הקרב על ראשות המערב, קוואי במפגש נגד הספרס ואמביד נגד טאונס ביום שבת מצומצם / עידו רבינוביץ

הקרב על ראשות המערב, קוואי במפגש נגד הספרס ואמביד נגד טאונס ביום שבת מצומצם / עידו רבינוביץ

אטלנטה הוקס (6-9) – טורונטו ראפטורס (7-9), 01:00

משחק בין שתי יריבות מזרחיות שבסופו המנצחת תעמוד, זמנית, במקום השלישי בקונפרנס. העיטים מג'ורג'יה מארחים את הדינוזאורים מקנדה.

הצפוניים שלטו במפגשים בין שתי הקבוצות בשנים האחרונות. הם ניצחו שלושה משחקים מתוך הארבעה שלהם נגד ההוקס בעונה שעברה, ודרסו אותם גם בפגישתם הראשונה העונה לפני כשלושה שבועות ב-30 הפרש, בעוד הציפורים האדומות איבדו 18 כדורים, הנתון הגבוה שלהם העונה.

הראפטורס יקוו לתצוגה גדולה נוספת מאו.ג'יי אנונובי הלילה. בשבעת המשחקים האחרונים בהם פאסקל סיאקם נאלץ לצפות בקבוצתו מהספסל, מומחה ההגנה של ניק נרס נתן כמה תצוגות עצומות בהתקפה. רק ביום רביעי האחרון הוא קבע שיא קריירה חדש עם 32 נקודות בתוספת של 10 קרשים בניצחון החשוב על המיאמי היט. הוא קולע 21.7 נקודות בזמן ההיעדרות של סיאקם באחוזי השימוש הגבוהים בקריירה שלו וביעילות אדירה.

"אני חושב שהוא מתמקד יותר בכוח ויציבות, הוא ניסה להימנע ממגע וכעת הוא נכנס פנימה גדול וחזק." אמר נרס על הפורוורד הבריטי שלו.

ההוקס מנגד, נשענים על הכוכבים הצפויים שלהם. הקו האחורי בהנהגת טריי יאנג ודז'ונטה מארי עושה את העבודה שלו, אך לעיתים זה לא מספיק. הקבוצה של נייט מקמילן ניצחה חמישה משמונת המשחקים האחרונים שלהם, אך לרוב כאשר נתקלו בקבוצות גדולות, נחנקו והפסידו. ההפסד האחרון שלהם היה אחד כואב נגד הבוסטון סלטיקס שנתנו להם סטירה חזרה למציאות לאחר שההוקס ניצחו את הבאקס במשחק הקודם. הירוקים ממסצ'וסטס פירקו אותם ב-25 הפרש, בעיקר בשל מחצית שנייה רעה בה ההוקס קלעו רק 48 נקודות בשני הרבעים האחרונים והרשו לסלטיקס 64 נקודות קלילות.

טריי יאנג, השחקן היחיד בליגה שקולע לפחות 25 נקודות ומחלק 9 אסיסטים לערב, חייב לקבל יותר עזרה משחקני הפנים והכנפיים. הערב מול הראפטורס הוא יצטרך להתמודד עם ההגנה הקשוחה של פרד ואן פליט, יהיה מעניין לראות מי משחקני המשנה של המקומיים יתעלה על עצמו, אם בכלל.

יחד עם סיאקם, גם גארי טרנט, אוטו פורטר ופרשס אוצ'יווה פצועים בצד של האורחים.

בוגדן בוגדנוביץ טרם התלבש העונה אצל ההוקס ולא צפוי לחזור בימים הקרובים.

הימור: טורונטו מגיעים לאטלנטה וגונבים להם ניצחון ב-5 הפרש.

אינדיאנה פייסרס (6-8) – אורלנדו מג'יק (11-5), 02:00

בנדיקט מאת'ורין מקבל הזדמנות להמשיך ולהציג את הקייס שלו לתואר רוקי השנה מול הקבוצה שבחרה ראשונה בדראפט האחרון, המג'יק מגיעים באופוריה לאחר קליעת הניצחון של ג'יילן סאגס בשיקגו וישמחו לעשות סנסציה קטנה ב-"בנקרס לייף פילדהאוס".

