אירועי דיומא – 23.11.22 – מונדיאל 2022 ושחמט

כדורגל / עמיחי קטן:

מונדיאל 2022:

12:00 מרוקו – קרואטיה:

המשחק שיפתח את בית ו' יפגיש את סגנית אלופת העולם עם נבחרת שההעפלה היחידה שלה לשמינית הגמר הייתה ב-1986. מדברים רבות על חוסר ההצלחה של האלופה המכהנת במאה ה-21 (4 הדחות בשלב הבתים ורבע גמר בודד), אבל גם חלק מהסגניות סובלות מחוסר הצלחה – גרמניה ב-2006 והולנד ב-2014 סיימו במקום השלישי כל אחת, אבל צרפת ב-2010 הודחו כבר בבתים וארגנטינה ב-2018 הגיעו בקושי לשמינית והודחו שם, ככה שיהיה מעניין לראות את הנבחרת הקרואטית נגד יריבה עם כמה שחקנים מסוכנים.

15:00 גרמניה – יפן:

במונדיאל הקודם, גרמניה הודחו כבר בשלב הבתים, ובכך קטעו רצף של 16 מונדיאלים בהם הם העפילו לרבע הגמר לפחות, והפעם הם יבואו לתקן את זה, אבל הנבחרת היפנית היא מסוכנת, העפילה לשמינית הגמר 3 פעמים במאה הנוכחית (כולל במונדיאל הביתי שלה ב-2002) ואפילו הובילה 2- 0 על בלגיה בשמינית של המונדיאל הקודם, לפני שקאמבק בלגי מנע סנסציה.

18:00 ספרד – קוסטה ריקה:

דור הזהב הספרדי הסתיים עם הזכייה ביורו השני ברציפות ב-2012, ואז הם הודחו בבתים של מונדיאל 2014 ובשמינית הגמר ביורו ומונדיאל הבאים, לפני שהיורו לפני שנה וחצי כבר נראה טוב בהרבה מבחינתם והסתיים בחצי הגמר. קוסטה ריקה הגיעו לשיאם במונדיאל 2014, בו הם העפילו עד לרבע הגמר, וגם שם הודחו על ידי הולנד בפנדלים בלבד. במונדיאל הקודם הם סיימו עם נקודה אחת בלבד בבית קשה מאוד עם ברזיל, שוויץ וסרביה, אבל רשמו הופעה מכובדת שיכולה להעניק להם תקווה לפחות לאותו הדבר גם הפעם.

21:00 בלגיה – קנדה:

נבחרת בלגיה סיימה במקום השלישי במונדיאל האחרון, והיא תקווה לנצל את השאריות של תור הזהב שלה כדי לאיים שוב על הצמרת העולמית העליונה, בעיקר בזכות טיבו קורטואה, מועמד לגיטימי לתואר הבלתי רשמי "השוער הטוב בעולם", וקווין דה-בריינה, שהוא אחד מהקשרים הטובים בעולם. נבחרת קנדה תשאף להפתיע את העולם בבית בו אין ממנה ציפיות, כשבמונדיאל היחיד בו היא הופיעה קודם לכן (1986) היא סיימה עם 0 נקודות ו-0 שערים.

תוצאות אתמול:

ארגנטינה-ערב הסעודית 1- 2 – אולי סנסציית כל הזמנים, כשפנדל מוקדם של מסי (10) לא עזר ו-3 שערים נפסלו מנבדלים, לפני ששערים של אל שהרי (48) ואל-דאוסרי (53) בתחילת המחצית השנייה השלימו את ההלם הארגנטינאי.

דנמרק-טוניסיה 0-0 – הרבה מצבים משני הצדדים, אבל תיקו 0 ראשון בטורניר.

מקסיקו-פולין 0-0 – מקסיקו שלטו, לבנדובסקי החטיא פנדל, והצדדים יצאו בתיקו מאופס.

צרפת-אוסטרליה 4- 1 – האוסטרלים פתחו נהדר עם שער מהיר של גודווין (9), אבל ראביו השווה (27) ובשיל לז'ירו את המהפך (32), ובמחצית השנייה היה זה אמבפה שכבש (68) ומיד אחר כך בישל לז'ירו (71).

שחמט / עמיחי קטן:

שלב הבתים הסתיים, והיום יתקיימו רבעי הגמר. סין סיימו בראש בית א' עם 9 נקודות מתוך 10 אפשריות לאחר תיקו עם צרפת, והם סיימו עם 6 נקודות, מאזן שווה לספרד ואוקראינה, כאשר צרפת במקום השני, ספרד במקום השלישי ואוקראינה במקום הרביעי על פי שיטת ברגר, ואילו הולנד עם 3 נקודות סיימו במקום החמישי ודרום אפריקה סיימו עם 5 הפסדים.

בבית ב', אוזבקיסטן ואזרבייג'ן סיימו ב-2 המקומות הראשונים עם 7 נקודות כל אחת, כאשר האוזבקים זכו ליתרון של ניקוד מצטבר גבוה יותר. הודו סיימו במקום השלישי עם 6 נקודות וארה"ב במקום האחרון עם 2 נקודות, כאשר פולין וישראל סיימו עם 4 נקודות כל אחת, אבל פולין זכו לשובר שוויון עדיף ושלחו הביתה את הנבחרת הישראלית המארחת..

רגע לפני שנעבור לרבעי הגמר, נציין לחיוב בנבחרת המקומית את תמיר נבאתי, שניצח בזה אחר זה את קספר פיורון הפולני, אלכסנדר אונישצ'וק שמייצג את ארה"ב (בכלים השחורים) ואת טיימור רג'אבוב, שרק לפני כמה חודשים סיים במקום השלישי בתחרות המועמדים.

ברבעי הגמר ישחקו סין נגד פולין, צרפת נגד הודו, אזרבייג'ן נגד ספרד ואוזבקיסטן נגד אוקראינה.

לפוסט הזה יש 115 תגובות

  1. עמיחי תודה רבה. אני חושב שבגזרת המונדיאל היום קרואטיה צריכה להיזהר לא ליפול, מרוקו יכולה להיות מוקש בבית הזה גם לה וגם לבלגיה.

  2. תודה עמיחי. מי שרוצה לראות שערים שייראה את בלגיה היום.
    מוזמנים לקבוצת פייסבוק שפתחתי 'מונדיאל 2022 – פרשנות מעבר לנראה'

            1. עגלת המונדיאל כמובן

  3. הגזימו עם הנבדלים. אם למתקיף יש אף גדול ובולט – זה נבדל. בגלל הוואר רואים כל סנטימטר. זה הופך לבדיחה

  4. אחרי 10 משחקים במונדיאל, 3 משחקים נגמרו בתיקו 0, ב-3 משחקים נבחרת עלתה ליתרון ושמה את השני די מהר כדי לסגור את המשחק, וב-4 נוספים נבחרת הובילה בשער אחד, החמיצה הזדמנויות ואיבדה את היתרון. מונדיאל שמראה לנו כמה יתרון של שער אחד הוא שברירי בכדורגל.

    1. מה שמפתיע זה שנבחרות חלשות כמו סעודיה ויפן חזרו מפיגור הזה (וגם הפכו את התוצאה). לא יודע אם מכמה משחקים אפשר להסיק מסקנות כלליות

            1. כן מתנצל

      1. שאננות.
        גם לארגנטינה וגם לגרמניה פסלו שערים בסמוך לשער ההובלה – שהיה בכלל בפנדל בשני המקרים.
        שתיהן היו בטוחות שיבואו עוד גולים בקלות, ואז המומנטום התהפך עליהן ולך תעצור מומנטום.
        המאמן של יפן שיחק אותה, שינה מערך (3 בלמים) והכניס מהר שחקנים טריים (חילוף כבר במחצית). כתוצאה מכך יפן רצה וגרמניה די עמדה. ההגנה של גרמניה על הפנים ועדיין המשיכו להתמסר ולזלזל.
        האויב מספר אחת של האדם – בכל תחום בחיים – שאננות.

  5. המאמן היפני החליף הרבה ומוקדם. הגרמנים היו שאננים וזילזלו. מדהים שאירופה לא לומדת. צרפת איבדה את היורו על שאננות (ב-1:3 על שווייץ דשאן הוציא יחד את שני הכובשים בן זמה ופוגבה) – מאמין שהפעם הם יהיו דרוכים.
    בלי קשר שפיגלר ואיווניר עם שידור נוראי. כל המשחק מדברים ביניהם על שטויות ולא משדרים את המהלכים. הגולים הפתיעו אותם. כמו מישהו שמדבר איתך על משהו לא קשור בזמן שאתה מנסה להתרכז במשחק.

    1. למזלם יש שדרים ופרשנים הרבה יותר גרועים.. לא יודע איך קוראים לו אבל יש שדר אחד שאני פשוט לא מסוגל לשמוע אותו, תמיד שלילי ומתלונן. שידר את ישראל הצעירה או הנוער מול אירלנד ואחרים

      1. כל מה שהם מנסים זה להשחיל "ככה לא בונים חומה" לפנתיאון.
        אז נדב יעקבי "לא היה כדבר הזה" – דיבר על עצמו ועל זה אתמול במהלך השידור יותר מפעם אחת.
        ומירי נבו "היינו כחולמות"
        ושפיגלר עדיין מחפש (יש לו "הנה זה בא" על זהבי אבל זה לא תפס חחח) ויש עוד דוגמאות. בטח הם יושבים לפני המשחק עם קופי-רייטרים שיעזרו להם

        1. לפחות הם מנסים ליצור איזו התלהבות.. השדרן שאני מדבר עליו רק מתלונן ומבקר את על השחקנים והמאמנים כל המשחק והוא אפילו לא הפרשן ש"אמור" לעשות את זה במידת הצורך.. ממש לא נעים

            1. לא מדברים על ספרד אז אין ברירה אלא להמר שהם יגיעו לגמר

            2. לא סגרו כבר יפן נגד ערב הסעודית בגמר?

            3. 🙂

            4. לא מכיר אור
              חחחח עמיחי

    1. אי אפשר לדעת
      זה לא שגרמניה חלשים.
      מצחיק שאתמול כולם אמרו לא לדאוג על ארגנטינה כי היו מקרים שהפסידו משחק פתיחה והמשיכו לזכיה וכו'
      את גרמניה כבר הספידו

        1. גם 2 נצחונות של גרמניה לא בטוח יספיקו ובכל מקרה לא יהיה להם פשוט לנצח את ספרד. תיקו והם כנראה בחוץ. גרמניה הסתבכה, חטא הגאווה.

  6. בלגיה גיבורים. קנדה עם 7 שחורים בהרכב (לא בקטע גזעני חו״ח) אתלטים חזקים ומהירים כמו צרפת ממש קשה נגדם הם עליונים פיזית בעל חלק של המגרש. בלגיה הרבה יותר טכניים מעניין איך יחזיקו בחצי השני. דה בריינה והאזאר לא בשביל 90 דקות. בטח לא כאלה

      1. שלא ייצאו עלי פה. הקנדים הכי אתלטים בטורניר זה כל מה שיש להם והם הצליחו להביך את בלגיה. בלגיה חזקים הרבה יותר ממה שרואים היום. גם להם לא חסר כוח ואתלטיות

  7. דה שוט אתה צוחק אבל באמת הרגתי את האירופאיות + ארגנטינה כשרשמתי לפני כמה ימים שהמונדיאל האמיתי זה 90% נבחרות אירופאיות והשאר זה ברזיל ארגנטינה והשלישית מדרום אמריקה

    1. זה לא צחוק אם גרמניה בחוץ (יש סיכוי גבוה) הלך לי המונדיאל. בגדול הם תמיד היו ראשונים אצלי. מה עבר להם בראש כשהתחילו לזלזל? אכן הראית יכולות גבוהות. תביא את זה ללייקרס חחחחחחחח

  8. לספרד היו 82% אחזקת כדור, 1045 בעיטות עם 93% של מסירות מושלמות, 17 בעיטות לשער שמהן 8 בעיטות למסגרת כש-7 מהן היו שערים!!!
    https://www.google.com/search?q=%D7%A1%D7%A4%D7%A8%D7%93+%D7%A7%D7%95%D7%A1%D7%98%D7%94+%D7%A8%D7%99%D7%A7%D7%94&oq=%D7%A1%D7%A4%D7%A8%D7%93&aqs=chrome.2.69i57j46i131i433i512j0i3l2j46i131i433i512j69i61l2j0i3.3173j0j4&client=ms-unknown&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

כתיבת תגובה

סגירת תפריט