You are currently viewing מוזיקה לעיניים – מה עובד ביוטה ג'אז? / קדם דויטש

מוזיקה לעיניים – מה עובד ביוטה ג'אז? / קדם דויטש

מי שמפרק, מתפרק?

אתחיל בלהזכיר את הידוע לנו: כשדני איינג' נכנס לקיץ 2022, הייתה לו מטרה אחת מול העיניים, והיא להרכיב קבוצת כדורסל גרועה. פשוטו כמשמעו. כתוצאה מענייני סכסוכים של שחקנים, כדורסל לא משהו, פציעות, הזדקנות, וגם איזה וומבניאמה אחד, בעלי הג'אז הגיע למסקנה שעליו לפרק על מנת להיבנות. כמובן, בדר"כ מי שמפרק אכן יהיה מפורק לכמה זמן, עד שתתחיל הבנייה המחודשת להניב פירות. כך דרכו של עולם. אך לא ביוטה! כי למרות עזיבת שני הכוכבים הכי גדולים שהיו במועדון בעשור האחרון, ולמרות מהלכים ממש מכוונים להבאת בחירות דראפט ושחקנים פחות מוכשרים (לכאורה), למרות הכל – הכדורסל ביוטה ג'אז מתקתק כפי שלא תיקתק בערך שנה וחצי. רק שלפני שנה וחצי עוד היו שם מיטשל, גובר ועוד כמה. לפני שנה וחצי גם ציפו מהכדורסל הזה לתקתק. אבל עכשיו?! מה פתאום! זה לא אמור להיראות טוב. והילכך, ובהתאם לזאת, אנו מופתעים. והילכך, ובהתאם לזאת, ננסה טיפה להבין מה כלכך עובד שם ביוטה ג'אז.

זה עובד, נו מה לעשות

מאמן זה חשוב (ככה אומרים)

אם היית עוזר מאמן של גרג פופביץ במשך שש שנים, ולאחר מכן עזרת לאמן את סגנית אלופת הנבא הנוכחית, כנראה שיש בך משהו. כנראה שכדורסל – אתה יודע. וזה וויל הארדי. כן, חלק מהשחקנים שהוא מאמן גדולים ממנו בגיל. כן, במבט ראשון עליו אפשר בקלות לטעות ולחשוב שמדובר בפקיד הדואר מהשכונה המקבילה. אבל זה כל היופי בעלם חן הצעיר הזה, שמנחיל ביוטה יסודות כדורסל. כדורסל טוב, שוטף, זורם, מהנה. כדורסל שמשלב הגנה צמודה ולוחצת עם התקפה חדה ובועטת. כדורסל שכיף לצפות בו. זהו כדורסל שמה לעשות, ניזון ממיטב מוחותיהם של פופביץ' ואימה יודוקה. שהם טובים בלאמן כדורסל. ובשונה מהכדורסל האיטי והמשעמם במעט שהריץ קווין סניידר בשנותיו האחרונות ביוטה, הרי שפה אנו חוזים בשפת משחק חדשה. שבאה ביחד עם שחקנים חדשים.

פקיד דואר אמרנו?

ומיהם אותם שחקנים חדשים קדם?

אז שורה תחתונה, אלה שמות: לאורי מארקנן, קולין סקסטון, קלי אוליניק, מאליק ביזלי, טיילן הורטון טאקר, ג'ארד ונדרבליט, סימונה פונטקיו.

כשמוסיפים אותם ל- מייק קונלי, ג'ורדן קלארקסון, רודי גיי, רואים פה קודם כל נקודה בוהקת אחת: מדובר באסופת שחקנים עם קוף על הגב. חבורה שרוצה להוכיח לכולם, שהם יכולים. שהם ראויים. חבורה של גברים חזקים וגדולים שרוצים לסתום את הפיות של המספידים למיניהם. כן, הם שמעו על טנקינג, ריבילד, ויקטור, וכל מיני מושגים כאלה. אבל זה פשוט לא מעניין אותם, לא את המאמן שלהם, וזה יוצר כדורסל די טוב עד כה.

מי שמוביל ביד רמה כרגע את החבורה על הפרקט, הוא ללא ספק הבחור שהגיע ליוטה היישר מרבע גמר היורובאסקט בברלין – לאורי מארקנן. מארקנן. ואם במדי נבחרת פינלנד מארקנן היה המוביל, הגואו טו גאי, כך המצב גם ביוטה כעת. לאורי מקבל לידיו את ההובלה של הקבוצה, והיא מתבטאת באופן מוצלח ביותר עד כה. 22.2 נק' למשחק, 9.4 ריב', הגנה מצויינת. מנהיגות ווקאלית, והרבה פלואו על המגרש. שילוב של גודל וכישרון שאין הרבה בליגה הזאת. וואן מאן גיים. קולין סקסטון מועמד רציני לשחקן השישי של העונה, שמתפקד כסקורר העיקרי בחמישיות המחליפות וכשמארקנן לא שם, ועושה זאת ביעילות רבה ובאחוזים פנטסטיים. מייק קונלי הוא האבא בכל הסיפור הזה, כשהוא מתפקד בעיקר כ-ותרן בעל הקול המשמעותי בקבוצה. אגב, הלילה מול הקליפרס, קונלי עלה למגרש כשיוטה בפיגור 91-87. מאותו רגע והילך, ריצת 23-11 ליוטה בהובלתו של מספר 11 שמביאה ליוטה את הניצחון השמיני לעונה. וכך עוד כמה שחקנים שפשוט מתפקדים מצויין ומקבלים את התפקיד שלהם בקבוצה, במיינד סט של "אמור מעט ועשה הרבה".

מארקנן. מקבל את תפקיד האלפא דוג

המספרים מדברים בעד עצמם

מקום 7 בליגה באסיסטים (מעיד על התקפה זורמת וקבוצתית). מקום 8 בליגה בהגנה (סופגים לא הרבה, אומרים שזה חשוב). מקום 9 בליגה בהתקפה. יוטה מקום שני בליגה באחוזי היריבה לשלוש, כשיריבותיה של יוטה קולעות רק 32% כאלה מחוץ לקשת. אגב לא יודע איך זה מעיד על משהו, אבל יוטה גם מקום שלישי בליגה באחוזי היריבה מהקו (רק 72.6%). אולי הקהל עוזר בעניין?

ניצחונות על דנבר, מינסוטה, ניו-אורלינס, ממפיס, לייקרס, קליפרס – כולן ראויות וחזקות. אין פה עניינים של לו"ז קל וכל מיני. הדברים מוכחים. רצון להוכיח, רעב, צמא, מה שזה לא יהיה – דברים כאלה תמיד יעזרו לך להתקדם קדימה. אם רק תדע איך לנצל את התחושות האלה לטובה. וזה מה שקורה כרגע ביוטה ג'אז.

כן וומבי, לא וומבי, כן דראפט, לא דראפט, יוטה נראית כעת טוב. יכול להיות שהמספרים יתחילו להתיישר לקראת ההמשך, יכול להיות (והגיוני) שהיריבות במערב שכרגע לא נראות מדהים (ווריורס, קליפרס, דאלאס) יתאפסו בקרוב והקרב על הפלייאוף יהפך לאימתני יותר. אבל ככל שזה ממשיך לנגן ככה, אין שום סיבה לעצור בעדם. לא להשבית, לא לספסל, לא לשחק כדי להפסיד (אין דבר כזה, די עם השקר הזה). הג'אז של יוטה נשמע די טוב בימים אלו, וזה מגניב ומרענן לכולנו.

KD

כותב כדורסל, מצייץ כדורסל, אוהב כדורסל. ואת הקדוש ברוך הוא. Bang!!
Subscribe
Notify of
26 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
סגן יו"ר נטולי ההבנה העולמי
Editor

תודה רבה על כתבה מעולה. נגעת בנקודה שפחות היתה ידועה לי וזה ההשפעה של המאמן מייק קונלי, רואים את זה בכל רחבי הליגה בכל המקומות שעוזרי לשעבר של פופוביץ קבלו את ההגה לידיים

