האם לאידיאנה יש סיכוי? (רמז התשובה מתחילה ב-ל' ומסתיימת ב-א')/ איל ספיר

 

זה לא סוד שאידיאנה פייסרס נמצאת במשבר עמוק. זה גם לא סוד שנכתבו עשרות אם לא מאות אלפי מילים בנושא. אבל הפוסט הזה שונה. הפוסט הזה בא להספיד, לקבור, ולהכריז באופן סופי: אידיאנה פייסרס של שנת 2013-2014 היא קבוצה גמורה, מחוסלת, אבודה וכל התארים האלו גם יחד.

אני מצהיר זאת, שללא כל ספק, אינדיאנה תפסיד בסיבוב הראשון, או תודח כבר בסיבוב השני ע"י הוויזרדס (או הבולס).

למה אני כל כך בטוח? הקשיבו.

קודם כל חשוב לי להבהיר דבר אחד. שום עניין מקצועי לא עומד מאחורי המשבר הזה. כיצד אני יודע? בגלל שמאז ה-1 בפברואר, אז הפייסרס הובילה את הליגה, ג'ורג' שיחק כ-MVP, סטיבנסון שיחק כ-MIP והיברט כשחקן ההגנה של העונה, דבר אינו השתנה בקבוצה, למעט ההחתמה חסרת המשמעות של אנדרו ביינום, והטרייד שהחליף את הגופה המהלכת שטוענת שהייתה אול סטאר בעברה בשחקן מפילדלפיה שהיה אמור להיות אתלט עם יכולת חדירה נהדרת ולאבוי אלן.

אני מקווה, מאוד מקווה, שאין פה מישהו שחושב שהחלפה בין שחקן של 8 נקודות ושלושה ריבאונדים למשחק ושחקן של 7 נקודות ושלושה ריבאונדים למשחק היא זו ששינתה.

האם גריינג'ר היה כה חשוב בחדר ההלבשה כך שבלעדיו הוא התפרק לגמרי? זה ללא ספק הסבר הגיוני, אך הרשו לי להסביר מדוע אני לא מאמין בו.

דבר ראשון, הוא שחדר ההלבשה אינו מפורק. אינני כתב הקווים של אידיאנה, אבל מקריאת כתבות בנושא, ניכר כי שחקנים הפייסרס מאוחדים לגמרי תחת המנהיג החדש- דיוויד ווסט.

הסיבה השנייה, היא שאני מאוד מחזיק מלארי בירד. לארי, שידוע כאחד השחקנים החכמים מכולם, יודע טוב מכולנו מהי החשיבות של שחקן בודד לחדר הלבשה, ויודע לזהות אילו שחקנים הם העוגנים של הקבוצה. אני מאמין שבירד לא היה עושה טרייד כזה, שלא נותן לו את לברון וגם לא את דוראנט, אם לא היה בטוח שחדר ההלבשה יישאר שלם. אני בעניין זה אלך באמונה עיוורת עם לארי, מבלי אפילו לשאול מה ומו.

בירד מתוסכל. לפחות אני סומך עליו

אחרי שהסכמנו, אני מקווה, שאת הסיבה למשבר המנטלי איננו יכולים להבין, וגם אין טעם שנעסוק בניחושים, הגיע הזמן לחקור את הבעיה מכיוון שונה. לא מה הוא המשבר, אלא במה הוא מתבטא. בתחילה במאקרו, הישגי הקבוצה ואחר כך במיקרו, התמקדות בשחקנים.

קודם כל מאזן: עד פגרת האול סטאר, מאזנה של אידיאנה היה 40-12 והיא הובילה את הליגה בבטחה. מאז? אסון גדול. מאזן כמעט חצוי של 16-14 ב-30 המשחקים שנותרו אחרי ההפסקה. הווה אומר, אם הייתה משחקת כך כל העונה, היא לא הייתה מגיעה לפלייאוף במערב.

עכשיו שימו לב באיזו ותופעה מוזרה נתקלתי.

מאז האול סטאר, אינדי חסמה רק פעם אחת פחות למשחק, חטפה פעם אחת פחות ולקחה שני ריבאונדים פחות בהגנה. אין ספק שירידה סטטיסטית משמעותית לא נרשמה. למה ובכן, הדיפנסיב רייטינג, שעמד על 93.6, הנתון הנמוך בליגה, הפך פתאום ל- 102.3, קפיצה של 8.7 נקודות פר 100 פוזשינים!

גם כאן, נאלץ להיפרד בדכדוך מהכלי האהוב ביותר על הכתב, דף הסטטיסטיקה. אין ספק, חלה ירידה משמעותית בהגנה. האם כיום יש לנו את הכלים הסטטיסטיים הנדרשים על מנת לפענח את זה? לא. האם זה טוב? כן, ובכן, אחרת לא היה לי על מה לכתוב.

מה שקורה לאידיאנה, זה שרוי היברט, 'הגבוה עם הטאץ', שכח כיצד קופצים (ורטיקלית, מנחם?). הבינו, לעזוב את השחקן שלך ולהקדיש את כל כולך לחיפוי על שחקן אחר, הוא מצב קשה מאוד רגשית, מכיוון שאם ייקלע סל, זה או שלא הצלחת לחסום את הזריקה, או שהשחקן שלך נשאר פנוי וקלע. לכן, כאשר במשך כמה משחקים רצופים אתה מפשל בטיימינג, אתה נכנס לבעיית ביטחון קשה. היברט, שיודע כי מצפים ממנו לצאת על השחקן החודר, מנסה להפריע לו אך בחוסר ביטחון בולט. מה שיוצא מזה, הוא שבמקום עזיבה של השחקן שלו שיכולה להפוך לבלוק, מתרחשת עזיבה של של השחקן שלא תהפוך לבלוק, וכך יש גם צבע פרוץ וגם שחקן פנוי בצבע.

ג'ורג' היל, שהפך ממגן מעולה למגן שחוטף בראש מג'ף טיג, הוא סיפור נורא של איבוד ביטחון. כל אחד מכיר את הקלישאה כי 'למשחק נכנסים דרך ההגנה'. היל לא היה שחקן התקפה גדול מעודו, אך בשנה שעברה היה לו תפקיד התקפי חשוב בתור ה'שלשן' הטוב בחמישייה ומנהל המשחק, ולכן הוא נתן תרומה התקפית, גם עם מעטה. השנה, כאשר סטיבנסון וג'ורג' משתלטים על הובלת הכדור, וג'ורג' מיצב את עצמו כקלעי השלשות המוביל, להיל אין למעשה שום תפקיד בהתקפה. כך יוצא שהיל, מתוסכל מהעובדה שיש לו תפקיד רק בצד אחד של המגרש, בנוסף לזה שפתאום בכל פעם שעוברים אותו יש סל, הולך ומתכנס בתוך עצמו עד שנהיה למגן בינוני. כאן, על אף שאינני אוהב לעשות את זה, אין לי ברירה מלבד לבקר את ווגל, שבמקום לעבוד על החזרת הביטחון לאחד הגארדים השומרים הטובים בליגה, ווגל תקע להיל סכין בגב כשנתן לפול ג'ורג' לשמור על טיג, והרג סופית כל טיפת ביטחון שהייתה בהיל, תוך הבטחה שלא נראה ממנו כלום השנה.

הגענו לעוגן השלישי. פול ג'ורג', התמנון, PG24 או איך שלא תקראו לו, שפשוט ירד מהפסים. ג'ורג', שהתחיל את העונה בצורה הטובה ביותר שניתן להתחיל עונה, פשוט עבר תהליך הפוך וגרוע הרבה יותר מזה של רוי&היל. ג'ורג' פשוט הכניס לעצמו לראש שהוא כוכב על. האם עדיין אתלט מדהים? עדיין. האם הוא עדיין מסוגל לשתק כל שחקן בליגה הזו? עדיין. ובכן, לאחרונה אנחנו פשוט רואים ירידה מדהימה ביכולת ההגנתית של ג'ורג', והסיבה אליה היא שג'ורג' מפתח לאט לאט את התכונה הכה כרמלו אנטונית של 'אני אוותר הפעם בהגנה, הרי ממילא לא יוציאו אותי וכדאי שאשקיע יותר בהתקפה הבאה'.

אז כן, שלושת העוגנים במשבר, ואם ללא עוגן אחד האונייה עלולה להפליג לה ללא כל בקרה, תארו איך תהיה כשאין לה אף אחד מן העוגנים.

לא, השרירים של לברון יותר מרשימים. ולא, אתה גם לא קולע כמו דוראנט. פעם היית טוני אלן משודרג, והיום גם הוא גדול עליך.

עכשיו להתקפה. ובכן, אין הרבה מה להתעקב פה. אנדי הייתה קבוצת ההתקפה מהגרועות בליגה (ליתר דיוק, 22 הכי גרועה) במשך כל העונה. בכל זאת, לפני האול סטאר אינדי קלעה 98 נקודות למשחק ואחריו 93 נקודות. נכון, גם 98 זה לא טוב, אך בכל זאת, יש פה ירידה משמעותית. אני אשאיר פה שלושה נתונים, ואסמוך עליכם שתעשו 1+1+1.

רוי היברט:

לפני האול סטאר קלע 12 נקודות למשחק ב-46% מהשדה. אחרי האול סטאר? 9 ב-39%.

ג'ורג' היל:

לפני האול סטאר קלע 11 למשחק ב-45%. אחרי? 9 ב-42%.

פול ג'ורג':

לפני: 22 ב-44% אחרי: 21 ב-39% (שימו לב להבדלים באחוזים).

איי איי איי…

אז מה עושים?

אני שונא לסיים פוסט בנימה פסימית, אבל כמו שכבר אמרתי בתחילת הכתבה, אני נד את אינדיאנה לכשלון ולפחות השנה אין מה לעשות. הלוואי ואתבדה.

 

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. אתה לא תתבדה. את אטלנטה הם עוד יכולים לעבור כי אטלנטה גם לא איזה קבוצה ברמה, אבל מעבר לזה אין שום סיכוי.
    אני דווקא חושב שהם הגיעו לשיא שלהם מוקדם מדי. פתחו את העונה חזק, אבל לא הבינו שבפרס האמיתי זוכים ביוני ולא בדצמבר. שנה הבאה הם ידעו לחלק את הכוחות יותר בחוכמה.

    1. שנה הבאה עלולה להיות שונה לגמרי.
      אני לא הייתי בטוח בתפקיד אם הייתי ווגל והם יעופו מול אטלנטה.
      סטיבנסון הופך להיות שחקן חופשי.
      עם כל הבלאגן כשאנחנו לא יודעיםאת הסיבות בודאות, לא מין הנמנע שחלק מהשחקנים יהיו מעוניינים לעזוב או שהקבוצה תהיה מעוניינת להחליף אותם.

  2. אינדיאנה לא התמודדה כראוי עם אויר הפסגות
    הפוסט מצויין עבודת מחקר מעולה !
    נקודה נוספת . לפני פגרת האול סטאר בקושי 3 קבוצות במזרח היו מעל 50 אחוז ואז חל שיפור ברוב הקבוצות במזרח . בישורת האחרונה המשחקים הפכו אינטנסיביים יותר .
    היברט לא כל כך טוב כמו שחושבים ופול ג׳ורג׳ חזר למימדיו הטבעיים
    הסיכוי של אינדיאנה לעבור הוא 25% . אטלנטה עדין חלשה הבעייה היא שאינדיאנה רוצה אבל לא יכולה לצאת מן המשבר

  3. קטלני וצודק. אבל כל זה אנחנו יודעים, לא? אנחנו מחפשים איזו תיאוריה חדשנית, קונספירציה מעניינת, רכילות עסיסית, משהו להיתפס בו. רוצים סיפור! אתה מייבש אותנו עם עובדות מבאסות: שיחקו טוב חצי עונה, ומאז כבר לא…

  4. פוסט נהדר, אני מסכים עם אייל ברור שאין כאן הסבר מקצועי אלא רק מנטלי, העניין שלפחות אני ציפיתי שלא משנה מה הסיבה הם יתעוררו ויבינו מה לעשות וזה פשוט לא קורה זה בדיוק מה שנקרא מדרון תלול, הם נכנסו לסחרור ופשוט לא מצליחים לצאת ממנו

  5. שנה הבאה הם יעיפו את היברט לאלף עזאזל אם יש להם שכל. יביאו רכז נורמלי ולא יתנו לסטיבנסון חוזה מלא וככה יפנו מקום לטרנר. אחרת הם יתקעו.

  6. MBK
    "לפני פגרת האול סטאר בקושי 3 קבוצות במזרח היו מעל 50 אחוז ואז חל שיפור ברוב הקבוצות במזרח"

    They weren't improved – they just started to play more against teams from their own conference, so one team had to win

  7. ואני חושב שבמשחק הקובע שממנו אין דרך חזרה, הם יצליחו לצאת מהקבר.

    ואם הם עוברים את אטלנטה, הביטחון שלהם יחזור, ואז לדעתי הם יתקוטטו אם מיאמי בגמר המזרח.

    כי הרי הם קבוצה טובה. מנטלית הם נדפקו. אם הם יעברו את ג'ף טיג ומילסאפ האיום, הביטחון יחזור אליהם.

    1. אני לא ראיתי לזה תשובה בשום מקום. מה שדיברנו עליו אלה הטפטופים מחדר ההלבשה – האמירה של היברט, המתיחה לכאורה של פול ג'ורג', המכות של סטיבנסון וטרנר… אבל לא מעבר.

    2. יכול להיות שאני יחיד מסוגי, אבל לא כל כך מעניין אותי מה קרה. האם הייתה שערורייה גדולה? בטוח. האם יש לי סיכוי סביר לנחש מהי? לא. מה רע בלשבת במתח עד שבאמצע הקיץ אחד המשוחררים הטריים ישפוך אור על הפרשה.

  8. ואז בא המשחק השישי
    הכול פתוח.
    הכול תלוי בתיאוריות סטטיסטיקות ומאזנים מפה ועד להמצאת המשחק.
    אולי בגלל זה אנחנו צמודים למשחק המרתק הזה.
    ניתוח מושכל, מחקר מעמיק, מקורות שונים. … ואז. …
    הקבוצה השנייה לא מגיעה למשחק?
    בסוף מה שגורם להשמנה של פרשנים זה הכובעים שהם נאלצים לאכול.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט