מעורב הופס ליום ה' / מנחם לס

1.מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות? מאומה לא השתנה. קרל אנטוני-טאונס ובן סימונס שוב לא משחקים, ואני בטוח שבגלל אימון מתיחות לא שלם (רק חלקי)

ההודעה קצרה: בן סימונס לא ישחק הלילה (אמש' רביעי בערב) נגד דני אבדיה וקבוצתו. הסיבה? "LEFT LATERAL UPPER CALF STRAIN". קרל אנטוני-טאונס ייעדר 4-5 שבועות בגלל פציעה דומה, אך רצינית הרבה יותר שבוודאי היו מעורבות בה פגיעות בסיבי השריר עצמו — עוד תוצאה ישירה של מאמני כושר שלא שומרים על ה-INTEGRITY (מצטער; אין מילה עברית מתאימה) של שריר ה-GASTROCNIMIUS , השריר האחורי של הרגל התחתונה שתפקידו ראשית ליישר את כף הרגל נגד הריצפה, וכן לכופף את הברך. בשעת הניתור השחקן "דוחף" את הפרקט תוך שהוא מיישר את הברך. מאחר והוא לא יכול לדחוף את אוסטרליה קצת למטה, "אוסטרליה דוחפת אותו חזרה" למעלה, לניתור.

הווה אומר השריר מתקצר בצידו התחתון בשעה שהוא מתארך בחלקו העליון. זה כמו שתמתח גומי, ואז תכווצו בצד אחד תוך שאתה מותחו בצד השני.

אבל זאת רק חצי מהעבודה. עתה צריך לכופף את הברך, למתוח את כף הרגל כשהברך כפופה, ואז ליישר את הברך (עדיף עם התנגדות) כמו בתמונה:

היא התחילה – או צריכה הייתה להתחיל – את התרגיל עם ברך כפופה ואז יישור הברך תוך כדי מצב שכף הרגל מתכופפת לעבר הרגל התחתונה. אם היא לא התחילה עם ברך כפופה – דבר שרוב הטריינרים לא עושים ובכך מגדילים את הסיכוי למתיחת השריר בסביבות הברך – אז זאת בדיוק סיבה לפציעה שקרתה לסימונס!

בקיצור, שתי פציעות מעצבנות שאימון נכון היה כנראה מונע, שתושיב את קרל טאונס ליותר מחודש ואת סימונס לפחות לשלושה משחקים.

2. ג'ייסון קיד 'משתעמם' מ-40 הנקודות של לוקה…

הרשימה של 40 נקודות בטריפל-דאבל של לוקה? שלוש פעמים.

שאר הליגה? אפס

לוקה שפך על הווריורס 41 נק', 12 ריבאונדים, ו-12 אסיסטים בנצחון 113-116. ג'ייסון קיד, המאמן 'המשועמם' מתלונן: "מתחיל לשעמם. אולי נבקש אותו להתחיל לעשות זאת בידו השמאלית…"

קיד אמר אח"כ:

""Look, he's one of the best in the world, and that's what he does. Some of us can take him for granted. The man is special."

דאלאס הייתה חייבת כל אחת מ-41 נקודותיו אחרי שהיא הפסידה ארבעה רצופים וחמש מ-שש, וירדה מתחת ל-500. פעם היה לה את ג'יילן ברונסון להוציא אותה מבורות כאלה אבל היום הוא משחק אי-שם בניקס, ועם כל הבולשיט של Spencer Dinwiddie – במיוחד בשני המשחקים האחרונים – אין מי שיוציא את המבריקס מהבורות מלבד לוקה.

אני ממשיך לשאול את עצמי כיצד הוא מתמקם בין הגדולים לפניו. לארי בירד הוא האדם שקופץ לי לראש. משום מה לארי 'נראה לי' גבוה יותר מלוקה – למרות ששניהם באותו גובה – כי הוא שיחק 'משחק גבוה' יותר מלוקה: לארי קלע לפחות מחצית מנקודותיו תחת הסל או בקרבתו בעוד שלוקה עושה את הנזק ממרחק וחצי מרחק. אולי עדיף לחכות עוד כמה שנים לפני שנסיק את המסקנה 'לארי או לוקה'. בינתיים אני עדיין עם לארי, ולא רק בגלל הטבעות.

ה -40 נק' טריפל-דאבל של לוקה היה החמישי שלו. רק אוסקאר רוברטסון, ראסל ווסטברוק, ג'יימס הארדן, ולברון ג'יימס עשו יותר. לוקה יעבור את כולם על בטוח אם רק לא ייפצע.

סטף קרי אמר עליו:

"His size and his ball-handling skills keep you on edge the entire game, [and] that plus him being a three-level scorer, you've got to worry about everything," said Warriors star Stephen Curry, who had 32 points, five rebounds and five assists in the loss. "Then obviously his court vision is unreal. It's an offensive package of being a playmaker and scorer, and when he's knocking down shots like he did tonight, it's tough. You want to take something away from him, but he can make play after play."

3. אז מה יהיה הסוף עם דני אבדיה?

כשכתבתי את המעורב הסתכלתי בעין אחת בוושינגטון ויזרדס בברוקלין נטס. דני אבדיה פתח בחמישייה, שיחק 17 דקות, קלע 3 מ-7 ל-7 נקודות, והיה בסדר. היו כמה מקרים בולטים שהוא היה פתוח לקליעה אבל העדיף למסור. טוב, מילא.

הוא ניכנס ברבע השלישי כשהמשחק היה סוער והויזרדס מפגרת ב-5 עד 9 נקודות. הוא שיחק 9 דקות נוספות. הסטטיסטיקה שלו הייתה בסיום כמו בחצי הראשון, כלומר 7 זריקות, 7 נקודות. הווה אומר? שב-9 הדקות ששיחק הוא לא זרק אף זריקה לסל. לויזרדס היה סיכוי להקטין את ה-9 הפרש ואז המאמן החליף את דני בקורי קיספרט (אונ' גונזגה, זוכרים?), שתוך 20-25 שניות קיבל כדור מחוץ לקשת, עלה לשלשה וקבר אותה. ההפרש קטן לאיזה 5-7 הפרש. אני לא זוכר. לאבדיה היו הזדמנויות טובות יותר לזרוק אך הוא מעדיף למסור. אמרנו זאת עשרות פעמים: עליו TO ASSERT HIMSELF! עליו להיות יותר דינמי. יותר אגרסיבי.

אחרת הוא יירד לשחקן 7, 8 ברוטציה, במקום להיות שחקן חמישייה דינמי, אגרסיבי, שגם זורק ולא רק "משחק".

4. אני לא יודע אם שאקיל מתבדח, או מה שאני מאמין – שאין לו מושג בשמות וגם לא איכפת לו לזיין אותם, כשהוא מכנה את Shai Gilgeous-Alexande – בשם Gilchrist

ואז צ'ארלס בארקלי שחושב שזה מצחיק מנסה TO UP HIM כשהוא מכנה אותו Shai Alexander-Gilchrist.

אבל מה? אני לא חושב שהם מתבדחים. הם פשוט לא חושבים שזה חשוב לבטא שמות נכון, או מתבלבלים עם Michael Kidd-Gilchrist, בחירת הדראפט מס' 2 לשעבר.

עם כל הדפיקה שלהם של השם, הכוונה הייתה נכונה:

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
98 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
סוסמעץ
סוסמעץ
01/12/2022 6:02:49

תודה רבה דוק
==
ברגע שלוקה יקבל מס 2 חזק ואמין
יש מצב שגם הקבוצה תתחיל להתקדם
כרגע זה ONE MEN SHOW
שלא מתקדם לשום מקום מעבר לסיבוב השני

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  סוסמעץ

שנה שעברה התקדם לגמר המערב😁. הם יכולים לקחת את המערב לוקה כמה רמות שם מעל כל שחקן. סטף היחיד שיכול להתחרות בו. סיכוי טוב שהמאבס בגמר השנה בלי פציעות

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

סטף צודק. אף אחד בליגה לא מתקרב ללוקה עם כל הכבוד ליאניס וליתר. חוקה הוא כל החבילה שלשות יש מיד ריינג ישר גאמפ בסיבוב יש פלוטר יש חדירות ימין ושמאל ישר פוסט יש,קלאץ יש. למי הייתם נותנים זריקה אחרונה? אצלי זה לוקה בלי תחרות.
שום שחקן בגיל 23 בהיסטוריה לא היה עם רפרטואר התקפי כזה גם לא מייקל.
הבעיה של לוקה זה הגנה. הוא קונוס הרבה פעמים.
הוא גם חזק על השופטים.

shadow
shadow
01/12/2022 6:48:34

מנחם זו שאלה פילוסופית מעניינת האם אפשר להאשים אנשים ישנים וחסרי מושג בחוסר אינטגריטי?
הם פשוט לא יודעים "מספיק טוב".
רוטינה "פשוטה" של יוגה היתה מותחת ומחזקת להם את כל השרירים שכן גמישות ללא כוח שווה פציעה כשה"מזל הרע" מכה. היא גם היתה מסדרת להם את השלד.
פגיעה בשריר התאומים כנראה מצביעה על טיבאליס נפוח ומכווץ וכף רגל עם שלל בעיות ונעל שמגבילה את התנועה שלה ושל האצבעות ומונעת שימוש בכל טווח התנועה. יש בסבירות גבוה קשת לא "אופטימלית" ועוד שלל בעיות בשרשרת עד האגן ואי אפשר באמת להפריד את זה מהאמסטרינג וקוודס מוגבלים. קצרה היריעה אבל יש גם גידים ורצועות ורוב השחקנים נמצאים בתת גמישות תת תנועתיות ותת גמישות תחת כוח ובעקבות כך נמצאים במצב תמידי של אינפלמיישן במפרקים ושרירים במצב מתוח מדי או מכווץ מדי תלוי בחוסר האיזון הספציפי של אותו אדם. המצב הזה בעצם אומר שהם כבר "פצועים" עוד לפני שיש נזק "חריף" וכאב משמעותי וזה קורה כאשר הם מעבירים את הגוף שלהם במתכוון או שלא דרך מאמץ או פוזיציה שהמוח אולי חושב שאפשר אבל הגוף לא שם. זה גם מתקשר לחוסר מודעות כל שחקן לגבי הגוף שלו. לדוגמא מה יקרה לשחקן שנמצא בפוזיציה מאולצת של שפגט כאשר הגוף שלו לא מוכן לזה, אם מנפילה, החלקה, דחיפה או כל סיבה אחרת? ברור שיפצע כי הוא כבר היה "פצוע". אז אנשים יניחו שהוא נפצע כי הוא החליק ולא כי הלא מקצוען ולא הכין את הגוף שלו. יגידו "חוסר מזל", "נחת לא טוב על הרגל", כנל ניתור שינוי כיוון בלימה נחיתה. כל פעולה והמוטוריקה שלה אלה אם כן אתה חסיד של אלילת המזל.
.
חזרה לנעליים, נעל, ואת זה יודע כל בר דעת שמבין בגמישות תנועתיות וכוח מגבילה את טווח התנועה של כף הרגל וזה כולל את הקרסול האכילס האצבעות וגב כף הרגל ומן הסתם משפיע על התאומים והטיבאליס ולכן מגבילה משמעותית את היכולת למתוח או לכווץ את כף הרגל ובעקבות כך את שאר החלקים בשרשרת. כלומר מונעת ומגבילה את הגמישות התונעתיות והכוח שניתן לייצר בשרשרת.
.
תנסו לעשות "פוינט" ו"פלקס" עם הרגל שלכם כשיש עליה נעל עכשיו תחשבו על נעל גבוהה🤦🏻‍♂️😆 מה שנקרא בפי המהופנטים המהונדסים, נעל "כדורסל". ביננו שנים של נעליים לא מאפשרות לרובכם לעשות את הפעולות האלה גם בלי נעליים🤷‍♂️😴
.
בקיצור ממש דברים שערורייתים ומופרכים אני אומר פה. זה הכל שטויות לא מבין ממה אנשים מתרגשים? אני לא מבין כלום זה הכל המצאות אפשר להתעלם.
.
נ.ב
.
מתיחות כמו שאנשים מתרגלים רוב הזמן גורמות לפציעות ולא להיפך. רוב האנשים עושים רוטינת מתיחות שמוציאות את הגוף מאיזון מכיוון שהם מותחים בדרך כלל את אותם אזורים שוב ושוב ושוב ולא מודעים לעובדה יש להם גם שרירים במקומות אחרים וגם את המתיחות עצמן הם כבר עושים בחוסר איזון. עדיף ללמוד יוגה כמו שצריך שפותחה לפני אלפי שנים בשביל נשימות ומדיטציה אבל הדרך לשם עוברת דרך הכנת הגוף לישיבת לוטוס מאוזנת ללא כאבים כדי שתוכל לתרגל מדיטציה עמוקה (זה הרבה יותר מזה אבל זה לא לעכשיו). מה שאומר שברמה הזו הגוף שלך כנראה קרוב או כבר נמצא לחלוטין במצב "אופטימלי". כמה שחקנים אתם חושבים מסוגלים לשבת שעתיים בישיבת לוטוס בלי שתתפוצץ להם איזו ברך? אני מהמר שאף אחד.
.
נ.ב 2
.
הזכרתי נשימות, טוב, זה כבר בהזדמנות

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
01/12/2022 7:18:52
Reply to  shadow

אני מניח שטרחת לבדוק את שכיחות תרגול היוגה בnba והשוות כמה המתרגלים נפצעים לעומת אלו שלא.
לא, בעצם אין צורך בזה בכלל. פשוט נחליט שמי שנפצע זה בגלל שהוא בעצם לא מתרגל יוגה נכון וזה יפתור את כל הבעיה של האם התזה בכלל ניתנת לבחינה והפרכה.
החלק שלך על נעליים הוא הוכחה מרהיבה לכך שאתה בניגוד לשוט לא מסתכל בכלל על הנעליים שהשחקנים משחקים איתם.

shadow
shadow
01/12/2022 7:34:56

אם היית מתרגל יוגה מספיק זמן היית יודע לזהות בקלות מי מתרגל יוגה ומי לא. תתחיל לתרגל ונדבר עוד שנה.
.
דיברתי פה על יותר מגורם אחד ויותר מפעם אחת, אתה פשוט עסוק בלהפריך את מה שאני אומר ולא באמת בלבדוק אותו.
עזוב שאין לך גרם ידע בעניין הזה ספציפי או בשאר הנושאים שדיברתי עליהם, לא חבל על הזמן?
.
לא מבין למה התגובות שלי עדיין מעסיקות אותך.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
01/12/2022 7:42:05
Reply to  shadow

אחלה. אתה יודע לזהות מי מתרגל ומי לא. תן רשימה של שחקנים בליגה מי כן ומי לא ונבחן את התזה שלך.
לצערי אתה עסוק בלברבר ולהתחמק ולא מעוניין לבחון את התאוריות שלך אלא רק להפוך אותן לבלתי ניתנות לבחינה. למה בעצם אתה כל כך מפחד מבחינה שלהן אם אתה כל כך משוכנע שאתה צודק?
הידע שלי לא רלוונטי לעניין, והידע שהפגנת לא באמת קיים בשום מקום מחוץ לדמיון שלך. כאילו אתה יודע הרבה מילים ותאוריות על בריאות הגוף אבל אין לך שום סימוכין לכמה הן קשורות למציאות ולהאם ההשפעות שאתה מייחס להן על פציעות של ספורטאים מקצוענים רלוונטיות ו/או בכלל קיימות בפועל.

shadow
shadow
01/12/2022 7:48:29

יש לי רעיון יותר טוב כי אני רואה שיש לך הרבה זמן. תבדוק ותחזור אליי. תוכל להפריך את הטענות שלי.
מי אמר לך שלא בחנתי את התאוריות שלי? אתה רק חי בסרט משום מה שיש לי איזה דחף להוכיח לך משהו.
מכיוון שאני לא אוהב לבזבז את הזמן שלי בטח לא עלייך אמרתי לך כבר בעבר שבהזדמנות הראשונה שניפגש אני אוכיח לך בלייב.
.
תבדוק את עניין היוגה אם זה מדגדג לך.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
01/12/2022 7:58:16
Reply to  shadow

מה באמת? לא יכול להיות, אתה לא הולך לבדוק? איך הפתעת אותי כאן.
נראה לי שהחמצת שכתבתי ממש בתגובה הקודמת שאתה מפחד לבדוק, ואתה כאן רק מראה שאתה אכן מפחד לעשות זאת.
עשיתי בחינה עצלנית זריזה ומצאתי שחקנים שידוע במפורש שמתרגלים יוגה והם לא ממש מתגלים כעמידים במיוחד לפציעות. מלבד זאת כנראה שמשהו בסדר גודל של שליש מהשחקנים בליגה מתרגלים יוגה אז מכיוון שאין שום רשימה של מי מתרגל יוגה ומי לא בליגה אני אאלץ להסתמך על יכולת הזיהוי ממבט הנשגבת שלך.
אשמח מאוד לרשימה מלאה של כל מתרגלי היוגה בליגה. לבחון תאוריות מעניינות בהופס זה תחביב שלי, והתאוריה הזאת אכן מעניינת.
אתה אמרת לי שלא בחנת את התאוריות שלך בזה שכל מה שיש לך לדווח עליו כבחינת תאוריות הוא הנסיון האישי שלך. אני יודע שעבורך זה הדרך היחידה הרלוונטית להשגת ידע אבל אני נאלץ להתנצל שאני לא שותף להשקפת עולם זאת וזה פשוט לא תשובה טובה מספיק עבורי.

shadow
shadow
01/12/2022 8:00:40
Reply to  shadow

סוכן כאוס אמיתי.
כבר פתרת הכל אתה יכול לפרוש.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
01/12/2022 8:06:31
Reply to  shadow

מה הבעיה הגדולה? כל מה שאני צריך ממך היא רשימה של 200 שחקני nba שבה מצויין לצד כל שם אם הוא מתרגל יוגה או לא. אמרת שאתה מסוגל לזהות אז מה הסיפור הגדול?
אתה גם ככה צופה במשחקים, אז תוך כדי כשאתה מזהה תרשום ואחרי חודש תפרסם את הרשימה.
מה כל כך מפחיד אותך?
אתה כאילו חושב שהמטרה שלי כאן היא להוכיח לך שאתה טועה?
לא באמת מעניין אותי לפגוע בעדינות של האגו שלך. סה"כ מחפש לבחון האם טענה מעניינת ניתנת לביסוס או לא.

shadow
shadow
01/12/2022 8:15:12
Reply to  shadow

תמיד תענוג לעבור אצלך על הספה.
אני צריך לזוז אבל אינטואציה פנימית אומרת לי שניפגש שוב.
תן בראש ותשתדל להשאר חיובי ותזכור יש אנשים שבוכים לא רק מעצבות.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
01/12/2022 8:34:43
Reply to  shadow

אני באמת עצוב, כי הפחדנות שלך לא מאפשרת לי לבחון תאוריה מעניינת על הליגה.
מה הסיפור הגדול?
סה"כ רשימה קטנה?
מה בדיוק עוצר בעדך?

דוקטור רזי הופמן
01/12/2022 9:20:30
Reply to  shadow

משעמם לכם?

