכשיו גם החותמת של הכדורגלן הגדול בדורו. ואמוס ארגנטינה קאראחו!!!

אהרון שדה
Editor
1 year ago

עוד כמה מילים
בעיני דווקא ככל שהדרמה יותר גדולה
היא ממחישה את המקריות בטורניר שכזה
ואת ההגזמה שאנחנו מייחסים לו כולל אני כמובן.
הרי אחרי שאמבפה ומסי בעטו את הפנדל הם גמרו תפקידם במשחק
ניצח זה שחבריו תפקדו יותר בלחץ
ואם מסי היה מפסיד בגלל חבריו היו אומרים לוזר
בדיוק כמו שקרה לו שהוא הפסיד ב 2016 עוד גמר קופה ופרש אז מהנבחרת כמדומני.
ולכן אנו צריכים לקחת זאת בפרופורציה
כפי שכתבתי כמעט לכל אלופה יש איזו כוכבית
אני התחיל את הסריקה מ 78
78 אז הכוכבית של ארגנטינה מוסכמת על כולם עם אותו המשחק המפוקפק מול פרו
ב 82 איטליה עוברת את שלב הבתים הראשון רק בגלל שער זכות בודד על קמרון החלשה דאז
ב 86 דייגו נותן הצגה לפנתאון אבל בסוף בלי שער היד הוא לא מנצח את אנגליה
ב 90 גרמניה מנצחת בפנדלים בחצי הגמר ומפנדל שלא היה ולא נברא דקה 85
ב 94 ברזיל עוברת רק בנקודה את איטליה בגמר
ב 98 צרפת עוברת רק מהנקודה את איטליה בעידן שער הזהב עד היום יש לי תמונה בראש שבהארכה כשאין דרך חזרה באג'יו בועט כדור שעובר את בארטז ומתגלגל …כמה ס"מ מהקורה אם זה ברשת ההיסטוריה כתובה אחרת
ב 2006 האיטלקים מנצחים רק מהנקודה את הצרפתים עם אותה פרובקציה של מטארצי על זידאן
גם יתר הזוכות עשו זאת עם הרבה מזל מעבר ליכולת המקצועית ומנטאלית
ככה למשל ברזיל 2002 נעזרה בטעות קשה מאד של סימן השוער האנגלי
אנגליה כבר הובילה 1-0 והטעות הזו גרמה ל 1-2 ברזילאי
ספרד 2010 מנצחת 0-1 כל משחק כולל שלהי הארכה את הולנד שם רובן פספס גולים של כמעט 100 אחוז קסיאס היה ענק וגם לקח פנדל ברבע הגמר מול פרגוואי סביבות דק 65 במצב של 0-0
2014 גרמניה בהחלט הרשימה בחצי עם 1-7 מול ברזיל אבל חוץ מזה ניצחה 3 ניצחונות דחוקים כולל 2 הארכות מול אלגיריה בשמינית וארגנטינה בגמר
ממש בשלהי הארכה
צרפת 2018 בהחלט הרשימה אבל גם היא 2 ניצחונות בהפרש שער כולל שער נהדר של פבאר
בנוסף אלמלא הצהוב של קאסימרו שמנע ממנו לשחק מול הבלגים ייתכן והברזילאים היו בכלל מול הצרפתים ולכו תדעו

אז נכון שזה אם ואם
אבל גם אם נשים בצד את הדוגמאות האחרונות
הרי רוב רובם של הנבחרות זוכות בתואר עם הרבה מאד מזל + נסיבות יחודיות
זה מה שנקרא לגביע חוקים משלו
ולכן כל הדיון סביב החשיבות לשחקן הגדול ביותר מול טורניר שכזה הוא מוגזם
היו גדולים שזכו בטורניר ענק מבלי להטביע חותם של ממש ( דוגמה בולטת דווקא רונאלדו מיורו 16)
היו אחרים שהיו מצוינים אבל זכו הרבה הודות לחברים
למשל רומאריו 94 בזכות הפנדלים
וזיזו 98 שבכלל הורחק ונהדר את הגמר

נכון היו כאלו שהשפיעו ממש וזכו אבל גם הם נהנו מלא מעט מזל
איפה מסי שם ?
על כך אנסה לכתוב מאוחר יותר

sroni741
sroni741
1 year ago

לא מתייחס כרגע לכל הדברים מסביב הקשורים בקטאר ושאר שלבי הטורניר. אתייחס לנעשה בגמר בלבד- דקה ראשונה דה פול נותן קטנה מאחור עם האמה לאמבפה שעובר לידו. דקה שניה אותו דה פול דוחף את ראביו בגבו בלי כדור אל מול עיני השופט שעוצר ו"מדבר" איתו ועל פניו תימהון של "מה עשיתי".. מספר דקות לאחר מכן רומרו ככל הנראה בטעות גדולה או שבכלל נדחף נכנס בפראות בשוער צרפת שנזקק למספר דק' טיפול והתאוששות – תגובת השופט נאדה.. דקה 19' הכשלה על סף הרחבה אחרי דאבל פס עם אמבפה שוב רומרו מאחור, שוב השופט לא מוציא צהוב. כלומר לפחות שלושה מקרים די ברורים שאפשר להוציא בהם כרטיס צהוב שבסבירות גבוהה משפיעה על המשך המשחק והוא נשאר בכיס. הגבהה לרחבה ג'ירו מתרומם מעל כולם פוגע לא טוב בכדור מעל השער השופט מיד שורק לעבירה שלא יישאר חס וחלילה מקום לספק.
ולאחר מכן מגיעה שריקת הפנדל המיידית וההחלטית של השופט, השדר שלא נחשד באהדה גדולה לצרפת " די מאריה זורק את עצמו".. לך אחר כך תתווכח עם זה ש"היה מגע", ושהשופט שרק שני פנדלים לצרפת וכו' וכו'. שריקת הפנדל לטעמי הזויה מול מיליונים על גבי מיליונים של צופים עוד כאשר קיים ואר היא לא שריקה מקרית ולא טעות לנוכח הנסיבות זו הייתה שריקה שערורייתית ומוטית בלי שום הסבר פרט למשהו לא כשר. כל ההתפלפלויות של "היה מגע" וכו' לא יכולות להסביר שריקה הרת גורל שכזו.
לא אוהד רונאלדו, גם לא אוהד ברזיל. אוהד הולנד (כן יש את המטען של משחק רבע הגמר שגם בו לא חסרות אי אילו הטיות – יכול להיות שמסי צדק לגמרי והשופט היה נגד ארגנטינה = הוציא להם המון צהובים והוסיף הרבה זמן).

ארגנטינה נבחרת מצוינת ולטורנירים כאלה בפרט. אין ספק שהיא ראויה לתואר, אבל מה שהלך בגמר הזה עבר את הגבול ועוד לא הגעתי ל"יתרון" שנתן לצרפת במקום לפסוק פנדל או פאול וללכת לואר מקסימום , והצהוב המיידי על 'צלילה'..

כמה נקודות כלליות אחרות – שיטת ניקוי הכרטיסים על שם נדבד – פשע שמאפשר לעשות מה שרוצים בשלב רבע הגמר והחצי כי פרט לאדום ישיר הכל נמחק, חייבים שיהיה משקל ומחיר לאלימות בשלבים הללו. תמחקו אולי משלב הבתים, אבל ככה זה לא צורה.

תוספות הזמן- מבורך אבל לא במצבים של 6-1 וכו', אחת הרעות החולות של הכדורגל היא בזבוזי הזמן, כאשר שחקנים יודעים שפתאום מוסיפים עשר ד' + זה קצת משנה את התמונה לשני הצדדים. הייתי אולי מעביר את העניין לשופט עם שעון מדקה מסוימת שהאחריות היא עליו ושהצופה לא מופתע לגלות את שלט תוספת הזמן, מאפשר חילופי כדוריד כלומר בלי כל מצעדי הפרידה וכאלה וכך בקלות מפחית את הבעיה אבל זה כנראה יותר מדי.

והדבר האחרון והכי מהותי שהשפיע המון על הטורניר הזה ספציפית, חוק הפנדל עצמו הוא איום ונורא, בלי קשר לשופטים. איך בכלל נותנים מתנה עם ערך כל כך גבוה כאשר אין שום סיכוי בעולם לאיום על השער ? כמו בפנדל של ארגנטינה נגד פולין, אי אפשר לסמוך קצת על שיקול הדעת של השופטים ?? בעצם ….

אור
אור
1 year ago
Reply to  sroni741

גם אני חושב שפנדל על כל דבר זה מתנה גדולה מדי, אבל קשה לנסח משהו אחר וזה גם ככה לא ישתנה בחיים
.
מסכים גם לגבי כל הצהובים שלא נשרקו לארגנטינה

אהרון שדה
Editor
1 year ago
Reply to  sroni741

לדעתי היה שיפוט גרוע
לא הגיע פנדל לדי מריה
ובאמת המשחק יכול היה להיראות אחרת ללא זה
אבל השער השני של הצרפתים לא היה ראוי קומאן דחף את מסי
גם הפנדל השני מפוקפק מאד
כדור ירוי לדעתי
מזכיר שזה בדיוק סוג הפנדל שקיבלה צרפת מול קרואטיה בגמר 18
בכלל צרפת קיבלה 3 פנדלים ב 2 הגמרים האחרונים
ולמיטב זכרוני היא קיבלה פנדל גם בגמר 06

bobby
bobby
1 year ago
Reply to  sroni741

לא אתווכח איתך על המשחק האגרסיבי של ארגנטינה ואי מתן צהובים, אם כי זה משהו שחזר על עצמו הרבה בטורניר – משחקים כסאחיים שהשופט לא ממהר לתת צהוב ואפילו לא לשרור לפאול. ברבע הגמר צרפת-אנגליה, השופט נתן שם הרבה מקום לכאסח, במיוחד של הצרפתים כלפי האנגלים על סף הרחבה. מנגד – הוא כן שרק פעמיים לאנגלים לפנדל, כשהשני היה קצת גבולי אבל עדיין.
אבל אני בטוח שכל התחושה שלך לשיפוט מוטה לארגנטינה נעוצה בראש ובראשונה בפנדל שנשרק לדי מריה. הפנדל עצמו היה לגיטימי לחלוטין, אבל הבעיה – הוא לא מצטלם טוב. דמבלה נתן שם קטנה, אבל ממש ממש קטנה, ברגל השמאלית של די מריה מאחורה. נגיעה קטנה, שגורמת לכל אחד שרץ – לאבד יציבות וליפול, גם אם לא תוך צעד אז תוך שניים. לכל מי שלא ראה בזווית הנכונה את הנגיעה של דמבלה, די מריה בהחלט נראה ״זורק את עצמו״, כמו שיעקבי אמר, ובצדק – כי הזווית של שידור הטלוויזיה בלייב הראתה את די מריה מקדימה ומלמעלה. לשופט, לקוון ולשחקנים שעמדו קרוב היה ברור מה קרה שם.
אגב – למה לשחקן לזרוק את עצמו כשהוא כבר עבר את המגן שלו בדריבל ונכנס לרחבה? כל מה שנותר לדי מריה באותה נקודה זה למסור או לבעוט. אולי לא לגול בטוח, הרחבה כן הייתה צפופה. אבל זה היה מצב סולידי ואין שום סיבה לחלוץ לאבד את העמדה הזאת על חשבון זה שהשופט יגיד לו לקום או אפילו ייתן לו צהוב על התחזות.
מסכים אגב שהפנדל ששרקו לארגנטינה בפולין היה אחד ההזויים ושמחתי שמסי החטיא אותו. ארגנטינה בכל מקרה שלטו במשחק עוד לפני הפנדל, ולא היו צריכים שום פנדל כדיי לעלות ל1-0 – עוד היו אומרים שבזכות זה ארגנטינה ניצחו. מי שראה בלייב את המשחק ההוא יודע שלפולנים היה מזל גדול ושוער עוד יותר גדול, שמנעו מארגנטינה לתת להם רביעייה עוד לפני המחצית.

sroni741
sroni741
1 year ago
Reply to  bobby

הרווח גדול פי כמה מההפסד זו הסיבה שצוללים ברחבה בכזו קלות, מה זה כבר לחלוץ לקבל במקסימום כרטיס צהוב כאשר מנגד האפשרות היא פנדל ? די מאריה לא היה במצב להוביל לשער או בישול – היה צפוף ומלפניו מספר שחקנים והוא חיפש את העבירה. כל התחושות של השיפוט המוטה מועצמות פשוט בפנדל הזה, אבל הן לא מגיעות סתם כך, הן מגיעות אחרי יותר מדי דברים לטובת ארגנטינה לאורך הטורניר. פנדלים אחרים לפני, נגיעת היד של מסי מול הולנד שלא גררה צהוב, הפצצה כלפי הספסל, אין ספור צהובים במשחק הזה כאשר ב"מקרה" אף שחקן לא מקבל צהוב שני כאשר הצהובים ממילא נמחקים. הפנדל מול קרואטיה שהוציא מהם את כל הרוח גם הוא על פי חלק יכול לא להישרק ואולי במצב הפוך לא היה נשרק (לדעתי אגב כן אפשר לשרוק הודות לחוק הפנדל הרע ). כתבתי על הפנדל והצהובים שלא נשרקו כי זה היה פשוט זועק, החלטת היתרון בסוף המשחק הייתה לא פחות זועקת ולא ספורטיבית בעליל.

כמו שאמרתי לארגנטינה נבחרת מספיק טובה בכדי לקחת את הטורניר בצורה אחרת, אבל נראה כי יותר מדי דברים "הסתדרו" עבורם. גם מרוקו אגב קיבלה לא מעט הנחות מהשיפוט במהלך הטורניר הודות ל"בייתיות", לכן אני יוצא מהטורניר הזה יחד עם כל ענייני קטאר עם תחושה מרירה למדי.

אהרון שדה
Editor
1 year ago

ועכשיו למסי
אז כמובן שהוא הוריד לעצמו קוף גדול מהגב למרות מה שכתבתי למעלה
וכמובן שהוא נעזר בהרבה מזל בכדי לזכות כמו רוב ואולי כל מי שעשה זאת לפניו.
אבל בסופו של יום המזל הולך עם הטובים והוא היה הטוב ביותר
קשה לי להשוות לדייגו 86
גם בגלל שאין לי את נתוני הבישולים של אז
מישהו אבל סיפר לי שדייגו בישל אז 4 שערים
כבש 5
ובסה"כ סיים עם 5 שערים ו 4 בישולים
שזו מעורבות של 9 שערים שהם 64 משערי ארגנטינה בטורניר ההוא
מסי היה מעורב כאן ב 10 שערים
7 שערים ו 3 בישולים שהם
67 אחוז משערי ארגנטינה בטורניר
שזה אפילו אחוז יותר גבוה

מצד שני דייגו לא כבש שום שער מפנדל ומסי שם 4 כאלו
זאת אומרת ללא בעיטות 11 הוא על 3+3
שזה שליש פחות מדייגו
ומצד שלישי פנדלים צריך לדעת לכבוש
זה לא פשוט להגיע 5 פעמים לנקודה
בשלבי הנוקאאוט רבע – גמר
כולל שני דו קרבות נקודה שהכל עלייך כל הלחץ ולשים זאת
זה ממש לא פשוט
ומסי עשה זאת
פעם אחר פעם אחר פעם אחר פעם אחר פעם
וזה במשחקים הכי חשובים בקריירה שלו
וזו ווינריות
מה שמוביל למסקנה הבאה
שבדו קרב המדהים והפרטי בינו לבין רונאלדו הוא הכריע אותו

אבקש לומר כמה מילים באופן אישי
כמו ירדנה ארזי ועפרה חזה ז"ל
גם כאן יש 2 מחנות
אוהדי מסי ואוהדי רונאלדו
אני אישית תמיד הייתי בצד של מסי ובצד של בארסה
ותמיד חשבתי שהוא כדורגלן טוב מכריסטיאנו
למדתי להעריך את רונאלדו ואני חושב שהוא עשה קריירה מופלאה אבל תמיד חשבתי שמסי נוצץ יותר גאוני יותר אומנותי יותר
אבל ב 2016 הכרתי בעבודה שיש לרונאלדו טיעון כבד משקל על מסי
הוא ניצח אז 3 תארי אלופות והיה פקטור מס 1 בכולם בעוד מסי זכה אמנם ב 4 אך רק ב 3 היה פקטור עיקרי .
וחשוב מכך הוא הוביל את נבחרתו לתואר משמעותי של אלופת היבשת בעוד מסי עצמו לא זכה בדבר
מאז ועד 2018 רונאלדו רק חיזק זאת כאשר הוסיף לעצמו עוד 2 תארי ליגת אלופות
ועמד על 5 תארי אלופות בעוד מסי על 4
שאחד כאמור כשותף זוטר
ולפורטוגלי היה גם את היורו
כאשר מסי זכה אשתקד בקופה
זה קצת איזן ועדיין היתרון בתארים חשובים ובסעיף הנבחרות היה של הפורטוגלי
התואר הזה לוקח לפורטוגלי גם את העניין הזה בייחוד שביורו הוא לא בלט ולא שיחק ברוב המוחלט של הגמר
שורה תחתונה לרונאלדו 5 תארי אלופות כשחקן משמעותי ויורו
בעוד מסי עם 4 אלופות אך גם קופה וגביע עולם
למעט אלופות 2006 בכולם היה האיש המרכזי

אהרון שדה
Editor
1 year ago

שיעור בנחישות מסי ונבחרת ארגנטינה הבוגרת (לא כולל אולימפיאדה בה זכה ויורו צעירות )
הניסיון הראשון גביע העולם 2006
מסי בן ה 19 מגיעה לגביע העולם בגרמניה לאחר שזכה בליגת האלופות הראשון שלו אך הוא נפצע לאחר שמינית הגמר הראשון ככה שחלקו היה מינורי
הוא הגיע ככישרון מוכר אבל עדיין לא ככוכב גדול הכוכבים הגדולים הן ריקלמה וטבס
מסי לא שותף בניצחון במשחק הראשון 1-2 על חוף השנהב
ועולה רק דק 75 מול סרביה ומספיק לכבוש בדק ה 88 את השער האחרון ב 0-6 המרשים
במשחק הבא מול ההולנדים לאחר שארגנטינה הבטיחה עלייה ונאבקה רק על מיקום הוא פתח בפעם היחידה וגם כאן הוחלף דק' 70
מול מקסיקו הוא עלה דק' 84 במצב של 1-1 וארגנטינה מנצחת 1-2 בהארכה
ברבע הגמר מול גרמניה הוא לא משותף כלל וארגנטינה מפסידה בפעם היחידה מהנקודה …מי יודע אולי אם היה משותף הגביע הזה היה מגיע כבר אז

הניסיון השני קופה אמריקה 2007 בונצואלה
מסי כבר כובש 2 שערים נבחר גם לנבחרת הטורניר
ארגנטינה מנצחת בבתים את ארה"ב 1-4 קולומביה 2-4 ופארגוואי 0-1
ברבע הגמר היא מביסה 0-4 את פרו בחצי הגמר היא שוחטת 0-4 את מקסיקו
ומגיעה בטוחה בעצמה לגמר מול ברזיל עם 5 מ 5 ויחס 3-17
ברזיל פחות הרשימה עם 3 ניצחונות תיקו והפסד ולאחר ניצחון פנדלים קשה על אורגוואי בחצי
אבל ברזיל של רוביניו דני אלבס ובפטיסטה מביסה את ארגנטינה 0-3
רובניו נבחר למצטיין ולנעל הזהב
מסי נבחר לצעיר המצטיין אבל ריקלמה עם 5 שערים וקרספו עם 3 נתנו את הטון

הניסיון השלישי גביע העולם 2010 דרום אפריקה
לטורניר הזה מגיע מסי כשחקן הטוב בעולם ללא תחרות עם כדור הזהב הראשון ב 2009 עת הצעיד את ברצלונה לטריפל ול 6 תארים שונים
מסי לא מצליח לכבוש כל הטורניר אבל מצעיד את ארגנטינה לרבע הגמר לאחר ניצחונות 0-1 על ניגריה עם תצוגה של אניימה השוער הניגרי אקס תל אביב ואז 1-4 על דרום קוריאה ו 0-2 על יוון
בשמינית הגמר ארגנטינה מנצחת 1-3 את מקסיקו אבל מול הגרמנים מסי ניגף ולא בפעם הראשונה (כולל ליגת אלופות )
ומפסיד 4-0
מסי מסיים עם בישול בודד מול מקסיקו בשמינית הגמר
טורניר מאכזב ללא כל הטבעת חותם שבסיומו חבריו צ'אבי ואנייסטה ם פויול פיקה ושות הניפו את הגביע

הניסיון הרביעי קופה אמריקה 2011 הטורניר הביתי בארגנטינה
מסי שוב מגיע עם כדור זהב שני ברצף ולאחר שזכה בליגת האלופות בפעם השלישית בו כבש בגמר
הפעם הכל מוכן להחזיר תואר לארגנטינה לאחר 18 שנה בדיוק מאז שזכתה בקופה 1993
ארגנטינה אכזבה במשחק הראשון עם 1-1 מול בוליביה והמשיכה לאכזב עם 0-0 מול קולומביה
במחזור האחרון היא התפוצצה עם 0-3 על קוסטה ריקה ופגשה את אורגוואי של סווארס ברבע הגמר
פרס דק 5 העלה את אורגוואי ליתרון היגוואין השווה דק 17
המשחק הגיע לנקודה הלבנה
10 בועטים שונים כולל פורלאן סווארס מסי טבס והיגוואין
מסי מכניס את הפנדל שלו אבל טבס מחטיא אורגוואי מנצחת 4-5 מהנקודה והיא ממשיכה לזכייה בתואר
מסי שוב לא כובש הוא מסיים כמלך הבישולים יחד עם גנסאו הברזילאי 3 כ"א אך מסיים טורניר מאכזב שבו אולי לראשונה נשאלת השאלה האם הוא לא מאבד את זה בנבחרת ?

הניסיון החמישי גביע עולם 2014 בברזיל
מסי מגיע באופן יחסי לאחר עונה מאכזבת לראשונה מאז 2009 הוא מסיים אותה ללא תואר לאחר שלא מנצח במחזור האחרון את אתלטיקו שזוכה בתואר ומודח לאותה האתלטיקו ברבע גמר ליגת האלופות
אם זה לא מספיק הוא רואה את יריבו רונאלדו מניף את גביע האלופות
הטורניר בברזיל היריבה השנואה
לאחר שלא כבש כל הטורניר הקודם מוצא מסי את הרשת כבר במשחק הראשון בניצחון 1-2 על בוסניה
במחזור השני ארגנטינה לא מסתדרת עם איראן ולזמן הפציעות היא נכנסת עם 0-0 עד שמסי משחרר בעיטה אדירה וארגנטינה מנצחת 0-1
במחזור הסיום הוא כבר מרשית צמד ב 2-3 על ניגריה וארגנטינה בשמינית הגמר
שם מחכה שוויץ שעושה צרות גדולות לארגנטינה עד שלבסוף האטרייה די מריה מכריע את העסק דקה 118
ברבע הגמר מחכה בלגיה הפעם היגוואין מכריע כבר בדקה 8
בחצי הגמר מול הולנד ארגנטינה לא מוצאת את הרשת אבל ההגנה ממשיכה לעשות את העבודה ולאחר 0-0 120 דק' מגיעים לפנדלים
מסי שם את הראשון ומגיע לגמר ראשון שלו בגביע העולם

אבל בגמר חיכתה גרמניה כאשר אגוארו ודי מריה הפצועים לא משחקים
גרמניה לאחר 1-7 על ברזיל הייתה פייבוריטית
בסיום הארכה דקה 113 גצה מכריע את הגמר ושובר הרבה מאד לבבות במשחק הכאוב בחייו
הוא אמנם זכה בתואר שחקן הטורניר והיה שלישי בכיבושים עם 4 אבל זה לא ניחם אותו

הניסיון השישי קופה אמריקה צ'ילה 2015
מסי מגיע לאחר עוד זכייה בעוד תואר אלופות
ומקווה להתנחם בתואר הקופה שיכפה במעט על ההפסד בגמר גביע העולם
אחרי 2-2 עם פארגוואי ארגנטינה מנצחת 0-1 את אורגוואי וג'מייקה
ומעפילה לרבע הגמר
שם היא מסיימת ב 0-0 עם קולומביה ולאחר דו קרב פנדלים של 14 כאלו 7 מכל צד
ארגנטינה מנצחת 4-5 מסי כרגיל בעט וכבש ראשון
בחצי הגמר ארגנטינה מתפוצצת 1-6 על פארגוואי מסי שוב לא כובש אבל הנבחרת נראית בשלה לזכייה
בגמר מול המארחת צ'ילה שוב 0-0 שוב פנדלים שוב מסי בועט ראשון שוב כובש אבל היגוואין ובנגה פספסו
צ'ילה מנצחת 1-4 מהנקודה ושוב מסי בפעם השלישית ברציפות מפסיד גמר
מסי מבשל 3 פעמים זוכה במלכות הבישולים ושוב זוכה בתואר שחקן הטורניר
ושוב לא מתנחם בכך

הניסיון השביעי :
קופה אמריקה 2016 ארה"ב
מהדורה מיוחדת ומורחבת של טורניר הקופה בגלל 100 שנה לטורניר לראשונה ארה"ב שלא מדרום אמריקה מארחת את הטורניר
הטורניר משוחק ממש במקביל ליורו 2016
ארגנטינה פותחת עם ניצחון על האלופה צ'ילה 1-2
במחזור השני מסי מפציץ שלושער עם 0-5 על פנמה
ארגנטינה ממשיכה להרשים עם 0-3 על בוליביה
ברבע הגמר ארגנטינה מביסה 1-4 את ונצואלה מסי כובש גם כאן
בחצי הגמר ארגנטינה רומסת 0-4 את ארה"ב מסי כובש את השני
ארגנטינה מגיעה לגמר עם 5/5 ויחס 2-18 מטורף
הכל היה מוכן לנקמה על צ'ילה האלופה היוצאת אבל צ'ילה שמרה על 0-0 ב 90 דק' אלא שהפעם הטורניר נכנס להארכה ועדיין ארגנטינה לא כבשה
המשחק הגיעה לפנדלים שוב מסי בועט ראשון והפעם הוא מחטיא
ארגנטינה מפסידה 4-2 מהנקודה ואם זה לא מספיק רונאלדו זוכה עם פורטוגל ביורו מה שמסי לא עושה

