מעורב הופס לשבת (כולל פינת הטבע) / מנחם לס

1.ה-NBA הודיעה על שינויים בבחירות לאול-סטאר

2. חטפה 25 גדולים (גדול אחד – 1,000) על שהלבישה באזרחי 8 – כן, ש-מ-ו-נ-ה שחקנים ב-OUT נגד הפייסרס

העונש הוא על – –

"For failing to comply with league policies governing injury reporting," the NBA announced Thursday.

העונש הוא על הלבשת השחקנים הבאים ב'אזרחי': קווין דוראנט, קיירי אירוינג, בן סימונס, ניק קלקסטון, סת' קרי, רויס או'ניל, ג'ו האריס, וטיג'יי וורן במשחק ה-10 בדצמבר נגד אינדיאנה. במילים אחרות, כל שחקני הרוטציה ישבו ב'אזרחי'. ייתכן שמה שבאמת הרגיז את הבוסים של הליגה הייתה העובדה שהנטס ניצחו גם ככה את הפייסרס. "אז אם מילואים יכולים לנצח את הפרימדונות, מה הטעם ללכת למשחקי NBA?", תשאל, ויהיה צדק בדבריך.

אז כדי שזה לא יקרה שוב הנבא נתנה מין טפיחה על כף היד בסגנון 'נו-נו'. אם באמת הנבא הייתה רוצה להפחיד מעשים נוראים כאלה בעתיד היא הייתה צריכה להעניש את הנטס ב-25 מיליון ולא 25K מצחיקים, ואז כולם היו מבינים שאדם סילבר וחבורת השליטים שלו בנבא באמת מתכוונים למה שהם אומרים.

רגע: ומה בקשר להחזיר לצופים את הכסף בו קנו כרטיסים לראות את קווין דוראנו וקיירי אירוינג?

"-הצופים? מי אלה הצופים? איש לא הכריח אותם לקנות כרטיסים!".

NEXT!

3. הטריפל דאבל של ג'ה מוראנט הוביל בראש חוצות את הבלו-אאוט של הבאקס

תסתכלו על התוצאה ועל הרקורד של הקבוצות:

ממפיס גריזליז (9-18) 142 – מילוואקי באקס (7-20) 101

קבוצה ברקורד שמפגר (אמנם במעט!) מפצחת את יריבתה ב-41 הפרש? ולמפסידה ישנו שחקן בשם יאניס?

משחקים כאלה גורמים לך לעצור ולחשוב. האם זה ייתכן שלמילווקי היה OFF NIGHT עד כדי כך? האם זאת באמת תוצאה של LOAD MANAGEMENT? או, היכול להיות שזה סתם FLUKE?

הצורה הכי נכונה להסתכל על ערב כזה היא לקבל את כל השאלות כתורמות את חלקן להפרש הענק, פלוס ערב קוסמי של הקבוצה המנצחת. ההשראה למאמר זה הייתה כתבה בפוסט שהופיע בנשיונל סי פי.

אני לא יודע אם היה זה ערב 'קוסמי' או לא, אבל 8 שחקנים היו בדאבל פיגרס, וג'ה מוראנט היה במיטבו. היה זה מרחץ דמים. ממפיס הייתה מפחידה ממש. TERRIFYING. ג'ה מוראנט היה במיטבו עם עוד טריפל דאבל של 45 (25, 10, ו-10), והכל נעשה ללא דסמונד ביין שפציעת הבוהן ברגלו תשאיר אותו בחוץ עוד כמה שבועות.

כמה טובה היא ממפיס עם 7 נצחונות רצופים וראשות המערב? היא טובה מאד, אבל עד כ-מ-ה היא עלתה למרומים נדע בעשרת הימים הבאים כשהיא יוצאת למסע משחקים נגד OKC, דנבר, פיניקס, וגולדן סטייט (בחג המולד). במשחק ה-41 הפרש היא הייתה נהדרת. ההפרש היה יותר בגלל גדולתה מאשר נחיתותה של מילווקי.

נ.ב: לא תהיה עכל הפתעה אם במשחק הבא בין השתיים יאניס יראה את גדולתו ומילווקי תנצח ב-41!

4. הג'אז מנגנת באוברטיים ומנצחת 129-131

היוטה ג'אז פתחה את העונה בסערה, ואז התקררה. אבל אפילו בצינון היא תמיד משאירה רושם כאילו היא יכולה להתעורר בכל ערב נתון ולנגן קונצרט שאפילו בטהובן היה מהנהן בראשו כ-'מקבל', ו-'מקובל'. כזה היה נצחונה בהארכה על הפליקנס ביום חמישי. הנצחון היה דחוק יותר מנצחונה על הפליקנס ביום שלישי 121-100, אבל שני הנצחונות היו בעיקרן בגלל שחקן או שניים המפציצים, יותר מאשר STAYING POWER של הקבוצה. שלשום היה זה ג'ורדן קלרקסון עם סיסון-היי של 39 כולל שני סלים חשובים בהארכה, והצטרף אליו לאורי מרקנן עם 31 שאולי קנה כרטיס לאול סטאר עם משחק זה.

מהצד השני היה זה הפסד שני רצוף לניו אורלינס כשרק זאיון ויליאמסון (31 חיצים) ו-סיג'יי מקולום (28 ב-11 מ-25) הופיעו לעבודה. חכו-חכו רק לרגע בו ברנדון אינגראם יגיע לעבוד.

5. היה זה היום של ג'ורדן קלרקסון שתמיד הרגשתי שיש לו את זה ורק חיכיתי ליום הפריצה שלו

6. הספסל של הגריזליז מבצע את 'הגל' עם הקהל!

בעת ה-BLOW-OUT הלא יאומן של הגריזליז על מילווקי באקס (ההפרש נגע כמעט ב-50 ואז קצת ירד), הקהל המשועמם החליט להתעורר עם ביצוע 'הגל' ולספסל הקבוצה לא נותר דבר מלבד להצטרף למסיבה:

היו כאלה שכינו זאת כ-DISRESPECT לבאקס. כאילו TOO MUCH FUN, אבל אני אומר "שטויות. שיהיה קצת יותר מזה בליגה היותר מדי 'מנומסת' הזאת"

7. מה הייתה התרשמותי החזקה ביותר בנצחון הסיקסרס על גולדן סטייט?

הגולדן סטייט ללא סטפן קרי מפסידה הרבה יותר מהנקודות שהוא קולע. כשהוא על הספסל באזרחי, מחזיק מגבת תחת בית השכם כמצוות רופאיו כנראה, הם מחסירים את הרוח והנשמה של הקבוצה. בלעדיו הגולדן נראית כקבוצה רגילה ביותר עם כל הפלוסים והמינוסים. כל המיוחדות שלה נעלמת ללא סטפן. ג'ורדן פול קלע 29 אבל זה לא נרא5ה אותו דבר. מהצד השני נראה שג'ואל אמביד קלע את 34 הנקודות הקלות ביותר מאז שהגיע לליגה.

8. מה הייתה התרשמותי החזקה ביותר מדנבר בלייקרס?

אנטוני דייויס נראה כגפרור רזה לצד ניקולה יוקיץ'. לצד יוקיץ' פתאום ה-2.08 מ' נראים אמיתיים. כשהוא לא נמצא מול סנטר מהסוג של יוקיץ' הוא נראה ענק הרבה יותר מה-2.08 מ' שלו.

9. מה הייתה התרשמותי החזקה ביותר מהנצחון של הנטס על טורונטו עם הבאזר?

ראיתי חלקים מהמשחק ובעיקר את הסוף. כשהכדור הגיע לידיו של קיירי אירוינג הוא כאילו חיכה חלקיק שניה לפני שעלה לזריקה עם הבאזר. הייתי בטוח ב-100% שהבנזונה יקבור את השלשה, כפי שהייתי בטוח ב-100% שבראזיל תפסיד לקרואטיה כשהגיע זמן בעיטות ה-11.

10. היום לפני…שנה בכדורסל

*76 שנה: ג'ואל היטר מהתיכון ברנטסוויל באוהיו קולע 112 נק' במשחק תיכונים.
*48 שנה: נוטרדאם מנצחת את UCLA בתוצאה 71-70 ומנתקת לה רצף 88 נצחונות
*38 שנה: ה-NCAA מגדילה את מס' הקבוצות לטורניר המכללות ל-64
*23 שנה: קליפרס קובעת שיא NBA שלילי של 19 נקודות בחצי בהפסד 68-95 ללייקרס
*16 שנה: הקרב המפורסם שהתפתח במשחק בין הנאגטס והניקס. 10 שחקנים נזרקו מהמשחק. כל קבוצה נקנסה חצי מיליון דולארים.
*4 שנים ו-3 שנים: ג'יימס הארדן קולע 54 נק' לפני 4 שנים בנצחון 107-130 על אורלנדו ו-52 נק' באותו יום לפני 3 שנים בנצחון 111-116 על הלייקרס.

11. פינת הטבע: חזיר הבר בישראל

חזיר בר בביצת החולה

חזיר בר הוא יונק אוכל-כל והוא חי בעדרים. הוא ניזון משורשים ופקעות, מחרקים, מזוחלים, מגרגירים, מבלוטים ואפילו מנבלות. יש מהם שאף צדים את טרפם. החזירים פעילים ביום ובלילה, אך בגלל תנאי מזג האוויר בארץ ופעילות האדם האינטנסיבית הם מעדיפים לחפש את מזונם בשעות הקרירות יותר – משעות הערב עד שעות הבוקר המוקדמות. בשעות היום הם מעדיפים להסתתר ולנוח במקום מוצל וקריר. בחורף ניתן לראותם בכל שעות היום.

חזירי הבר היו נפוצים גם בתקופות קדומות ובימי המקרא, והיו חלק מנוף ארץ ישראל וחלק מהמערכת האקולוגית שלה. מאז שנות המנדט הבריטי היה ציד החזירים בארץ אינטנסיבי, וגם השמדת היערות, החורש וייבוש הביצות תרמו הכחדתם מאזורים רבים בארץ ישראל. מאז קום המדינה פחת ציד חזירי הבר, והם החלו להתפשט למערבה של ישראל ולדרומה, ולחזור למקומות שבהם

לחזיר הבר בישראל אין אויבים טבעיים והוא מצליח להתמודד די בקלות עם שינויים בסביבה. החזיר הוא סקרן ובעל יכולות למידה והתרבות גבוהות. כל אלו הפכו אותו בארץ (ובמקומות רבים בעולם) למין מתפרץ, כלומר מין שתפוצתו עלתה עלייה רצינית.

ביישובים רבים ברחבי הארץ נרשמות כניסות של חזירי בר בחיפוש אחר מזון זמין וקל להשגה, והם מוצאים אותו בשפע – בריכוזי פסולת, בפחי אשפה פתוחים, ובנקודות האכלה של חתולי רחוב. לחזיר הבר בישראל אין אויבים טבעיים והוא מצליח להתמודד היטב עם שינויים בסביבה. חזיר הבר הוא סקרן ובעל יכולות למידה והתרבות גבוהות.

חזיר בר מוגדר בחוק "חיית בר מוגנת" וחל איסור חמור לצוד, לפגוע או ללכוד אותו ללא היתר בכתב מרשות הטבע והגנים. חזירי הבר היו נפוצים בארץ ישראל גם בתקופות קדומות והם חלק מנופה ומן המערכת האקולוגית שלה.

כ'חיפאי', אני זוכר שלפני כמה שנים הייתה התקפה ממשית של חזירי בר בחיפה, בנשר, ובקרית טבעון.

חזיר בר באחוזה, חיפה

חיות הבר הגיחו בשנים האחרונות מהטבע ולא מפסיקות לעורר אצל תושבי הערים רגשות מעורבים של השתאות, שמחה, אבל גם של פחד ובהלה. הסיבה היא שהערים מלוכלכות, ולתושבים ישנה אחריות מלאה על התופעה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
61 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
gogo
gogo
17/12/2022 6:27:47

אחלה מעורב
החזיר חיה מאוד חכמה (אולי בזכות זה שהוא הולך יחף???)
קלרקסטון אחרי שנים רבות כשחקן שישי נותן בראש- גידל השנה פאות (בהשפעת הבחירות בישראל?)

shadow
shadow
17/12/2022 7:43:36
Reply to  gogo

זה בטוח לא מזיק אבל תחשוב איזה שוק יפתח לנייק אם הם יצליחו לשכנע חזירים לקנות נעליים כי יש להם רגליים רגישות והם זקוקים לבולמי זעזועים.
מה יש להם להפסיד? בכל זאת הם הצליחו לשכנע מיליוני אנשים ברחבי העולם לשלם מאות שקלים על גומי צבוע שהורס להם את הרגלייים. ברור שהכוונה שלהם היתה לדאוג לכם לבריאות, הם אוהבים אתכם ורוצים לשמור לכם על הרגלים הרגישות והרכות שלכם, זה הכל צירופי מקרים.
.

Dipsy
Dipsy
17/12/2022 14:54:44
Reply to  shadow

שאדו כל עוד אתה לא מעלה סרטון שלך רץ בקיץ הישראלי על אספלט, אתה שם טרול.

shadow
shadow
17/12/2022 18:36:20
Reply to  Dipsy

אין בעיה קבענו ליולי אוגוסט 23 אולי במפגש הופס שיהיה בקיץ עדיף לראות בעיניים כי אתה יודע סרטונים אפשר לזייף בקלות.
.
אחרי ששמנו את זה בצד אגע בנקודה שהעובדה שבני אדם מושחתים המציאו אספלט מזהם בשביל התחבורה המזהמת שלהם לא אומר שאתה צריך לרוץ עליו יחף. סהכ אם אתה לא גר בעיר אין כמעט סיבה לדרוך על אספלט ודבר נוסף מנסיון אספלט למרות התדמית הוא לא המשטח הכי בעיתי מבחינת חום. דווקא סוגים מסויימים של בטון שלא לדבר על אבנים מסויימות בטבע מסוגלים להתחמם לרמות יותר גבוהות. גם חול מגיע לטמפרטורות גבוהות רק ששם אתה יכול להגיע לשיכבה מתחת שהיא קרה.
בנוסף אספלט עם הזמן מאבד מהצבע השחור שלו, מניח שזו מהתפרקות הזפת עם הזמן והשחיקה, ולכן יש מקומות שבהם הוא בהיר יותר ולכן לא כזה חם כמו שנוטים לחשוב.
דבר אחרון, בדיוק כמו עם משקל, מה שמשנה היא רמת המוכנות שלך למשימה וזה קודם כל כולל ישור כף הרגל שלך. ככל שיותר ממנה נוגע בריצפה ככה עובר יותר חום או קור.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
17/12/2022 23:17:52
Reply to  shadow

'סרטונים אפשר לזייף בקלות' זה התירוץ התחמקות הכי מצחיק שלך עד עכשיו.
בעיקר אני משוכנע מזה שאין לך את היכולת הטכנית לזייף סרטון.

shadow
shadow
18/12/2022 2:01:55

אתה חלש בלוגיקה לא אמרתי שלא יהיה סירטון אמרתי שעדיף לראות במציאות. תגיע למפגש ותפסיק להתחמק בטענות שאתה גר בחול מוג לב.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
18/12/2022 2:37:57

וכרגיל אתה במוט אנד ביילי 🥱
מוכן לחתום לכולם כאן שלא יהיה סרטון.
אם הייתי חושב לרגע שלא היית פחדן שקרן מחוסר יושרה באותה מידה פנים אל פנים כמו שאתה בכתב הייתי שוקל לעלות על 16 שעות טיסה בשביל לבזבז את הזמן שלי אבל ברור לי שזה פנטזיה מוחלטת.
אתה פחדן מדי בשביל לתת שם אחד.
אתה פחדן מדי בשביל להיות מסוגל לומר או לקשר למה שלא יהיה שאתה חושב שלא קראתי.
אתה פחדן מדי להצביע על בסיס מידע אחד שאתה מבסס את דבריך עליו מלבד החוויה האישית שלך (שאם לא ברור לך לגבי זה באותה מידה שאתה קובע שהרופאים קצבים שהרסו לך את החיים וללכת יחף מתקן אותך עכשיו, סביר שהרופאים הקצבים הם הסיבה היחידה שיש לך הזדמנות ללכת יחף ולהגיע לבריאות עכשיו. אין לי שום דרך להבדיל בין השניים והמילה שלך לא שווה כלום כי הוכחת פעם אחר פעם שאתה שקרן).

shadow
shadow
18/12/2022 3:52:39

נרסיסו אתה לא יכול לחתום על רשימת מכולת אז מה אתה מתיימר לחתום על משהו שלא בשליטתך? ברור למה.
.
תגיע למפגש ותפסיק לבזבז לעצמך את הזמן סוכן כאוס.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
18/12/2022 4:10:21

במקום לפחד ללא הפסקה ולחפש להמציא לי כל מיני כינויים שלא קשורים לשום דבר חוץ מההשלכות שלך על אחרים אולי פשוט תענה על שאלות פשוטות שאפילו ילדים קטנים היו מסוגלים לענות עליהם במקומך.

דן רוזנבלום
17/12/2022 9:07:05
Reply to  gogo

חחחחח, קלרקסון עושה קידוש שישי…

שי אבן צור
17/12/2022 6:49:27

שאדו, יש לי שאלה:
שתיתי את השיקוי שלוש פעמים
מה אני צריך לעשות עכשיו?

shadow
shadow
17/12/2022 7:35:39

להתפלל חזק ולהתעורר.
בוקר טוב

שי אבן צור
17/12/2022 7:44:15
Reply to  shadow

התעוררתי ואני מבועת😱
יש לך איך להרגיע אותי?

shadow
shadow
17/12/2022 7:49:50

אם אתה בתהליך התעוררות אתה אמור להרגע עם הזמן, אם לא, כנראה שאתה עדיין ישן.
אגב שאלת את השאלה הזו כבר בפוסט קודם ועניתי לך.

Tzafriros
17/12/2022 7:26:33

תודה על המעורב עם פינת הטבע המופלאה.
קלארקסון שבשבילי תמיד יהיה לייקר למד הרבה מהשנים לצד קובי ושמח שסוף סוף הוא מקבל קרדיט שמגיע לו.
אני כמעט פגעתי פעם בחזיר בר שקפץ לי לכביש בכביש של יס פלאנט בראשון לציון

etayef
etayef
17/12/2022 16:37:29
Reply to  Tzafriros

נראה שרק כשסוף סוף שכח מה שקובי לימד אותו (כמו הרבה אחרים), הוא מצליח.

shadow
shadow
17/12/2022 7:46:53

מנחם סעיף 2 שלך זה דוגמא לשינה עמוקה. צוחקים על כולם בפנים בזמן שמלבינים הון לצהלות הקהל2🤷‍♂️

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  shadow

איזה בדיחה הקנסות האלה קאאוי וגימי 3 שנים ככה 😂

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

היה ברור שקיירי יקבור את השלשה הסאת ששמים עליו ב1 על 1 לiso את הקונוס ון וליט אז איך זה יגמר? מה הוא יכול לעשות מול קיירי?
שלא נדבר על בשריקה בדיחה שסקוטי בארנס קיבל כדי להשוות את המשחק בשביל שיהיה waaw חחח.

פה איתמר
פה איתמר
17/12/2022 8:01:58

תודה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

חחח אנתוני דיוויס איזה פורצלן 🤣🤣🤣
לא מומחה אבל ככ הרבה פציעות הולכות וחוזרות מעידים על טיפול ואימון לקוי

zivovivo
zivovivo
17/12/2022 8:18:05

לגבי חזיר הבר הסיבות העיקריות להתפשתותו לעיר הן: 1. צמצום אזורי מחיה) בונים איפה שהוא בעבר גר (.2. הטורפים הטבעיים שלו נכחדו) נמרים,זאבים(. חיפה לא עיר מלוכלכת במיוחד. מה שכן הזבל זמין ועדיין לא מצאו פתרונות בעניין. החזירים בכל מקום כבשו את הכרמל!

גיא רוזן
17/12/2022 9:52:18
Reply to  zivovivo

נשר צמודה לחיפה, וצומדה הרבה יותר לפארק הכרמל.
ועדיין, פחות (אבל ממש ממש פחות) חזירי בר.
הסיבה?
ראש עיר שבמקום לבלבל את המוח דואג להטמנת פחי אשפה ושמירה על מרחבים ציבוריים נקיים.
ללא זבל, אין חזירי בר. זה כזה פשוט.

עגל
17/12/2022 11:26:27

אתם מרעיבים אותם!
מנותקים נמאסתם

דוקטור רזי הופמן
17/12/2022 11:49:22
Reply to  עגל

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

Alex Rabino
17/12/2022 11:30:48
Reply to  zivovivo

בחיפה המשופעת בחזירי בר חלה ירידה במספרם בחודשים האחרונים. 2 הסיבות העיקריות: 1. דילול אוכלוסיית החזירים הנעשה בשקט ובמספרים גדולים יותר ממה שמדווח. 2. עיריית חיפה דאגה לשים שרשרות ומחסומים ליד פחי האשפה מה שמונע את הפיכתם ע"י החזירים.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

אחלה מעורב מנחם תודה רבה. לא בטוח, אבל נדמה לי שאני זוכר כשה"שיא" של הקליפרס, 19 נק' במחצית, הושג.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
17/12/2022 9:10:05

תודה רבה על המעורב המעולה

דן רוזנבלום
17/12/2022 9:14:01

יש בכלל בארץ חיות שכן מותר לצוד אותם?

בגולדן עדיין עובדים על להחזיר את הכימיה שאבדה עם פייטון…אך סטף יחזור ובינתיים פול ימשיך לקלוע…
יהיה בסדר שם, בעיניי עדיין מועמדים מספר #1 לאליפות.

אני חייב לראות יותר מתקצירים לפעמים…
אחלה סופ"ש מנחם, תעשה חיים.

asaf
17/12/2022 9:16:32

תודה מנחם על המעורב. חזירי הבר בעיניי לפחות חיה סופר אינטיליגנטית וסופר סתגלתנית. כמו רוב המקרים של "מאבק" על שטחי המחייה זה אנחנו בני האדם שלא מפסיקים לצמצמם להם את האפשרויות לשטחי מחייה. ישראל אחת המדינות שנמצאת בבעיה הכי גדולה בעולם המערבי מבחינת שמירה על שטחים פתוחים ולא סתם מיני בע"ח וצמחים הולכים ונעלמים פה בקצב גבוה בין השאר כתוצאה מכך.
אין יצור שיצר נזקים לסביבה יותר מהאדם כנראה …

עגל
17/12/2022 11:27:21
Reply to  asaf

+100
בן אדם זה החזיר האמיתי
(לא התכוונתי להעליב אף חיה)

עגל
17/12/2022 11:30:40

תודה מנחם על פוסט גדוש כרגיל.
אני חוזר על בקשתי, בתור פרופ' בנושא ולאור הנושא הזה שעולה פה הרבה בתגובות, שתכתוב טור עם קצת הסברים ורקע על היתרונות והחסרונות של ריצה בלי נעליים, והאם רצוי לשחק כדורסל או ספורט אחר בלי נעליים.

דוקטור רזי הופמן
17/12/2022 12:01:30
Reply to  עגל

לא מבין למה אנחנו נכנסים בכלל לוויכוח חסר התועלת הזה?
9 שעות של נעליים ביום לא יגמרו לי ולך את הבריאות כמו שלא גמרו למי שהלכו פה עם כל מיני נעליים במאות ואלפי השנים האחרונות. ובקיץ? סנדלים או כפכפים זה כמעט כמו ללכת יחף.

עגל
17/12/2022 13:26:51
Reply to  עגל

בגלל שזה לא סתם קטע של שאדו שמטריל פה אלא ישנם הרבה שמעדיפים נעליים מינימליות (ישנן הרבה דרגות לזה); בשבילי זה סוג (קלוש) של אידאולוגיה

דוקטור רזי הופמן
17/12/2022 15:20:53
Reply to  עגל

נעלי התעמלות לא מספיק קלות? אני אפילו לא שורך שרוכים אם אני לא עושה איתן ספורט.

עגל
17/12/2022 16:54:13

העניין של "מינימלי" זה לא המשקל אלא רמת השיכוך "וההגנה" מהסביבה.
בפשטות זה אומר מה עובי הסוליה והשיכוך. ככול שהנעל יותר מינמלית כך אתה מרגיש יותר את מה שאתה דורך עליו.

דוקטור רזי הופמן
17/12/2022 17:21:25
Reply to  עגל

יש היום נעליים בצורת רגל.

עגל
17/12/2022 17:50:01

בדיוק, זה המקרה של הנעל הכי מינימליסטית שיש.
אני רוצה אחת כזאת אבל הבנות שלי לא מרשות (אומרות שזאת פאדיחה אחת יותר מדי)

shadow
shadow
17/12/2022 18:22:44

אולי כדאי להתחיל משם ולהתקדם ליחף.
Vivobarefoot
Xerosues
יש עוד אבל אלא בעיני הכי קרובות למציאות. מה שמשנה בעיקר היא שלא תהיה הגבהה בעקב שדופקת את היציבה ה"נורמלית" של הגוף ושהקצה יהיה רחב מספיק בשביל מקום לפרוס את האצבעות באופן מקסימלי. רוב נעלי הספורט הפופולריות מקווצות את קצות האצבעות והורסות את מבנה כף הרגל. לרוב האנשים כבר הושחת מבנה כף הרגל משנים של כליאת כפות הרגליים שלהם בנעליים כאלה שלא לדבר על בנות בנעלי עקב.
מהסיבה הזו לרוב האנשים הבוהן פונה פנימה לכיוון האצבעות וכנל האצבע הקטנה. יוצר בסיס צר יותר ולכן פחות יציב. מזמין נקעים פריקות שברים מתיחות קרעים ועוד בכל חלקי הגוף.

A Ljos: Resurrection
17/12/2022 18:56:25
Reply to  עגל

"שמטריל" זה תואר קצת נחמד מדי.
עבור שאדו, היחפות הזו ומה שבא איתה היו בבירור שער הכניסה (בטח לא היחיד ואולי לא הראשון. לא יכול לנחש מפה מה בא קודם, זה או הקוקונספירציות על הקורונה) לעולם שלם של תיאוריות קונספירציה, גורואים שמשקרים עבור כסף ובעיקר משפך הישר – לפשיזם.
הדיון הזה באתר לא קיים מעבר לכמה הנפצות אנטי ידע ש"רדום" אחד (אם להשתמש בשפה שלו) מתעקש להפיץ בכל הזדמנות. הוא בעיקר מקווה שבדרך הזו הוא יוכל לדחוף עוד אנשים למטה בדרך אליה דחפו אותו. וזו דרך מאוד מסוכנת.
כדי "לחטוף" את הדיון הזה בחזרה מהתהום אל המקומות השפויים צריך יד מכוונת מדויקת מאוד. מישהו שגם מבין, גם ישב ויקרא את המחקרים הקיימים וגם מבין הדקויות ויודע להתמודד עם הניואנסים. כל דבר אחר יהיה רק עוד הזדמנות לפסיכי לשגר את השטויות שלו לאתר בלי הפרעה.
גם ככה ראשי האתר בוחרים להתערב רק במקרים שלא קשורים לשום דבר בכלל ולא בדברים חשובים באמת. שאדו בעצמו הודה לשמעון טבדי שהוא היה חלק מה"התעוררות" שלו. אז כבר עשינו טעות אחת כשנתנו לאדם נורא להשתלט על כל חלקה טובה והוא כנראה הפיל מישהו אחר לתהום האנטי חברתית שלו. בשביל שזה לא יקרה שוב עם מישהו אחר, במיוחד עם "דם" על הידיים משלך, והאתר יביא ויתמלא רק בכאלה, כדאי אולי לתת לזה חשיבות שונה ורצינית יותר.
עם כל ההערכה שלי למנחם, ויש המון, לא חושב שזה משהו שהוא יעמוד בו, לפחות כרגע.
.
(זו לא הזמנה לתגובה, שאדו. זו שיחה בין ה"ערים", אתה לא תבין)

עגל
17/12/2022 19:39:32

הייתי צריך להחליף דפדפן כדי להבין שהתגובה מכוונת למה שאני כתבתי (ישנה בעיה לאתר במספור התגובות בכמה דפדפנים).
הייתי יכול לתרום לדיון המוזר הזה אם היה מדובר על ריצה עם קצת יותר פרטים ולא בססמאות (שאדו מקמץ בפרטים).
פעם הייתי רץ יחף בלבד, כולל ריצות שדה, וכמובן משחק כדורגל יחף, כמו כולם.
הנושא מעניין אותי גם היום מפני שאני רץ (לא הרבה) על כל סוגי המשטחים פרט לכביש, לפעמים יחף. בעיקר פרטים על משטחים, זמנים ומרחקים.
נראה לי שאנשים מפחדים להגיב לנושא מאימתו של שאדו.
חשבתי מנחם יכול לתת כאן קצת ידע מקצועי.
אגב פיזיותרפיסט שדיברתי איתו לאחרונה אמר לי "אל תרוץ יחף!". שאלתי למה? הוא אמר "הסיכון שלך לפציעה רצינית הוא הרבה יותר גדול מאשר עם נעליים". אמרתי לו שלפעמים אני רץ יחף. הוא ענה "אם אתה רוצה אתה יכול, אבל תיזהר עם זה ותעשה את הכל יותר לאט. בכל מקרה לא מומלץ".

shadow
shadow
17/12/2022 19:58:00
Reply to  עגל

אני חושב שאני נותן לא מעט פרטים בכל זאת זה מפוזר על פני פוסטים שונים במשך שנים. גם על נושא "הנעליים היחפות" כבר רשמתי מזמן.
.
הרופא שאמר לך להיזהר בפציעות ממש שרלוק. מה הנסיון שלו בספורט? מה מצב הגוף של אותו דוקטור? אז אמר. אגב איך נזהרים מפציעות? יושבים בבית עטופים בצמר גפן? חחחחחח
נשמע כמו עצה של אסטרולוג ולא רופא אבל הוא לא באמת "רופא" הוא אדם שלמד מקצוע שנקרא ככה וקיבל על זה תעודה מאדם אחר.

עגל
17/12/2022 21:15:49
Reply to  shadow

אתה קמצן בפרטים, לקח לי די הרבה זמן להבין שאתה בכלל לא רץ יחף אלא רק הולך (גם אשמתי שלפעמים לא נכנס להופס הרבה זמן).
.
פיזיותרפיסט, לא רופא. זה הבדל חשוב. שאדו, מפעם לפעם מתגלה שאתה לא דייקן, בלשון המעטה. זה צץ בדברים שאתה אומר.
יש לו המון ניסיון בזה, הוא רואה אנשים עם בעיות כל היום. הוא למד מקצוע ומוכיח את עצמו בו כל יום, מה צריך יותר מזה? הוא נראה לי בסדר גמור מבחינה גופנית, הרגליים שלו לא עקומות . . .

Yinon Yavor
17/12/2022 21:36:40
Reply to  עגל

יואב
נראה לי שלרוץ יחף זה באמת סיכון כי אתה לא באמת שולט איפה ואיך בדיוק הרגל נוחתת.
יותר נכון פשוט לצעוד יחף, כמו שעשינו בתור ילדים (עם "מבחני אומץ" של כמה זמן או מרחק אתה מחזיק על האספלט…).
מסכים אגב לגבי ההתקרבות של הזרת לשאר האצבעות. זו נקודה שמפריעה, אבל לאו דווקא קשורה לנעליים/יחפנות

עגל
17/12/2022 22:59:41
Reply to  עגל

אתה מזכיר לי נשכחות, מבחני אומץ וכאלה. לנו גם היה משחק של להגיע מהבריכה לחדרי הילדים או חדר האוכל בדילוג בין הצללים על המדרכות.
.
שלא ישתמע שאני מומחה, פעם הייתי רץ יחף הרבה, היום רק כשאני באזור המרכז (חול רך ונעים).
אבל למה לא שולט על איפה אתה דורך? אתה מסתכל קדימה ומנווט את עצמך.
המשמעות היא שאתה רץ *הרבה* יותר לאט.
על חוף הים: כמעט אין הבדל, אולי 5 שניות יותר לאט לכל ק"מ.
על דרך עפר ממש טובה (חולית) – 20 שניות
דרך עפר קשה או שדה חרוש ומוחלק – 60 שניות.
לא על דרך אבל בשטח מעולה – 1:00 – 1:30 יותר לאט לכל קמ'.
אזור להבים ועוד המון מקומות בארץ – בלתי אפשרי לרוץ יחף.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
17/12/2022 23:07:34
Reply to  עגל

כמו שכבר כתבתי לך בעבר. במחקרים שבדקו זאת אין הבדלים גדולים בקצב הפציעות בריצה יחפה וריצה עם נעליים. יש אבל כמה נקודות שמגבילות את היכולת לקבוע בצורה יותר מדוייקת את העניין ובעיקר העובדה שכשאנשים רצים יחפים הם עושים זאת בעצימות יותר נמוכה.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
18/12/2022 1:52:37
Reply to  עגל

הסיב

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
18/12/2022 1:59:23
Reply to  עגל

הסיבה שאתה מקבל מצל את הרושם שהוא קמצן בפרטים היא כי הוא מפחד לומר מה הבסיס שעליו הוא בונה את כל הטענות שלו.
הסיבה היא כנראה שהוא פוחד שאז ניתן יהיה לבחון את הבסיס הזה באופן פרקטי וזה יצא מרמת האני מאמין בזה וככה זה שהוא מוכן לפעול ולדבר בה.
לדוגמה הבסיס לטענות על העקבים הגבוהים מדי של נעלי הספורט הוא כנראה במחקר של לפני כעשור וחצי שמצא שפיץ בגרף הכח דריכה במהלך ריצה שלא הופיע בריצה יחפה, אבל הבעיה שמאז הסתבר שהוא דווקא כן קיים גם שם פשוט לא היה ניתן למדוד את זה עם המכשור שהשתמשו בו בניסוי.

shadow
shadow
18/12/2022 2:11:01
Reply to  עגל

קמצן חחחחחחחחחחחחחחחחח
קורע אתה עגל לכל מי ששואל ברצינות ומתייחס בעניין אני עונה בפירוט.
.
כלומר אתה טוען שאתה לא הבנת שאני לא רץ יחף אבל מאשים אותי בזה חחחחחחחחחח אין גבול לעזות המצח וזה עוד ממישהו שאחרי שאני לו בפירוט אמר לי שהוא לא זוכר כי הזיכרון לא משהו🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️ ממש קן הקוקיה.
אז בוא נעמיד דברים על דיוקם. מה שאמרתי הוא שאני לא מודד מרחקים או זמנים ולא שאני לא רץ. אמרתי שאני לא מתמקד בזה כרגע כי אני בשיקום וזה מה שאני מסביר פה מהיום הראשון לגבי הליכה וריצה יחפה אחרי עשורים של נזק אי אפשר פתאום להתחיל לרוץ. אמרתי לך שכשאני אתחיל לרוץ סדיר אני אמדוד בשביל הכיף כי ביקשת.
אפילו נדבתי לך פרטים על ריצות עבר שלי.
.
מה שינון כותב נשמע כאילו מדבר מישהו עם מוגבלות רצינית. אתה לא באמת שולט איך ואיפה הרגל נוחתת? המצב קשה אולי המסקנה היא לא שאתה צריך נעלים אלא שיש לך בעיה קשה במוטוריקה וקשר בין השרירים עצבים והמוח.
חחחחחחחחח ספר את זה למישהו שעושה סלטה על קורה חחחחחחח לא יאומן איזה היפנוזה😴😴

shadow
shadow
17/12/2022 19:49:10

מזל שאתה פה להציל את התמימים.
הרי הם כאלה תמימים ולא אינטליגנטים שהם זקוקים לך שתתווך להם. אין סיכוי שהם הבינו לבד מה שאתה הבנת.
.
יכול להיות שאני לא אבין אבל דבר אחד אני כן מבין שאתה משתמש בטקטיקה ידועה של להמציא שקרים על האדם עצמו ואז להפיץ אותם כאילו אתה איזה סמן למשהו. תוקף את האדם עצמו ולא את הדעות שלו. בדיוק כמו תוג בדיוק כמו פיסטונס ועוד כמה חברה פה.
.
היחפות ומה שבא איתה(מה בא איתה?) היו בבירור!(לא פחות ולא יותר) שער הכניסה? אתה יודע מה הכוונות שלי? אתה טוען שאני מנסה לדרדר אנשים? אתה הוזה נרטיבים מדמיונך הקודח על גבול השיטיון. רמת היהירות והחוצפה שאתה צריך להיות בה בשביל לחשוב שאתה יודע איך חיי מתגלגלים ועוד להעיז להפיץ את זה פה כאילו זו אמת מראה על שחיתות רוחנית ומוסרית ברמות גבוהות ומתאפשרת רק על גבי מדיום כזה.
.
זו התנהגות של מוג לב.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  shadow

לחוס זה פטריית הזייה על 2 לא יותר. מה אתה מתייחס אליו בכלל? הבן אדם דיקטטור והפוך על כל הראש ממלמל לעצמו כל מיני דברים הזויים. צריך עזרה. רוצה שמנחם יעשה לו את העבודה. הוא מתבאס שהוא לא יכול לשלוט פה באנשים והם שמים עליו זיבי גדול ועל הדעות שלו. מנסה להישמע חכם אבל נשמע טמבל גמור חסר בינה.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
17/12/2022 23:11:53
Reply to  shadow

LOL
אתה האחרון שיכול לדבר על להמציא שקרים על האדם עצמו כאשר זה בדיוק מה שאתה עושה בתגובה הזאת.
לא תקפתי אותך אף פעם. אמרתי שאני לא יכול להתקיים דיון ביננו בגלל שאתה מתנהל בחוסר יושרה.
מי שמוג לב כאן כל הזמן זה אתה שבורח ומתחמק מלענות על שאלות פשוטות, וצורח על כל מי שמבקר את דבריו ברצף של התקרבנויות.

shadow
shadow
18/12/2022 2:11:48

🤣🤣🤣🤣🙉🙈🙊

Avri
Avri
17/12/2022 20:09:50

לחוס, קח את החיים יותר בקלות ואת השטויות של שאדו הרבה יותר בקלות.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Avri

הוא נראה לך מישהו שלוקח את החיים בקלות? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
יותר לחוץ מטמפון איזה טרחן יא ווארדי

A Ljos: Resurrection
17/12/2022 23:17:12
Reply to  Avri

אני לוקח את החיים בקלות.
את המסביב לחיים שלי שנופל לפסיכוטיות, קיצוניות כתית ופרופגנדה פשיסטית אני לא מוכן לקחת בקלות. ואף אחד אחר גם לא, אלא אם כן הוא תומך בזה.
אם אתה רוצה 8chan, מתקפות טרור אינקלודד, בבקשה. זו הדרך. בלי שום מודרציה. רק מודרציה לאלה שמתלוננים על האלימות הזו.
לעגתי למטורפים האלה כמה שהיה אפשר. זה לא עובד. הם ממשיכים עם הטירוף ומשתלטים עוד קצת ועוד קצת ואתם מחייכים וצוחקים איתם. גזענים וטרנספובים. מיזוגניים והומופובים. תומכי אונס שורקים במשרוקיות של תומכי פדופיליה. אלימים ורעילים. מזלזלים ותוקפים. אנטי ידע ואנטי שיח. שוללים את הקיום של אחרים. קצת צחוקים. מה קרה.
צריך לעשות משהו אחר, ולשחק לידיים שלהם זו לא הדרך.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אדם אלים ומסוכן מאד לחברה

דוקטור רזי הופמן
17/12/2022 11:56:47

הבעייה של חזירי הבר בכרמל היא צמצום מקורות המזון (בעונה זו בעיקר בלוטי אלון אבל גם חרקים זוחלים פגרים פירות וגיאופיטים) בכרמל ואזורי המחייה בגלל ההתפשטות של חיפה על ההר מה שגרם לחיפוש מקורות מזון חדשים אותו מצאו בפחי האשפה. כפי שצוין לעיל, קיימת מגמה של דילול האוכלוסייה. יש לי ביקורת על הציד הזה אבל לא יורקים לבאר ממנה שותים…

asaf
17/12/2022 12:37:54

תודה דוקטור על הרחבת ההסבר..

אור
אור
17/12/2022 19:47:58

"היו כאלה שכינו זאת כ-DISRESPECT לבאקס. כאילו TOO MUCH FUN" – כולנו יודעים על מי מדובר 🙂