חם מהתנור: ג'מאל קרופורד הוא השחקן השישי של העונה**חדשות מהליגה/רועי ויינברג

ג'מאל קרופורד השחקן השישי

פרס נוסף נחשף, והפעם הזוכה הוא ג'מאל קרופורד, שיהיה השחקן השישי של העונה, בפעם השנייה בקריירה, לאחר הזכייה ב-2010 במדי אטלנטה. קרופורד, השחקן הראשון במדי הקליפרס שזוכה בפרס, מצטרף למועדון אקסלוסיבי בו חברים ריקי פירס, קווין מקהייל ודטלף שרמפף-השחקנים היחידים שזכו בתואר פעמיים. קרופורד הראשון שזוכה בפרס ב-2 קבוצות שונות.

השמועות אומרות כי קרופורד היה צפוי לקבל הפרס עצמו לפני המשחק החמישי של הקליפרס נגד הווריורס, אך לאחר הפרשה הכוללת אמרות שנויות במחלוקת של דונלד סטרלינג, בעלי הקליפרס, קבלת הפרס נדחתה. קרופורד, אשר שיחק בשיקגו, ניו יורק, גולדן סטייט, אטלנטה (במדיה זכה בתואר השחקן השישי), ופורטלנד עד שהגיע לקליפרס, מוביל את הליגה בכמות מהלכי 4 נקודות בכל הזמנים.

הגארד בן ה-34 שיחק העונה 69 משחקים, פתח ב-24 מתוכם, וקלע 18.6 נקודות (ב-41.6% מהשדה) עם 2.3 ריב' ו-3.2 אס' בחצי שעה בממוצע על המגרש. מדובר בכמות הנקודות, הריבאונדים, והאסיסטים הגבוהות ביותר של השחקן מאז עונת 2008/09.

לא פורסמו עדיין נתוני ההצבעות של הפרס.

****

חדשות אחרות מרחבי הליגה:

ישנם כרגע, לפי דיווחים, 2 מועמדים חזקים לאימון מינסוטה טימברוולבס-ג'ורג' קארל, מאמן העונה ב-2013 אשר אימן בסיאטל, דנבר, מילווקי, קליבלנד וגולדן סטייט (המאמן השביעי בהיסטורית הליגה שמגיע לאלף ניצחונות), ומאמן ממפיס לשעבר, אשר הגיע עמם לגמר המערב אשתקד, ליונל הולינס. עוד הוזכרו סטן ואן גנדי, שאמר שאין לו עניין באימון הקבוצה, מאמן מישיגן סטייט טום איזו, שאמר שישאר במינסוטה, וגם מאמן הבולס טום ת'יבודאו נמצא על הראדאר של הטימברוולבס, אבל הסיכוי שהבולס יפטרו/יעבירו אותו בטרייד קטן.

סטיב קר הוא הפייבוריט החזק ביותר לאימון הניקס, ודווח כי אם הוא ירצה בכך, הג'וב שלו. כרגע קר מבצע מחקר על הארגון כדי לוודא שאין סכנות בעבודה שם. הפגישות בינו ובין ג'קסון היו אפקטיביות, לפי אותו מקור. לקר אין ניסיון באימון NBA, אך יש לו 3 שנות ניסיון כמנג'ר של פניקס סאנס, ומ-2003 הוא נחשב לאחד מהפרשנים הבכירים ביותר. עוזר פוטנציאלי של קר הוא חניך אחר של נשיא הקבוצה, פיל ג'קסון, בשיקגו בולס-ביל קרטרייט. סנטר העבר (3 אליפויות בטריפיט הראשון של ג'ורדן) מחזיק בשנתיים ניסיון כמאמן ראשי, בבולס (2001-2003, 151 משחקים, 100 הפסדים, לא הגיע לפלייאוף), והיה עוזר מאמן בניו ג'רזי ופניקס.

שמועות חזקות שהבולס מתכננת לעשות אמנסטי לקרלוס בוזר, לאחר ההדחה בסיבוב הראשון בפלייאוף. הפאוור/סנטר בן ה-32 ירוויח 16.8 מיליון דולר בעונה הבאה, שנתו האחרונה בחוזה, ושיקגו מעדיפה את טאג' גיבסון כפאוור פורוורד הפותח. לבולס יש זמן עד ה-15 ליולי כדי להחליט, וכנראה ג'רי ריינדסורף, מנג'ר שיקגו, מעדיף לא לבצע אמנסטי, ולחפש טרייד על בוזר לפני ביצוע מהלך זה.

צרות בגולדן סטייט? מארק ג'קסון מונע מחבר ההנהלה של הקבוצה, אגדת העבר ג'רי ווסט, גישה לאימוני הקבוצה, לכאורה. ג'קסון הכחיש את הפרטים, אך מקור דיווח כי ווסט נכח במספר אימונים, אך אין לזה קשר להרחקתו. כתב מהסאן חוזה מרקורי ניוז אמר כי הווריורס לא קיבלו החלטה סופית בקשר לג'קסון, והוסיף כי רוצה לראות את פרד הויברג, מאמן איוויה סטייט, במקומו, במידה ויפוטר.

ישנן שמועות על קבוצות רכישה לקליפרס, במקום סטרלינג שצפוי להיות מוכרח למכור המועדון, לאחר העונש שספג מהליגה. קבוצה אחת כוללת את מגישת הטלוויזיה ואייקון התרבות אופרה ווינפרי, מפיק הסרטים ומייסד גפן רקורדס, דיוויד גפן, ומייסד חברת התוכנה אורקל, לארי אולסן. גפן אמר כי הוא ואולסן יעמדו בראש הקבוצה, ו-ווינפרי תהיה אחת מהמשקיעים. גם המתאגרף פלויד מת'יוור ג'וניור והמוזיקאי שין קומבס הביעו עניין בקבוצה, בנוסף לשחקן מאט דיימון, אשר אמר כי ישמח להיות משקיע מינורי בקבוצת הבעלים של הקליפרס. בעלי הדודג'רס, מארק וולטר וגדול שחקני היריבה העירונית של הקליפרס, מג'יק ג'ונסון, מעוניינים ברכישה גם הם, אך כאשר ג'ונסון נשאל על כך הוא התחיל לצחוק, ואמר שכרגע מטרתו העיקרית היא להקים קבוצת פוטבול בלוס אנג'לס.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

      1. עלה 80 מדרגות השנה ועשה קצת מהכל- סקורינג מהפוסט, ריבאונד, הגנה… במקרה הוא גם עולה מהספסל. שחקן שישי במלוא מובן המילה. בשונה מקרופורד שהוא שחקן שלישי או רביעי בחשיבותו בקליפרס. והוא פתח כל כך הרבה (והיה פצוע לא מעט) שקשה לי לקרוא לו שחקן שישי בכלל.

  1. התואר הכי מיותר בליגה
    אם זה היה תלוי בי הייתי מעניק למאנו ג'ינובלי פרס מפעל חיים לשחקן שישי.
    אני מקווה שאתלטיקו יבעטו בתחת של צ'לסי . זה התואר החשוב של הערב

  2. אני יכול לנסות להסביר.

    כי טאג' גיבסון הוא בערך המנייה השנייה הכי בטוחה בשיקגו לאורך כל העונה.

    מי שרואה משחקים שלהם יודע כמה תיבודו בנה עליו כל העונה.
    מהאולסטאר בוזר לא נכנס לרבע 4 והסיבה היא – טאג'.

    קרופורד מצוין אבל יש לי קצת בעיה איתו.
    הוא היה שחקן יותר מדי מרכזי בכל המשחקים שפול הפסיד.
    זה קצת מתעתע וחוצה את הגבולות של שחקן מהספסל.
    הוא גם פתח בשליש מהמשחקים ששיחק.

    גיבסון לא החסיר משחק אחד העונה, פתח רק ב-8.
    משחק 3 דק' פחות מקרופורד ועדיין 13 נק', כמעט 7 ריב', 1.4 חסימות למשחק, הגנה גדולה.

    הוא בטח מעומד ראוי לא פחות.

  3. קרופורד הוא הארכיטיפ של שחקן שישי.
    גארד אקספלוסיבי, סקורר חסר מצפון שעולה מהספסל ונותן תרומה מיידית ושינוי בקצב המשחק.
    ג'יי אר סמית קיבל על זה את התואר בעונה שעברה, ומייקרווייב ג'ונסון את הטור שלי לפני לא זוכר כמה.
    גם אם התרומה של גיבסון יותר גדולה, קרופורד יותר "שחקן שישי".
    ולכן את המשואה הזאת הוא זוכה להדליק

  4. אתלטיקו קרקסו את מוריניו .
    ק 700 יקירי גיחכת שהערכתי בזהירות שאתלטיקו בגמר.
    מה עם איזו "הסרת כובע " ?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט