הדובים טרפו את האיילים והרוקטס שוב מפסידים בסיקור ליל חמישי הקצר

הדובים טרפו את האיילים והרוקטס שוב מפסידים בסיקור ליל חמישי הקצר

ממפיס גריזליז (18-9) 142 – מילוואקי באקס (20-7) 101

מילוואקי מובסים? ממתי? איך זה קרה פתאום? ובכן הדובים הובילו למין שריקת הפתיחה, וניצחו את הרבע הראשון בתוצאה משכנעת 33-18, גם הרבע השני התנהל באופן דומה, ובמחצית לוח התוצאות הצביע על 70-41 לממפיס, כשבשלישי בודנהולצר כבר זרק את המגבת. בסיום, כאמור, 41 נק' הפרש לטובת המקומיים.

ג'ה מוראנט שילש פעמיים עם 25 נק', 10 ריב' ו-10 אס', דילון ברוקס קלע 18 וטיוס ג'ונס המופלא (דרגה ייחודית שהייתה שמורה עד היום רק לקמרון ג'ונסון) עם 16, הובילו לא פחות מ-8 דובים דו-ספרתיים בנק', כי גם אם את עור הדב אין לחלק לפני שהוא ניצוד, את עור האיילים המובסים אפשר וצריך לחלק בין כולם. סטיבן אדאמס חסם 5 פעמים להנאת הצופים ברחבי האולם והעולם.

הולידיי לא שיחק, יאניס ופורטיס קלעו 19 נק' כ"א לפני שסופסלו, קריס מידלטון עדיין חלוד (1/12 מהשדה, 1/8 מהשלוש).

מה אפשר ללמוד מהמשחק הזה? מהצד של ממפיס – שהדובים חזקים העונה, שאולי עניין אותם לבחון את עצמם מול אחת הקבוצות החזקות והמנוסות בליגה, ושהמבחן, של מועד דצמבר, עבר בהצלחה, אבל לא הייתי ממהר לקפוץ ממנו למסקנות בנוגע לתוצאה של סדרת גמר אפשרית בין שתי הקבוצות הללו באביב. מהצד של מילוואקי – שגם אם גם מצידם לא הייתי ממהר לקפוץ למסקנות בנוגע לתוצאה של סדרת גמר אפשרית בין שתי הקבוצות הללו באביב, אז הדובים האלה – קבוצה מאומנת היטב סביב סופרסטאר צעיר – בהחלט מסוכנים, ושהמערב אולי שיוויוני למדי, אבל זו שתצא ממנו תהיה מסוכנת גם לפייבוריטיות המזרח.

יוסטון רוקטס (9-19) 108 – מיאמי היט (15-15) 111

צעד קטן ליוסטון ולמיאמי, צעד גדול, לשלילה, עבורי – כי אם נראה היה שהרוקטס מתחילים לנצח, אז הפעם זה לא קרה, וזאת למרות שמיאמי לא בשיאם, ולמרות שהמשחק התקיים ביוסטון. והעניין מחמיר חברים, מאחר והמשחק הבא של ההיט הוא במוצ"ש, במקסיקו סיטי, מול הספרס, ואני חושד שמיאמי יגיעו עייפים, אחרי טיסה בין שני משחקי חוץ, ויפסידו בדו-קרב הלטיני הזה, מה שיחמיר את המצב בתחתית, אבל עוד חזון למועד ואולי אתבדה.

בכל מקרה, הרבע הראשון הסתיים בשיוויון 29, אך השני כבר הסתיים ב-14 הפרש לאורחים. הרוקטס סגרו את הפער בשלישי והרבע הרביעי היה צמוד להפליא. מיאמי הובילו בשלוש נקודות כ-15 שניות לסיום המשחק, קווין פורטר עלה לשלשה שיכלה להשוות כשנותרו עוד 12 שניות לסיום, אך החמיץ ומיאמי ניצחה. הבחור הודה שזו הייתה זריקה קשה אך הצהיר שהוא מרגיש שהוא יכול לקלוע כל זריקה שהוא זורק. אני חושב שאני מבין למה הוא מתכוון אבל לא בטוח שזה ניתוח מקיף, מדויק או מועיל של הסיטואציה.

הרוקטס נתקלו בערב קליעה נדיר של של טיילר הירו עם 41 נק' ולא פחות מ-10 שלשות ב-10/15 מעבר לקשת! והאמת, מתברר שזה לא כל כך נדיר, מאחר ובמשחק הקודם, נגד אוקלהומה, הירו צלף 35 נק' ו-9 שלשות, אז אני חוזר בי – הרוקטס נתקלו בערב קליעה לא נדיר של טיילר הירו עם 41 נק' ולא פחות מ-10 שלשות! ויהיה מעניין לראות אם יצליח לשמור על הסטטיסטיקה הפסיכית הזו בהמשך הדרך. במיאמי כרגיל הרבה פצועים – אדאביו, לאורי, אולדיפו, וגם דדמון הותיק ויוביץ' הצעיר לא שיחקו, מה שאיפשר, בין השאר, 11 דקות תמימות על הפרקט ליודוניס האסלם (כל חבריו מהקולג' הגיעו באוטובוס ישיר מבית האבות כדי לעודד את הקשיש שאף פתח בחמישיה), ו-36 דקות לאלמוני בשם אורלנדו רובינסון, שהתברר כסנטר רוקי, עם 9 נק', 6 ריב', 3 אס', 3 חט' ו-2 חס'. בקיצור, גם כשמיאמי קצרצרה (8 שחקנים שותפו) היא עדיין מצליחה להקריץ יכולת מהגורן ומהיקב. כל הכבוד.

הרוקטס התקשו, מן הסתם, לשמור על הירו, ומצידם קלעו רק 27 אחוז מעבר לקשת, אבל הצליחו להישאר במשחק בזכות 22 נק' של ג'יילן גרין, 21 של קווין פורטר ג'וניור, 15 של ג'בארי סמית' (עם 11 ריב'), וכמובן 12 של אלפרן שנגון המצוין. לא שיחק, וחבל – בובאן מריאנוביץ'.

יוטה ג'אז (17-14) 132 – ניו אורלינס פליקנס (18-10) 129

קרב איתנים צמוד במערב בין השקנאים, מובילי הקונפרנס ערב המשחק, ליוטה שהתחילו את העונה בקול תרועה רמה ומפתיעה אך נחלשו מאז, הסתיים בנצחון מקומי בהארכה.

ג'ורדן (לא-פול) קלרקסון הפציץ 39 נק', כולל 7 שלשות, ב-15/26 מהשדה, והוסיף 8 ריב'. מרקאנן הוסיף 31 נק' וביסלי 17. קונלי, שחוזר מפציעה, עם 1/8 מהשדה אבל גם 6 אס'. לא שיחק, ובכלל לא זכרתי שהוא ביוטה או איך הגיע לשם – טיילן הורטון טאקר (עכשיו אני נזכר – בטח עבר למיניסוטה עבור בברלי או משהו כזה, ואז ממיני ליוטה בטרייד של גובר).

ציון עם 31 נק' ו-12/24 מהשדה, 8 ריב', 8 אס' ו-2 חס' ב-42 דק' ממשיך להראות שכשהוא בריא הוא חתיכת שחקן. מקולום הוסיף 28 נק', אך החמיץ ניסיון שלשה שיכול היה להשוות את התוצאה בסוף ההארכה.

השקנאים ממשיכים במסע החוץ שלהם וישחקו בפיניקס במוצ"ש במשחק צמרת מערבי מעניין, והג'אז, לדאבונם, יסעו למילוואקי שבוודאי תתעשת מהתבוסה לממפיס ותשפוך את חמתה על עולי הרגל המורמונים.

לוס אנג'לס קליפרס (17-14) 95 – פיניקס סאנס (17-12) 111

הקליפרס, כבר הסברתי, לא ממש מתרגשים מהעונה הסדירה, לפעמים מנצחים, לפעמים מפסידים, בדרך כלל זה קשור לבריאות השחקנים שלהם יותר מלכל פרמטר אחר. פיניקס, מצידה, התחילה חזק, והמשיכה חזק גם בלי כריס פול, אבל לאחרונה סובלת מפציעות של בוקר ואייטון, וזה כבר יותר מדי כשקמרון ג'ונסון וקראודר בחוץ, והפסידה 5 משחקים רצופים, אך לא עוד!

פיניקס פתחו חזק וסיימו את הרבע הראשון עם 29 נק' בהשוואה ל-18 בלבד של המקומיים. ברבע השני זה כבר היה 35-19 לטובת האורחים, והמשחק, הלכה למעשה, הסתיים. הקליפרס, כמו בדרך כלל בסיטואציות כאלו, צמצמו קצת את ההפרש בשארית המשחק, אבל זהות המנצחת לא הוטלה בספק בשום שלב. מעניין לציין שפיניקס הצליחו לנצח באופן משכנע כל כך למרות 28 אחוז מעבר לקשת, בהשוואה ל-36 אחוז של המפסידים, בין השאר מכיוון שהצליחו לשמור היטב על הכדור עם 9 איב' בלבד, בהשוואה ל-18 של הקליפרס.

מיקאל "מאמי" ברידג'ס לקח אחריות עם 27 נק', סייעו בעדו כריס פול עם 15 נק' ו-13 אס' (על איבוד אחד), בוקר, שחזר קצת חלוד אחרי שני משחקים בחוץ, עם 14 נק' (6/22 מהשדה, 1/9 מהשלוש), ג'וש אוקוגי עם 11 ריב', וג'וק לנדייל עם 15 נק' ו-10 ריב'. אייטון וקמרון פיין לא שיחקו עקב פציעות.

את הקליפרס – ללא קוואי, ג'ורג', פאוול, רג'י ג'קסון וזובאץ – הובילו טראנס מאן עם 22 נק', מוזס בראון שקטף 12 ריב', חצי מהם בהתקפה, וג'ון וול שחילק 5 אס' וקלע 12 נק'.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור הקולגות שלו. עוד יותר נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור אנשים בכלל, ובשבילי, זה מאנו. כשאני רואה את מאנו משחק כדורסל, אני רואה לא רק איך שחקנים צריכים לשחק כדורסל אלא גם איך אנשים צריכים להיות. תודה רבה מאנו על הדוגמא וההשראה.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. אחלה סיקור מאנו. איזו התעללות של ממפיס באיילים.
    ג'ה עשה טריפל דאבל במחצית… מעניין מה הטריפל דאבל המהיר בליגה מאז שהתחילו לבדוק ..

  2. מיקיל'ה חביבי
    יש ימים כאלה שאני אומר לעצמי, כמה טוב שיש מיקי בהופס.
    השורה הבאה: "כי גם אם את עור הדב אין לחלק לפני שהוא ניצוד, את עור האיילים המובסים אפשר וצריך לחלק בין כולם." עשתה לי את היום קצת יותר טוב. מתי נהיית הרמן מילוול הישראלי?

  3. התמונה של השקץ פריסיילס, זה כמו אחד היומנים של אשכשי, ושכחו שם לציין שלברון הוא כבר השחקן הראשון שהוא גם הבעלים הבלעדי של הלייקרס בזמן שהוא עדיין שחקן פעיל ומזמן עבר את גק בזוס ברשימת עשירי העולם (נא באוזן למייק). כמו כן שכחו לאמר שהילדים כבר מזמן פרשו וגם הנכדים ועכשיו המשוקץ משחק עם הנינים. אהה ודבר אחרון, שכחו לציין שאני כבר כמה שנים בקבר…
    טוב שמתתי לפני שכלו כל הקיצין ולא חזיתי לראות את את סוף העולם הזה.

  4. צ"ל "שילש כפול[ות]" כי מדובר בספרות כפולות, או לחילופין "שילש דו" כי מדובר בנתונים דו ספרתיים.

  5. המאזנים נכתבו בצורה המתאימה לאנגלית. לדוגמה, אצל יובטון נכתב 9-19 שבכתבה בעברית מדטבר במאזןנשל תשעה עשר ניצחונות ותשעה הפסדים כשמאזנה הוא הפוך!!!
    יש לשים לב לדבר זה!

  6. בס"ד
    תודה רבה מאנו.
    סיקור מרתק ומצחיק.
    יוסטון חזרו לעצמם, שלא יאבדו את הסיכוי לויקטור….
    ממפיס מרשימים מאד

כתיבת תגובה

סגירת תפריט