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
01/12/2022 10:09:53
Reply to  shadow

דוקי ששששששש
לך למוחמד לבלנדר לשבוע.תן להנות יקמצן,או שאשרוף לך את הגלשן ואזמין את דה שוט לעגלה הירוקה…..זהר

שדות פופ לנצח
01/12/2022 14:12:16
Reply to  shadow

בוזז, כל הכבוד על ההתעקשות לקבל תשובות מדוייקות ולא כרגיל שלל סיסמאות, אני איתך …שאדו רגיל לחיות רק בסביבה הומוגנית שאף אחד לא מערער על התיאוריות שלו…זה יותר קשה כשמישהו מברר לעומק, לא כייף

shadow
shadow
01/12/2022 16:23:33
Reply to  shadow

איך סביבה הומוגנית? כמה אתה עוד מכיר שהולכים יחפים? ומה בדיוק תוג עשה בשביל לערער על התאוריה שלי?
אני חושב שנתתי פה כמות מידע לא מבוטלת לגבי העניינים המדוברים.
בכל מקרה אני לא מבין מה אדם שזה לא באמת מעניין אותו וגם לא הולך לבדוק שום דבר מהדברים בעצמו ועל עצמו אפילו, ממשיך להתעסק בנושא.
אל תתבלבל זה לא שהוא באמת רוצה לבדוק מה ה"אמת" פה או האם זה עובד הוא עסוק בלנסות לערער את הלגיטימיות של הדברים או של הכותב ובוא זה לא שאני מאתמול פה. לא היה באמת שום דיון שהסתיים איתו עם איזו שהיא מסקנה מעבר למסקנה שדיונים איתו נגמרים ללא מסקנה. והם דיוני סרק.
שים לב כמה תגובות הוא רשם פה ותנסה למצוא בכמה מהן הוא האשכרה הוסיף ידע או תובנות לדיון עצמו וכמה מהן הן קקפונית פסאודו פסיכולוגיה ניתוחי אישיות ועוד כל מיני.
.
אבל כל אחד ומה שעושה לו את זה🤷‍♂️

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
01/12/2022 19:47:34
Reply to  shadow

אגו שברירי יקר, זה שהדיון מתפורר בגלל שאתה מתחמק פעם אחר פעם לא אומר שהסיבה לכך ש"דיונים" שלך איתי נגמרים בלי מסקנה בגלל איזושהי תכונה אינהרנטית של תרבות הדיון שלי.
קח קצת אחריות. הסיבה שאין מסקנות היא שאין לך שום סימוכין מעבר לחוויה האישית שלך ואין לך שום מוכנות לבחון את התיאוריות שלך ברמה של מעבר לחוויה האישית שלך, ושאני מעוניין לבחון את הדברים ברמה של אוכלוסיות ולא רק ברמת הפרט הספציפי שלך, ולך אין שום כלים לספק תשובות ברמה הזאת.
ולא,לבקש ממך רשימה של שחקנים שמתרגלים יוגה אחרי שאמרת במפורש שאתה מסוגל לזהות אותם על בסיס מבט זה לא ניתוחי אישיות פסודו פסיכולוגיה או איך שאתה לא רוצה לקרוא לזה.

shadow
shadow
01/12/2022 7:41:31

נ.ב
.
שים לב איך עברת באלגנטיות מדיון על זה שאין לי ידע או מושג בנושא לזה שאין לי ידע לגבי מי מהשחקנים עושה יוגה.
סוכן כאוס מדופלם

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
01/12/2022 7:44:45
Reply to  shadow

זה מה שאתה חושב שעשיתי?
מצחיק איך אתה כל הזמן נופל בנקודות שבהם אתה כל הזמן מתלונן על מה שאנשים אחרים עושים למילים שאתה כותב.

shadow
shadow
01/12/2022 7:50:17

החיים מצחיקים אז צוחקים.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
01/12/2022 7:59:28
Reply to  shadow

החיים גם עצובים אז בוכים

shadow
shadow
01/12/2022 8:01:42
Reply to  shadow

כבר היה לנו איזה דיבור על הפסימיות שלך. כל אחד ומה שעושה לו רק אל תשכח גם להנות בדרך

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
01/12/2022 8:09:38
Reply to  shadow

למה אתה מפרש את זה כפסימיות?
כל מה שאמרתי שמרגישים רגשות בחיים אז מתנהגים בהתאם, ממש כמו מה שאתה אמרת רק עם וריאציה שונה.
למה אתה כל כך נמהר להכניס דברים למה שאנשים אומרים בלי שהם אמרו אותם?

אבג
אבג
01/12/2022 11:59:51
Reply to  shadow

לדוגמא – אנתוני דייויס עושה יוגה?

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
01/12/2022 13:21:40
Reply to  אבג

באופן מצחיק מסתבר שיש יותר מתשובה אחת לשאלה הזאת

shadow
shadow
01/12/2022 7:26:34

שמעו קטע ממלכת החלומות של המהופנטים.
אמיתי, לא נגעתי.
ישבתי אצל חבר וברקע רצה תוכנית בערוץ 5, מהתוכניות האלה של שולי הערוץ עם כתב אלמוני.
הלך הכתב לבקר בשכונה את קבוצת הנוער של בני יהודה והריץ שם איזה שאלון טרוויה מונדיאל בין שתי קבוצות שחקנים.
אחת הקבוצות מן הסתם ניצחה באמת הראו ידע לא רע הנערים האלה.
לונג סטורי שורט במה זכו המנצחים? ארוחת מקדונלדס עם ציפס וכל האלמנט🤯. נערים. בערוץ ספורט. סהכ הגיוני🤮🤦🏻‍♂️😴😴😴

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  shadow

לא שמעת במקדונלדס הפכו את התפריט שלהם לבריאותי? 🙂 רואים בפרסומת

shadow
shadow
01/12/2022 7:44:04

בריאותי אורגני טבעוני אם יש על זה תווית זה בטוח מה שזה וזה גם בטוח בריא. אפילו הוכח מחקרית😅😅😅😭😭😭

IDO
IDO
01/12/2022 9:05:41

הכי טוב זה מחקר שבדק את הטענה שהנגטס במקדונלנד זה 100% עוף. למרות שאין לזה אותו טעם של שניצל. בדקו מצאו נכון.
מקדונלד משתמשים בעוף טחון . והכל עוף , כולל כרבולת ונוצות… בתאבון.
יותר מסוכן מחיזבאללה

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

תודה רבה מנחם, אחלה מעורב.
.
לוקה צריך לשחק הגנה, ודאלאס צריכים לחשוב מה אפשר לעשות כדי לחזק את הקבוצה. כרגע הם נראים כמו קליבלנד של לברון 1.0, ויהיה חבל אם לוקה יעזוב. לא יודע מה האופציות שלהם, ההימור על פורזינגיס התברר כטעות קשה והם משלמים עליה עד עכשיו. נראה.

אבג
אבג
01/12/2022 11:56:18

השאלה אם יש לו חברים כמו וייד ובוש.
ודאלאס התחזקו קצת השנה, אבל בסוף ימאס לו.