סאגס, הסופמור המלהיב של ג'מאל מוזלי, הגיע עם הרבה סימני שאלה לעונה הזו. בעיקר, לגבי הבגרות שלו והיכולת שלו להתמודד עם הלחץ של הליגה. במשחק האחרון של קבוצתו, הוא הראה את ביצי הפלדה שלו, ולא בפעם הראשונה. הוא קלע שלשת ניצחון ב-"יונייטד סנטר" שהקנתה למג'יק את ניצחון החוץ הראשון שלהם העונה. השור לשעבר, וונדל קרטר ג'וניור, גם נתן משחק גדול נגד האקסית. קרטר נותן עונה מצוינת עם 16.6 נקודות לערב באחוזי הטרו שוטינג הגבוהים בקריירה שלו, ביחד עם 9.1 כדורים חוזרים.

גם הקבוצה של ריק קרלייל מגיעה לאחר ניצחון צמוד, הם פיגור ב-20 הפרש בשלב מוקדם של הרבע השני מול יוסטון וקרלייל הוחרק מהקווים עוד לפני המחצית. למרות כל זאת, טייריס האליברטון הוביל את הקאמבק עם 19 נקודות (ונפגע בקרסול לקראת הסוף), ג'יילן סמית' תרם שיא קריירה של 18 ריבאונדים ומיילס טרנר העמיד 17 נקודות משלו.

טרנר קיבל הרבה מחמאות מחבריו לקבוצה במסיבת העיתונאים האחרונים, ובצדק. הוא נותן רצף חזק מאוד של משחקים עם 20.5 נקודות ו-9.5 כדורים חוזרים לערב בששת המערכות האחרונות של הפייסרס.

"מה שהופך אותו לכזה טוב זה  הקשיחות והתחושה שלו למשחק. הבנה של הטיימינג ודברים כאלו, יש לו IQ גבוה מאוד" כך אמר האליברטון על הסנטר המוביל של אינדי.

הפייסרס בעשור האחרון שולטים במאצ'אפ שלהם נגד הקבוצה מעיר הפארקים של פלורידה. 26 מתוך 33 המפגשים האחרונים בין הקבוצות הלכו לכיוון של אינדיאנה.

פאולו באנקרו ייאלץ להחמיץ על המפגש המרתק מול מאת'ורין בשל פציעה בעקב. קול אנטוני, מרקל פולץ, מו וואגנר וג'ונתן אייזיק גם יהיו על אזרחי.

כריס דוארטה ודניאל ת'ייס יהיו החסרים אצל אינדיאנה.

הימור: אקח את האנדרדוג, ניצחון של אורלנדו ב-11.

פילדלפיה 76' (7-8) – מיניסוטה טימברוולבס (8-7), 02:30

קרב הביגמנים – ג'ואל אמביד מול קארל אנטוני טאונס ורודי גובר. הזאבים של כריס פינץ' טסים מזרחה לקרב קשה בעיר אחוות האחים.

הוולבס ניצחו את שני המשחקים האחרונים שלהם, אך המתחרות שלהם על מקומות הפלייאוף התחתונים גם נראות חזק מאוד. למשל הקליפרס, שנמצאים במקום התשיעי, אחד מעל הטימברוולבס, קיבלו חזרה את קוואי לאונרד למשחקם האחרון וניצחו את הפיסטונס – נמצאים רק משחק וחצי מהמקום הראשון בקונפרנס!

שני הניצחונות האחרונים של הזאבים, שניהם נגד יריבות מזרחיות, הגיעו לאחר שלושה הפסדים רצופים. קא"ט נתן שניים מהמשחקים היעילים ביותר בקריירה שלו, עם 21/31 משותף מהשדה, יחד עם 5/11 מעבר לקשת. בכלל, כל החמישייה של הזאבים נראו נהדר בשני המשחקים האחרונים נגד הקאבלירס והמג'יק. ניצחון שלישי ברציפות יהיה נהדר עבורם, לחזור למאזן חצוי לפני רצף לא קל לסיים את נובמבר (מיאמי, אינדיאנה ושארלוט בחוץ, גולדן סטייט, וושינגטון בחוץ, ממפיס).

ומסנטר פנטסטי אחד לאחר, ג'ואל אמביד היה העוגן בשלושת הניצחונות האחרונים. 59 נקודות אדירות נגד יוטה, 42 נגד ההוקס ו-36 נגד הבאקס במשחקם האחרון. תענוג לראות את הסנטר הקמרוני מתעלה על עצמו נגד הקבוצות הטובות ביותר בליגה בשלב זה – זאת ללא טייריס מאקסי וטוביאס האריס במשחק נגד מילווקי, שהצטרפו לג'יימס הארדן שמושבת כבר זמן מה.

הסיקסרס גם מרחפים במקומות הפלייאין, אך רחוקים רק משחק אחד מהמקום השלישי, אותו מחזיקה האטלנטה הוקס שנוצחה על ידי פילי במפגשם העדכני.

ביחד עם הארדן, מאקסי והאריס, גם פורקן קורמאז וג'יידן ספרינגר לא יעלו להארדווד הלילה אצל דוק ריברס.

מאידך, הזאבים מציגים סגל מלא ללא פציעות, נכון לכרגע.

הימור: ייגמר לפילי הגז ומיניסוטה תצליח לנצח ב-4 הפרש בסיום.

פורטלנד טרייל בלייזרס (5-10) – יוטה ג'אז (6-11), 05:00

שתי מוליכות המערב, הבלייזרס מהמקום הראשונים מארחים את הג'אז מהמקום השני. לאורי מרקנן הלוהט מגיח לאורגון לאחר שיא קריירה מול הסאנס החזקים, לילארד וסיימונס ממשיכים להשתלב יפה אצל פורטלנד כאשר השניים קלעו יחד 49 נקודות משותפות המערכה האחרונה של הבלייזרס. אחד מהמשחקים המעניינים ביותר העונה בין שתי קבוצות שהתעלו על כל הציפיות.

15/18 מהשדה ו-38 נקודות מול אחת מקבוצות ההגנה האיכותיות בליגה. זו הייתה השורה הסטטיסטית של לאורי מרקנן במשחקו האחרון, והג'אז היו צריכים כל נקודה ונקודה במשחק הצפוף שנגמר בניצחון דחוק 134:133 לקבוצה של וויל הארדי, שהתגברו על 49 נקודות של דווין בוקר מהעבר השני.

הויוינט ארנה ממשיך להיות אחד מהמבצר הבטוחים ביותר בליגה. הג'אז הפסידו רק משחק ביתי אחד העונה מתוך שבעת הקרבות שנערכו בסולט לייק סיטי בחודש וחצי הראשון.

ניצחון חוץ הלילה, שיעלה את המאזן של יוטה מחוץ לבית להיות חיובי, ישים אותם במקום הראשון בקונפרנס והשלישי בליגה. השיג בלתי נתפס לקבוצה שנראתה בדרך הבטוחה לקרב על וומבניאמה או הנדרסון בסיום הקיץ האחרון.

בצד השני, גם הבלייזרס משרים הרבה נחת על האוהדים באורגון. צ'ונסי בילאפס מעמיד חבורה מהנה וצעירה בעלת משמעת הגנתית מיוחדת. דמיאן לילארד מראה מהיכולות האדירות שגרמו לו להיבחר (בצדק או שלא) לאחד מ-75 השחקנים הטובים בהיסטוריה של הליגה, ג'רמי גראנט ממשיך לתת תפוקה בכל קבוצה שהוא נזרק אליה, אנפרני סיימונס ממשיך להלהיב ושיידון שארפ רוקי מבטיח לעתיד של הקבוצה.

הם נפלו במשחקם האחרון נגד הברוקלין נטס המתקמבקים לאחר קליעת ניצחון של רויס אוניל בשניות הסיום. משחק נפל של לילארד שקלע ביעילות מאוד נמוכה ולא אופיינית הייתה לרועץ, במיוחד במשחק צמוד שכזה.

הג'אז ניצחו את ארבעת המפגשים האחרונים שלהם מול הבלייזרס, והחזיקו אותם על פחות מ-86 נקודות בשניים האחרונים.

נאזיר ליטל במשחק למשחק, קיאון ג'ונסון וגארי פייטון השני בחוץ סופית אצל המארחים.

רודי גיי בחוץ לפחות לשבועיים בשל פציעה באצבע, הוא היחיד שלא יהיה זמין לג'אז הלילה.

הימור: יוטה לוקחים ועולים למקום הראשון במערב, 8 הפרש לג'אז בסיום.

לוס אנג'לס קליפרס (7-9) – סן אנטוניו ספרס (10-6), 05:30

המשחק האחרון של הלילה מפגיש בין קוואי לאונרד לקבוצה ממנה ניסה להתמחק כמו מאש, עיר המלאכים מארחת את המפגש הטעון בין הכוכב של הקליפרס לחבורת הצעירים של גרג פופוביץ.

הצמד של קוואי ופול ג'ורג' נמצא בעונה הרביעית לניסוי המסקרן, אך הם שיחקו רק 104 משחקים ביחד עד כה. לקבוצה של טיירון לו את החלקים הפוטנציאלים להגיע עד הסוף, גמר ה-NBA הראשון של האחות הקטנה של העיר. ביחד עם צמד הפורוורדים, יש מסביבם וטרנים איכותיים כמו רג'י ג'קסון, מרכוס מוריס, נורמן פאוול, ניק באטום וג'ון וול שעשה מיני רנסנס לקריירה שלו בל.א.

ניצחון היום, שיהיה עשירי במספר העונה, חשוב עבור הקליפרס שכעת נמצאים במקום התשיעי בלבד בקונפרנס.

הספרס כבר נוצחו על ידי הקבוצה של טיירון לו, 113:106 כשהקליפרס נסעו לטקסס למפגש באלאמו.

הדורבנים של פופוביץ התחילו את העונה עם מאזן נהדר, אך חזרו לקרקע ולטאנקינג הצפוי שלהם. עוד הפסד הלילה יעשה להם רק טוב. זה ארגון שעשה את כל מה שהוא יכול כדי לנצח במשך שני עשורים פלוס, אך זה הזמן שלהם לפתח שחקנים צעירים ולנסות להביא את הגרסה החדשה והמודרנית לטים דאנקן או דייויד רובינסון, שהיו חלקים כל כך חשובים בתחילת השושלת הקודמת שלהם. ככל הנראה, עבור המאמן הבא שיגיע אחרי פופוביץ שצפוי לפרוש בקרוב.

קלדון ג'ונסון ודאג מקדרמוט בסימן שאלה, זאק קולינס, בלייק ווסלי, מלאכי בראנהם ורומאו לנגפורד בחוץ אצל הספרס.

לוק קנארד בספק אצל טיירון לו.

הימור: הקליפרס מנקים עם הספרס את הרצפה ב-28 הפרש, לטובת שני הצדדים.

לפוסט הזה יש 125 תגובות

  1. תודה עידו.
    .
    יש לציין שיאנג בפתיחת עונה מזוויעה. אין נתון קליעה אחד שלו שהוא נורמלי ועם TS של 51.6% – נמוך אפילו יותר מעונת הרוקי. גם קולינס משחק רע.כאשר הכדורים יתחילו לצנוח פנימה – היריבות צריכות להתחיל לחשוש.

  2. תודה עידו אחלה פריוויו לאחלה לילה. טים טי-אנד-אל המורחבת סופרת שלושה W מהיומיים האחרונים. הלילה הרצף יגדל ל-5
    🙏
    🙂

  3. עזבו את משחקי הערב, על תחייתו של סופרמן כבר שמעתם? דווייט הווארד עם 38 נק', 25 ריב', 9 אסיסטים וארבע חסימות!!! אמנם זה בליגה הטיוואנית, אבל בכל זאת. אומרים שברבע האחרון, אחרי שהוא ירד מדאנק מול no dee fence, עד להוליווד שמעו אותו צועק 'who's soft now baby, ah?'

    1. תודה – בוא נוציא קצת מים מהסלע ממה שכתבת … זה נתון מצוין שיגרום לכל מי שעוד לא הבין להבין מי היה ווילט צ'מברלין. הוא היה כזה ענק בעולם של גמדים ולכן הסטטיסטיקות המופרעות האלה. לא איזה שחקן יד רכה במיוחד או משהו כזה סתם ענק בעולם גמדי. היחיד שקצת הפריע לו בזמנו היה ראסל. מקטעי וידאו שראיתי מהתקופה הזו הוא מזכיר לגמרי את קטעי הוידאו של דווייט הווארד בליגה הטייוואנית. שימו את קטעי הוידאו זה מול זה ותראו אחד על אחד איך אפשר להגיע לסטטיסטיקות מופרעות כאלה (רק מציין למען הגילוי הנאות שלא ראיתי אף קטע וידאו של דוואייט הווארד בליגה הטיוואנית אבל אני מנחש איך זה נראה. את ווילט כן ראיתי).

    1. השיא של בובקטס בסכנה.
      ואולי הגיע הזמן להפחית מהעומס על נערים וילדים בדרכם ל-NBA? עם כל הרפואה שמתקדמת, עדיין העומס על הנערים שרוצים להגיע לרמה הגבוהה ביותר עולה בקצב גבוה הרבה יותר והנזקים מצטברים.

    1. אחרי שראפס השוו מהקו שלוש שניות לסיום ההארכה אטלנטה לא נתנו להם לנשום והוציאו התקפה מהירה עם תרה שמסר אסיסט שניה לבאזר.

  4. קל לנצח את פילי כשעושים חילופים על קשת ה 3 על אמביד שנשאר על צלף זריז קטן מימדים. גם אם בדרך נס פילי תהיה בגמר ה WWA אין לבטט תקומה מול סטף שבחילופים עושה עליו ימבה נקודות.

  5. קאט ד'ה פווסי, קצע גדול אבל עמבה עושה בו כרצונו לפחות עד כה. יש לו בעיה פסיכולוגית מול השמן.

          1. חח אין מה להשוות בכלל,אמביד הולך לקו לפחות פי 3 יותר מיוקיץ,חוץ מזה שאצל יוקיץ זה במקסימום זריקת ראש

            1. אה יוקיץ נוכל מדופלם זורק גם ידיים וגוף ומשחרר צעקות. אבל שוב זה הWWE

        1. זה עבירה שנשרקת כל מהלך בליגה. זה כל מה שמצאת? יש יותר מצחיקים מזה בהרבה שהוא נופל מהאוויר והולך לקו. פה לפחות יש היתעקות בשחקן. איליגל זון טרת. סכנה למתקיף לתקוף חופשי וכניסה לאזור פעולתו. סעיף 174d8.r456 בcba.

            1. תאשים את השופטים, ואת השיטה (סילבר), לא את השחקנים

            2. השריקה השנייה שהבאת כולם בליגה מקבלים גם הכי זרגים אפילו אבדיה. אם נתקעת בשחקן ישרקו עבירה לטובתך 90 אחוז מהמקרים, היתר זה תוקף. עניין מי החליט שכל מגע חייב להישרק לאחד הצדדים? מה עם פשוט לא לשרוק? שיפלו יהיה מצחיק איך זה יפסק אחרי חודש.

            3. למרות שדעתי היא ששחקנים שפונים בדרך האפלה לנצל את זה ככה עושים חטא לנפשם ומזהמים אותה ואת משחקם, וזה עולה להם בהצלחה בהמשך.

      1. חחחח גוד וואן ירושלמי זה בניגוד לקודם קטע טוב. אבל אתה לא מבין בחוקי הליגה זה הכל בראש שלך ב1960 גם היו שריקות כאלו ואפילו הרבה יותר.
        אתה בכלל לא מבין מה אתה רואה ובוחר מהלכים נקודתיים במשחק שנוחים לך לתיאוריות ההזויות שלך. פשוט חוסר תקשורת בסכימה הגנתית וםאשלה של המגן.
        המגן פה הרתיע את המתקיף ונתן לו שפשוף עם החולצה בעת פריסת הידיים כלפי מעלה מה שעוד יותר הקשה על המתקיף לעשות סל. עבירה ברורה.

  6. קראודר לגולדן סטייט מתחמם.
    כאמור הרבה קבוצות מעורבות – משהו כמו 4.
    כתבתי כבר על פניקס ויוסטון ומה שאמור לקרות שם.
    נשמע שהבאקס מתרחקים, לא יודע מי עוד מעורב – הזכירו את אטלנטה ואולי סאן אנטוניו.

    1. אולי השחקן הכי אוברייטד בליגה שכולם טוענים שהוא אנדרייטד. יחס דקות לתרומה הזוי יש לו לאורך שנים. השחקן עם הכי הרבה "תרומה" שלא רואים על דף הסטטיסטיקה .. מתהלך לו על המגרש מצד לצד ומחכה בפינה לפעמים לכדור. מרביץ בלי הפסקה ונהנה מהרפיוטשיין של שחקן הגנה, מוטיבטור, ריבאונדר,נותן את הכל על המגרש וכאלה.. ופעם גם היה לו את קלעי השלשות הכי טוב בליגה מהפינה…

      1. אמת תמיד היה אוברייטד אבל פעם היה מבצע גם דברים טובים. בפילי פשוט גופה. הוא כבר נהיה איטי מידי ולא מסוגל לשמור על שום כוכב. סתם לתת איזה הילייט של מאמץ ב2 מהלכים על כוכב שיגידו שהוא שומר מדהים 🙂

  7. בסוף אמביד השפיל את הפוסיי למרות שהפסיד….
    השפיל גם את ה-לא חוזה מקסימון הצרפתון גובר, וזה בלי מאקסי טוביה ואבו זקן איל בגדדי.
    לא היה חסר הרבה ופילי היתה מנצחת.

  8. ביוטה משהו לא מסתדר, חשבו שסידרו קבוצת לוטרי כמו שצריך ואפילו טופ לוטרי. אבל הסגל הזה לא מספיק גרוע ועוד יותר חמור מכך, אין שם יותר מדי בעיות אגו אז הם מצליחים לשחק כדורסל. לא יודע למה זה יספיק, ואולי עוד יחליטו להעיף שחקנים אבל כרגע הם קבוצה שעובדת קשה ומשחקת טוב.

  9. בסך הכל יוטה לא מסוגלת לעצור את לילארד באופן רגיל הנתונים של 1 מעשר מהשדה עם אפס שלשות כזה מרמזים על עבירה בכל מהלך. הוא הגיע לקו מעט מדי (רק עשר פעמים) ובמחצית הבאה כבר יתנו לו מספיק זריקות מהקו.

  10. קאמבק ענק של פורטלנד בכמה דקות.
    יובנקס, גרנט, סיימונס.
    כמו שאמרתי לא צריכים בכלל את לילארד (סיימונס טוב ממנו), היו צריכים להטריד אותו בקיץ ולקבל חבילה מטורפת אבל נאמנות וזה.

    1. סיימונ בולר רציני. את דמיאן לא יטרידו כי הוא היה נאמן למועדון וגם הם ישאירו אותו כל עוד הוא לא יבקש טרייד. לא הייתי גם עושה טרייד למעט כוכב חריג הרי הם קבוצה לכאן ועכשיו, לא כזה יעזור להם בחירות דראפט כרגע אז איזה כוכב הם כבר יקבלו?

  11. האיטלקי של יוטה פונטקיו מקבל כל משחק כמה שריקות אוויר חחחחחחחחחחחח זרג לבן וזר רוקי

    ירושלמי ראית איזה שריקה נתנו עכשיו לוינסלו? כמו לאמביד הוא רץ פונטקיו עמד וינסלו נתקע בו צעק וזרק ראש קיבל עבירה אמרתי לך אפילו זרגים מקבלים את זה

    האיטלקי משחק קודם רב עם השופטים היום הוא מחייך

    1. מכוערת.
      אבל הוא מזכיר לי את אולריך מהסאגה של אבי סער ומגילת החרבות למייק מורקוק. רק צריך איזה דרקון….

  12. לא ברור מה קרה לפורטלנד?
    התחילו עם הגנה טובה אבל יוטה השתלטו ונראים מצויין כרגע.
    הסלטיקס (אני משרבב לכל דבר שאני כותב פה…) חייבים לקחת אליפויות ב 3 השנים הקרובות כי יוטה קבוצת העתיד! הם ילכו ויתבגרו ויש להם טונה של בחירות דראפט סיבוב ראשון (13) ב 6 השנים הקרובות, יש להניח שימצאו אחד או שני יהלומים וכמה משלימים טובים.
    סומך על איינג' שהוא יודע מה לעשות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט