מעורב הופס ליום א': דריימונד גרין יורד לחמישייה השנייה / מנחם לס

1.גולדן סטייט עשתה MOVE שלדעתה יציל לה את העונה: דריימונד גרין עולה עם החמישייה השנייה

הפוסט הזה מבוסס על פוסט שהופיע היום (אתמול) ב-ESPN מאת Kendra Andrews (https://www.espn.com/nba/story/_/id/35220140/the-move-saved-golden-state-warriors-season

אתן לכם לקרוא את ההקדמה באנגלית. השפה פשוטה; המסר אדיר. למעשה הוא-הוא שיציל את עונתה של הווריורס. אנא קראו:

IT'S NOV. 20 AND the Golden State Warriors are in the middle of a surprisingly competitive tilt against the 3-13 Houston Rockets. On paper, the Warriors should be running away with this game, against a much younger, less experienced, much happier to lose team. With 4:46 left in the first quarter, the Warriors make their first substitution. They're up 13. They end the first quarter up 40-28. The blowout is on.

Until it isn't. The Rockets storm to a 13-0 run to open the second quarter. At halftime, the Warriors, winless on the road, trail by four. It's a situation they've found themselves in all season — Stephen Curry and the starters build a lead, only for the bench to relinquish it.

Warriors coach Steve Kerr and his staff walk back to the coaches' office in the bowels of the Toyota Center to discuss changes they'd need to make for the second half.

With almost an entirely new bench unit from last season, Kerr had been trying to stay patient, trying to avoid making any hasty personnel adjustments. But now, in this windowless closet of a room attached to the visitors' locker room, he knows his time is up.

Kerr turns to his staff with an idea — one they had discussed before but had yet to execute. They had been trying to find ways for their young players to emulate what Draymond Green does on the court. To set up Jordan Poole like Green. To communicate on defense like Green. To set screens like Green. But with the Western Conference rapidly surpassing them, Kerr knows they can no longer afford an impressionist. They need Draymond Green.

"All right," Kerr says to his staff, "we have to put Draymond in that second unit."

הרעיון אינו ללא סיכון. החמישייה של הווריורס – דריי גרין, סטפן קרי, קליי תומפסון, אנדרו ויגינס, וקוון לוני היא הטובה ביותר ב-NBA. היא היעילה ביותר. כל DISRUPTION – שיבוש, הפרעה – בחמישייה עלול להוביל לקטסטרופה כדורסלנית. סטיב קאר לקח על עצמו סיכון גדול מאד.

מה שקרה הוא בדיוק הפוך. הוצאת גרין מהחמישייה לא פגעה בצורה חריפה בחמישייה, ובאותו זמן עשתה פלאות לחמישייה השנייה. גרין, במשחקו, עשה את כל מה שקאר קיווה ללמד את שחקניו הצעירים: לעשות SCREENING כפי שכתוב בספר, במיוחד לג'ורדן פול; להישאר עם האיש שלך או לעשות החלפה, הכל תלוי במצב, ולדבר נון סטופ בהגנה. קאר מוסיף

I

"Nobody does what Draymond does," "We'd love to teach that and we try to, but Draymond has an innate intelligence for the game, an innate feel for the game that parallels any player I've ever been around. … You can't replace Draymond."

"לא מספיק לדבר" אומר קאר. "עם גרין הצעירים רואים את כל מה שאנחנו מנסים ללמד ב'חם'. הם רואים זאת למעשה, וזה משכנע אותם. כולם רוצים TO IMMULATE HIM והשיפור הוא מדהים"

הווריורס הם 1-3 מאז שגרין משחק עם החמישייה השנייה והשיפור מדהים לפי דבריו של קאר. "בארבעת המשחקים כל שחקני החמישייה היו ב-NEGATIVE PLUS-MINUS כל שחקני החמישייה השנייה היו בפלוס" אומר קאר. "אני לא דואג לחמישייה הראשונה; הם ילמדו מהר לשחק ללא גרין, אבל מה שזה נותן לנו זאת אפשרות לנצח משחקים גם עם החמישייה השנייה!" הוא מוסיף: "לא רק זה. הם סוף-סוף מרגישים כ-ENTITY. כ-UNIT. יש להם IDENTITY. ישנה גאווה שלא הייתה לשחק בחמישייה השנייה!

דונטה דיבינסנזו וג'מאייקל גרין הובאו להחליף את גארי פייטון ואוטו פורטר ג'וניור. ג'יימס וויסמן חזר לשחק אחרי 18 חודשי ריהביליטציה מניתוח מיניסקוס מסוגך, ואז יש את ג'ונתן קמינגה ומוזס מודי.

הכל טוב ויפה. עתה 8:15 בערב וב-8:30 גולדן סטייט עולה נגד הסלטיקס, ואז נראה אם לפוסט שהופיע ב-ESPM היום ישנה איזו שהיא אחיזה במציאות או שהיה זה סתם מסך עשן לבלבל את האויב.

המשחק החל. הווריורס עולים עם קרי, תומפסון, קוון לוני, ג'ורדן פול ו…דריימונד גרין. האם הכל היה בלוף? NOT SO FAST: אנדרו וויגינס לא משחק, אז ניתן לווריורס עוד הזדמנות כשוויגינס יחזור.

ממש עתה סטפן קרי עולה לשלשה ממרחק של 8 מטרים לפחות, עם שתי שניות לסיום הרבע הראשון. הוא משחרר את הכדור, מסתכל על הקשת, ומסתובב. הוא יודע שהשלשה עומדת להיכנס. כשגבו אל הסל הכדור ניכנס ונשמע הבאזר. (הוא קבר דאונטאונים כמו בימי השלהבת שלו, וכמה שהשלשה הייתה יותר רחוקה – ככה הוא הכניס אותה ביתר קלות! הוא פשוט לא יאומן הסטפן הזה. הוא סיים עם 32, הרוב מדאונטאונים. קליי תומפסון שם 34. מנגד ג'ייסון טאטום נקלע ליום של בוץ וליכלוכים. כמה שהוא ניסה יותר – ככה לא הלך לו יותר, כולל לייאפים. יום שטאטום ירצה לשכוח)

2. אתם מאמינים מי לא עלה הלילה (אמש) לשחק עבור הנטס נגד הפייסרס?

לפי ESPN הלילה לא מופיעים עבור הנטס השחקנים הבאים:

קווין דוראנט (כאבים בברך השמאלית)
קיירי אירוינג ("INJURY MANAGEMENT)
בן סימונס (כאבים בברך, מתיחה בשריר התאומים)
טיג'יי וורן (כאבים בכף הרגל השמאלית)
סת' קרי (עקב שמאתי – INJURY MANAGEMENT)
רויס או'ניל ('סיבות אישיות')
ג'ו האריס (עקב שמאלי – INJURY MANAGEMENT)
יוטה ווטנאבל (QUESTIONABLE)

הווה אומר 4 שחקני חמישייה (שלושת הראשונים וג'ו האריס), ואם סת' קרי עולה בחמישייה כפי שעלה אתמול (שלשום) אז כל החמישייה לא עולה.

המשחק החל. השמונה לא שיחקו כפי שהיה כתוב ב- ESPN. שמונה שחקני קבוצה לא משחקים. לא יאומן!

(הנטס ניצחו גם כך, עם הספסל שלהם, 136-133, בעיקר תודות למשחק גדול של קם תומאס (זוכרים את ה-PG המצויין של LSU?)

3. בחירתי לכמה תמונות העונה (עד עכשיו) בכדורסל (ממבחר תמונות של יו אס איי טודיי)– https://www.usatoday.com/picture-gallery/sports/nba/2022/10/21/nba-2022-23-season-one-great-photo-every-game-day/10548470002/


מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
18 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
thetroll
thetroll
11/12/2022 4:47:38

מנחם מעורב מעולה תודה היה ברור שמשהו כזה יגיע. לא חשבתי שזה יהיה גרין אבל זה הגיוני.
תודה מנחם.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  thetroll

זה לא יהיה סתם גימיק בטח לכמה משחקים. מה עם איגי שיאמן מהספסל לפחות שיצדיק שכר על משהו 😂.
למי דריי ימסור בלי סטף 😂😂😂

סוסמעץ
סוסמעץ
11/12/2022 6:07:05

תודה רבה דוק
==
תמונות מעולות

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

מצוין מנחם תודה רבה. ניסוי מעניין, עם גרין, נראה איך זה יתפתח בהמשך. התמונות מצוינות, ממש כוריאוגרפיה במיטבה.

ירון, החלום
ירון, החלום
11/12/2022 6:30:22

בס"ד
תודה מנחם.
מעורב נהדר.

ירון, החלום
ירון, החלום
11/12/2022 6:31:36

בס"ד
לגבי הנטס, אין מילים זה מדהים.
אם כי, אם אני לא טועה, וואטנבה שיחק.

עמיחי קטן
11/12/2022 7:02:51

תודה מנחם.
דריימונד גרין ממשיך לפתוח בחמישייה, אבל ההבדל הוא שעכשיו הוא יורד לנוח באמצע הרבע הראשון והשלישי ונכנס בתחילת הרבע השני והרביעי, בדקות המנוחה של סטף וקליי. החמישייה של סטף, קליי, וויגינס (עכשיו פול), דריימונד ולוני ממשיכה לשחק יחד הרבה דקות.

עגל
11/12/2022 12:11:58

+1

דן רוזנבלום
11/12/2022 7:47:59

תודה על המעורב דוק. שבוע טוב.
גולדן סטייט האלופה המכהנת תמשיך להתחבר.
הם לבסוף ימצאו את הפתרונות.

Jonathan
11/12/2022 7:48:28

תודה רבה מנחם. אחלה תמונות.
גולדן סטייט פתחו את העונה שעברה עם חמישיה לא מאוד חזקה בטופ (קליי גם עדיין היה פצוע ו-וחגחנס עדיין היה סימן שאלה) אבל עם עומק שנראה בלתי נגמר.
העונה הספסל נחלש רק קצת על הנייר אבל בפועל הוא סופר מאכזב כרגע. גם במשחק הנצחון של היום הם לא קיבלו נקודות משמעותיות מהספסל (למעט מקומינגה).
נקווה לטוב.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
11/12/2022 8:28:55

תודה רבה על המעורב, תמונות מעולות

Yinon Yavor
11/12/2022 8:32:49

כמו שעמיחי כתב, לעלות עם ה second unit זה לא אומר לצאת מהחמישייה. זה רק אומר שאתה משחק עם המחליפים ברבע השני כשרוב החמישיה הראשונה נחה

Alex Rabino
11/12/2022 11:04:02

אמר פעם מישהו חכם. לא חשוב מי פותח במשחק. חשוב יותר מי נמצא על המגרש בדקות האחרונות.
תמונות מעולות.

עגל
11/12/2022 12:12:56

תודה על המעורב, התמונות נפלאות.
לא הבנתי מה פירוש "הוא קבר דאונטאונים כמו בימי השלהבת שלו" ?

עגל
11/12/2022 16:10:11
Reply to  מנחם לס

חחח מה זה שלהבת, עוד ביטוי שעיברתת מאמריקאית מדוברת?
He buried threes from downtown like in his flame days?
אולי התכוונת ל- heyday?

Dor
Dor
11/12/2022 15:07:45

תודה דוק. התמונה של לוקה עם השופט זה קלאסיקה. תוקף שלי? אפילו לא הייתי באזור…

Berch
12/12/2022 1:11:19

אחלה מעורב מנחם.
🙏