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor

באמת מפתיעים שם בינתיים ביוטה. הם וסן אנטוניו מראים לשאר הליגה איך משחקים כדורסל, ומעניין איך ועד מתי זה ימשיך.
מה שיפה זה שבעונה שאחרי שיצא הדוקו על ה"רדים טים" יוטה נותנת לנו דווקא את הפריקוול – ארה"ב 2004. לא שהם ארצות הברית, חלילה. כל השאר הם ארצות הברית.
הכדורסל של האמריקאים היה כל כך גרוע באותו זמן שלמרות הבדלי כישרון עצומים לטובתה היא הפסידה שוב ושוב לקבוצות שפשוט שיחקו כדורסל אחר, קבוצתי וטוב יותר. האמריקאים היו צריכים ללמוד מחדש איך לשחק כדורסל כדי לנצח שוב בטורניר הבא. בסופו של דבר החזקים והכשרוניים ניצחו, ובקלות. אבל הם היו צריכים ללמוד מהקבוצות הפחות טובות מה לעשות.
יוטה מלמדים את הקבוצות החזקות סוג חדש של כדורסל, ואני, פור וואן, מוכן לקבל את שליטי העל החדשים של הכדורסל.

אשך טמיר המקורי
07/11/2022 15:15:22

אחלה פוסט על אחלה קבוצה.
הקדוש ברוך הוא מעדיף מורמונים.
ואיימה יודוקה כנראה עושה בדברו, כי גם הוא מעדיף מורמוניות.

אשך טמיר המקורי
07/11/2022 15:15:57

ואיימה ז'אקה? אלוהים יודע

NFS
NFS
07/11/2022 18:56:27

סרט אימה

Berch
07/11/2022 15:49:37

יוטה המרענן הרשמי של הליגה.
דוגמא לאנושיותם וכשלונם של "הפרשנים המלומדים"
🤣
גם סאן אנטוניו מפתיעים לטובה אבל עם הפופ אנחנו רגילים.
נקודה נוספת לשים לב:
עוד קבוצה בצמרת הליגה המובלת ע"י שחקן אירופאי מוכשר.
יש כבר 4 שאני זורק מהשרוול (יוטה, באקס, דאלאס, דנבר) ונראה שהמגמה מתפשטת….
😍

petibear
Editor
07/11/2022 16:45:59
Reply to  Berch

בקרוב 5 עם החייזר
וזה עוד אחרי שווצביץ, גובר וסאבוניס הפכו לפיונים

Berch
07/11/2022 17:53:17
Reply to  KD

צודק….
בקרוב פעילות ה NBA תעבור ללונדון
🤣

Dor
Dor
07/11/2022 16:28:40

תודה דויטש. אני חושב שההסבר להצלחה של הג'אז הוא איכשהו די פשוט, חוץ מבחירות איינג' גם גם קיבל שחקנים טובים כאן ועכשיו. אולי הוא לא ציפה לקפיצה של מארקנן אבל סקסטון לפני הפציעה נתן עונת סקורינג טובה, וביזלי גם סקורר ו – ונדרבליט אוליניק וטאקר משלימים סבבה. תוסיף לזה את קונלי קלרקסטון (יופי של שחקן) ורודי גי ויש לך סגל של 7-8 שחקנים טובים. מן הסתם הטבלה קצת תתיישר בהמשך אבל זה בהחלט סיפור הצלחה גם בלי לקבל את ויקטור

Dor
Dor
07/11/2022 18:26:33
Reply to  KD

לגמרי

Florida man
Florida man
07/11/2022 16:32:00

אחלא פוסט. כיף לראות קבוצות כאלו שמשחקות בלי שום נטל הוכחה ונותנות בראש לכל מיני וואנאביז. מקווה שימשיכו בדרך הזו ויבנו שם משהו בריא ומוצלח לשנים הבאות

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

אחלה פוסט על המרענן הרשמי של הליגה. תודה רבה קדם.

petibear
Editor
07/11/2022 16:42:21

תודה על כתבה מצויינת
תיארת בצורה מאוד יפה את ה-סיפור של העונה. יוטה פאקינג ג'אז מובילים את המערב
מסכים עם הניתוח שלך, מדובר בחבורה של שחקנים כישרוניים מאוד שפשוט איבדו את האמון של הליגה. מעניין מאוד מה יעשה איינג' עם הסיפור הזה ימשיך להחזיק מים, עוד בחירות?, כוכב?

NFS
NFS
07/11/2022 18:59:38

מעולה תודה.
אמן ויצליחו ויכתשו את הליגה.
אמן ויכשלו, יקבלו את וומבניאמה, ויכתשו את הליגה.

Smiley
Editor
07/11/2022 22:22:13

לאיינג' יש מלא בחירות, ככה שיש עניין עם המאזן של הג'אז, אבל הבחירה גם יכולה להגיע ממקום אחר (ועוד לא דיברנו על טריידים שכנראה יגיעו בהמשך).
היתרון של הגאז: משחקים בלי שום לחץ. כולם מצפים מהם להיות גרועים ולא לנצח משחקים, והם פשוט משחקים קבוצתי על היתרונות של החשקנים שלהם. קונלי בריא מנווט את כולם, מרקנן מגיע אחרי אליפות אירופה מצויינת בכושר נפלא.

IDO
IDO
07/11/2022 22:38:00

מזכירים לי את נבחרת ספרד….

דדי
דדי
08/11/2022 0:35:19

חוץ מלאורי וסקסטון כולם צריכים להיות על המדף תמורת גופות ובחירות בשלב מסויים העונה.
בינתיים הם מוצגים לראווה ומעלים את השווי שלהם.
.
הבחירות שאיינג׳ השיג בינתיים שוות מעט מאד כרגע.
תאסוף את כולן ביחד ואולי תצליח להטריד עבור כוכב ברמה של………. מיטשל וגוברט.
מקליבלנד לא יצא להם כלום ויצטרכו גם הרבה מזל כדי שהבחירות של מינסוטה יביאו בחירות לוטרי גבוהות.
.
טנקינג עצמי זה שובר השוויון היחיד בארסנל וזה יהיה חייב לקרות עוד העונה (ועדיף כמה שיותר מוקדם – הם כבר בפיגור גדול) או ששום דבר לא ישתנה ביוטה הזאת מיוטה הקודמת.

thetroll
thetroll
08/11/2022 0:39:11

אחלה פוסט. הג'אז נכון לרגע זה אחת הקבוצות הטובות בליגה ואם נוסיף לזה את כמות הבחירות האין סופית שיש להם שיכולה להנחית ביוטה כמעט כל כוכב פנוי בליגה במידה ואיינג' יחליט שהעניין אכן רציני והוא רוצה ללכת כאן ועכשיו – הרי שיש מצב שזו הקבוצה שיכולה בסופו של יום להגיע הכי רחוק שאפשר העונה. זה אכן הזוי. מעניין אם הוא מודע ל"גודל המעמד" ומחשבות מהסוג הזה רצות לו בראש עכשיו או שהוא ימשיך עם התוכנית המקורית. אני כן חושב,שיגיע רגע של החלשות שלהם בשלב כלשהוא – אנרגיות מהסוג הזה שמניעה אותם כרגע (מישהו קרא לזה פה ברית הדחויים) תדעך בשלב כלשהוא אבל ככל שהזמן חולף והם ממשיכים מחשבות ההחלשות הצפויה הולכות ונחלשות. נראה. סיםור מעניין.

ירון, החלום
ירון, החלום
08/11/2022 1:05:10

בס"ד
תודה רבה.
בהחלט מרעננים…
מזכירים לי את קליבלנד של שנה שעברה.
הענין שיש שם כמה שחקנים מאד 'פציעים'

golan
golan
08/11/2022 11:38:11

אחלה כתבה תודה.
בקשר לאחוזי עונשין של היריבות – יתכן שזה קשור גם לאויר הדליל יותר ביוטה. (למי שלא רגיל זה קצת מקשה) אבל אולי לא…
אני בעד קבוצות שמנסות לנצח כי זה קודם כל ספורט. ומקווה שאיינג' יבין שיש בסיס טוב ורק צריך למצוא כוכב, גו טו גאי שיוביל אותם קדימה. ולא יתחיל לשלוח כל מי שקלע מעל 15 נ'ק למשחק אחד תמורת שקית במבה עתידית.