בסיום המשחק ולאחר הפסד בגמר רביעי מסי החליט שזה לא בשבילו ופרש מהנבחרת
אבל לחץ ציבורי גדול החזיר אותו למוקדמות גביע העולם 2018

הניסיון השמיני גביע עולם רוסיה 2018
באופן ראלי זה היה הניסיון האחרון לזכות בגביע העולם
ארגנטינה פותחת עם 1-1 מאכזב מול איסלנד
ואז מוכה ללא תנאי 3-0 בידי קרואטיה
במחזור האחרון מסי כובש מול ניגריה שמחזירה שוויון ורוחו מנצח את המשחק לארגנטינה דקה 86
ארגנטינה נעזרת גם בהפסד איסלנדי לניגריה 2-1 בדקה האחרונה ועולה לשמינית הגמר
בשמינית הגמר מסי לא כובש ורואה את נבחרתו מאבדת יתרון 2-1 לצרפת ואמבפה שכובש צמד וגריזמן אחד
ארגנטינה מפסידה 4-3 והולכת הביתה
מסי נפרד מהטורניר מבלי להטביע כל חותם

הניסיון התשיעי
קופה אמריקה ברזיל 2019
ארגנטינה מפסידה 2-0 לקולומביה במחזור הפתיחה
מסי כובש בפנדל ב 1-1 מול פראגוואי
ניצחון 0-2 על קטאר מעלה את ארגנטינה לרבע
ברבע הגמר ארגנטינה מנצחת 0-2 את ונצואלה
אבל בחצי הגמר
היא מפסידה 0-2 לברזיל
ארגנטינה מתנחמת בנקמה קטנה על צ'ילה בקרב על הארד ומנצחת 1-2 את צ'ילה
מסי לא מטביע חותם וזה נראה שזה כבר לא יילך

אבל אז בניסיון העשירי תואר ראשון קופה אמריקה ברזיל 2021
ארגנטינה מסיימת בראשות בית 1 לאחר 1-1 עם צ'ילה בו מסי כובש משם היא מנצחת 0-1 את אורגוואי ואז 0-1 את פארגוואי
במחזור הסיום בבתים מסי כובש צמד ב 1-4 על בוליביה
ברבע הגמר מסי כובש ב 0-3 על אוקוודור
בחצי הגמר לאחר 1-1 עם קולומביה מגיעים לפנדלים הפעם מסי כובש כרגיל ראשון
ובגמר די מריה כובש דק' 22
וארגנטינה סוף סוף מנצחת 0-1
מסי עם 4 שערים 5 שערים זוכה בכדור הזהב ובנעל הזהב

ניסיון גביע העולם החמישי קאטר 2022
מסי כובש אבל ארגנטינה מפסידה 2-1 לערב הסעודית
מסי כובש וארגנטינה מתאוששת 0-2 על מקסיקו
מסי מחטיא פנדל אבל ארגנטינה מנצחת 0-2 על פולין במשחק היחיד בו לא כבש
בשמינית הגמר מסי כובש וארגנטינה שומרת בקושי על 1-2 מול אוסטרליה
ברבע הגמר מסי כובש ארגנטינה מאבדת 0-2 באופן שלומיאלי אבל מנצחת מהנקודה מסי 2/2 בפנדלים
בחצי הגמר שוב מסי כובש וגם מבשל ב 0-3 על קקרואטיה
ובגמר גם כובש מהשדה גם 2/2 בפנדלים
5/5 מרבע הגמר
זה פשוט סיפור מדהים

ירון, החלום
ירון, החלום
1 year ago

בס"ד
תודה רבה עמיחי.
כואב לי על הצורה שבה התקיים הטורניר הזה, ועל על העוולות שנעשו.
לעניינו 355 תגובות בבלוג החי למשחק בלי הלייקרס, זה כמו 1000+ עם הלייקרס היו משחקים.