הקיפוד
הקיפוד
01/12/2022 12:35:36

לדאלאס יש שתי בעיות גדולות עם לוקה
הראשונה זה ההגנה וזה הבעיה הכי גדולה לגביו וכמובן הסימן שאלה הגדול ביותר (לדעתי הוא לא ישפר את ההגנה שלו יותר)
אבל הבעיה השניה היא הבעיה שלא מדברים עליה וזה שאף כוכב לא יכול לשחק עם לוקה
מדובר בשחקן של 40% usage שלא נותן לאף כוכב לגעת בכדור וזה מה שגרם לשחקנים שרואים בעצמם ככוכבים לעזוב את הקבוצה,
פורז מראה בדיוק מה הוא שווה
ברונסון נותן בוסט רציני בניקס
ומי כן מצליח בדאלאס
שחקני 3&d
וגארדים בלי שאיפות ורגילים לשחק כגארדים ומובילי כדור משניים כמו דינוודי (שיחק עם ראסל, קיירי, ביל (לא צלח ביותר), וכמובן ללוקה)
מה דאלאס צריכה לעשות?
להביא את קליי (המחיר שלו ברצפה עכשיו והוא מתאים ממש לדאלאס)
אבל בתכלס לוקה צריך להיות שחקן שיכול לשחק בקבוצה שבה יש עוד כוכב כי בלעדי זה התקרה של דאלאס נמוכה משמעותית ממה שנראה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  הקיפוד

איזה ישפר חחח ההגנה שלו רק תלך ותרד. עם הזמן הוא יהיה עשיר יותר וכוכב יותר. יביאו את פי גי טאקר שהיום ממש התפוצץ

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  הקיפוד

פורזי לא שווה כלום. מנפח סטט בקבוצה זבל. עשו בשכל שזרקו אותו.

עגל
01/12/2022 14:04:28
Reply to  הקיפוד

נכון מאוד.
לברון הצעיר ידע לשחק בתוך שיטה בה הוא לא מוביל הכדור הבלעדי

הקיפוד
הקיפוד
01/12/2022 18:15:46
Reply to  עגל

יש אפילו סטטיסטיקה שמדברת שלברון שחקן יותר יעיל שהוא משחק off

אבג
אבג
01/12/2022 14:21:07
Reply to  הקיפוד

שים לידו את דוראנט ותראה שזה יצליח.
גם יאניס.
ההגנה שלו יכולה להשתפר, למה להניח שלא. רשמתי פעם בתגובה שלפחות נראה שזה חשוב לו בניגוד לשנים קודמות, אבל אם העבודה השתלמה נראה רק בפלייאוף.
אבל בכל מקרה למה להניח שהוא לא יכול לשפר?

golan
golan
01/12/2022 14:42:04
Reply to  אבג

כי לפעמים אנשים עצלנים מניחים שכולם כמוהם.
וחלק לא מבינים כמה תחרותי אתה צריך להיות בשביל לנצח ברמות האלה.

הקיפוד
הקיפוד
01/12/2022 18:13:54
Reply to  אבג

אין שום סיכוי ששני השחקנים האלו ירצו לשחק כשחקנים משניים, שנית kd יותר מתאים ממיאניס באופן המקצועי, שהוא לא בדיוק שחקן off the ball , אבל גם הוא לא מתאים לו couple of tea שלו, לגבי למה אני לא חושב שהוא ישפר את ההגנה
אני יתן שתי סיבות שלא בהכרח באשמתי מתוך לפחות 10 שאני יכול לחשוב המיידי
1. כי הוא מתעייף ממש בהתקפה ואז אין לו כוח להגן (בחיים לא נחשב לשחקן בעל סיבולת לב ריאה גבוהה)
2. כי זה לא דרישה עיקרית שרוצה הקבוצה ממנו
אבל יש עוד מלא סיבות למה הוא לא יפתח את ההגנה שלו

אבג
אבג
01/12/2022 18:20:20
Reply to  הקיפוד

למה כוכב משני? שני כוכבים שחוברים לאליפות
כשדוראנט בא לגולדן הוא היה ראשי או משני?
הסיבות שציינת הם תירוצים ולא סיבות. הוא בעצמו ציין את זה שעבד על זה בקיץ ושהוא מבין שזה חיסרון במשחק שלו

הקיפוד
הקיפוד
02/12/2022 0:06:52
Reply to  אבג

1. כל כוכב שישחק עם לוקה יהיה כוכב משני, לבחור יש 40% usage, גם אם זה kd וגם אם זה יאניס וגם אם מייקל ג'ורדן
2. כש kd הגיע לגולדן הוא ראה בעצמו כמושיע לאחר חרפת 2016 וגם אם לא היה השחקן הראשי הוא ראה את עצמו כשווה בין שווים סיטואציה שלא תהיה לו בדאלאס עם לוקה.
3. לוקה יכול להגיד מה שהוא רוצה אבל בשביל שדאלאס תצליח הוא חייב לשפר את ההגנה ולהיות כוכב שכוכבים יכולים לשחק איתו עד ששני אלו לא ישתנו התקרה של דאלאס תהיה קבועה

האווי לאסוף
האווי לאסוף
01/12/2022 8:15:28

תודה רבה על המעורב המעולה

SWIv
SWIv
01/12/2022 8:52:26

נהנה לקרוא את המעורב כל בוקר עם הקפה !
תודה למנחם ולאנשי האתר!

IDO
IDO
01/12/2022 9:08:31

זה דווקא פציעה שאני מכיר. קוראת הרבה לשחקני טניס בגלל שינוי המקום המהירים. (ובגלל נעליים אני מניח)
מתקנים את זה עם סרט קינטי שזה סוג של פלסטר.

shadow
shadow
01/12/2022 13:54:38
Reply to  IDO

אתה מדבר על קינסיו-טייפ. מי שמבין איך הגוף עובד לא צריך את הדברים האלה בדרך כלל אבל מי שאוהב לישון הולך לקצב ש"יסדר'" אותו. כדור זריקה שיקוי פלסטר העיקר לא להתאמץ. למי יש זמן לשמור על הגוף או בכלל לעבוד עליו?
איףףףףףף יש משכנתא על הראש, עבודה, משפחה, רכב, מיסים, פיגועים, ויכוחים.🥵🥵🤯😴
עדיף לישון.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
01/12/2022 14:03:55
Reply to  shadow

אני מבין שממני אתה מפחד או שאני דורש ממך יותר מדי עבודה אבל זה לא אומר שאתה לא יכול לענות לאבד על שחקן אחד

shadow
shadow
01/12/2022 14:09:07

עוד אבחנה מדיוקת שרלוק
איך אמר גילרי אחר "מה שעושה לך את זה"

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
01/12/2022 14:34:52
Reply to  shadow

אתה מוזמן לתקן ולתת תשובה של ממש במקום לשחק במשחקי התחמקויות הרגילים שלך. כבר אין לי רצון לנחש אם זה בגלל שאתה נעלב או מה שלא יהיה וזה גם ממש לא משנה לי

IDO
IDO
01/12/2022 23:57:10

אני אעזור לך. דיימו. יוגיסט וטבעוני. כרגע פצוע. עונה שנייה.
תתעלם מהטרול, הוא משעשע, יש לו כמה תובנות נכונות אבל 90% בולשיט , והרבה יותר מידי זמן פנוי.

shadow
shadow
02/12/2022 0:22:57

דיימו "יוגיסט" כמו שאני מדען גרעין.
תשאל את עצמך איך זה שיש לי כל כל הרבה זמן פנוי.
איך אתה מזהה "בולשיט" במשהו שאין לך בו מושג? נשמע סהרורי משהו.
בכל זאת מה קורה עם וושינגטון ושיקגו קבוצות פליאוף?😅🙋‍♂️

shadow
shadow
02/12/2022 0:24:15

נ.ב
.
עצם זה שציינת שהוא טבעוני כאילו זה משהו שמעיד על משהו חוץ מעל חוסר מושג, מראה על חוסר מושג

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
02/12/2022 0:24:51

אז ככה זה עובד?
יאללה עידו, בבקשה תתחיל לעבור על כל השחקנים בליגה אחד אחד ותגיד עליהם שהם יוגיסטים

shadow
shadow
02/12/2022 0:56:57

הדבר היחידי שמצאתי שקשור לדמיאן לילארד ויוגה זה תמונה שלו על מזרוני יוגה.
.
https://youtu.be/X0rC_QsxkcI
.
הנה וידאו שלו מתאמן, אתה מצליח לזהות פה יוגה?
.
הוא יוגיסט כמו שאני מדען גרעין אבל אתם מוזמנים להמשיך להביך את עצמכם

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
01/12/2022 10:00:06

תודה מנחם
INTEGRITY=שלמות,ישרות

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
01/12/2022 10:05:33

כל עוד לוקה ישים 40 ++ והשאר נאדה,דאלאס לא תגיע לכלום חוץ מ 00
קיובן טיפש או קמצן. הם לא בנו או סידרו חלקים נכונים סביב לוקה.
כל עוד לוקה ימשיך לתכנן על "ווי אר אול וויטנס" הם לא יגיעו לשום מקום.
כנראה שטוב לו ככה,כי אם אני לוקה אני נכנס לקיובן ודורש שינויים בחומר האנושי בקבוצה.

סוסמעץ
סוסמעץ
01/12/2022 10:45:00

פופרס, קיובן לגמרי לא זה ולא זה
לא ברור מה קורה שם
אבל גם לנוביצקי לקח לא מעט זמן עד שכל הקלפים הסתדרו

Tamir
Tamir
01/12/2022 12:26:19

ווי אר אל וויטנס זה תוצאה ישירה של הסגל סביבו.
בין אם בכוונה בנו ככה או מאילוצים. פחות מהתפוצצות של לוקה כל משחק ודאלאס במאזן שלילי.תוציא את לוקה וזה נהיה מופע האימים של דינווידי.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Tamir

ווי אר אול וויטנס זה מה שלוקה רוצה הוא מאוהב בזה וכדי להיות בדיוני גואט חייב סטט יפה של ווי אר אול וויטנס אי אפשר להיות ראשמור וגואט עם 20 נק ו10 אס. צריך 30 נק ו10 אס 😉

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
01/12/2022 13:36:21

אים לוקה רצה הוא היה משתף את האחרים הרבה יותר.
נכון שנוביצקי חיכה וחיכה,לא נראה לי שדונצ'יץ טיפש,אז או שנוח לו ככה או שהוא אוהב את זה כמו ששמעון אומר

אשך טמיר המקורי
01/12/2022 10:33:01

תודה רבה דוק
שאק לא מתלוצץ, הוא באמת כל הזמן מתבלבל בשמות של שחקנים ואכן גם לא שם זין

יהלי אולמר
01/12/2022 11:03:24

תודה מנחם
תודה על המידע לגבי מתיחות, אנסה את זה לפני אימון רגליים.
לוקה לא יגיע לגמר המערב השנה. נגמרו הימים ששחקן אחד מנצח. היום קבוצות מנצחות.

Yinon Yavor
01/12/2022 11:58:03

מל
האיור הזה של הפוסט בדף הראשי (עם השרירים) נראה לי כמו המשך ישיר של הפוסט שהיה מעליו, על מחזור חג ההודיה והתרנגול בתנור. השרירים האלו ממש נראים כמו עוף בגריל…

Alex Rabino
01/12/2022 12:09:47

ראשית, לוקה ובירד הם לא באותו גובה. בירד היה 2.08 מ' בעוד שלוקה רק 2.00 מ'.
לגבי דני אבדיה, ניראה לי שהמאמן נותן לו מקום בחמישיה בעיקר בגלל היכולות ההגנתיות שלו וחוסר האנוכיות שלו. אבל אין ספק שהוא מסוגל ליותר, רק שיעיז לזרוק יותר.

Kobv
Kobv
01/12/2022 12:36:13

מנחם תודה,
עמה השפעה יכולה להיות הפגיעה שטאונס קיבל ערב קודם בברך, שחקן נכנס לו בברך הוא נפצע חזר לשחק אבל בברור רואים שהפגיעה היתה כואבת והוא לא זז כמו לפני. האם יכולה להיות השפעה על הפציעה שקרתה פחות מ 24 שעות ברגל השניה?

shadow
shadow
01/12/2022 13:29:47
Reply to  Kobv

בהחלט יכולה להיות השפעה.

Berch
01/12/2022 13:08:09

אחלה מעורב מנחם
קשה להאמין שטריינרים בטופ של הספורט לא מודעים לדברים האלה.
מצד שני הרבה מהעובדים בטופ מתקבלים בגלל קשרים ולא כישורים(מכיר דוגמאות מובהקות)
אז בעצם לא קשה להאמין
🤣

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

משחרר העבדים😂😂😂😂
New story: LeBron wanted to talk about Jerry Jones. “It seems like it’s just been buried,” James said of the photo of the Cowboys owner as a teenager that recently surfaced, showing Jones by white students blocking access for Black students at a school

עגל
01/12/2022 14:11:36

תודה מנחם.
אולי תכתוב פוסט על ספורט בלי נעליים? once and for all
בתקופה האחרונה היה כאן דיון שלא נפסק על זה שהפציעות של השחקנים נובעים בעיקר מהנעליים שהם לובשים, כלומר על זה שהם לא משחקים יחפים. לא יודע אם בתקופתך הדברים האלה היו מוכרים ועדיין יש לך רקע יותר טוב משל כולנו בנושא.
למיטב ידיעתי הדבר מעולם לא נבדק (האלטרנטיבה של משחק יחף), כי כל מי שיחף מיד יפסיד לשחק עם הנעליים.
לגבי ריצה יחפה יש לא מעט מידע.

shadow
shadow
01/12/2022 14:30:22
Reply to  עגל

לטובת הישנים פה ובעלי הלוגיקה המשובחת חשוב להזכיר שזה שתוריד את הנעליים זה לא אומר שלמחרת נפתרו לך הבעיות, זה לא קסם, זה לא כמו ללכת לקצב. אם היית עם נעליים הרבה שנים זה אומר שיקח לך פרק זמן לא מבוטל לתקן את הנזק.
המטרה בסופו של דבר היא לא הליכה יחפה אלא גוף בריא מאוזן גמיש וגמיש תחת כוח, כוח ותנועתיות "מלאה". הליכה יחפה היא חלק ממכלול שלם של אמצעים שדרושים בדרך כדי להגיע לשם. רק בסוף המסלול הזה מתחילה דרכו של המקצוען.
.
נ ב
.
במכלול הדברים בן השאר כלולים תזונה שינה נשימה תודעה מודעות אימון גוף כמו קליסטניקס יוגה שחיה ריצה טיפוס ועוד .
נ.ב 2
.
זה שאתה עושה יוגה לא אומר שאתה "יוגיסט" וגם לא אומר שום דבר על ההבנה שלך בעניין. כמו שלא כל מי שרץ ועושה מתח הוא ספורטאי או בריא וגם לא כל מי שמכדרר או לובש מדים של כדורסל הוא כדורסלן.
נשאלת השאלה כמה זמן הוא עושה את זה באיזו נקודה הוא נמצע כרגע והאם הוא באמת מבין מה הוא עושה או שהוא רק מבצע הוראות של איזו בחורה בטייטס שגם לה אין שום מושג בפרקטיקה שהיא מלמדת.
אבל מה אני מסביר את זה הרי כולם פה מומחים ללוגיקה בסיסית.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
01/12/2022 14:40:15
Reply to  shadow

כל הכבוד,
יכולות הלוגיקה הבלתי נדלות שלך התבגרו מהמוט אנד ביילי והוסיפו לרפרטואר את ה-
https://en.m.wikipedia.org/wiki/No_true_Scotsman

עגל
01/12/2022 14:56:38
Reply to  shadow

אני מסכים עם רוב מה שאתה אומר.
ועדיין – אני מאמין שאם תיקח חמישייה שכל החיים שלה עושה הכל בלי נעליים ותשים אותה מול חמישייה שמשחקת כרגיל, הנעלולים ינצחו (בכדורסל).
הבעיה היא שלא ניתן לעשות ניסוי כזה ולכן כל האמירות על נעליים בהקשר של כדורסל לא שוות הרבה.

shadow
shadow
01/12/2022 17:23:00
Reply to  עגל

עגל שים לב שאתה אומר שאתה "מאמין" טוען שאי אפשר לעשות ניסוי ואז המסקנה שלך על האמירות שלי היא שהן לא שוות הרבה. ככה עובדת השיטה המדעית? ככה עובדת לוגיקה?
תגיד יש סיכוי שאפשר להניח שיש דברים שאתה צריך לפתור ללא מחקר כרגע כי אין על זה מחקר? אם הבנת משהו על משהו שאין עליו שום מחקר או נתונים אבל אתה יכול לראות את זה עובד בפועל וגם להסביר את התהליכים ולשחזר אותם, אין לזה שום ערך אם אין על זה פלומבה ממיניסטריון "הידע"? מוזר עם השיקויים אף אחד לא חיכה למחקר🤷‍♂️😴
.
נ.ב
.
אם הידע הזה יכול לעזור ולשפר לאנשים את החיים כמה אתה חושב שזה משנה לאותם אנשים או בכלל אם יש על זה מחקר כשמעשית החיים שלהם השתפרו. האם צריכים לחכות עד שמישהו יגיד לך שלשתות מים זה בריא יותר אינסופית מקולה כי זה נבדק והוכח מחקרית? אולי בכלל צריך לבדוק מחקרית שלשתות מים זה חיוני לחיים.
בוא זה לא שאמרתי לחתוך יד כדי להיות יותר קליל או לדפוק עם פטישים על הגולגולת בשביל לשפר את הזיכרון.
.
נולדת יחף כנראה שהאבולוציה חשבה שזה דווקא אחלה פיצ'ר. שאר החיות מסתבר גם "חושבות" ככה.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
01/12/2022 19:55:55
Reply to  shadow

דוגמה לחוסר יושרה מספר מי יודע כמה.
אתה צריך להחליט, אתה לא יכול יום אחד להצהיר שבפייזר הודו שבניסוי(שזה אומר מחקר אגב אם איכשהו זה לא ברור לך) לא בדקו השפעות החיסונים על הדבקה וביום אחר לצהול שלא חיכו למחקר בשביל לתת לאוכלוסיה הרחבה את החיסונים.
אגב, יש מחקרים על הדברים שאתה מדבר עליהם אבל אתה לא מעוניין לדעת עליהם אז אתה לא יודע עליהם.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
01/12/2022 22:14:40
Reply to  עגל

עגל
יש כמה מחקרים בנושא, ואימון יחף יכול לעזור במידה מסוימת עם כל מיני דברים, אבל בגדול מהממצאים הקיימים כרגע (ומדובר על כעשור שהתחום בערך טרנדי) אין להליכה וריצה יחפה ללא נעליים (וזה נכון גם לגבי כל מיני סוגים של נעליים מינימליסטיות) השפעה שמובילה לפחות פציעות(מדובר כאן רק על פציעות של המערכות שריר שלד ולא על חתכים ושפשופים ברגליים). כן נראה אגב שיש שוני קל בסוג ומיקום הפציעות.

yaniv
yaniv
01/12/2022 14:29:14

שמעון כתבת פה מספר פעמיים על ההגנה של לוקה.אז נכון שהוא לא מגן מעולה אבל יש בהחלט שיפור בהגנה שלו,הוא לומד איך הוא יכול לנצל את היתרונות שלו בהגנה.למשל הוא חוטף לא מעט פעמיים שחלק מהחטיפות זה לא במסירה אלא שהשחקן מכדרר עליו והוא יודע בדיוק מתי לשלוח את היד ולהוציא לו את הכדור.כמובן שהוא עדיין לא מגן טוב אבל יש אצלו בהחלט שיפור בנושא הזה

shadow
shadow
01/12/2022 14:43:22

עוד זריקת מציאות לבטריות הישנות והמהופנטות.
כולכם בוודאי מכירים את ההמצאה המדהימה שהביא לנו לפני כמה שנים מיניסטריון ה"בריאות", המדבקות האדומות על מוצרי אוכל שאינם באמת מזון ברובם.
כמה מכם עדיין קונים דברים עם המדבקות האלה למרות שזה בפנים שלכם. כמה מעמיסים על העגלה כאלה עם שלוש מדבקות?
על מה אין מדבקות?
מצד שני כמו כל שינה טובה מי קבע מה זה "עודף" מלח או סוכר או קלוריות.
ומה הכי מצחיק בכל ההזיה הזו? על מלח יש מדבקה של "עודף" מלח ועל סוכר או דבש יש של "עודף" סוכר. סה"כ הגיוני😅😅🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️
.
כנראה עברו אצל תוג בקורס בלשות. בנוסף לתואר באי-גיון מאוניברסיטת הלוגיקה על שם אברי.
.
"מלחמה היא שלום, עבדות היא חופש, בורות היא כוח"🙊🙉🙈

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
01/12/2022 14:47:16
Reply to  shadow

סומסומיזציה איט איז.
למה אתה מתחמק ובורח למשחקים ילדותיים במקום לענות על שאלות פשוטות?
עם כל הידע וההצהרות האם באמת כל כך מסובך לומר אם אנתוני דייויס עושה יוגה או לא?

shadow
shadow
01/12/2022 14:55:45

אני הולך לשיעור יוגה ניפגש בהמשך🙋‍♂️

shadow
shadow
01/12/2022 14:48:51
Reply to  shadow

נ.ב
.
כמעט שחכתי לציין שהכל נבדק והוכח מחקרית😴
תן גז! המפתחות בפנים.

אבג
אבג
01/12/2022 14:52:59
Reply to  shadow

ויחפות זו הליכה עם נעליים

אבג
אבג
01/12/2022 14:53:48
Reply to  אבג

תוספת למשפט מ 1984

shadow
shadow
01/12/2022 14:56:43
Reply to  אבג

נעליים הן בריאות (עם שורוק)

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
01/12/2022 21:55:23
Reply to  אבג

בתשובה לשאלה שלך על האם אנתוני דייויס עושה יוגה. כי באופן לא מפתיע מי שמסוגל לזהות רק ממבט לא באמת מסוגל אז בתקופתו בפליקנס תרגול יוגה היה חלק משגרת האימונים טיפולים שלו (לא יכול לענות כמה ומה ספציפית), לגבי התקופה שלו בלייקרס אין לי מידע שמאפשר לי לתת תשובה.
(החלק המשעשע הוא שיש אנתוני דייויס אחר שעושה יוגה ועולה בחיפוש בגוגל)

אבג
אבג
01/12/2022 22:59:59

פשוט נתתי דוגמא לשחקן שהיוגה לא עזרה לו, בהנחה שעשה.
כאילו שיש איזה מתכון שהוא בטוח תמיד לכל האנשים

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
01/12/2022 23:20:13
Reply to  אבג

השאלה היא לא אם יש מתכון שבטוח יעזור לכל האנשים. סביר להניח שאין כזה. יש שונות בין אנשים וכנראה תמיד יהיו יוצאי דופן. השאלה אם יש מתכון שיעזור לרוב האנשים. בדיוק בגלל זה צריך לבחון על טווח רחב של אנשים ומשם ניתן להסיק מסקנות שאומרות שלעשות X יעזור לY אחוז מהאנשים ואז אתה כאדם יכול להחליט אם אתה רוצה לבחון האם אתה נופל בקטגוריה של הY אחוז מהאנשים האלה. אפילו במקרים שעבורם הY אחוז מאנשים הוא קטן עדיין יהיו אנשים שלעשות X יעזור להם אבל זה פשוט לא יכולה להיות המלצה טובה במיוחד עבור רוב האנשים מבקרים כאלה.

אבג
אבג
01/12/2022 23:44:31
Reply to  אבג

מסכים עקרונית, אבל הבעיה בדברים שקשורים לאורח חיים שהרבה פעמים קשה לבודד.
כל בן אדם יש תזונה שונה, שגרת אימונים שונה, וכו וכו.
ההנחה הבסיסית שאין קורלציה היא לא תמיד נכונה.
נניח נגיע למסקנה שעודף משקל גורם לבעיות אורתופדיות.
אי אפשר לנתק את זה מכמות האימונים שאנשים עם עודף משקל עושים. אולי הבעיה שלהם שהם לא מתאמנים?
לכן יש כל כך הרבה מחקרים סותרים.
למרות זאת, להסתמך על אינטואיציה ומקרה בודד שגם בו יש הרבה גורמים שמשפיעים זה אפילו יותר בעייתי, שלא לאמר פייק ניוז

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
01/12/2022 23:51:51
Reply to  אבג

בגלל זה במחקרים החוקרים (לרוב) עושים כמיטב יכולתם להגדיר את הקבוצה או קבוצות שעליהן מתבצע המחקר.

shadow
shadow
02/12/2022 1:02:44
Reply to  אבג

נתת דוגמא לשחקן שהיוגה לא עזרה לו? תוכל לפרט איזה תרגול יוגה הוא עשה? כמה פעמים בשבוע כמה רוטינות. איזה קצב נשימות ולאיזה רמת גמישות הגיע?
המסקנה שלי היא שהוא מעולם לא עשה יוגה. אם המחשבה שלך שלעשות מתיחות בצורות מסויימות זה יוגה אז אין לך מושג מה זה יוגה אבל זה כבר ברור.
שניכם אין לכם גרם ידע בנושא אבל משום מה בטוחים שיש לכם מושג אם משהו עובד או לא. סה"כ הגיוני

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
02/12/2022 1:09:53
Reply to  אבג

מי אמר שהיוגה לא עזרה לו?
אני לא יודע אם היא עזרה לו או לא. אני לא חשוף למספיק מידע כדי לבחון את זה. אני בסה"כ יודע שבתקופה שלו בפליקנס תרגול יוגה היווה חלק מהתכנית עבודה שלו. מה שאומר שהפיזיותרפיסט של הפליקנס חשב שזה עזר לו. יכו

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
02/12/2022 1:13:01
Reply to  אבג

יכול להיות שהוא צדק ויכול להיות שלא.
אתה זה שיוצא כאן בהצהרות שאתה יודע דברים אבל לא מסוגל לספק שום נתונים מהותיים אמיתיים לגבי הידע הזה.
אתה זה שבלי ידע על היוגה שעשה בפועל קובע באופן מוחלט שהוא לא עשה יוגה אמיתית.
יש איזה שחקן בליגה שאתה מוכן לומר עליו שהוא עשה יוגה כמו שאתה מחשיב כיוגה אמיתית?

Yinon Yavor
01/12/2022 21:20:30

אני רק שם את זה כאן:
100 אחוז מהמדליות של ישראל במשחקים האולימפיים הגיעו מספורטאים שמתחרים יחפים…

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
01/12/2022 21:26:54
Reply to  Yinon Yavor

זה לא נכון

Yinon Yavor
01/12/2022 21:49:01

למה? שייטים נועלים נעליים? חבל להרוס תאוריה יפה עם המציאות…

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
01/12/2022 21:58:08
Reply to  Yinon Yavor

אין לי מושג, זה לא ממש מעניין אותי.
פשוט כבר היינו בנקודה הזאת בעבר ואולי דר' נייטרלי הסביר על זה משהו, אני כבר לא זוכר.

IDO
IDO
02/12/2022 3:08:28
Reply to  Yinon Yavor

מאה אחוז מהמדליות בגלישת גלים.

ירון, החלום
ירון, החלום
02/12/2022 9:25:53

בס"ד
תודה רבה מנחם.
מעורב משובח.