8 חיצים בלב – יומן אליפות הקליפרס(9)/ אסי שלם

בס"ד

8 חיצים בלב – יומן אליפות הקליפרס(9)/ אסי שלם

הרבה שיאי קליעה שבר פול אתמול, וטרף את הקלפים עם 8 חיצים מהשלוש ישר ללב של אוקלהומה במשחק אחד.

בניגוד לתחזיות המוקדמות שלי על הקליפרס התשושים והסיכוי הנמוך במשחק הראשון הגיע פול ובמשחק התקפה גדול(32 נק', 10 אסיסטים ב27 דק') נתן יתרון 0-1 בסדרה לאורחים. 8 חיצים לתוך הלב של אוקלהומה והמחצית השניה היתה לפרוטוקול בלבד.

הקליעה של פול מחוץ לקשת הפכה את החסימה וסיבוב(Pick & Roll) עם גריפין וג'ורדן לבלתי ניתנת לשמירה. שימו לב מהיכן הגיעו 7 מ8 הקליעות. מהבלטה השמאלית של הקשת, מסומנת באפור.

העיגולים בירוק- קליעות האדומים - החטאות
העיגולים בירוק- קליעות
האדומים – החטאות

ההגנה שהציגה הת'אנדר על המהלך של הקליפרס הוא Top Side. הסברתי בעבר שבפתרון ההגנתי הזה מנסים למנוע מהשחקן עם הכדור לכדרר לתוך הצבע ולדחוף אותו לכיוון הצדדים.

טופ סייד קליעה
ווסטברוק(משולש לבן-1) מונע את האמצע אבל מאפשר תנועה לבלטה השמאלית

קליפרס הציגו שני פתרונות התקפיים:

1. מסירה פנימה לגריפין שמפצלת את ההגנה(Spleat) לחדירה לתוך הצבע.

פול(1) מוסר בין השומרים לגריפין(4)שמסיים או מעביר לג'ורדן(5) לאלי-אופ
פול(1) מוסר בין השומרים לגריפין(4)שמסיים או מעביר לג'ורדן(5) לאלי-אופ

2. פול כדרר הצידה ונשאר חופשי לקליעה. הקליפרס הענישו שוב ושוב, ברוקס לא הציג פתרון אחר(אולי השהייה וחזרה כמו שעשו הקליפרס מול קארי) והיתרון צמח.

מצד אחד קשה להאמין שפול ימשיך ביכולת הקליעה הזו שהיא בניגוד לאופיו כשחקן שחושב מסירה לפני קליעה. מצד שני, אם אני ברוקס(או ולדי קוגן), עוד הימור כזה ואבדנו.

 

הספסלים

המשימה העיקרית של שחקני הספסל היא להיות ממלאי המקום. מטרתם להשאיר את התוצאה על כנה (ובמקרה הטוב לשפר אותה לטובת קבוצתם) עד לחזרה של הכוכבים.

ברוקס. ראה הוזהרת!

אצל אוקלהומה בדקות המנוחה משחק אחד הכוכבים(בדרך כלל דוראנט) עם ארבעה מחליפים בראשות רג'י ג'קסון שמוביל את ההתקפה. הפעם ברוקס החליט לשחק עם חמישיית מחליפים כאשר דוראנט וראסל ווסטברוק יושבים יחד. לפני היציאה שלהם הפער עמד על 14 נק' הפרש. כאשר הצמד חזר הפער צמח ל18, כשהקליפרס עומדים בכבוד בניסיונות הנמרצים של הביתיים לצמצם. מאוחר מדי מבחינת ברוקס. בפעם הבאה לא הייתי מעז לשחק בלי שני שחקני העל שלי בו זמנית. ראה הוזהרת.

הספסל של הקליפרס זקוק לתוצרת התקפית מדני גריינג'ר כדי להכריע משחקים. אם ניקח את קוליסון וקרופורד כבאנקרים של ריברס, הצלע השלישית – גריינג'ר עדיין משחק איום בהתקפה אבל בהגנה עשה עבודה יחסית טובה(4 עבירות, 5 ריבאונד הגנה וחטיפה) בתור השומר הנוסף של דוראנט כאשר בארנס נח על הספסל.

הלחץ גובר על OKC. האם זה אומר שווסטברוק ינסה להציל את המולדת לבד? במשחק הראשון הוא זרק 14 פעמים. במשחק הבא יזרוק יותר מ20. ריברס יושב מול הווידיאו ומתכנן.

לפוסט הזה יש 22 תגובות

      1. סלח לי על הבורות (וגם יש פנייה לטיפול שלך בפוסט שלי מימין), אבל למה שהשחקנים יהיו פנויים אם ההגנה לא מתכווצת אליו.
        מה שאסי תיאר הוא שבירה של פול ימינה והגנה חזגה יחסית של אוק על המסירה לגריפין, אם פול חופשי ומחטיא זה אומר שאוק עדיין חזקה על שאר אופציות המסירה שלו ופול יכול רק לכדרר את עצמו פנימה ליער

    1. ניתן לבצע חסימה נוספת כדי לשחרר את פול לכיוון הרצוי. ניתן למסור לגריפין שיקבל את ההחלטות. ניתן לשחק תרגיל של קלעי לרידיק שינוע סביב חסימות.יש לקליפרס כמה רעיונות אני מקווה

        1. מעניין(אם כי קצת ארוך למי שלא פריק של הדברים האלה..)הוא נוגע בהרבה יותר נקודות מעבר לדליעות של פול אבל הוא מסביר עם אמצעים נהדרים..תודה עידו!

  1. יפה מאוד אסי, תודה על ההסברים.
    אם תשאל אותי, ברוקס הוא מאמן אימונים מדהים.
    ניתן לראות במהלך המשחק כמה יפה עובדת ההגנה של אוקלוהומה. כל שחקן יודע את מקומו, יודע לאן לזוז ומתי, וכולם, מבחינה הגנתית, ממושמעים כמו כלב טוב.
    הבעיה? לניהול המשחק שלו אני נותן 0 עגול.
    הפיתרון? קחו איזה סבאל׳ה, אחד שניהל אלפי משחקים, מאמן הג׳אז המיתולוגי שהשם שלו ברח לי לדוגמא, שפשוט ישב על הספסל בתור עוזר מאמן וילחש לברוקס עצות לניהול המשחק, בזמן שברוקס טובע מרוב דברים שהוא צריך לחשוב עליהם ולא מסוגל לחשוב בהיגיון.

      1. לא חסרים מאמני עבר גדולים שכיום יושבים משועממים בבית וצופים באימוני הריצה של סבתא שלך.
        סלואן זו לא הנקודה, הנקודה היא מאמן עם ראש כדורסל שייקח מברוקס חלק מניהול המשחק, כי כנראה שלעשות את כל העבודה קצת גדול עליו.

  2. היי אסי, תודה רבה על הטור המתמשך הזה.
    אני כרגע בטיול ארוך, מנסה להתנדכן ולראות משחקים ככל הניתן.
    והטור שלך זה מה שאני הכי מצפה לו יחד עם נצחונות של הקליפרס.
    מקווה שהנבואה בכותרת תתגשם!

    תודה!

  3. אני יודע שזה לא פלמינגו, אבל סתם להודיע לכולם שבתו של בן דודי אבי ברט, מיכל ברט בת ה-24, היא רקדנית הפלמינגו מס' 1 של ישראל, ולפני חצי שנה חזרה משנת אימונים של הטופ שבטופ בסיביליה. מאחר והיא לא מסוגלת להרוויח מספיק למחייתה מהפלמנגו, היא פתחה בי"ס לפלמנגו בחיפה. נראה כיצד יתפתח.

    1. מאמן כבר מעל 10 שנים, הכישרון לא מבוזבז(זכיתי כבר בכמה אליפויות, מגדל את שחקני המחר ונהנה מכל רגע בעבודה)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט