התקררות החום – מיאמי היט בפתיחה קשה/ שחר צ'קוטאי

התרגלנו בעונות האחרונות שמיאמי היט זה שם נרדף להישגיות ומלחמה בכל משחק. התרגלנו לראות את מנהל הקבוצה, פט ריילי, מוצא שחקנים מבין הבלטות ואת המאמן אריק ספולסטרה מצליח להוציא מים מהסלע עם סגלים מיוחדים. מיאמי הגיעה בתקופה זאת לגמר הליגה, ובעונה שעברה אף סיימה במקום הראשון במזרח ולגמר מזרח.

את העונה הנוכחית מיאמי פתחה לא טוב, היא הפסידה 7 משחקים מתוך ה-11 הראשונים, ומעבר להפסדים גם המשחק הקולח והמרתק היה נראה כבוי ולעיתים גם לא קיים.

האם הלהט והחום שהיה בהם התקרר ודעך או שמא יש להם עוד כוח אש בתותח?

הגורמים לנפילה:

התקפה:

  • קצב המשחק – כל הליגה לקחה צעד קדימה בנושא קצב המשחק – 16 קבוצות עוברות את 100 הפוזישנים מדי משחק, דבר שלא היה בעבר. מיאמי לעומת זאת לא בנתה את הקבוצה שלה כאחת שיכולה להתמודד עם המהירות של היריבות. בעונה שעברה הם היו במקום השלישי מהסוף בקצב המשחק, וגם העונה הם בעשיריה האחרונה בליגה בזה. ההיט ניסו להתאים את עצמם למצב והכניסו את הירו ומרטין לחמישייה כדי לרוץ יותר, בפועל החיבור בין הצעירים למבוגרים לא עושה טוב לאף אחד. וזה מביא אותנו לנקודה הבאה.
  • הכניסה של הירו לחמישייה – החמישייה הפותחת של מיאמי מורכבת מארבעה יוצרים – באם באטלר לאורי והירו. אין מספיק קליעה משלוש, ובכך ההתקפה לעיתים קרובות תקועה ונדרשת התערבות מהירה של מקבל ההחלטות. מכיוון שהם יוצרים התנועה ללא כדור היא לא גדולה וככה ההתקפות נתקעות. לעומת זאת, כאשר עולים חבורת הקלעים (רובינסון, וינסנט וסטרוס) לצד באם ובאטלר התנועה הרבה לצד החסימות של אדביו נותנות למיאמי נקודות קלות. לא מפתיע שדווקא במשחקים בהם הירו ישב בצד וסטרוס נכנס למשחק ההיט היו חזקים יותר משמעותית.
  • כל מי שקורא אותי יותר משנתיים יודע שהשחקן האהוב עלי בליגה הוא ג'ימי באטלר. לפני כשנתיים כשעשיתי קורס כתבי ספורט, נתנו לנו משימה לכתוב ביקורת על שחקן אהוב. אותה ביקורת קיימת גם היום – ג'ימי לא לוקח על עצמו מספיק.

כשאומרים ג'ימי באטלר כוכב מתכוונים לפלייאוף, שם הוא משתלט על משחקים והופך למייקל ג'ורדן, אבל בעונה הסדירה הצחקתם את הבאקטס. ג'ימי באטלר לקח במשחק האחרון מול פיניקס רק 12 זריקות, הוא לא נמצא בטופ 50 בליגה בזריקות. כוכב חייב לקחת על עצמו יותר.

הגנה:

  • בקיץ מיאמי איבדה את פי-ג'יי טאקר שהיה שחקן חשוב במערך של מיאמי (במיוחד בהגנה אבל גם בהתקפה) ולא הביאה לו תחליף ראוי. יתר היריבות במזרח התחזקו, חלקן יותר חלקן פחות, ומיאמי נשארה מאחור. עם כל האהבה לכיילב מרטין, ויש הרבה, הוא לא מספיק חזק הגנתית כדי להתמודד בהגנה עם סנטרים או פאוור-פוורודים כפי שטאקר עשה. מה שכן יכול לפתור את הבעיה היא כניסתו של באטלר לעמדה 4 (דומה לדרוזן בבועה). הוא מספיק חזק ומנוסה כדי להתמודד עם היריבים בעמדה זו.
  • קייל לאורי בן 36, ג'ימי באטלר בן 33, הם כבר לא צעירים. הם איבדו את המהירות שהייתה להם בעבר בהגנה ולעיתים קרובות היריבים הצעירים חותכים אותם וקולעים עליהם בקלות. אם בעונה שעברה נקודת החולשה של מיאמי הייתה השלשות והם הצליחו לשמור שהיריבות יקלעו בסביבות 34%, העונה הם מתקשים בשמירה על השלשה והם סופגים בערך 39% מחוץ לקשת.
  • הירו נכנס לחמישייה והחיבור שלו בהגנה הוא על גבול האסון. במבט במדד ההגנתי הגבוה ביותר (כלומר ההגנה החלשה ביותר) בציוות של זוג הוא מופיע 5 פעמים בעשירייה הפותחת. הוא משתדל אבל עדיין הוא לא מצליח להגן ברמה הנדרשת מקבוצת הבולדוגים של מיאמי. לא מפתיע שמאז הפציעה שלו הם יותר הגנתיים.
הגנתו הבעייתית של לאורי.

לוח המשחקים: שיקגו, בוסטון, טורונטו, טורונטו, פורטלנד בחוץ, גולדן סטייט בחוץ, סקרמנטו בחוץ, ג"ס בבית, סקרמנטו בבית, ופורטלנד כך נראתה פתיחת העונה של מיאמי. נכון, חלק גדול מהקבוצות הם פחות טובות ממיאמי אך בהתחשב בפתיחה כזאת בתקופה קצרה ועם פציעות, הגיוני שהמאזן יהיה שלילי בפתיחה. 

למרות הפתיחה החלשה, מיאמי נמצאת כעת בתוך רצף ניצחונות שמחזיר אותם למאזן שיווני ועל זה צריך לתת גם כמה נקודות זכות:

  • באם אדביו הכניס את הביקורות לראש והתחיל לנצל את הכוח שלו גם בצד ההתקפי. הוא הרבה יותר פעיל בהתקפה וגם לא חושש לזרוק חצי מרחק ושלשות.
  • באטלר יודע לעשות הגנה מדי פעם, זה החטיפות הקטנות, זה השמירה על הכוכבים במאני-טיים. זה לא צחוק, הוא עדיין אחד השומרים הטובים בליגה.
  • הפציעה של הירו עשתה להם טוב – וינסנט מקבל יותר דק' ויותר כדורים והוא מגיב בנק' חשובות מהספסל, סטרוס עושה עבודה טובה בהגנה ובהתקפה. באטלר ולאורי מחלקים לכל דורש ובאופן כללי נראה שהחמישיות מאוזנות יותר.

הגנתו של באטלר כשהוא רוצה

סיכום: מיאמי היא קבוצה טובה וחזקה, הנפילה הזאת הייתה קריאת התעוררות עבור השחקנים, מכאן הם צריכים לצמוח ולעלות רמה. הם מסוגלים לזה, רק צריך להמשיך להילחם.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. אחלה טור על קבוצה שגם אני מאוד אוהב.
    אני חושב שאולי גם הגיעו של פט ריילי לגיל 77 משפיעה. הוא תמיד היה המנוע מאחורי כל העסק, לא יודע איך הוא עכשיו והאם הוא בכושר של מנחם….
    🙂

    1. אולי הוא מתחיל לקרטע.
      לגבי מנחם, הנעלם הגדול, אני לא דואג. הבוס רק הולך ומשתבח עם השנים.
      המעורבים שלו עדיין דליקטס.

  2. תודה צ'יקו. נראה לי שרובינסון קיבל את תסמונת אחרי החוזה הגדול, הוא על הפרצוף וגם ספו לא נותן לו הרבה דקות. אתה צודק לגבי ג'ימי, הוא חייב לקחת על עצמו יותר כי לבנות התקפית על באם זה לא רעיון טוב

  3. אחלה טור שחר, ניתוח חד של קבוצה שעוד תפתיע בהמשך לדעתי ותחזור להיות הקבוצה שאף אחד לא אוהב לפגוש…ריילי ספולסטרה והתרבות הארגונית שלהם לא תתפשר על בינוניות והעונה עוד ארוכה, באטלר הוא וינר ומנהיג מוכח…בקיצור יש לקבוצה הזו את מה שצריך כדי לשלוף את עצמה מהבור הקטן אליו נפלו בתחילת העונה

  4. לא חושב שכדאי לסחוט עוד יותר את באטלר, אחרת הוא לא יהיה זמין שם לחלקים החשובים של העונה.
    מיאמי צריכים את הקלעים שלהם שיפתחו את ההגנה ורובינסון, שגם ככה לא שומר גדול, בנפילה חופשית מאז אותה עונת פריצה שלאחריה קיבל את החוזה הגדול.
    באם מתעקש לא לעשות את קפיצת המדרגה ההתקפית, הוא לא מגלה יציבות בחלק הזה של המגרש.
    לאורי בעייתי, הוא ממש לא נותן מה שציפו ממנו. הייתי שם אותו על המדף ומחפש קונים.
    שווה לבדוק קו אחורי של הירו ובאטלר, שיתחלקו בהובלת הכדור עם באם.

  5. פוסט מצוין, תודה רבה צ'יקו.
    .
    משהו חסר. לאורי ורובינסון לא טובים כפי שהיו, וכנראה גם לא יהיו. קבוצה שצריכה טרייד, (אבל לא את פולטל, לשם שינוי), ואולי אפילו טרייד משמעותי. מאמין שהם ימצאו את הדרך. הם אדירים.

  6. בס"ד
    תודה רבה.
    אכן ניתוח מעמיק.
    הירי'ה' ל לאורי היא גם בצד ההתקפי.
    הירו צריך שיפור בהגנה וגם יותר יציבות.
    דווקא רובינסון קצת השתפר העונה לעומת העונה הקודמת.
    מאמין שיש פרו, ובהחלט צריכים טרייד.

  7. שההה חררר, תודה רבה
    אני חושב שאין לך מה לדאוג בקטע של פליאוף. לדעתי, מיאמי תגיע ולא מהפליי אין.
    הבעייה הגדולה שלכם זה הגיל של לאורי. הוא יכול לתרום מהניסיון ובקטע של סחיטת עבירות, בזה הוא ספץ'. הבעייה היא שהוא פחות מהיר כפי שציינת. זה לא לברון או זלעטן. ג'ימי יהיה טוב בפליאוף. אם לא תעשו תריידים ותפגשו את מילווקי או באקס בפלייאוף, לא תעברו שלב, כל קבוצה אחרת ואתם עשויים להגיע לחצי גמר מזרח בהנחה שאין פציעות.

  8. תודה שחר. ניתוח טוב.
    זה מועדון חזק ומוצלח אז הם כנראה יגיעו לפלייאוף, ושם הם חזקים – אבל לדעתי פחות ממילווקי ובוסטון אז כרגע זאת התקרה שלהם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט